🔴 چه کسانی مردم را ناامید میکنند؟
🔹اتحاد نانوشته برخی مسئولین بیبرنامه و ناکارآمد با رسانههایی که مشکلات را از اصل انقلاب و آرمانهای انقلاب اسلامی میدانند و به مردم القا میکنند برای اینکه مشکلات حل شود باید از این آرمانها(استقلالخواهی، دفاع از مستضعفین داخلی و جهانی، مبارزه با استکبار، عدالت، آزادی و ...) دست بکشند و برای حل مشکلات باید حاکمیت دینی کنار برود و حکومت سکولار تشکیل شود یا سلطنت برگردد، اینها عامل ناامیدی در کشورند.
🔸مسئولی که با ناکارآمدی یا فساد یا تخلف، مردم را ناامید میکند قطعاً در پازل دشمن کار میکند. چه بداند چه نداند و آن رسانه یا فعال مجازی هم که مشکلات کشور را ناشی از مقاومتِ مردم میداند و القا میکند برای حل مشکلات باید از اصول انقلاب عقبنشینی کرد و مولفههای قدرت را "بدهیم برود"، و القا میکند که کار ما تمام است، بن بست ایجاد شده و دیگر نمیشود کاری کرد، او هم به نقشه دشمنان ملت کمک میکند.
🔻برای مبارزه بادشمن داخلی وخارجی دو کار باید انجام داد:
🔹اول؛ همانطور که رهبر انقلاب قبلاً هم گفته: "برای مبارزه با آمریکا باید با فقر و فساد و تبعیض مبارزه کرد"، کار اصلی مسئولان و سیستم این باید باشد. رویکرد "سستی در مدیریت" و "محافظهکاری در رسانه"، مشکلات را حل نخواهد کرد.
🔸دوم؛ مطالبهگری آرمانهای انقلاب: ما باید با #جهاد_تبیین اثبات کنیم که اتفاقاً راهحل اصلی حل مشکلات کشور، عمل به آرمانهای انقلاب است و لاغیر. ما مردم باید از مسئولین و دستگاهها بخواهیم و مطالبه کنیم که به این آرمانها عمل کنند تا مشکلات حل شود. به عدالت، به دفاع از مستضعفان و ... .
🔹برخی خیال نکنند که انعکاس دردها و مشکلات و نقدها و مطالبه آرمانها یعنی القای ناامیدی و بن بست! القای بن بست و اینکه "دیگر نمیتوان کاری کرد و باید تسلیم شویم" تعریفش مشخص است و امر به معروف و نهی از منکر مسئولین و دست اندرکاران و اصحاب قدرت و ثروت و نقد سیاستها و عملکردها هم تعریفش مشخص است که یک ضرورت جدی و عقلانی و دستور قرآنی و نظر رهبران انقلاب بوده و هست.
🔻متاسفانه دو دسته از جهاد تبیین و تزریق امیدواری تعریف اشتباهی داشته و دچار خطا شدند:
🔹اول، حزباللهیهایی که امیدواری را به محافظهکاری و ماستمالی مشکلات تعبیر میکنند و فکر میکنند مطالبه آرمانها هم ناامیدی ایجاد میکند و نباید مطالبهگری کرد، نباید نقد کرد، نباید امر و نهی کرد. نباید موردی و تک بعدی به بیانات رهبری نگاه کرد. باید به شکل منظومه به بیانات ایشان دقت کرد. هم مطالبهگری آرمانها را خودشان گفتهاند، هم مبارزه با ظلم و فساد را و هم اینکه نقد کنید و تحلیل کنید و هم اینکه القای بن بست نکنید.
🔸دوم؛ دیگرانی که شعار #امیدآفرینی رهبری را عدم اطلاع ایشان از وضعیت ودفاع از وضعیت موجود مینامند و القا میکنند رهبری نمیخواهد مشکلات را ببیند.
🔹خیر؛ نه رهبر انقلاب از وضعیت موجود بیاطلاع است و نه هم قصدش از تاکید بر امیدآفرینی، توجیه و ماستمالی و ندیدن واقعیات است. حرف ایشان روشن است. ما حق نداریم ناامید شویم. ما نباید ناامید شویم و فکر کنیم مشکلاتمان ناشی از مقاومتمان در برابر دشمن و دفاع از مظلومان عالم است! خیر؛ باید مبارزه کرد. باید مسیر این انقلاب را محکم ادامه داد و نسخه حل مشکلات کشور بدون دین و انقلاب، نسخه غلطی است.
🔸باید با فقر، فساد، تبعیض و استکبار خارجی مبارزه کرد. ناامیدی معنا ندارد. قطعاً میتوان با ظرفیتهای داخلی کشور و اتخاذ سیاستها و طرح و برنامههای به نفع مردم می توان از بحرانها عبور کرد. نه مشکلات را توجیه کنیم و نه هم القای بنبست کنیم. برای حل معضلات جامعه بنبستی وجود ندارد.
🔹مسئولی که حل مشکلات را به رفع تحریمها گره بزند یا آن نخبه و استاد و معلم و رسانهچی که بگوید مبارزه فاید ندارد دیگر بس است و هستهای و موشکی و اقتدارمان را بدهیم برود و آن فعال رسانهای که مقاومت مردم را تضعیف میکند و آرمانها را عامل مشکلات معرفی میکند و القای بنبست را در دستور کار قرار میدهد، در خدمت کشور نیستند! در خدمت دشمنند. چه بدانند چه ندانند.
✅ #داود_مدرسی_یان
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار نخستینبار | رهبرانقلاب: من نمیخواهم این را در تلویزیون بگویم... شما خیال میکنید وقتی که آقای خاتمی با بیست میلیون رأی پیروز شد، یک عدّهای عصبانی نبودند؟
⛔️ ابطال یعنی زدن تو دهن مردم! چهل میلیون آدم آمدند پای صندوق رأی دادند، من بگویم شما غلط کردید رأی دادید؟
🔻به مناسبت ایام سالگرد نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد و سالگرد موافقت رهبر انقلاب با رسیدگی به شکایت نامزدهای انتخاباتی ۸۸
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻فیلم کامل قسمت بیستم حافظه تاریخی ایرانی
شاید نود درصد مردم نمیدانند که اولین قطعنامه های شورای حکام علیه ایران زمانی صادر شد که رئیس جمهور خاتمی و رئیس تیم مذاکره کننده روحانی بود. زمانی که صالحی هم به عنوان نماینده ایران وقتی حق رای داشت و می توانست به قطعنامه ضد ایرانی رای منفی بدهد، اما جلسه را ترک کرد تا قطعنامه با اجماع تصویب شود!
@Hafezeh_tarikhi_irani
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سیزده سال از نمازجمعه تاریخی 29 خرداد 88 میگذرد، نماز جمعه ای که خیلی ها با آن خاطره دارند و همراه با سخنان خطیب آن روز اشک ریختند.
در قسمت بیست و یکم برنامه حافظه تاریخی ایرانی آن نماز جمعه ماندگار و مهم را بازخوانی کردیم.
