10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای روضههای ساده پیرزنی که حضرت زهرا سلام الله علیها مهمانش بودند. عمل که خالصانه باشد، نتیجهاش شگفتانگیز است.
🎙استاد #عالی
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
💥تلنگری از قرآن💥
❣سوره مبارکه حجرات( آیه 11)❣
☘*يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسى أَنْ يَكُونُوا خَيْراً مِنْهُمْ وَ لا نِساءٌ مِنْ نِساءٍ عَسى أَنْ يَكُنَّ خَيْراً مِنْهُنَّ وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَكُمْ وَ لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمانِ وَ مَنْ لَمْ يَتُبْ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ*
🍃ای کسانی که ایمان آوردهاید! نباید گروهی از مردان شما گروه دیگر را مسخره کنند، شاید آنها از اینها بهتر باشند؛ و نه زنانی زنان دیگر را، شاید آنان بهتر از اینان باشند؛ و یکدیگر را مورد طعن و عیبجویی قرار ندهید و با القاب زشت و ناپسند یکدیگر را یاد نکنید، بسیار بد است که بر کسی پس از ایمان نام کفرآمیز بگذارید؛ و آنها که توبه نکنند، ظالم و ستمگرند!
👈ما آدمهاتو زندگی واقعاچقدرررر این تلنگرهای قرآنو رعایت میکنیم....
وای بحال تکذیب کنندگان و بیخیالان و....🔥
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥فرود هواپیما به خاطر علامه طباطبایی(ره)، این خاطره ی شیرین را از زبان استاد قرائتی بشنوید...
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻یک اتّفاق ناخوشایند از دریچۀ امنیّت اخلاقی:
گذار به سوی غلبۀ سازوکار فرهنگی
🖋 مهدی جمشیدی
۱. حادثۀ تلخ درگذشت خانم مهسا امینی، گزنده و غمبار بود و کام همۀ ما را تلخ کرد؛ چنانکه روح حاکم بر بسیاری از واکنشها، حاکی از تأثّر نسبت به از دست رفتن جان شریف ایشان بود. در این درد و اندوه، خود را با خانوادۀ ایشان شریک میشماریم و از خدای متعال برای او، تمنّای مغفرت و طلب رحمت داریم. امّا آنچه که رخ داد، فقط یک «اتّفاق» بود که در پهنۀ گستردۀ کارنامۀ پلیس امنیّت اخلاقی، نظیر و شبیهی ندارد. ازاینرو، نباید از یک حادثۀ ناخواسته و غیرارادی، «نتایج ساختاری» گرفت و هیجانزده و ناموجّه، «روندها» را ناصواب معرفی کرد. آری، ضعفها و کاستیها در این زمینه، قابلانکار نیستند و نباید از آنها غفلت کرد، امّا سخن در این است که نباید «مبالغه» کرد و دلالتهایی را بیش از کشش درونی این حادثه به آن نسبت داد. باید زمام و عنان عواطف خویش را به دست گرفت و عالمانه و عاقلانه به داوری نشست و در ورطۀ «بیانصافی» و «زیادهروی» نغلتید. تلخی یک واقعه، مجوزی برای عبور از «اخلاق» و «انصاف» نیست.
۲. سیر حرکت و تحوّل عملکرد نیروی انتظامی در زمینۀ حجاب و عفاف، از پیشرفت تدریجی آن حکایت میکند؛ چنانکه نیروی انتظامی به این نتیجه دست یافته است که باید فرد کمحجاب را در گام نخست، در متن «تذکّر اخلاقی» و «هشدار تنبّهزا» قرار بدهد و از طریق «تبیین» و «توضیح»، ذهن او را با منطق حجاب آشنا سازد تا بهتدریج، خود او در مسیر درونیسازی حجاب و باورمندی به آن قرار بگیرد. این به معنی گذار تکاملی از تکیۀ محض بر «سازوکارهای سخت و حقوقی» به سوی «سازوکارهای نرم و فرهنگی» است؛ آن هم در روند فعّالیّتهای درونیِ نیروی انتظامی، درحالیکه بر اساس نگاه رایج و ابتدایی، نباید وارد این حوزه شود. نیروی انتظامی میتوانست این حلقه از فرایند اصلاح اجتماعی را به نهادهای دیگر واگذار کند و خود بر روندهای متناسب با هویّت عرفیاش عمل نماید، امّا بر «گسترۀ کارکردها»ی خویش افزود و خیرخواهانه و دلسوزانه، چنین مواجههای را بر عهده گرفت. این چرخش، بسیار راهگشا و خوشایند است و نشان میدهد نیروی انتظامی، بهواقع در پی اصلاح اجتماعی بهصورت «عمیق» و «ماندگار» است و نمیخواهد «دافعۀ حداکثری» بیافریند.
