eitaa logo
اقتدار ولایی
950 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
بزرگترین عنایت حق تبارک و تعالی به ملت ایران ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
آرامش عجیب در صحن امام رضا
🗒 ‌‌‌‌ آسمانی ‌‌شهیدحاج‌قاسم‌ سلیمانی 💖‌‌«‌‌‌» 🌴💫🌴💫🌴 🤲یا ارحم الراحمین! مرا بپذیر؛ پاکیزه بپذیر؛ آنچنان بپذیر که شایسته دیدارت شوم. جز دیدار تو را نمی‌خواهم، بهشت من جوار توست، یا الله! 💖🌷🍃 خدایا! از کاروان دوستانم جامانده‌ام...🍂 ✨خداوند،‌ای عزیز! من سال‌ها است از کاروانی به جا مانده ام و پیوسته کسانی را به سوی آن روانه می‌کنم، اما خود جا مانده ام...!! اما تو خود میدانی هرگز نتوانستم آن‌ها را از یاد ببرم. پیوسته یاد آنها، نام آنها، نه در ذهنم بلکه در قلبم و در چشمم، با اشک و آه یاد شدند.. عزیــــ🌹ــــز من! جسم من در حال علیل شدن است....چگونه ممکن [است] کسی که چهل سال بر درت ایستاده است را نپذیری؟!! 💠خالق من، محبوب من، عشق من که پیوسته از تو خواستم سراسر وجودم را مملو از عشق به خودت کنی؛ مرا در فراق خود بسوزان و بمیران.... 🍃🌸🌴🌸🍃 💚عزیزم! من از بی قراری و رسواییِ جاماندگی، سر به بیابان‌ها گذارده ام؛ من به امیدی از این شهر به آن شهر و از این صحرا به آن صحرا در زمستان و تابستان می‌روم. کریم، حبیب، به کَرَمت دل بسته ام، تو خود میدانی دوســ💞ـــتت دارم. خوب میدانی جز تو را نمی‌خواهم. مرا به خودت متصل کن...🌟 🥀خدایا وحشت همه ی وجودم را فرا گرفته است!! من قادر به مهار نفس خود نیستم، رسوایم نکن!! مرا به حُرمت کسانی که حرمتشان را بر خودت واجب کرده‌ای، قبل از شکستن حریمی که حرم آن‌ها را خدشه دار می‌کند، مرا به قافله‌ای که به سویت آمدند، متصل کن🤲 ❇️معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم. بار‌ها تو را دیدم و حس کردم، نمی‌توانم از تو جدا بمانم. بس است، بس. مرا بپذیر، اما آنچنان که شایسته تو باشم... ❤️🌸❤️🌸❤️ ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
❤️ از کسانی که خدا را فراموش کرده‌ و برایشان فقط زندگی مهم است؛ دوری کنید.... 📖 سوره نجم، آیه ۲۹ ‌‌‎‌‎‌‌┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 ⁉️ چرا خدا در مرگ عزیزان این همه تلخی قرار داده؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی ♨️ @ostadmohamadi ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
محاربه اقتصادی؛ کارکرد مغفول اغتشاشات 🔹بی ثباتی سیاسی در قالب نا آرامی و اغتشاش، ریسک اقتصادی را در هر کشوری افزایش می دهد و مقدمه ای برای ضربه به ارزش پول ملی آن کشور در مقابل ارزهای خارجی است. ▪️پس از وقوع اعتراضات محدود در کانادا و هنگامی که برای سرکوب، وضعیت اضطراری اعلام شد، جاستین ترودو نخست‌وزیر گفت: بانک‌های کانادا حساب‌ معترضان مظنون به تامین مالی اعتراضات را مسدود و بیمه خودروهای مورد استفاده را معلق می کنند. اعتراض با اشغال و بند آوردن خیابان‌ها فرق دارد. زور کردن به تغییر سیاست‌های عمومی، امری نگران کننده است. اینکه جایی را اشغال کنیم، آن هم به شکلی مخرب و بالقوه خطرناک، با اعتراض فرق می کند. ▪️سپس وزیر دارایی کانادا درباره تبعات اقتصادی ماجرا هشدار داد : دولت آمریکا، ما را برای جمع کردن سریع اعتراضات تحت فشار قرار داده بود؛ زیرا تجمعات ممکن بود بر زنجیره تأمین کالاها اثر منفی بگذارد. مدیران بانک‌ها هم هشدار داده بودند که تجمعات موجب خواهد شد شهرت کانادا به عنوان مکانی امن برای سرمایه‌گذاری زیر سوال برود. ▪️نخست وزیر انگلیس هم اعتقاد مشابهی داشت: اصلا پذیرفتنی نیست که زندگی مردم، با تظاهرات "اقلیتی خودخواه" مختل شود؛ فرماندهان پلیس از حمایت کامل من برای سرکوب برخوردارند. مردم به اندازه کافی از این هرج و مرج‌ها رنج برده‌اند و کسانی که قانون را می‌شکنند، باید قدرت پلیس را احساس کنند. آنها باید از قدرت قانون بترسند. ▪️همچنین وزیر کشور آلمان در موردی مشابه گفت: بستن خیابانها، جان انسانها را به خطر می‌اندازد. این را ما در این هفته به طرز وحشتناکی در برلین دیدیم. پلیس آلمان حمایت کامل من برای برخورد سخت و خشن با این دست معترضان را دارد. ▪️هنگامی که ۲۵ نفر در آلمان صرفا به عنوان"مظنون به برنامه ریزی برای حمله به پارلمان"دستگیر شدند، وزیر کشور آلمان گفت: "آنها متهم به توطئه برای کودتا هستند. این، تهدیدی تروریستی است و کشور آلمان آن را نمی پذیرد. با تلاش‌های براندازانه به شدت برخورد می‌کنیم". ♦️خسارت هایی که اغتشاشگران ظرف چند ماه گذشته به اموال عمومی زدند، بالغ بر 1700 میلیارد تومان برآورد شد. اما خسارت وارده در قالب تحمیل تعطیلی و رکود، تضعیف بنیه اقتصاد کشور، افزایش ریسک اقتصادی و تضعیف ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی، بسیار بیشتر از میزان خسارت به اموال عمومی است. 🔹جرم متهمان اغتشاشات، فقط شرارت و جنایت و راهبندان و ارعاب مردم نیست. صحنه گردان های سیاسی و رسانه ای ماجرا، متهم به نقش آفرینی در نقشه جنگ اقتصادی دشمن هستند. ♦️دشمن در جنگ اقتصادی از مسیر تحریم ها نتوانست موفق شود و اذعان به شکست فاحش حداکثری کرد. آنها نگران بودند که ایران ظرف چند سال بتواند به مدار شتابان پیشرفت برگردد؛ همچنان که دولت توانست در همین یک سال، به طور نسبی بر برخی چالش های غلبه کند؛ 🔹افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، کاهش کسری بودجه، تسویه حدود یکصد هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل، کاهش نرخ تورم از 60 به 40 درصد در شهریورماه -قبل از آغاز اغتشاشات)؛ ♦️دو برابر شدن خرید تضمینی گندم و کاهش واردات، تامین امنیت غذایی با وجود بحران جهانی گسترده، نهایی کردن پروژه های مهمی مانند تامین آب خوزستان و همدان و کردستان، موفقیت در مهار کرونا که نقش مهمی در رکود و تعطیلی کسب و کارها داشت، پیشبرد برنامه های مهم فضایی و ماهواره ای و موشکی، مدیریت تولید و مصرف برق در کشور و عبور از تابستان بدون قطع برق برخلاف دو سال گذشته، بازگرداندن ریل اقتصاد از رکود به رشد 4 درصدی، و... 🔹فتنه اخیر، هر چند رنگ و بوی سیاسی داشت، اما در حقیقت فرصت پیشرفت و اقتدار اقتصادی ایران را هدف گرفته بود و متهمان رسانه ای و سیاسی پروژه، در جنگ علیه معیشت مردم و به چالش کشاندن آن، با اتاق جنگ دشمن همکاری کردند. آن هم با شعار "زندگی"! @IMANI_mohammad ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
معمای اعتماد موساد به یک حلقه سیاسی - ۱ 🖌محمد ایمانی برخی جریانات سیاسی کج ‌کارکرد و مقصر در نارضایتی مردم، موضوعات سیاسی را تحریف و مصادره به مطلوب می‌کنند. یکی از نشریات زنجیره‌ای، اخیرا ضمن تحلیلی کوشید اغتشاشات سازماندهی ‌شده را امری اجتماعی وانمود کرده و به کاهش میزان مشارکت انتخاباتی نسبت دهد. در تحلیل این روزنامه با عنوان «مشارکت کمتر، اعتراض بیشتر» آمده است: «کاهش مشارکت سیاسی نقش مهمی در ایجاد اعتراضات پس از فوت مهسا امینی داشت. شهرستان ‌‌هایی در اعتراضات فعال‌‌تر بوده‌اند که در حد فاصل سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ به ‌لحاظ سیاسی، ناامید‌تر شده و مشارکت کمتری در انتخابات ریاست ‌جمهوری داشته‌‌اند. نتایج یک تحقیق، شهرهای کشور بر اساس اخبار منتشر شده درباره اعتراضات را به شهر‌های دارای اعتراض و بدون اعتراض تقسیم ‌‌بندی کرده است. در شهرستان ‌‌های دارای اعتراض، رای نامزد نخست انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۶، به‌‌طور متوسط ۲۲.۶ درصد کمتر از شهرهای بدون اعتراض بوده است». بی‌تردید، مشارکت‌ های انتخاباتی با درصد بالا، مطلوب همه نظام‌ های سیاسی در دنیاست. اما باید علل نوسان مشارکت را به شکل علمی بررسی کرد و توجه داشت که این بحث، با پاسخ تک ‌بعدی قابل تحلیل نیست. مرور برخی واقعیات می‌تواند به عیارسنجی ادعای روزنامه مذکور کمک کند. ۱🔸میزان مشارکت انتخاباتی در کشور های مختلف، از ۲۵ تا ۷۰ درصد (و به ندرت بیشتر) در نوسان است. در برخی از این کشورها، حتی با میزان مشارکت 30 یا 25 درصد، اعتراض (اغتشاش) رخ نداده است. در مقابل، در برخی کشورهای دیگر که مشارکت بالا هم رقم خورده، شاهد اعتراض و اغتشاش بوده‌اند. به عبارت دیگر، صرف میزان مشارکت بیشتر، به خودی خود، الزاما نشانه رضایت بیشتر، و مشارکت کمتر نشانه رضایت کمتر (اعتراض بیشتر) نیست. ۲🔹در تحلیل روزنامه مورد بحث، عمداً نقش سوء عملکرد دولت قبلی در سرخورده کردن مردم و کاهش مشارکت انتخاباتی کتمان شده است. ضمناً اصلاح ‌طلبان، در انتخابات مجلس اخیر سه لیست، و در انتخابات ریاست‌ جمهوری دو نامزد معرفی کرده بودند و همچنین خاتمی و کروبی و ۱۶ گروه اصلاح ‌طلب از آقای همتی حمایت کردند. اما نتیجه، صرفا اقبال دو میلیون و چهارصد هزار نفر از مجموع ۵۹ میلیون نفر (3/6 درصد واجدان حق رای) بود. از سوی دیگر، اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ و آبان ۹۸، پس از مشارکت 73/7 درصدی مردم در انتخابات خرداد ۱۳۹۶ اتفاق افتاد، که اتفاقا دولت متبوع نشریات زنجیره‌ای بر سر کار بود. به عبارت دیگر، اگر در کنار برنامه‌ریزی دشمن برای آشوب ‌افکنی و بی‌ثبات ‌سازی، باید عامل دیگری را در التهابات و اعتراضات رصد کرد، کارکرد خسارت‌بار دولت مدعیان اصلاحات و اعتدال است که عمدا کتمان می‌شود. نکته عجیب اینکه طیف مذکور، حتی در ماه‌های پایانی دولت هشت ‌ساله، «وضعیت موجود» را به کارکرد دولت قبل نسبت می‌دادند، اما اکنون که نتایج فاجعه‌بار مدیریت اشرافی غربگرا آشکار شده، از قبول مسئولیت شانه خالی می‌کنند. کدام فرد منصفی می‌تواند از روند هفت تا ده برابر شدن حجم نقدینگی و تورم در حوزه ارز و سکه و مسکن و خودرو و... ظرف هشت سال آگاه باشد و ضمنا توقع داشته باشد که این روند، در یک سال متوقف شود؟! ۳🔸 میزان مشارکت مردم در انتخابات سال ۱۳۸۸ بالغ بر ۸۵ درصد بود و بنابراین، مطابق انگاره روزنامه مورد بحث، نباید اغتشاشی رخ می‌داد؛ اما بلافاصله پس از انتخابات، آشوب هشت ماهه کلید خورد. علت مشترک آن آشوب و اغتشاشات بعدی را باید در «نفوذ بیگانه» یافت که از دو دهه قبل‌تر، به عمق ائتلاف مدعیان اعتدال و اصلاحات زده، و بخش موثری از آنها را به خدمت گرفته بود. بنابراین، کارکرد اصلی این حلقه، چه به هنگام حضور در دولت و مجلس، و چه در موقعیت ناکامی انتخاباتی، به اختلال در امنیت و ثبات و آرامش و مدیریت کشور تغییر یافت. در انتخابات خرداد ۱۳۸۸، نامزد این طیف با یازده میلیون رای کمتر، از رقیب انتخاباتی عقب افتاد، اما چون پیروزی به هر قیمت، یا آشوب به هر قیمت را در دستور کار داشتند، در دروغ تقلب دمیدند ، کشور را گرفتار ناامنی کردند و سپس، آدرس تحریم ‌های فلج‌کننده را به دولت اوباما دادند. این در حالی بود که از خاتمی تا تاج‌زاده اذعان داشتند ادعای تقلب، دروغ است و امکان ندارد تقلب، آن هم در مقیاس ۱۱ میلیون رای اتفاق بیفتد. می‌بینید که برنامه آشوب‌فکنی، ربطی به گزاره «مشارکت کمتر، اعتراض بیشتر- مشارکت بیشتر، اعتراض کمتر» ندارد؛ چرا که ماهیت ماجرا، مغرضانه و بهانه‌ جویانه بوده است. 💢ادامه دارد💢
معمای اعتماد موساد به یک حلقه سیاسی - ۲ 🖌محمد ایمانی ۴🔹 واقعیت این است که حلقه‌های بدسابقه، برای بی‌ثبات‌‌سازی و تضعیف ایران ماموریت داشته و باید به هر بهانه که شده، آن را عملیاتی می‌کرده‌اند: یک روز به بهانه توقیف روزنامه سلام، زمانی به بهانه تقلب در انتخابات، در یک مقطع با سرکوب چهارساله قیمت بنزین و سپس آزاد‌‌سازی انفجاری آن و موج‌ سواری روی سوءتدبیر دولتی که «رحم/ دولت اجاره‌ای» خود می‌ خواندند، و یک روز هم به بهانه فوت یک نفر، در حالی که بعدها اذعان کردند «مرگ مهسا بهانه است- اصل نظام نشانه است». اغتشاشات اخیر، نه یک موضوع خود جوش اجتماعی، بلکه عملیات مهندسی‌ شده و ضدامنیتی بود که البته بنا داشت از گلایه‌ها و نارضایتی‌ها سوءاستفاده کند، اما ناکام ماند. اغتشاشگران، حتی یک ‌بار هم موضوع انتخابات و مشارکت سیاسی یا حتی مشکلات اقتصادی را پیش نکشیدند؛ چرا که دستپاچه و متوهم بودند. اتاق فرماندهی عملیات در خارج، این‌بار هم وعده داده بود جمهوری اسلامی تمام است. منافقان در اثر این فریب، نقاب از چهره انداختند و اکنون در موقعیت اتهام خیانت، برای فرار از مواخذه و مجازات، بیش‌فعالی می‌کنند. ۵🔸 بار دیگر ادعای روزنامه اجاره‌ای را مرور کنید! تعبیر «شهرهای فعال در اعتراضات»، معجونی از مغالطه است. فعلا بگذریم از این که آنچه اتفاق افتاد، نه اعتراض مدنی رایج در دنیا، بلکه اغتشاش با سویه کم ‌نظیر شرارت، جنایت، ویرانگری، ترور و تجزیه‌ طلبی بود. اما مگر در هر یک از شهرهای چندده هزار، چند صد هزار و یا چند میلیون نفری کشور، چند دهم درصد مردم آن شهر در اغتشاش نقش‌آفرین بودند که پادوهای رسانه‌ای غرب، با این «چند دهم یک درصد»، درباره رفتار 99 درصد مردم قضاوت می‌کنند و آن رفتارهای سبعانه و زامبی‌وار را به ملت نسبت می‌دهند؟! درایت و شعور بالای مردم ما اجازه نداد دشمن در نقشه ویرانی‌طلبی موفق شود، اما کارگزاران سیاسی آن، همچنان تقلا می‌کنند تا لباس «امر خودجوش و فراگیر اجتماعی»، بر واقعیت جنگ ترکیبی بپوشانند. ۶🔹 اعضای خانواده، ممکن است از یکدیگر دلخوری پیدا بکنند، عصبانی بشوند و حتی تندی هم بکنند. اما به‌خاطر ناراحتی، خانه را به آتش نمی‌کشند. شاید در میان چند ده هزار خانواده، یک نفر به ندرت پیدا بشود که عصبانیتش را با به آتش کشیدن خانه خالی کند! در هر جامعه‌ای، انواعی از اختلاف ‌نظر‌ها میان خویشاوندان یا غریبه‌ها، همسران، والدین و فرزندان، همسایگان، همکاران، همسفران، هم‌کیشان، همشهریان، هموطنان و... پدید می‌آید و ممکن است مشاجره‌ای هم پدید بیاید. اما عقل سلیم اجازه نمی‌دهد که اختلاف، به آتش زدن و نابود کردن محیط‌ های زیست مشترک ختم شود. عقل، به جهل و دروغ و فریب کوچه نمی‌دهد. مردم فهیم ما هم- با وجود انواع سلایق و علایق- در اغتشاش برنامه ‌ریزی ‌شده از سوی دشمن، به مزدوران آمریکا و اسرائیل و انگلیس، کوچه و پهلو ندادند. 💢ادامه دارد💢
معمای اعتماد موساد به یک حلقه سیاسی - ۳ 🖌محمد ایمانی ۷🔸 خیلی ‌ها به دلایل متعدد و متنوع (از جمله گلایه و نارضایتی) ممکن است در انتخابات شرکت نکنند، اما هرگز به اغتشاشگران نپیوستند، چرا که از شرارت، جنایت و ایجاد ناامنی منزجرند و و ویرانی‌طلبی، سویه غالب در برنامه اغتشاشگران بود. در کشور ۸۵ میلیون نفری ما- با همه گلایه‌ها- حتی یک درصد جمعیت هم با شرارت و جنایات اغتشاشگران همراهی نکردند و همین فاصله ‌گذاری عمومی، موجب شکست عقبه سیاسی- خارجی آشوب شد. با این وجود، رسانه‌های غربگرا، ماموریت دارند از تقلای عناصر مزدور یا فریب‌ خورده، امر غالب اجتماعی بسازند! آنها اگر مردم‌گرا بودند، رفیق گرمابه و گلستان مفسدان اقتصادی دانه درشت نمی ‌شدند و انبوه همکاران ‌شان، دعوت به بیگاری در رسانه ‌های ضدایرانی در لندن و واشنگتن را اجابت نمی‌کردند. برای یقین به عمق نفوذ زدگی طیف مدعی اصلاح‌طلبی، کافی است مرور کنید که چند نماینده مجلس، وزیر و معاون و مدیرکل، و مدیر روزنامه از این طیف، در غرب پناهندگی گرفته‌اند. ۸🔹در حالی که همین حالا نشریات زنجیره‌ای به همراه برخی سران طیف مدعی اعتدال و اصلاحات در داخل با نقشه دشمنان همراهی می‌کنند، سردبیر شبکه صهیونیستی - سعودی تحریک ‌کننده به آشوب، رمضانپور معاون وزیر ارشاد دولت خاتمی و سردبیر روزنامه آفتاب امروز بوده است. اما نه کسی از این طیف درباره خیانت بزرگی در مقیاس مذکور ابراز شرمندگی کرده و نه دست ‌کم، مدعی فاصله‌ گذاری با شبکه‌ های بدنامی شده که علناً از سوی موساد، سیا و ام‌ آی ‌سیکس مدیریت می‌شوند. با وجود این همسویی آشکار حامیان آشوب با سرکوبگران ملت فلسطین و عربستان، چگونه باور کنیم که آنها غمخوار ملت ایران و مشارکت انتخاباتی‌اش هستند؟! به‌عنوان یک نمونه غیرقابل انکار، نه در نقش شبکه لندنی «اینتر نشنال» در تحریک به جنایت و تخریب و ارعاب، تردیدی وجود دارد، و نه درباره این حقیقت که شبکه مذکور، صهیونیستی است. «باراک راوید» خبرنگار صهیونیست چندماه قبل تاکید کرد: «موساد از ایران اینتر نشنال، به‌عنوان بازوی جنگ اطلاعاتی خود علیه ایران استفاده می‌‌کند» و قبل از او، «یوسی میلمان» تحلیلگر اطلاعاتی روزنامه ‌هاآرتص تاکید کرده بود: «ایران اینتر نشنال، شبکه متعلق به موساد به‌‌ شمار می‌‌رود. موساد مطالبی را که نمی ‌‌خواهد به نام خود منتشر کند، از طریق این شبکه منتشر می‌‌کند». مدعیان اصلاح ‌طلبی باید پاسخ دهند که سرویس جاسوسی رژیم اشغالگر صهیونیست، چرا باید به هنگام انتخاب سردبیر برای شبکه ماهواره‌ای وابسته به خود، معاون وزیر ارشاد دولت خاتمی را ترجیح دهد؟! یک پاسخ قابل تامل را اکبر گنجی (چهره شاخص اصلاح‌طلبان در زمینه عملیات روانی، در دهه هشتاد و مقیم خارج) زمستان ۱۳۹۸ ارائه کرد: «ما کارمندان ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی، از طریق کرونا هراسی، ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد. وظیفه ما وحشت ‌‌افکنی است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم... گمان باطل نکنید که ما «مخالف سیاسی»، «مدافع حقوق بشر»، «فمینیست» و... هستیم... ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدید ‌‌ترین تحریم ‌های تاریخ نتوانست انجام دهد، ما موظفیم با کرونا‌‌ هراسی انجام دهیم». 💢یادداشت روز کیهان💢 ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
هو: فاطمه زهرا سلام الله علیها: قالَتْ علیها السلام: إنَّ السَّعیدَ کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَنْ احَبَّ عَلیّا فى حَیاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ. (شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید: ج. ۲، ص. ۴۴۹) همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت‌ها و رستگارى‌ها در دوستى علىّ علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود. 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره): @allame_hasanzadeh ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
هو ✍..بدون هیچ دغدغه و وسواس ، حضرت فاطمه دختر پیغمبر (ص) دارای عصمت بوده است،علمای بزرگی مثل شیخ مفید و علم الهدی سید مرتضی به آیات و روایات نصّ بر عصمت آن جناب فرمودند و حق با آنان است، و شخص مکابر سخت محکوم و مغلوب است. آن جناب صلوات الله علیها گوهری قدسی در تعیّن و صورت انسی بوده است، پس آن حضرت انسیه حوراء و عصمت کبرای الهی است. و حقیقت عصمت نیرویی نوری و ملکوتی است که دارند ه اش را از هرچه که موجب عیب و زشتی انسان است – از قبیل پلیدی گناهان و آلودگیها و سهو و نسیان و دیگر رذائل نفسانی – عاصم و حافظ است. و آن کسی که صاحب عصمت است از لغزش در تلقّی وحی و دیگر القائات سبّوحی آنسویی مصون است ، و در جمیع شئون عبادی و خَلقی و خُلقی و روحانی و جز آنها از اول امر محفوظ است. خدای سبحان درباره یحیی پیغمبر فرمود: ما او را در حالی که کودک بود حکم داده ایم. پس بدان که عترت رسول الله ، یعنی اهل بیت قریب آن بزرگوار- که حضرت فاطمه (س) هم از آنان است- معصوم اند چنان که جناب وصی امام علی (ع) در نهج البلاغه فرموده است: چگونه حیران و سرگردانید و حال این که عترت پیغمبر شما که ازمه ی حق و اعلام دین و السنه صدق اند در میان شمایند؟ پس ایشان را به نیکوترین منازل قرآن فرود آورید، و مانند شتران تشنه که به آبشخور وارد می شوند به ایشان وارد شوید. 📖شرح فصّ حکمة عصمتیة فی کلمة فاطمیة 🖌استاد علامه حسن زاده آملی 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره): @allame_hasanzadeh ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
🔹🔸🔻تأمّل دربارۀ کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ»-۳ 🖊 مهدی جمشیدی جناب استاد نوشته‌اند برخی «فرهنگ» را فقط «روحِ جامعه» انگاشته‌اند؛ زیرا تصوّر کرده‌اند که فرهنگ، منحصر در «اندیشه» و «احساس» و مانند اینها است، در حالی‌ که فرهنگ، پدیده‌ها و امور فرهنگی را نیز در بر می ‌گیرد (صص۵۳۷-۵۳۸). ۱🔸. متفکّری همچون استاد مطهری، در عین حال که فرهنگ را «روح جامعه» معرفی کرده، «لایه‌های عینی» نیز برای فرهنگ در نظر گرفته است؛ چنان‌که افزون بر سطح ‌های «بینشی» و «مَنشی» و «کنشی» که بر انسان مترتّب می‌شوند و دو لایۀ اخیر آن، «جنبۀ عینی» دارند، حتّی به «اشیای فرهنگی» از قبیل خط و زبان و لباس و معماری و ... نیز معتقد است. ازاین‌رو، مطرح‌ کردن نظریۀ «روح‌ وارگیِ فرهنگ»، ریشه در غفلت از جنبه‌های عینیِ فرهنگ ندارد، مگر این ‌که به وجود تناقض در رویکرد ایشان حکم کنیم. در غیر این صورت، «وجود لایه‌های عینی در فرهنگ» با «روح‌ واره‌ انگاشتن فرهنگ»، قابل‌جمع با یکدیگر هستند. امّا باید توضیح داد که چگونه فرهنگ به ‌مثابه واقعیّتی که ترکیبی از جنبه‌های ذهنی و عینی است با روح که تجرّدِ محض دارد، چونان یکدیگر انگاشته شده‌اند. ۲🔹. گره، این‌گونه گشوده می‌شود که لازم نیست «فرهنگ»، همۀ اوصاف و احکام «روح» را دارا باشد تا بتوان روح را فرهنگ نسبت داد، بلکه همین که «از جهاتی» و «به اعتباراتی»، این نسبت برقرار شود، کافی است. حتّی وجود یک جهت و اعتبار نیز کافی است؛ چرا که تشبیه، «مطلق» و «تمام‌ عیار» نیست و ضرورتی در میان نیست که این نسبت در همۀ ساحت‌ها برقرار باشد. پس روح، از آن جهت که «مجرّدِ محض» است، همانند فرهنگ تصوّر نشده است بلکه باید جهات دیگری وجود داشته باشد که به این نسبت، حکم شده است. باید وجه تشبیه را یافت و دید فرهنگ بنا به چه جهتی، «چونان روح» معرفی شده است. ۳🔸. یک وجه و اعتبار، این است: همچنان ‌که «منِ حقیقیِ انسان»، «روح» اوست، «منِ حقیقیِ جامعه» نیز «فرهنگ» است. جسم انسان، در تغییر است، در حالی که «منِ» انسان، ثابت است؛ پس باید شخصیّتِ انسان را به روح او نسبت داد نه جسمش. «هویّتِ جامعه» نیز وابسته به فرهنگ است؛ یعنی این فرهنگ است که مایۀ «تشخّصِ حقیقیِ جامعه‌ها» از یکدیگر می‌شود. فرهنگ، «هویّت ‌ساز» و «شخصیّت ‌پرداز» است، چنان‌که روح، چنین نقشی در وجود انسان دارد. بر این‌ اساس، اگر جامعه‌ای در فرهنگ خویش، وابسته به جامعه‌ های دیگر باشد، در عرصه ‌های دیگر نیز وابسته خواهد شد. ۴🔹. جهت دیگرِ نسبت ‌دادن روح به فرهنگ، به «جنبۀ ارزشی» باز می‌گردد؛ به این معنی که «کمال» و «سعادت»، اموری هستند که بر روحِ انسان، مترتّب می‌شوند و «فضایل اخلاقی» و «مراتب معنوی»، به روح انسان، تعلّق می‌گیرند. ملاک سعادتِ انسان، همین کمالات روحی است؛ چنان‌که «قرب الهی»، حاصل کمالِ روح است. در بینش ما، انسان از نظر «وجود» – که معطوف به «حیات مادّی و جسمی» است - بالفعل آفریده شده است و از نظر «ماهیّت» – که معطوف به «حیات معنوی و روحی» است - بالقوّه، و ماهیّتش را خودش انتخاب می‌کند و در امتدادِ همین انتخاب است که به مرتبۀ «انسانیّت» دست می‌یابد یا دچار سقوط می‌شود. پس انسانیّتِ انسان، وابسته به جهازاتِ مادّیِ انسان نیست. همین احکام دربارۀ جامعه نیز رواست. در مقام مقایسه باید گفت «پیشرفتِ حقیقیِ جامعه» نیز، برخاسته از فرهنگ است و جامعه، هرچه در سویه ‌ها و جنبه ‌های مادّی، پیشرفت کند و قدرت تصرّف در طبیعت بیاید و صنعت بیافریند، امّا در جهاتِ انسانی و معنوی، رشد نکند، پیشرفتِ حقیقی را تجربه نکرده است. ازاین‌رو، استاد مطهری تصریح می‌کند که «پیشرفت» در تمدّن غربی، «پیشرفت ابزار» است نه «پیشرفت انسان»، و بر این‌ اساس، این جوامع دچار «عقب ‌ماندگی» و بلکه «انحطاط» شده‌اند. نظریۀ توسعه نیز بر لایه‌های مادّیِ زندگیِ انسان، متمرکز است و رفاهِ جسمانی را اصل می‌انگارد و کمترین نظری به کمالِ روحی ندارد. در اینجاست که آشکار می‌شود این نظریۀ فلسفی، نتایجِ عینی و تدبیری در پی می‌آورد و گونه‌ای خاص از «منطقِ جامعه‌ سازی» را تولید می‌کند که در آن «تکاملِ اجتماعی»، معنای متفاوت دارد. ،،،،،،،،،،،،،،،،،، گفتنی ا‌ست یکی از دوستان اهل فضل و دقت که در برآمدن این اثر فخیم و وزین، نقش برجسته‌ داشته‌اند، پاسخ‌های موشکافانه‌ای را به دو یادداشت پیشین این حقیر نگاشته‌اند. قصد من، بیش از آن‌که «نقادی» باشد، «فضا سازی» است؛ به این معنی که می‌خواهم اصحاب علوم انسانیِ اسلامی، بیش از پیش، وارد «عالَم گفتگو» شوند و آثار متقن و پُرمغزی از این دست، در «نقطۀ مرکزیِ مباحثات» قرار گیرند؛ وگرنه واضح است که این حقیر، مبتلا به فزونیِ «بیان» نسبت به «بضاعت» هستم. به ‌هر حال، غرض از چرخش زبان، اظهار توان نیست. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi