eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
640 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣ روایت فوق بر اساس مبانی رجالی مسلمِ نیشابوری صاحب «صحیح» و حاکم نیشابوری صاحب «مستدرک»، صحیح می باشد.این روایت را «ذهبی» نیز تقریر و تایید نموده است. 2️⃣ راوی این حدیث «ابو سعید خدری» از صحابه بزرگ رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و از یاران نزدیک امیرالمومنین علیه السلام است.او مورد قبول شیعه و اهل سنت است. 3️⃣ رسول الله صلی الله علیه و آله به جان خویش قسم یاد می کند :« وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ؛ قسم به کسی که جانم در دست اوست» * جان رسول الله گران بها ترین آفریده الله تبارک و تعالی می باشد . * این قسم نشان از عظمت بی حد و حساسیت مافوق عقل و ادراک بشری می باشد! *چه امر مهمی بوده که «عقل کل و کل عقل» به جان خویش قسم خورده است؟ 4️⃣ آن مطلب بسیار مهم فوق این بوده است :👇 لاَ يُبْغِضُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ رَجُلٌ إِلاَّ أَدْخَلَهُ اللَّهُ النَّارَ؛ هرکسی بغض و کینه ما اهل بیت ع را داشته باشد،خدا او را وارد جهنم می کند. 5️⃣ آیا سردمداران نهروان و صفین و جمل و ... که با امیرالمومنین ع به جنگ برخواستند کینه و اهل البیت ع را نداشتند؟ آیا بنی امیه و بنی مروان که شتم و ناسزا به امیرالمومنین در منابر می نمودند اهل البیت ع را نداشتند؟ ✅ آیا در امور دین و دنیا به کسی که جهنمی شده می توان اعتماد کرد؟ چرا عده ای هنوز اصرار دارند آنها را تطهیر کنند؟ ┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄ 🆔 @Emamat110u
عینیت الله و رسول الله و امیرالمومنین 1️⃣حدیث فوق بر اساس مبانی رجالی بزرگ‌ترین، دقیق‌ترین، سخت‌گیرترین و متعصب‌ترین علمای رجالی اهل‌سنت یعنی بخاری، مسلم نیشابوری، حاکم نیشابوری و ذهبی صحیح است. 2️⃣ خداوند در قرآن هدفِ فرستادن تمام پیامبران را دعوت به از رسول الله می داند: «النساء: 64 وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّه...» 3️⃣ در آیات متعدد قرآن کریم اطاعت از الله همردیف اطاعت شمرده شده است!ْ «أَطيعُوا اللَّهَ وَ الرَّسُول» 4️⃣بر اساس حدیث فوق و عصیان امیرالمومنین عین و عصیان رسول الله است! نتیجه واضح آنکه اطاعت عین اطاعت از تبارک و تعالی است. حدیث: مَنْ أطاعَنی فَقَدْ أطاعَ اللهَ وَ مَنْ عَصانی فَقَدْ عَصَی اللهَ، وَمَنْ أطاعَ عَلِیاً فَقَدْ أطاعَنی 5️⃣استدلال فوق هماهنگ با آیه "اولی الامر" و آیه "ولایت" می باشد که به صورت طولی الله و رسول الله و ولی الله را مطرح کرده است 👇 ☘️يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم....☘️النساء : 59 ☘️إنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون ☘️المائدة : 55 ✅آیا با اوامر و نواهی الله تبارک و تعالی و رسول الله و ولی الله می شود مخالفت کرد؟ مخالفت با آن چه عاقبتی دارد؟ کسانی که بر علیه امیرالمومنین عصیان نمودند چه سرنوشتی دارند؟ آیا آنها شایستگی تبعیت دارند؟ ┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄
رسول الله صلی الله علیه و آله 1️⃣حدیث فوق در"صحیح مسلم" که روایات آن مورد قبول و اجماع همه علمای اهل سنت می باشد، وارد شده است. 2️⃣جبّه لباسی است که معمولا از پنبه درست می شود و آن را روی قباء می پوشند.در زمان ما به جبّه «عبا»گفته می شود. 3️⃣رسول الله صلی الله علیه و آله جبّه ای داشت که آن را می پوشید. بعد از وفات ایشان، آن جبّه در دست عایشه همسر رسول الله بود . زمانی که عایشه از دنیا رفت، آن جبّه در دست "اسماء" خواهر عایشه بود. 4️⃣اسماء خواهر عایشه می گوید: «وَكَانَ النَّبِىُّ -صلى الله عليه وسلم- يَلْبَسُهَا فَنَحْنُ نَغْسِلُهَا لِلْمَرْضَى نَسْتَشْفِى بِهَا» رسول الله صلی الله علیه و آله آن جبّه را می پوشید و ما آن را می شستیم و از آب آن برای مریضان استفاده می کردیم! ✅آیا ائمه علیهم السلام و فرزندان رسول الله صلی الله علیه و آله به اذن و قدرت الهی، ( و به نص صریح حدیث ثقلین عدل و همسنگ قران هستند ) اثری کمتر از عبای ایشان دارند که دهند؟