eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
640 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ✍ اهل معرفت، آنها كه در عرفان خداوند از کمّل هستند، منتهای سير را ذكر يونسيه می‌دانند. مداومت به این ذکر در سجده، قلوب مستعدّین سير إلی اللّٰه را نورانی می‌کند. حضرت یونس -علی‌نبیناوآله‌وعلیه‌السلام- در زندانِ شكم ماهی گفت: ﴿لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.﴾ سيدالشهدا علیه‌السلام در دعای عرفه بعد از اين جمله، يازده جمله‌ی ديگر اضافه كرد؛ معنايش اين است كه يونس در مرتبه‌ی اول و حسين بن علی علیه‌السلام در رتبه‌ی دوازهم است و فوق اين عدد ديگر رتبه نيست. تمام مراحل شهور معرفت كه باطن اين آيه است، در دعای عرفه طی شده است؛ در حقیقت امام حسین علیه‌السلام به یونس علیه‌السلام می‌فرماید: تو چنین گفتی: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»، ولکن مراتب دیگر مانده كه من بیان می‌کنم: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ‏ إِنِّي‏ كُنْتُ‏ مِنَ‏ الْمُسْتَغْفِرِينَ‏، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ…²» هر یک از اين جمله‌ها اقيانوسی از معارف الهی‌ می‌باشد كه هزاران جبرئیل و میکائیل و اسرافیل در اين دريای بی‌پايان مستغرق است. چه کسی درک می‌کند وقتی آن حضرت می‌فرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ»، چگونه دوازه مرتبه‌ی توحيد را طی می‌نماید؛ از توحيد در مقام احديّت، توحيد در مقام الوهيّت، توحيد در مقام ربوبيّت، تا به توحيد در مقام محبت رسیده و می‌فرماید: تَرَكْتُ الْخَلْق طُرّاً فِي هَوَاكَا و أيتمت العيال لكى أراكا فـلو قـطّعتنى فى الحبّ إربا لما حنّ الفؤاد إلى سواكا³ تمام عرفای اولين و آخرين در «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ» اول او وامانده‌اند، تا چه رسد به مراحل بعدی که آن حضرت در بیانش طی کرده است 📚 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ۱۵/ اسفند/ ۱۳۸۰ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ◀️ جدید ترین عنوان مقاله و پژوهش های مجموعه پژوهشی سایت جهانی ولیعصر علیه السلام : ✍️واکاوی صدوری ادله روایی شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها در اندیشه اجتهادی شیخ مفید 👇👇 https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=15403 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ✍️ دست انداز_ تحریف و کتمان در منابع اهل سنت 👇👇 📺 شبکه جهانی ولیعصر علیه السلام https://www.valiasr-aj.tv/film/6366 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁﷽❁ ◀️ جدیدترین مقاله ما: ✍️ قرینه شناسی حدیث غدیر بر اساس صنعت ادبی تکرار و صیغه استفهام تقریری 👇👇 یادداشت های فقهی اجتهادی یک طلبه https://eitaa.com/joinchat/2633957649Cf109e5ca2d
❁﷽❁ طرفداری مولوی مسجد مکی از بی دین ها ✍️ مولوی عبدالحمید مدعی شده بود که اگر او اداره کشور را به دست بگیرد، مشکلات کشور را سریعا حل خواهد کرد! 🔻اما ببینید الگوی مدیریتی این مولوی برای اداره کشور چیست؟ او امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: 🔹«شایستگی مهم است و حتی بی دین ها باید به کار گرفته شوند!» 🔸با این حساب، یک یهودی یا بت پرست یا کسی که عورت پرستی را افتخار خود می داند، می تواند رئیس جمهور و یا وزیر و استاندار در کشور اسلامی باشد!🧐🤨 این ها به کنار؛ تو که معتقد هستی بی دین و شیطان پرست هم مدیر شود اشکالی ندارد؛ چرا اینقدر انتقاد می کنی[به دروغ] که چرا از اهل سنت کسی مدیر نیست؟😎 ما نفهمیدیم چند چندی با خودت؟😕 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام 🔹 یکی از ویژگی های همسر نمونه در اسلام مرافقت و خوش خلقی او با شوهر در تمام امور است. 