۳. در رویکر دولت اسلامی، امنیّت اجتماعی به «بدن» افراد جامعه و «داشتههای مادّی و مالیِ» آنها منحصر نیست، بلکه افزون بر این، باید از «امنیّت اخلاقی» نیز سخن گفت. امنیّت اخلاقی به این معنی است که باید فضای جامعه بهمثابه عرصۀ عمومی، به بستر «تجاهر معاصی» و «آشکارسازی منکرها» تبدیل نشود و چنان نباشد که فرد در آن، احساس «ناامنیِ معنایی» و «مخاطرۀ هویّتی» کند. جامعۀ اسلامی، جامعهای است که در آن خیر و صلاح، «غالب» و «عیان» است و شر و فساد، «در حاشیه» و «پنهانی». هر جامعۀ انسانی، چه جامعۀ اسلامی و چه جامعۀ غیراسلامی، خواهناخواه گرفتار حدی از آسیبها و آفتهای معنوی است و این از اراده و اختیار آزادِ انسان ناشی میشود. با این حال، در جامعۀ اسلامی وضع به گونهای که بیپروایی در ارتکاب فسق و فجور، وجود ندارد و اهل تباهی و عصیان، جرأت نمیکنند که جامعه را به جولانگاه رفتارهای خلاف اخلاق و ارزشهای عالیِ انسانی تبدیل کنند. بدین جهت است که عرصۀ عمومی به فضایی مساعد برای شکوفایی معنوی و روحی تبدیل میشود و چنین نیست که رها شدن فرد در متن جامعه، او را بیشتر به فساد سوق بدهند تا به صلاح. پس امنبودن جامعه عبارت است از غالببودن جهتگیری اخلاقی و ارزشی در آن و هراس اخلاقستیزان و دینگریزان از ارتکاب معصیّت و منکر در آن.
۴. همچنین امنیّت اجتماعی، معطوف به «جامعه» است؛ یعنی دولت اسلامی وظیفه دارد در «عرصۀ عمومی»، مداخله کند و آن را از آلودگیهای ضدّمعنوی و جریانهای مادّی و هوسبازانه پاک کند. پس سخن دربارۀ «عرصۀ عمومی» است و نه «عرصۀ خصوصی». در عرصۀ خصوصی، نهفقط دولت اسلامی، بلکه هیچ فردی حقّ مداخله ندارد، بلکه در آنجا تنها پای «وجدان معنوی و اخلاقیِ خودِ فرد» در میان است و این عنصر ایمانی و باطنی است که قدرت بازدارندگی دارد. در واقع، همۀ آنچه که باید صورت بگیرد به «قانون» و «دولت» و «الزام» و «ناظر بیرونی» واگذار نشده و دین، شأن «آمرانه» و «تحمیلی» نیافته است، بلکه سرچشمۀ آغازین و اصلیِ دیانت، همچنان «اعتقاد» و «باورِ» خود شخص است و تنها در عرصۀ عمومی و فقط نسبت به کسانی که دچار «ضعف تقوا» و «سستی اخلاق» هستند، دولت از طریق قانون به میان میآید و مجال نمیدهد کسانی در جامعه به فسق و فجور بپردازند و فضای عمومی و مشترک را آلوده نمایند. اگر این تفاوتها و تمایزها در نظر گرفته شوند، چهبسا مخالفتها و لجاجتها فروکش کنند.
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
💠 #زیاده_خواهی
🔹 امام هادی علیه السلام:
هر کس بیش از مقدار حق خویش را بطلبد، او سزاوارتر به #محرومیت است.
✨ من سأل فوق قدر حقه فهو اولی بالحرمان
📚 حیاه الامام الهادی/ص157
✍🏼 خودسازی با زیاده خواهی منافات دارد. کسی که هرچه دارد و هر چه به دست می آورد، بازهم فکر می کند به حقش نرسیده است، در واقع ناسپاسی می کند و سزای ناسپاس، محرومیت است.
