eitaa logo
انقلاب اسلامی
350 دنبال‌کننده
818 عکس
191 ویدیو
0 فایل
در اینجا مطالبی که دربارۀ انقلاب اسلامی است، بارگذاری می‌شود؛ ازجمله بیانات حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداهما؛ سخنان بزرگان؛ تاریخ انقلاب؛ مجموعه‌های نمایشگاهی؛ عکس؛ پوستر؛ نقاشی و طراحی گرافیکی. ارتباط با مدیر کانال @Mt_Arefian
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است. خیلی نمونه دارد. معنایش این است که فرض کنید شما یک دم‌ودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید، یک نفر را با چهرۀ آرایش‌شده، بزک‌شده، با در مجموعۀ شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است، درحالی‌که او ، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد. گاهی است که این کمترینش است؛ یعنی کم‌اهمیت‌ترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است؛ گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است؛ شما را عوض می‌کند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیم‌گیر هستید، می‌توانید یک حرکت بزرگ یا مؤثری انجام بدهید؛ اگرچنانچه این حرکت را این‌جور انجام بدهید این است؛ او می‌آید کاری می‌کند که شما حرکت را این‌جور انجام بدهید؛ یعنی . در سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاه‌های سیاسی نیست؛ دستگاه‌های روحانی و دینی و مانند اینها هم وجود داشته... در دستگاه‌های سیاسی هم الی‌ماشاءالله ازاین‌قبیل وجود داشته است؛ امروز هم ممکن است باشد؛ البته است (۱۳۹۴/۰۹/۰۴). @Enghelabe_Islami
. 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: از این [نفوذ موردی] خطرناک‌تر، است. نفوذ جریانی، یعنی در داخل ملت؛ به‌وسیلۀ پول که نقش پول و نقش امور اقتصادی اینجا روشن می‌شود. عمده‌ترین وسیله دو چیز [است‌]؛ یکی ، یکی هم . افراد را جذب کنند، دور هم جمع کنند؛ یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و را، افرادی که می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. آن سمت مورد نظر چیست؟ آن عبارت است از تغییر ، تغییر ، تغییر ، تغییر ...؛ یعنی کاری کنند که شما همان‌جوری نگاه کنی به مسئله که یک امریکایی نگاه می‌کند ــ البته یک سیاست‌مدار امریکایی، به مردم امریکا کاری ندارد ــ همان‌جوری تشخیص بدهی که آن تشخیص می‌دهد؛ درنتیجه همان چیزی را بخواهی که او می‌خواهد. بنابراین خیال او آسوده است؛ بدون اینکه لازم باشد خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، شما داری کار می‌کنی؛ هدف این است؛ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی. اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در ، سیاست کشور، آیندۀ کشور تأثیری دارند، شما ببینید چه اتفاقی می‌افتد؟ تغییر پیدا خواهند کرد؛ تغییر پیدا خواهد کرد؛ تغییر پیدا خواهد کرد؛ تغییر پیدا خواهد کرد (۱۳۹۴/۰۹/۰۴). @Enghelabe_Islami
. 📹 دیدار دختر شهید رضایی‌نژاد با حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه، ۱۴۰۲/۳/۲۱ روبه‌رو شدن با حضرت آقا چه حس عجیبی داره! پدر این دختر رو جلوی چشماش کردن و کشتن؛ اونم به دلیل داشتن و کار برای این و پیروی از این . وقتی حضرت آقا در دی‌ماه ۱۳۹۰ به منزل این رفت، آرمیتا پنج‌ساله بود و آقا رو نمی‌شناخت و به شخصیت و جایگاه ایشون معرفت نداشت؛ برای همین مشغول بازی بود؛ البته از حادثۀ ترور پدرش هم یه نقاشی کشیده بود و به حضرت آقا نشون داد، و همچنین نقاشی پری دریایی رو که قبلاً کشیده بود. رهبر معظم انقلاب هم نوازشش کرد که به بازی و شادی ادامه بده. وقتی عموی آرمیتا گفت: «آرمیتا به این زودیا با کسی صمیمی نمی‌شه؛ با شما خیلی راحت صمیمی شد»، حضرت آقا فرمودن: اَلقَلبُ‌ یَهدی إلی القَلب. حالا که دختر به این سن رسیده، حضرت آقا رو می‌شناسه و به شخصیت و جایگاه رهبرش پیدا کرده و وقتی با ایشون روبه‌رو می‌شه از شدت دستش و صداش می‌لرزه! این چه عاشقانه با رهبرش روبه‌رو می‌شه، و دیدن این تصویر چه حس خوبی داره! یه عده هم هستن که هیچ بهایی برای این نظام و انقلاب ندادن، هیچ معرفتی هم به این رهبر حکیم و الهی ندارن، اما همیشه طلبکارن؛ اسف‌بار اینکه بعضیاشون به این رهبر الهی ناسزا هم می‌گن! خدا به همۀ ما توفیق بده که قدردان و شکرگزار نعمت وجود این رهبر حکیم و الهی باشیم. ✍️ @Enghelabe_Islami
