فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
✍ تبیین دلالت حدیث منزلت بر جانشینی و مقامات امیرالمومنین علیه السلام
#منزلت
#وهابیت
#تبلیغ_تهاجمی
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
﷽
✍ در تصویر فوق چکیده علت و چرایی شیعه شدن یک اهلسنت بعد از ۳۵ سال تحقیق را مشاهده کنید!
#جهاد_تبیین
#اهل_سنت
#وهابیت
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✍ نماز عجیب و غریب ابوحنیفه
https://youtu.be/XlBqUtMeV1M?si=e-DXiK5TNdBOPuPZ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
✍ حدیث منزلت در کلام آیت الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته
#منزلت
#وهابیت
#تبلیغ_تهاجمی
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✍ بهترین راه رشد کانال های تخصصی شرکت در تبادل لیستی امامت و ولایت
https://eitaa.com/joinchat/4278059363C76346f471f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🎥 نماز در مذهب ابوحنیفه
#استاد_بهرامی_زاد
#طوفان_الاحرار
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_تهاجمی
مجموعه علمیـ دانشگاه امامت𖧌
━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐
@Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🎥 بررسی آیه غار
#استاد_بهرامی_زاد
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_تهاجمی
مجموعه علمیـ دانشگاه امامت𖧌
━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐
@Emamat110u
﷽
✍🏻 ناگفته هایی از تاریخ و رجال اهل سنت
🔻«داود بن علی بن عبد الله بن عباس» نوه ابن عباس و عموی منصور و سفاح عباسی و همچنین از طرف سفاح عباسی والی مکه و چند شهر دیگر بود. او از راویان حدیث نزد اهل سنت نیز است.
🔺ذهبی در کتاب «تاریخ الاسلام» در ترجمه وی بعد از اینکه قول یحیی بن معین درباره وی مبنی بر دروغگو نبودن او را نقل می کند، بر وجه اعتراض به قول ابن معین درباره این راوی می نویسد:
🔹«... وفي الخلفاء وآبائهم وأهلهم قوم أعرضَ أهلُ الجرح والتعديل عن كشف حالهم خوفا من السيف والضرب، وما زال هذا في كل دولة قائمة يصف المؤرخ محاسنها ويغضي عن مساوئها، هذا إذا كان المحدث ذا دين وخير، فإن كان مداحا مداهنا لم يلتفت إلى الورع بل ربما أخرج مساوئ الكبير وهناته في هيئة المدح والمكارم والعظمة فلا قوة إلا بالله. وكان داود هذا من جبابرة الأمراء له هيبة ورواء...».
🔸«در خلفاء و پدرانشان و خویشان شان همواره افرادی هستند که علمای جرح و تعدیل از ترس شمشیر از نگارش واقعیت حالشان خودداری و اعراض می کنند.
و همواره این در همه حکومت ها وجود داشته است که مورّخین و مصنفین در آن حکومتها تنها محاسن حکّام را می نوشتند و از ذکر بدی های آنها خودداری میکردند. این در صورتی بود که مورّخ، اهل دین و تقوی می بود. ولی اگر مورّخ اهل مداهنه و بی توجه به تقوی می بود، چه بسا بدی ها و لغزش های حکّام را به صورت فضیلت و مدح می نگاشت و داوود بن علی نیز از امراء زورگو و دارای هیبت و خشونت بود».
📚 تاريخ الإسلام ت بشار، ج 3، ص 642، رقم:70.
✅ مستند به سند فوق و صدها نمونه مشابه دیگر، مورخین و محدثین و علمای رجال اهل سنت از ذکر اعمال سیئه و ظلم های خلفا اعراض میکردند. چه انتظاری است که مورخین و محدثین اهل سنت در کتب خودشان صراحتا بنویسند: عمر حضرت زهرا سلام الله علیها را به شهادت رساند؟ اساسا چه اعتباری به جرح و تعدیل علماء اهل سنت درمورد راویان است؟ جرح و تعدیلی که متاثر از فضای ترس از حکام می بود؟
مبتنی بر داده های فراوان دیگر، از یک سو نواصب و دشمنان اهل بیت علیهم السلام توسط رجالیون اهل سنت توثیق می شوند و روایاتشان در کتب صحاح نقل می شود ولی از سوی دیگر، راویانی که محبت به اهل بیت داشته اند، بدون دلیل معتبری، جرح و تضعیف شده اند و روایاتشان ترک شده است.
