eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
640 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ تحلیل واقعه غدیر بر اساس تحریف معنوی جریان سیاسی حاکم و محوریت صیغه مناشده 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2633957649Cf109e5ca2d
﷽ ✍ مولوی عبدالحمید در حالی سخن از "آزادی بیان و قلم،" به میان می آورد که خلیفه دوم _الگو و اسوه مولوی عبدالحمید_ هر گونه کتابت، نقل و نشر احادیث نبوی را ممنوع کرد و بدین جهت بارها صحابه را با شلاق کتک زد. ✍ او در حالی سخن از "آزادی تحصن" می گوید که ابوبکر و عمر به صحابه متحصن در خانه حضرت علی علیه السلام حمله کردند و آن خانه را به آتش کشیدند! تناقض در تناقض ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✍️ تحلیل واقعه غدیر بر اساس تحریف معنوی جریان سیاسی حاکم و محوریت صیغه مُناشده 🔷 یکی از قرائن مهم فهم کلام، توجه به بستر های تاریخی یک حدیث و واقعه است. در موارد بسیاری، منافع سیاسی و حزبی باعث تحریف معنوی در مراد از یک واقعه یا دلیل شرعی شده است. 🔶 یکی از مهم ترین تقابل های دشمنان اهل بیت علیهم السلام در حوزه جنگ رسانه ای، انحراف و تحریف در مدلول احادیث مرتبط با حقانیت سیاسی آنها بوده است. شدت این تحریفات، تا جایی بود که اگر کسی، به معنا و مراد حقیقی واقعه غدیر آگاهی می یافت، تعجب می کرد و به سادگی آن را باور نمی کرد! ◀️ برای روشن شدن این حقیقت، به روایتی که ابن عساکر در تاریخ دمشق نقل کرده است، دقت کنید: 🔹«أخبر نا أبو المظفر بن القشيري وأبو القاسم الشحامي قالا أنا أبو سعد الأديب أنا أبو سعيد الكرابيسي أنا أبو لبيد السامي نا سويد بن سعيد نا المطلب بن زياد عن عبد الله بن محمد بن عقيل قال كنت أنا ومحمد بن الحنفية وعلي بن الحسين وأبو جعفر محمد بن علي عند جابر بن عبد الله إذ دخل علينا رجل من أهل العراق فقال يا جابر ناشدتك بالله لما أخبرتنا ما رأيت وسمعت في عليّ علیه السلام؟ فقال اللهم نعم! إنا كنا بالجحفة بغدير خم إذ خرج علينا رسول الله (صلى الله عليه وسلم) من خباء أو فسطاط فقال هلم هلم ثلاث مرات وثم ناس من خزاعة ومزينة وجهينة وأسلم وغفار فاخذ بيد علي فقال فقال من كنت مولاه فعلي مولاه. قال قال: نشدتك بالله أكان ثم أبو بكر وعمر فقال اللهم لا» 🔹عبدالله بن محمد بن عقیل روایت می کند که من و محمد بن حنفیه و امام سجاد علیه السلام و امام باقر علیه السلام نزد جابربن عبدالله انصاری بودیم. در این هنگام مردی که اهل عراق بود بر ما وارد شد و گفت: ای جابر! تو را به خداوند قسم می دهم که به ما خبر دهی از آن چیزی که درباره حضرت علی علیه السلام از رسول الله صلی الله علیه و آله شنیدی! جابر گفت: به خدا قسم می خورم که تو را بدان آگاه می کنم! همانا ما در جحفه _منطقه ای در غدیر خم_ بودیم! که رسول خدا از چادر یا خیمه خود خارج شد و سه بار گفت: بیایید بیایید بیایید! مردمی از قبائل خزاعه، مزینه، جهینة، اسلم و غفار آن جا بودند! در این هنگام دست علی علیه السلام را گرفت و فرمود: هر کس من مولای او هستم، پس علی مولای او است! راوی می گوید: آن مرد عراقی گفت: ای جابر! تو را به خدا قسم می دهم که بگویی آیا ابوبکر و عمر هم آنجا بودند؟ جابر گفت: به خدا قسم آنجا نبودند. 