هدایت شده از آشپزی شیک
🔴 چطوره حالا که روحانی عاشق رفراندوم شده! اول از همه محاکمه خودش رو به رفراندوم بزاریم؟! 😉
🔹 مطمئنم مشارکت حداکثری با رای مثبت صورت میگیره!
#غارغارک
🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/477167618C9fc6a36df0
هدایت شده از سربازان گمنام
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حضور یک اعجوبه در برنامه محفل
🔹سرعت بالای پاسخگویی مرتضی خدامی که نه تنها قرآن، نهج البلاغه و نهج الفصاحه بلکه اشعار زیادی را نیز حفظ است.
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از بیداری ملت
15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴رضا پهلوی در اسرائیل:
🔹حال و روز رضا پهلوی رو میبینید؟ ژن حقارت با سلول سلول پهلوی عجین شده و امروز رضا آینه تمام نمای حقارت پهلویه!
🔹از روی کار اومدن رضاشاه با خواست خارجیها تا برکناری رضاشاه از سلطنت با نظر انگلستان و همچنین روی کار آمدن محمدرضاپهلوی با نظر انگلستان و ...
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از خبر فوری
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️فرزند پهلوی دوم چگونه سر از سرزمینهای اشغالی درآورد؟
@AkhbareFori
هدایت شده از خبر فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ آب پاکی کارشناس اینترنشنال بر سر اپوزیسیون؛ سفر ربعپهلوی مهر تأییدی بر پایان ائتلاف پوشالی "همبستگی" است!!
@AkhbareFori
♦️اینا پای رضا پهلوی رو میبوسن ، پسر رضا دست ملکه انگلیس و دانمارک رو میبوسیدو این «بوسِ زنجیره ای» تا تَه چاه حقارت ادامه دارد...
" پوریا فاطمی "
🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
گلشیرازی:
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبرانقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
💠درباره ماه رمضان
🌟ماه رمضان بهار معنویّت و عبادت است
✨جوانی هم بهار عمر است
💎جوان در ماه رمضان بهار مضاعف دارد، بهار در بهار دارد.
👌این را مغتنم بشمرید.
📖شرح حال شهدای عزیز را، بخصوص بعضیشان را که خیلی معنویّت دارند، بخوانید.
💠درباره دانشجویان
❇️اگر مبانی معرفتی یک جوان مستحکم باشد:
♦️دل او قرص میشود،
♦️گام او استوار میشود،
♦️حرکت او استمرار پیدا میکند،
♦️دیگر خستگی وجود ندارد.
⁉️این مبانی معرفتی چه چیزهایی است؟
1️⃣مسئلهی آزادی
📌مهمترین بخش نظریّهی آزادی در اسلام، آزادی از این چهارچوب مادّه است.
2️⃣مسئلهی عدالت
📌مبارزهی با استکبار یکی از مهمترین مصادیق عدالت بینالمللی است.
3️⃣مسئله انتظار فرج
📌انتظار فرج یعنی همهی سختیها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است.
4️⃣مبنای توحید
📌توحید یعنی نفی حاکمیّت غیر خدا
🔎روی این مبانی کار کنید. روی یک نقطهی محدود هم متمرکز نشوید؛ وسیع نگاه کنید.
🏷درباره فرصت فعالیت دانشجویی
🔹احساس مسئولیّتی که دانشجوها دربارهی حوادث کشور میکنند
🔸اینکه با شور و شوق و اهتمام، فلان اشکال را ذکر میکنید،
🔹شوقی که جامعهی دانشجویی برای برطرف کردن نابسامانیها دارند،
🔸حضور شورانگیز دانشجوها در حوادث گوناگون،
🔹اظهار نظرها در مسائل سیاسی، اقتصادی، در برخی تصمیمها،
🔺همهی اینها فرصتهای مهمّی است.
🏷درباره آفات فعالیت دانشجویی
♻️باید آفات فعّالیّتهای دانشجویی را برطرف کرد؛ باید سالمسازی کرد:
⭕️نباید جامعه دانشجویی و کشور را دوقطبی کند
⭕️باید واقعبینانه باشد
⭕️حتّیالمقدور همراه با ارائهی راه حلّ علمی و عملی باشد
⭕️شتابزدگی نباید بشود
⭕️زبانِ دانشجو بلندگوی صرفاً مشکلات نباشد
⭕️تندخویی نباشد
⭕️سطحیگری نباشد
⭕️مشکل محلّی را ملّی نکنند
⭕️قصد دانشجو و تشکل دانشجویی دیده شدن نباشد
⭕️دانشجویان در فضای مجازی غرق نشوند
↙️یکی از برادرها گفت رفراندوم... مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟
🔺قضایا اینجوری نیست که آدم اینجور ساده از رویشان عبور کند.
🏷انتظارات از دانشجوی مطلوب و بلند همت و آیندهنگر:
❇️ایجاد تحول در ذهن و واقعیّت جامعه خود
❇️ایجاد تحول در ذهن و واقعیّت جهان
🔄دنیا در حال تحوّل است؛ این تحوّل را چه کسی به وجود میآورد؟
🧠مغزهای متفکّر، آدمهای فعّال، دستاندرکاران کارهای بزرگ
💪شما امروز دانشجویید، فردا همان کسی هستید که میتوانید آن تحوّل را به وجود بیاورید.