@Hafezeh_tarikhi_irani
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
سرویس کیهان
بذار بپرسه!(گفت و شنود)
گفت: یکی از مدعیان اصلاحات(علی مطهری) در نامهای به آقای رئیسی از ایشان خواسته است که بدون توجه به دیدگاه تندروها و هرچه زودتر به برجام برگردد!
گفتم: ولی آمریکا از برجام خارج شده است. ما خارج نشدهایم که برگردیم!
گفت: ایشان در همان نامه اعتراض کرده است که چرا درخصوص میدان نفتی آرش در دریای خزر که میان ایران و آذربایجان مشترک است اقدامی نمیشود؟!
گفتم: میدان نفت و گاز آرش در آبهای خلیجفارس است و نه در دریای خزر! و بین ایران و عربستان و کویت مشترک است و نه ایران و آذربایجان!
گفت: ایشان چند دوره نماینده مجلس بوده و یک دوره عضو هیئت رئیسه هم بوده است! مدعیان اصلاحات از اینکه با این حال و روز و میزان معلومات، خودشان را نظریهپرداز هم میدانند، خجالت نمیکشند؟!
گفتم: دانشآموزی از پدرش پرسید؛ سلسله جبال آلپ کجاست؟ پدرش گفت نمیدانم! پرسید؛ ادیسون کی بود؟ گفت نمیدانم!
پرسید؛ قلب در کدام سمت بدن قرار دارد؟ گفت نمیدانم! در این هنگام مادرش گفت؛ حواس پدرت را پرت نکن! و پدر گفت؛ چیکارش داری؟ بذار بپرسه و به معلوماتش اضافه بشه!
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
بیانیه حزب جمهوریخواه تگزاس مبنی بر نامشروع بودن ریاستجمهوری بایدن و ضرورت برگزاری رفراندوم تجزیه این ایالت از آمریکا در رسانههای جهان انعکاس زیادی داشته، اما در رسانههای خودمان اثری از خبر نیست! مقایسه کنیم با رفتاری که بیبیسی و... با اتفاقات بسیار کوچکتر در ایران میکنند.
#سید_یاسر_جبرائیلی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
⭕️مسئولین باید در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند/ امربهمعروف و نهیازمنکر مسئولان یک ظرفیت رشد است
👤آیت الله نوری همدانی در دیدار سیدمسعود میرکاظمی؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:
🔹هر کجا فقر، جهل و ظلم باشد عدالت نیست برای اجرای عدالت در سرتاسر کشور باید همه ابزارها به کار گرفته شود، حتی آن کسی که در دورترین نقطه سیستان و بلوچستان زندگی می کند بر گردن شما حق دارد.
🔹امر به معروف و نهی از منکر مسئولان ظرفیت مهم در رشد و تعالی جامعه اسلامی است.
🔹باید توجه داشت که زندگی مردم باید مطابق شان آنان اداره شود اگر مسئولان با صداقت و حسن نیت کمبودها و نارسایی ها را با مردم بیان کنند، مردم شریف ایران که در تمام صحنه یار و یاور نظام مقدس اسلامی بوده اند با جان و دل در کنار شما می ایستند.
🔹مسئولین باید علاقمند و دلسوز مردم باشند و در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند تا از مشکلات معیشت و گرانی آنها با خبر باشند
🔹 خدمت به مردم بهترین عبادات و مهم ترین مسئولیت شما است.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
📸 سپهبد قاسم سلیمانی: خدایا شکرگزارم که مرا در مسیر حکیم امروز اسلام، خامنهای عزیز قرار دادی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
.
🔴 سیلی سلیمانی صدا کرد
بی بی سی انگلیس به حرف افتاد
🔹مثل غلط اما مصطلحی است که عوام می گویند
👈 "تنها کسی که نمی داند، خواجه حافظ شیراز است".
حاکی از این که همه، از فلان اتفاق خبر دارند.
🔹جناب حافظ فرموده:
👈 "نهان کِی مانَد آن رازی کز او سازند محفلها".
مصداق این سخن، درماندگی های آمریکاست ولو غربگرایان، پنهان کنند.
👈 خبر رسوایی آمریکا در فساد انگیزی و کودتاگری از یک طرف،
و
👈 شکست های پیاپی آن از طرف دیگر، چنان عالمگیر شده که پژواکش حتی در شبکه دولتی انگلیس (دولت شریک جنایات کاخ سفید) شنیده می شود.
🔹رسم شبکه BBC، لاپوشانی جنایات و شکست های آمریکاست؛ اما حالا در اثر سیلی پر سر و صدایی که حاکمان واشنگتن در حیاط خلوت خود "#کلمبیا" خورده اند، #بی_بی_سی هم به حرف افتاده است:
♦️"در آمریکای لاتین، این شوخی مشهوری است که
👈⁉️ «میدانید چرا تا حالا در آمریکا کودتا اتفاق نیفتاده؟
✅ چون آمریکا در واشنگتن سفارت ندارد».
این قاعده هم استثنا داشت، در کلمبیا چندان نیازی به کودتا ضدچپ نبود، قدرت در دست رهبران راستگرای برخوردار از حمایت آمریکا مانده بود، طوریکه #هوگوچاوز، آن را «#اسرائیل» آمریکای لاتین لقب داده بود. اما حالا رخدادی تاریخی، ناظران را شگفتزده کرده؛
🔹نخستین رئیس جمهور چپگرا برگزیده شده:
👈گوستاوو پترو، عضو پیشین سازمان چریکهای ام۱۹.
👈این تازهترین نمونه از #چرخشها در آمریکای لاتین
و
👈 فاصله گرفتن از آمریکاست".
🔹آمریکایی که دیگر نمی تواند در حیاط خلوت خود (#آمریکای_لاتین)، از عهده ملت ها برآید، چگونه می تواند در غرب آسیا و در مقابل جبهه مقاومتی که حالا دامنه خود را تا
👈ونزوئلا و کلمبیا و بولیوی و...
⁉️ گسترش داده، عرض اندام کند؟
🔹آمریکا در #کلمبیا هم مانند #ونزوئلا از #فرهنگ_مقاومتی که #ایران پیشاهنگ آن است و از سید الشهدای مقاومت "#سردارشهیدسلیمانی"، سیلی خورد.
🔹#کلمبیاسال ها، پایگاه #آمریکا بود و کاخ سفید برای حمایت از#شورشیان_ونزوئلا، از این کشور استفاده می کرد.
👈 اما حالا مردم این کشور، رئیس جمهوری ضد آمریکایی را انتخاب کرده اند.
🔹کلمبیا چند هزار کیلومتر با ایران فاصله دارد؛ امادیروز، " #گوستاووپترو" رئیس جمهور منتخب اعلام کرد:
👇👇👇
👈 "سلیمانی، معمار غلبه بر بنیادگرایان فاشیست داعش در عراق و پیروزی کردها و اعراب برای رسیدن به مردم سالاری بود؛ آمریکا مزد او را با ترور داد.
👈آمریکا همیشه از شرورها حمایت می کند".
🔹چند روز قبل هم #مادورو رئیس جمهور #ونزوئلا گفته بود:
👇👇👇
👈"من، مارس و آوریل ۲۰۱۹ با سردار سلیمانی آشنا شدم. او زمانی به ونزوئلا آمد که از حملات سایبری آمریکا علیه تأسیسات برق رنج میبردیم. من واقعاً نمیدانستم که او چقدر عالی است، اما صحبتی که با او داشتم بسیار دلنشین بود. او پیشنهاد کمک داد و دو یا سه روز بعد، کارشناسان ایرانی برای تعمیر تأسیسات برق به ونزوئلا آمدند".