🔻 تند مزاجی، عدم تمکین، انتقاد کردن به همراه تحقیر و تمسخر، دخالت در اموری_همانند مسائل مالی و اقتصادی_ که زن مسئولیتی ندارد، بد دهنی و نگاه های سرد و بی روح از ویژگی های زنان است که باید از آنها به خداوند پناه برد. 🔻به همین خاطر است که امام صادق علیه السلام می فرماید: 🔸«عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: كَانَ مِنْ دُعَاءِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَعُوذُ بِكَ مِنِ امْرَأَةٍ تُشَيِّبُنِي‏ قَبْلَ مَشِيبِي» 🔹«از دعاهای رسول الله صلی الله علیه و آله این بود: خداوندا! پناه می برم به تو از زن سليطه كه مرا پير كند پيش از رسیدن زمان پيرى من!‏» 📚 الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏5 ؛ ص326 ✅ پس خواهرم به گونه ای با همسرت زندگی کن که او از دست تو به خداوند پناهنده نشود! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁﷽❁ ✍️ قرینه شناسی حدیث غدیر بر اساس صنعت ادبی تکرار و صیغه استفهام تقریری ❇️ «صنعت ادبی تکرار» یکی از مهم ترین اسباب فصاحت یک کلام است. در ادبیات فصیح، اهداف تکرار را می توان در موارد زیر جستجو نمود: 1. تاکید و نشان دادن اهمیت فوق العاده مفهومی که گوینده در صدد رساندن آن به مخاطبین است. 2. تقریر و تثبیت یک معنا در ذهن مخاطب؛ بدین جهت در قرآن نیز بسیاری از داستان ها تکرار شده است. 3. زدودن تهمت ها و برداشت های غلطی که ممکن است پیرامون یک حقیقت در ذهن مخاطب وجود داشته باشد. 4. تجدید عهد و بیان مجدد یک حقیقت بسیار مهم که به دلیل گذشت زمان ممکن است از اهمیت آن کاسته شود و یا برخی از اذهان آن را به فراموشی بسپارند. 5. هشدار، انذار و ترساندن مخاطبین نسبت به کوتاهی در دستورات و بی توجهی به مراد متکلم 📚 رك: مدرس افغانى، محمد على، المدرس الأفضل فيما يرمز و يشار إليه في المطول، ج‏1 ؛ ص550، 7جلد، دار الكتاب - قم - ايران، چاپ: 1، 1362 ه.ش ❇️ «اقرار گرفتن از مخاطب» به عنوان«سید الادلة» و قوی ترین دلیل و سند برای اثبات یک حق، در تمام سیستم های حقوقی و فقهی دنیا، شناخته شده است. در این میان، اخذ اقرار با صنعت استفهام تقریری، بر قوت اثبات کنندگی اقرار می افزاید زیرا این روش، مخاطب را وادار می کند به چیزی که بدان علم و آگاهی یقینی دارد، به شکلی که طرف مقابل و خصم از او می خواهد، اذعان و اعتراف کند. این نکته باعث می شود اقرار کننده نسبت به امری که بدان اقرار می کند، تعهد و مسئولیت بیشتری داشته باشد. این امر زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که اقرار گیرنده، با بیان ها و الفاظ متفاوت که گویای یک حقیقت هستند، از طرف مقابل خود اقرار بگیرد تا جایی که اقرار کننده هیچ توجیه منافی با اقرار خود، نتواند داشته باشد. 📚 رك: صبان، محمد بن على، حاشية الصبان على شرح الأشمونى على ألفية ابن مالك و معه شرح الشواهد للعيني، ج‏1 ؛ ص64، 4جلد، المكتبة العصرية - بيروت - لبنان، چاپ: 1 ◀️ دقت در خطبه غدیر نشان می دهد که رسول خدا صلی الله علیه و آله از صنعت ادبی تکرار و صیغه استفهام تقریری، برای بیان مقصود خود استفاده کرده است. ابن عساکر از براء بن عازب روایت می کند: 🔸«... خرجنا مع رسول الله صلى الله عليه وسلم حتى نزلنا غدير خم بعث مناديا ينادي فلما اجتمعنا قال: ألست أولى بكم من أنفسكم؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: ألست أولى بكم من أمهاتكم؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: ألست أولى بكم من آبائكم؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: ألست أولى بكم؟ ألست؟ ألست؟ ألست؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: فمن كنت مولاه فإن عليا بعدي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه فقال عمر بن الخطاب هنيئا لك يا ابن أبي طالب أصبحت اليوم ولي كل مؤمن» 🔹با رسول خدا صلی الله علیه و آله از مکه خارج شدیم تا به غدیر خم رسیدیم. آن حضرت کسی را فرستاد که ندا دهد [دیگران را که جمع شوند] وقتی که همگی جمع شدیم فرمود: آیا اقرار می کنید که من از شما به شما اولویت در تصرف دارم؟ همگی گفتیم: بلی! ای رسول الله صلی الله علیه و آله! سپس دوباره فرمود: آیا من از شما نسبت به مادران شما به شما، اولی در تصرف هستم؟ همگی گفتیم بلی ای رسول الله صلی الله علیه و آله! پیامبر خدا صلی الله علیه و آله باز فرمود آیا من نسبت به شما از خود شما اولی و سزاوارتر نیستم؟ آیا من نیستم، آیا من نیستم، آیا من نیستم[اقرار گیری های متعدد با بیان های مفتاوت] همپی گفتیم بلی ای رسول الله صلی الله علیه و آله! آن حضرت در این هنگام فرمود: پس هر کس من مولای او هستم، همانا بی شک علی بعد از من مولای او است. خداوندا هر کس که او را دوست دارد دوست بدار و هر کس که او را دشمن می دارد دشمن بدار. عمر بن خطاب گفت: گوارا باد بر تو ای فرزند ابوطالب. تو امروز ولی هر مومنی شدی! 📚ابن عساکر، ابی القاسم علی بن الحسن، تاريخ مدينة دمشق، ج42، ص: 220 ✅ چنانچه روشن است، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بارها، با بیان های متعدد، از مخاطبین خود، نسبت به ولایت سیاسی و اولویت در تصرف خود اقرار گرفته است و سپس بلافاصله مولویت و ولایت حضرت علی علیه السلام را بر آن متفرع کرده است. این تکرار ها و نوع اقرار گیری ها، نشان می دهد مراد از «مولا»، همان ولایت سیاسی مطلق است و الا صرف بیان لزوم دوست داشتن آن حضرت، نیازی به تکرار با الفاظ متعدد و استفاده از صیغه استفهام تقریری نداشت. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان باور نکردنی کارشناس وهابی ! 💢 کارشناس برای انکار اختلاف های بین صحابه، ماجرای را به گونه ای نقل می کند که با تمام مسلمات تاریخی در تناقض است ! 🔰 در این کلیپ، داستان باورنکردنی جنگ جمل را از زبان و پاسخ به این قصه های بافتگی را بشنوید. حجت الاسلام و المسلمین بهرامی زاد - استاد شریفی وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com) ایتا: 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ حزب شیطان در سرزمین آذربایجان ◀️ محتوای ارکستر سمفونیک در تلویزیون دولتی مدنیت باکو: "مناره ها فرو بریزند،صدای اذان بریده شود،نه مسجد لازم داریم، نه موعظه ملاها را،زنده باد آئتیسم بی خدایی" دولت صهیونیستی باکو بعد۳۰سال غفلت ایران، دیگر خاک اسلام نیست بلکه سرزمین عفریته های ضد خدا است. ✅ هشدار می دهیم؛ جنگ فرهنگی اگر جدی گرفته نشود، دیر یا زود با ناقوس موشک ها و تانک ها بیدار خواهیم شد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ✍️ جواز بنای بر قبور 1️⃣ یکی از شبهاتی که وهابیت خبیث، مسلمانان را متهم به شرک و بدعت می کند، ساختن بنا و قبّه بر قبور اولیای الهی است: 📚 دعاوى المناوئين لدعوة الشيخ محمد ين عبد الوهاب، ج1، ص: 370 2️⃣ این در حالی است که ساخت بنا بر قبور صحابه و اولیای الهی امری رایج و مرسوم نزد سلف صالح و سیره متشرعه بوده است. 3️⃣ بنا به گزارشات تاریخی، آل عباس _ که در نزد اهل سنت از اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله هستند_ در زمان حاکمیت خود بر دنیای اسلام، بارگاه و قبه بسیار بزرگی را بر روی قبر جدشان عباس ساختند. ذهبی این امر را چنین گزارش می کند: 🔸وعلَى قَبْرِهِ اليَوْمَ قُبَّةٌ عَظِيْمَةٌ مِنْ بِنَاءِ خُلَفَاءِ آلِ العَبَّاسِ 🔹«و بر روی قبر عباس عموی رسول خدا صلی الله علیه و آله امروز بارگاه بسیار عظیم و باشکوهی است که خلفای بنی عباس آن را ساخته اند» 📚سير أعلام النبلاء، ج3، ص: 81 ✅ آیا فرزندان صحابه از حرمت ساخت گنبد و بارگاه بر قبور صحابه و اولیای الهی خبر نداشتند؟ آیا صدها سال همه خلفای بنی عباس مشرک و بدعت گزار بوده اند؟ بر فرض ممنوعیت ساخت بنا بر قبور، چرا در طول صدها سال تا زمان ابن تیمیه، هیچ عالمی کوچک ترین اعتراضی به آن نکرد و در صدد تخریب قبور بقیع بر نیامد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u