چه تفاوتی بین عبای رسول الله و قبر ایشان و فرزندانش _و اصولا هر چیزی که منسوب به ایشان باشد_ وجود دارد؟ ✅مگر عایشه و ابوبکر در مقابل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ادعا نداشتند که رسول الله صلی الله علیه و آله هیچ چیزی از اموالش را به نمی گذارد و همه اموال وی صدقه هستند! چرا عایشه و بعد خواهرش رسول الله را به تصرف خود در آورد؟ ┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄ 🆔 @Emamat110u
شماره 1️⃣: 1️⃣روایت فوق در کتب اهل سنت در صحیح ترمذی با سندی صحیح وارد شده است! 2️⃣سوال: چرا رسول گرامی اسلام زمانی که آیه نازل شد، اقدام به معرفی خود نمود⁉️ 3️⃣پاسخ سوال را تا روز شنبه ساعت 10 شب، به @Abolhasanain110 ارسال کنید! 4️⃣به برنده شارژ ( 20هزار تومانی) داده می شود! ┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ روایت فوق در صحیح‌ترین کتاب اهل سنت یعنی صحیح بخاری وارد شده است. 2️⃣ راوی این روایت "عَمْرُو بنُ مَيْمُوْن" است که از نظر ذهبی عالم رجالی اهل سنت، وی 👈الإِمَامُ، الحُجَّةُ👉 برای اهل سنت محسوب می‌شود! وی با این‌که جزو صحابه نیست ولی حجت و امام اهل سنت شده است! 3️⃣ او نقل می‌کند: «در زمان جاهلیت دیدم میمونی کرده بود! میمون های دیگه جمع شدند و حکم رجم (سنگسار) را روی زناکار اجرا کردند. من هم رفتم همراه میمون‌ها به میمون زناکار سنگ زدم»! 4️⃣ از 600 هزار روایت که آقای بخاری مدعی آن بود که صحیح بخاری را از آن‌ها نوشته است، قحطی روایت بود که این مزخرفات را وارد کتابش بکند؟ 5️⃣ اصولا چه ربطی بین احکام اسلام در بحث حدود و قسامة با احکام میمون‌ها آن هم در جاهلیت هست؟ آیا قول و فعل برای اهل سنت معتبر است؟ 6️⃣ البته به آقای بخاری حق می دهیم!! چون بسیاری از علمای حق جوی اهل سنت گفتند این از مواردی است که به صحیح بخاری اضافه شده (مقمحات البخاری!) و روح آقای بخاری هم خبر از این روایت ندارد. ┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ مصنف عبدالرزاق صنعانی (استاد بخاری): «عمر بن الخطاب كان يضرب النساء والخدم» عمر بن الخطاب زنان و خدمت کاران را کتک می زد! 2️⃣ صحیح مسلم : «عائشة قالت : ما ضرب رسول الله صلى الله عليه و سلم شيئا قط بيده ولا امرأة ولا خادما...» رسول الله صلی الله علیه و آله هیچ گاه زنان و خادمان را کتک نزد! ✅ آیا خلیفه رسول الله صلی الله علیه و آله نباید حداقل را در رفتار و اخلاق با ایشان داشته باشد؟ ┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄ 🆔 @Emamat110u
#راز_قسم_های_ابوذر 1️⃣ابوذر راستگو ترین و با وفاترین صحابه رسول الله صلی الله علیه و آله و از یاران امیرالمومنین می باشد. وی با تمام توان در برابر بدعت های بنی امیه مبارزه می کرد. عثمان وی را به ربذه تبعید کرد به همین علت در اوج غربت و با تشنگی وفات یافت. 2️⃣ابوذر قسم یاد می کند که« إِنَّ هَذِهِ الآيَةَ ( هَذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِى رَبِّهِمْ ) نَزَلَتْ فِى الَّذِينَ بَرَزُوا يَوْمَ بَدْرٍ حَمْزَةَ وَعَلِىٍّ وَعُبَيْدَةَ بْنِ الْحَارِثِ» این آیه(19 حج)درباره اولین مبارزان غزوه بدر _امیرالمومنین و حمزه و عبیدة_نازل شده است. 3️⃣جنگ رسانه ای بنی امیه ضد اهل بیت علیهم السلام آنقدر شدت داشته که حتی در حضور امیرالمومنین در جنگ بدر نیز تشکیک شده بود! به گونه ای که از صحابه سوال می شد:«أَشَهِدَ عَلِىٌّ بَدْرًا؟» آیا علی در بدر حاضر بوده؟ 4️⃣این وقایع تلخ تاریخی در صحیح ترین کتاب اهل سنت "صحیح بخاری"ذکر شده است. ✅مگر حضور اهل بیت علیهم السلام در جامعه و فضائل ایشان چه ضرری برای حزب حاکم اموی داشته؟ چه انحرافی اساسی در اسلام رخ داده است که با اهل بیت علیهم السلام که ثقل قرآن هستند دشمنی می شود؟ ┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄ 🆔 @Emamat110u