↙️باید سعی کنید:
✔️منحرف نشوید
✔️در خطّ درست و صراط مستقیم الهی حرکت کنید
✅هر کس که در این کارها خودسازی بیشتری انجام بدهد، فردا امکان تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت
♦️زیربنای فکری را باید محکم کنید:
📍با منابع دینی اُنس پیدا کنید،
📍با متفکّران عمیق و امین ارتباط برقرار کنید.
🔴شناخت راهبرد دشمن
🔄در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم.
❌راهبرد دشمن این است که ما به خودمان بدبین بشویم.
📡رسانههای بدخواه، اصرارشان این است که ثابت کنند ملّت ایران از اعتقادات دینی و انقلابی روگردان شده.
💎امّا شب قدر شد، ناگهان شما میبینید جلسات امسال از پارسال پُرشورتر است؛
💎راهپیمایی روز قدس میشود، جمعیّت از پارسال فشردهتر است؛
💎راهپیمایی بیستودوّم بهمن میشود، جمعیّت دو برابر پارسال است.
🔸درباره کینه دشمنان نسبت به جوان ایرانی
⁉️دشمنان با مسئولین جمهوری اسلامی خیلی بدند؛ امّا با جوانها بدترند؛ چرا؟
❇️برای خاطر اینکه اگر انگیزههای جوانها و جوانهای کشور نباشند، از دست مسئولین کشور کاری برنمیآید.
👇در میدانهای مختلف، جوانهای ایرانی کار کردهاند:
📌در میدان مدیریّتهای دولتی[شهیدان]:
⭐️موسی کلانتری
⭐️تندگویان
⭐️قندی
⭐️عبّاسپور
📌در میدان نظامی[شهیدان]:
⭐️همت
⭐️خرّازی
⭐️بابایی
⭐️حسن باقری
⭐️شیرودی
⭐️اردستانی
⭐️صیّاد شیرازی
📌در میدان هنر و ادبیات:
⭐️شهید آوینی
⭐️مرحوم سلحشور
⭐️مرحوم طالبزاده
📌در میدان علم و تحقیق:
⭐️شهید تهرانیمقدم
⭐️مرحوم کاظمی آشتیانی
⭐️شهید مجید شهریاری
⭐️شهید رضائینژاد
⭐️شهید احمدی روشن
📌در همین زمان معاصر شما[شهیدان]:
⭐️حججی
⭐️مصطفی صدرزاده
⭐️آرمان علیوردی
⭐️روحالله عجمیان
🔺اینها نقطههای واقعاً برجستهاند.
⏫یکایک شما، باید اینجوری باشید... مثل شهیدها زندگی کنید.
👈راه روشن انقلاب و اسلام و کشور و نظام را با جدّیّت دنبال بکنید؛
♦️در راه انقلاب احتیاج دارید به:
📍آرمانخواهی که موتور پیشران حرکت است
📍امید که سوخت این موتور است
📍عقلانیّت هم فرمان این موتور است.
💠درباره دانشگاه
📌کمبودِ نقشهی واقعاً جامعِ علمی، امروز نقیصهی بزرگ دانشگاه ما است.
🔺ما نمیدانیم توزیع دانشجو بر حسب رشتههای علمی بر چه اساسی صورت میگیرد
🔻وقتی همهپرسی، نقطۀ پایان نمیسازد:
در نقد شنیدن «صدای مردم» از دریچۀ «همهپرسی»
🖊 مهدی جمشیدی
۱. رهبر انقلاب از «شنیدن حرف مردم» استقبال میکند اما میگوید این دغدغه، «سازوکار» دارد؛ این سازوکار، «انتخابات» است. «طبیعیترین» و «مطمئنترین» مسیر برای شناختن نظر مردم، انتخابات است. نظام جمهوری اسلامی نیز سرنوشت «بخش عمدۀ نهادها»ی خویش را به عرصۀ انتخابات «واگذار» کرده است و این مردم هستند که به صورت «مستقیم»، دو قوّۀ اصلی آن را تعیین میکنند. بنابراین، دعوت نظام به شنیدن نظر مردم، «تحصیل حاصل» است؛ چراکه «خودِ نظام» در طول دهههای گذشته، همواره بر اساس آخرین نظرها و خواستههای مستقیم مردم، بازتولید و بازتعریف شده است.
۲. دیگر اینکه هر نظام سیاسی، مجموعهای از «خطوط قرمز» دارد که در حکم «هویّت» او هستند و ذات و حقیقتش را تشکیل میدهند. این خطوط قرمز، «سلیقهای» و «شخصی» نیستند، بلکه در «قانون اساسی» به آنها تصریح شده است یا از مصداقهای اصول قانونی اساسی هستند. البتّه حتّی در خود قانون اساسی نیز همۀ اصول، همرتبه نیستند، بلکه بعضی از اصول، همواره «ثابت» هستند و به رأیگذاشتنشان به معنی زدودن ذاتیّات نظام و عبور خاموش از آن و استحالهاش هستند. اینچنین اصولی و لوازم و نتایجشان و یا مصادیق و نمونههای عینیشان، «یک بار برای همیشه» انتخاب میشوند و فقط در صورت «تغییر نظام سیاسی»، جابجا میشوند. بنابراین سازوکار دگرگونساختنشان، «انقلاب» است نه «همهپرسی».
۳. نکتۀ دیگر اینکه بسیاری از مسألهها را همۀ مردم نمیتوانند «تحلیل» کنند؛ چون یا «بسیار تخصصی» هستند و یا «لایههای پیچیده و متعدّد»ی دارند، چنانکه حتّی در میان صاحبنظران نیز دربارۀ آنها اختلافنظر وجود دارد. در اینجا، ارجاعدادن مسأله به همهپرسی، «اختلاف» را برطرف میکند امّا به طور ضروری، موجب «انتخاب گزینۀ بهتر» نمیشود؛ چون تودۀ مردم از جنبهها و اضلاع مسأله، اطّلاع ندارند و بر اساس دلخواه خویش یا دسترسیهای ارتباطیِ خویش تصمیم میگیرند. روشن است که باید مسأله را در مجرای «کار کارشناسی» و «اجماع نخبگانی» حل کرد و کوشید به هر اندازه که میتوان «اهل نظر» را به یکدیگر نزدیک کرد. از متن این «توافق خبرگی» در سطح بالا، «همراهی اجتماعی» نیز برخواهد خواست. پس اینکه تودۀ مردم، «امکان تحلیلِ» اینچنین مسألههایی را ندارند، سخن عجیب و تحقیرآمیزی نیست و خودِ مردم نیز بر همین اساس، به عرصۀ انتخابات پا میگذارند تا آنانی را که خبره و نخبه هستند و از عهدۀ حل مسألههای تخصصی برمیآیند را انتخاب کنند. برداشتن این واسطه و «تودهایسازی تصمیمگیری دربارۀ مسألههای تخصصی»، خدمت به منافع ملّی نیست.
۴. ما در «شرایط طبیعی» به سر نمیبریم که ذهنیّت جمعیمان، «آسوده» و «بینوسان» باشد و در آن «دستکاریهای بیرونی» نباشد. دشمن تلاش میکند با «تصرّف شناختی» و «بازی روایتی»، حقّ و باطل و صدق و کذب را جابجا نماید تا شاید مردم را در مقابل نظام قرار بدهد. در چنین وضعی، روشن است که بهطور ضروری، «سخن حقّ» غالب نمیشود و فضای اجتماعی، درگیر «مباحثۀ عقلانی» نمیگردد و «قوّت استدلالها»، ملاک داوری قرار نمیگیرد، بلکه برندۀ این بازی، نیروها و جریانهایی خواهند بود که بیش از دیگران، روایت میسازند و ذهن مردم را به تسخیر قدرت بازیگری خود درمیآورند. گذشته از این، شکاف تصنّعی از «حاکمیّت» به «جامعه» نیز انتقال مییابد و جامعه نیز در ورطۀ «تضاد» و «کشمکش» گرفتار میشود، درحالیکه غرض از همهپرسی، مشارکتدادن به مردم برای دور افتادن از منازعه بود. همهپرسی در اینچنین موقعیّتی، نهتنها گرهگشا نیست، بلکه هر نتیجهای را به یک «اختلاف تازه» تبدیل میکنند و بهتدریج، «شکافهای متقاطع» میآفریند و جامعه را از درون، پارهپاره میکند. از متن این همهپرسی، «زنجیرهای از همهپرسیها» بر خواهد خواست که پایانشان جز تضعیف اقتدار حاکمیّت و تولید تنش ریشهدار در عمق جامعه نیست.
۵. اگر آیتالله خامنهای، در برابر نظر مردم باشد و یا به نظر مردم، بها و اعتبار ندهد، تنها با «همهپرسی» مخالفت نمیکند، بلکه اساس «انتخابات» را برمیچیند یا دستکم آن را محدود و اقلّی میکند، نه اینکه اینقدر بر آن اصرار بورزد و در امتدادش، «نظریۀ مردمسالاری دینی» را مطرح کند. آنکه خوی دیکتاتوری دارد، هیچ «مجرا» و «بستر»ی برای اظهارنظر مردم باقی نمیگذارد و میکوشد به مردم تلقین کند که «حقّ گفتن» ندارند، درحالیکه رویکرد ایشان از آغاز تاکنون، «مردمیسازی دولت» و «مشارکت حداکثری» بوده است. ازاینرو، باید انصاف داد که نظر منفی ایشان در شرایط کنونی دربارۀ همهپرسی، نه به معنی تعارض با مردم است و نه به معنی ناچیزانگاشتن فهم مردم.
🖇 متن کامل در خبرگزاری فارس:
https://www.farsnews.ir/news/14020130000851/