#پای_درس_تفسیر #امام_خامنهای_روحی_فداه
📜"وَكَذٰلِكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَكونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدًا" بقره؛ ۱۴۳
🔹 به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از #ادبیّات_دشمن استفاده نکنید. دشمنان #انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات #تندرو و #میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.
🔹 آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها #امام_بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بندهی حقیر هستم. میانهرو حرف قشنگی است امّا اسلام اینجوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را!!!
🔹 اسلام، طرفدار میانه و طرفدار «وسط» است: "وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا". امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: "اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطیٰ هِیَ الجادَّة"؛ این #نهج_البلاغه است.
🔹 راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانهرو تندرو نیست؛ در مقابل میانهرو منحرف است. آن کسی میانهرو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛
❇️امّا در جادّه، بعضیها تندتر میروند و بعضیها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ "سابِقوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم"؛ جلوتر بروید.
🔹 آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است.
⚠️دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در #راه_انقلاب مصمّمتر و پایدارترند؛ حزباللّهیها را میگویند تندرو. میانهرو [هم] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد.
🗓 بیانات در دیدار مردم نجفآباد؛ ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
#معنای تندروها و میانه روها
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
اوصاف خیانتکاران در قرآن - ۱
بهنام وکیلی
جامعه براساس همدلی، همسویی و همکاری گروه های انسانی شکل می گیرد. هر یک از افراد در جامعه دارای نقشی است که می بایست رفتارهای خویش را براساس آن سامان دهد. اگر شخصی در چارچوب نقشی که به عهده دارد و یا به عهده او گذاشته شده عمل نکند، به اجتماع خیانت کرده است؛ زیرا جامعه او را برای انجام نقش اجتماعی که به عهده او گذاشته شده امین و مسئول می شمارد و انتظار عمل براساس نقش را از او دارد. هنجارهای اجتماعی و عمل درچارچوب آن انتظار دیگری است که جامعه از افراد خود انتظار دارد و هرگونه رفتار های بیرون از آن را عملی خیانت بار ارزیابی می کند. بنابراین ارتباط تنگاتنگی میان نقش و هنجارهای اجتماعی از سویی و امانت و خیانت از سوی دیگر وجود دارد.
این مسئله در امور شخصی نیز از نظر قرآن مورد توجه قرار گرفته و افزون بر نقش اجتماعی و ارتباط انسان با دیگری به ارتباط خود با خود و ارتباط خود با خدا نیز توجه داده است. از این رو، از خیانت به خود و خیانت به خدا نیز سخن به میان می آید. کسانی که برخلاف اهداف وجودی حرکت می کنند و نقش خود را حتی نسبت به خویش به درستی ایفا نمی کنند خائن به خود شناخته می شوند؛ چنان که اگر برخلاف نقش خود بر هستی عمل کنند از نظر هستی شناختی قرآنی به عنوان خیانتکار قلمداد می شوند.
در گفتارهای روزانه مردم واژه خیانت با کاربردهای مختلف و مصادیق گوناگون مفهوم یگانه ای را به ذهن متبادر می کند که مولفه اصلی آن نقض امانت و پیمان شکنی به شکل مخفی و نهان است. به این معنا که هرگونه پیمان شکنی و یا خلاف امانت عمل کردن را خیانت نمی شمارند بلکه زمانی عمل نابهنجار خیانت شمرده می شود که شخص به طور مخفیانه و نهانی انجام دهد. از این رو مخفی کاری از مولفه های اساسی خیانت به شمار می رود.
پرسش این نوشتار آن است که نگرش قرآن به خیانت چیست و خیانتکاران را با چه اوصافی معرفی می کند؟
انگیزه شناسی خیانت
اصولا چرا خیانت پدید می آید و چه انگیزه هایی موجب می شود تا شخص نسبت به خود و یا دیگری برخلاف فضایل اخلاقی و اصول هنجاری عمل کند و مرتکب خیانت شود؟
اگر به واکاوی مسئله خیانت و دروغ توجه شود می توان دریافت که ارتباط معناداری میان دروغ و خیانت وجود دارد. دروغ، کلامی برخلاف واقعیت و حقیقت است که برای پوشاندن مطلبی به کار می رود تا خود و یا دیگری از آثار و پیامدهای راستگویی در امان قرار گیرد. شخص هرگاه دریابد که بازگویی حقیقت و واقعیت می تواند موجبات تنبیه و مجازات هرچند کلامی و سرزنش او را فراهم آورد از راستگویی پرهیز می کند و دروغ را راهی برای رهایی خود از پیامدهای راستگویی برمی شمارد. چنین حالتی در مسئله خیانت ولی در حوزه عمل وجود دارد. شخصی که کلامی و یا چیزی را به شکل امانت در اختیار دارد و آن چیز از آن وی نمی باشد بلکه مال دیگری است که به شکل محدود زمانی و یا مکانی در اختیار او قرار گرفته تا به صاحب آن کلام و یا چیز تحویل دهد، در زمانی که احساس کند که نگهداشتن آن کلام (مانند راز و یا پیام) و یا چیز به ضرر اوست و یا بکوشد بر خلاف اصل امانتداری در آن تصرف کند و این کار را نهانی و به دور از چشم دیگری یا دیگران انجام دهد در این هنگام است که گرایش به خیانت در وی تقویت می شود و در امانت خیانت می ورزد.
به سخن دیگر خیانتکار در عمل، حقیقت و یا واقعیتی را می پوشاند و آن را دگرگونه کرده و به سود خود مصادره می کند و همان کاری را در عمل انجام می دهد که دروغگو در میدان کلام و سخن گفتن انجام می دهد. مخفی کاری و پوشاندن واقعیت ها و حقایق از رفتار های مشترک دروغگو و خیانتکار است.