🔹احمق های درجه یک آمریکایی و صهیونیستی (و به احتمال قوی انگلیسی)، "#میهمان_رسمی_دولت_عراق" را بز دلانه در فرودگاه بغداد #ترور کردند و گفتند :
👈 "دست ایران قطع شد و این، آغاز عقب نشینی های جمهوری اسلامی است" (!)
🔹اما حالا حتی #کورترین و #سانسورچی_ترین رسانه ها در #نیویورک، #تل_آویو و #لندن هم می فهمند که
👈"#سلیمانی_شهید"، تبدیل به رسانه ای بسیج گر، و دست بزن ملت ها برای انتقام از قدرت های مستکبر شده است.
🔹راست گفت خداوند بلند مرتبه و بزرگ، که فرمود:
👇👇👇
👈 "أَمْ يُرِيدُونَ كَيْدًا ۖ فَالَّذِينَ كَفَرُوا هُمُ الْمَكِيدُونَ. يا مى خواهند نيرنگ کنند؟
👈پس آنان كه كافر شدند، خود دچار کید و نيرنگ هستند"
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
🏔 *اگر رضاشاه مزدور کوههای آرارات را به ترکیه نمیبخشید آیا شاهد کم آبی در خوزستان و ریزگردها و کم ابیها بودیم؟!!*
🏔 رضاخان هنگام بخشش آرارات گفت: *مهم نیست این کوه مال که باشد؛ مهم این است که ما (رضاشاه و آتاتورک) با هم دوست باشیم.*
🌋 *رژیم منحوس پهلوی ۱۰ نقطه استراتژیک از خاک ایران را ضمیمه دگر ممالک کرده است و بحرین را شوهر داد!*
🎄 *خاک مام میهن میبخشید و زمینهای مرقوب مردم را مصادره میکرد و به اموال نامشروع خود میافزود.*
📜 *رضا شاه پس از 16 سال سلطنت در نهایت 44 هزار سند به نام خودش داشت.*
🕌 صاحبان زمینهای مرغوب برای در امان ماندن از مصادره زمینهای خود آن را وقف میکردند و اینگونه بود که در زمان رضاخان وقف بسیار رواج یافت.
🏔 *از پیکره ایران ظرف ۳۰۰ سال اخیر ۷ کشور جدا شدند.*
✍️ محمد حسن قدیری ابیانه
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهید چمران خطاب به #روحانی: موضع شما، موضع خطرناکی است
♦️روحانی: توطئه گرها رو در نماز جمعه به دار بیاویزید | حقوق ارتشی های بازنشسته راحداقلی بدهید
#حتما_ببینید
#شهید_چمران
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔴 چماق بدست های موتور سوار که توی سوراخ موش دنبال ملی گرا ها میگشتند و شعار میدادند بازرگان پیر خرفت ایران ازکدام جریان سیاسی بودند؟
چه کسانی ملی گراها را در مجلس کتک میزدند و بدترین اتهامات را نثار بازرگان و هم قطارانش میکردند؟
افشاگری دهباشی از اوباشی گری های اصلاحطلبان در اوایل انقلاب
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم عضو ان پی تی هستیم هم استثنا ایم
👤 دکتر مهدی خانعلی زاده پژوهشگر روابط بین الملل:
🔹 آخرین بند برجام نوشته است که با ایران بعد از اجرای همه تعهداتش و انجام محدویت ها و... همانند یک عضو عادی ان پی تی برخورد می کنیم.
🔹 در برجام کاملا پذیرفته ایم که استثنا هستیم. ما هم عضو ان پی تی هستیم و هم استتنا ایم!! اصلا منطق ندارد. اینها می گویند بعد از انجام تمامی تعهدات تازه یک عضو عادی میشوید، یعنی اون چیزی که الان هستیم!
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔴 #امام_خامنه_ای : باید به دنبال [تشکیل] حکومت اسلامی در فضای سایبر برویم
🔺سردار #جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل میگوید: رهبر انقلاب در جلسهای فرمودند «فضای سایبری مدل جدید از حکمرانی جهانی است که در این فضا دنیا شکل میگیرد و مدل حکمرانی جهان و کشورها را تغییر میدهد و ما باید به دنبال مدل جدید حکومتی از #حکومت_اسلامی_در_فضای_سایبر برویم.»
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
گفت و شنود
چه می دانم؟!
گفت: آقای غرضی در مصاحبه با سایت دیده بان گفته است؛ «چمران بدون هماهنگی با من شروع به انجام عملیات های نظامی کرد... مگر مهندس برق می تواند از پس جنگ بر بیاید»؟
گفتم: ولی اولا؛ ده ها فرمانده لشکر و گردان ما در جنگ تحمیلی مهندس بوده اند. ثانیا؛ شهید چمران دوره های تخصصی جنگ های پارتیزانی را با موفقیت طی کرده بود. ثالثا؛ سال ها در جنوب لبنان با ارتش رژیم صهیونیستی جنگیده بود و رابعا؛ فرماندهی او در جنگ هنوز هم زبانزد کارشناسان نظامی است و...
گفت: از همه اینها گذشته، آقای غرضی می گوید؛ «چمران باید با من هماهنگی می کرد»! و تاکید می کند که «مگر مهندس برق می تواند از پس جنگ بر بیاید»؟ حالا باید از آقای غرضی پرسید که خود ایشان چه کاره بوده و چه تخصصی داشته است؟!
گفتم: آقای غرضی هم مهندس برق بوده!
گفت: پس چرا درباره شهید چمران چنین قضاوتی دارد؟!
گفتم: شخصی با عصبانیت به شخص دیگری ناسزا می گفت! پرسیدند؛ مگر چه کرده است که تا این اندازه از دست او عصبانی هستی؟ گفت؛ اگر می دانستم چه کرده که می کشتمش!
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
دنیای فراموش شده
✍سید محمدعماد اعرابی
محمدجواد ظریف وزیر خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم در آخرین گزارش خود از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) که تیرماه 1400 به مجلس شورای اسلامی ارائه داد، دست کم دو اعتراف تلخ درباره سیاست خارجی دولت تدبیر و امید داشت؛
«در مورد ضرورت کار متوازن با شرق و غرب به اجماع ملی نرسیدیم» و دیگری «دوستان دوران سختی را در سراب طمع سرازیر شدن شرکت های غربی از خود رنجاندیم» دو رویکرد غلطی که بنا بر نظر آقای ظریف چنان که از آن اجتناب می شد «هم دوستانمان سرخورده نمی شدند و در دوران سختی رهایمان نمی کردند و هم ترامپ برای فشار حداکثری با مانع مواجه می شد.» اینکه آیا وزیر خارجه وقت پس از 8 سال در پایان دولت تدبیر به این تجربه دست یافته و یا اینکه در تمام سال های وزارت علی رغم چنین دیدگاهی توانایی اقناع سایر دولتمردان برای تحکیم روابط با دوستان و اتخاذ رویکرد متوازن با شرق و غرب را نداشته، در نهایت چندان فرقی نمی کند. در تقویم 8 ساله سیاست خارجی دولت تدبیر تنها یک سفر به عراق توسط رئیس جمهور ثبت شد، رئیس جمهور یک بار به عمان رفت، آقای روحانی هیچ سفری به کشورهای حاشیه خلیج فارس نداشت. او هیچ سفر دوجانبه ای به تاجیکستان و قرقیزستان و پاکستان نداشت. روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان تنها یک بار در دولت اول آقای روحانی به ایران آمدند و طی سال های پس از آن دیگر به ایران دعوت نشدند اتفاقی که برای روسای جمهور ونزوئلا و نیکاراگوئه هم رخ داد. سفر رئیس جمهور چین و هیئت عالی رتبه همراهش به تهران با برخورد سرد دولتمردان تدبیر به یک ناامیدی محض تبدیل شد و در مجموع کار به جایی رسید که حتی حامیان آقای روحانی هم زبان به انتقاد گشودند: «ما تعارف نداریم در دولت روحانی، بدترین سطح روابط را با کشورهای منطقه و همسایه داشتیم که در دولت احمدی نژاد نداشتیم. این یک واقعیت است.»
غفلت از دوستان، همسایگان و کشورهای منطقه در حالی بود که در تحولات روز جهان، آسیای میانه نقشی کلیدی در نظم جهانی آینده پیدا کرده بود. منطقه ای که ایالات متحده سعی می کرد با تثبیت جایگاه خود در آن بخشی از سیاست خارجی اش در مهار چین، روسیه و ایران را دنبال کند. درست در همان سال هایی که دولتمردان تدبیر و امید نسبت به حضور موثر در آسیای میانه بی تفاوت بودند، وزیر خارجه آمریکا از فرسنگ ها آن طرف تر عازم تاشکند شد تا وزرای خارجه قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان را سر یک میز بنشاند و پنجمین نشست مذاکرات C5+1 را برای پیشبرد برنامه راهبردی 6 ساله آمریکا(2019-2025) تشکیل دهد. همان سال ها کارشناس «مرکز تحلیل سیاست اروپا» طی گزارشی؛ متحدان اروپایی آمریکا را سرزنش کرد که چرا «در آستانه برقراری نظمی جدید در آسیای میانه؛ کشورهای غربی سرگرم مناطق دیگری هستند!» درک اهمیت این حوزه نیازی به تحلیل های پیچیده آینده نگرانه نداشت. روسیه با نزدیکی ناتو به مرزهای غربی اش احساس خطر می کرد و چین نیز با استقرار پایگاه های نظامی مهم آمریکا در مرزهای شرقی اش در ژاپن و کره جنوبی و حضور نیروی دریایی آمریکا در آب های دریای چین احساسی مشابه داشت؛ در چنین شرایطی توجه ها به قلب آسیا معطوف می شد. منطقه ای که ایران نیز می توانست با بهره گیری از گستره حوزه تمدنی خود و ارتباطات وثیق فرهنگی با مردمانش همپای دیگر دوستان و متحدانش به نقش آفرینی در آن بپردازد؛ اما ترجیح داده بود به جای کنشگری، بیشتر نظاره گر باشد. چنین انفعالی در آمریکای لاتین هم رخ داد. در حالی که تا پیش از دولت تدبیر دولت های ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی ارتباطات مناسبی با ایران برقرار کرده بودند اما این روابط ناگهان در دولت های یازدهم و دوازدهم تنزل یافت. این اتفاق در شرایطی رخ می داد که پس از سال ها وقفه در همکاری ایران و ونزوئلا در دولت های یازدهم و دوازدهم، فروش نفت به ونزوئلا و ارائه خدمات پالایشگاهی به این کشور در خرداد 1399 نشان داد چنین ارتباطی از ظرفیت قابل توجهی برای افزایش تاب آوری ایران در مقابل تحریم ها برخوردار است.
در این زمینه عملکرد 8 ماهه دولت سیزدهم نسبت به عملکرد 8 ساله دولت های یازدهم و دوازدهم را اگر نگوییم ستودنی دست کم قابل قبول بوده است. در این چند ماه آقای رئیسی به روسیه، قطر و عمان سفر کرد؛ روسای جمهور ونزوئلا، ترکمنستان و قزاقستان را پس از حدود 6 سال و رئیس جمهور تاجیکستان را پس از 9 سال در ایران پذیرا شد و با حضور هیئت های عالی رتبه کشورهایی دیگر مانند پاکستان و ارمنستان در تهران نشان داد آن طور که وعده داده بود گسترش روابط با دوستان و همسایگان یکی از اولویت های اصلی سیاست خارجی دولت سیزدهم است. در نتیجه این تعاملات ایران توانست گازرسانی پایدار به مناطق شمال کشور را از طریق سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان انجام دهد.
اقتدار ولایی
دنیای فراموش شده ✍سید محمدعماد اعرابی محمدجواد ظریف وزیر خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم در آخرین
همچنین ایران توانست به احیای نقش خود در حمل ونقل بین المللی بپردازد و راه گذرهای راهبردی خود را عملیاتی کند. 28 خرداد 1401 همزمان با حضور رئیس جمهور قزاقستان در تهران، نخستین قطار راه گذر جدید ریلی KITI نیز وارد ایستگاه راه آهن تهران شد. راه گذری که از قزاقستان آغاز می شد و با عبور از ترکمنستان و ایران در ترکیه آسیای میانه را به اروپا متصل می کرد. کمی پیش از این نیز راه گذر شمال- جنوب برای اتصال اروپا به شبه قاره هند به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت. اولین مسافر این مسیر، محموله ای 41 تنی بود که از مبدا سن پترزبورگ راه افتاد و با انتقال به بندر آستراخان و سپس گذر از بندرانزلی و بندر عباس در مقصد به بندر ناواشیوای هند می رسید. راه گذری که اگرچه در شهریور 1379 قرارداد آن به امضای وزرای حمل ونقل ایران، هند و روسیه رسید اما پس از نزدیک به 22 سال وقفه نهایتا در دولت سیزدهم عملیاتی شد. بر این اساس شاه راهی بی رقیب با محوریت ایران ایجاد شد که مدت زمان انتقال کالا را نسبت به مسیر جایگزین آن در کانال سوئز تقریبا نصف می کرد و از 40 تا 60 روز به 25 تا 30 روز می رساند. همچنین حمل ونقل در این راه گذر به ازای هر 15 تن حدود 2500 دلار نسبت به مسیر عبوری از کانال سوئز صرفه اقتصادی داشت. علاوه بر اینها دوشنبه 30 خرداد 1401 اولین قطار باری بین المللی از یین چوان در شمال غرب چین به مقصد ایران حرکت کرد تا با عبور از قزاقستان و دریای خزر، محموله 1400 تنی خود را به بندر انزلی برساند. این مسیر هزینه و زمان انتقال بار از چین به غرب آسیا را به میزان چشمگیری در مقایسه با مسیرهای گذشته کاهش می داد. تعامل با دوستان، همسایگان و کشورهای منطقه در دولت سیزدهم علاوه بر احیای نقش ایران در حمل ونقل بین المللی، درهم تنیدگی اقتصادی ایران با این کشورها را نیز افزایش داد و همچنین به امضای ده ها سند همکاری منجر شد. طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از عملکرد 8 ماهه دولت سیزدهم در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به 15 کشور همسایه حدود 59 میلیون تن به ارزش 21 میلیارد و 753 میلیون دلار بوده است. رقمی که در مقایسه با دوره مشابه در دولت قبل(شهریور 1399 تا اردیبهشت 1400) شامل 33 میلیون تن به ارزش 11 میلیارد و 139 میلیون دلار، افزایش حدود 78 درصدی در وزن و حدود 95 درصدی در ارزش صادرات غیرنفتی ایران را تنها طی 8 ماه ابتدایی دولت سیزدهم نشان می دهد. این آمار زمانی اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد که بدانیم تعاملات اقتصادی ایران با دوستان، همسایگان و کشورهای منطقه کمترین تاثیرپذیری از تحریم را در مقایسه با کشورهای غربی و متحدان شان دارد. سال 1397 با خروج آمریکا از برجام و اعمال فشار حداکثری تحریم ها صادرات ایران به آلمان از 359 میلیون دلار در سال 1396 با افت 158 میلیون دلاری به 209 میلیون دلار در سال 1398 رسید. صادرات به ایتالیا از 422 میلیون دلار به 216 میلیون دلار رسید و نصف شد، صادرات به ژاپن تحت تاثیر تحریم 95 درصد کاهش داشت؛ اما صادرات ایران به 15 کشور همسایه نه تنها از تحریم ها تاثیر نپذیرفت بلکه افزایش یافت و از 23 میلیارد و 300 میلیون دلار در سال 1396 به 24 میلیارد و 300 میلیون دلار در سال 1398 رسید.
اینها قسمتی از تلاش 8 ماهه دولت سیزدهم برای جبران عقب ماندگی 8 ساله ایران در زمینه های اقتصادی منطقه است. دولت سیزدهم در این 8 ماه معجزه نکرد اما با شکستن نگاه انحصاری به غرب و چرخاندن نگاهش از غرب به شرق ظرفیت عظیمی را برای ثبات اقتصادی ایران در آینده، مصون از دشمنی ها و کارشکنی های غرب شناسایی کرد. سیاستی که در صورت ثبات اجرای آن و الزام دولت های آینده به استمرار آن از رهگذر اجماع ملی و تدوین اسناد بالادستی با ضمانت اجرایی، دست کمی از معجزه برای نسل های آینده ایران نخواهد داشت. ما نیازمند ارتباط با دنیای پیرامون مان هستیم؛ دنیایی که در 8 سال زمامداری دولتمردان یازدهم و دوازدهم فراموش شده بود چون نقشه سیاست خارجی در دولت تدبیر به جای 194 کشور تنها شامل 4 کشور و تعدادی از متحدان شان می شد.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
آثار حضور منافقان در حاکمیت -۱
✍علی جواهردهی
در نوشتار حاضر چگونگی شکل گیری جریان نفاق در جامعه اسلامی و خطر حضور این طیف در حاکمیت و قدرت و آثار زیانبار آن از نگاه قرآن بررسی و تشریح شده است.
چگونگی شکل گیری جریان نفاق
نفاق یک جریان اجتماعی در برابر گفتمان حاکم بر جامعه است. نفاق در لایه های متعدد و مختلف جامعه به شکل خزنده ای جریان دارد و به سادگی قابل ردگیری و شناسایی نیست.علت ایجاد این جریان به قدرت گفتمان حاکم بر جامعه برمی گردد.
هنگامی که جامعه ای چون امت اسلامی با قدرت ایمان و اعتقاد شکل می گیرد، هیچ گونه خلل و رخنه ای نمی توان در انسجام اجتماعی افراد یافت؛ زیرا نوعی برادری ایمانی در میان اینان شکل می گیرد که اجازه نمی دهد تا برخلاف اهداف جامعه حرکت شود. فشار سنگین گفتمان اسلام بر مخالفان کلی و جزیی با اهداف جامعه تا آنجاست که هیچ کسی جرات مخالفت با اصول ارزشی را به خود نمی دهد؛ زیرا باور قوی و استوار اعضای جامعه به اهداف و ارزش ها و اصول، سد مقاومی در برابر هرگونه مخالفت ها و کارشکنی هاست.
در این میان عده ای از افراد به هیچ جهتی با برخی از اصول یا ارزش ها یا اهداف جامعه ایمانی مخالفت می ورزند؛ اما آشکار شدن این مخالفت به معنای طرد اجتماعی یا محرومیت از بسیاری از فواید و منافع جامعه است. از این رو جریان نهانی به نام نفاق شکل می گیرد تا ضمن مخالفت نهانی با اصول، ارزش ها یا روش ها یا اهداف، از فواید جامعه بهره برند، بی آنکه زیانی متوجه آنان شود. در حقیقت نوعی مصلحت گرایی و تاکتیک همراهی و همگامی با امت و جامعه اسلامی موجب می شود تا در جامعه ایمانی حضور داشته باشند. این نوع حضور و عضویت در جامعه ایمانی از نظر قرآن همان نفاق است.
علت نامگذاری این افراد جامعه به نفاق از آن روست که آنها همانند موش های صحرایی ضمن کندن تونل های فرار مختلف، این امکان را برای خود فراهم می آورند که هرگز دم به تله ندهند و با توجیهاتی درباره رفتارهای گاه متضاد و متناقض با اصول ارزشی جامعه و اهداف و آن، خود را همگام و همراه با امت نشان دهند و از آسیب های احتمالی شناسایی و یا مخالفت آشکار رهایی یابند. جریان نفاق در لایه های مختلف جامعه همچون کانال ها و تونل های مترو و فاضلاب کشیده شده است و این امکان را به منافقان می دهد تا از لو رفتن و آشکار شدن نیات قلبی در امان مانند. از نظر قرآن، منافقان هر چند که در آغاز به شکل فردی عمل می کنند اما در نهایت به شکل یک جریان اجتماعی زیرزمینی سامان می یابند. انجمن ها و محافل آنان با ظاهری کاملا مقبول سازماندهی می شود و از رسمیت و ثبت قانونی نیز سود می برند. (خداوند در آیات 107 تا 110 سوره توبه به این ساماندهی قانونی و مقبول در شکل مسجد ضرار اشاره می کند.)
در این محافل، برخلاف مجامع عمومی، نیات خویش را آشکار می کنند و با برنامه ریزی و توطئه بر آن هستند که تا اهداف خویش را عملی سازند و در مواردی که با گفتمان حاکم در ارزش، روش یا هدفی مشکل دارند، آن را به گونه ای مخدوش سازند و با شبهه سازی و مشابهت سازی، جریان اصیل را تضعیف و جریان مشابه را به عنوان گفتمان حقیقی به مردم معرفی کنندو یا تغییر بنیادین در اصول و ارز ش ها و اهداف جامعه ایجاد کنند. (بقره، آیات 14 تا 16) نجواها و سخنان درگوشی آنان، به جای تحکیم و تایید بر ارزش های اجتماعی چون نیکی و احسان و تقوا، درباره چگونگی اختلال در روابط اجتماعی، افزایش نابهنجاری ها و رفتارهای ضد ارزشی، مخالفت با رهبری و ایجاد دشمنی و تفرقه میان امت یا امت و امام است. (مجادله، آیه 9)
آنان در میان مردم به اصول و ارزش ها و اهداف جامعه توجه و تاکید می ورزند، ولی هنگامی که در محافل خصوصی خود وارد می شوند، بیش از همه چیز این اصول و ارزش ها و اهداف را به تمسخر می گیرند و شیطنت خویش را آشکار می سازند. (بقره، آیات 14 تا 16)
علت این دوگانگی و دورویی، مربوط به قدرت گفتمان غالب و حاکم اجتماعی است؛ زیرا اگر گفتمان حاکم به هر شکلی تضعیف و یا سست شود، نفاق، چهره واقعی خود را آشکار می کند.
در زمان پیامبر فضای سیاسی و اجتماعی در مدینه نسبت به کفر چنان سنگین بود که هیچ کسی به خود جرات مخالفت با روش های حکومتی را نمی داد، چه رسد که بخواهد با اهداف و اصول و ارزش های جامعه مدنی به مخالفت برخیزد و آشکارا آن را به نقد کشد یا تهدید کند، اینجاست که جریان نفاق شکل می گیرد و پس از مدتی در یک فرآیندی به صورت سازمان یافته در مدینه ظهور و بروز می کند تا با سیاست و برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای با اصول و اهداف و ارزش های اسلامی به مقابله برخیزد.
آثار حضور منافقان در حاکمیت - ۲
از نظر قرآن، نفاق یک بیماری اجتماعی مبتنی بر بیماری فساد باطنی و قلبی بشر است. اهل نفاق، از یک بیماری باطنی رنج می برند که بر اثر عدم شناخت دقیق حقایق و لجاجت و مانند آن پدید آمده است. همین کوردلی موجب می شود تا نسبت به حقایق واکنش های منفی بروز دهند و کفر خویش را نهان سازند در حالی که در جامعه ایمانی زندگی می کنند. در ظاهر انسان های مومنی هستند ولی در باطن هیچ اعتقادی جز به دنیا و مادیات ندارند. اگر در ظاهر سخن از خدا و پیامبر و آخرت می زنند، ولی در باطن کافر هستند و این گفتارهای زیبا و شیرین و شیوا را تنها برای بهره مندی از برکات جامعه اسلامی بر زبان می رانند. (بقره، آیات 8 تا 10 و 204) از این روست که انسان های دروغگویی هستند و به سادگی پیمان شکنی می کنند. (توبه، آیات 75 تا 77)
منافقان در حاکمیت
منافقان به سبب آنکه اعتقادی به خدا و آخرت ندارند، تمام هدف خویش را مانند کافران بر دنیا و مادیات متمرکز کرده اند. تنها تفاوتی که میان کافران و منافقان وجود دارد در تاکتیک و سازوکارها و روش هاست، وگرنه در اصول راهبردی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. منافقان به سبب حضور در جامعه ایمانی و مصلحتی که در آن می بینند، ظاهری ایمانی دارند؛ ولی کافران به صراحت کفر خویش را بیان می کنند و در پی مادیات و دنیای خود می روند. لذا خداوند خطر منافقان را بیشتر از خطر کافران می داند؛ زیرا حضور آنان در جامعه اسلامی از چند جهت خطرناک و خطرساز است.
جریان نفاق با ایجاد تشکل و سازماندهی این امکان را می یابد تا در قدرت و حاکمیت نفوذ کند. آنان به سبب مصلحت گرایی، از ظاهری بهتر در ایمان برخوردار هستند. کلام و سخن شان شیوا و شیرین تر است. (منافقون، آیات 1 و 2؛ بقره، آیه 204)
آنان مردمانی فرصت طلب هستند و برای دستیابی به منافع دنیوی خویش از هیچ فرصتی نمی گذرند. (نساء، آیات 138 و 141؛ توبه، آیه 50) بر این اساس، حضور در قدرت و حاکمیت به سبب ایجاد فرصت های بی مانند برای سوءاستفاده در دستور کار آنان است. این گونه است که پس از عصر پیامبر(ص) جریان نفاق توانست با ظاهری ایمانی، قدرت را در دست گیرد و حاکمیت را از صاحبان بر حق آن بیرون کند.
قدرت به منافقان این امکان را می بخشد تا بیرون از فشارهای سیاسی و اجتماعی گام هایی بلند برای تامین منافع مادی و دنیوی خود بردارند. آنان هرچند به سبب وحی، حضور پیامبر(ص) و ترس از رسوا شدن، در عصر پیامبر(ص) در ضعف مفرط و آشکاری بودند (توبه، آیات 68 و 69) ولی پس از آن با امید به همراهی منافقان جدید، به قدرت نزدیک و در نهایت بر آن سوار شدند.
هدف نهایی منافقان از حضور در حوزه قدرت سیاسی و اجتماعی، سوءاستفاده، عدالت خواری، ظلم و ستمگری (توبه، آیات 68 تا 70) و فسادگری است؛ از این روست که خداوند به مومنان هشدار می دهد تا با شناسایی منافقان اجازه ندهند آنان در حوزه سیاسی و قدرت و حاکمیت وارد شوند و از قدرت برای فساد و تباهی بهره برند. (بقره، آیات 204 و 205 و سوره منافقون)
منافقان، مفسدان مدعی اصلاحات
اصولا منافقان به سبب بیماردلی، عدم شناخت حقایق و بی خردی و کوردلی که بدان گرفتار هستند، نه تنها عناصری فاسد بلکه مفسد هستند و با کارهای فسادانگیز خویش بر آن هستند تا نابهنجاری ها و ضدارزش ها را در جامعه گسترش دهند. (بقره، آیات 8 تا 12)
این در حالی است که همین منافقان ادعای اصلاح طلبی داشته و خود را از مصلحان واقعی برمی شمارند؛ زیرا به نظر خودشان مردمانی خردمند و روشنفکر و صاحب اندیشه های متعالی و عالی هستند و می توانند جریان های اصلاحی و اصلاحات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی را مدیریت کنند. (بقره، آیات 11 و 12)
از نظر قرآن مشکلی که منافقان با آن مواجه هستند، کوردلی و بی بصیرتی آنان و عدم شناخت حقایق است. این مشکل موجب می شود تا مسائل را برخلاف حقیقت ببینند و تحلیل و تبیین کنند. این گونه است که خود را مصلح واقعی برمی شمارند در حالی که اگر به ابزارهای ابتدایی شناخت چون حس مراجعه می کردند، به سادگی درمی یافتند که اعمالشان چیزی جز فساد و تباهی نیست و برخلاف ادعای بزرگ اصلاح طلبی، جز فساد چیزی را ترویح نمی دهند. (بقره، آیات 11 و 12)
در حقیقت منافقان از درک درست مصلحت و مفسده ناتوان هستند و همین ناتوانی موجب شده که از مفسده بودن اعمال و افسادگری خود خبری نداشته باشند و مدعی اصلاح طلبی شوند. (همان)
بنابراین خداوند به مومنان هشدار می دهد تا هوشیار باشند و اجازه ندهند تا منافقان در حوزه قدرت وارد شده و آن را به تباهی و فساد کشانند؛ چرا که حضور منافقان در حوزه سیاسی و قدرت به معنای فساد جامعه و نابودی آن است. بنابراین، نباید اجازه داد تا این نابخردان واقعی و سفیهان حقیقی زمام امور حکومت و حاکمیت را در دست گیرند.(همان و نیز محمد، آیه 22)
آثار حضور منافقان در حاکمیت -۳
اگر منافقان در حاکمیت و قدرت حضور یابند، فساد و تباهی را به شکل سازمان یافته گسترش می دهند و با سیاست گذاری ها و برنامه ریزی هایی می کوشند تا ارزش ها به ضد ارزش تبدیل و ضد ارزش ها در جامعه گسترش یابد.
گام نخستی که آنان برمی دارند، بی بندوباری جنسی و اخلاقی است. این سیاست و برنامه آنان موجب می شود تا روابط خانوادگی از میان برود و بنیاد خانواده به سستی گراید. این گونه است که قطع رحم در جامعه رخ می نماید و افراد و اعضای جامعه از خانواده کوچک تا بزرگ از هم دور می شوند؛ زیرا بحران در خانواده به بحران در اجتماع تبدیل می شود و قطع ارتباط خانوادگی و سستی بنیاد آن موجب می شود تا روابط سالم اجتماعی نیز از میان برود.(محمد، آیه 22)
خداوند در آیه 205 سوره بقره به صراحت از فسادانگیزی منافقان در حوزه اخلاق اجتماعی سخن به میان می آورد و روشن می سازد که این رفتار آنها موجب می شود تا نسل های آینده جامعه تباه شوند و در یک فرآیند معقول جامعه پذیری در ایشان صورت نگیرد. آنچه در این آیه به عنوان نسل کشی مطرح می شود، به یک معنا همان زوال روابط سالم اجتماعی در میان نسل های آینده جامعه است؛ زیرا همان گونه که محیط اجتماعی ناسالم فطرت کودکان را تخریب می کند و موجب می شود تا کودک برخلاف فطرت خود در یک محیط ناسالم اعتقادی و رفتاری رشد کند(نوح، آیه 29) همچنین این گونه محیط های ناسالم اجتماعی در حقیقت برآیندی جز نسل کشی ندارد؛ زیرا کشتن افراد و اعضای یک جامعه تنها به کشتن فیزیکی و جسمی انجام نمی گیرد بلکه کشتن فکری و فرهنگی و شخصیتی نیز از مصادیق نسل کشی است. از این رو احیای فکری را به معنای احیای بشریت دانسته اند.
به هر حال، حضور منافقان در حاکمیت و قدرت به معنای نابودی نسلی است که باید تداوم بخش حیات اجتماعی جامعه اسلامی باشد. منافقان با حضور در حاکمیت این فرصت را می یابند تا با شست وشوی مغزی کودکان و نوجوانان، نسل آینده جامعه ایمانی را نسلی بی بندوبار ببار آورند و جامعه ایمانی را این گونه به نابودی بکشاند. این عمل را منافقان در صدر اسلام پس از پیامبر(ص) انجام دادند و موجب شدند تا در دوره معاویه و یزید، نسلی بی بندوبار بوجود آید که فرزند پیامبر(ص) و اهل بیت او(ص) را به سادگی بکشند و بر اجساد ایشان اسب بتازند و جنایت ها و تباهی های بسیاری را انجام دهند که از آن جمله نسل کشی واقعی در مدینه و ایجاد جامعه ای از فرزندان زنا و زناکار و رقاصه و شرابخوار بوده است.
اشکال گوناگون فساد در زمین از جمله فساد در کشاورزی(بقره، آیه 205)، فساد در نسل ها(همان)، فساد اخلاقی(محمد، آیه 22) و گسترش نابهنجاری ها به جای هنجارها(همان) در صورت قدرت یافتن منافقان در جامعه پدید می آید و آنان با تمام قدرت و ثروتی که در اختیار می گیرند جز به فساد و تباهی دامن نمی زنند.(بقره، آیات 204 و 205) بنابراین لازم است که جامعه ایمانی هوشیار باشد و اجازه ندهد تا اینان به قدرت و حاکمیت نزدیک شوند و با شناسایی و ردگیری جریان نفاق از حضور آنان در حاکمیت جلوگیری کند.(بقره، آیات 11 و 12؛ محمد، آیه 22)
تمام سعی و تلاش منافقان این است که در حکومت وارد شده و با ظاهری ایمانی و مقبول با شعارهای زیبا و شیرین و فریبنده مردم را با خود همراه کرده و دل هایشان را در اختیار گیرند تا با امکانات موجود در حاکمیت، فساد و تباهی را دامن زنند و جامعه را از درون متلاشی و نابود سازند. حضور در حکومت و حاکمیت و فتح سنگر به سنگر قوای حکومتی در برنامه اصلی و راهبردی منافقان قرار دارد تا با ایجاد حاکمیتی دوگانه به اهداف خویش برسند. بنابراین، تنها راه مقابله شناسایی و ردگیری آنان با استفاده از لحن القول(محمد، آیه 30) و شعارهای فریبنده و یاوه گویی های آنان است.
✍علی جواردهی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
جمود و خشکه مقدسی، منشا بزرگ ترین جنایت ها در تاریخ
منبع: مجموعه آثار استاد شهید مطهری (پاسخهای استاد به نقدهایی بر کتاب مساله حجاب)، ج19، صص: 618-617- با ویرایش جزئی.
(به مناسبت اقدامات تروریستی اخیر تکفیری ها در مشهد مقدس، گنبد کاووس و...)
به طور کلی افرادی که به دین می گروند و سپس بیرون می روند از افرادی که از اول گرایش پیدا نکرده اند خشن تر و ضد انسانتر می شوند؛ زیرا دین به حکم نیروی عظیم خود همه عواطف دیگر انسانی را تحت الشعاع قرار می دهد و اگر رفت همه آنها را که در خود هضم و جذب کرده بود نیز با خود می برد.
این است افرادی که زمانی متدین بوده و سپس بی دین شده اند از بی دینهای اولی خشنتر و بی عاطفه تر و خطرناکتر می شوند.
اما خطرناکتر از این طبقه، متدینان منحرف شده و کج سلیقه خشکه مقدسند.
این طبقه علاوه بر اینکه عواطف انسانی شان تحت الشعاع عاطفه دینی قرار گرفته و از تاثیر مستقل افتاده، نیروی دین به حکم اینکه منحرف شده اثر خود را نمی بخشد و از آن طرف چون زائل نشده و به صورت انحرافی کار می کند به همان قدرت که مقتضای نیروی دین است فعال است.
اینها دیگر از هر سبع - درنده ای - خطرناکتر و وحشتناکترند.
تاریخ نشان می دهد که بی رحمانه ترین جنگها، کشتارها، زجر و شکنجه ها به وسیله خشکه مقدسان صورت گرفته است.
بزرگ ترین نمک نشناسی ها را اینها انجام می دهند زیرا: «یحسبون انهم یحسنون صنعا»؛ به خیال باطل می پندارند که نیکوکاری می کنند.(کهف/104)
جنگهای صلیبی، جنگهای خوارج، حتی فاجعه کربلا ساخته دست این طبقه است.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
چهره شناسی مومن
✍علی محمد توکلی
ایمان دارای مراتب و درجاتی است (مائده، آیه 93) که در مراتب عالی ایمان، شخص از توانایی شناختی و ادراکی شگفتی برخوردار می شود که بصیرت و رویت ملکوت و باطن چیزها از جمله مصادیق این توانمندی است.
بر همین اساس است که پیامبر(ص) می فرماید: اتقوا فراسه المومن ، فإنه ینظر بنور الله ، ثم قرا: «إن فی ذلک لآیات للمتوسمین» قال: المتفرسین؛ پیامبر خدا(صلی الله علیه وآله) فرمود: بترسید از درون بینی مومن! زیرا که او با نور خدا می بیند. حضرت سپس آیه «به یقین در این برای نشانه شناسان نشانه هاست» را تلاوت کرد و فرمود:(منظور از نشانه شناسان) یعنی افراد با فراست.(المیزان، ج 12، ص 186؛ نگاه کنید:تفسیر القرطبی، ج10 ص429)
امام باقر(ع) نیز می فرماید: ما من مخلوق إلا و بین عینیه مکتوب مومن او کافر، و ذلک محجوب عنکم و لیس بمحجوب عن الائمه من آل محمد ، ثم لیس یدخل علیهم احد إلا عرفوه مومنا او کافرا ، ثم تلا هذه الآیه: «إن فی ذلک لایات للمتوسمین» فهم المتوسمون؛ هیچ آفریده ای نیست مگر اینکه بر پیشانی او مومن یا کافر نوشته شده است و این از شما پوشیده است اما از امامان آل محمد پوشیده نیست. از همین رو هرکس بر ایشان وارد شود می دانند که او مومن است یا کافر. حضرت سپس این آیه را خواند: «به یقین در این برای نشانه شناسان نشانه هاست». این نشانه شناسان، همان امامان آل محمدند.(المیزان، ج 12، ص 187)
این نشانه شناسی که با «سیما»ی افراد کار دارد می تواند بر اساس دو امر تحقق یابد:
1. توجه به حوزه رفتارشناسی و قیافه شناسی ظاهری، مانند آثار و نشانه هایی که از مومنان از اثر سجده در پیشانی آنان پدید می آید: سیماهم فی وجوههم من اثر السجود؛ نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمایان است (فتح، آیه 29) یا در کافران که در قول و رفتارشان نمایان می شود: ولو نشاء لاریناکهم فلعرفتهم بسیماهم ولتعرفنهم فی لحن القول؛ و اگر بخواهیم قطعا آنان را به تو می نمایانیم در نتیجه آنان را به سیمای [حقیقی]شان می شناسی؛ و از آهنگ سخن به [حال] آنان پی خواهی برد.(محمد، آیه 30) امیرمومنان علی(ع) می فرماید: ما اضمر احد شیئا إلا ظهر فی فلتات لسانه ، و صفحات وجهه؛ هیچ کس چیزی را در دل پنهان نکرد، مگر اینکه آن چیز، خود را در لغزشهای زبان و حرکات چهره اش نمودار ساخت.(نهج البلاغه، حکمت 26)
2. نمایاندن الهی و دیدن ملکوت افراد؛ چنان که خدا می فرماید: ولو نشاء لاریناکهم فلعرفتهم بسیماهم؛ و اگر بخواهیم قطعا آنان را به تو می نمایانیم در نتیجه آنان را به سیمای [حقیقی]شان می شناسی.(همان) به سخن دیگر ، خدا در آیه 30 سوره محمد(ص) دو روش برای شناخت افراد بیان کرده است که نخست نمایاندن الهی است که شخص سیمای حقیقی و باطنی و ملکوتی دیگری را می بیند؛ دیگر شناخت از طریق نشانه های ظاهری چون آهنگ سخن و کلام.
همه انسان ها از این ظرفیت برخوردارند که با نظر در چیزها به ملکوت آنها دست یابند؛ از همین رو خدا می فرماید: اولم ینظروا فی ملکوت السماوات والارض وما خلق الله من شیء؛ آیا در ملکوت (حکومت و نظام) آسمانها و زمین و هر چیزی که خدا آفریده است ننگریسته اند.(اعراف، آیه 185)
اما اینکه چرا ما ملکوت چیزها را نمی بینیم به این باز می گردد که قلب مادر اثر گناهان سلامت خود را از دست داده و دیگر نمی تواند آینه حقیقت نما باشد؛ از این روست که پیامبر (ص) می فرماید: لولا ان الشیاطین یحومون علی قلوب بنی آدم لنظروا إلی ملکوت السماء؛ اگر نبود که شیطان ها بر گرد دل های آدمیان می چرخند، هر آینه آنان ملکوت آسمان ها را می دیدند.(المحجه البیضاء ، فیض کاشانی،ج 2، ص125؛ احیاء علوم الدین ، الغزالی، ج2، ص59)
بنابراین، از آیات قرآن به دست می آید که مومنان می توانند سیمای درونی افراد را آنگونه که هست ببینند و ملکوت آنان برای این مومنان واضح و روشن است. پس فراست مومن می تواند به معنای دیدن حقیقت به کرامت الهی و نمایاندن خداوندی باشد و می تواند با قیافه شناسی و حرکات شناسی و رفتار شناسی همراه باشد.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
چراغ راه
افتخار پیامبر (ص) به ازدیاد امت خود
منبع: کنزالعمال، ج 16، ص 271، ح 44407
قال النبی(ص): «النکاح من سنتی، فمن لم یعمل بسنتی فلیس منی و تزوجوا فانی مکاثر بکم الامم.»
پیامبر اکرم(ص) فرمود: ازدواج از سنت من است، پس هرکس که به سنت من عمل نکند از من نیست. ازدواج کنید زیرا من به افزونی شما بر دیگر امت ها می بالم.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
یکی از طلبهها میگفت تو شهر با موتورم رسیدم پشت چراغ قرمز کنار یه ماشین شاسی بلند،راننده وقتی دید معمم هستم شیشه را داد پایین و شروع کرد به فحاشی کردن که شما مسبب اصلیِ فقر و بدبختی مردم هستید
منم مات و مبهوت یه نگاه به موتورم مینداختم،یه نگاه به ماشین چند میلیاردی اون بنده خدا!
✍شیخ شبانی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
اقتدار ولایی
یکی از طلبهها میگفت تو شهر با موتورم رسیدم پشت چراغ قرمز کنار یه ماشین شاسی بلند،راننده وقتی دید م
حکایت جوانی است که در سوره بقره به آن اشاره شده است
دو تا پسر خواستگار یک دختر مومن در بنی اسرائیل شده بودند و دختر با آن یکی که مومن بود ازدواج کرد و آن دیگری شب زفاف داماد را به قتل رساند و فردایش با شمشیر بر کشیده از نیام به خونخواهی فریاد می کشید و آن شد که موسی کلیم به تقاضای بنی اسرائیل از خداوند چاره خواست و امر آمد که گاوی با آن مشخصات ذبح کنند........
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی #اقتدار_ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