eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
648 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یوسفعلی تبار
ایثار حضرت زهرا نسبت به امیرالمومنین که یک جنبه این ایثار بابت اهتمام به توصیه پدر هستش این خیلی اخلاقیه هم اهمیت شوهرداریه و هم توجه به توصیه های پدری یکطرف دیگرش که در روایت نیست اما با قرائن خارجیه فهم میشه اینکه با وجودیکه علی توان جسمی و پشتکار بالایی داشت اما آنقدر غرق جهاد و کار برای خدا بود که نمی دانست در خانه اش چه می گذره و این اوج جهاد یک انسان و اوج خانه ی امنی هست که همسر یک مجاهد برای شوهرش می سازه. قسمت دیگر این ماجرا اوج حسن ظن بالله امیرالمومنین هست . از اون لحظه ایکه میخواد بره بیرون و پول قرض کنه تا اون لحظه ایکه میخواد ایثار کنه به مقداد جنبه دیگرش اهمیت برادری و اخوت در جامعه دینی هستش یکطرف دیگر ماجرا هم محبت امیرالمومنین به حضرت رسول هست یکطرف دیگرش هم مقام فاطمه است در روایت ابوسعید مقام امیرالمومنین تجلی داره و در روایت عیاشی مقام حضرت زهرا و اشتراک هر دو در حسن ظن بالله هست
هدایت شده از احمد صفری
777.8K
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ در روزهای گذشته یکی از اساتید تاریخ درباره وجود مکانی به نام «بیت الاحزان» برای صدیقه طاهره اشکالی مطرح کرده بود. این در حالی است که منابع متعدد شیعه و اهل سنت اشاره به وجود این مکان برای حضرت زهرا (س) دارد: 1️⃣ نقل سفرنامه ابن جُبَیر متوفی 614 هجری قمری ♦️ ويلي هذه القبة العباسية بيت ينسب لفاطمة بنت الرسول، صلى الله عليه وسلم الله عليه وسلم،👈 ويعرف ببيت الحزن، يقال: إنه الذي آوت اليه والتزمت فيه الحزن على موت أبيها. ◀️ ابن جبیر این مکان مقدس را در سال 578 زیارت کرده است 📚 رحلة ابن جبير - (1 / 72) 2️⃣ نقل ابن همام حنفی متوفی 681 قمری ♦️ ويُصَلِّي فِي مَسْجِدِ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ بِالْبَقِيعِ 👈وهُوَ الْمَعْرُوفُ بِبَيْتِ الْأَحْزَانِ ، وَقِيلَ قَبْرُهَا فِيهِ 📚 فتح القدير لكمال بن الهمام - (6 / 253) 3️⃣ نقل سمهودی شافعی متوفای 911 ♦️ و المشهور ببيت الحزن إنما هو الموضع المعروف بمسجد فاطمة في قبلة مشهد الحسن و العباس، و إليه أشار ابن جبير بقوله: و يلي القبة العباسية بيت لفاطمة بنت الرسول صلى اللّه عليه و سلم، 👈و يعرف ببيت الحزن، يقال: إنه الذي أوت إليه و التزمت الحزن فيه عند وفاة أبيها صلى اللّه عليه و سلم، انتهى. 📚 وفاء الوفاء بأخبار دار المصطفى - (3 / 24) ⛔️ نقل سمهودی و ابن همام نشان می دهد که مسجد فاطمه (س) همان بیت الاحزان ایشان بوده است. با در نظر گرفتن این نکته وجود بیت الاحزان از حیث تاریخی قطعی می شود. زیرا وجود مسجد فاطمه (س) در بقیع از قطعیات تاریخی است. 4️⃣ نقل ابن ابى الحديد متوفی 655 ♦️ و الشيعة تروي‏ أن قوما من الصحابة أنكروا بكاءها الطويل‏ و نهوها عنه و أمروها بالتنحي عن مجاورة المسجد 👈 إلى طرف من أطراف المدينة. 📚 شرح نهج البلاغة لابن أبى الحديد ؛ ج‏13 ؛ ص43 5️⃣ گزارش ابن تیمه متوفی 728 قمری ♦️ ثم إن هؤلاء الشيعة وغيرهم يحكون عن فاطمة من حزنها على النبي صلى الله عليه و سلم ما لا يوصف 👈 وأنها بنت بيت الأحزان ولا يجعلون ذلك ذما لها 📚 منهاج السنة النبوية - (8 / 459) 6️⃣ نقل علامه مجلسی اعلی الله مقامه متوفی 1110 هجری ♦️ ثمَّ إِنَّهُ بَنَى لَهَا بَيْتاً فِي الْبَقِيعِ نَازِحاً عَنِ الْمَدِينَةِ 👈يسَمَّى بَيْتَ‏ الْأَحْزَانِ‏ وَ كَانَتْ إِذَا أَصْبَحَتْ قَدَّمَتِ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ ع أَمَامَهَا وَ خَرَجَتْ إِلَى الْبَقِيعِ بَاكِيَةً فَلَا تَزَالُ بَيْنَ الْقُبُورِ بَاكِيَةً فَإِذَا جَاءَ اللَّيْلُ أَقْبَلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع إِلَيْهَا وَ سَاقَهَا بَيْنَ يَدَيْهِ إِلَى مَنْزِلِهَا. 