از سوی دیگر شخص با خیانتکاری می کوشد تا سودی را به دست آورد که به نظر وی کوتاه ترین راه دست یابی به آن است؛ دروغگو نیز بر این باور است که دروغ، وی را از تنبیه و مجازاتی نگه می دارد و به سودی نزدیک می رساند.
بنابراین در بخش انگیزه شناسی خیانت می توان گفت که علت اصلی خیانت کاری دستیابی به سودی نزدیک با بهره گیری از کمترین هزینه های ظاهری و کوتاه ترین شیوه ها و ابزارهاست.
به عنوان نمونه کسی که در کلام خدا تحریف می کند و حکمی را دگرگونه جلوه می دهد می کوشد با این عمل خیانت بار خود به منافع زودبازده دست یابد که در صورت حفظ کلام خدا و امانتداری در آن به آن نخواهد رسید.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
اوصاف خیانتکاران در قرآن - ۲
بهنام وکیلی
خداوند در آیه 107 و 108 سوره نساء به نکته ای اشاره می کند بیانگر ارتباط تنگاتنگ بینش و نگرش است. خداوند در آیه به بینش هستی شناسی خیانتکاران توجه می دهد و می گوید که خیانتکاران از آنجا که برای خداوند جایگاه درستی در نظر نمی گیرند رفتارهای تناقض آمیزی را در پیش می گیرند. در تحلیل قرآن از نابهنجاری خیانت مشخص می شود که از نظر خیانتکاران عملی نادرست و ضداخلاقی و هنجاری است و از این روست که می کوشند تا مخفیانه آن را از انجام دهند. در حقیقت علت و انگیزه خیانت و مخفی کاری آنان را باید گاه در حیای آنها در مردم جست. خیانتکاران برای خود در چشم مردم احترام و مقامی قائل هستند و از این رو می کوشند تا عمل زشت خویش را نهانی انجام دهند و از مردم مخفی دارند؛ زیرا عمل آشکار و تصرفات نابجا ونادرست موجب می شود تا از چشم مردم بیفتند.
خداوند در این آیه به این مسئله اشاره می کند که خیانتکاران نسبت به مردم حیا می ورزند و همین مسئله موجب شده است تا کار زشت خویش را نهانی انجام دهند ولی نسبت به خدا حیا نمی ورزند و با عمل زشت خیانت را در برابر دیدگان الهی انجام می دهند.
در حقیقت اگر مردم نسبت به خدا و احاطه او به هستی و همه امور ریز و درشت آگاهی می داشتند باید در برابر خداوند شرم و حیا می کردند و در چیزی خیانت نمی کردند. اما بینش نادرست آنان موجب شده است که خود را در محضر الهی نبینند و مرتکب گناه خیانتکاری شوند. اگر آنان هستی و عالم را محضر خداوند می دانستند و خود را همواره در هر حال در برابر دیدگان خداوند احساس می کردند هرگز مرتکب گناه خیانتکاری نمی شدند. بنابراین از عمل خیانت بار آنان می توان دریافت که چنین آدم هایی خود را در برابر خداوند احساس نمی کنند.
خیانت، مفهومی فراگیر
در کاربردهای قرآنی خیانت اصطلاحی فراگیر است که حتی خیانت به خود را شامل می شود. به سخن دیگر خیانت تنها امری اجتماعی و در حوزه روان شناسی اجتماعی و یا علوم تربیتی نیست بلکه از اموری است که در حوزه روان شناسی فردی و مباحث و مسائل اخلاقی نیز از آن سخن به میان می آید. از این رو از خیانت همانند امانت، هم در حوزه فضایل اخلاقی و منش های فردی و هم در حوزه هنجارهای اجتماعی و علوم تربیتی سخن گفته می شود.
سبب فراگیری اصطلاحی امانت و خیانت، مربوط به نقش آن است؛ زیرا در کاربرد های قرآنی مسئله امانت و خیانت ارتباط تنگاتنگی با مسئله نقش انسانی در قبال خود یا خدا و یا دیگری (اجتماع) پیدا می کند. به این معنا که هرگاه شخص برخلاف نقشی که از سوی خدا یا جامعه به او واگذار شده است عمل کند خیانتکار شمرده می شود.
یکی از امانت هایی که خداوند به انسان واگذار کرده امانت ایمان است. ایمان به معنای باورهایی که آدمی را در مسیر تکامل و قرب الهی نگه داشته و به حرکت وامی دارد. بنابراین اگر شخص در مسیر کمالی قرار نگیرد و خود را از خداوند دور سازد به عنوان خیانتکار قلمداد می شود.
از نظر خداوند نعمت ولایت و قرآن و آموزه های دیگر وحیانی به عنوان امانت های الهی برشمرده می شود هر گونه رفتار نهانی که آدمی را از آن دور سازد به عنوان عمل خیانت بار معرفی می شود.
بر این اساس است که خداوند در آیه 187 سوره بقره گناه و سرپیچی از فرمان های الهی و آموزه های وحیانی چون روزه خواری و یا نزدیکی به زن در برخی از موارد را از مصادیق خیانت برمی شمارد؛ زیرا از نظر خداوند هر کسی در زندگی خویش نسبت به خدا و آموزه های آن نقش دارد که بیرون رفتن از آن دایره و چارچوب به معنای خیانت دانسته می شود.
خیانت به خدا یعنی عمل برخلاف آموزه های وحیانی موجبات دوری شخص از مسئولیت های انسانی در قبال هستی و خدا را سبب می شود و او را از حریم کمال و تکامل دور می سازد و این به عنوان خیانت به خود نیز مطرح می شود.به سخن دیگر انسان در هستی دارای مسئولیتی به نام دست یابی به کمال و بروز تمامی استعدادها و ظرفیت های کمالی است که از آن به اسمای الهی یاد می شود. براین اساس اگر شخص عملی را انجام دهد که وی را از مسیر کمالی دور می سازد و اجازه بروز و ظهور استعدادها و ظرفیت های وی را نمی دهد آن عمل در حکم خیانت به خود تلقی می شود؛ زیرا این عمل موجب شده است تا شخص نقش خود را نسبت به خود به درستی انجام ندهد.
با این بینش و نگرش هستی شناختی و انسان شناسی است که خداوند به صراحت در آیه 107 سوره نساء هرگونه خیانت به دیگران در حوزه عمل اجتماعی را خیانت به خویش در حوزه روان شناسی اجتماعی و اخلاقی بر می شمارد.
اوصاف خیانتکاران
اوصاف و ویژگی های خیانتکاران را می توان در دو دسته بینشی و نگرشی دسته بندی کرد. در حوزه بینشی خیانتکاران مردمان هستند که شناخت درستی به خود و خدا ندارند و از نظر معرفتی و شناختی در جایگاهی قرار ندارند که بتوان آنان را عالم برشمرد؛ بلکه ایشان مردمانی جاهل هستند.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
اوصاف خیانتکاران در قرآن - ۳
بهنام وکیلی.
جهل نسبت به حضور خداوند
جهل آنها نسبت به خداوند و اینکه خداوند به هستی علم شهودی و حضوری دارد موجب می شود تا نگرششان در عمل برخلاف واقعیت ها و حقایق باشد.
اگر کسی بر این باور باشد که هستی محضر خداوند است و او به همه هستی از ریز و درشت آن همانند آگاهی شخص به وجود و احساسات خود است، هرگز خود را دور از چشم الهی نمی یابد و نسبت به او حیا و شرم می ورزد و مرتکب خیانت نمی شود؛ زیرا چنانکه گفته شد از مولفه های اصلی خیانت، مخفی کاری است و شخص به سبب حیا و شرمی که از مردمان دارد خیانت را نهان از چشم دیگران انجام می دهد. بنابراین اگر شخص از نظر هستی شناختی به این علم و معرفت دست یابد که عالم محضر خداست و خداوند با علم شهودی و حضوری بر همه چیز احاطه علمی دارد آنگاه از خدا شرم و حیا کرده دست به خیانت نمی زند. (نساء آیه 107 و 108)
نیرنگ بازی
از ویژگی های خیانتکاران می توان به نیرنگ بازی و مکر و حیله آنها اشاره کرد. خداوند در آیه 52 سوره یوسف خیانت کاران را مردمانی نیرنگ باز برمی شمارد که حقایق و واقعیت ها را برخلاف آنچه هست جلوه می دهند و این گونه است که اهل دروغ نیز می شوند و دروغگویی به عنوان پیامد طبیعی نیرنگ بازی و حیله گری خود را بر ذات آنها تحمیل می کند.
پنهان کاری
یکی از خصوصیات اخلاقی خیانتکاران که در آیه 107 و 108 سوره نساء بدان اشاره شده است پنهان کاری است. از آنجا که رفتارهای اخلاقی و هنجاری، رفتارهای نیک و پسندیده است هرکسی می کوشد تا آن را آشکارا و شفاف انجام دهد و نسبت به کار خیر و نیک شرم و حیا نمی ورزد و بلکه با افتخار آن را انجام می دهد؛ اما کسانی که رفتارهای اخلاقی زشتی را در پیش می گیرند و گرفتار نابهنجاری رفتاری هستند می کوشند تا مخفیانه و نهانی آن را انجام دهند؛ زیرا نمی توان رفتارهای زشت و نابهنجار را علنی و آشکار و شفاف انجام داد؛ چون طبیعت بشر و اجتماع از زشتی ها و بدی ها می گریزد و رفتار های نابهنجار و زشت را نمی پذیرد. از این روست که بدترین مردمان از روی شرم و حیا کارهای زشت خویش را نهانی انجام می دهند و یا در قالب های زیبا و آرایه های پسندیده ارائه می دهند. این گونه است که همواره نسل کشی ها و جنایت های بزرگ علیه بشریت با نام دموکراسی و آزادی انجام می شود. بدترین رفتارها و زشت ترین اعمال همواره در پوششی از خوبی ها و حقایق و نیکی ها انجام می شود. حتی ابلیس برای گمراهی حضرت آدم(ع) با سوگند های دروغین به خدا و وعده دستیابی به زندگی جاوید «ملک لایبلی» او را فریب داد.
کفران نعمت
از دیگر ویژگی هایی که خداوند برای خیانتکاران برمی شمارد کفران نعمت و ناسپاسی نسبت به آن است که در آیه 38 سوره حج بدان اشاره کرده است. خیانتکاران افرادی اهل طمع هستند و بیش از آنچه حقشان است می طلبند و می کوشند تا با خیانت در امانت به چیزی فراتر از حق خویش دست یابند. به داشته های خود بسنده نمی کنند و یا به افزایش ظرفیتی خود نمی پردازند تا به طور طبیعی به چیزی که می خواهند برسند. از این رو راه را کوتاه تر کرده و به قول خودشان به چیزی که حقشان بوده به سادگی و به زیرکی دست یافته اند. لذا خداوند اهل خیانت را افرادی می شمارد که خود را فریب می دهند و آنچه را به عنوان زیرکی برای خود ثابت می دانند زیرکی نشمرده آن را مکر و نیرنگ می داند. (یوسف آیه 52)
عدم محبوبیت در نزد خدا و خلق
ویژگی دیگری که خداوند برای خیانت کاران برمی شمرد عدم محبوبیت آنها نزد خداوند است. کسی که از نظر خداوند افتاده و بی شرمی کرده و حیا نورزیده و در محضر الهی خیانت می کند، چنین شخصی اگر دشمن خدا نباشد دست کم دوست خداوند نیست و بهره ای از محبوبیت خداوندی نمی برد. اگر شخص، محبوب خداوند نباشد از آثار محبوبیت نیز بی بهره می شود که مهم ترین و اساسی ترین آن نیز عدم محبوبیت در میان خلق خداست؛ زیرا خداوند کسی را که نسبت به خدا شرم و حیا نمی ورزد ولی از خلق خدا شرم می کند و پنهانی از مردم و در محضر خدا گناه خیانت را مرتکب می شود او را بدنام کرده و از محبوبیت می اندازد. کسی که به جنگ خدا رفته و با او از در صلح وارد نشده است خداوند نیز میان او و خلق را به هم می زند و کارش را اصلاح نمی کند تا از چشم مردمان بیفتد.
بنابراین اگر خداوند می فرماید که خیانتکار، شخصی نامحبوب در نزد خداوند است(حج آیه 38) بی گمان چنین شخصی در میان خلق خدا نیز نامحبوب خواهد شد و مردمان گرایشی به او نخواهند داشت. از این رو می توان گفت یکی از اوصاف خیانتکاران عدم محبوبیت در میان خلق خداست.. این گونه است که خیانتکار از آنچه می ترسید به سبب خیانت گرفتار آن می شود. (نساء آیه 107 و 108 و نیز آل عمران آیه161 و غافر آیه 18 و 19)
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
حکایت خوبان تاثیر متقابل مردم و زمامداران منبع: نهج البلاغه، خطبه 216 امام علی(ع) می فرماید: پس رعیت اصلاح نمی شود جز آنکه زمامداران اصلاح گردند و زمامداران اصلاح نمی شوند جز با درستکاری رعیت. و آنگاه که مردم حق رهبری را ادا کنند و زمامدار حق مردم را بپردازد، حق در آن جامعه عزت یابد و راه های دین پدیدار و نشانه های عدالت برقرار و سنت پیامبر(ص) پایدار گردد، پس روزگار اصلاح شود و مردم در تداوم حکومت امیدوار و دشمن در آرزوهایش مایوس می شود •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
اصرار شبکه همکار غرب به امتیاز دهی در مذاکرات نسخه تسلیم در برابر رئیس جمهور آلزایمری!
سرویس سیاسی: روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی به قلم اسفندیار باتمانقلیج عامل نایاک نوشت: «در حالی که ایران و جهان در پی خروج غیر قانونی و یکجانبه دولت پیشین ایالات متحده از برجام با چالش های بسیاری در مسیر احیای این توافق مواجه هستند و تداوم مسیر اشتباه دولت ترامپ از سوی دولت بایدن و تلاش برای اعمال فشار بر تهران همزمان با مذاکرات آینده توافق را با تردیدهای بسیاری مواجه کرده است؛ کارشناسان هشدار می دهند که عدم احیای توافق برجام ممکن است تبعاتی برای همه طرف ها از جمله ایران در پی داشته باشد... مقاومت و استقامت امری بی فایده خواهد بود اگر از فرصت های اقتصادی و دیپلماتیک که [در پی این مقاومت] به وجود می آیند، استفاده ای صورت نگیرد. هفتمین سالگرد توافق هسته ای ایران به تازگی سپری شد، اما این می تواند آخرین سالگرد برجام هم باشد. به رغم یک سال مذاکره در وین که تقریبا به حصول توافقی پیرامون چگونگی بازگشت ایالات متحده و ایران به اجرای کامل توافق هسته ای منجر شد، این روند اکنون در آستانه نابودی است. همه طرف های این توافق در شکست آن نقش دارند و همه آنها از عدم احیای برجام متحمل ضرر خواهند شد.»
مدعیان اصلاحات در حالی قصد دارند بار دیگر برای کشور نسخه تسلیم آن هم در مقابل آمریکای رو به زوال با رئیس جمهوری آلزایمری و ناتوان بپیچند و تیغ کند شده تحریم را برای تحریم کنندگان تیز کنند که غربی ها طی ماه ها گذشته بارها به اشکال مختلف به شکست سیاست فشار حداکثری علیه کشورمان اعتراف کرده اند.
اعتراف به شکست فشار حداکثری، اعتراف به دست برتر ایران است. ایران تدریجا اما با شیب کاملا مثبت در یک سال اخیر، در حال افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، دسترسی بیشتر به درآمدها، گسترش دیپلماسی اقتصادی و شرکای منطقه ای و غیر منطقه ای، و ضمنا مهندسی نظم جهانی جدید است. اگر ایران در سال 99-1398 تسلیم فشار حداکثری نشد، به طریق اولی، اکنون که آن فشار از هم پاشیده و آمریکا و اروپا (ولو با زبان تهدید!) علنا گدایی خرید نفت را می کنند، تسلیم عملیات روانی نخواهد شد. ایران هرگز نمی پذیرد که کلاهبرداری برجامی غرب، بار دیگر و به شکلی خطرناک تر در آینده نزدیک تکرار شود.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
بحران آفریدیم اما تقصیر شماست! -۱
محمدحسین حمزه
تندروهای مدعی اصلاحات در مقام «بانیان وضع موجود» بی شرمانه زبان عذرخواهی در کام کشیده و علیه نظام تیر و کمان کشیده اند. همان پادوهای داخلی آمریکا که با دیکته نویسی و کمک به اجرای پروژه ها و سندهای استکباری در ایران خون مردم را در شیشه و کیسه مفسدان اقتصادی را به سفره مردم وصل کردند، در جایگاه طلبکار و مدعی حاضر شده اند و سنگ بنای نظام را نشانه رفته اند. این خط رسانه ای متقلبانه را مدعیان اصلاحات در حالی پیش گرفته اند که در سایه عدم پیگرد امنیتی و قضایی به سر می برند.
رئیس شورای شهر سابق تهران در روزنامه اعتماد نوشته تلاش دارد در مجموعه یادداشت هایی به کالبدشکافی «بانیان وضع موجود» بپردازد. وی با لفاظی تحریف آلود آورده است که «استفاده کنندگان این اصطلاح تخریبی [بانیان وضع موجود]، متوجه نیستند که در نظام ولایت فقیه اکثر راهبردهای کلان و کلیدی در امور مختلف از جمله روابط خارجی، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد، امنیت و... در دست دولت نیست... طبیعتا در ساختاری که در راس آن ولی فقیه قرار دارد، بیشترین تاثیرگذاری در راهبردهای حاکمیت و عملکرد مسئولان مربوط به مقام رهبری است.»
آیا واقعا نویسنده متوجه نیست که نقشه راه و راهبردهای کلان نظام باید در عرصه اداره و مدیریت کشور پیگیری شود و مدعیان اصلاحات با وجود ورود به عرصه انتخابات و ادعای التزام به ولایت فقیه، همواره برخلاف آن حرکت کرده اند؟ رئیس شورای شهر سابق تهران به این راحتی سخن حقی را می گوید و اراده باطل می کند؟ بیایید کارنامه و عملکرد همین شخص را از دیدگاه خودش و هم مسلکانش بررسی کنیم و قضاوت را به آنها بسپاریم.
وی آبان 98 شورای شهر را فاقد دستاورد عینی و قابل عرضه به مردم دانست و نوشت: «اگر امروز با این انتقاد و خود انتقادی مواجه هستیم که در این دو سال سپری شده از عمر مدیریت شهری، دستاوردهای عینی و واقعی کافی را تحقق نبخشیدیم نباید با گارد و پاک کردن صورت مسئله، به این موضوع بپردازیم.»
شورای شهر تحت مدیریت وی در مدت 3 سال، 3 بار شهردار عوض کرد، (نجفی، افشانی و حناچی) که بی نظیر است و به گفته همین شخص موجب بروز بی ثباتی شد. رئیس شورای شهر سابق تهران در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که تغییرات پی درپی شهردار در تهران تا چه حد موجب شد تا آن گونه که باید برنامه های شورا به درستی اجرا نشود و اساس این بی ثباتی در مدیریت شهری آثار نامطلوبی بر اداره شهر داشت؟ گفته بود: «این که ثبات در مدیریت در کارآمدی و موفقیت تاثیری بسزا دارد قابل انکار نیست و سه بار تغییر شهردار در این دوره موجب بروز بی ثباتی شد.»
وی همچنین تیر 99 نیز به روزنامه شرق گفت که در دوره جدید حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده و حتی یک اتوبوس هم به تهران تحویل داده نشده است. او تصریح کرد که دولت و مدیریت شهری در حوزه حمل ونقل موفق عمل نکرد. رئیس شورای شهر سابق تهران در این مصاحبه گفت: «در هفت سال سپری شده از این دولت، حتی یک اتوبوس هم به تهران تحویل داده نشده است... دستگاه های حفار مدرنی که برای کندن تونل های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تامین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بی کار افتاده و در این سه سال حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده است؛ در حالی که اصولا ساخت تونل مترو بسیار کم هزینه است و مشکل مالی یا اجرائی ندارد و می توان اعتبار آن را از طریق بودجه غیرنقد تامین کرد. اگر این دستگاه ها در سه سال گذشته فعالیت می کردند، الان سه خط جدید مترو داشتیم.»
شهریور 1400 هم روزنامه ابتکار طی مطلبی درباره شورای شهر پنجم نوشت: «تمرکز برخی از شورایی ها بر تغییر نام خیابان ها به نام برخی از مشاهیر معاصر و حواشی آنها نشان می دهد که آنها از اوضاع جامعه بی خبر هستند یا در نگاه بدبینانه برایشان مهم نیست.»
مرداد 99 سید حسن رسولی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه آن شورای شهر نیز به ایلنا گفت: «در دو سه سال گذشته بیشترین بی انضباطی مالی و اداری در شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری بوده است، چرا که هرکدام به عنوان جزایر به هم پیوسته اداره می شود.»
شهریور 99 هم روزنامه دنیای اقتصاد گزارشی را با عنوان «کارتابل سال آخر پارلمان پایتخت» بازنشر داد. در این گزارش آمده است: «سه سال از پنجمین دوره فعالیت پارلمان شهری پایتخت در حالی به اتمام رسیده که حجم تکالیف معوق در کارتابل این نهاد ناظر بر شهرداری غیرطبیعی و سنگین شده است. البته وضعیت خاص کارتابل وظایف شورا به لحاظ تعداد ممکن است چندان سنگین جلوه نکند اما به لحاظ اهمیت وعده های به سرانجام نرسیده، مخاطرات تداوم وضع موجود شهر و شهرداری و بی تفاوتی و کم محلی به خواسته های شهروندان وضعیت این کارتابل جدی تلقی می شود...
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
بحران آفریدیم اما تقصیر شماست! -۲
محمدحسین حمزه
بررسی ها حکایت از وجود 20 تکلیف معوق در سومین سالگرد حضور نمایندگان در شورای شهر پنجم دارد.»
در بخش دیگری از گزارش مذکور می خوانیم: «... ششمین محور معوق، «پایان دادن به تعارض منافع در بخشی از فعالیت های شهرداری» است. اگرچه شهرداری در حوزه صدور پروانه ساختمانی و همچنین برخی تخلفات اجرایی ساخت و ساز باید حکم یک بازرس را داشته باشد اما مشارکت با سازنده ها در برخی از این پروژه ها، شهرداری را عملا به تعارض منافع دچار کرده است. در نتیجه منافع یک گروه خاص را بر منافع عمومی شهروندان ترجیح می دهد... «ترافیک و آلودگی» دو چالش اصلی شهر تهران از دیدگاه شهروندان تهرانی در قالب نظرسنجی های انجام شده از آنها، عنوان شده است اما به نظر می رسد حرکت موثر و قابل توجه در این حوزه که اثرات پایدار در این دو حوزه داشته باشد تاکنون صورت نگرفته است.»
در این گزارش آمده است: «در برخی محورها، اتاق شیشه ای مدیریت شهری به شکل کاریکاتوری اجرایی شده است... «توسعه حمل ونقل عمومی» نیز از جمله اهدافی است که طی سه سال گذشته حرکت گسترده ای به دلایل مختلف برای آن انجام نشده است... مسدود شدن منافذ رانت و فساد» نیز یکی دیگر از اهداف اولیه این دوره از مدیریت شهری بود. در این مسیر کاهش اختیارات شورای معماری مناطق یکی از مصادیق مهم حرکت در مسیر تحقق این هدف بود اما تغییر وضعیت مالی مدیریت شهری طی یک سال گذشته سبب شد تا عملا از این هدف دور شود... «توزیع متوازن خدمات در جهت کاهش فاصله شمال و جنوب»، «افزایش سهم درآمدهای پایدار در بودجه سالانه» و «ارتقای جایگاه شورا به عنوان پارلمان شهر» دیگر تکالیف مهم معوق شورای شهر است.»
دست آخر اینکه، مرداد 1400 خبرآن لاین، شورای شهر پنجم را «بی ثبات ترین دوره مدیریت» و دارای مشکلاتی مانند یارکشی های درون جناحی، بی تجربگی و فقدان قدرت تشخیص و روشن بینی سیاسی در چینش اصلی ترین مهره های شهری دانست. خبر آن لاین نوشت: «اصولا شورای پنجم از نظر حرفه ای و تخصصی بسیار ضعیف تر از شورای چهارم بود... چند ماهی از آغاز به کار شورای جدید نگذشته بود که همگان فهمیدند این شورای شهر، توان اجرای تغییرات گسترده در مدیریت شهری را به دلایلی مانند مشکلات اقتصادی شهر، یارکشی های درون جناحی، بی تجربگی و... ندارد... محسن هاشمی... نشان داد در عرصه عمل، آنچنان که باید توان و انگیزه مدیریت، سیاست ورزی و قدرت درک پیچیدگی رویدادها و امکان اثرگذاری بر عرصه معادلات را ندارد... سیاسی نگری حاد در مسایل با ساختار بسته ای که برای چینش نیروهای مدیریتی در شورای شهر از سوی اعضای دوره پنجم پارلمان شهری ترسیم شده بود باعث شد تا برخی ناظران اعتقاد بر عملکرد منفی این نهاد در دوره اخیر داشته باشند. شورای شهر پنجم تهران، بی ثبات ترین دوره مدیریت شهری است. به کرسی نشستن 5 مدیر ارشد در بالاترین نقطه شهرداری (شامل 3 شهردار و 2 سرپرست) نشان دهنده «بدشانسی» شورای شهر نیست، بلکه نشان دهنده ناتوانی شورای پنجم در پیش بینی عملکرد سایر اجزای نظام سیاسی در قبال عملکرد نهاد مدیریت شهری است. انتخاب اشتباه محمدعلی نجفی در شهرداری تهران نشان داد شورای شهر به هیچ عنوان دارای قدرت تشخیص و روشن بینی سیاسی در چینش اصلی ترین مهره های شهری را نداشت... همچنین باید از رفتارهای خارج از شئون حرفه ای برخی اعضا از جمله قهر کردن های مکرر و کل انداختن های کودکانه در صحن علنی شورای شهر یاد کنیم که فرصت های از دست رفته ای را برای شهروندان تهرانی رقم زد.»
شورای شهر تحت مدیریت نویسنده مطلب مذکور، شورای شهر اول تهران را تداعی کرد که در نهایت سیاسی کاری و درگیری به بن بست خورد و توسط وزارت کشور دولت اصلاحات منحل شد و مردم پس از آن به شورای شهر اصولگرا رای دادند. «ائتلاف جمهور» نیز عنوان لیست ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال در انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران بود که مورد حمایت رسمی خاتمی و 16 گروه اصلاح طلب قرار گرفته بود اما با ناکامی مطلق روبه رو شد.
نباید اجازه داد بحران آفرینان مدعی اصلاحات مشکلات در هم تنیده برای مردم بسازند و با بی اعتنایی و بی ارزش شمردن ارزش های اخلاقی از پاسخگویی فرار کنند و حتی جبهه جدید بگشایند. ریشه این حالت را می توان ضعف مطالبه گری دانست.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
🔴در بایکوت رسانه ای و سکوت فعالان و نهادهای حمایت از محیط زیست ، درخت های منحصر بفرد #خون_اژدها در جزیره سقطری یمن توسط دولت صهیونیستی امارات سرقت می شوند
▪️امارات در یمن هم کودک می کشد هم فرهنگ و طبیعت را…
✍علی اکبر رائفی پور
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
گفت و شنود
گدا به گدا !
گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده؛ «توان جنگ زمینی با لبنان را نداریم».
گفت: اسحاق بریک از فرماندهان سابق نیروی هوایی این رژیم هم می گوید؛ «در صورت جنگ با لبنان، پایگاه های هوایی اسرائیل نابود خواهد شد».
گفتم: روزنامه اسرائیل هیوم هم نوشته است: «افسران ما آمادگی جنگ با لبنان را ندارند».
گفت: برخی از کشورهای عربی دست نشانده را بگو که از اسرائیل انتظار پشتیبانی نظامی دارند!
گفتم: گدایی در خانه ای رفت و به پسر صاحبخانه که در را بازکرده بود، گفت؛ اندکی پول بدهید. گفت؛ نداریم! گفت؛ لباس بدهید! گفت؛ نداریم! گفت؛ لااقل یک قرص نان بدهید، پسر صاحبخانه گفت؛ نداریم! گدا گفت؛ برو به پدرت بگو بیاید! گفت؛ پدرم به مجلس عزا رفته است! گدا گفت؛ برو بهش بگو عزا همین جا در خانه خودتان است!
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید بهشتی: جامعه اسلامی جامعه فضول هاست. چون مردم باید بر مسئولین نظارت کنند تا جلوی فساد گرفته شود. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
💚 امام خمینی(ره):ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است ♦️اینها ازمجلس خبرگان میترسند، برای اینکه مجلس خبرگان میخواهند ولایت فقیه را اثبات کنند. مجلس خبرگان میخواهند تصویب کنند آن چیزی را که خدای تبارک و تعالی فرموده است، و اینها از او میترسند. ♦️ اینها خیال میکنند که اگر چنانچه ولایت فقیه پیش بیاید، قضیه قُلدری پیش میآید و دیکتاتوری پیش میآید. در صورتی که در اسلام این حرفها نیست. خیر، اینها حرف میزنند. ♦️اینکه میگویند که دیکتاتوری پیش میآید، نه این است که ندانند اینطور نیست؛ لکن اینها از اسلام متنفرند. اینها باید بفهمند این را که تا این محراب و منبر هست و تا این خطابه خوانها و این اسلام و مسلمین و این بازار اسلام و این جوانان مسلمان هستند، نمیتوانند کاری بکنند. اینها باید بفهمند این را که در خدمت رژیم سابق یا در خدمت اربابهای رژیم سابق دارند کار میکنند. اگر فهمیده هستند، از روی فهم میکنند، خائن هستند. و اگر چنانچه از روی بیاطلاعی و جهالت است، جاهل هستند. ♦️ولایت فقیه در راستای ولایت رسول الله (ص)قضیه ولایت فقیه یک چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد. ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده است. همان ولایت رسول الله هست. و اینها از ولایت رسول الله هم میترسند! شما بدانید که اگر امام زمان - سلام الله علیه - حالا بیاید، باز این قلمها مخالفاند با او. و آنها هم بدانند که قلمهای آنها نمیتواند مسیر ملت ما را منحرف کند. آنها باید بفهمند اینکه ملت ما بیدار شده است، و مسائلی که شما طرح میکنید ملت میفهمد، متوجه میشود، دست و پا نزنید! خودتان را به ملت ملحق کنید. ♦️بیایید در آغوش ملت. قلمهای شما از تفنگهای آن دمکراتها به اسلام بیشتر ضرر دارد. نطقهای شما به اسلام ضررش بیشتر از آن توپهایی است که آنها به جوانان ما میبندند و تفنگهایی که آنها میبندند؛ ضررش به اسلام بیشتر است، برای اینکه آنجا دشمن معلوم است، و شما به صورتهای مخفی به میدان می آیید. قلمهای شما از سرنیزههای رضاخان بدتر است برای اسلام! و شما مضرتر هستید از رضاشاه 📚صحیفه نور جلد١٠ صفحه٣٠٨ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
#خبرنامه
#اقتصادی
☑️آخرین اخبار و تحلیل های حوزه اقتصاد در هفته منتهی به 3 مرداد ۱۴۰۱
✅افزایش صادرات نفت ایران به ونزوئلا به 6 میلیون بشکه در ماه
hamandishi.ir/news/444817/
✅پرداخت تسهیلات 9 درصدی اشتغال/ رونق تسهیلات قرضالحسنه
hamandishi.ir/news/444810/
✅جزئیات همکاری برقی بلند مدت ایران و عراق
hamandishi.ir/news/444813/
✅شناسایی 52 هزار واحد اقتصادی تعطیل یا نیمه تعطیل توسط ستاد احیای اقتصادی دولت
hamandishi.ir/news/444816/
✅تحویل ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور
hamandishi.ir/news/444818/
✅واکاوی ظرفیتهای ایران و روسیه در اتصال ترانزیتی
hamandishi.ir/news/444819/
✅رشد ضریب فزاینده نقدینگی منفی شد
hamandishi.ir/news/444736/
✅ناگفتههای مشاور آیتالله بهشتی از اقتصاد پس از انقلاب
hamandishi.ir/news/444768/
✅زندهسازی دریاچه ارومیه فدای دستاوردسازی روحانی شد!
hamandishi.ir/news/444796/
✅3 ویژگی منحصربهفرد اَبَرپروژه آبرسانی غدیر
hamandishi.ir/news/444797/
✅بهرهوری حداکثری ظرفیت صادراتی با رویکرد نوین وزارت صمت
hamandishi.ir/news/444798/
✅پارکینگهای پارس خودرو از خودروهای ناقص خالی شد/ تکمیل ۱۵ هزار خودرو در ۴ ماه
hamandishi.ir/news/444799/
✅ناگفتههای تفاهم 40 میلیارد دلاری با گازپروم
hamandishi.ir/news/444801/
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ رائفی پور:
تعارض منافع عده ای مانع از جمع آوری سگ های ولگرد است.
سگ ها را از شرق شهر جمع و در غرب شهر رها میکنند و میگویند عقیم کردیم و پولش را میگیرند!
منافع اینها در این است که سگ های غیرعقیم زیاد باشند.
افزایش تعداد سگ ها طرحی است که همزمان با ایران در مصر و چند کشور اسلامی دیگر پیاده سازی کرده اند،
که منجر به کشته شدن کودکان و سالمندان زیادی در این کشور ها شده است.
از خارج پول می فرستند و میگویند برای سگ های ولگرد غذا تهیه کنید!
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
#یمن
▪️سکانس اول: مدتی قبل بعلت کاهش بارش ها ، رهبر جنبش انصارالله خواستار برپایی نماز طلب باران در درس تفسیر قرآن شد.
▪️سکانس دوم: مردم در تبعیت از رهبرشان نماز طلب باران رو اقامه کردند(١٦خرداد) که با تند تمسخر ها از طرف طیف مقابل صورت گرفت
▪️سکانس سوم: شدیدترین بارش باران در طی ۱۰ سال اخیر در یمن در حال بارش هست.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
✍فریاد حقوق بشر را بیشتر کسانی سر می دهند که غارتگر دنیا هستند...❗️
#آمریکا_مهد_ظلم_به_بشریت
#شیعیان_مظلوم_یمن
🀄️تصاویری که حرف می زنند..
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
⚠️حجاب؛ محافظِ داشته ها و زیباییهاست.
👈از بیحجابیست؛ که عُمرِ گُل کم است...
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
با ۱.۷ میلیون یورویی که به مارک ویلموتس پرداخت شده و ۳.۳۲۵ میلیون یورویی که CAS رأی داده و ۵ درصد سود سالیانه فدراسیون فوتبال بابت قرارداد ننگین این مربی که در زمان مهدی تاج امضا شده بود، بیش از ۵ میلیون یورو بهش پرداخت خواهد کرد.
با این پول برای چند نفر میشه اشتغال ایجاد کرد؟
🗣مجتبی روحیزاده
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر نکردن، سه دلیل کوچک بیشتر ندارد
ببینید و نشر بدهید
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصلاح طلبان :
کشور باید علمی اداره شود
نمونه علم اصلاح طلبی را ببینید
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
🚨 واکنش جالب #رهبر_انقلاب وقتی همسر شهید از مظلومیّت ایشان میگوید!😊
💠 در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم رهبر انقلاب به نوبت اسامی را میخواندند. رهبر انقلاب از روی کاغذ خواندند شهید مجید مختاربند! حال شما خوبه؟ همسر شهید میگوید: توفیقی بود حاج آقا که خدمتتون رسیدیم. رهبر انقلاب میگویند: توفیق ما بود که خدمت شما رسیدیم. همسر شهید میگوید: شما بزرگوارید. ما به فکر #مظلومیت شما هستیم. متأسفانه برخی خواص متوجّه وظیفهشان نیستند و این شما را زجر میدهد. شما تحت فشار هستید. آقا با خنده جواب میدهند: حالا خواص را خدا انشاءالله هدایت کند امّا برای مظلومیت من اصلاً غصّه نخورید؛ بنده اصلاً مظلوم نیستم. فشار [هم] که همیشه تحت فشاریم امّا الحمدلله زورشان به ما نمیرسد. و حضار میخندند.😊
⭕️ ۱۶ آذر ۱۳۹۵ در جمع خانواده شهدای مدافع حرم
🆔 @sireh_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: کشف حجاب علنی برای حکومت اسلامی تکلیف ایجاد میکند. حکومت موظف است دربرابر حرام بایستد!
⭕️ پولهای زیادی خرج میکنند و از صدها رسانه استفاده میکنند تا روی هویت زن مسلمان اثرگذاری کنند، اما نتیجهاش فریبخوردن چند دختر میشود.
⭕️ چیزی که بنده را حساس میکند این است که گاهی خواص بحث حجاب اجباری را مطرح میکنند. عدهای نادانسته خطی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه تلاش نتوانست.
🆔 @sireh_agha
تیرماه ۱۴۰۰
۱)قطعی رسمی #برق ۲۸روز
۳)صف مرغ طولانی
۳) #اغتشاش خوزستان بخاطر آب و گرما
۴)واکسن نبود و راهحل فقط #fatf
۵)بانک مرکزی شده بود چاپخونه،حداقل روزی ۹۰۰میلیارد تومان چاپ پول
۶)تورم رکورد ۲۶سال گذشته را زده بود
۷)و ...
البته وقتی روحانی و بقیه مقصران محاکمه نشدند باید طلبکار بشوند
🗣محمد شیرازی
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
من مسیح را در رهبری ایران دیدم
حجتالاسلام والمسلمین احمد مروی در بیان برخی از خاطرات ناگفتهای از زندگی رهبر معظم انقلاب، گفت: چند سال پیش پوتین رئیس جمهور وقت روسیه برای نخستین بار در طول 30 سال انقلاب به ایران سفر کرد و کسانی که وی را میشناسند میدانند که بسیار چارچوبمند و منضبط بر اصول دیپلماسی است اما با این حال چند بار پرسیده بود که دیدار با رهبر جمهوری اسلامی آیا انجام میشود یا نه.
در این دیدار رهبری به نکاتی از تاریخ شوروی و قبل از آن اشاره میکنند که برای رئیس جمهور وقت روسیه جدید بوده است، پس از دیدار، مسئولان دستگاه دیپلماسی میگفتند رفتار وی تغییر کرده بود و شخصا و نه از طریق وزیر خارجه خود به وزیر خارجه وقت کشورمان گفته بود که شما حتما سفری به روسیه داشته باشید تا با هم گفتگو کنیم.
در برگشت به کشور روسیه خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران میپرسد و وی در پاسخ میگوید «من مسیح را ندیدهام اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خواندهام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم».
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هرکس به اندازهی وسعی که دارد در کمک به حل مسائل کشور مسئول است
🔸شهید چمران به اندازهی وسع خود در زمان دفاع مقدس، ستاد جنگ های نامنظم تشکیل داد و از پیشروی دشمن جلوگیری کرد
@EqtedareVelaeii🇮🇷