eitaa logo
هیئت امام حسن مجتبی (ع)
591 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
59 فایل
ڪانال رسمے هـیئت مذهبے و فرهنگے امــام حــسن مجتبے (ع) ســــال تـاسیـس: ۱۳۸۰ ارسال مطالب و تصاویر جهت شرکت در پویش‌های هیئت. ارتباط با ادمین⬇️ 🆔 @hyatti
مشاهده در ایتا
دانلود
📖اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن 🌸اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن 📖اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن 🌸اَللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن 📖اَللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن 🌸اَللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن 📖اَللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن 🌸اَللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن 📖اَللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن 📱https://eitaa.com/Emamhasane_mojtaba
『✍🏻| 』 خدایا! نیتم را به لطفت کامل گردان🍃 و یقینم را به رحمتت در گردونه‌ی صحت و سلامت قرار ده🌸 📱https://eitaa.com/Emamhasane_mojtaba
6969577_477.mp3
4.2M
بین کنایه ها بگو زیر لب به زمزمه میپوشمش به عشق فاطمه چون به بی بی دل بستم پس سر قولم هستم جگر ماهم میسوزه کمتر از گل به شماها بگن https://eitaa.com/Emamhasane_mojtaba
خودش را منتظر امام زمان می دانست، اما هیچ چیزش نشان از انتظار نداشت. نه محتوای گوشی اش، نه آهنگ ماشینش، نه رفقای فابریکش، نه سبک زندگی اش... https://eitaa.com/Emamhasane_mojtaba
|•🌼』 اين کلام نورانى درس بزرگى به ما مى‌دهد، زيرا بسيار ديده‌ايم افرادى يک عمر براى فرصتى که از دست داده‌اند غصه مى‌خورند و مى‌گويند: اگر فلان روز فلان کار را کرده بوديم چنين و چنان مى‌شد و اى کاش بيدار بوديم و اين فرصت را از دست نمى‌داديم. آن‌ها به جاى اين که به آينده بپردازند دائما اندوه گذشته را مى‌خورند. 📱https://eitaa.com/Emamhasane_mojtaba
هادی‌اگرتویی‌کسی‌گم‌نمیشود.. 📱https://eitaa.com/Emamhasane_mojtaba
هدایت شده از تلاوت قرآن صبحگاهی
تلاوت قرآن صبحگاهی سلام علیکم @telavate_sobhgahi بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻭَ ﻣِﻨْﻬُﻢ ﻣَّﻦ ﻳَﻘُﻮﻝُ ﺭَﺑَّﻨَﺎ ﺁﺗِﻨَﺎ ﻓِﻲ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﺣَﺴَﻨَﺔً ﻭَﻓِﻲ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﺣَﺴَﻨَﺔً ﻭَ ﻗِﻨَﺎ ﻋَﺬَﺍﺏَ ﺍﻟﻨَّﺎﺭِ (بقره ۲۰۱) (ﺍﻣﺎ) ﺑﻌﻀﻲ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﻴﻜﻲ ﻋﻄﺎ ﻛﻦ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻧﻴﺰ ﻧﻴﻜﻲ ﻣﺮﺣﻤﺖ ﻓﺮﻣﺎ ﻭ ﻣﺎﺭﺍ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺁﺗﺶ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭ. ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ: ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺭﺍﻫﻬﺎﻱ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻣﺮﺩم، ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎ ﻭ ﺩﻋﺎﻫﺎﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻗﺒﻞ، ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﻭّﻝ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﺧﻴﺮ ﻭ ﺷﺮّ ﺁﻥ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﻭّم ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، «ﺣﺴﻨﺔ» ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ. ﺩﺭ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﻭّﻝ؛ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺩﻳﺪ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﻭّم؛ ﺩﻧﻴﺎﻳﻲ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﺴﻨﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﻣﻨﺘﻬﻲ ﮔﺮﺩﺩ. ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻣﺼﺎﺩﻳﻘﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﻴﻜﻲ ﻫﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﺣﺴﻨﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭ ﭼﻨﺪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﻬﺸﺖ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺧﻮﺵ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺩﻋﺎﻫﺎ، ﻫﺪﻑ ﻫﺎﻱ ﻛﻠّﻲ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺷﻮﺩ. ﻣﺎ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺣﺴﻨﻪ ﻭ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ، ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺭﺷﺪ ﻭ ﺻﻠﺎﺡ ﻣﺎ ﺩﺭ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻲ ﮔﺬﺍﺭﻳﻢ. ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺤﺪﻭﺩﻳّﺖ ﻫﺎﻱ ﻋﻠﻤﻲ ﻭ ﻋﺪم ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺍﺯ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺭﻭﺣﻲ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ، ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﻢ ﻣﺼﺎﺩﻳﻖ ﺟﺰﺋﻲ ﺭﺍ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺑﻨﻤﺎﺋﻴﻢ. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﺪ، ﺧﻮﺩِ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ. ﺯﻳﺮﺍ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻭ ﺫﻫﻦ ﻣﺎ ﻧﻤﻲ ﺁﻳﺪ، ﻛﺎﺭﻱ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎ ﻣﺤﻘّﻖ ﺳﺎﺯﺩ. ﻣﺜﻠﺎً ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺣﺞ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ، ﺍﻣّﺎ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ: ﺧﺪﺍﻳﺎ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﻜّﻪ ﺑﺮﻭم. ﭼﻮﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮔﺎﻫﻲ ﺳﺒﺐ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻱ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻓﻜﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ. ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻨﺎﻓﺎﺗﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺑﻪ ﺷﺮﻁ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺣﺴﻨﻪ ﻭ ﻧﻴﻜﻲ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﺣﺴﻨﺔ ﻭ ﻓﻲ ﺍﻟﺎﺧﺮﺓ ﺣﺴﻨﺔ» ٢- ﻫﺮ ﺭﻓﺎﻫﻲ ﻣﺬﻣﻮم ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﮔﺎﻧﻲ ﻧﻴﻜﻮ، ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺖ. «ﺭﺑّﻨﺎ ﺍﺗﻨﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﺣﺴﻨﺔ» ٣- ﺩﻭﺯﺥ، ﺣﺴﺎﺏ ﺟﺪﺍﻳﻲ ﺩﺍﺭﺩ. ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﻴﻜﻲ ﺁﺧﺮﺕ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ، ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺩﻋﺎ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﻗِﻨﺎ ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻟﻨﺎﺭ» @telavate_sobhgahi
دعاکنیدخدابهتون‌دختربده که‌نذرخانوم‌رقیه‌شه‌وشب‌سوم‌محرم‌واسشون‌لطمه‌زنی‌کنه:)
✨』 ۱. ناگوارى‌ها هميشه قهر الهى نيست، گاهى لطفى است كه به شكل بلا جلوه مى‌كند. (همان‌گونه كه گداختن آهن در كوره‌ی آتش، سبب نرم شدن و شكل‌پذيرى آن است، حوادث و شدايد نيز انسان‌ها را نرم و به حالت تضرع و نيازخواهى وامى‌دارد.) ۲. هر نوع خوشى و رفاهى نشانه‌ى لطف نيست، گاهى زمينه‌ساز قهر الهى است. 📚 منبع: سایت‌دانشنامه‌اسلامی،تفسیرنور 📱https://eitaa.com/Emamhasane_mojtaba
✅ صراط مستقیم، راهِ علی است ✍ علی علیه‌السلام پیشوای ماست و همهٔ ما، عالم و غیر عالم، رهبر و ملت، ثروتمند و فقیر، باید خود را با علی بسنجیم. صراط مستقیم، راهِ علی است. علی حق است. علی همان میزانی است که در تفسیر آیهٔ شریفهٔ «وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ» (و با ترازوی درست وزن کنید) (شعراء، ١٨٢) به آن اشاره شده است. میزان، علی است. مصداق کامل این میزان، علی است. ما نیز اگر می‌خواهیم بفهمیم که در هدایت و یا در گمراهی هستیم، نباید با میزان خویش این امر را بفهمیم. نباید منافع و عواطف و تمایلات خویش را میزان قرار دهیم. باید ببینیم چه مقدار شباهت میان ما و علی وجود دارد. 👤 📚 از کتاب انسان آسمان ص ۱۶۰ https://eitaa.com/Emamhasane_mojtaba
📌 آزمایش شیعه... 🔸 «اگر شیعیانم را زیر و رو کنم، جز ادعا چیز دیگری ندارند و اگر آنان را آزمایش کنم، سر از ارتداد درآورند و اگر ایشان را تصفیه نمایم، از هزار نفر جز یک نفر خالص و بی‌غش نباشد و اگر غربالشان کنم، با من جز خواص و نزدیکانم نمانند. فراوانند افرادی که بر پشتی‌ها تکیه می‌زنند و می‌گویند: ما شیعه علی علیه‌السلام هستیم.» 🔹 امام کاظم، امام زمان آن عصر فرمودند و در تاریخ قدرشناسی شیعه ثبت شد و به یادگار برای ما ماند تا تلاش کنیم از خالصان باشیم برای امام زمان خویش… 📚 روضه کافی، ج ۱، ص ۴۷۱ https://eitaa.com/Emamhasane_mojtaba