#اهل_بیت_سروروان_بهشت 1️⃣روایت فوق در صحیح ترمذی وارد شده است و از نظر بسیاری از علمای رجال اهل سنت همانند ترمذی و البانی صحیح می باشد. 2️⃣خانه رسول الله و حضرت زهرا محل رفت و آمد دائمی ملائکه عرشی بود! در شبی فرشته ای از عرش از خداوند اجازه گرفت تا به شرف سلام دادن به اهل بیت علیهم السلام برسد! 3️⃣فرشته الهی سلام خویش را به رسول الله رسانده و اخبار غیبی را خدمت ایشان عرضه نمود. 4️⃣اخبار غیبی بشارت های الهی برای خاندان رسول الله است: «فاطمة سيدة نساء أهل الجنة وأن الحسن والحسين سيدا شباب أهل الجنة » فاطمه سروان اهل بهشت می باشد و حسن و حسین سرور جوانان اهل بهشت هستند. ✅آیا سزاوار است موجوداتی عرشی که سروران عوالم غیبی و ملکوتی هستند را ترک نموده از افراد دیگر که در گناه و ظلمات هستند پیروی نمود؟ ┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄ 🆔 @Emamat110u
1️⃣حدیث فوق بر اساس مبانی رجالی بزرگ‌ترین، دقیق‌ترین، سخت‌گیرترین و متعصب‌ترین علمای رجالی اهل‌سنت یعنی بخاری، مسلم نیشابوری، حاکم نیشابوری و ذهبی صحیح است. 2️⃣بنی امیه سنت زشت سبّ و شتم امیرالمومنین علیه السلام را در جامعه اسلامی بناگذاری، ترویج و در نماز جمعه و منابر رسمی نموده اند. 3️⃣این سنت زشت مورد اعتراض برخی از صحابه قرار گرفت.در این اعتراضات بود که فضائل امیرالمومنین آشکار تر شد.در یکی از این موارد فضائل زیر گفته شد: 🖌«يا هذا على ما تشتم علي بن أبي طالب ؟ ألم يكن أول من أسلم ألم يكن أول من صلى مع رسول الله صلى الله عليه و سلم؟ ألم يكن ازهد الناس؟ ألم يكن أعلم الناس ؟ و ذكر حتى قال : ألم يكن ختن رسول الله صلى الله عليه و سلم على ابنته؟ ألم يكن صاحب راية رسول الله صلى الله عليه و سلم في غزواته؟» ❇️ اولین کسی که به رسول الله اسلام آورد. ❇️ اولین کسی که با رسول الله نماز خواند . ❇️ زاهد ترین و عالم ترین مردمان زمان رسول الله. ❇️ امیرالمومنین زوج حضرت زهرا و داماد رسول الله. ❇️ امیرالمومنین پرچمدار رسول الله در جنگ ها. ✅ نکته مهم : توجه بفرمایید به اینکه شخص معترض سعد است، کسیکه با امیر المومنین بعد حکومتش همراهی نکرد،این امر عظمت فضایل حضرت را آشکار تر می‌کند. ✅ راستی چه اتفاق شومی در جامعه اسلامی بعد از وفات رسول الله افتاد که اولین مسلمان، اولین نمازگزار، زاهدترین و عالم ترین صحابه، داماد و پرچمدار رسول الله سبّ و شتم شد؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
حدیث از دیدگاه علمای : 1️⃣ أبو حامد الغزالي المتوفى 505 🖌وأجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم غدير خمّ باتّفاق الجميع. 📚سرّ العالمين و کشف ما فی الدارین: ج 1،ص 21،باب فی ترتیب الخلافه و المملکه ،بیروت ،تحقیق: محمد حسن اسماعیل 2️⃣الذهبي المتوفّى سنة 748 که بزرگترین عالم رجال اهل سنت می باشد و تمام تلاش خود را در تضعیف اسناد احادیث فضائل اهل بیت علیهم السلام کرده است : 🖌قال ابن كثير: قال شيخنا الحافظ أبو عبد اللّه الذهبي: الحديث متواتر، أتيّقن أنّ رسول اللّه قاله 📚البداية والنهاية ، ابوالفداء ابن کثیر دمشقی ،مکتبه المعارف ، بیروت ، ج5 ص 233 همچنین ذهبی در تذكرة الحفاظ در شرح حال ابوجعفر طبری به این مطلب اشاره می کند: 🖌 « ولما بلغه ان بن أبي داود تكلم في حديث غدير خم عمل كتاب الفضائل وتكلم على تصحيح الحديث قلت رأيت مجلدا من طرق الحديث لابن جرير فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق» 📚تذكرة الحفاظ، دارالکتب العلمیه، بیروت ، چاپ اول، ج2ص 713 3️⃣قال زين الدين المنّاوي المتوفى 1013 🖌قال حديث متواتر. 📚فيض القدير فی شرح جامع الصغیر : ج 6 ص 218،المکتبه التجاریه الکبری،مصر ، چاپ اول 4️⃣ ادیب و محدث و مفسر بزرگ اهل سنت سیوطی 🖌 ...