27.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جلسه هم اندیشی شرق شناسی و استعمار،شناسی و تاریخ شناسی
✅با حضور دکتر موسی نجفی و جمعی از نخبگان فرهنگی اصفهان
🟢 خانه مشروطیت - مرداد ۱۴۰۳
🔴دکتر نجفی:
تقابل نظریه شیعی مهدویت با نظریه پایان تاریخ و نقد جدی لیبرالیسم .
گسست و تاثیر آن بر نسبت و تعادل در مراتب و نظامات و اصول یک جامعه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 افشاگریکاربر افغان:
🔹پیشنهاد پول از سوی یک افسر سایبری امریکایی در قبال نفرت پراکنی علیه ایران!
🔹این افسر در پروفایلش خود را امریکایی-یهودی معرفی کرده!
🔹باید بپذیریم که انواع پروژههای نفرتپراکنی علیه ملت ایران از سوی برخی دستهای پنهان همواره به همین شکل هدایت شدهاست
#دویست_دلاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بایدن در یک گردهمایی انتخاباتی برای کامالا هریس:
⚡️من ۲۷۰ سال در سنا خدمت کردهام!
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
میلادی: Saturday - 17 August 2024
قمری: السبت، 12 صفر 1446
🌹 امروز متعلق است به:
🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹جریان حکمین در جنگ صفین، 38 ه-ق
ابوعمرو شیبانی می گوید:
امام صادق(ع) را دیدم که بیلی به دست داشت و با لباسی خشن و ضخیم در باغش مشغول کار بود و دانه های عرق از سر و روی ایشان سرازیر می شد.
جلو رفتم و گفتم: فدایت شوم اجازه دهید کمکتان کنم.
فرمود: دوست دارم که مرد برای کسب روزی در گرمای سوزان آفتاب اذیت شود.
🔰کافی/ج76/ص5
💫گناه نابخشودنی
امام جواد علیه السلام:
نعمتى که سپاسگزارى نشود، چون گناهى است که آمرزیده نشود.
🔰اعلام الدین/ص309
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴«اصل ولیّ فقیه است»
«اصل جمهوری اسلامی است»
✋#پشتیبان_ولایت_فقیه_باشید
🤲اللهم عجل لولیک الفرج
#نظام_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای عجیب «پزشکیان» در مجلس
#پزشکیان:
🔺من بلد نیستم زیاد حرف بزنم.
🔺چیزهایی هم که باید از روی کاغذ بخوانم، بدتر خراب میکنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ترامپ: اسرائیل از بین میرود
🔸اسرائیل از بین خواهد رفت. یک یا دو سال پیش فکر نمیکردم این جمله را بگویم. اسرائیل قادر نخواهد بود در سه جبهه بجنگد. وضعیت بسیار شکننده است. اسرائیل به اندازه کافی نیروی نظامی ندارد و میلیونها نفر طرفدار طرف مقابلاند.
🔰تازه ترین خاطره متناقض حسن روحانی
هم میخواست قالیباف عضو هیئت دولتش باشد؛ هم او را به هیئت دولتش راه نداد
🔸حسن روحانی در تازه ترین خاطره ای که از خود منتشر کرده است درباره روزهای تعیین کابینه در تابستان ۱۳۹۲ آورده:
🔺به آقای قالیباف پیشنهاد کردم معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست شود. ایشان در ابتدا این پیشنهاد را قبول کرد اما گفت منتظر تصمیم شورای شهر است و اگر شهردار تهران بماند،میتواند بیشتر به دولت کمک کند، اما اگر شهردار نشد به هیأت دولت میآید.
🔸آقای روحانی اما در بیان خاطرات خود توضیح نداده است که اگر اینقدر اهل تحمل رقیب و برخورد روادارانه با او بوده است پس چرا هرگز آقای قالیباف را به عنوان شهردار تهران به جلسات هیئت دولت دعوت نکرد!؟
🔸گفتنی است طبق قانون شهردار تهران می تواند به دعوت رئیس جمهور عضو مهمان هیئت دولت باشد. با این حال آقای روحانی تنها پس از کنار رفتن محمدباقر قالیباف از شهرداری تهران؛ حاضر شد جایگزین او یعنی محمدعلی نجفی را به جلسات هیئت دولت دعوت کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 بزرگترین قیچی سرد بر کشور ساخته شد
🔸این قیچی ۳۲ تنی با توان برش ۳۵۰ تن در فولاد سازی و کارخانههای صنعتی پر کاربرد است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: این نظام قطعه ای از بهشته
🔻 قدر این نظام مقدس را بدانید؛ اجازه ندهیم مجددا کربلا رخ دهد تا بعد از آن امت اسلام تازه بفهمند چه نعمتی را از دست دادند...