📚 بحار الأنوار ؛ ج‏43 ؛ ص177 7️⃣ نقل علامه قهپایی متولد 1016 ♦️ و دفنت عليها السلم بين القبر و المنبر او فى بيتها و قيل 👈 فى بيت‏ الأحزان‏ من البقيع 📚 مجمع الرجال ؛ ج‏7 ؛ ص185 ✅ کاش به جای رد و انکار قعطی و اتهام زدن به علما و حوزه و مداحان و ... تحقیقات بیشتری بکنیم. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ یکی از اعضای محترم کانال «دانشگاه امامت» در دفاع از استاد یوسفی غروی، به پست نقد هایی وارد نموده است. ابتدا عین نقد های ایشان را در کانال قرار می دهیم و سپس اشکالات وارد بر استدلال های ایشان را بررسی می کنیم. ✅ مجموعه «دانشگاه امامت» از هر نقد علمی با تمام وجود استقبال می کند. ⏺ نقدهای وارد شده 👇👇
هدایت شده از مهدی
بسم الله الرحمن الرحیم قال الله تعالی: (أم أتیناهم کتابا من قبله فهم به مستمسکون* بل قالوا إنا وجدنا آباءنا علی أمه و إنا علی آثارهم مهتدون) یکی از اساتید ما یکی از آقایانی را که درمجلس ختم های مسجد اعظم منبر می رفتند را نقد می کرد و می گفت: این آقا مثلا موضوع صحبتش فلان مسئله بود شب قبلش در نرم افزار فقه آن کلمه را سرچ کرده بود و مثلا چند هزار بار این کلمه در کتب فقه تکرار شده بود بعد اون بنده خدا می گفت نگاه کنید فلان کلمه چند هزار بار در کتب فقه ما تکرار شده است لذا در بین فقهاء ما این مسأله امری ثابت شده است. غافل از این که کسی که به دنبال رد آن مسئله باشد هم مجبور است از این کلمه استفاده کند و اصلا از کجا معلوم مرادشان از این کلمه چه بوده است. الغرض اینکه بیایم و اینگونه پژوهش های سرچی را کنار بگذاریم. کأنه شما رفتید و همچین کاری کردید. عزیز دل ببینید مدعا چیست ؟مدعا این است که دلیلی مبنی بر وجود بیتی به نام بیت الاحزان در زمان فاطمه زهراء سلام الله علیها وجود ندارد و این شما هستید که باید دلیل اقامه کنید زیرا شما مدعی هستید که همچین بیتی وجود داشته و الدلیل علی المدعی و لی ادعای ما مطابق با اصل است. اما دلیل شما چیست؟ سفرنامه ابن جبیر 614م که در قرن 6 رفته و بیت الاحزان را در بقیع مشاهده کرده. خب وجود مکانی به نام بیت الاحزان در قرن 6 ثابت میکند که در قرن 1 هم این مکان وجود داشته؟؟؟؟😳 استصحاب قهقری میکنید؟؟؟ واقعا نمیدانید که باید دلیلی بیاورید که بیت الاحزان در قرن 1 را ثابت کند نه قرن 6 را؟ خیلی عجیب است. الان وجود مکانی به نام مقبره کورش ثابت میکند که کوروش در اینجا دفن شده؟ آیا همین که در حال حاضر کنار مسجد کوفه منزلی منسوب به منزل امیر المومنین علیه السلام وجود دارد برای اثبات این که اینجا محل زندگی ایشان بوده کفایت می کند؟ خبر بحار ازاین جهت مشکلی ندارد.و بهتر از این سفرنامه هاست. ایضا همین مشکل در فتح القدیر ابن همام(قرن 7) و وفاء الوفاء سمهودی(قرن 10) است. اما کلام ابن تیمیه که در منهاج السنه النبویه آماده اصلا شاید مویدی برای ما باشد زیرا این کتاب را ناظر به شیعه نوشته و یکی از کار هایی را که انجام داده این است که معتقدات شیعه را به زعم خودش جمع آوری کرده و اکاذیبی را به مذهب نسبت داده. من جمله اینکه گفته شیعه معتقد است امام زمان در سرداب مقدس زندگی می کند و از آنجا ظهور خواهد کرد. حال اینکه دشمن شیعه مطلبی را به شیعه نسبت دهد و خودش هم بخواهد نتیجه سوء از آن بگیر چیزی را ثابت نمی کند. بر فرض هم که همچین انتسابی صحیح باشد