📚ابن عساکر، ابی القاسم علی بن الحسن، تاريخ مدينة دمشق، ج42، ص: 224 🔺بر اساس روایت فوق، مرد شامی از شنیدن واقعه غدیر متعجب شده و از حضور ابوبکر و عمر در کنار رسول خدا صلی الله علیه و آله سوال نموده است که با پاسخ منفی جابر بن عبدالله انصاری روبروه شده است. 🔻استفصال مرد عراقی از جزئیات ماجرای غدیر و سوال او از حضور خلفای قبلی در کنار حضرت علی علیه السلام، حکایت از این حقیقت دارد که در ذهن او، حقانیت ولایت سیاسی ابوبکر و عمر ،به دلیل تبلیغات فراوان امری محتوم تلقی می شده است. ولی این امر، به دلیل عدم حضور ابوبکر و عمر در کنار حضرت علی علیه السلام و رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز غدیر، مورد تشکیک جدی واقع شده است. ✅ این نکته قرینه روشنی بر ظهور کلمه «مولا» به معنی ولایت سیاسی بلا فصل است چرا که اگر «مولا» ظهور در معنی دیگری داشت، سوال مرد عراقی از حضور ابوبکر وعمر در کنار رسول خدا صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام لغو می شد. 🔶 نیز باید توجه داشت که مُناشده در استعمال فصیح عرب، طلب یک امر بسیار مهم از طرق ویژه آن_ همانند سوال از افراد خاص آگاه که حاضر در واقعه مورد سوال _ است. این طلب نمودن به همراه صیغه قسم است که مناشده کننده با واسطه کردن حرمت یک امر مقدس _همانند خداوند و اوصاف او_ دنبال گمشده خود بوده و در صدد رهایی از حیرت خود است. بر این اساس، صیغه مناشده، نشان از اهمیت فوق العاده خواسته و موضوع مورد سوال است که برای مُناشده کننده امری بسیار کلیدی و حیاتی است. 📚 كتاب العين ؛ ج‏6 ؛ ص243 و أساس البلاغة ؛ ص632 ✅ توجه به صیغه مُناشده در روایت ابن عساکر، یک قرینه حالیه برای ظهور«مولا» در اولویت در تصرف و ولایت سیاسی بلافصل است چرا که اگر کلمه «مولا» ظهور در دوستی و ... داشت، امری واضح و مورد اتفاق برای همگان بود و نیازی به این صیغه برای سوال نمودن از یک واقعه و حدیث وجود نداشت. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آتش زدن کتب فضائل ائمه اهلبیت علیهم السلام مخصوصا امیرالمومنین توسط علمای بزرگ اهل تسنن کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - تصویری👇 https://eitaa.com/ketaballahvaetrate 🌺 کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - صوتی👇 https://eitaa.com/ketaballahvaetrate2 👈 ارتباط با ما : 👇👇 @SH1361R آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 💎 سوال: ❓چرا اسـم ائــمه علیهــم الســــلام در قــرآن بیــــان نشــده؟ امامت مگر از اصول دین نیست؟ ✅ پاسخ: 1️⃣ اصل امامت از اصول دین است، اما دانستن اسامی همه ائمه علیهم‌السلام از اصول دین نیست. اصل امامت از مسلمات قرآن است که در آیه ابتلاء، اولی الامر، ولایت و... بیان شده است. همانند اصل نماز، زکات و... که اصل آن در قرآن آمده ولی خصوصیات آن توسط سنت نبوی بیان شده است. 2️⃣ بیان ائمه در قرآن به صورت کنایه‌ای و با ذکر اوصاف است، بیان کنایه‌ای فصیح‌تر و بلیغ‌تر از بیان صریح است. قاعده مسلم در ادبیات عرب است که 👈 الکنایة ابلغ و اصرح من التصریح👉 خصوصا در مواردی که مصادیق خارجی اوصاف، بسیار واضح و روشن باشند. 👌 مثلا در زمان ما به جای گفتن «سید علی خامنه‌ای» غالبا از القابی مثل «مقام معظم رهبری» استفاده می شود! مصادیق خارجی ائمه ۱۲ گانه 👈 خصوصا امیرالمومنین علیه‌السلام به دلیل تصریحات متعدد رسول گرامی اسلام 👉 بسیار واضح و روشن بوده لذا خداوند در قرآن با بیان کنایه‌ای و با ذکر اوصاف، ائمه را بیان و معرفی کرده است. این روش بیان برای روشن کردن شرافت و فضیلت بالای آن‌ها نیز مناسب‌تر است. 3️⃣ بیان قرآنی و بیان نبوی و اطاعت‌الله و اطاعت‌الرسول در اتمام حجت نسبت به بندگان و وجوب تبعیت (معذریت و منجزیت) هیچ تفاوتی ندارند❗️ بیان نبوی مکمل و مبین و مفسر بیان قرآنی می باشد و در سعادت و شقاوت و هدایت و گمراهی ارزشی همسنگ و برابر دارند. صدها روایت صحیح السند و متواتر در بیانات رسول گرامی اسلام وجود دارد و حجت را بر همگان تمام کرده است. 4️⃣ بیان صریح و با ذکر اسامی هیچ تضمینی برای رفع اختلاف و هدایت همگی نیست❗️مگر اسم رسول‌الله در کتاب مقدس مسیحیان و یهودیان نیامده بود❓ آیا همگی هدایت یافتند❓آیا اختلاف پیدا نشد؟ آیا با معرفی طالوت برای بنی اسرائیل همگی وی را پذیرفتند⁉️ 5️⃣ جلوگیری از نسل کشی ائمه علیهم‌السلام: یکی از حکمت های ذکر کنایه‌ای و با اوصاف است، با وجود دشمنانی که در کربلا حتی به طفل شش ماهه تشنه هم رحم نکردند😭 دشمنانی که با هدف کشتن امام زمان علیه‌السلام، امام هادی و عسگری را به شدت کنترل و زندانی کردند. 6️⃣ جلوگیری از تحریف قرآن: به خاطر مطامع سیاسی🇺🇸 و اقتصادی👑 یکی از حکمت های بیان کنایه ای و با اوصاف مصادیق امامت می باشد. مطالعه در تاریخ حدیث نگاری میان مخالفان و دشمنان نشان می‌دهد که آن‌ها واضح‌ترین و مسلم‌ترین حقایق و فضائل اهل بیت علیهم‌السلام را نیز انکار و تضعیف و تحریف نموده‌اند❗️ ❇️ برای مثال حدیث منزلت را تحریف کرده‌ و به جای هارون، قارون😳 ذکر کرده‌اند، یا این‌که در صحیح بخاری واضح‌ترین روایات متواتر همانند حدیث غدیر، طیر، ثقلین و... کتمان شده است😔 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 💎 سوال: ❓چرا اسـم ائــمه علیهــم الســــلام در قــرآن بیــــان نشــده؟ امامت مگر از اصول دین نیست؟ 🔅🔅🔅پاسخ را در تصاویر بالا دنبال کنید👆 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ◀️ جدید ترین مقاله در سایت جهانی ولیعصر علیه السلام را بخوانید: «پرداخت رشوه برای کتمان فضائل امیرالمومنین علیه السلام» 👇👇 https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=15404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ✍ اهل معرفت، آنها كه در عرفان خداوند از کمّل هستند، منتهای سير را ذكر يونسيه می‌دانند. مداومت به این ذکر در سجده، قلوب مستعدّین سير إلی اللّٰه را نورانی می‌کند. حضرت یونس -علی‌نبیناوآله‌وعلیه‌السلام- در زندانِ شكم ماهی گفت: ﴿لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.﴾ سيدالشهدا علیه‌السلام در دعای عرفه بعد از اين جمله، يازده جمله‌ی ديگر اضافه كرد؛ معنايش اين است كه يونس در مرتبه‌ی اول و حسين بن علی علیه‌السلام در رتبه‌ی دوازهم است و فوق اين عدد ديگر رتبه نيست. تمام مراحل شهور معرفت كه باطن اين آيه است، در دعای عرفه طی شده است؛ در حقیقت امام حسین علیه‌السلام به یونس علیه‌السلام می‌فرماید: تو چنین گفتی: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»، ولکن مراتب دیگر مانده كه من بیان می‌کنم: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ‏ إِنِّي‏ كُنْتُ‏ مِنَ‏ الْمُسْتَغْفِرِينَ‏، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ…²» هر یک از اين جمله‌ها اقيانوسی از معارف الهی‌ می‌باشد كه هزاران جبرئیل و میکائیل و اسرافیل در اين دريای بی‌پايان مستغرق است. چه کسی درک می‌کند وقتی آن حضرت می‌فرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ»، چگونه دوازه مرتبه‌ی توحيد را طی می‌نماید؛ از توحيد در مقام احديّت، توحيد در مقام الوهيّت، توحيد در مقام ربوبيّت، تا به توحيد در مقام محبت رسیده و می‌فرماید: تَرَكْتُ الْخَلْق طُرّاً فِي هَوَاكَا و أيتمت العيال لكى أراكا فـلو قـطّعتنى فى الحبّ إربا لما حنّ الفؤاد إلى سواكا³ تمام عرفای اولين و آخرين در «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ» اول او وامانده‌اند، تا چه رسد به مراحل بعدی که آن حضرت در بیانش طی کرده است 📚 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ۱۵/ اسفند/ ۱۳۸۰ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ◀️ جدید ترین عنوان مقاله و پژوهش های مجموعه پژوهشی سایت جهانی ولیعصر علیه السلام : ✍️واکاوی صدوری ادله روایی شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها در اندیشه اجتهادی شیخ مفید 👇👇 https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=15403 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ✍️ دست انداز_ تحریف و کتمان در منابع اهل سنت 👇👇 📺 شبکه جهانی ولیعصر علیه السلام https://www.valiasr-aj.tv/film/6366 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁﷽❁ ◀️ جدیدترین مقاله ما: ✍️ قرینه شناسی حدیث غدیر بر اساس صنعت ادبی تکرار و صیغه استفهام تقریری 👇👇 یادداشت های فقهی اجتهادی یک طلبه https://eitaa.com/joinchat/2633957649Cf109e5ca2d
❁﷽❁ طرفداری مولوی مسجد مکی از بی دین ها ✍️ مولوی عبدالحمید مدعی شده بود که اگر او اداره کشور را به دست بگیرد، مشکلات کشور را سریعا حل خواهد کرد! 🔻اما ببینید الگوی مدیریتی این مولوی برای اداره کشور چیست؟ او امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: 🔹«شایستگی مهم است و حتی بی دین ها باید به کار گرفته شوند!» 🔸با این حساب، یک یهودی یا بت پرست یا کسی که عورت پرستی را افتخار خود می داند، می تواند رئیس جمهور و یا وزیر و استاندار در کشور اسلامی باشد!🧐🤨 این ها به کنار؛ تو که معتقد هستی بی دین و شیطان پرست هم مدیر شود اشکالی ندارد؛ چرا اینقدر انتقاد می کنی[به دروغ] که چرا از اهل سنت کسی مدیر نیست؟😎 ما نفهمیدیم چند چندی با خودت؟😕 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام 🔹 یکی از ویژگی های همسر نمونه در اسلام مرافقت و خوش خلقی او با شوهر در تمام امور است. 🔻 تند مزاجی، عدم تمکین، انتقاد کردن به همراه تحقیر و تمسخر، دخالت در اموری_همانند مسائل مالی و اقتصادی_ که زن مسئولیتی ندارد، بد دهنی و نگاه های سرد و بی روح از ویژگی های زنان است که باید از آنها به خداوند پناه برد. 🔻به همین خاطر است که امام صادق علیه السلام می فرماید: 🔸«عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: كَانَ مِنْ دُعَاءِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَعُوذُ بِكَ مِنِ امْرَأَةٍ تُشَيِّبُنِي‏ قَبْلَ مَشِيبِي» 🔹«از دعاهای رسول الله صلی الله علیه و آله این بود: خداوندا! پناه می برم به تو از زن سليطه كه مرا پير كند پيش از رسیدن زمان پيرى من!‏» 📚 الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏5 ؛ ص326 ✅ پس خواهرم به گونه ای با همسرت زندگی کن که او از دست تو به خداوند پناهنده نشود! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u