و رجال أحمد ثقات بل قال المؤلف (جامع الصغير للسیوطی ): حديث متواتر 📚التيسير بشرح الجامع الصغير ، زين الدين المنّاوي، مکتبه الامام الشافعی ،الریاض ،چاپ سوم ، ج 2 ص 442 5️⃣قال الملا علي القاري المتوفى سنة 1014 🖌«والحاصل: أن هذا الحديث صحيح لا مرية فيه، بل بعض الحفاظ عده متواتراً، إذ في رواية أحمد أنه سمعه من النبي(ص) ثلاثون صحابياً، وشهدوا به لعلي لما نوزع أيام خلافته». 📚مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابیح دار الکتب العلمیه ، لبنان، بیروت ، ج11 ص248 6️⃣ قال اسماعیل بن محمد العجلوني المتوفى 1162 🖌 «فالحديث متواتر أو مشهور» 📚كشف الخفاء، موسسه الرسالهلإ تحقيق احمى القلاشلإ بيروت ، ج2 ص274 7️⃣قال الألباني المتوفی: 1420 🖌«وجملة القول أن حديث الترجمة حديث صحيح بشطريه، بل الأول متواتر عنه (صلى الله عليه وسلم)، كما يظهر لمن تتبع أسانيده وطرقه». 📚السلسلة الصحيحة، ج4 ص249 با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله 8️⃣قال الشيخ شعيب الأرنؤوط في تعليقه على مسند أحمد: 🖌«له شواهد كثيرة تبلغ حد التواتر». 📚مسند أحمد، ج1 ص330، تحقيق شعيب الأرنؤوط با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله ✅حدیث غدیر از احادیث متواتر و قطعی می باشد که 160 مرد صحابی و 7 زن صحابی و 100 تابعی آن را روایت کرده اند و قریب به 400 نفر از محدثان و مفسران و مورخان شیعه و اهل سنت آن را در کتاب های خود ضبط کرده اند. 📚شبهات غدیر، عصیری ،سید محتبی، طوبای محبت،چاپ پنجم، جلد 2 ص 155 ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
1️⃣حدیث حدیثی را گویند که آنقدر توسط محدثین نقل شده باشد که در اسناد آن جای هیچ تردید و شبهه ای نباشد. برای مثال برای کسی که هدف قرار دادن پهباد آمریکایی توسط سپاه را ندیده باشد، آنقدر برای وی از طرق و افراد متفاوت گفته شود که وی به علم یقین برسد. 2️⃣آیات قران از طریق نقل متعدد و در طول قرون گذشته به ما رسیده است و اکنون ما علم قطعی داریم که مثلا سوره حمد جزء قرآن است. 3️⃣در طول تاریخ حکومت ها همواره از نقل روایاتی که به ضرر آنها باشد به شدت جلو گیری می کنند. برای مثال جریان منع نقل و کتابت حدیث در زمان خلفای سه گانه و جریان ممانعت بنی امیه از نقل فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام، شاهد این مدعا می باشد. 4️⃣به لطف و حکمت خداوند و تلاش محبین اهل بیت علیهم السلام _با وجود ممنوعیت شدید و سختی های بسیار_ «حدیث غدیر»به عنوان محکم ترین سند ولایت امیرالمومنین علیه السلام می باشد! 5️⃣این حدیث شریف دارای ده‌ها سند صحیح و حسن می باشد. بسیاری از علما همانند ابن عقده و ابن جریر و ... کتاب مستقلی برای «حدیث غدیر»تالیف کرده اند. بسیاری از علمای بزرگ و سخت گیر اهل سنت همانند نسائی و ترمذی و احمد حنبل و... روایات حدیث غدیر را با اسناد صحیح و حسن فراوان در کتب خود وارد کرده اند. البانی وهابی نیز ان را می داند. 6️⃣در زمان ما کتاب «الغدیر» در 14 جلد از علامه امینی و «نفحات الأزهارفى خلاصة عبقات الأنوار »جلد 6_9 اثر استاد میلانی، از آثار گرانبها در این زمینه هستند. ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
#مقایسه_کنید 1️⃣رفتار رسول الله با دخترش فاطمه زهرا: 🖌«هر گاه فاطمه بر رسول الله وارد می شد پیامبر خدا با گشاده رویی به او خوش آمد می گفت. از جای خویش بلند می شد و به سوی فاطمه می رفت و دستش را می گرفت و بوسه می زد و فاطمه را در جای خویش می نشاند» 2️⃣رفتار ابوبکر خلیفه اول با دخترش عایشه: 🖌عایشه سه بار بر سر رسول الله فریاد کشید و گفت : علی در نزد تو محبوب تر است از پدرم ابوبکر! ابوبکر وارد شد، عایشه را زمین انداخت و به وی با فریاد گفت: ای دختر فلانة(فحش رکیک کنایه به مادر عایشه)... ✅آیا مدعی خلافت رسول الله نباید حد اقل شباهت ها را به او داشته باشد؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ روایت فوق در صحیح‌ترین کتاب اهل سنت «صحیح بخاری» است. 2️⃣این روایت طولانی از زبان عمر بن الخطاب می باشد. در این روایت ضمن بازگویی اختلافات و درگیری ها در ماجرای سقیفه و انتخاب ابوبکر ، اشاره به انتخاب خلیفه بعد از رسول الله شده است. این معیارعبارت است از 👇 3️⃣برتری : وَلَنْ يُعْرَفَ هَذَا الأَمْرُ إِلاَّ لِهَذَا الْحَىِّ مِنْ قُرَيْشٍ ، هُمْ أَوْسَطُ الْعَرَبِ نَسَبًا و داراٌ : امر خلافت شناخته نشده مگر برای این گروه از قریش(مهاجرین)! آنها بهترین نسب و قبیله از عرب را دارند! ✅بر اساس چه قانونی نژاد عرب و قبیله قریش حق حاکمیت بر سایر نژاد ها را دارد؟ آیا پان عربیسم اموی ریشه در سقیفه ندارد؟آیا این برابری و مساوات اسلامی سازگار است؟آیا این عقبگرد به جاهلیت عربی نیست؟ ✅آیا در سقیفه خبری از تکلیف الهی و دستورات نبوی و تقوی و علم و شجاعت و ... در انتخاب حاکم وجود دارد؟ بر فرض قبول این معیار(برتری نژادی و قبیله ای) آیا خلیفه منتخب (یا گزینه های خلافت در سقیفه مثل عمر بن الخطاب و ابوعبیده جراح)این دو معیار را دارا بودند؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
1️⃣يكي از دشمنان رسول الله مسیلمة کذاب می باشد! وی که ادعای نبوت نیز داشت، نماز را از تکالیف ساقط کرد. 2️⃣یکی از شروط مسیلمة برای پیروی از رسول الله، خلیفه شدنش از رسول الله بود! «فَجَعَلَ يَقُولُ إِنْ جَعَلَ لِى مُحَمَّدٌ الأَمْرَ مِنْ بَعْدِهِ تَبِعْتُهُ» .رسول الله در جواب این خواسته او فرمود:👇 🖌اگر تو از من این قطعه چوب را هم بخواهی به تو نمی دهم!« لَوْ سَأَلْتَنِى هَذِهِ الْقِطْعَةَ مَا أَعْطَيْتُكَهَا» این امر نشان دهنده آن است که واگذاری حتی یک تکه چوب به دیگری در اسلام روی حکمت و عدالت است و طرف مقابل باید شایستگی آن را داشته باشد. 🖌از امر الهی (در باره جانشینی و خلافت بعد از خویش) تعدی و تخلف نمی کنم برای تو!«وَلَنْ تَعْدُوَ أَمْرَ اللَّهِ فِيكَ». این امر نشانگر آن است که رسول الله کاملا تسلیم خداوند و فقط مجری دستورات الهی در خلافت و جانشینی الهی بعد از خویش است. ✅ آیا پیامبری که در واگذاری یک قطعه چوب به دیگری مراعات حکمت و لیاقت طرف را می کند، راضی به حکومت امثال یزید و مروان و متوکل و ... هست؟ ✅ چرا معاویه پسرش یزید را_ که همه به فسقش عالم بوده اند _جانشین خود قرار داد؟ ✅چانچه خلافت بعد از رسول الله امری الهی است و رسول الله نیز تابع آن است، آیا عاقلانه است خداوند و رسولش تکلیف این امر بسیار مهم را معلوم نکرده باشند تا شاهد ریخته شدن خون میلیون ها نفر به خاطر آن باشیم؟برادران اهل سنت چه پاسخی برای این روایت که در صحیح بخاری آمده است دارند؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
اهل بیت علیهم السلام 1️⃣حدیث فوق در «سیراعلام النبلاء» اثر عالم و رجالی بزرگ اهل سنت "ذهبی" وارد شده و مورد تصحیح و تایید او قرار گرفته است. 2️⃣ يعني سرپرستي موجودات جهان و عالم خارج و تصرف عيني داشتن در آنها، مانند ولايت نفس انساني بر قواي دروني خودش. هر انساني نسبت به قواي ادراكي خود مانند نيروي وهمي و خيالي و نيز بر قواي تحريكي خويش مانند شهوت و غضب، ولايت دارد؛ بر اعضاء و جوارح سالم خود ولايت دارد؛ اگر دستور ديدن مي دهد، چشم او را اطاعت مي كند و اگر دستور شنيدن مي دهد، گوش او مي شنود و اگر دستور برداشتن چيزي را صادر مي كند، دستش فرمان مي برد و اقدام مي كند 3️⃣در این ماجرا خلیفه دوم اعتراف به خاندان عترت و طهارت می کند و حتی روییدن مو بر سرش را از عنایت آنها می داند⬇️ 🖌وهل أنبت علي رؤوسنا الشعر إلا الله ثم أنتم. «آيا جز اين است كه مو را بر سر ما خداوند و سپس شما رويانده ايد؟» ✅آیا سزاوار است کسانی که به مقام «کن فیکون»الهی رسیده اند و تکوینا به اذن الهی _همانند حضرت عیسی علیه السلام_ دارند، کنار گذاشته شوند؟ ✅چرا با وجود اعتراف خلیفه دوم به این مقام امام حسین علیه السلام،وهابیت خبیث این مقامات را برای اهل بیت علیهم السلام انکار می کنند و آن را غلو و شرک می دانند؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