باز هم چیزی ثابت نمی شود زیرا رب مشهور لا اصل له شما باید سندی تاریخی بیاورید که از قرن یک حکایت کند نه چیز دیگر مدعا را فراموش نکنید. اما نقل ابن ابی الحدید که ظاهرا مشابه آن را صدوق نیز نقل کرده است اجنبی از کلام است زیرا بحث بر وجود مکانی به نام بیت الاحزان است که اشاره ای به آن نشده. تا اینجا معلوم شد که الغریق یتشبث بکل حشیش. مورد شش شما همین حدیث مورد بحث است یعنی آن کسی که بیت الاحزان را سرچ می کرده و هر چیزی پیدا کرده و آن را آورده اصلا نگاه نکرده ببینه که آنچه در بحار الانوار ج 43 ص 177 آمده همان حدیثی است که بحث بر سر آن است و استاد یوسفی همین خبر را مورد نقد قرار داده است آن وقت سرچ کننده همین را به عنوان موید برای رد کلام استاد آورده. تا اینجای کار به این نتیجه رسیدیدم که تنها دلیل وجود مکانی به نام بیت الاحزان در زمان صدیقه طاهره همین گزارش مخدوش بحار است و مستند دیگری ندارد. و این ادعا لا غبار علیه . اگر کسی در قوطی عطاری و جاهای دیگری سند تاریخی مبنی بر وجود همچین بنایی با این اسم پیدا کرد ما را هم بی خبر نگذارد. و قولوا قولا سدیدا
دانشگاه امامت
بسم الله الرحمن الرحیم قال الله تعالی: (أم أتیناهم کتابا من قبله فهم به مستمسکون* بل قالوا إنا وجدن
═✧❁﷽❁✧═ ✍ در دو یادداشت قبل به نقد ادعای استاد یوسفی غروی پرداخته شد. برخی از مخاطبان کانال به این یادداشت ایراداتی وارد کرده اند. از همین رو به چند نکته دیگر و پاسخ اشکالات ایشان، اشاره می شود: ☑️استاد یوسفی غروی با اطمینان خاطر مدعی است که بیت الاحزان وجود خارجی ندارد. ایشان چندین بار تصریح می کند که مصدری که بیت الاحزان در آن ذکر شده بحار الانوار است! سندی در این باره وجود ندارد و تاکید می کند که سندی از نوع قوطی عطاری نیز برای بیت الاحزان یافت نمی شود! 1️⃣ با یک جستجوی ساده در نرم افزارهای حدیثی و تاریخی به خوبی روشن می شود که این ادعا رنگی از واقعیت ندارد. در دو یادداشت قبلی برخی از منابعی که در آنها از بیت الاحزان سخن به میان آمده اشاره شده است. به عنوان نمونه سفرنامه ابن جبیر نشان می دهد که بیت الاحزان در حدود 900 سال قبل وجود داشته است. این نقل و گزارش های دیگر حاکی از این است که بیت الاحزان مکانی بوده که حضرت زهرا س در آنجا اقامه عزا و تظلم خواهی می کرده است. با وجود این دلائل، شواهد و قرائن، بدون تردید قول « وجود بیت الاحزان بر اساس خبر حسی مورخ ۹۰۰ سال پیش» به « رد بدون دلیل بیت الاحزان بعد از ۱۴۰۰ سال توسط آقای یوسفی غروی» مقدم است. 2️⃣ ابن همام حنفی و فقهای متعدد دیگر، یکی از مستحباب مرتبط با بقیع را نماز خواندن در مسجد فاطمه (س) که معروف به بیت الاحزان بوده را نام می برند. بدیهی است که این حکم شرعی، فرع بر مسلم و قطعی دانستن وجود مکانی به نام بیت الاحزان بوده است. مثلا اگر کسی بگوید: «برو در مسجد کوفه دو رکعت فلان نماز مستحبی را به جای بیاور» وجود مسجد کوفه برای او مسلم است. به نظر می رسد ناقد محترم وجه استدلال به کتاب های مذکور فقهی را متوجه نشده است. ◀️ آن چه از سمهودی و ابن همام بر می آید این است که مسجد فاطمه (س) و بیت الاحزان یکی است. با در نظر گرفتن این نکته وجود بیت الاحزان از حیث تاریخی قطعی می شود. زیرا وجود مسجد فاطمه (س) در بقیع از قطعیات تاریخی است. 3️⃣ همان طور که می دانیم شهر مدینه در کانون جهان اسلام قرار داشته است. از همین رو وقایعی که دراین شهر روی می داده از چشم مسلمانان و به ویژه علما دور نمی مانده است. در طول تاریخ علمای شیعه بارها برای زیارت به این شهر مشرف شده و در جریان ریز و درشت حوادث و