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
💠 دامهای #شیطان
🔸 امام صادق(علیه السلام):
شیطان میگوید، انسان در هر چیز بتواند مرا خسته کند و شکست دهد، در سه مورد او را فریب خواهم داد:
1️⃣- کسب مال از راه #حرام؛
2️⃣- جلوگیری از پرداخت واجب مالی همانند #خمس و #زکات و نفقه عیال
3️⃣ - مصرف مال در راه حرام.
📚 خصال صدوق/ص132/ح141
✍🏼 امور مالی جزو دامهای شیطان است، هر کس که داخل این دام نیفتد، #مومن واقعی است.
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷
فیلم مهسا امینی هم توسط پلیس منتشر شد
خبری از مشت و لگد و ضرب و جرح نیست!
اما مهسا واقعا به کما رفته بود!
الان مهسا واقعاً مرده!
علت مرگش و قاتلش می دونید کیه؟!
قطعاً اون پلیسی که دختران رو می گیره و به کلاس آموزشی می بره داره کار درست رو میکنه!
مهسا به کما رفت اما نه در ظرف این چند روز!
مهسا رو اون زنی که دعوت به بی حجابی میکنه به کما برد!
مهسا رو اون دلارهای آمریکایی که خرج چهارشنبه های سفید شد به کما برد!
اما مهسا رو دقیقاً کی کشت؟!
همون پروژه ارعاب و ایجاد ترس از گشت ارشاد به این روز انداخت!
اون دروغ گویی که کلیپ پرتاب شدن زن رشتی رو از تو ون گشت ارشاد به دروغ پخش کرد کشت!
توی فیلم همه دختران اومدن تو کلاس توجیهی و قراره آموزش اضطراری ببینن اما چی باعث میشه استرس کاذب بگیرن بچه ها؟!
قراره اعدام بشن؟
قراره حبس ابد بشن؟
قراره دست یا پاشون قطع بشه؟!
هیچ کدوم!
جو سنگین رسانه ای که اصلاحاتی ها و جریان های خودباخته و خودفروخته غربی ایجاد کردن سبب این حد از ترس غیرطبیعی از پلیس و یک خودروی معمولی شده!
یکی به من بگه دقیقا قرار بود آبروی مهسا بره؟
خودکشی کرد؟!
نه ، هیچ کدوم!
قاتلش اون کسی هست که در دوره ریاست جمهوریش گشت ارشاد رو مفید دونست و طراحی کرد و الان در نقش منافق و اپوزوسیون داره بر ضدش مطلب میذاره تو پیجش!
( محمد خاتمی )
قراره نظام آموزش بذاره برای بچه ها اگر فرد عادی بیاد میگن به تو چه! پس باید پلیس مامور این دعوت باشه!
حالا پلیس بخاطر نزدن و زانو رو گلوی دخترها نذاشتن محکومه ؟
باشه اشکالی نداره!
بذارید پلیس بخاطر دلسوزیش بی آبرو بشه!
اما بی آبروی اصلی اون سیاسیون و اون اصحاب رسانه و فضای مجازی هستن که از گشت ارشاد، گشت وحشت ساختن و به دختران بجای نرمش، پرخاش یاد دادن و جوری عمل کردن و جلوه دادن که انگار حکومت هیچ نسبتی با این دختران نداره و صرفاً دنبال کتک زدن مردمه!
چه بلایی سر ما اومده که بی بی سی به همراه رسانه های ضد مردمی که طرفدار پلیس آمریکا و ملکه انگلیس هستن حالا اشک تمساح میریزن و صحبت از رویارویی مردم با نظام می کنن؟!
مهسا رو ما کشتیم با ساده لوحی و توهم مدنیتی که در جامعه حس کردیم اما یکبار حاضر نشدیم به خواهرمون بگیم چرا نافت بیرونه؟!
چرا ران پات از شلوار پاره پاره ات پیداست؟!
چرا مغازه داری که بچه ها و دختران ما رو مثل برده های جنسی لخت تر و لخت تر کرد رو تنبیه نکردیم؟!
📰 #تیتر_یک
▪️ مرور صفحات اول روزنامه های آفتاب یزد، اعتماد، ایران، خراسان، شرق، قدس، کیهان و وطن امروز
🔴@EqtedareVelaeii🇮🇷