eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
654 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از برهه های حساس تاریخ صدر اسلام، قتل خلیفه سوم توسط مهاجرین و انصار است. بر اساس مستندات تاریخی هشتصد صحابی در قتل او دست داشتند. 2️⃣ یکی از مهم ترین محورهای مورد بحث در قتل عثمان، علل و انگیزه های قاتلین بوده است. «طبری» پدر علم تاریخ در نزد اهل سنت است. او به ریزترین وقایع این حادثه می پردازد ولی در اقدامی عجیب می گوید: ♦️«... قد ذكرنا كثيرا من الاسباب التي ذكر قاتلوه أنهم جعلوها ذريعة إلى قتله فأعرضنا عن ذكر كثير منها لعلل دعت إلى الاعراض عنها...» 🔸 ما در این کتاب به اسباب زیادی که قاتلین عثمان آن را بهانه برای کشتن او قرار داده بودند اشاره کردیم و همچنین از ذکر بسیاری از اسباب دیگر، بنا به عللی دوری کردیم! 3️⃣ طبری خود اقرار کرده است که بسیاری از علل قتل عثمان را ذکر نکرده است! او مهم ترین ویژگی یک مورخ منصف را رعایت نکرده است. مگر نه آن است که مورخ باید بدون تعصب، یک واقعه را آنطور که بوده، روایت کند؟ ✅ شاید برخی از آن علل نانوشته فساد گسترده اقتصادی، نفوذ تفکرات یهودی در عثمان، بدعت های بسیار او در دین، خشونت بسیارش با صحابه رسول خدا (ص) همانند عمار و ابوذر و قبضه حکومت سیاسی توسط بنی امیه بوده است. 🔴 آیا هر کدام از این علل ذکر نشده، به قتل عثمان وجاهت و مشروعیت نمی دهد؟ طبری چه ترسی از ذکر این علل داشته است؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
31.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═ 🎥شیخ علی جمعه مفتی اعظم سابق مصر: ✍️ مقایسه فضایل علیه السلام و ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ حدیث غدیر یکی از نصوص قطعی ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) است. این روایت به صورت متواتر به دست ما رسیده است. 2️⃣ با وجود اعتراف بسیاری از صحابه و خواص جامعه اسلامی به مفاد این حدیث، به دلیل سیاست های خصمانه بنی امیه، آنها جرأت تبلیغ و عمل نمودن به مفاد آن را نداشتند. ابویزید أَودِيّ از پدرش روایت می کند که: ابوهریرة وارد مسجد شد و ما نزد او جمع شدیم. جوانی به سمت او رفت و گفت: ♦️ «... أنشدك بالله ! أسمعت رسول الله (ص) يقول : " من كنت مولاه فعلي مولاه ، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه " ، فقال : نعم ، فقال الشاب : أنا منك برئ ، أشهد أنك قد عاديت من والاه وواليت من عاداه ، قال : فحصبه الناس بالحصاء.» 🔸 تو را به خداوند سوگند می دهم، آیا از رسول الله (ص) شنیدی که بگوید: «هر کس من مولای او هستم پس علی (ع) مولای او است. خداوندا دوست بدار هر کسی که او را دوست دارد و دشمن بدار هر کس که با او دشمنی می کند.»؟ ابوهریره گفت: آری شنیدم! مرد جوان به او گفت: من از تو بیزار هستم شهادت می دهم که تو با کسی که رسول خدا (ص) او را دوست داشت، دشمنی کردی و کسی را دوست داشتی که پیامبر (ص) با او دشمنی کرد. ابویزید می گوید: (بعد از این سخنان جوان) مردم او را با سنگ زدند. 3️⃣ بر این اساس، فضای جامعه به گونه ای بود که کوچکترین احتجاجی که مشروعیت سیاسی امیرالمومنین (ع) را ثابت می کرد، با برخورد شدید عوام مردم همراه بود. ✅ آری! عوام سنگ پران جامعه، تابع خواص دنیاطلبی مثل ابوهریره هستند که دین و ایمان خود را به بنی امیه فروخته بودند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «محمد بن ابی بکر» یکی از یاران مخلص امیرالمومنین (ع) بود. او به دست معاویه به بدترین شکل ممکن آتش زده شد به شهادت رسید. 2️⃣ «محمد بن جریر طبری» متولد 224 ه ق، امام و شیخ المورخین در نزد اهل سنت است. او از روی خیانت اقدام به سانسور قسمت مهمی از مواضع سیاسی «محمد بن ابی بکر» بر علیه خلفای غاصب می کند: ♦️ «... أن محمد ابن أبي بكر كتب إلى معاوية بن أبي سفيان لما ولى فذكر مكاتبات جرت بينهما كرهت ذكرها لما فيه مما لا يحتمل سماعها العامة...» 🔸 همانا محمد بن ابی بکر با معاویه در زمانی که او به حکومت(شام) رسید نامه نگاری هایی انجام داد که من(طبری) از ذکر و نقل آنها کراهت دارم زیرا در این نامه مطالب (و حقایقی) وجود دارد که شنیدن آن برای عوام مردم قابل تحمل نیست. ✅ به نظر شما در نامه های فرزند ابوبکر به معاویه چه حقایق بزرگی بوده است که به تشخیص طبری شنیدن آن برای مردم غیر قابل تحمل بوده است؟ حقانیت امیرالمومنین (ع)؟ غصب خلافت توسط شیخین؟ هتک حرمت و ظلم آنها نسبت به اهل بیت (ع)؟ حمله و آتش کشیدن خانه حضرت زهرا (س) یا ...؟ 🔴 حقایق فوق در دیگر آثار تاریخی ثبت شده است: 📚 انساب الاشراف، بلاذری، ج 3، ص 165و وقعة صفین، ص 119 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از مصیبت های بزرگ اسلام انحراف کلیدی آن در سقیفه بود که باعث روی کار آمدن حاکمانی شد که احکام الهی بازیچه سیاست ورزی های شیطانی آنها بود. 2️⃣ معاویه در زمان حکومت خود، در سفری که به مکه داشت، نماز ظهرش را دو رکعت به جای آورد. «مروان بن حکم» و «عمرو بن عثمان» به شدت به او اعتراض کردند که: ♦️«... ما عاب أحد بن عمك بأقبح ما عبته به فقال لهما وما ذاك قال فقالا له ألم تعلم انه أتم الصلاة بمكة قال فقال لهما ويحكما وهل كان غير ما صنعت قد صليتهما مع رسول الله صلى الله عليه و سلم ومع أبي بكر وعمر رضي الله عنهما قالا فان بن عمك قد كان أتمها وان خلافك إياه له عيب قال فخرج معاوية إلى العصر فصلاها بنا أربعا» 🔸 هیچ کسی زشت تر از تو بر عثمان عیب نگرفت. معاویه به آن دو گفت: چه عیبی؟ آن دو گفتند: آیا نمی دانی عثمان (مسافر بود) نمازش را در مکه تمام خواند؟ معاویه گفت: وای بر شما! آیا غیر از این انجام دهم؟در حالی که در زمان رسول خدا (ص) خلیفه اول و دوم شکسته خواندم؟! آن دو گفتند: مخالفت تو با عثمان برای او عیب است. راوی می گوید: معاویه خارج شد و نماز عصر را چهار رکعت خواند! ✅ ملاحظه کنید احکام ثابت الهی چگونه بر اساس هوای نفس و خودخواهی های بنی امیه تغییر یافته است. 🔴 بهتر نیست اسم «اهل سنت» را به «اهل بدعت» _بدعت های بنی امیه_ تغییر دهیم؟! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از اساسی ترین عوامل شکل گیری و رشد اسلام، مجاهدت های امیرالمومنین (ع) است. حضرت علی (ع) در جنگ های بدر، احد، خیبر، حنین و ... ضربات سختی به جبهه کفر و شرک وارد کرد. 2️⃣ بسیاری از مشرکین از روی ناچاری تن به اسلام ظاهری دادند. آنها کینه های عمیقی از امیرالمومنین (ع) در دل داشتند. بر همین اساس، در روایت های متواتر، بغض امیر المومنین (ع) نشانه نفاق دانسته شده است. 3️⃣ رسول خدا (ص) از این کینه های منافقانه آگاهی داشت. او بارها وعده باغ های بهشتی را به مولا می دهد و سپس: ♦️ «... اعتنقني ثم أجهش باكيا ، قال : قلت : يا رسول الله ما يبكيك ؟ قال : « ضغائن في صدور أقوام ، لا يبدونها لك إلا من بعدي » ، قال : قلت : يا رسول الله في سلامة من ديني ؟ ، قال : « في سلامة من دينك » 🔸 رسول خدا (ص) مرا در آغوش گرفت. سپس اشک در چشمانش حلقه زد. گفتم یا رسول الله (ص) چرا گریه می کنید؟ فرمود: هایی در قلب های اقوامی است که آن را بعد از مرگ من آشکار می کنند. گفتم: یا رسول الله (ص) آیا من در دین خود به سلامت خواهم بود؟ فرمود: آری! تو در دین خود به سلامت خواهی بود.(رک تصویر بالا) ✅ این کینه ها در چه برهه های آشکار شد؟ با حمله به خانه حضرت و آتش زدن آن؟ شهادت صدیقه کبری (س)؟ غصب خلافت و فدک؟ جنگ جمل، صفین و ...؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ خط فکری به سرکردگی ابوسفیان، از هیچ دشمنی با اسلام فروگذاری نکرد. آنها در فتح مکه از روی ناچاری اسلام آوردند. 2️⃣ روی کار آمدن عثمان _ یکی از بنی امیه _ به عنوان خلیفه سوم، شروع اختلافات عمیق و تغییرات اصلی و بنیادی در تاریخ اسلام است. 3️⃣ خداوند برای هدایت مسلمانان این خط فکری شیطانی را رسوا نمود: 🔷 «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْراً وَ أَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دارَ الْبَوار» 🔷 آيا نظر نكردى به سوى كسانى كه نعمت خدا را به كفر و ناسپاسى تبديل كردند و قوم خويش را در خانه فساد و هلاكت فرود آوردند. إبراهيم : 28 4️⃣ مصادیق این آیه که « را به و مسلمانان را به و فرود آوردند» چه کسانی هستند؟ 5️⃣ ابن حجر در شرح صحیح بخاری، ذیل این آیه با روایات متعدد و صحیح، آنها را معرفی می کند: ♦️ «... هُمْ الْأَفْجَرَانِ بَنُو أُمَيَّة وَبَنُو الْمُغِيرَة، فَأَمَّا بَنُو الْمُغِيرَة فَقَطَعَ اللَّه دَابِرَهُمْ يَوْمَ بَدْر، وَأَمَّا بَنُو أُمَيَّة فَمُتِّعُوا إِلَى حِينٍ...» ♦️ آنها فاجران(به معنی کافران و زناکاران) و بنی مغیره هستند. اما خداوند کمر بنی مغیرة را در روز بدر شکست. و اما را خداوند تا زمانی مهلت و بهره(از دنیا) داد. ✅ حضرت زینب (س) بود که با و و خویش در کوفه و شام، این خط فکری را برای همگان آشکار نمود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u