تغییرات قرار می گرفته اند. اگر چنین مکانی ساخته و پرداخته عده ای بود، با حساسیتی که از علمای شیعه سراغ داریم قطعا به این واقعه واکنش نشان می دادند. بنابراین عدم انکار توسط علما و شیعیان شاهد دیگری است که وجود بیت الاحزان را قوت می بخشد. ◀️ بر این اساس ما استدلال را برمیگردانیم که عدم الدلیل دلیل العدم. یعنی نیافتن مدعایی درباره انکار بیت الاحزان شاهد بر این است که مکانی که به شکل جعلی منتسب به حضرت زهرا (س) باشد نداریم ، بلکه با انضمام گزارش های متعدد بر وجود چنین مکانی می گوییم چنین مکانی حقیقتا موجود بوده است. مثال درباره کوروش هم قابل مناقشه است زیرا ما گزارش بر خلاف مقبره کوروش داریم که قبلا این مکان مشهور به مقبره مادر سلیمان ع بوده اما در بیت الاحزان با گزارش های تاریخی بر تایید آن مواجه هستیم. 4️⃣ مخاطب محترم کانال اشکال کرده که استاد غروی حدیث بحارالانوار را رد می کند و پس ذکر این روایت در میان دلائل اثبات بیت الاحزان مصادره به مطلوب است. در این باره نیز باید گفت که استدلال ما به روایت بحارالانوار از جهت قاعده «تجمیع قرائن و ظنون» است. 5️⃣ از دلائلی که بر اساس آن به رد بیت الاحزان استدلال شده عبارتی است که علامه مجلسی بعد از نقل این روایت آورده است: « وَجَدْتُ فِي بَعْضِ الْكُتُبِ خَبَراً فِي‏ وَفَاتِهَا ع فَأَحْبَبْتُ إِيرَادَهُ وَ إِنْ لَمْ آخُذْهُ مِنْ أَصْلٍ يُعَوَّلُ عَلَيْهِ». گفتنی است که این عبارت به معنای جعلی و دروغ بودن این روایت نیست. بر اساس مبانی علامه مجلسی در مباحث مرتبط با امور دینی مثل احکام و عقاید سخت گیری بیشتری در ادله لازم هست لذا علامه بر اساس مبنای خود فقط از کتب و اصول معتبر و متواتر و مستفیض استفاده می کند. ولی در مباحث صرف تاریخی مانند وجود مکانی به نام بیت الاحزان این سخت گیری لازم نیست و می توان از اصول و کتب ضعیف تر هم استفاده کرد. 6️⃣ عبارت ابن تیمیه یکی دیگر از شواهد وجود بیت الاحزان است. دشمنی و بغض او نسبت شیعه بر کسی پوشیده نیست اما با وجود این، او بیت الاحزان را بین شیعه و غیر شیعه ثابت می داند: «... هؤلاء الشيعة وغيرهم...» ✅ آیا دروغ دانستن بیت الاحزان آن هم بدون هیچ دلیل و تخطئه علما و مراجع و مادحین اهل بیت(ع) به سود شیعه است؟ آیا تضعیف عزای فاطمی و تضعیف مراجع و خادمان مکتب حقه جعفری، نقشه صهیونیزم جهانی نیست؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ پاسخ های اعضای کانال «دانشگاه امامت» به استاد یوسفی غروی» در موضوع انکار 👇
هدایت شده از احمد صفری
1.71M
دانشگاه امامت
◀️ مستندات: 1️⃣ أ لم يروا ما فعل قبل ذلك من لعن أمير المؤمنين عليه السّلام على المنابر ثمانين سنة ليس فيها مسلم ينكر حتّى أنّ أحد خطبائهم بمصر نسى أن يلعن أمير المؤمنين عليه السّلام على المنبر في خطبته و ذكر ذلك في‏ الطريق‏ عند منصرفه‏، فلعنه حيث ذكر قضاء لما نسيه، و قياما بما يرى أنّه فرض، و قد لزم و بنى في ذلك المكان مسجدا و هو باق إلى الآن بسوق وردان‏ يعرف بمسجد الذكر، و هدم في بعض السنين لأمر من الأمور فرأيت في موضعه سرجا كثيرة و آثار بخور لنذور، و قيل لي: إنّه يؤخذ من ترابه و يتشافى به، ثمّ بني بعد ذلك و عظم أمره. 📚 التعجب من أغلاط العامة ؛ ص118 2️⃣ http://www.hzrc.ac.ir/post/9567/%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%8A#_ftnref21
