32.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅━✺𖣐﴾﷽﴿𖣐✺━┅┄
🌹 ۸ روز مانده تا عیدغدیر خم🌹
حَدَّثَنَا أَبُو سَعِيدٍ عَمْرُو بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَنْصُورٍ الْعَدْلُ ثنا السَّرِيُّ بْنُ خُزَيْمَةَ ثنا عُثْمَانُ بْنُ سَعِيدٍ الْمُرِّيُّ ثنا عَلِيُّ بْنُ صَالِحٍ عَنْ عَاصِمٍ عَنْ زِرٍّ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «الْحَسَنُ وَالْحُسَيْنُ سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ أَبُوهُمَا خَيْرٌ مِنْهُمَا» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ بِهَذِهِ الزِّيَادَةِ وَ لَمْ يُخَرِّجَاهُ وَشَاهِدَهُ
👈سنده صحیح أو حسن؛ ذهبی تصحیح کرده
📕حاکم نیشابوری به سند خود، از «زرّ» از «عبد الله مسعود» روايت كرده است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: حسن و حسين دو سيد و سرور جوانان اهل بهشتاند و پدرشان از آنها بهتر است.حاکم بعد از نقل حدیث می گوید: این حدیث صحیح است و ذهبی نیز در تلخیص مستدرک، حدیث را صحیح شمرده است.
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
┄┅━✺𖣐﴾﷽﴿𖣐✺━┅┄
#غدیر_هراسی
🔥ادعای کذب ابن تیمیه درمورد حدیث #غدیر
الْوَجْهُ الْخَامِسُ: أَنَّ هَذَا اللَّفْظَ، وَهُوَ قَوْلُهُ: «اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ، وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ، وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ»كَذِبٌ بِاتِّفَاقِ أَهْلِ الْمَعْرِفَةِ بِالْحَدِيثِ
قول رسول خدا (ص) كه «خدايا دوست بدار هركسي را كه امير المؤمنين عليه السلام را دوست دارد و دشمن بدار هركسي را كه امير المؤمنين عليه السلام را دشمن بدارد و ياري كن هركسي را كه امير المؤمنين عليه السلام را ياري كند و ذليل كن هركسي را كه امير المؤمنين عليه السلام را ذليل كند» ، دروغ است به اتفاق اهل معرفت به حديث
📕 الكتاب: منهاج السنة النبوية في نقض كلام الشيعة القدرية ؛ ج: ۷ ، ص: ۵۵
__________________
🛑 #پاسخ به ادعای پوچ ابن تیمیه
این عالم وهابی در حالی منکر حدیث غدیر شده که علمای اهلسنت با سندهای صحيح حديث غدير را آوردند به طور مثال در مسند أحمد بن حنبل حدیث با سند صحیح آمده :
◀️حدثنا عبد اللَّهِ ثنا عَلِىُّ بن حَكِيمٍ الأودي أَنْبَأَنَا شَرِيكٌ عن أبي إِسْحَاقَ عن سَعِيدِ بن وَهْبٍ وَعَنْ زَيْدِ بن يُثَيْعٍ قَالاَ نَشَدَ عَلِىٌّ الناس في الرَّحَبَةِ من سمع رَسُولَ اللَّهِ (ص) يقول يوم غَدِيرِ خُمٍّ الا قام قال فَقَامَ من قِبَلِ سَعِيدٍ سِتَّةٌ وَمِنْ قِبَلِ زَيْدٍ سِتَّةٌ فَشَهِدُوا انهم سَمِعُوا رَسُولَ اللَّهِ (ص) يقول لعلي رضي الله عنه يوم غَدِيرِ خُمٍّ أَلَيْسَ الله أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ قالوا بَلَى قال اللهم من كنت مَوْلاَهُ فعلي مَوْلاَهُ اللهم وَالِ من وَالاَهُ وَعَادِ من عَادَاهُ
حدثنا عبد اللَّهِ ثنا عَلِىُّ بن حَكِيمٍ أَنْبَأَنَا شَرِيكٌ عن أبي إِسْحَاقَ عن عَمْرٍو ذي مُرٍّ بِمِثْلِ حديث أبي إِسْحَاقَ يَعْنِى عن سَعِيدٍ وَزَيْدٍ وزاد فيه وَانْصُرْ من نَصَرَهُ وَاخْذُلْ من خَذَلَه
📚مسند أحمد بن حنبل ؛ ج: ۲ ، ص: ۱۸ ، ح: ۹۵۰ و ۹۵۱ ، ناشر: دار الحديث _ القاهرة.