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 قتل در اتاق۲۳۰ :
🔴 برای اولین بار افشای انجام ترور به دست موساد با همکاری امارات متحده عربی همراه با تصاویر واقعی
#ویدئو_کامنت
کاری از مرکز مطالعات راهبردی یمن الاسلام
#امارات
30.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 رستگاری در ساعت صفر :
♨️روایت دقیق از موفقیت تاریخی مذاکرات عزتمندانه که میدان باعث موفقیت در دیپلماسی می گردد .
#ویدئو_کامنت
کاری از مرکزمطالعات راهبردی یمن الاسلام
#یمن
اولین سؤال ! 👇👇
🍀رسول الله (ﷺ) فرمودند :
« أوّلُ ما يسأَلُ عَنهُ العَبد حُبُّنا أَهل البَيتِ»
📌نخستین چیزی که (روز قیامت)
دربارهٔ آن از بنده میپرسند ،
دوستی ما اهل بیت است.
🔶🔹و نخستین چیزی که در برزخ و قیامت از ما میپرسند دوستی با امام زمان عجلالله است.
🔶🔹چگونه دوستی هستیم ، که امام زمان عجلالله ۱۲۰۰ سال است در اضطرار غربت و تنهاییست و ما سرگرم زندگی و دنیای خودمان هستیم !
✍ دوست واقعی همهٔ وجودش را در راه محبت نسبت به امام زمان عجلالله هزینه میکند و این حقیقت دوستی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"مناسک پیاده روی اربعین" که در دوران امامت امام خامنهای احیاء و فراگیر شده، از پدیدههای شگرفی است که فراتر از سرزمین کربلا، در حال پاکسازی زمین خدا از آلودگیها و تقابل با "سلطه آلودگان"، برای رهایی سرنوشت زمینیان از اسارت ابلیسیان است!
👆اینجا، نه بینالحرمین نجف به کربلاست و نه حتی یک سرزمین اسلامی است؛ اما پیروان نهضت عاشورایی امام حسین علیهالسلام با احیای مناسک اربعین حسینی، در حال بسترسازی برای مقابله با یزیدیان زمان در سراسر زمین خدا هستند!
‼️اینجا میشیگان آمریکاست👆
📚آرایش هماوردی بندگان الهی در برابر اشرارجهانی که پدیدآورنده این صحنههاست، با وجود همهی مانعتراشیهای دشمنان و شبههافکنی منافقان و مریض القلبهای سطحینگر، آشكارا تحقق «وعدۀ زینب کبری» سلامالله علیها را شهادت میدهد:
"همانا ائمۀ كفر و ابناء ضلالت و گمراهى، تمام سعىشان را در نابود كردن و «کهنه کردنِ» یاد ما مىنمايند؛ ولى بهخدا سوگند، به جاى اينكه یاد ما از بين برود، (یادما و راه ما در هر روز و هر دورانی) آشكارتر و بلندمرتبهتر مىگردد‼️
(وَ لَيَجْتَهِدَنَّ أَئِمَّةُ الْكُفْرِ وَ أَشْيَاعُ الضَّلَالَةِ فِي مَحْوِهِ وَ تَطْمِيسِهِ فَلَا يَزْدَادُ أَثَرُهُ إِلَّا ظُهُوراً وَ أَمْرُهُ إِلَّا عُلُوّاً)
(کامل الزيارات ج۱، ص۲۶۰)
✍️محمدعلی رامین
34.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنگ روانی...
🌼﷽ که هست کلید در گنج حکیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#لبیک_یا_خامنه_اے
روحی فداک#یا_بن_الزهراء
روحی فداک#یا_بن_الحیدر
🍃🌼🍃یا علی مدد🍃🌼🍃
🇮🇷@EqtedareVelaeii
💮✨آیت الله خوشوقت (ره):
«با استناد به حدیثی از کتاب شریف کافی کسی که کتبا، زبانا، و عملا با فقیه حاکم مخالفت کند فاسق است»
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🔻علامۀ انقلابی -۳
🖊مهدی جمشیدی
۶. مسألۀ دیگری که همچنان نیز در میان است، کارآمدی انقلاب از لحاظ دشواریهای معیشتی است. علامه طهرانی معتقد بود اینکه برنج گران باشد یا روغن گیر نیاید، مشکلاتى هستند که خیلى مهم نیستند؛ بلکه مسأله این است که آیا اگر انسان زنده باشد و زیر پرچم آمریکا باشد بهتر است، یا بمیرد و زیر پرچم کفر نباشد؟(نور مجرّد، ج۳، ص۲۰۲). ما چون دورانهاى بسیار طولانى در زیر «ذلّ استعمار» بودهایم، مانند آدمهاى تریاکى که چشم و گوششان پُر است از آن دود و دمهها و دیگر حس ادراک هواى لطیف ندارند، ما هم هنوز نمىخواهیم بفهمیم حکومت اسلام یعنى چه. باز ذهنمان مىرود سراغ اینکه مثلاً چرا پارچه گران است؟ انسان لباسش را وصله مىکند، دیگر از قصّۀ أصحاب صُفّه که بالاتر نیست؛ آنها هیچ نداشتند، آن وقت اینها شدند نگهدار اسلام. خداوند مىفرماید: لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَ لَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِى لَشَدِیدٌ. حالا که خداوند این «موهبت بزرگ» را به ما ارزانى داشته است باید قدردانى کرد و دستورات حاکم اسلام را اجرا نمود(نور مجرّد، ج۳، ص۲۰۳). برخلاف نگرشهایی که در دهههای اخیر رایج شدهاند و بسیاری از نیروهای سیاسی، به عبور از ارزشهای اسلامی و انقلابی برای وصول به معیشت و رفاه و تنعّم فرامیخوانند و حیات اقتصادی را در ذیل مدارا و سازش با غرب تعریف میکنند، علامه طهرانی، سخت از این روش، نهی میکنند و حیات مؤمنانه را بر حیات ذلیلانه، ترجیح میدهند. نکتۀ دیگر اینکه باید انقلاب را یک موهبت بزرگ انگاشت و در برابر آن، قدردان و خاضع بود و نه طلبکار و مدّعی. استقرار اجتماعیِ دین در قالب حکومت اسلامی، نعمتی است که هیچچیز، در عرض آن نمینشیند و درخور مقایسه با آن نیست. ازاینرو، باید دشواریهای معیشتی را برتابید و ایمان را فدای نان نکرد. ما در اثر اقتضای تاریخ استعماریِ خویش، همچنان در چنبرۀ تفکّر وارداتی هستیم و این خودآگاهی تاریخی را به دست نیاوردیم که انقلاب، یک عهد تاریخیِ قدسی پدید آورد که در اثر آن، امکان کسب کمالات معنوی در گسترۀ اجتماعی و ساختاری، فراهم شده است و میتوان فوجفوج، به سوی تقرّب الی الله حرکت کرد. برایناساس، ذهنیّت سطحی و حداقلی داریم و دربارۀ وضع تاریخیِ خویش، بر مبنای قیمت کالاها قضاوت میکنیم. میان این نگرش متعالی و قدسی از این سو، و تحلیلهای روزمرّۀ مادّی، فاصلۀ بسیار زیادی وجود دارد.
۷. در برابر نقدهایی که برخی در دهۀ شصت نسبت به امام خمینی داشتند، ایشان میگفتند ما نمىتوانیم بگوییم آیتالله خمینى در جماران نشسته و براى ما نظر مىدهد، یا اینکه مردم بیچاره و بدبخت شدهاند، و نظیر این هذیاناتى که شنیدهاید. اگر انسان بداند او در چه موقعیّتى است و با چه مشکلاتى درگیر است، و چه عمرى را و بر چه اساس و در چه وضعیّتى طى کرده است؛ بدون شک براى او از خداوند تأیید و تسدید و طول عمر و رحمت مىطلبد(نور مجرّد، ج۳، ص۲۰۱). این نوع تحلیل، مبتنی ارجاع به «شرایط» است؛ یعنی مخاطب را برای فهم و هضم مسأله، به «بیرون از مسأله» ارجاع میدهد و از او میخواهد مسأله را مستقل از موقعیّت و بهطور انتزاعی، تحلیل نکند، بلکه به پیرامون و وضع عینی بنگرد تا امکانها و محدودیّتهای ولیّفقیه را دریابد. کسانی در درون شرایط به سر نمیبرند و مسأله را به صورت «منفرد» و «نقطهای» میبینند و گمان میکنند تنها مسألهای که آنها در نظر دارند، مهم است و میتوان به آن، به صورت مستقل از همۀ واقعیّتها و دغدغههای دیگر پاسخ داد، ذهنیّت بسیط و ابتدایی دارند و اقتضاهای فراوان و الزامهای متعدّد حکمرانی را درنمییابند. این در حالی است که ولیّفقیه باید جامعنگر و عاقبتاندیش باشد و شرایط را بسنجد و موقعیّت را فهم کند و به گونهای عمل نماید که مفسده و ضرر بر عملش مترتّب نشود. یکی از دلایل عمدهای که ولیّفقیه در جایگاه ولایت بر جامعۀ اسلامی نشسته، همین امر است که میتواند معادلههای پیچیدۀ اجتماعی را حل کند و قدرت محاسبۀ برآیندیِ منافع و مضار جمعی را دارد. اما دیگران، تکبُعدی به مسألهها مینگرند و روش حل مسألهشان به این صورت است که اگر گرهی را میگشایند، چندین گره دیگر در کنار آن ایجاد میکنند؛ چراکه نمیتوانند کلاننگر و جامعاندیش باشند. عقلانیّت ولیّفقیه، اجتماعی و پهندامنه است و همۀ متغیّرها و عوامل را در کنار یکدیگر مینشاند و اولویّتسنجی میکند و بر اساس قاعدۀ تقدیم اهم بر مهم، عمل مینماید. البته این خصوصیّت نباید منحصر در ولیّفقیه باشد، بلکه باید جامعه نیز در حد بضاعت خویش، به رشد فکری و تحلیلی دست یابد و بتواند شرایط تاریخی و موقعیّت اجتماعی را درک کند تا نسبت به ولیّفقیه، دچار تزلزل و دلسردی نگردد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻فرهنگ در تصرّف بوروکراتهای محافظهکار:
لیبرالیسمِ تعدیلشده
🖊مهدی جمشیدی
۱. بهیقین، فرهنگ از آنچنان فضیلت و اهمّیّتی برخوردار است که نباید دربارۀ آن، کمترین تعارف و تساهلی را روا داشت و قضاوتها را آغشته به ملاحظهها و محافظهکاریها کرد. برایناساس، باید دربارۀ آقای سیدعباس صالحی که بهعنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است، صریح و بیپرده سخن گفت و تقدیر فرهنگ را فدای کارگزاران فرهنگی نکرد. در تجربۀ فرهنگی ایشان در مقام وزیر، اثری از تحوّل و کارهای بنیادین به چشم نمیخورد؛ ایشان به دلیل طبع محافظهکار، قدرت ایجاد چرخش فرهنگی را ندارد و نمیتواند بیش از تغییرهای جزئی و موردی، کاری را به انجام برساند. وی یک شخصیّت مؤثّر و مولّد فرهنگی نبوده و در کارنامهاش، خبری از تحرّک و پویایی ملموس نیست؛ در چهارچوب الزامهای دیوانسالارانه، قدری جابجایی ایجاد خواهد کرد و نوعی لیبرالیسمِ رقیق را پدید خواهد آورد. ذوق و خلّاقیّت فرهنگی ندارد و نمیتواند در قامت یک متفکّر فرهنگی، ظاهر بشود و اندیشهپردازی نماید. حضورش به معنی میداندادن به نیروهای بینابینی خواهد بود که به صورت تدریجی، رو به سوی لیبرالیسمِ ملایم دارند و میخواهند بیهزینه و خاموش، از اصالتهای انقلابی عبور کنند. بنابراین، او نه کنشگر فرهنگی است، نه متفکّر فرهنگی، و نه حتّی یک کارگزار فرهنگیِ تحوّلزا. در دورههایی که وی در قدرت بوده، هیچ اتّفاق جدّیای رخ نداده و زینپس هم رخ نخواهد داد. او گزینهای بینابینی و حد وسط است که رأیآور است و حسّاسیّت ایجاد نمیکند، اما اقدام آنچنانی نیز انجام نخواهد داد؛ در جهت غایات انقلابی که روشن است حرکتی صورت نخواهد گرفت، ولی در جهت غایات لیبرالی نیز به دلیل شیب ملایم و گامبهگام وی، مخالفتها را بر نخواهد انگیخت. میتوان گفت او کمضرر است؛ نهایت تعبیری که به نظرم میتواند هویّت وی را نمایان سازد، چیزی بیش از این نیست.
