eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
655 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ «...هذه بعرة جمل أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها أريد أن أرهنها عندك على ألف دينار...» 🔸 این پشکل شتر مادر مومنین عایشه است. می خواهم آن را در نزد تو در مقابل هزار دینار سکه طلا به رهن بگذارم ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از اهداف اساسی دین اسلام جهاد و قتال برای گسترش احکام الهی است. اسلام مثل جنگیز و هیتلر و ... نیست تا با هدف کسب قدرت و حکومت بر مردم دست به کشتار ریختن خون مردم بزند. 2️⃣ با انحراف اساسی که در برنامه اسلام در سقیفه اتفاق افتاد، بنی امیه قدرت سیاسی و اقتصادی بسیاری به دست آوردند. معاویه به بهانه قصاص قاتلین عثمان، بر علیه حکومت شرعی و قانونی امیرالمومنین (ع) بغی و طغیانگری کرد و هزاران نفر از مسلمانان را به کشتن داد. 3️⃣ او زمانی که به حکومت رسید به منبر رفت و گفت: ♦️ «... ما قَاتلْتکم لِتُصَلُّوا ولا لِتَصُومُوا ولا لِتَحُجُّوا وَلا لِتُزَكُّوا ، وقد أَعرِفُ أنَّكم تفعَلونَ ذلك ، وَلكن إنَّما قاتَلتُكم لأَتَأَمَّر عليكُم ، فقَد أَعْطاني اللَّهُ ذلك وأَنتم كارِهون.» 🔸 من برای اینکه شما نماز بخوانید و روزه بگیرید و حج بروید و یا برای تزکیه (رشد و تعالی) شما جنگ نکردم. زیرا می دانم که شما نماز و روزه و ... را انجام می دهید. من فقط با هدف رسیدن به امارت و ریاست بر شما کشتار به راه انداختم. این ریاست را خداوند به من داد در حالی که شما از آن کراهت دارید. ✅ حکم کسی که بر علیه خلیفه مشروع طغیان کرده چیست؟ معاویه چه تفاوتی با چنگیز و هیتلر و ... دارد؟ آیا این اعتراف او پرده از حیله های او در جهت قصاص قاتلین عثمان بر نمی دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ بر اساس آیات قرآن و روایات متعدد شیعه و اهل سنت «اهل بیت» (ع) کسانی هستند انتخاب شده و نظر کرده درگاه الهی هستند. 2️⃣ کسانی که به این حقیقت اعتقاد داشته باشند در درون خود عشق وصف ناپذیری نسبت به آنها حس می کنند و بی اختیار اشک می ریزند. 3️⃣ «ابن ابی شیبه» از بزرگ ترین راویان حدیث در نزد اهل سنت است. او استاد بزرگانی همانند بخاری و ... است. او در «المصنف» این حدیث را ذکر کرده است که: ♦️ «... كُنَّا مَعَ أَبِي جَعْفَرٍ فِي الْمَسْجِدِ وَغُلامٌ يَنْظُرُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ وَيَبْكِي , فَقَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ : مَا يُبْكِيك ؟ قَالَ : مِنْ حُبِّكُمْ , قَالَ : نَظَرْت حَيْثُ نَظَرَ اللَّهُ وَاخْتَرْت مَنْ خَيَّرَهُ اللَّهُ.» 🔸 جابر نقل می کند: ما با ابی جعفر(امام باقر (ع)) در مسجد بودیم که غلامی به امام باقر (ع) نگاه می کرد و گریه می نمود. امام باقر (ع) به او گفت چه چیزی باعث گریه تو شده ؟ او گفت: و محبت شما! امام (ع) به او گفت: به کسی نظر کردی که خداوند به او نظر کرده است و کسی را برگزیدی که خداوند او را است. ✅ آیا با وجود برگزیده های الهی، نوبت به منتخبین بی کفایت سقیفه، یزیدها، مروان ها و سفیانی ها می رسد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ از مهم ترین واجبات عبادی هر مسلمانی «نماز» است که رسول خدا (ص) سال های طولانی و با تلاش فراوان آن را به مسلمین آموخت. 2️⃣ بعد از وفات پیامبر خدا (ص) انحرافات بزرگی در دین اسلام به وجود آمد. احکام عبادی همانند نماز و روزه و حج و ... بازیچه دستگاه حکومت غاصب شد. 3️⃣ خلفای غاصب و صحابه دنیاطلب و مزدور، بیشترین تغییر و بدعت را در نماز ایجاد کردند! به گونه ای که: ♦️ «... عْن أَبي موسى ، قالَ : صَلَّى بنا عليّ يومَ الجملِ صلاَةً ، ذَكَّرَنَا بها صلاةَ رسولِ اللهِ صلى الله عليه وسلم ، فإِمَّا أَنْ نَكونَ نَسينَاهَا ، وإِمَّا أَنْ نَكونَ تركناها عمدًا ... .» 🔸 «... ابوموسی اشعری می گوید: علی (ع) در روز جمل برای ما نماز خواند. با نماز ما را یاد نماز رسول الله (ص) انداخت. نمازی که ما آن را فراموش کرده بودیم و یا اینکه ما آن را ترک کرده بودیم!...» ✅ آیا اصحابی که توانایی حفظ به عنوان مهم ترین واجب عبادی را ندارند، شایسته تبعیت هستند؟ آیا از کسانی که برخی از اجزای نماز را ترک کرده اند می توان احکام الهی را فراگرفت؟ چرا اهل سنت نماز خود را شبیه نماز حضرت علی (ع) _نماز بدون بدعت و تحریف_ نمی کنند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از برهه های حساس تاریخ صدر اسلام، قتل خلیفه سوم توسط مهاجرین و انصار است. بر اساس مستندات تاریخی هشتصد صحابی در قتل او دست داشتند. 2️⃣ یکی از مهم ترین محورهای مورد بحث در قتل عثمان، علل و انگیزه های قاتلین بوده است. «طبری» پدر علم تاریخ در نزد اهل سنت است. او به ریزترین وقایع این حادثه می پردازد ولی در اقدامی عجیب می گوید: ♦️«... قد ذكرنا كثيرا من الاسباب التي ذكر قاتلوه أنهم جعلوها ذريعة إلى قتله فأعرضنا عن ذكر كثير منها لعلل دعت إلى الاعراض عنها...» 🔸 ما در این کتاب به اسباب زیادی که قاتلین عثمان آن را بهانه برای کشتن او قرار داده بودند اشاره کردیم و همچنین از ذکر بسیاری از اسباب دیگر، بنا به عللی دوری کردیم! 3️⃣ طبری خود اقرار کرده است که بسیاری از علل قتل عثمان را ذکر نکرده است! او مهم ترین ویژگی یک مورخ منصف را رعایت نکرده است. مگر نه آن است که مورخ باید بدون تعصب، یک واقعه را آنطور که بوده، روایت کند؟ ✅ شاید برخی از آن علل نانوشته فساد گسترده اقتصادی، نفوذ تفکرات یهودی در عثمان، بدعت های بسیار او در دین، خشونت بسیارش با صحابه رسول خدا (ص) همانند عمار و ابوذر و قبضه حکومت سیاسی توسط بنی امیه بوده است. 🔴 آیا هر کدام از این علل ذکر نشده، به قتل عثمان وجاهت و مشروعیت نمی دهد؟ طبری چه ترسی از ذکر این علل داشته است؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
31.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═ 🎥شیخ علی جمعه مفتی اعظم سابق مصر: ✍️ مقایسه فضایل علیه السلام و ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ حدیث غدیر یکی از نصوص قطعی ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) است. این روایت به صورت متواتر به دست ما رسیده است. 2️⃣ با وجود اعتراف بسیاری از صحابه و خواص جامعه اسلامی به مفاد این حدیث، به دلیل سیاست های خصمانه بنی امیه، آنها جرأت تبلیغ و عمل نمودن به مفاد آن را نداشتند. ابویزید أَودِيّ از پدرش روایت می کند که: ابوهریرة وارد مسجد شد و ما نزد او جمع شدیم. جوانی به سمت او رفت و گفت: ♦️ «... أنشدك بالله ! أسمعت رسول الله (ص) يقول : " من كنت مولاه فعلي مولاه ، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه " ، فقال : نعم ، فقال الشاب : أنا منك برئ ، أشهد أنك قد عاديت من والاه وواليت من عاداه ، قال : فحصبه الناس بالحصاء.» 🔸 تو را به خداوند سوگند می دهم، آیا از رسول الله (ص) شنیدی که بگوید: «هر کس من مولای او هستم پس علی (ع) مولای او است. خداوندا دوست بدار هر کسی که او را دوست دارد و دشمن بدار هر کس که با او دشمنی می کند.»؟ ابوهریره گفت: آری شنیدم! مرد جوان به او گفت: من از تو بیزار هستم شهادت می دهم که تو با کسی که رسول خدا (ص) او را دوست داشت، دشمنی کردی و کسی را دوست داشتی که پیامبر (ص) با او دشمنی کرد. ابویزید می گوید: (بعد از این سخنان جوان) مردم او را با سنگ زدند. 3️⃣ بر این اساس، فضای جامعه به گونه ای بود که کوچکترین احتجاجی که مشروعیت سیاسی امیرالمومنین (ع) را ثابت می کرد، با برخورد شدید عوام مردم همراه بود. ✅ آری! عوام سنگ پران جامعه، تابع خواص دنیاطلبی مثل ابوهریره هستند که دین و ایمان خود را به بنی امیه فروخته بودند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u