همچنین در صحيح سنن ابن ماجة با سند صحیح آمده :
◀️حدثنا علي بن محمد حدثنا أبو الحسين أخبرني حماد بن سلمة عن علي بن زيد ابن جدعان عن عدي بن ثابت عن البراء بن عازب قال أقبلنا مع رسول الله صلى الله عليه وسلم في حجته التي حج فنزل في بعض الطريق فأمر الصلاة جامعة فأخذ بيد علي رضي الله عنه فقال ألست أولى بالمؤمنين من أنفسهم قالوا بلى قال ألست أولى بكل مؤمن من نفسه قالوا بلى قال فهذا ولي من أنا مولاه اللهم وال من والاه اللهم عاد من عاداه
📚صحيح وضعيف سنن ابن ماجة ؛ ج: ۱ ، ص: ۵۶ ، ح: ۹۴ ، ناشر: مكتبة المعارف _ الرياض.
📌در ادامه اسکنها پیوست خواهد شد..
__________________
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
🛑 روایت صحیح السند حدیث غدیر در منابع اهلسنت و رد ادعای پوچ ابن تیمیه
___________________
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
🛑 روایت صحیح السند حدیث غدیر در منابع اهلسنت و رد ادعای پوچ ابن تیمیه
___________
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
39.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅━✺𖣐﴾﷽﴿𖣐✺━┅┄
🌹 ۷ روز مانده تا عیدغدیر خم🌹
ابوعبدالله جدلی میگوید: بر امسلمه وارد شدم. به من گفت: آیا کسی در میان شما هست که پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلّم را سب کند و دشنام دهد؟ گفتم: پناه بر خدا... فرمود: از رسول خدا ص شنیدم که فرمود: هر کس علی علیهالسّلام را سب کند، به درستی که مرا سبّ کرده است.
📚السنن الكبرى(للنسائي)،جلد ۷،ص۴۴۱
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
✍️جریان شناسی پروژه نفوذ سکولاریسم در حوزه با نفی مقامات و ولایت تکوینی ائمه اطهار (ع) به بهانه غلوآمیز بودن
🔻اخیراً یکی از وابستگان به مجله الکترونیکی اخوت [مهدی مسائلی]، در یادداشتی مدعی شده است که اعتقاد به ظهور و بروز امامت باطنی و تکوینی ائمه (ع) مرتبط با فعالیتهای غالیان بوده و عقاید امامیه در طول تاریخ تغییر یافته است.
⏪ دراینباره باید گفت:
🔹انگاره «تاریخمندی و غلوآمیز بودن عقاید امامیه» اتهام مشترکی است که از سوی جریانهای وهابی و سلفی، جریانهای منحرف قرآنیان و غربزدههای سکولار علیه شیعه مطرح بوده است.
🔸بر اساس آیات قرآن _ همانند سوره نساء، آیه 171 _ رکن اصلی اعتقاد غلوآمیز، خدا انگاری اولیای الهی و قائل شدن به الوهیت و ربوبیت بالذات برای آنها است. غلو اهل کتاب درباره عیسی مسیح (ع) روحالله و کلمة الله دانستن او، زنده کردن مردگان، اخبار غیبی، شفای بیماران و خلق موجودات به اذن الهی از سوی او نبود! بلکه فقط خدا انگاری حضرت عیسی (ع) بود!
📚رک: الاعتقادات، شیخ صدوق، صص: 93_ 94 و تصحیح اعتقادات الامامیة، شیخ مفید، فصل فی الغلو و التفویض
♦️مستند به روایت متواتر و قطعی قرب نوافل، یک بنده در قوس صعود قرب الهی میتواند، عینالله، یدالله، لسان الله و ... شود. بنده با نیل به مقام حب الهی، تجلّی اسماء حسنای الهی میشود. روشن است که انبیاء، ائمه و اولیای الهی مصداق اکمل این روایت هستند.
