eitaa logo
هیئت امام حسن مجتبی (ع)
594 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
59 فایل
ڪانال رسمے هـیئت مذهبے و فرهنگے امــام حــسن مجتبے (ع) ســــال تـاسیـس: ۱۳۸۰ ارسال مطالب و تصاویر جهت شرکت در پویش‌های هیئت. ارتباط با ادمین⬇️ 🆔 @hyatti
مشاهده در ایتا
دانلود
غیبت با اشاره برخی از مردم تصور می کنند غیبت کردن تنها با زبان ممکن است و هر چیزی غیر از زبان غیبت محسوب نمی شود. در حالی که چنانچه با اشاره دست عیب کسی بیان شود، مثلا کم عقل بودن کسی را بفهمانند، این اشاره نیز غیبت محسوب می شود. رساله آموزشی بخش غیبت @emamhasane_mojtaba
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️مداحی سوزناک و منتشرنشده از سپهبد قاسم سلیمانی در مسجد روستای پدری @emamhasane_mojtaba
مردی نزد امام جواد(علیه السلام) آمد که بسیار خوشحال و خندان به نظر می رسید. امام علت خوشحالی اش را بپرسید، و گفت: یابن رسول اللّه! از پدرت شنیدم که فرمود: شایسته ترین روز برای شادی یک بنده روزی است که در آن، انسان توفیق نیکی و انفاق به دوستانش را به دست آورد و امروز ده نفر از دوستان و برادران دینی که فقیر و عیالوار بودند، از فلان شهرها به نزد من آمدند و من هم به هر کدام چیزی بخشیدم. به همین خاطر خوشحال شدم. آن حضرت فرمود: لعمری انّک حقیق بان تسرّ ان لم تکن احبطته او لم تحبطه فیما بعد؛ به جانم سوگند! شایسته است که خوشحال باشی، امّا ممکن است که اثر کار خود را از بین برده باشی یا بعداً از بین ببری! او با شگفتی پرسید: چگونه عمل نیک من بی فایده می شود و از بین می رود؟ در حالی که من از شیعیان خالص شما هستم. امام فرمود: با همین سخنی که گفتی، کارهای نیک و انفاق های خود را در حق دوستان از بین بردی. او توضیح خواست و آن حضرت، این آیه را تلاوت کرد: یا ایّها الّذین آمنوا لاتبطلوا صدقاتکم بالمنّ و الاذی؛ ای مؤمنان صدقه ها و بخشش های خود را با منّت و اذیّت کردن باطل نکنید. مرد گفت: من که به آن افراد منّت نگذاشتم و آزارشان ندادم. امام فرمود: همین که گفتی: چگونه عمل نیک من بی فایده می شود و از بین می رود؟ و یقیناً خود را جزء شیعیان خالص ما قرار دادی، ما را آزردی! آن مرد بعد از اعتراف به تقصیر خود پرسید: پس چه بگویم؟ امام فرمود: بگو من از دوستان شما هستم. دوستان شما را دوست دارم و دشمنان شما را دشمن میدارم. مرد قبول کرد و امام جواد فرمود:  الآن قد عادت الیک مثوبات صدقاتک و زال عنها الاحباط؛ اکنون پاداش بخشش هایت به تو برگشت و حبط و بی اثر بودن آن زایل شد... 📚بحارالانوار، ج 68، ص 159. @emamhasane_mojtaba
ميان بركه افسوس اشك ماه افتاد بزرگ قافله سالار عشق راه افتاد دم وداع حسين از مدينة النبي است زمان تلخ خداحافظى زينبى است بدون يار ، بزرگ قبيله راهى شد پس از زيارت مادر ، عقيله راهى شد از اين به بعد شروع غم و مصيبت اوست مزار فاطمه را ، آخرين زيارت اوست صدا زد اى شب غم پرورم خداحافظ مدينه ، خاطره مادرم ، خداحافظ چقدر گريه از آن ديده ترش رفته كنار قبر غريب برادرش رفته در آمده بخدا گريه بنى هاشم به گريه هاى حسين و به گريه قاسم پس از نماز به همراه يادگار حسن بقيع رفته نشسته سر مزار حسن پس از برادر خود ميل عطر ناب نكرد حسين بعد برادر دگر خضاب نكرد پس از برادر خود ميل عطر ناب نكرد حسين بعد برادر دگر خضاب نكرد بناست تا برود كه