. 💢 عبرتی از تاریخ باید و مشاورانی مانند را که موجب می‌شوند تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرانی همچون به اختلال دستگاه محاسباتی دچار شوند، شناخت و آنان را کنار زد. بن‌وهب‌‌هایی که با وسوسه‌های شیطانی موجب قربانی شدن فرماندهانی همچون (رادان‌ها) و (سلامی‌ها) می‌شوند! وقتی بن‌شمیط فهمید که نباید اسیر وسوسۀ خرس‌خاله‌هایی همچون بن‌وهب می‌شد، دیگر کار از کار گذشته بود! بن‌وهب در پاسخ گلایۀ بن‌شمیط گفت: به رفاقتمان قسم نیت من خیر بود! بن‌شمیط درحالی‌که خود نیز زخمی عمیق برداشته بود، پاسخ داد که این زخم را دوست بر من زد نه دشمن، و سخنی بسیار عبرت‌آمیز و درس‌آموز گفت: شیطان در کمین نیّات خیر ماست! جایی به تله‌ات می‌اندازد که فکر می‌کنی دور از اویی! همیشه قدمی هست که نخواسته به راه شیطان می‌رود و زبانی که ندانسته به‌جای او فرمان می‌دهد! بن‌شمیط‌های و و به هوش باشند که اسیر وسوسه‌های بن‌وهب‌های یا نشوند؛ وگرنه افزون‌بر آنکه کیان‌ها و بن‌کامل‌ها به مسلخ می‌روند، خود آنان نیز در این کارزار آسیب می‌بینند، و خدانکرده سپاه اسلام در این شکست می‌خورد! آقایان سران قوا، این عفاف و حجاب حتی اگر با نیت خیر نوشته شده باشد ــ که چنین نمی‌نُماید ــ نخواسته به می‌رود! ✍️ @Enghelabe_Islami
. سخنان در مناظره با جواد جاویدنیا، ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ موضوع: لایحۀ مثلاً حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب! ۱ رضوی دربارۀ تخصصش گفت: من حدود سال است که در حوزۀ عفاف و حجاب می‌کنم! رضوی گفت: ما در حکمرانی اسلامی اگر می‌خواهیم برای جامعه طرح‌ریزی عملیاتی کنیم، درست است که افق نگاهمان باید به سمت آرمان‌ها باشد، اما باید مبتنی بر واقعیات کف جامعه طرح‌ریزی کنیم. 🔹نقد بنده که حدود سال است که در حوزۀ عفاف و حجاب می‌کنم، به آقای رضوی می‌گویم: شما از فهم بدیهیات دین و بدیهیات حکومت اسلامی نیز عاجزی، آن‌وقت ادعا می‌کنی مروج گفتمان اصیل انقلابی؟! حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه فرمودند: امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیلۀ پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به‌وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همۀ منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. همان‌وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود... همان‌وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؟ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند؛ از بیرون شراب بیاورند. امام قرص و محکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد (‌۱۳۹۶/۱۲/۱۷). آقای پژوهشگر، چرا حضرت امام آن روز مبتنی بر واقعیات کف جامعه، طرح‌ریزی نکرد؟! روش حکمرانی حضرت امام خمینی روحی‌فداه درست بود، یا تُرّهات و توهمات شما درست است؟! ✍️ @Enghelabe_Islami
. سخنان در مناظره با جواد جاویدنیا، ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ موضوع: لایحۀ مثلاً حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب! ۲ رضوی دربارۀ تخصصش گفت: من حدود سال است که در حوزۀ عفاف و حجاب می‌کنم! رضوی گفت: ما در حکمرانی اسلامی اگر می‌خواهیم برای جامعه طرح‌ریزی عملیاتی کنیم، درست است که افق نگاهمان باید به سمت آرمان‌ها باشد، اما باید مبتنی بر واقعیات کف جامعه طرح‌ریزی کنیم. 🔹نقد بنده که حدود سال است که در حوزۀ عفاف و حجاب می‌کنم، به آقای رضوی می‌گویم: شما از فهم بدیهیات دین و بدیهیات حکومت اسلامی نیز عاجزی، آن‌وقت ادعا می‌کنی مروج گفتمان اصیل انقلابی؟! حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه فرمودند: امام کسی نبود که با ‌این حرف‌ها، از حکم خدا منصرف بشود... آن روزی که امام مسئلۀ حجاب را مطرح کردند، خیلی‌ها مخالف بودند؛ حتی افراد نزدیک به خود امام. یکی از نزدیکان امام آن روز آمد پیش من ‌می‌گفت که آقا! این چه حرفی است که امام دارند می‌زنند؟ و شماها مثلاً بروید به امام ‌بگویید منصرف بشوند، که البته عقیدۀ ‌خود ما هم عقیدۀ امام بود؛ یعنی خیلی‌ها مخالف بودند، [اما] نظر امام این بود و به‌طور قاطع مسئلۀ حجاب را مطرح کردند که حرف درستی هم بود (‌۱۴۰۰/۰۳/۱۴). آقای پژوهشگر، چرا حضرت امام آن روز مبتنی بر واقعیات کف جامعه که خیلی‌ها مخالف الزام به حجاب بودند، طرح‌ریزی نکرد؟! روش حکمرانی حضرت امام خمینی روحی‌فداه درست بود، یا تُرّهات و توهمات شما درست است؟! ✍️ @Enghelabe_Islami
. سخنان در مناظره با جواد جاویدنیا، ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ موضوع: لایحۀ مثلاً حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب! ۱ رضوی گفت: تبصرۀ مادۀ ۶۳۸ می‌گوید زنانی که حجاب شرعی را رعایت نکنند، باید مجازات شوند. بیش از هشتاد درصد زنان جامعۀ فعلی ما حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند! بعد ما با چه ظرفیتی می‌خواهیم این قانون را اجرا کنیم؟! 🔹نقد این آمار هشتاد درصد را از کجا آورده‌اید؟! حتی اگر این ادعای باطل شما درست باشد، دلیل می‌شود که از اجرای قانون کوتاه بیاییم؟! اصلاً غیرت دینی ــ که بعضی‌ها ندارند ــ به‌کنار، آیا در برابر هر جرمی که مثلاً هفتاد هشتاد درصد از مردم مرتکب شوند، باید کوتاه آمد و باج داد؟! آیا با این تفکر نابخردانه، دیگر سنگی روی سنگ بند خواهد شد؟! روزی که بستن کمربند ایمنی قانون شد، چند درصد از رانندگان کمربند ایمنی می‌بستند؟! آیا به ۵ درصد می‌رسید؟! قطعاً نمی‌رسید. چرا آن‌وقت نگفتند که اگر بخواهیم جریمه کنیم، باید بیش از ۹۵ درصد رانندگان را جریمه کنیم، پس باید مبتنی بر واقعیات کف جامعه قانون را اجرا کنیم؟! آیا وقتی قانون را اجرا کردند همۀ آن بیش از ۹۵ درصد را جریمه کردند، یا با جریمه کردن عده‌ای متخلف دیگران از قانون تمکین کردند؟! نمونه: در انگلستان تنها ۱۰ درصد از سرنشینان صندلی‌های عقب، کمربند ایمنی می‌بستند؛ اما پس از اجباری شدن آن، این رقم به ۴۰ درصد رسید. چرا با استدلال‌های پوچی که هیچ مبنای عقلی و نقلی ندارد، برای حمایت از این لایحۀ کذایی یقه می‌درانید؟! ✍️ @Enghelabe_Islami
. سخنان در مناظره با جواد جاویدنیا، ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ موضوع: لایحۀ مثلاً حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب! ۲ رضوی گفت: تبصرۀ مادۀ ۶۳۸ می‌گوید زنانی که حجاب شرعی را رعایت نکنند، باید مجازات شوند. بیش از هشتاد درصد زنان جامعۀ فعلی ما حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند (فیلم مناظره، ۲۸:۴۸) تبصرۀ مادۀ ۶۳۸ مال جامعۀ اسلامی است؛ مگر ما جامعۀ اسلامی داریم؟ مگر حاکمیت می‌تواند بیش از نود درصد زنان خودش را به زندان بیندازد یا جریمه کند؟ (فیلم مناظره، ۲۹:۴۳) 🔹نقد این اباطیل را از کجا آورده‌ای که تبصرۀ مادۀ ۶۳۸ مال جامعۀ اسلامی است، نه جامعۀ کنونی؟! با این استدلال مسخره، همۀ احکام كيفری که شامل شلاق يا حبس يا جزای نقدی يا ديه يا مجازات شرعی از قبيل قصاص نفس يا قصاص عضو يا اعدام يا تبعيد است، باید تعطیل شود و هروقت جامعه اسلامی شد، اجرا شود! این افکار منحرف از کجا نشئت می‌گیرد؟! چطور در یک دقیقه دو آمار مختلف می‌گویی؟! آن بیش از را از کدام مرکز آمار آوردی؟ آن بیش از را از کجا آوردی؟! آیا قانونی وجود دارد که هرکس دروغ گفت، می‌تواند خودش بلافاصله ده درصد به آمار خلاف واقع بیفزاید؟ یا اینکه اگر کسی غیرت دینی نداشته باشد، به این دروغ‌گویی و آمارسازی می‌افتد؟ درضمن آیا در سال ۱۳۷۵ که تبصرۀ مادۀ ۶۳۸ تصویب شد، وضع عفاف و حجاب این‌طور بود، و اگر از همان سال این قانون اجرا می‌شد، کار به نوشتن این لایحه‌ می‌رسید که نتیجه‌ای جز گسترش بی‌حیایی و بی‌حجابی ندارد؟! ✍️ @Enghelabe_Islami