📚رک: الكافي (ط - الإسلامية)؛ کتاب الایمان و الکفر، باب من اذی المسلمین و احتقرهم، ج2؛ ص 352، ح: 7 و صحیح البخاری (ط. دار ابن کثیر)، کتاب الرقاق، باب التواضع، ص: 1617، ح: 6502
✅ با وجود مستند قرآنی و سند متواتر روایی فوق _ که مضمون آن مورد اتفاق همه فرق اسلامی است_ ادعای تاریخ¬مندی عقاید شیعه و توهم اینکه «اعتقاد به مقامات عرشی و ولایت تکوینی ائمه ع) از نیمه قرن دوم اسلامی شکل گرفت» کاملاً بیاساس است. مراجعه به عقاید علمای شیعه _ همانند شیخ صدوق، مفید، طوسی و ... _ گویای این حقیقت است که تمام اصول عقاید امامیه مستند بهحکم قطعی عقل و نصوص جلّی و قطعی قرآن و روایات متواتر صادره از معصومین (ع) بوده است. این امر هر نوع احتمال تغییر در اصول بنیادین اعتقادات شیعه در طول تاریخ را نفی میکند.
⏹بر اساس دیدگاه علمای رجال، بسیاری از اتهامهای غلو:
اولاً: ریشه در نفوذیهای حکومتهای بنیعباس علیه ائمه (ع) باهدف اقناع افکار عمومی برای کشتار شیعیان دارد.
ثانیاً: بسیاری از اتهامات مرتبط با غلو اعتقادی، اجتهاد ظنی جارحین بوده که با بررسیهای دقیقتر، بطلان آن ثابت شده است.
ثالثاً: بسیاری از اتهامهای غلو از سوی علمای قم در قرون اولیه به راویان حدیث، ربطی به حوزه اعتقادات راویان نداشته، بلکه به دلیل ترک برخی از واجبات و انجام محرمات فقهی بوده است.
رابعاً: موارد اندک اختلافی در حوزه فروعات اعتقادی _ همانند مراتب بالای علم غیب و عصمت تامه و مطلقه_ بههیچوجه نافی امور مسلمی مثل اصل ولایت تکوینی، عصمت، علم غیب و ... نمیتواند باشد.
📚رک: تنقيح المقال؛ ج6؛ ص 340 و ج19؛ ص 163 و الضعفاء من رجال الحديث؛ ج1؛ ص 114
⏪ نفی تلازم میان مقامات سیاسی با مقامات معنوی ریشه در اندیشه سکولاریسم، اهل سنت اعم از متصوفه و سلفیه و جریانهای انحرافی دیگر دارد؛ زیرا در دیدگاه آنها، صرف عقل انسان یا اجماع اهل حل و عقد، محور تدبیر سیاسی جامعه بوده و هیچ نیاز و ضرورتی به وجود امر الهی، عقل کل، امام و خلیفة الله در جامعه نیست!
✅ این در حالی است که در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و دیگر علمای شیعه، اعتقاد به مقامات باطنی و ولایت تکوینی و مقامات بالای امامت، پیشنیاز و مقدمه ولایت سیاسی و حجیت سنت ائمه (ع) و در تلازم قطعی با آن بوده و هدایت معنوی و باطنی، ارتباط مستقیم با هدایت اجتماعی و سیاسی دارد:
«... اگر آن ولایت کلی را قبول نداشته باشد، اگر تمام نمازها را مطابق با همین قواعد اسلامی شیعه هم بجا بیاورید باطل است...»
📚صحیفه امام؛ ج 20، ص 115
✍️ با قداست زدایی و نفی تلازم و انکار مقامات، راه برای جولان اندیشههای با منشأ بشری، در سیاست گشوده میشود و باعث کنار نهادن امر الهی و توحید در تشریع خواهد شد و این امر شاهراه گمراهی، ورود در طاغوت و نقطه شروع نفوذ شیطان و سکولاریسم و ... است.