به خون خضاب كند تمام گلشن او را خزان گلاب كند در آنطرف همه جمعند دور احساسش نشسته ام بنين در كنار عباسش به گريه گفت بى آن نور عين بازنگرد برو ولى پسرم بى حسين بازنگرد برو غلام حسين و غلام زينب باش مراقب پسر فاطمه مرتب باش غرور را به تو شرمندگى بدل نكنى دم وداع مرا پيش او بغل نكنى بميرد ام بنين ياورى ندارد او زمان رفتن خود مادرى ندارد او منم كنيز حسين و تو نيز نوكر او هزار مرتبه جانم فداى مادر او غروب رفتن او بود آفتاب گريست همينكه پشت سرش ريخت آب ، گريست صدا زدند بيا ناقه را بگير عباس رباب آمده ، قنداقه را بگير عباس حسين گفته كه گهواره را تو بردارى سپرده است كه مشك اضافه بگذارى چه گلشنى چقدر لاله هست در نسلش رقيه هست بدوش عمو ابالفضلش براى بدرقه جمعيتى زياد نبود براى اهل مدينه دو جمله او فرمود حسين گفت كه رفتن دليل ميخواهد خدا مرا ته مقتل قتيل ميخواهد بناست تشنه مرا در كوير بيند او مرمل بدما در حصير بيند او خدا بناست كه عطشان ببيندم عشق است بدون پيرهن عريان ببيندم عشق است غرامت از تن من نيزه دار كسب كند مرا به خاك لگد كوب سم اسب كند خدا بناست ببيند اسير ، زينب را به نام صبر نمايد شهير زينب را خدا اراده نموده در ازدحام رود زنى كه پرده نشين بود بزم عام رود @emamhasane_mojtaba
🔷۲۸ ماه رجب 🔷آغازحرکت کاروان سیدالشّهداء ازمدینه🌹 بسکه مَحملها روَدمنزل به منزل باشِتاب کَس نمی داندعروسی یا عزا داردحسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نشاط به معنای رقاصی در سریال یا فلان برنامه در تئاتر و تلویزیون نیست رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج از فقه: 🔹اینکه ما مرتّب میگوییم نشاط و در صحبتها و گفته‌ها مکرّر بنده تکرار میکنم نشاط ، بعضی‌ها خیال میکنند که نشاط یعنی رقّاصی، که فلان برنامه‌ی موسیقی را یا فلان برنامه را فلان جا بگذاریم ، در تئاتر بگذاریم ، در تلویزیون بگذاریم تا مردم نشاط پیدا کنند! معنای این نیست. @emamhasane_mojtaba
شلمچه، سه راه شهادت همواره برایم سوال بوده و هست که: این شهید در آخرین لحظه حیات، کاغذ و قلم به دست گرفته تا چه بنویسد؟! برای کی بنویسد؟ فهرست اموال و داراییها؟ حسابهای بانکی؟ نشانی خانه های شخصی؟ حقوقهای نجومی؟ اظهارنامه مالیاتی؟ شما چی فکر می کنید؟ @emamhasane_mojtaba
🔴کرونا و تجلی عقلانیت جمهوری اسلامی دکتر شهاب اسفندیاری فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه ناتینگهام ‏یکی از مهمترین محورهای حملات تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی که خصوصا در دهه‌ی اخیر دشمنان بسیار بر آن سرمایه‌گذاری کردند، این گزاره بود که «جان انسان‌ها برای این حکومت ایدئولوژیک اهمیتی ندارد». گویا تقدیر این بود که در بحرانی مانند ‎ حقیقت به وضوح بر همه آشکار شود. ‏جمهوری اسلامی در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ اسلام تمام اجتماعات دینی و مناسک عمومی، از نماز جماعت و جمعه تا مراسم دعا، نیایش، هیأت‌ها، زیارت حرم‌ها و اماکن متبرکه، که از مهمترین ارکان حفظ و تقویت «هویت جمعی دینی» در این حکومت بودند را «بخاطر حفظ جان انسان‌ها» تعطیل کرد. ‏این حکومت ایدئولوژیک، مساجد و حسینه‌های خود را در مقطعی از شیوع بیماری تعطیل کرد که در برخی کشورهای به اصطلاح مدرن و پیشرفته، مسابقات فوتبال و اسب‌دوانی با ده‌ها هزار تماشاگر هنوز برپا بود و بارها و کازینوها مالامال! حتی هنوز هم از سواحل سیدنی تا فلوریدا آکنده از جمعیت است. ‏این همان حکومتی است که متهم بود به «فربهی مناسک». همان حکومتی که آلوده به «تعصب و تحجر» تصویر می‌شد و دعوت به «عقلانیت» می‌شد. این همان حکومتی است که به آن توصیه می‌شد از دخالت در «دین مردم» خودداری کند. این همان حکومتی است که متهم بود مداحان میدان‌دار تصمیم‌های آن هستند. ‏هیچ‌کس منکر نقص‌ها، تبعیض‌ها، بی‌عدالتی‌ها و فسادها در این حکومت نیست. هیچ‌کس مدعی نیست که به مرحله‌ای آرمانی و ایدآل رسیده‌ایم. هیچ‌کس منکر برخی نقاط قوت و پیشرفت‌ دیگران نیست‌. اما این حد از تحقیر و تخفیف جمهوری اسلامی در قیاس با دیگران، چیزی جز جنگ روانی نبوده و نیست. ‏حقیقتی که بسیاری از روشنفکران، جامعه‌شناسان، فعالان سیاسی و رسانه‌ای داخل و خارج سال‌ها کتمان کردند و این روزها از پس ابرهای سیاه دروغ و غبارهای تیره‌ی وهم بیرون آمده این است: «جمهوری اسلامی ایران یکی از عقلانی‌ترین و اخلاقی‌ترین حکومت‌های جهان است». @emamhasane_mojtaba
🔴فقط یه لحظه تصور کنید بجای این پرستاران بیمارستانی در نیویورک که یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا است و هنوز لباسهای مخصوص دریافت نکرده اند و به کیسه زباله پناه برده اند، در یکی از بیمارستانهای شهر قم پرستاران از کیسه زباله برای محافظ از خود استفاده میکردند، چه اتفاقی در رسانه های داخلی و بین المللی می افتاد در داخل که اصلاطلبان و ضدانقلاب و دیگر جماعت غربزده حتما بصورت رسمی اعلان جنگ با حکومت میکردند.... اما چون این تصاویر مربوط به آمریکاست خفه شده اند همه ..... @emamhasane_mojtaba
🌸 همسرانه‌های الهی 🔻پیامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله: إذا نَظَرَ العَبدُ إلى وَجهِ زَوجِهِ و نَظَرَت إلَيهِ، نَظَرَ اللّهُ إلَيهِما نَظَرَ رَحمَةٍ، فَإذا أخَذَ بِكَفِّها وأخَذَت بِكَفِّهِ، تَساقَطَت ذُنوبُهُما مِن خِلالِ أصابِعِهِما ❇️ هرگاه بنده به چهره همسرش و همسرش به چهره او بنگرد، خداوند به آن دو با نگاه مهرآمیز مي‌نگرد و هرگاه دست يكديگر را بگيرند، گناهان آن دو از لاي انگشتانشان فرو مي‌ريزد. 📚 تحكيم خانواده از نگاه قرآن و حدیث، ری‌شهری، ص ۱۹۲ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @emamhasane_mojtaba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بلند خواندن نماز برخی از نمازگزاران به اشتباه حمد و سوره را در جایی که باید بلند خوانده شود، آهسته و در جایی که باید آهسته خوانده شود، بلند می خوانند و فکر می کنند اهمیتی ندارد، در صورتی که این کار باعث باطل شدن نماز می گردد. بر مردان واجب است که حمد و سوره را در نمازهاى صبح و مغرب و عشا بلند بخوانند و در نمازهای ظهر و عصر، آهسته.1 و بانوان به غیر از نماز ظهر و عصر، می توانند هم بلند بخوانند و هم آهسته ولى اگر نامحرم صدايشان را می شنود، بهتر است آهسته بخوانند.2 اگر نمازگزار در جایی که باید نماز را بلند بخواند، عمداً آهسته بخواند یا در جایی که باید آهسته بخواند، عمداً بلند بخواند، نمازش باطل است، ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسئله باشد، نماز صحیح است.3 1. توضیح المسائل مراجع، ج 1، مسأله 993 2. رساله نه مرجع ص 563 3. همان مسأله 995 @emamhasane_mojtaba