✴️ به قلم استاد حجت الاسلام موسوی
#رجال
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_تهاجمی
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
طبق معمول شبکه های وهابی شبهه ای در خصوص آیه مباهله انداختن پاسخ و ردیه شبهه مطرح شده از سمت وهابیون را در پستهای بعد میدهیم 👇👇
آیا علمای شیعه معاند بودند؟ یا مجتهد ؟
#نفس #مباهله #افضلیت
شاید بگویند علمای ما اشتباه کردند
ما میگوییم این علما در صدور این نظر ، معاند بودند یا مجتهد ؟
اگر مجتهد هستند پس این مسئله جای اجتهاد دارد و نص صریح نیست
این مطلب حاصل تحقیق دکتر عبدالملک الشافعی است
شیعیان همیشه به آیه مباهله استدلال میکنند و از کلمه أنفسنا در آیه اینگونه استدلال میکنند که حضرت علی نفس پیامبر است پس او مساوی با پیامبر است و کسی که مساوی با پیامبر است از همه خلائق افضل است .
علامه و فقیه بزرگ شیعه اسماعیل خاجوئی این ادعا را قبول ندارد و آن را ناشی از تقلید کورکورانه میداند و آن را ادعایی فاقد دلیل معرفی کرده .
این عالم معتبر شیعه مانند اهل سنت پذیرفته که کلمه نفس در قرآن در آیات مختلف آمده و به معنای مساوی بودن نیست .
علامه معتبر شیعه : تعبیر نفس در قرآن در آیات دیگری هم آمده و در آیه مباهله به معنای وجوب احترام و محافظت است
العلامه الخاجوئی : فكذا قوله: «وَ أَنْفُسَنٰا» من غير فصل، و كثيراً ما يعبّر عن القريب النسبي بل عن المشتركين في ملّة بالنفس كقوله تعالى: «فَاقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» [4] أي: ليقتل بعضكم بعضاً، أمر من لم يعبد العجل من قوم موسى أن يقتل من عبده، و قوله تعالى: «وَ لٰا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» [5] أي: لا يقتل بعضكم بعضاً؛ لأنّكم أهل دين واحد فأنتم كنفس واحدة، صرّح بذلك أهل التفسير و عدّوا منه 👈قوله تعالى: «فَسَلِّمُوا عَلىٰ أَنْفُسِكُمْ» [6]. و قد تطلق النفس على الجنس و النوع كقوله تعالى: «لَقَدْ جٰاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ» [7] 👈و قوله: «لَقَدْ مَنَّ اللّٰهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ»
👈أي: من جنسهم كما في مجمع البحرين [2]. و أمثال ذلك في كتاب اللّٰه العزيز غير عزيز، فيكون مجازاً من الكلام أُريد به المبالغة، كما في حديث السفر: «و ابدأ بعلف دابّتك فإنّها نفسك» [3] أي: كنفسك فكما تحتفظ على نفسك فاحتفظ عليها. و مثله «فاطمة بضعة منّي، و هي قلبي، و هي روحي التي بين جنبي» [4] و قوله: «عترتي من لحمي و دمي» و أمثال ذلك، فكما لا يلزم في هذه الصور المساواة في الدرجة و الفضيلة، فكذا هنا من غير فرق. 👈فيكون المراد بقوله: «وَ أَنْفُسَنٰا» من هو بمنزلتها في وجوب رعايتها و المحافظة عليها، 👉 كما أنّ المراد بقوله «وَ أَنْفُسَكُمْ» كذلك، و هذا أمر ظاهر بقرينة المقام، و لا يشتبه علىٰ من له أدنى درئه بالكلام. و يظهر منه خصوصيّته (عليه السلام) برسول اللّٰه و كونه محبوباً له، فيدلّ علىٰ فضيلته و فضيلة الذين أتى بهم الرسول (صلى الله عليه و آله) إلى المباهلة، و على أنّهم أفضل من سائر الصحابة، و أحبّ إلى رسول اللّٰه منهم كما أشار إليه صاحب التجريد [5] و إلّا لقال المنافقون: إنّ الرسول لم يدع للمباهلة من يحبّه و يحذر عليه من العذاب. و أمّا أنّه يدلّ على أنّه مساوٍ له في المرتبة و الفضيلة و القرب من اللّٰه فكلّا و حاشا؛ إذ لا دلالة له عليه بواحد من الدلالات. ثمّ إنّي إلى الآن لم أر في كلام أحد من علماء الشيعة قديماً و حديثاً 👈ممّن له أدنى فطانة و أخذ فطانته بيده 👈و لم يقلّد فيه أحداً أنّه استدلّ بهذه الآية على المساواة بينهما، إلّا في كلام الفاضلين آية اللّٰه العلّامة و ابنه فخر المحقّقين و زين المدقّقين .
كتاب جامع الشتات - الشيخ الخواجوئي
🌐 لينك
https://lib.eshia.ir/86716/1/200
◀️ عالم معتبر شیعه به شدت انکار میکند که حضرت علی مساوی با پیامبر باشد
الخواجوئی : واما انه يدل على انه مساو له في المرتبة والفضيلة والقرب من الله 👈، فكلا وحاشا ؛ اذ لا دلالة له عليه بواحد من الدلالات.
📙 کتاب الدّرر الملتقطة في تفسير الآيات القرآنيّة ص 79 - الخواجوئي، محمد إسماعيل
🌐لينك
http://ar.lib.eshia.ir/71666/1/79
شیخ طوسی و شیخ مفید هم اعتراف کرده اند این مسئله بین علمای شیعه اختلافی است
﷽
📌#پاسخ_شبهه_آیه_مباهله
✍🏻 بررسی دیدگاه علامه فقیه خواجوئی اعلی الله مقامه الشریف درباره دلالت آیه مباهله
🔻از دیرباز یکی از نصوص قرآنی مورد استناد علمای شیعه برای اثبات افضلیت و حقانیت سیاسی امیرالمومنین (ع) آیه مباهله بوده است. بر اساس این آیه با وجود نفس و جان رسول الله (ص) در میان امت، بعد از وفات ایشان امام و خلافت شایسته نیست به دیگری برسد.
🔺علامه فقیه خواجوئی در کتاب «جامع الشتات» در ضمن نقد دیدگاه ابن سینا گفته است:
🔹«... بر اساس حکم عقل لازم است خلیفه رسول الله (ص) افضل مردم زمان خود باشد بلکه او باید صاحب نفس قدسیه و صاحب معجزه برای اثبات امامت خود بوده تا نشانه ای بر ملک و سلطنت الهی او باشد بلکه بالاتر خلیفه رسول الله (ص) باید قدرت تصرف و ولایت تکوینی در همه اجزای عالم را داشته باشد.
«... و بالجملة: يكون أشبه الخلائق بالنبيّ صلى الله عليه و آله نفساً و روحاً و علماً و عملاً، و ما هو في المشارق و المغارب إلّا علي بن أبي طالب عليه السلام كما أُشير إليه بقوله: «وَ أَنْفُسَنٰا» فكان هو الخليفة بالحقّ ظاهراً و باطناً، شيّد به اللّٰه هذا الدين...»
خلاصه آنکه امام و خلیفه باید شبیه ترین خلائق به پیامبر (ص) از نظر نفس، روح، علم و عمل باشد و این شخص در شرق و غرب عالم کسی جز علی بن ابیطالب علیهماالسلام نیست. بر این امر _شباهت تام وجود محمدی و علوی _ خداوند در آیه مباهله در فراز «وَ أَنْفُسَنٰا»(آل عمران/ 61) اشاره کرده است و بدین سبب فقط آن حضرت ظاهرا و باطنا خلیفه برحق است است و خداوند با وجود آن حضرت دین خود را مستحکم کرده ... »
📚جامع الشتات (خواجوئی)، صفحه: ۱۳
🌐 https://lib.eshia.ir/86716/1/13
🔸مبتنی بر این گزارش، فقیه خواجوئی حضرت علی (ع) را شبیه ترین فرد به رسول الله (ص) می داند و آیه مباهله را دلیل و نص محکم و قطعی ولایت و خلافت امیرالمومنین (ع) دانسته است.
🔻با وجود این فقیه بزرگ در جای دیگری از کتاب خود _ صفحه 201 _ ضمن پذیرش دلالت قطعی آیه بر افضلیت و ولایت وخلافت امیرالمومنین(ع) دیدگاهی را که مستند به آیه مباهله قائل به مساوات و یکسان بودن مقام و درجه رسول خدا (ص) با حضرت علی (ع) است را رد کرده است.
🔺بسیار روشن است که هیچ کدام از علمای شیعه قائل به برابری نفس محمدی و علوی در مقام و درجه قرب الهی نیستند! مراد از قائلین به مساوات، مساوات در مقام ها و عناوین حقوقی مثل ولایت، عصمت، امامت و ... است هر چند که این عناوین نسبت امیرالمومنین (ع) فرع و جلوه ای از ولایت، عصمت و امامت نبوی است. آن حضرت پرورش یافته، خادم و عبد رسول خدا (ص) و جلوه ای از شخصیت محمدی است.