۲. متنی که ایشان به عنوان برنامۀ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس ارائه کرده، گفتههای بند پیشین را اثبات میکند. در این متن، کلّیّاتی مبهم و اجمالی که دهها تفسیر برمیدارند، نگاشته شدهاند که هیچیک، ماهیّت برنامهای ندارند، اما هزینهساز و مخالفتتراش نیز نیستند. هر کسی میتواند در چهارچوب ذهنیّت خویش، روایت و خوانشی از این متن داشته باشد که چهبسا با آنچه که ایشان در نظر دارد، فاصلۀ فراوان داشته باشد. در این متن، سخنی از مسألهها و دغدغههای فرهنگی به میان نیامده و گویا نویسنده، در یک جهانِ فرهنگیِ آرام و بیمسأله زندگی میکند که همهچیز، بهسامان و بر مدار است. دردها و مرضهای فرهنگی، به فراموشی سپرده شدهاند و تعدادی تکالیف بهشدّت تکراری و کلیشهای برای تدبیر فرهنگ برشمرده شدهاند که مخالف و معارضی ندارند. هر دولتی که بر سر کار بیاید، بیشوکم، همین سخنان را خواهد گفت؛ یعنی این نوشتۀ فرهنگی، هویّت خاص ندارد و نشان نمیدهد که از درون چه گفتمانی برخاسته است. یک نیروی اداریِ فرهنگی در وزارت ارشاد، میتواند بر اساس نوشتههای فراوانی از این دست و با قدری افزودن و کاستن، به چنین متنی دست یابد. در این متن، نه رگۀ سیاسی، مشهود است و نه رگۀ فلسفی. این متن، همهجایی و بیمکان است و زیست ژلهای را برگزیده تا دچار تنش و تلاطم با دیگران نشود و از میدان مواجهه، جان سالم به در ببرد. هدفش، ماندن است و نه حتّی جذابیّت؛ چشمنواز و دلربا نیست و با مفاهیم فرهنگیِ فاخر، مخاطب را قانع نمیسازد.
۳. برنامۀ حکیمانه، از مسأله آغاز میشود و متناظر با آن، علاجها و طرحها را بیان میکند. نقطۀ آغاز، شناساییِ وضع کنونی از لحاظ امکانها و محدودیّتهاست؛ باید دید که حالوهوای فرهنگ، چگونه است و جهان فرهنگیِ ما در محاصرۀ چه امراضی قرار گرفته است. برنامهای که واقعی و غیرنمایشی باشد، نشان میدهد که در نسبت با چه درد و زخمی، متولّد شده است و چه درک و فهمی از وضع هویّتی دارد. اولویّتها و ترجیحها، در اینجاست که معنا مییابند. در غیر این صورت، مشخص نخواهد شد که تجویزها و توصیهها، چه خاستگاهی دارند و در امتداد چه روندی، صورتبندی شدهاند. گاهی نیز خُردهمسألهها یا نامسألهها، به عنوان مسأله مطرح میشوند. این همان آفت بزرگی است که برنامۀ وزیر پیشنهادی به آن مبتلاست. در این برنامه، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی و جنگ شناختی و بازسازی انقلابیِ ساختارِ فرهنگی و تبیین و ... حضور ندارند و برنامه، خود را در موقعیّت چالش و نزاع، تصوّر نکرده است. طبع محافظهکار، روایت محافظهکار میسازد و تعارضها و تضادها را نمیبیند و آرایش جنگی به ساختارهای فرهنگی نمیدهد. عهد فروبستگی و انقباض، در پیش است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حاجیدلیگانی: نطق آقای پزشکیان شبیه نطقهای مناظرات بود؛ انتظار دیگری از ایشان در این جلسه داشتم
🔸عضو کمیسیون اصل نود در صحن علنی مجلس: آقای پزشکیان باید دیدگاههای خود را درباره ارز میگفت و برنامههای خود را اعلام میکرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹حجت الاسلام سلیمی: ما الان باید در مخالفت یا موافقت با برنامه هفتم صحبت کنیم؟
🔸نماینده مجلس در صحن علنی: آقای پزشکیان برنامه جداگانه ارائه نکرده و گفته برنامه من برنامه هفتم است.
🔸برنامه هفتم قبلا تصویب شده و شورای نگهبان آن را تایید کرده است برای همین مخالفت و موافقت با برنامه هفتم معنی ندارد.