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ قرآن معراج رسول خدا (ص) را تسبیح توحیدی وصف کرده است: «سُبْحانَ الَّذي أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ ...» 2️⃣ معراج اوج تقرب رسول خدا (ص) در محضر الهی است. جایی که از «جنة المأوی» و «سدرة المنتهی» بالاتر رفت و به «ثُمَّ دَنا فَتَدَلَّى. فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى» رسید.‏ 3️⃣ در بالاترین منزلگاه های صعود و قرب الهی بود که مقدمات سفر زمینی فاطمه زهرا (س) آماده شد: ♦️ «... أتاني جبريل عليه الصلاة و السلام بسفرجلة من الجنة فأكلتها ليلة أسري بي فعلقت خديجة بفاطمة فكنت إذا اشتقت إلى رائحة الجنة شممت رقبة فاطمة» 🔸 «در شب معراج جبرئیل(ع) میوه ای بهشتی (سیب یا بِه) برایم آورد و آن را میل کردم که با آن میوه، وجود زمینی فاطمه (س) در وجود خدیجه (س) شکل گرفت. هر گاه مشتاق بهشت می شوم وجود فاطمه را استشمام می کنم»(رک: تصویر بالا) 4️⃣ این حدیث شریف با سند در منابع اهل سنت نقل شده است. هر عالمی که اندک اطلاعی از علم رجال داشته باشد در صحت و صدور و قطعی بودن آن تردید نمی کند. ✅ «مادر بوی بهشت دارد» نه! بالاتر «بهشت بوی مادر می دهد» بلکه بالاتر «بهشت زیر پای است»... . ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از فضائل انحصاری حضرت زهرا (س) حدیث زیر است. این روایت از حیث سندی در اوج صحت و اعتبار است: ♦️ «إنما فاطمة شجنة مني يبسطني ما يبسطها و يقبضني ما يقبضها» 🔸 در لغت به معنی قرابت و وابستگی و درهم تنیدگی شدید یک چیز با امر دیگر است. مثلا درخت انگور که یک شاخه اصلی و مهم دارد و یا قلب انسان که اتصال شدید به رگ های اصلی خود دارد. آن شاخه اصلی و رگ های کلیدی برای درخت و قلب است. 📚 لسان العرب،ج۱۳،ص۲۳۳ و النهایه،ج۲، ص۴۴۷ 2️⃣ بر اساس این روایت حضرت فاطمه زهرا (س) تنها پیامبر (ص) است. این اتصال و وابستگی شدید به گونه‌ای است که اگر صدیقه طاهره (س) خوشحال شود قلب تمام عالم هستی یعنی محمد (ص) خوشحال است! و اگر وی آزرده و غمگین شود او نیز آزرده و غمگین می‌گردد. 3️⃣ بر این اساس، قبض و بسط، خوشی و ناخوشی، رضایت و غضب صدیقه طاهره موجب قبض و بسط، خوشی و ناخوشی، رضایت و غضب رسول خدا (ص) است. 4️⃣ بر اساس آیات و روایات، غضب و رضایت پیامبر (ص) ملازمه با غضب و رضایت الهی دارد. ✅ مهم ترین درخواست ما در نماز هدایت در صراط مستقیم و دوری از صراط مغضوبین الهی است. بر این اساس انبساط و خوشحالی فاطمه (س) صراط مستقیم الهی و ناراحتی و غضب او علامت دوری از این صراط است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «علی بن نایف الشحود» از علمای وهابی افراطی معاصر است. افکار و آثار او مورد توجه سلفی های جهادی همانند داعش قرار گرفته است. 2️⃣ او کتابی با عنوان «مشاهیر النساء المسلمات» نوشته است. موضوع این کتاب معرفی زنان مسلمان مشهور است. 3️⃣ از عجایب این کتاب تیتر آن درباره «حفصه» دختر خلیفه دوم است: ♦️«صاحبةُ سرِّ رسول الله صلى الله عليه وسلم :حفصة بنت عمر» 🔸 صاحب سرّ رسول خدا (ص) حفصه دختر عمر (تصویر بالا از نرم افزار) 4️⃣ این دروغ پردازی او در حالی است که به نص قرآن و روایت صحیح بخاری و مسلم و ... حفصه به همراه عایشه دو زنی بودند که در خیانتی آشکار، اسرار رسول خدا (ص) افشاء کردند! 5️⃣ این واقعه در آیات 1 الی 11 سوره تحریم بیان شده است. ابن عباس از خلیفه دوم درباره دو زن خیانتکار سوال می کند: ♦️ «... مَنِ الْمَرْأَتَانِ اللَّتَانِ تَظَاهَرَتَا قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ فَمَا أَتْمَمْتُ كَلاَمِى حَتَّى قَالَ عَائِشَةُ وَحَفْصَةُ» 🔸 آن دو زنی که بر علیه رسول خدا (ص) تظاهر (دسیسه چینی) کردند؟ ابن عباس می گوید: هنوز کلام من تمام نشده بود که عمر گفت: آن دو زن عایشه و حفصه بودند! 📚 صحیح بخاری، باب قوله إن تتوبا إلى اللَّه...، حدیث 4915 ✅ چنانچه مشاهده می کنید این عالم وهابی حفصه خائن و افشا کننده اسرار را، صاحب سرّ رسول الله (ص) معرفی کرده است! علمای منصف اهل سنت به این دروغ و تحریف بزرگ پاسخی داده اند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «انس بن مالک» صحابه پیامبر خدا (ص) است که در نزد اهل سنت جایگاه بسیار بالایی دارد. زمانی که سر نورانی امام حسین (ع) در مجلس شراب عبیدلله ملعون بود، او هیچ اقدام و اعتراضی نکرد. 2️⃣ زمانی که امیرالمومنین (ع) در میدان کوفه از اصحابه پیامبر (ص) درخواست نمود تا درباره حدیث غدیر شهادت دهند، دوازده نفر از صحابه شهادت دادند، ولی انس بهانه جویی کرد که به خاطر پیری چیزی به خاطر نمی آورد. بدین سبب مورد نفرین حضرت قرار گرفت و به بیماری پیسی در صورت مبتلا شد. 3️⃣ او با آنکه سال ها در دربار بنی امیه _ مثل ابن زیاد و ..._ خدمت کرد، سرانجام مزد چاپلوسی ها و زحمات خود را گرفت! در ماجرای فتنه عبدالله بن زبیر از سوی حجاج بن یوسف ثقفی متهم به خیانت شد! 4️⃣ بر اساس نقل های تاریخی حجاج بر انس منت نهاد و او را نکشت ولی در عوض با هدف خوار کردنش، او را به بردگی گرفت و بر دست و گردنش داغ گذاشت! علامت این داغ « » معنی آزاد شده حجاج بود! (رک: تصویر بالا) 📚 ثقات ابن حبان بستی، ج 4، ص 40 ✅ امام حسین (ع) از رسول خدا (ص) روایت می کند که: ♦️«... إِنَّ عَلِيّاً هُوَ مَدِينَةُ هُدًى فَمَنْ دَخَلَهَا نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا هَلَك‏...» 🔸 همانا علی شهر هدایت است که هر کس داخل آن شود نجات می یابد و هر کس از آن تخلف کند هلاک می شود. 📚 التوحيد (للصدوق)، ص: 307 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ کلمه در لغت فصیح عرب، در معانی زیر به کار رفته است: 🔹 صخره بزرگ یک کوه که از دور واضح و معلوم است. 🔹 تنه اصلی درخت که با بریدن آن نیز، باقی می ماند. 🔹 قطعه اصلی مشک در ناف آهو که همه جا را خوشبو می کند. 🔹 مرکز اصلی و کلیدی یک شهر. 🔹 بهترین مالی که در جاهلیت تقدیم بت ها می شد. 📚 مجمع البحرين، ج‏3، ص: 396 2️⃣ قدر مشترک معانی فوق را می توان در مفاهیمی مثل «اصلی ترین، مهم ترین، با ارزش ترین و محوری ترین فرد در یک مجموعه» جستجو کرد. 3️⃣ ابوسعید خدری از رسول خدا (ص) روایت می کند که: امت اسلام به بلایی گرفتار می شود که مردم، هیچ پناهی برای در امان ماندن از ظلم پیدا نمی کنند: ♦️«... فيبعث الله رجلا من من أهل بيتي فيملا به الأرض قسطا كما ملئت ظلما وجورا يرضى عنه ساكن السماء وساكن الأرض لا تدع السماء من قطرها شيئا إلا صبته مدرارا ولا تدع الأرض من مائها شيئا إلا أخرجته حتى تتمنى الأحياء الأموات...» 🔸 خداوند در این زمان مردی از من که از اهل بیت من است مبعوث می کند او زمین را پر از قسط و عدل می کند همانطور که پر از ظلم و جور شده بود. ساکنان آسمان و اهل زمین از او راضی هستند. آسمان تمام برکاتش را به زمین نازل می کند و زمین تمام آب ها(و گنج ها و نعمت هایش) راخارج می کند.(امنیت و عدالت و برکت آنقدر زیاد است که) در زمان حکومت او مردگان آرزو می کرند تا زنده شوند. ✅ بر اساس این روایت حضرت مهدی (ع) با ارزش ترین، مهم ترین، کلیدی ترین، ناب ترین بنده و فرستاده خدا است. او از ثقلین است که هر کس بدان چنگ زند رستگار است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ بی پرده با ✍️ جناب مولوی عبدالحمید در روز 12 بهمن انتقاداتی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کردند. بیانات ایشان را در دو محور بررسی می کنیم: ⏺ محور اول: نقد های وارده به کلیت سخنرانی ایشان 1️⃣ رویکرد و ژست طلبکارانه از نظام: چرا شما در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ یک از خدمات و منافع انقلاب برای اسلام، ایران و اهل سنت اشاره نکردید؟ آیا نقد منصفانه فقط گفتن سیاهی های نظام و بزرگ نمایی چند برابری آن و گفتن خوبی های(دروغین) رژیم شیطانی آمریکا است؟ 2️⃣ تاثر شدید از فضای رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران: در سخنرانی شما در موضوعاتی همانند: حقوق زندانیان، بازداشت ها و اعدام ها، دفاع از سران فتنه (کروبی و میرحسین)، بی مبالات جلوه دادن رهبری در امور اهل سنت با ادعای ملاقات نکردن و ... همسویی کاملی با رسانه های (غربی، عبری، عربی) دیده می شود. این تاثر و همسویی را چگونه تحلیل کنیم؟ آیا شخصیت شما جایگاه خاصی در فتنه های احتمالی سال بعد می تواند داشته باشد؟ 3️⃣ ادبیات شیعه و اهل سنت: آقای عبدالحمید! با آنکه دم از وحدت می زنید ولی ادبیات حاکم در گفتار شما کاملا ضد وحدت است. آیا عباراتی مثل: «شیعه و اهل سنت، ما اهل سنت، اهل سنت ایران، شیعه های مسجدی و ...» ادبیات تقابلی میان شیعه و اهل سنت نیست؟ ⏺ محور دوم: نقد های وارده به موارد جزئی سخنرانی مولوی عبدالحمید: 1️⃣ شما می گویید:«همۀ ما باید خودمان را بالا ببریم»: کاش در عمل به این گفته اعتقاد داشتید! ظرفیت خود را بالا ببرید و یک بار صد ها ظلم و جنایتی را که صحابه مثل: جنایات خالد بن ولید در حمله به ایران و کور کردن هزاران نفر، جنایت های معاویه در شراب خواری و رباخواری و کشتن هزاران نفر برای رسیدن به سلطنت را محکوم کنید! 2️⃣ پیشنهاد «»: کاش شما هم یک تریبون آزاد برای بررسی غضب حضرت زهرا (س) نسبت به ابوبکر و عمر و آثار این غضب برقرار کنید! شما دم از تریبون آزاد می زنید در حالی که اعتقاد تمام علمای اهل سنت « حذف حقایق تاریخی و اختلافات بین صحابه و ممنوعیت مطالعه و نقل آن(امساک عما شجر بین الاصحاب)» است. به این تناقض چه جوابی می دهید؟ 3️⃣ درخواست «تغییر بند ممنوعیت کاندیداتوری اهل‌سنت برای ریاست‌جمهوری» به عنوان برای رفع تبعیض نسبت به اهل سنت دارید. وقتی گام اول شما این است گام های بعدی احتمال بسیار زیاد حذف مذهب رسمی (شیعه 12 امامی) ایران، حذف اصل ولایت فقیه، حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و ... باید باشد! این درخواست شما چه تفاوتی با درخواست های شیطان بزرگ آمریکا دارد؟ 4️⃣ درخواست «حاکمیت سیاسی چهار ساله اهل سنت»: آیا اهل سنت با شرکت در انتخابات های متعدد جمهوری اسلامی حاکمیت خود را اعمال نکرده اند؟ آیا شما منکر صد ها مدیر ومعاون و نماینده اهل سنت در سطوح پاینی و میانی نظام هستید؟ آیا همه اهل سنت از حقوق جزایی و مدنی و سیاسی مساوی با شیعیان و دیگر ادیان برخوردار نیستند؟ آیا شما در احکام مدنی و احوال شخصیه آزادی مطلق ندارید؟ و ... . 5️⃣ در آخر می گوییم: کسی کمترین درکی از دموکراسی داشته باشد بر اقلیت را می پذیرد. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیانگر اراده اکثریت قریب به اتفاق این مردم است. قانون اساسی بر اساس اراده و رای اکثریت مردم ایران محدویت های بسیار جزئی برای اهل سنت قائل شده است. این محدودیت های بسیار جزئی به دلیل مصالح کلان کشور است. آیا شما که دم از حقوق بشر غربی و عدالت می زنید، با اراده حداکثری مردم ایران مشکلی دارید؟ ظرفیت خود را بالا ببرید و حاکمیت قانون اساسی را قبول کنید! قانون اساسی ما بسیار بهتر از شلاق های خلیفه دوم ، داغ های یزید و کشتار های حجاج و ... است. ✍️ ابومحمد خمسلویی.
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «اصبَغ بن نُباته» از یاران خاص امیرالمومنین (ع)است. او از شرطة الخمیس است که عهد «فداکارای تا پای جان» را با حضرت بسته بودند. 2️⃣ اصبغ از عمار روایت می کند که رسول خدا (ص) به حضرت علی (ع) می فرموند: 🔹 خداوند تو را به زینتی آراسته است که هیچ کدام از بندگانش را همانند آن نیاراسته. خداوند بندگان مسکین خویش و همراهی با آنها را در نزد تو محبوب ساخته است. و تو را مورد رضایت آنها قرار داده و آنها را پیروان مورد رضایت تو! خوش به حال کسی که تو را دوست بدارد و تو را تصدیق کند و وای به حال کسی که به تو بغض ورزد و تو را تکذیب کند. هر کس تو را دوست بدارد و تصدیق کند آنها همسایگان خانه تو و دوستان صمیمی تو در بهشت هستند و هر کس به تو بغض ورزد و تو را تکذیب کند همانا بی تردید بر خداست که همان برخوردی که با کذابین دارد، با آنها بکند.(تصویر بالا) 3️⃣ با آنکه محبت به اهل بیت (ع) دستور رسول خدا (ص) بوده که در صدها روایت بدان اشاره شده، علمای متعصب اهل سنت محبت بسیار اصبغ به امیرالمومنین (ع) را جرمی بزرگ دانسته و : ♦️ «فتن بحب علي بن أبي طالب (ع) فأتى بالطامات في الروايات، فاستحق من أجلها الترك» 🔸 اصبغ به خاطر محب علی (ع) فریفته شد! بدین خاطر امور بزرگ و خارق العاده ای(معجزات و ادله ولایت اهل بیت ع) را روایت کرده است و بدین خاطر مستحق آن است که روایت هایش نقل نشود! 📚 تهذيب الكمال للمزي - (3 / 310) ✅ چرا اهل سنت روایت را نقل نمی کنند ولی در عوض روایت های قاتلان امام حسین (ع) مثل عمرو بن سعد و ... را می پذیرند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ -اسلام 1️⃣ مقداد بن عمرو کندی یکی از صحابه است. او روزی از رسول الله(ص) سوال نمود اگر با یکی از کفار جنگیدیم و او با شمشیر دست من را قطع کرد و سپس به درختی پناه گرفت و گفت: «اسلمت للّه» مسلمان شدم، آیا با اقرار به مسلمان شدن، جایز است او را به قتل برسانم؟ پیامبر (ص) فرمود: جایز نیست او را به قتل برسانی. مقداد گفت: ای رسول خدا (ص) او یکی از دستان مرا قطع کرد و بعد از قطع کردن اقرار به اسلام کرد؟ رسول الله در جواب فرمود: ♦️«لا تقتله فان قتلته فانه بمنزلتك قبل ان تقتله وانت بمنزلته قبل ان يقول كلمته التى قال» 🔸 او را نکش! زیرا اگر او را بکشی، او قبل از کشته شدنش، در مسلمان بودن، همانند تو است. و تو نیز در صورت کشتن او، همانند قبل از اسلام آوردن او (مهدور الدم و اهل جهنم) هستی! 2️⃣ بر اساس این روایت و روایت های متواتر دیگر به صرف اقرار زبانی دال بر اسلام، از سوی هر کسی، آن شخص مسلمان است و جان و مال و ناموس او حرمت دارد. با هیچ توجیهی نمی توان این حرمت را از بین برد. این امر یکی از زیباترین جلوه های رحمت دین اسلام است. این روایت ها همگی جایگاه و ارزش مسلمان را بیان می کند. 3️⃣ با این وجود، ابن تیمیه حرانی در «مجموع الفتاوی» به اندک بهانه ای بیش از هشتاد و چهار بار فتوا به کفر، ارتداد و کشتن مسلمانان داده است. او به خاطر همین تند روی ها چندین بار توسط فقهای اهل سنت به زندان افتاد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ نفاق یکی از بزرگ ترین خطراتی است که جامعه اسلامی را همواره تهدید می کند. خداوند و رسولش(ص) در صدها آیه و روایت به این خطر اشاره کرده اند. 2️⃣ یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ اسلام روزهای بعد از وفات پیامبر خدا (ص) است. «عبدالله بن عمر» در این باره می گوید: ♦️ «لما قبض النبى (ص) اشرأب النفاق بالمدينة وارتدت العرب وارتدت العجم...» 🔸 زمانی که نبی خدا از دنیا رفت نفاق بر شهر مدینه حاکم شد و همه عرب و عجم از دین برگشتند! 📚 كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال - (5 / 660) 3️⃣ عایشه وضعیت شهر مدینه را اینگونه بیان می کند: ♦️«... أَنَّ النَّبِىَّ (ص) لَمَّا تُوُفِّىَ اشْرَأَبَّ النِّفَاقُ بِالْمَدِينَة»(رک: تصویر بالا) 🔸زمانی که پیامبر (ص) از دنیا رفت همه شهر مدینه را دربر گرفت! ✅ اهل سنت چگونه شهری را که نفاق در آن فراگیر بوده سلف صالح و الگوی خود قرار می دهند؟ مگر ابوبکر توسط اهل همین شهر به خلافت انتخاب نشد؟ اجماع منافقین ارزشی دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u