✅ با وجود تصریحات متعدد علامه خواجویی نسبت به این حقایق، وهابیت نادان با کج فهمی خود توهم نموده که آیه مباهله نص و دلیل بر افضلیت، خلافت و عظمت وجودی امیرالمومنین (ع) نیست!
#مباهله
#تبلیغ_هجومی
#جهاد_تبیین
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
bayan amir 1403.1.26.mp3
12.6M
🔊#فایل_صوتی #بیان_امیر
#برنامه_زنده
✍🏼در این برنامه استاد عشایری به شبهات زیر پاسخ میدهند :
1.بر اساس خطبه 146 نهج البلاغه آیا امیرالمومنین(ع) در حمله به ایران به خلفا کمک کرده است؟
2.بر اساس خطبه 146 نهج البلاغه آیا امیرالمومنین(ع) همگام و همراه با خلفا بوده است؟
#تاریخ_پخش : 1403.01.26
📡مرکز رسانه ای ولایت
📲مدیریت فضای مجازی
🔰 @velayattv
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغة
#بیان_امیر
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
#اعلام_برنامه
🔸 دست انداز
🔻 نقد شبکههای وهابی
🕡 پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه، ساعت 19:00
🎙 کارشناس: استاد بهرامی زاد
1️⃣ ارسال پیامک به سامانه 3000151515
2️⃣ ارسال پیام در فضای مجازی به شماره 09931994856
3️⃣ تماس مستقیم (حین برنامه) با شماره 02537830288
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
⏺ شهید مطهری و وهابی مسلک های درون شیعی
🔺شهید مطهری از برجسته ترین اندیشمندان شیعی در زمان ما است. او علاوه بر تسلط به مبانی فقهی و اصولی مکتب شیعه، قدرت فوق العاده ای در مباحث عقلی و نقد اندیشه های التقاطی زمان خود داشت.
🔻شاید بتوان گفت: برجسته ترین ویژگی این معلم شهید، نقد اندیشه های التقاطی درون شیعی است. برخی جریانات بدون آشنایی با مبانی کلامی و اجتهادی شیعه، با تاثر از اندیشه های باطل، دچار انحراف فکری می شوند. یکی از مهم ترین این جریانات «جمع وهابی مسلک در میان شیعه» است.
⛔️ این اندیشه در میان برخی عالم نمایان شیعه موسوم به «قرآنیون» رایج است. سردسته این افراد کسانی مثل: ابوالفضل برقعه ای، شریعت سنگلجی، حیدرعلی قلمداران، اسماعیل آل اسحاق و ... هستند!
⏹ برخی ویژگی های شاخص این جریان:
🔸نفی حداکثری مراجعه به احادیث اهل بیت علیهم السلام در کشف احکام الهی با تاکید بر قرآن بسندگی
🔹کج فهمی در مفهوم شرک و عبادت که باعث شباهت فکری این افراد در موضوعاتی مثل استغاثه، توسل، شفاعت، تبرک و ... به وهابیت شده است.
🔸تلاش برای زدودن مرزهای مذهبی در میان فرق اسلامی با بهانه ایجاد وحدت و امت واحده اسلامی و ... !
🔹تلاش های بسیار در جهت متحجر نشان دادن فقها و بزرگان و مراجع شیعه
✍🏻 شهید مطهری در کتاب عدل الهی در قسمت مرتبط با بحث شفاعت اولیای الهی می نویسد:
«... شفاعت با توحيد در عبادت منافات دارد و اعتقاد به آن نوعى شرك است. اين همان اشكالى است كه وهّابيها مطرح مىكنند و جمعى وهّابى مسلك در ميان شيعه نيز فريفته آن شدهاند ...»
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج1 ؛ ص243
✅ رصد جریانی ما نشان می دهد که برخی وهّابی مسلک های در میان شیعه، هم اکنون نیز وجود دارند و در پوشش عناوینی مختلفی همانند «اخوت»، «امت واحده» و ... در میان شیعه به شدت فعالیت می کنند!
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏺ خواب آلودگی مسئولین فرهنگی سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات و ...!
🔹رصد میدانی «مجموعه علمی تحقیقاتی دانشگاه امامت» در فضای شبکه های اجتماعی ملی همانند روبیکا، نشانگر آن است که صدها گروه و کانال تکفیری و تندرو به شدت مشغول هجمه علیه مبانی اعتقادی شیعه هستند. در تصاویر فوق شما می توانید بخش کوچکی از این کانال ها و گروه ها را مشاهده کنید!
🔸مصیبت بزرگ آن است که مجموعه های عریض و طویل فرهنگی مرتبط با پاسخگویی به شبهات اعتقادی، همانند سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات و ...، با بودجه های هزاران ملیاردی، خواب تشریف داشته و فعالیت چندانی علیه این امواج شبهات ضد شیعی ندارند.
🔻مصیبت بالاتر آن است که این نهادها، به جای دفاع از حریم شیعه و پاسخ به امواج گمراهی، به اندک بهانه ای تمام همت و تلاش خود را صرف ترور شخصیت و لجن پراکنی علیه اشخاص و گروه های جهادی فعال در عرصه پاسخ به شبهات می کنند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍🏻 حفظ هویت شیعی و ضرورت تفکیک خطوط خودی از غیر خودی در کلام امام رضا علیه السلام
🔺زمانه امام رضا علیه السلام اوج مناقشات فرقه ای جهان اسلام است. مناقشات جهمی های معطله با قشری گری های مجسمه، معتزلی های عقل گرا با اهل حدیث نقل گرا، فقه رأی گرای مبتنی بر استحسان و استصلاح با فقه مبتنی بر تمسک به ظواهر ادله، گوشه ای از تقابلات موجود در آن زمان است.
🔻اما بی شک می توان گفت: کلیدی ترین تقابل در جهان اسلام، مناقشات با محوریت امامت نص گرای مبتنی بر ثقلین با امامت سقیفه گرای مبتنی بر اجماع (البته ادعایی) مدرسه صحابه است.
🔸این کلان تقابل در تمام ابعاد کلامی، اخلاقی و فقهی آن در تراث روایی و تاریخی مسلمین قابل رصد است. صدها روایت و مناظره امام رضا علیه السلام در موضوعات حقیقت توحید و اسماء و صفات، اوصاف و عصمت انبیای الهی، ماهیت امامت و شرایط خلیفه، مباحث چالشی اخلاقی در مفاهیم زهد، عبادت، و باطن احکام دینی گویای این جدال و تقابل همه جانبه است.
🔹نکته بسیار کلیدی تلاش وسیع آن امام برای حفظ و تثبیت هویت حقیقی شیعه در تقابل با دیگر مذاهب است! به قطع می توان گفت این مجاهدت الهی، کلیدی ترین عنصر تمدن ساز در نگاه جریانی و «کلان تاریخی» امام رضا علیه السلام است.
⏪ برای مثال در یک فرع فقهی عبادی، با وجود اینکه اهل سنت بعد از نماز عصر در مسجد الحرام به تأسی از سنت امام حسن و حسین علیهما السلام دو رکعت نماز مستحبی اقامه می کردند و حتی ائمه قبل از امام رضا علیهم السلام نیز حکم به جواز و استحباب اولیه آن داده بودند، امام رضا علیه السلام با یک حکم حکومی سیاسی مقطعی، شیعیان را از آن نماز رایج و به ظاهر وحدت بخش، نهی می کند و در مقام تعلیل می فرماید:
🔸«...إِذَا رَأَيْتَ النَّاسَ يُقْبِلُونَ عَلَى شَيْءٍ فَاجْتَنِبْهُ...»
🔹هر گاه دیدی که مردم (اهلسنت و مخالفین اهل بیت علیهم السلام) بر یک امری روی خوش نشان می دهند و از آن استقبال می کنند، تو از آن دوری کن!
✍🏻 امام رضا علیه السلام در تثیبت این سیاست تاکید می کند که:
🔸«...لَسْتُمْ مِثْلَهُمْ.»
🔹شما شیعیان همانند و مثل آنها نیستید!
📚 رک: تهذيب الأحكام؛ ج5 ؛ ص142 و الحج في الشریعة الإسلامیة الغراء، ج۴، ص: ۲۰۵
✅ نتیجه: حفظ هویت تشیع از امواج گمراهی ها و ضرورت ترسیم خطوط دقیق مذهبی میان شیعه و سایر فرق اسلامی، یکی از مهم ترین سیاست گذاری های جریانی و تمدنی اهل بیت علیهم السلام خصوصا امام رضا علیه السلام است. هر گونه تلاش در جهت کم رنگ کردن خطوط مذهبی با بهانه های وحدت و رسیدن به امت ابراهیم و ... ، خلاف ضرورت فقهی، نگاه تمدنی اهل بیت علیهم السلام و نقشه ای شیطانی برای التقاط و حل نمودن شیعه در دامن دیگر مذاهب انحرافی است.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
May 11