! 1️⃣رسول الله صلی الله علیه و آله و آله در آخرین لحظات عمر مبارکش : ✳️«فِى الرَّفِيقِ الأَعْلَى » : به سوی معشوق بلند مرتبه ام! http://up44.ir/jvpzaves 2️⃣ابوبکر مدعی خلافت در آخرین لحظات عمرش: ⛔️ وددت أني لم أكن كشفت بيت فاطمة 👈کاش هتک حرمت خانه فاطمه سلام الله علیها نمی کردم . ⛔️ وودت أني يوم أتيت بالفجاءة السلمي لم أكن حرقته 👈کاش فجاءة سملی را آتش نمی زدم ... ⛔️ وددت أني يوم سقيفة بني ساعدة كنت قذفت الأمر في عنق أحد الرجلين👈کاش روز سقیفه خلیفه نمی شدم... ⛔️کاش...کاش..کاش.. http://up44.ir/lghopmlf ✅آیا مدعی خلافت رسول الله نباید حد اقل شباهت ها را به او داشته باشد؟ ⚠️ ‼️ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
#جهنمی_بودن_اکثریت_اصحاب 1️⃣ روایت فوق در صحیح‌ترین کتاب اهل سنت «صحیح بخاری» است. 2️⃣بر اساس روایت فوق اکثریت اصحاب رسول الله الا اندکی از آنان جهنمی هستند ! «لاَ أُرَاهُ يَخْلُصُ مِنْهُمْ إِلاَّ مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ » 3️⃣علت جهنمی شدن اکثریت اصحاب«ارتداد و عقبگرد آنها به سنن جاهلی» و «بدعت گذار» بودن آنها است. « إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمُ الْقَهْقَرَى» ✅آیا اعتماد به اصحابی که اکثریت آنها جهنمی هستند صحیح است؟ ✅آیا با جهنمی بودن اکثریت اصحاب می توان سخن از عدالت همه صحابه رسول الله سخن به میان آورد؟ ✅چه عواملی باعث شد که اکثریت اصحاب در باتلاق مخوف «ارتداد» و «بدعت» غوطه ور شوند؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺معرفی ایام مبارک 👌 پیشنهاد ویژه 💥ببینید و انتشار دهید 🚩دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
1️⃣حدیث فوق در «صحیح مسلم» وارد شده است که روایات آن مورد قبول علمای اهل سنت است. 2️⃣عنوان باب: «التعوذ من شیطان الوسوسة فی الصلاة» می باشد که راههایی برای جلوگیری از وسوسه های شیطان در نماز را معرفی می کند. 3️⃣شیطانی که انسان را در نماز وسوسه می کند و باعث شک کردن نمازگزار می شود«خنزب» نام دارد. 4️⃣روایت فوق می گوید:«فإذا أحسسته فتعوذ بالله منه واتفل على يسارك ثلاثا» 👈هر گاه خنزب در نماز مزاحم تو شد از شر او به خداوند پناه ببر و سه بار سمت چپ خود (در نماز) تُف(آب دهان) کن! ✅یکی از راه های حضور قلب در نماز آن هم سه بار سمت چپ می باشد!فقط تصور کنید در هر نوبت از نماز های واجب یومیه، خنزب حد اقل مزاحم 5 نفر از نمازگزاران شود و هر کدام سه تُف در مسجد بیندازند.... ✅آیا تُف انداختن در نماز با خضوع و خشوع نمازگزار سازگار است؟برای مشاهده راهکار های حضور قلب در نماز به کتاب ارزشمند امام خمینی رحمة الله علیه «آداب الصلاة» فصل هشتم مراجعه و مقایسه کنید! ⚠️ ‼️ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
#شفا با آب دهان صحابی 1️⃣حدیث فوق در صحیح مسلم که همه روایات آن مورد قبول علمای اهل سنت است، می باشد. 2️⃣برخی از اصحاب رسول الله در سفر بودند. در این سفر به رئیس قبیله ای برخورد می کنند که بیمار بود. 3️⃣بر اساس این حدیث : یکی از صحابه رسول الله شروع به تلاوت سوره حمد نمود. او آب دهانش را جمع می کرد و آن را روی محل بیماری می انداخت در نتیجه وی سالم شد.👈 «فجعل يقرأ أم القرآن ويجمع بزاقه ويتفل فبرأ الرجل» ✅وهابیت خبیث منکر توسل به اولیای الهی بوده و آن را شرک می داند، چه پاسخی برای این روایت دارد؟ چه تفاوتی میان «پیراهن حضرت یوسف» و «بال مگس» و «آب دهان صحابی» و «ضریح امامان معصوم علیهم السلام» و «تربت امام حسین علیه السلام»می باشد؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ لجاجت وجودشان را فرا گرفته، صلیب ها ✝️بر گردن آویزان، دائما از أب، إبن، روح القدس یاری میگیرند. اما صبح روز مباهله ترس تمام وجودشان را فراگرفت، با تعجب و حیرت⚠️ به همدیگر می نگرند نزدیک است که چشمانشان از حدقه بیرون آید. سر اسقف نصارای نجران : این ها که هستند؟ 2️⃣عبدالمسیح: آنکه دستش در دست محمد (ص) است پسر عمویش و دامادش و محبوب ترین خلق در نزد وی علی (علیه السلام)است آن دو کودک پسران دختر او( حسن و حسین علیهما السلام)و آن دختر جوان فاطمه( سلام الله علیها) عزیز ترین مردم و نزدیک ترین آنها به قلب رسول الله است. 3️⃣سر اُسقف نصارای نجران به عبدالمسیح و سایرین نگریست و گفت: ای گروه نصارا ! من چهره هایی را می بینم که اگر خدا بخواهد به سبب آنها کوهی را از جایش برکَند آن را بر می کَند. با آنها مباهله نکنید که نابود می شوید⛔️ و دیگر تا روز رستاخیز یک مسیحی هم در زمین باقی نخواهد ماند. 4️⃣حدیث فوق _که در «صحیح مسلم» آمده و همه علمای اهل سنت احادیث آن را قبول دارند_ مراد از آیه 61 آل عمران«آیه مباهله » را روشن می کند. ✅در فراز « و أنفسنا و أنفسکم»، رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم در پیروی از الهی، کسی را که آورد علی بن ابیطالب علیه السلام بود پس علی علیه السلام به حکم خداوند، در حکم جان و نفس پیغمبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم شد .وقتی جان پیامبر اکرم در امت است، امامت امت به دیگری نمی رسد یعنی تا علی علیه علیه السلام هست پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله است. ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
#تبرک_به_خاک_قبر_صحابه 1️⃣«سعد بن معاذ» از اصحاب بدر و از شهدای صحابه و از عاشقان امیرالمومنین علیه السلام بود. 2️⃣زمانی که قبر وی را آماده می نمودند از قبرش بوی خوش مشک صادر می شد! 3️⃣روایت فوق را داشمند بزرگ و رجالی برجسته اهل سنت«ذهبی» نقل کرده است و از نظر سندی آن را کاملا معتبر می داند. وی در این نقل نکته خارق العاده ای روایت می کند👇 🖌یک انسانی مشتی از خاک قبر سعد بن معاذ برداشت و آن را با خود برد و سپس در آن نگریست و دید که خاک تبدیل به مشک خوش بو شده است👈«أخذ إنسان قبضة من تراب قبر سعد، فذهب بها، ثم نظر فإذا هي مسك»! ✅توسل به قبر رسول الله و فرزندان پاک وی صلوات الله علیهم اجمعین و تبرک به خاک آنها چه تفاوتی با قبر معاذ و امثال معاذ دارد؟ چرا یکی شرک و بدعت شده و دیگری فضیلت؟ چرا وهابیت خبیث توسل و تبرک به قبور بقیع را تمسخر و شرک می داند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
👇 🖌شيخ طوسى : لفظ حديث غدير صريح نيست(نص خفی) و نميتوانيم ادعا كنيم كسانى كه اين لفظ را شنيدند ضرورتا متوجه مراد آن شده اند گرچه جايز است با استدلال و قرائن متوجه شده باشند. صريح نيست... 👇 1️⃣ در زبان علمی شیخ طوسی و شیخ مفید و دیگر علمای شیعه به معنی 👈دلیل و برهان و حجت یقین آور و قابل احتجاج ؛ می باشد . به عبارت دیگر نص به شیوه ای از استدلال اطلاق می شود که از مقدمات یقینی و دارای نتیجه یقینی باشد❗️ 2️⃣نص و استدلال برهانی و یقینی بر اساس نوع قضایای استفاده شده در آن دو نوع می باشد: الف) استدلال بدیهی یا _جلی : در این نوع از استدلال به صرف تصور قضیه در ذهن تصدیق و درستی آن در وجدان فهمیده می شود و دیگر نیازی به استدلال و تفکر بیشتر وجود ندارد مثلا : قضیه جزء از کل کوچکتر است اگر ما جزء و کل را تصور کنیم به صحت و درستی این قضیه بدون هیچ تفکر و تلاش بیشتری اذعان و اعتراف می کنیم❗️ اگر کسی برای امامت و خلافت امیرالمومنین به حدیث 👈 وأَنْتَ خَلِيفَتِي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي 👉که نزد شیعه و اهل سنت صحیح السند است استدلال کند استدلال وی نص جلی و از نوع استدلال بدیهی هست چون به صرف تصور خلافت و ربط آن به امیرالمومنین این حکم رسول الله صلی الله علیه و آله را تصدیق می کند❗️ ب) استدلال و برهان اکتسابی یا نظری یا نص خفی: این نوع از استدلال به صرف تصور تصدیق به صحت آن در ذهن صورت نمی گیرد بلکه نیاز به مقدمات و تفکر و و دقت و نظر بیشتری داریم برای مثال : قضیه 👈مجموعه زوایای مثلث 180 درجه است 👉که ذهن ما به صرف تصور مثلث و 180 درجه نمی تواند حکم به صحت و درستی این حکم کند بلکه باید با مقداری دقت و مقدمات(قضیه فیثاغورث)دارد.اگر ذهن این دقت و تلاش را انجام داد قطعا به صحت و درستی این قضیه حکم میکند و با قاطعیت می گوید که این قضیه یقینی و صحیح است. 3️⃣از مباحث فوق معلوم شد که استدلال علمای مکتب اهل بیت به حدیث غدیر از نوع دوم است چون حدیث متواتر و قطعی غدیر «من کنت مولاه فعلی مولاه» به مقداری دقت و مقدمات عقلی و استدلالی نیاز دارد که اگر ذهن آن تلاش بیشتر را انجام دهد نتیجه آن نص جلی و استدلال و برهان بدیهی خواهد بود و از حیث حجیت و قاطعیت هیچ فرقی با نص جلی ندارد❗️ ⚠️سوال: ذهن ما نسبت به حدیث غدیر به چه مقدار تلاش بیشتر نیاز دارد❓ 🔅پاسخ: ذهن ما باید قدرت تشخیص معنی و مراد جدی لفظ را باید داشته باشد چون این کلمه اصطلاحا« مشترک لفظی» است یعنی یک لفظی است که در چند معنی مستقل وضع شده است مثلا «دوستی »و «اولویت در تصرف »و «امام» و «هم پیمان» و .... . ذهن برای تمییز و تشخیص معنی مورد نظر متکلم در مواردی که وی از مشترک لفظی استفاده کرده به قرائن لفظی و عقلی توجه می کند! مثلا در این روایت قرائن لفظی مثل 1️⃣ اقرار گرفتن رسول الله صلی الله علیه و آله از مردم که ولی اولی از خود آنها در تصرف است 👈ألست اولی بکم من انفسکم؟ 👉یا مثلا قرینه عقلی 2️⃣گرمای شدید آب و هوا یا 3️⃣بیعت کردن همه مردم خصوصا ابوبکر و عمر با ایشان و .... که این قرائن باعث می شود که معنی مولا کاملا واضح و آشکار شود ❗️ سوال: چرا رسول الله صلی الله علیه و آله از این کلمه استفاده کرده ❓ 🔅پاسخ: استفاده از کلماتی که مشترک لفظی هستند و دارای چند معنی متفاوت هستند در ادبیات فصیح عرب رایج هست نمونه هایی هم در قران کریم دارد مثلا کلمه «عین» در آیات زیر در معانی متفاوت به کار رفته که در هر کدام قرینه برای تشخیص معنی و مراد جدی وجود دارد👇 🖌فانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتا عَشْرَةَ عَيْناً قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُناسٍ مَشْرَبَهُم‏ به معنی «چشمه» 🖌و ابْيَضَّتْ عَيْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظيم‏ به معنی «چشم» ✍️نتیجه: وهابی جاهل معنی و منظور کلمه را نفهمیده و به لطف الهی با نادانی خود همانند اسلاف خود فضیلت و بهترین دلیل امامت امیرالمومنین را تبلیغ میکنه😉😉 ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
🔹🔶🔹🔶🔹🔶 ⚠️ تاکید رسول الله بر امیر المومنین پس از خود 🔸 از علمای اهل سنت روایت کرده است: ۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّي، حَدَّثَنَا يَحْيَي بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِي عَوَانَةَ، عَنْ يَحْيَي بْنِ سُلَيْمٍ أَبِي بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَيْمُونٍ، ، قَالَ: 🔺 قَالَ صلي الله عليه وسلم : " أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ ، إِلا أَنَّكَ لَسْتَ نَبِيًّا، إِنَّهُ لا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلا و فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي ". 🔹ابن عباس گفت: رسول خدا (صلی الله عليه و آله) به علی (علیه السلام) فرمود: تو برای من، همانند هارون نسبت به موسی هستی؛ جز اين كه تو پيامبر نيستی. 👈 همانا سزاوار نيست كه من از ميان شما بروم، مگر اين كه تو و جانشين من در ميان تمام بعد از من هستی. ❌ محدث بزرگ در تعلیقات خود در مورد این روایت می‌نویسد: 👈 ۱۱۸۸- . و رجال الشيخين. سند روايت (نیکو) و راویان آن همه و از راويان شیخین (بخاری و مسلم) هستند. 📚 السنة، جلد ۲، صفحه ۵۶۵، چاپ المکتب الاسلامی ⚠️ ‼️ روایت تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر بر مومنین بودن امیر المومنین است یعنی عدم قبول امیر المومنین به معنی است. 🍃🌸🍃🔸🍃🌸🍃 ❤️ . ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─