#نفوذ
#جهاد_تبیین
#اخوت
#سکولاریسم
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
May 11
﷽
✍️تبیین فقهی کفر منکرین نصب حضرت علی علیه السلام به عنوان امام و خلیفه سیاسی در اندیشه فقهی فقیه انقلابی، آیة الله العظمی فاضل لنکرانی رحمة الله علیه
🔸«...انّ مجرّد إنكار الضروري لا يكون موجباً للكفر و انّما يوجبه في خصوص ما إذا كان مستلزماً لإنكار الرسالة و تكذيب النبي (صلّى اللّٰه عليه و آله) و لأجله لا نضائق من الحكم بكفر كلّ من حضر غدير خم و رأى نصب رسول اللّٰه علياً و جعله خليفة بعده و زعيماً للمسلمين و مع ذلك أنكره فإنّ هذا النحو من الإنكار تكذيب النبي (صلّى اللّٰه عليه و آله) و هو موجب للكفر و أما غير هؤلاء الطائفة فلا دليل على كفرهم و نجاستهم...»
«... همانا مجرد انکار ضروری، باعث کفر(فقهی) نمی شود بلکه این انکار در موردی باعث کفر می شود که مستلزم انکار رسالت و تکذیب پیامبر خدا صلی الله علیه و آله باشد.
و به خاطر همین نکته، ما هیچ مضائقه ای درباره حکم به کفر هر کسی که در غدیر خم حاضر و شاهد نصب و انتخاب حضرت علی علیه السلام به خلافت و رهبری مسلمین بوده و با این وجود، امامت و ولایت او را انکار کرد، نداریم! این نوع از انکار، تکذیب رسول خدا صلی الله علیه و آله بوده و موجب کفر است ولی غیر از این دسته از افراد، (مخالفینی که در غدیر نبوده و عالما و عامدا ولایت سیاسی حضرت را منکر نیستند) دلیلی بر کفر و نجاست آنها نیست...»
به تصویر سند زیر مراجعه کنید:
📚رک: لنكرانى، محمد فاضل موحدى، تفصيل الشريعة في شرح تحرير الوسيلة - النجاسات و أحكامها، ص: 261
#غدیر
#جهاد_تبیین
#کفر
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦
❁﷽❁
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه "
مسابقه شماره شش غدیر:
6️⃣ آخرين سفر پيامبر (صلى الله عليه و آله) به مكه چه نام گرفت؟
الف. حجّةالوداع
ب. غدير
ج. ولايت
د. فتح مكّه
🔸پاسخ های خود را با ذکر شماره مسابقه به آی دی زیر ارسال کنید.
@mahdibia313
🔹مهلت مسابقه: تا روز چهارشنبه چهاردهم تیرماه ساعت 9 شب.
🔷به برندگان به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود.😊
❁﷽❁
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه "
مسابقه شعر غدیر
♦️دوبیتی های خود را در وصف غدیر و ولایت مولا علی علیه السلام برای ما بفرستید.
🔸اشعار خود را به آی دی زیر ارسال کنید.
@mahdibia313
🔹مهلت مسابقه: تا روز پنجشنبه پانزدهم تیرماه ساعت 9 شب.
🔷به سه شعر برتر جوایز ارزشمندی اهدا می شود.😊
「 مجموعه علمی تحقیقاتی دانشگاه امامت
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
❁﷽❁
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه "
❇️ پاسخ سوالات مسابقه شماره یک تا پنج غدیر
◀️ مسابقه شماره یک. گزینه ب
◀️ مسابقه شماره دو. گزینه د
◀️ مسابقه شماره سه. گزینه ج
◀️ مسابقه شماره چهار. گزینه الف
◀️ مسابقه شماره پنج. گزینه ج
🔹قرعه کشی پنجشنبه پانزدهم تیر ساعت ۲۲ کانال هم اندیشی دانشگاه امامت
https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
✍️ پست اخیر ما در موضوع نقد یکی از وابستگان به مجله الترونیکی اخوت با واکنش هایی از سوی برخی از اساتید و پژوهشگران مواجه شده است.
⏪در اینجا اعلام می کنیم که ناقد محترمی می تواند دیدگاه های خود را _ چه در تایید و یا رد نوشته های ما _ با ما در میان بگذارد، ما قائل به کرسی های آزاد اندیشی دینی در محیطی کاملا علمی هستیم!
در ادامه برخی از نقدهای وارد شده را بدون اشاره به ناقد محترم در کانال قرار می دهیم و سپس دیدگاه های خود را در ادامه مطرح می کنیم: