eitaa logo
اقتدار ولایی
930 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،،، ۱. محمد خاتمی گفته: «عفت با حجاب، یکی نیست». ۲. مقصودش این است که «کم‌حجابی» به معنای «کم‌عفتی» نیست. ۳. ولی امام خمینی و استاد مطهری تصریح می‌کنند که «فلسفۀ حجاب» در اسلام، حفظ عفت است و کم‌حجابی، نقص در عفت است؛ چون عفت، منحصر در پاک‌«دامنی» نیست. ۴. فهم خاتمی از اسلام، این‌چنین سبک و سطحی است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻مقاله‌ی تحلیلی: همه‌پرسی‌خواهیِ نیروهای تجدّدی؛ انگیزه‌ها و امکان‌ها 🖇 در اینجا بخوانید: http://fna.ir/3cyv8d ( در این مقاله‌ی صریح و‌ گزنده، از منطق نهفته و ناگفته‌ی اصلاح‌طلبان در زمینه‌ی همه‌پرسی، سخن به میان آمده است و ریشه‌ها و رگه‌های مرموز، آشکار شده‌اند).
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،،، ۱. رهبر انقلاب در سخنرانی‌شان تصریح کردند: «تعداد معدودی آدم‌های مغرض، تعداد بیشتری آدم‌های غافل و احساساتی و کم‌عمق، و جمعی هم اراذل و اوباش؛ اینها پیاده‌نظامِ اغتشاش بودند.» ۲. اگر نیروهای انقلابی، این تعابیر را دربارۀ اغتشاش‌ مطرح کنند، از سوی نواصول‌گرایان به تشدید شکاف اجتماعی، متهم می‌شوند! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻سنخ‌شناسی نیروهای اغتشاش 🖊 مهدی جمشیدی ۱. رهبر انقلاب، تاکنون حتی یکبار نیز تعبیر «اعتراض» را برای جریان اغتشاش به کار نبردند؛ چراکه نه هدف‌ها و خواسته‌های آنها را به‌حق و روا می‌دانند و نه روش و صورت عمل‌شان. مسألۀ جریان اغتشاش، اعتراض به یک مشکل اجتماعی یا حاکمیتی نبود که بتوان آن را در قالب اعتراض اجتماعی قرار داد، بلکه روشن است حرکت و جریانی که از آن سوی مرزها، طراحی و تعریف می‌شود و آشکارا، شعارها و خواسته‌ها و رفتارهای آن، توسط دشمنان انقلاب مطرح می‌گردد، هیچ نسبتی با اعتراض اجتماعی ندارد. این جریان، «اعتراض» نبود، چون هدف صریح و پیدای آن، براندازی بود و به امری کمتر از تغییر نظام سیاسی بسنده نمی‌کرد. همچنین این جریان، «اجتماعی» نیز نبود؛ چون از درون جامعه برنخاست و مردم‌خیز و درون‌زاد نبود، بلکه همه‌چیز از بیرون، صورت‌بندی شده بود و حجم بسیار اندکی از مردم نیز که با آن همراهی کردند، دچار روایت‌زدگی شدند. این در حالی است که جنبش اجتماعی، به‌واقع جامعه‌زاد و بومی است و از عمق ارادۀ جامعه برمی‌خیزد و بدنۀ مردمیِ پایبند و گسترده دارد. ۲. با این حال، عده‌ای از درون انقلاب اصرار دارند که نخست، این جریان را «اعتراض اجتماعی» بنامند و آن‌گاه، آن را به‌رسمیت بشناسند و «سیاست نظام» را بر اساس خواسته‌های آنها بازتعریف کنند. بر این اساس، یک جریان غیراجتماعی و تحمیلی توانسته است ذهن کسانی را ویروسی کند و دستگاه محاسباتی آنها را دچار اختلال نماید، تا آنجا که می‌خواهند از درِ مصالحه و سازش با این جریان وارد شوند و در حکمرانیِ انقلابی، تجدیدنظر کنند تا شاید رضایت نیروها و لایه‌های جریان اغتشاش فراهم آید. برخلاف تصور برخی تحلیل‌گران، ما با قشر خاکستری مواجهه نیستیم و اغتشاش، مساوی با این قشر نیست؛ چنان‌که لایه‌بندی رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان میان مردم - که حتی خاکستری‌ها را نیز در برمی‌گیرد - و جریان اغتشاش، تمایز می‌گذارند و حاضر نیستند جریان اغتشاش را از جزئی از مردم معرفی کنند. شکاف تحلیلی و تجویزی میان نگاه رهبر انقلاب با برخی دیگر از همین نقطه آغاز می‌شود. ۳. روایت رهبری از نیروهای جریان اغتشاش، با سه‌گانۀ «غرض» و «غفلت» و «رذالت» مشخص شده است. مغرضان، کینۀ انقلاب و ارزش‌ها را به دل دارند و می‌خواهند نظم سیاسی را در هم بشکنند و صورت دیگری را بیافرییند و در این راه، از هر بهانه‌ای برای پیشروی و جریان‌سازی بهره می‌گیرند. البته مغرضان، هم کسانی را در بر می‌گیرد که خواهان زوال تمامیّت نظام جمهوری اسلامی هستند و سودای نظام سیاسیِ دیگری را در سر دارند و هم کسانی را شامل می‌شود که در بخش‌های از قدرت حضور داشتند و در پی استحالۀ نظام و ساخت‌شکنی معنوی و ماهیتی آن هستند. اراذل نیز مزدوران یا مزدبگیرانی بودند که دست به آدم‌کشی و تخریب زدند و حداقل‌های اخلاقی و انسانی را زیر پا نهادند. جالب است که جریان اغتشاش که مدعی خصوصیت جنبشی و فاخر بودن است و دعاوی روشنفکرانه و تجدّدی دارد، از چنین لایه‌ای تشکیل شده بود. ۴. تکلیف «مغرضان» و «اراذل» مشخص است، اما «غافلان» که رهبر انقلاب، آنها را اکثریت دانسته‌ و «احساساتی» و‌ «کم‌عمق» معرفی کرده‌اند، بیشتر درخور تأمل هستند. این جماعتِ عمده، به‌آسانی دچار «جوّزدگی» و «روایت‌زدگی» می‌شوند و فریب می‌خورند. ساده‌لوحی در مقام فهم و تحلیل، اینان را به «پیاده‌نظام جبهۀ دشمن» تبدیل کرده است. اینان، بازی‌خوردگانِ کج‌روایت‌ها هستند و ثبات و تعادل ندارند و در اثر هیجان‌زدگی، به هر سو متمایل می‌شوند. از قضا، این جماعتِ عمده را باید خطر جدّی به شمار آورد و مجال نداد که ضعف تحلیلی‌شان، آنها را به ابزاری در دست جبهۀ دشمن تبدیل کند و دشمن از اینان، «بسیج شبه‌اجتماعی» بیافریند. آدم‌های سطحی و بی‌خبر و ساده‌لوح که از مرگ طبیعی، ظلم ساختاری را نتیجه می‌گیرند و مانند طوطی، فقط تکرار می‌کنند، همیشه می‌توانند تنش و تلاطم بیافرینند و برنامه‌های دشمن را به پیش ببرند. رها کردن اینان در آغوش آلودۀ روایت‌گریِ رسانه‌های دشمن، زمینۀ تهدید تولید می‌کند که ممکن است هر لحظه، تحقق عینی و بیرونی پیدا کند و نظم اجتماعی را مختل نماید. این ذهن‌های کم‌مایه و ضعیف، فاصلۀ چندانی با رفتارهای نابخردانه و بحران‌زا ندارند؛ چون از فهم و بصیرت و تحلیل‌مندی، عاجزند و تنها بر موج هیجان‌ها و التهاب‌های برآمده از کج‌روایت‌های می‌نشینند و ثبات و قرار جامعه را تخریب می‌کنند. علاج این لایه، بازاندیشی در روایت است. حاکمیت باید هرچه بیشتر و گسترده‌تر، به وضع روایت‌مندیِ حداکثری و آغازین از خود و سیاست‌هایش و دیگری‌هایش نزدیک شود و فضای رواییِ خالی باقی نگذارد. 🖇 متن کامل را در اینجا بخوانید: https://tn.ai/2907515
۱🔅. محمد خاتمی گفته: «عفت با حجاب، یکی نیست». ۲🔅. مقصودش این است که «کم‌ حجابی» به معنای «کم ‌عفتی» نیست. ۳🔅. ولی امام خمینی و استاد مطهری تصریح می‌کنند که «فلسفۀ حجاب» در اسلام، حفظ عفت است و کم ‌حجابی، نقص در عفت است؛ چون عفت، منحصر در پاک‌ «دامنی» نیست. ۴🔅. فهم خاتمی از اسلام، این ‌چنین سبک و سطحی است. 🖌مهدی جمشیدی
🔸علامه حسن زاده آملی (ره) : 🔖هر که خاموش شد ، گویا شد. 🔖هر که چشم سر بست، بینا شد. 🔖هر که گوش دل گشود، دانا شد. 🔖هر که را حضور است، نور است، 🔖هر که را مراقبت است، سرور است؛ 🔖چه این که کلید نیک‌بختی در مشت اوست و نگین پیروزی در انگشت او. 🔸خدای شافی برای هر درد، درمان آفرید. قرآن مجید را "شِفاءُ لِما فِی الصّدورِ" (یونس_۵۸) معرفی کرد. خویش را به عرضه کن که معیار صدق، میزان عدل، ملاک حق و شفای بیماری‌هاست 📗نامه ها برنامه ها کانال علامه حسن زاده آملی
🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه 💠 سلوک و جذبه‌‌ی عارف در مکاشفات، چون همّت و امرِ کُمَّل در خلق و اِنشاء است. که در همّت، جمعیّتِ حواس و خواطر باید(لازم هست). و مانند فکر و سلوک، اِمتدادِ زمانی در او دخیل است که چون حاصل شد، آنگاه نفسِ ناطقه به اقتدارِ ملکوتی، در خارج از محلِّ همّت، اِنشاء و ایجاد می‌‌کند. ♻️ زیرا در محلِ همّت، امر عام است، اختصاص به خواص ندارد و چون قوی شد؛ در ایجاد و اِنشاء نیز، زمان و امتداد طی می‌‌شود که اینجا هم طیِ زمان می‌‌شود و این مقام را اَمر گویند که مَظهرِ "إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ"(یس/۸۳) می‌‌گردد‌. 📘 منبع: هزار و یک نکته، نکته ۲۴، صفحه ۵۳ https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷حجاب در شاهنامه آنان که زنان ایران را با بی حجابی می ستایند و دم از حقوق بشر و زن میزنند؛ ایرانی نیستند و قصد نابودی فرهنگ ایران را دارند. قانون کشور ایران و اسلام دین هدایت خداوند اکثریت مردم و حکم خداوند و قرآن به کنار، حداقل از فردوسی و کورش هخامنشی خجالت بکشید. ۴ مورد از تصریحِ‌ شاهنامه به حجابِ‌ زنان در ایرانِ‌ باستان : ♦️ مورد اول: خوبی‌های‌ زنانه‌ از نظر شیرین (ملکه ساسانیان): به سه چیز باشد زنان را بهی ...سه‌ دیگر که‌ بالا و رویش‌ بود به‌ پوشیدگی نیز مویش‌ بود... ♦️ مورد دوم: فریدون(که با یاری کاوه‌ آهنگر بر ضحاک پیروز شد) دلیلِ خواستگاری از سه‌ دختر شاه‌ یمن، برای سه‌ پسرش را چنین بیان کرده: ز کار آگهان آگهی یافتم بدین آگهی تیز بشتافتم تو داری سه‌ پاکیزه‌ی نامجو سه‌ پوشیده‌ رُخ، سه‌ دِیْهیٖم جو ♦️ مورد سوم: بنابر حکایت شاهنامه، حتی زنانِ تورانیان (دشمنان‌ایران) نیز «حجاب» داشته‌اند. همه دختِ‌ توران، پوشیده‌ روی همه سرو بالا، همه‌ مشک‌ بوی ♦️ مورد چهارم: منیژه، دخترِ مشهورِ افراسیاب (شاهِ‌ اسطوره‌ایِ توران) خود را چنین معرفی کرده: منیژه منم دُخت افراسیاب برهنه ندیده رُخم آفتاب 🔹۲ موردِ☝️۳ و ۴☝️یعنی: پوشیدگیِ زنان، جهانی بوده ولی جبهۀ کثیفِ صهیونیست بوسیلۀ نوکرانی مثلِ‌ پهلوی‌ها، هویتِ‌ زنان را لگدمال کرده‌اند
اهم مطالب در طليعه امر دو چيز است: 1⃣ يكى توحيد 2⃣ و ديگر معرفت نفس كه تواند مظهر اتم وى گردد. 1⃣ اما توحيد: 🔹 اين كه سالك با قدم معرفت به جايى رسد كه جمع بين تفرقه و جمع كند و تنزيه از تنزيه و تشبيه نمايد، همان طور كه كشاف حقايق. ✨ امام به حق ناطق حضرت جعفر صادق عليه السلام فرموده است: «الجمع بلا تفرقة زندقة و التفرقة بدون الجمع تعطيل و الجمع بينهما توحيد» و اين توحيد حقيقى اسلامى است و كلام وحى بدان ناطق است كه: 🌱 «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن» 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهم مطالب در طليعه امر دو چيز است: 1⃣ يكى توحيد 2⃣ و ديگر معرفت نفس كه تواند مظهر اتم وى گردد. 1⃣ اما توحيد: 🔹 اين كه سالك با قدم معرفت به جايى رسد كه جمع بين تفرقه و جمع كند و تنزيه از تنزيه و تشبيه نمايد، همان طور كه كشاف حقايق. ✨ امام به حق ناطق حضرت جعفر صادق عليه السلام فرموده است: «الجمع بلا تفرقة زندقة و التفرقة بدون الجمع تعطيل و الجمع بينهما توحيد» و اين توحيد حقيقى اسلامى است و كلام وحى بدان ناطق است كه: 🌱 «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن» 🌱