🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 خدا می خواهد ما همیشه با او بوده و به سرچشمه متصل باشیم و این به نفع ما است. انبیا (ع) آمده اند که ما را از دنیا و توجه به آن دور سازند. ┈✾•🌷🌺🌷•✾┈ #لبیک_یا_خامنه_ای @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ ببينيد| مالكوم ايكس، شهيدی كه رهبرانقلاب برای او فاتحه خواندند
➕ سخنان مالکوم ایکس درباره مخالفان اسلام
🏴 انتشار به مناسبت سالگرد شهادت مالکوم ایکس
💻 Farsi.Khamenei.ir
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اسطوره ها و معکوس نمودن جریان انحطاط
✅دکتر موسی نجفی :
🔴اسطوره ها همیشه جریان انحطاط را معکوس نموده و به مردم نیرو و امید و انرژی دوباره برای حیات اجتماعی می دهند۰
🔵امیرکبیر از بنیانگذاران تفکر مهندسی معکوس است این را می توان از ماجرای سماور روسی و سماور ساز ایرانی فهمید
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
⛔️صدای انقلاب را از این کانال ها نخواهید شنید!
⚠️برخی رسانه ها هستند که به طور افراطگونهای در مورد عملکردهای دولت ، مجلس ، قوهی قضائیه و دیگر ارگان ها انتقاد میکنند و بهتر است بگوییم سیاهنمایی و تخریب میکنند!
⚠️انتقاد کردن و #مطالبه_گری در جای خود و به دور از بی انصافی کاملا درست و بجاست اما در این کانال ها فقط به بیان کاستی ها پرداخته میشود و نمایش اتفاقات مثبت ِ نهادهای حاکمیتی در آنها ، چیزی نزدیک به صفر است! جالب اینجاست که وقتی میخواهند علت این رویکرد شیطنت آمیزِ خود را توضیح دهند میگویند ؛ عملکردهای خوب انجام وظیفه است و نیازی به بازتاب ندارد و این نقص هاست که باید بازگو شوند!
⚠️این کانال ها از عناوین جذاب و بعضاً انقلابی برای رسانههای خود استفاده میکنند و معمولاً برای رهبرِ انقلاب فقط از لفظ «امام» استفاده میکنند (😏)اما پیشوا و معلمِ انقلابی گریِ آنها هر که هست رهبر معظم انقلاب نیست ، زیرا ایشان تاکید فراوانی بر بازتاب اتفاقات خوب در جامعه و ایجاد امید در دلها دارند و در کنار انتقادهای صحیح و منصفانه ، همیشه نقاط مثبت را هم بیان میکنند!
⚠️آری... درست حدس زدید ، این کانال ها از رهبری تنها به عنوان یک ابزار در جهت رسیدن به مقاصد خود بهره میبرند!
⚠️کاملا رُک و بی پرده بگویم ؛ این کانال ها و این رسانه ها خواسته یا ناخواسته در حال انجام دادنِ همان کاری هستند که امثال bbc و اینترنشنال مشغول آن هستند یعنی : «گرفتن امید از دلهای مردم»
#رسانه_های_غیرانقلابی
✍ میلاد خورسندی
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
📍کتاب «اندیشهی فرهنگی آیتالله خامنهای» در بهمنماه، موفق به کسب رتبهی شایستهی تقدیر در جشنوارهی ملی کتاب رشد، و رتبهی اول در جشنوارهی ملی کتاب سال انقلاب اسلامی شد.
مشاهده در:
https://poiict.ir/?p=19036
شنبه تاریخی.mp3
21.4M
🔻تحلیل سخنان رهبر انقلاب درباره راهپیمایی:
شنبهی تاریخی
🔻تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی» -۱:
حجّیّت واقعیّت اجتماعی، شکنندگی روایت رسانهای
🖊 مهدی جمشیدی
۱. باید واقعیّت اجتماعی را در «متن جامعه» و در نسبت با واقعیّتهای اجتماعی دیگر دید و دچار «جزءنگری» و «تقلیلگرایی» نشد. این راهیپمایی را نیز باید در ظرف شرایطی فهمید و خواند که آن را در بر گرفتهاند. از جمله شرایطی که باید به آن اشاره کرد، تصویری است که در طول ماههای گذشته از «انقلاب» ارائه شد. در این تصویر، انقلاب دارای دو خصوصیّت است: نخست اینکه «ظالم» است؛ چراکه «دیکتاتور» است و نظر و خواست مردم را برنمیتابد و ارادۀ مردم را سرکوب میکند، دیگر اینکه در آستانۀ «فروپاشی» است؛ چون بهشدّت «ضعیف» و «نحیف» شده و دیگر نمیتواند وجود خویش را ادامه بدهد. در اینجا، دو تصویر در کنار یکدیگر نشانده شدهاند: «ظلم» و «ضعف». از آنجا که نظام، ظالم است باید از آن فاصله گرفت و آن را مردمی ندانست و در برابر آن ایستاد، و به دلیل اینکه نسبت به گذشته، سست و زبون شده است، بهراحتی میتوان آن را برچید و «انقلاب در برابر انقلاب»، ممکن است. این «تصویرسازیهای تحریفآلود» و «روایتپردازیهای وارونه»، جمعی را برانگیخت که برآشوبند و اغتشاش به راه اندازند و بهغلط، آن را انقلاب را بخوانند. اینک پس از گذشت چندین ماه و روشنشدن لایههای ناپیدای این جریان، میتوان به طور قاطع گفت که تمام محاسبهها و معادلهها، ناروا و نابجا بودند.
۲. دربارۀ «جامعه» نیز ادّعا میشد که بهشدّت «معترض» و «مخالف» است و سطح نزاعش از انتقادهای جزئی و گلایههای موردی، بسیار فراتر رفته و دیگر اصل نظام را برنمیتابد؛ چنانکه مردم، از انقلاب و ایدئولوژی انقلابی عبور کردهاند و جز جمع ناچیزی، همۀ مردم را باید در صف ساختارشکنان گنجانید و کار نظام را تمامشده دانست. اگر در گذشته میشد با ترمیمهای سطحی و موردی، از تنش جلوگیری کرد و آرامش و اطمینان را به جامعه بازگرداند، امّا اینک جامعه به «نقطۀ جوش» رسیده است و «در آستانۀ انفجار» است. دیگر هیچ وعدهای پذیرفته نیست و جامعه نمیخواهد به سخن حاکمیّت گوش بدهد و استدلالهای آن را بشنود، بلکه کار به مرحلهای رسیده که جز عصیان و سرکشی، راهی نمانده است.
۳. گذشته از انقلابخواهی، راهحلی نیز که پیش روی این کلانمسأله نهاده میشد «تکثّر» بود؛ یعنی نظام باید از معیارها و خطوط قرمز خویش دست بکشد و تنوّع اجتماعی را بپذیرد و جامعه را که خصوصیّت پیوستاری دارد، همانگونه که هست بپذیرد، نه اینکه در آن تصرّف کند و بکوشد وضع هویّتیِ دیگری را پدید بیاورد. ایجاد دگرگونی اجتماعی در راستای غایات ایدئولوژیک، یک آرمان متوهمانه است که جز برانگیختن و عصبیکردن جامعه، هیچ حاصلی ندارد. نظام باید از گذشته خویش عبور کند و آرمانهای انقلابی را از دستور کار خود خارج گرداند و جامعه را به حال خود واگذارد. اصرار بر تصرّف و دستکاری، مخالفتها را بیشتر و متراکمتر میکند و شوق و عطش عبور از نظام را برمیانگیزد. اگر تاکنون بر «انحصارگرایی» تأکید میشد و بخشهای عمدهای از جامعه، «دیگری» و «غیرخودی» قلمداد میشدند، اینک باید همۀ جریانها و نیروها و رگههای اجتماعی را در قالب تکثّر، به رسمیّت شناخت.
۴. در اینجا، «جامعه» و ارادۀ واقعی آن به کانون اختلاف تبدیل شده بود. مسأله این بود که در «باطن جامعۀ ایران» چه میگذرد و مردم چه میخواهند و نسبت به انقلاب، چه موضعی دارند؟ آیا تعلّقات انقلابیِ مردم، همچنان تداوم یافته است یا بدنۀ اجتماعیِ انقلاب، افول کرده است و امروز جز اندکی در کنار انقلاب نماندهاند؟ در مقابل، کسانی میکوشیدند همچنان به «گذشته» ارجاع بدهند و اکنون را تداوم گذشته بشمارند، و کسانی نیز در قالب «رویکرد قیاسی»، تفسیرهای ذهنی و فلسفی از ماهیّت جامعۀ ایران ارائه مینموند، و کسانی نیز به «خُردهواقعیّتهای اجتماعی» استناد میکردند و از آنها نتایج عام و کلّی میگرفتند. در این میان، چاره این بود که یک «رویداد بزرگ»، شکل بگیرد تا به واسطۀ عظمت وجودیاش، روایتگر ماهیّت جامعۀ ایران به شمار آید. فقط یک «واقعیّت اجتماعیِ کلان» است که میتواند همچون یک رویداد آشکارکننده، لایههای ناپیدا و نهفتۀ جامعۀ ایران را عیان کند و هویّتش را بیان نماید. چنین واقعیّتی، قدرت کاشفیّت دارد و میتواند در برابر هر روایتی، مقاومت بورزد. در این حال، فقط باید اینچنین واقعیّت اجتماعیِ پهندامنهای را «ترجمه» و «معنایابی» کرد. اگر خودِ واقعیّت اجتماعی در گسترۀ وسیع، زبان بگشاید، از «صندوق صوّر» خارج خواهیم شد. این «واقعیّتِ مجتمع»، دیگر صامت نیست، بلکه ناطق است و اسرار و ضمایر را روایت میکند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی» -۲:
معناهای راهپیمایی بیستودوّم بهمن
🖊 مهدی جمشیدی
۱. «نشاط و اعتمادبهنفس انقلابی مردم». گفته میشد که جامعۀ ایران، دستخوش افسردگی و سرخوردگی شده و حرارت و هیجان انقلابی، از دست رفته است؛ چنانکه جامعه به ترکیبی از «خشم» و «نومیدی» تبدیل شده است و از درون و در نسبت با حاکمیّت، وارد مرحلۀ بیهنجاری شده است. این راهپیمایی نشان داد که انقلاب، یک تب اجتماعی نیست که پس از مدّتی سرد شود، بلکه گرمابخش آن، ایمان قدسی است که ریشههای فطری دارد. ازاینرو، به چشم خویش دیدیم که پس از چهلوچهار سال، همچنان تودههای مردم غرق در «هیجان» و «شور» و «طراوت» هستند و حسشان نسبت به انقلاب، گرفتار سردی و خموشی نشده است.
۲. «تنوّع حامیان مردمی انقلاب». برخلاف این تصوّر که حامیان انقلاب، یک «اقلّیّت حزباللهی» در معنای محدود و تنگدامنهاش هستند، مشاهده کردیم که انقلاب در میان لایههای مختلفی از جامعه، هوادار سرسخت و جدّی دارد و همچون یک چتر فراگیر و گسترده، طبقههای گوناگونی را پوشش میدهد. انقلاب، جذابیّتهای ناچیز ندارد که بدنۀ اجتماعیاش اقلّی باشد تا بتوان گفت که ارادۀ «اقلّیّت» به دیگران تحمیل میشود. حامیان انقلاب، از متعهدان به معیارهای اقلّی آغاز میشوند و تا کسانی که تعهد حداکثری دارند را شامل میگردد. این «طیف» و «پیوستار»، همان تکثّر ایمانی و چهارچوبمند است که هم نافی انحصار و تنگنظری است و هم نمایشگر انسجام اجتماعی.
۳. «گستردگی بدنۀ اجتماعی آیتالله خامنهای». عدّهای بر این باور بودند که «تفکّر انقلابی» از نظر اجتماعی دچار زوال یا حاشیهنشینی شده است و دیگر نمیتوان توقع داشت که انقلاب بتواند همانند دهۀ شصت، تمام نیروها و لایههای اجتماعی در درون خود تعریف کند و به آنها معنا بدهد. برخلاف کسانی که معتقدند انقلاب، ظرفیّت اجتماعی خود را از دست داده و عناصر دیگری همچون ایران باید جایگزین آن شوند، به عیان دیدیم که حتّی لایههایی از جامعه که ظواهر آنچنان متدینانه نیز ندارند، با صراحت و شوق فراوان، معتقد حقّانیّت و فضیلت «آیتالله خامنهای» هستند و ایشان را از عمق دل، «ولیّ» و «امامِ» جامعه میدانند. باورمندی به «ایران» نیز در چهارچوب «روایت انقلابی» از آن قرار گرفته است و روایتهای «سکولار» و «خنثی» و «غیرانقلابی» از ایران، به حاشیه رفتهاند. به تعبیر آیتالله خامنهای، عناصر هویّت ملّی ما عبارتند از: «عقبۀ تاریخی»، «اسلام» و «انقلاب».
۴. «جدّیشدن جبهۀ انقلاب». از تأثیرهای عَرَضی اغتشاش این بود که نیروهای جبهۀ انقلاب را «متنبّه» و «مصمّم» کرد و آنها را به «همگرایی بیشتر» و «واکنشهای قاطعانهتر» واداشت. جبهۀ انقلاب احساس کرد که انقلاب از نظر روایتی در معرض خطر قرار دارد و دشمن در قالب جنگ ترکیبی، بنا دارد بدنۀ اجتماعیِ انقلاب را دچار تردید نماید. ازاینرو، بهشدّت منسجم و همگرا شد و حملههایش را متمرکز و صریح کرد.
۵. «آشکارشدگی پلیدی دیگریِ انقلاب». جریان اغتشاش که خود را «دیگریِ انقلاب» و یک «جایگزین مطلوب» قلمداد میکرد، در عمل و به سرعت نشان داد که چه بسیار، «مخرّب» است و با تمام زیرساختهای فرهنگی و هویّتی جامعۀ ایران، سرِ ستیز دارد. مردم با مشاهدۀ چنین وضعی، بیدرنگ و قاطع، این جریان را در میدان مواجهه، تنها نهادند تا حاکمیّت با برچیدنشان، قوام و دوام نظم اجتماعی را فراهم آورد. این جریان با شتاب، «ریزش» کرد و مردم را به دفاع فوری و تحلیلمند از انقلاب برانگیخت.
۶. «بازتولید ارزشها در دهۀ هشتادیها». نظریۀ «گسست نسلی»، نخستین بار دربارۀ نسل سوّم انقلاب مطرح شد و امروز هم دربارۀ دهۀ هشتادیها از آن سخن به میان آمده است. امّا واقعیّتهای عینیِ راهپیمایی نشان دادند که بریدگی و انقطاع نسلی، توهم است و مخالفانی داخلیِ انقلاب، بُرش نسلی ندارند. ما با یک «طبقۀ اجتماعی» مواجه هستیم نه یک «نسل». این طبقۀ اجتماعی، ذهنیّت متجدّدانه دارند و با وجود در اقلیّت بودن، صدای رواییِ بلند دارند و میکوشد خواست جامعه را به نفع خود، مصادره به مطلوب کنند.
۷. «غلبۀ مطلق پوشش چادر». اینکه چادریها کمتر در «خیابان» هستند و «ظهور بیرونی» و «نمود عمومیِ» کمتری دارند، سبب شده بود که گمان برود دورۀ چادر به سر آمده است و این نوع پوشش - که مطلوب اصیل انقلاب است – دیگر هواداری ندارد. در این راهپیمایی مشاهده کردیم که انبوه زنان حاضر، پوشش چادر داشتند و «اکثریّت مطلق» را تشکیل میدادند. پس از تجربۀ تلخ ماههای اخیر، مشاهده این حجم فراوان از پوشش چادر، هم دلنواز و امیدبخش بود و هم شگفتیساز و تعجببرانگیز.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
تجلّی «باطن انقلابی» در «اجتماع خیابانی» -۳:
تداوم وفاداری بدنۀ اجتماعیِ انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. رهبر انقلاب تصریح کردند که پیام حضور مردم در راهپیمایی بیستودوّم بهمن، «حمایت کامل از انقلاب» بود و و «عموم مردم»، گرایش انقلابی دارند. این در حالی است که در روایتپردازیهای ماههای گذشته، ادّعا میشد که مردم در برابر قرار گرفتهاند و انقلاب، بدنۀ اجتماعی خودش را از دست داده است. این حضور، نقیض آن مدّعا بود. اگر اسطورۀ مردم ایران، شهید سلیمانی است، پس منطق آنها نیز همان منطق اوست که میگفت «جمهوری اسلامی، حرم است». حرم یعنی جانِ جانان که «گسستن» و «بریدن» از آن معنا ندارد. حرمانگاشتن نظام یعنی وجود نوعی «رابطۀ عاطفی» و «اتّصال معنوی» میان نظام و مردم که بسیار عمیق و ریشهدار است. چنین نسبتی میان مردم و حاکمیّت، یک «نسبت خاص» است که در دولتهای تجدّدی، نظیر و شبیه ندارد. در اینجا، «تعلّق ایمانی» و «پیوند صمیمانه» وجود دارد که فراتر از «منطق شهروندی» و «مناسبات خشک و بیروح سیاسی» است. ازاینرو، مردم ایران با انقلاب خو گرفتهاند و هیچ گزینۀ دیگر و دوّمی در ذهن مردم نیست. مردم، گلایه دارند امّا «گلایهداشتن» به معنی «گسستن» نیست. مردم، همۀ خواستههایشان را در درون همین ساختار تعریف کردهاند و انتقادها و اعتراضهایشان نیز «درونساختاری» است، نه «ساختارشکنانه». پس هویّت انقلابی در گذشته جا نمانده است و اکنون ما، سرشار از اوست. این وضع اجتماعی بر «استقامتِ هویّتیِ جامعۀ ایران» دلالت دارد.
۲. به باور رهبر انقلاب، آمدن مردم به راهپیمایی بیستودوّم بهمن، همراه با «تحلیل» بود و آن تحلیل، عبارت از این بود که مردم در «لجاجت» با دشمن که فضا را بر نیامدن مردم فراهم کرده بود و در انتظار مشاهدۀ این نیامدن بود، آمدند. دشمن بر روی نیامدن مردم، حساب باز کرده بود و نیامدنشان را پیشاپیش، معنا کرده بود. پس آمدن مردم، «معنای تشدیدشده» و «سخن دوچندان» داشت. ازاینرو با تعبیر «لجاجت» از آن یاد شده است. این معنای حاد و مضاعف میگوید مردم اینچنین محاسبه کردند که نباید عروسکهای خیمهشببازی دشمن باشیم و آنها حقّ ندارند برای ما تعیین تکلیف کنند. دشمن در پی این بود که مردم را از حضور و همراهی، منصرف و سرد کند، امّا در عمل، آنها را تهییج و مصمّم کرد. منطق درونیِ جامعۀ ایران در دورۀ پساانقلاب این است که در هر جا، انگشت اشارۀ دشمن به سمتی بچرخد و او امری را بطلبد، جامعۀ ایران را هرچه بیشتر برای مخالفت و لجاجت، تحریک خواهد کرد.
۳. دیگر اینکه رهبر انقلاب، «اتّحاد ملّی» را مایۀ قویشدن دانستند و «منازعه» بر سرِ اختلاف سلیقهها را ناصواب و «مباحثه» را معقول شمردند. اتّحاد به معنی «حذف سلیقههای مختلف» نیست و بر «یکسانسازی» دلالت ندارد، بلکه به این معنی است که باید تفاوتهای برخاسته از تنوّع سلیقهها را در مجرا و مدار «گفتگوی جمعی» و «هماندیشی ملّی» افکند. اگر «منازعۀ ملّی»، شکافساز و مخرّب است، «مباحثۀ ملّی»، روشنگر و پیشبرنده است و چهبسا تفاهمساز نیز باشد. نه راه گفتگو، مسدود است و نه اختلافنظر، جُرم است. مناظره، نیاز «همۀ فصلها» است، نه یک مُسکن موقتیِ تنشسوز. باید مناظره و مباحثه را به «سنّت رایج» و «قاعدۀ برقرار» تبدیل کرد، نه اینکه فقط در هنگامۀ تلاطمها و تکانهها، باب آن را گشود. در عین حال، هنر نیز این است که با وجود تنوّع اجتماعی، انسجام اجتماعی حفظ شود. البتّه این تنوّع، حداقلهایی نیز دارد و بیقاعده و بدون خطّ قرمز نیست. کسانی که بخواهند «شرع» و «قانون» را زیر پا بگذارند و در برابر انقلاب، شمشیر معارضه از نیام برآورند و به دنبالۀ داخلی دشمن تبدیل بشوند را نباید صاحبان یک «سلیقه» تصوّر کرد و آنها را به «رسمیّت» شناخت. در اینجا سخن از برتابیدن اختلاف سلیقه گفتن، به معنی رها کردن کسانی است که تبر در دست گرفتهاند و به ریشهها ضربه میزنند. اتّحاد، مدار و محور دارد که همان «هویّت اصیلِ تاریخی» ماست و تنوّعگرایی نیز تنها در درون همین چهارچوب، موجّه و معقول است، نه به طور مطلق و بیقاعده. در جامعۀ ایران از لحاظ تاریخی، بر روی مجموعهای از «حداقلها» و «حدنصابها»، توافق جمعی صورت گرفته و مردم، خودشان را بر اساس همین «معیارهای بدیهیشده»، تعریف و معنا میکنند. آنان که این «چهارچوبهای هویّتی» را نمیپذیرند، نیروهای ساختارستیز هستند نه یک سلیقۀ اجتماعی. نه تنگنظری صواب است نه گشادهدستی. نه باید همگان را دیگری دانست و نه باید دیگری را به سلیقه فروکاهید.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔴 احتمال #ریزش_سنگین_دلار
▪️جزئیات جدید از بسته جدید بانک مرکزی برای دلار/ عملیات جدید ارزی دولت با توجه به مدل روسی
🔹بانک مرکزی در بسته جدید ارزی که از فردا به اجرا در میآید، از تجربه روسیه در بازگرداندن ارزش روبل استفاده کرده است.
🔹بر اساس این مدل، کل منابع ارزی حاصل از صادرات اصطلاحاً زیر کلید بانک مرکزی قرار میگیرد.
🔹این مدل که اجرای موفق آن به وسیله دولت روسیه موجب شد روبل پس از ریزش اولیه در قضیه جنگ اوکراین ظرف یک ماه، ارزش خود را بازیابی کند و حتی بالاتر از ارزش قبلی، پیمان سپاری صد در صدی ارزهای صادراتی است.
🔹در این مدل، ارزهای حاصل از صادرات بخصوص در صنایع و معادنی که محصولات خود را به واسطه منابع ارزان انرژی تولید میکنند و در بازارهای جهانی به فروش میرسانند، تحت کنترل بانک مرکزی قرار میگیرد و این صادر کنندگان عمده (پتروشیمی، فولاد، مس...) الزاماً باید ارز خود را در بازار مبادله ارز و طلا، عرضه کنند.
🔹در صورت اجرای موفق این مدل، امکان ریزش های سنگین در بازار ارز و بازیابی ارزش پول ملی مشابه آنچه در روسیه اتفاق افتاد، وجود خواهد داشت.
از #اقدامات_مثبت دولت در شکستن آقایی دلار و ارزش پول ملی #حمایت می کنیم
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
36.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ خبری در راه است،
بند پوتینها را محکم ببندید...
👤 حاجحسین یکتا
🔹 روایتی شنیدنی از ۴۴سالگی
انقلاب #امام_روحالله(ره)
🌷 این کلیپ زیبا را حتما ببینید.
#مدیون_شهدا_هستیم
🔴سخنگوی اقتصادی دولت: امسال بدهی دولت به بانکمرکزی صفر است
🔹در ۱۱ ماهه امسال۱۱۴۷ همت مجموعه درآمدهای واریزی به خزانه دولت بوده که معادل ۹۰ درصد مبلغ مصوب بودجه مجلس است.
🔹مانده بدهی دولت به بانک مرکزی در ۱۱ ماهه امسال عدد صفر است.
🔹تا امروز اکثریت مبادلات با چین بر اساس یوآن صورت میگرفته. استفاده از ارزهای محلی به جای دلار و یورو مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت.
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🖼 حقیقت روشن میشود
۶ دروغ بزرگ رسانههای ضدایرانی در اغتشاشات اخیر که گذشت زمان حقیقت آنها را روشن کرد.
#روایـتـــ_خاصــــ🍃
🔻بزودی اولویت اول مقابله دشمن با ایران تغییر میکند
🔹فرمانده نیروی هوافضای سپاه:زمانی مسئله هستهای اولویت اول دشمن بود بعد موشک نقطهزن مسئله اول آنها شد و بعد دیدند پهپاد خطرناکتر است. تا چند وقت دیگر موضوع جدیدی رو میشود که تبدیل به اولویت اول مقابله دشمن میشود.
🔹 امروز دشمن تشخیص داده ما خاکریز ضعیفی به نام اقتصاد داریم و از این ناحیه به ما حمله میکند. حل مشکلات اقتصادی به مراتب راحت تر از مسائل نظامی است.
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اومده میگه من کربلا میخوام....
.
.
✅فقط نگاهِ #نائب_امام_زمان
#امام_خامنه_ای باشه
دیگه همه چیز حله...
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
✅شهید مطهری:کوروش خیانت کار است
شهید مطهری: اینکه کوروش به بتها احترام گذاشت، از لحاظ سیاست استعماری که می خواهد مردم را بفریبد قابل توجیه است. اما از لحاظ انسانی خیر. چون کورش میخواست مردم در زنجیر (جهل) باقی بمانند.این خیانت بود.
سند:
کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران ص۴۱
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔴پشتپرده وعده کنترل تورم رئیسی در دیدار رهبری چه بود؟
🔻 اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که وعده ضدتورمی رئیسی ناظر به بسته مهم ارزی #دولت است که بزودی از آن رونمایی میشود.
🔻این بسته حاوی اختیارات بیسابقه برای بانک مرکزی جهت کنترل بازار #ارز است.
#ایران_قوی
🔴روزنامه فرهیختگان: هر نرخ و بازار دیگری غیر از نیما و مرکز مبادله، رسما نرخ و بازار قاچاق تلقی میشود.
🔻نقطه کانونی بسته ارزی، موظف کردن صادرکنندگان به بازگشت همه ارزهای صادراتی است. با اجرای این طرح انگیزه برخی صادرکنندگان بزرگ با وارد کردن ارز آنها به معامله در مرکز مبادله (نهفقط نیما) افزایش مییابد.
🔻در بسته جدید ارزی، اختیارات داده شده به بانک مرکزی، بیسابقه است. بانک چه در الزام معاملات #ارز، چه در شناسایی و معرفی حسابهای مشکوک ارزی و ایجاد محدودیت برای آنها، دارای اختیارات مهمی است که ضمانت اجرای طرح را بالا میبرد.
🔻 به احتمال زیاد، هر نرخ و بازار دیگری غیر از نرخ سامانه نیما و نرخ مرکز مبادله، رسما نرخ و بازار قاچاق تلقی میشود و بهجای نرخهای تلگرامی، نرخ نیما و مرکز مبادله دو نرخ رسمی کشور خواهد بود
🔻همچنین بسته اصلاح ارزی دولت به برخورد جدی با قاچاق ارز و #طلا مربوط است که در دستور کار بوده و طبعا مجازات درنظر گرفته شده برای متخلفان، شدیدتر است
🔻 اما شاید بتوان گفت از مهمترین موارد بسته ارزی دولت این است که بانک مرکزی ضمن مدیریت معاملات، موظف به انجام امور زیرساختی در حوزه ارز شده است.
🔻 با افزایش۵۷درصدی منابع ارزی بانک مرکزی، قدرت مانور بانک مرکزی برای همگرایی نرخ بازار و نیمایی بیشتر میشود.
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خادمان #امام_رضا(ع) ضریح #امام_حسین(ع) را گلآرایی کردند
🔴 شباهتهای جنگ احزاب با محاصره سیاسی، اقتصادی دشمنان علیه انقلاب اسلامی
⬅️#تحلیل
✅ #جبهه_مقابل_پیامبر(ص) از گروههای مختلفی تشکیل شده بود مانند همان چیزی که امروزه درباره جمهوری اسلامی ایران مشاهده میکنیم در داخل #منافقین و کسانی که به دشمن #چراغ_سبز نشان میدهند و از بیرون هم همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا و #آمریکایی ها با هم علیه ایران متحد شدند در واقع همان خصوصیتی که #سران_کفر در #جنگ_احزاب داشتند امروز نیز نماد عینی دارد.
💠 در این جنگ جمعآوری همه #سران_قریش و همه کفار به خصوص یهودیها صورت گرفت، همان کسانی که بیرون از مدینه یا یثرب آن زمان بودند و یا افرادی که در داخل مدینه بودند، یهودیهایی که با پیامبر اکرم(ص) #پیمان بسته بودند اما #نقض پیمان کردند و به #دشمنان پیامبر قول همکاری دادند. سران قریش که در جنگ احزاب فرماندهی لشکر را بر عهده داشتند 10 هزار نفر نیرو برای جنگ با پیامبر(ص) جمع کرده بودند در حالی که مسلمانان 3 هزار نفر بودند.
🎯 خصوصیت #جنگ_احزاب_امروز همان #محاصره است در جنگ احزاب پیامبر(ص) شورای نظامی تشکیل داد در این شورا سلمان محمدی(ره) پیشنهاد داد برای جلوگیری از #نفوذ_دشمن در اطراف مدینه خندقی حفر کنیم بعد از این که این پیشنهاد تصویب شد و مسلمانان خندقی عظیم کندند طوری که دشمنان نمیتوانستند از آن بپرند و اگر در آن سقوط میکردند به آسانی نمیتوانستند از آن خارج شد، بلکه مسلمانان در محاصره قرار گرفتند .
👈 آنهایی که #منافق بودند و در قلوبشان #مرض بود میگفتند وعده پیامبر #دروغ است یا این که میگفتند وعدههای پیامبر به کجا رسید، وقتی که محاصره یک ماه طول کشید مسلمانان باور نمیکردند و میگفتند شاید دشمن برگردد در محاصره مسلمانان دچار کمبود #آذوقه شدند در این شرایط منافقین دست به کار شدند و #تبلیغات_منفی به راه انداختند که ما در #محاصره_اقتصادی هستیم نتیجه چه بوده است ما به کجا رسیدیم امروزه مردم در #گرفتاریهای_فراوانی به سر میبرند و در نهایت گفتند که ما باید مذاکره کنیم،
🔻 قرآن در این باره میفرماید " هُنالِکَ ابْتُلِیَ الْمُوْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزالاً شَدِیداً " این یک ابتلاء برای مومنین بود ابتلاء مومنین مانند یک زلزله میماند ابتلاءات برای مومنین گوارا بود مومنین صبر میکردند اما برای منافقین به خصوص #نفوذیهای_دشمن خوشایند نبود.
👈 مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب #شرایط_امروز ما هم همانند شرایط جنگ احزاب در زمان پیامبر(ص) است امروز در جامعه ما نیز عدهای در داخل کشور میگویند که با #مذاکره_با_دشمن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد کما اینکه که دیدیدم و ثابت شد که دروغ گفتند و چنین اتفاقی هم نیفتاد. در جنگ احزاب #مقاومت لشکر احزاب در نهایت منجر به #پیروزی شد اگر مقاومت لشکر اسلام نبود این پیروزی به وجود نمیآمد در این زمان نیز وظیفه ما مقاومت در برابر دشمن است. یکی از عوامل پیروزی مسلمانان در محاصره نظامی اقتصادی جنگ احزاب #تبعیت از پیامبر(ص) بود.
⬅️ هر جا و هر زمان که #وسوسه_های_منافقین در دل مسلمانان اثر بگذارد طبیعی است که اسلام رو به ضعف خواهد رفت، در این زمان و در جنگ احزاب فعلی ما نیز اگر #مطیع امر #ولایت_فقیه باشیم قطعا پیروز خواهیم بود در عصر ما نیز امام راحل از همان روزهای اول گفتند که تمام دشمنان در برابر شما خواهند ایستاد رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرمودند که به دشمن #اعتماد_نکنید آنها دروغ میگویند و فریب میدهند .
#کانال_تحلیلی_حامیان_ولایت
@Gh63_soldier_VelyatFagih
┈✾•🌷🌺🌷•✾┈
#لبیک_یا_خامنه_ای
@EqtedareVelaeii🇮🇷
#روزنامه_کیهان
🔹 سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper