💠 خطر ضعف فرهنگی
🔸 ﴿و اللّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ﴾؛ خدا تو را از مردم حفظ می كند، اولاً رسول گرامی در ردیف اوحدی از مبلغان الهی است، از كسی ترسی ندارد! از بشر هراسناك نبود تا در اثر ترس از مردم از تبلیغ #حادثه_تاریخی_غدیر تسامح كند؛ زیرا به شهادت قرآن كریم آن روزی كه همه مسلح بودند و رسول گرامی بی سلاح بود از هیچ كس ترسی نداشت. او از چه می ترسید؟ با تشریح فضای حجاز از یك سو و تحلیل فضای جهان معاصر بعد از فتح مكه از سوی دیگر، روشن شده است كه پیغمبر از احدی در جنگ نظامی، قدرت نظامی و مانند آن هراسی نداشت. اینكه در بخش پایانی آیه فرمود خدا تو را از مردم حفظ می كند، معلوم می شود خطر نظامی نبود؛ عمده خطر سیاسی و #جو_سازی مردم حجاز بود كه مبادا بگویند رسول گرامی برای این داعیه، داعیه رسالت در سر پروراند كه مردم را محكوم خاندان خود كند، پسر عمو و داماد خود را جانشین خود كند و امارت بر مردم را میراث و موروث خاندان خود كند و مانند آن. اگر مردم در اثر #ضعف_فرهنگی دچار چنین شبهه ای شدند آنگاه چه كند؟ این ترس همیشه هست. وجود مبارك رسول گرامی هم چنین ترسی را داشت كه اگر مردم نتوانند تشخیص بدهند كه این حكم «حكم الله» است، ولایت علی بن ابی طالب در رخداد غدیر نصب الهی است، #وكالت نیست #ولایت است، من نگفتم خدا گفته است، شخصیت حقیقی و حقوقی علی همانند ندارد، اینچنین نیست كه سخن از امارت و حكومت و سلطنت و امثال ذلك باشد.
🔸 اینكه فرمود: ﴿وَ اللّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ﴾ یعنی من طرزی انجام می دهم كه طرز فكر مردم عوض بشود، مردم كاملاً بفهمند، دیگر این را توطئه ندانند و دیگر تو را متهم نكنند. ذات اقدس الهی با چنین اهمیتی حادثه #غدیر را برای رسول گرامی (علیه وعلی آله تحیه و الثناء) تحلیل كرد و تبیین كرد.
#باز_نشر
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1383/02/06
🌐 http://news.esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
۲۷ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نعمت ولایت
🔸 یک بیان لطیفی سیدنا الاستاد مرحوم علامه طباطبایی دارد که درست است #نعمت_خدا اقسامی دارد: نعمت ظاهر دارد، نعمت باطن دارد؛ ولی یک وقت است که بالصّراحه تعبیر می کند که ﴿ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّه﴾؛ نعمت هایی به شما دادیم کشاورزی دادیم باغداری دادیم، ﴿مَتاعاً لَكُمْ وَ لِأَنْعامِكُمْ﴾، ﴿كُلُوا وَ ارْعَوْا أَنْعامَكُم﴾ این همه از نعمت ها! یک وقت است می گوید نعمت دنیا و آخرت آن هم تصریح است؛ اما یک وقت نعمت «بالقول المطلق» در قرآن ذکر می شود که آن #نعمت_ولایت است... .
👇👇👇👇
🆔 @a_javadiamoli_esra
۲۷ تیر ۱۴۰۱
💠 نعمت ولایت
🔸 یک بیان لطیفی سیدنا الاستاد مرحوم علامه طباطبایی دارد که درست است #نعمت_خدا اقسامی دارد: نعمت ظاهر دارد، نعمت باطن دارد؛ ولی یک وقت است که بالصّراحه تعبیر می کند که ﴿ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّه﴾؛ نعمت هایی به شما دادیم کشاورزی دادیم باغداری دادیم، ﴿مَتاعاً لَكُمْ وَ لِأَنْعامِكُمْ﴾، ﴿كُلُوا وَ ارْعَوْا أَنْعامَكُم﴾ این همه از نعمت ها! یک وقت است می گوید نعمت دنیا و آخرت آن هم تصریح است؛ اما یک وقت نعمت «بالقول المطلق» در قرآن ذکر می شود که آن #نعمت_ولایت است. ذیل آیه ﴿لَتُسْئَلُنَّ یوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ﴾ یک بیان نورانی از امام رضا (سلام الله علیه) است که فرمود: «نَحْنُ النَّعِیم».
نعمت اگر مقید ذکر شد، قیدش مُشَخِّص اوست و اگر مطلق ذکر شد، نعمت #نعمت_ولایت است. در ذیل آیه ﴿لَتُسْئَلُنَّ یوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ﴾، آن جا امام رضا فرمود: «نَحْنُ النَّعِیم». این جا فرمود ﴿الْیوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دینَكُم وَ أَتْمَمْتُ عَلَیكُمْ نِعْمَتی﴾ نعمت مطلق است، آسمان و زمین نعمت هستند؛ اما روزی ﴿إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ﴾ در کنارش هست؛ اما این #نعمت_ولایت است که برای همیشه هست؛ لذا بعد از اینکه حضرت دستش را بلند کرد و فرمود علی جانشین من است «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِی مَوْلَاه»، خیمه جداگانه ای نصب کرد و حضرت امیر آن جا تشریف بردند و همه آمدند و از نزدیک «بخٍّ بخٍّ» تبریک گفتند و اقرار کردند و اعتراف کردند، بعد آیه نازل شد: «الْیوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دینَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیكُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دینا».
🔸 در همان بخش اوایل سوره مبارکه «مائده» است که ﴿الْیوْمَ یئِسَ الَّذینَ كَفَرُوا مِنْ دینِكُمْ﴾؛ دیگر مشرکان و کفّار با داشتن رهبری مثل علی از شما ناامیدند و ناامید هم بودند، تا دیروز ممکن بود کسی طمع کند؛ ولی ﴿الْیوْمَ یئِسَ الَّذینَ كَفَرُوا مِنْ دینِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْن﴾ که اینها #برکات_غدیر است.
#عید_غدیر
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1396/06/16
🌐 http://news.esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
۲۷ تیر ۱۴۰۱
💠 ثمره رسالت
🔸 چه حادثه ای در هجدهم ذی حجه در سرزمین #غدیر رخ داد كه این روز را برای ابد عید كرد؟ آیه ای در قرآن كریم سوره مباركه مائده چنین پیامی را به رسول اكرم (علیه و علی آله آلاف التحیة و الكرم) می دهد كه ﴿یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النّاس﴾؛ یعنی تو گرچه دارای مقام ولایتی و گرچه دارای مقام نبوتی اما در این پیام آسمانی رسالت تو مطرح است ﴿یا أَیهَا الرَّسُول﴾! در آن بخش های قرآنی كه ﴿یا أَیهَا النَّبِی﴾ مطرح است، حساب خاص خود را دارد؛ اما در این گونه از آیات كه رسالت رسول گرامی معنون است، حساب مخصوص خود را داراست ﴿یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ﴾؛ یعنی آنچه از طرف ذات اقدس الهی و ربّ تو به سوی تو نازل شده است آن را #ابلاغ بكن! اگر آنچه را كه از طرف پروردگارت به سوی تو نازل شده است آن را به مردم ابلاغ نكردی، رسالت خدا را ابلاغ نكردی!
🔸 تو رسول گرامی «الله» هستی و این رسالتت كم كم به پایان می رسد، تقریباً بیش از بیست سال را گذرانده ای، تو به عنوان سید مرسلین شناخته شده ای، اگر این حادثه مهم غدیر را #ابلاغ نكنی، اصلاً آن رسالت الهی را ابلاغ نكرده ای! دیگر در صف مُرسلین نخواهی بود ﴿وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ﴾؛ یعنی دیگر سمت رسالت نخواهی داشت، زیرا حادثه غدیر تضمین كننده #اصل_دین است.
#باز_نشر
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1376/02/06
🌐 http://news.esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
۲۷ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻این حرف که قرار است با برجام تحریم ها لغو شود دروغ بزرگی بود که عده ای عوام و خوش خیال باور کردند.
لغو تحریمها اصلا مساله روحانی و هاشمی و ظریف و عراقچی نبود، هدف آنها از برجام چیز دیگری بود. این ادعا را با استناد به حرفهای خود آنها ثابت کرده ایم.
در هفتمین سالگرد امضای برجام، قسمت بیست و ششم حافظه تاریخی ایرانی را ببینید.
@Hafezeh_tarikhi_irani
۲۷ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻این حرف که قرار است با برجام تحریم ها لغو شود دروغ بزرگی بود که عده ای عوام و خوش خیال باور کردند.
لغو تحریمها اصلا مساله روحانی و هاشمی و ظریف و عراقچی نبود، هدف آنها از برجام چیز دیگری بود. این ادعا را با استناد به حرفهای خود آنها ثابت کرده ایم.
در هفتمین سالگرد امضای برجام، قسمت بیست و ششم حافظه تاریخی ایرانی را ببینید.
۲۷ تیر ۱۴۰۱
🔹 قرص ضد افسردگی بدهید به براندازان
✍ دانيال معمار
- - - - -
🔹 حداقل یک سوم مردم تهران #به_عشق_علی ع در جشن #عيد_الله_الأكبر در خیابان ولیعصر عج در حال جشن و شادی هستند. تحلیل غرب گرایان و اصلاح طلبان از گرایش مردم به دین دیدنی خواهد بود!
✍ روح الله
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
۲۷ تیر ۱۴۰۱
۳ میلیون تهرانی مهمان جشن غدیر
🔹رئیس پلیس راهور تهران: برآوردها نشان میدهد امروز سه میلیون نفر در خیابان ولیعصر حضور داشتهاند.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
۲۷ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ادامه حضور مردم در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در خیابان ولیعصر
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
۲۷ تیر ۱۴۰۱
۲۷ تیر ۱۴۰۱
4_5956348216181001734.mp3
22.74M
🎧 سخنرانی آیتالله میرباقری در روز آخر جشن غدیر در حسینیه آیتالله حقشناس(ره)
☑️ @mirbaqeri_ir
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
۲۷ تیر ۱۴۰۱
🔴 مخاطب این نوشتار مدیران و تصمیم گیران کشورند❗️
1⃣بزرگترین خیانت جریان نفوذ در دولت روحانی، زمینه سازی برای اشغال فضای مجازی کشور توسط آمریکا بود. جریان مزبور در این راستا دو اقدام اساسی را در دستور کار داشت:
۱. قرار دادن تمام امکانات و زیرساخت های ارتباطی کشور در خدمت توسعه سکوهای آمریکایی که محل پمپاژ میلیاردها محتوای مخرب ضدفرهنگی، ضداعتقادی و ضدارزشی تا کنج خانه های مردم هستند.
۲. ایجاد جو رسانهای علیه هرگونه اقدام حاکمیت در راستای سالم سازی فضای مجازی که اقدام دوم به مراتب مهمتر از اقدام اول است.
2⃣ شبکه رسانهای که با حمایتهای دولت قبل در کشور ایجاد شد، از ولنگاری فضای مجازی درآمدهای نجومی به دست آورده و میآورد. بدیهی است فردی که در سایه هرج و مرج فضای مجازی، روزانه دهها میلیون درآمد دارد، زیربار ساماندهی این فضا نمی رود و پول پاشی برای هجمه به هر اقدامی که در راستای سالم سازی فضای مجازی باشد، بدیهی ترین کاری است که چنین فردی انجام می دهد❗️
3⃣این چنین است که جیغ های بنفش به صدا در میآیند؛ دیروز علیه طرح صیانت (فارغ از برخی انتقادهای دلسوزانه به طرح مزبور) و امروز علیه دو اقدام تحسین برانگیز؛ یکی اقدام وزارت ارتباطات در فعال سازی پیش فرض جستجوی ایمن (safesearch) و دیگری اقدام ساترا در برخورد با سکوهای متخلف شبکه نمایش خانگی.
✅ مخاطب این نوشتار مدیران و تصمیم گیران کشور هستند؛ هدف از جنجال های رسانه ای در مخالفت با دو اقدام اخیر، ایجاد خطای محاسباتی در تصمیم گیران است. کاسبان ولنگاری فضای مجازی در برابر کوچکترین اقدام مثبت، هجمه سنگینی می کنند تا هزینه اقدام را برای مسئول مربوطه افزایش دهند و وی یا عقب نشینی کند یا به همان اقدام حداقلی بسنده کرده گام بعدی را بر ندارد.
اینجا است که باید فرمایش خدای متعال خطاب به پیامبر اکرم را یادآوری کرد که «إستَقِمْ کما اُمِرتَ وَ لا تَتَّبِع أَهْواءَهُمْ»
✍حجت الاسلام محمد کرباسی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
۲۸ تیر ۱۴۰۱
✅ چرا یکی از بهترین اعمال در شب عید غدیر بیعت با ولایت است؟
📍چرا #لبیک_یا_خامنه_ای؟
🔹بیانات رهبر انقلاب در مهر ماه ۹۳:
قاعدهی حکومت و اقتدار و قدرتمداری در جامعهی اسلامی، با غدیر معیّن شد و پایهگذاری شد؛ اهمّیّت غدیر این است. اهمّیّت غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معیّن کردند؛ این هم مهم است امّا از این مهمتر این است که ضابطه را معیّن کردند، قاعده را معیّن کردند؛ معلوم شد که در جامعهی اسلامی، حکومت سلطنتی معنا ندارد، حکومت شخصی معنا ندارد، حکومت زَر و زور معنا ندارد، حکومت اشرافی معنا ندارد، حکومت تکبّر بر مردم معنا ندارد، حکومت امتیازخواهی و زیادهخواهی و برای خود جمع کردن و افزودن معنا ندارد، حکومت شهوترانی معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام اینجوری است. این قاعده در
غدیر وضع شد.
🔹سخنرانی سال ۶۵ امام خمینی (ره)
غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست....
غدیر آمده است که بفهماند که سیاست به همه مربوط است، در هر عصری باید حکومتی باشد با سیاست، منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن سیاست اقامه صلاة کند، اقامه صوم کند، اقامه حج کند، اقامه همه معارف را بکند و راه را باز بگذارد برای اینکه صاحب افکار، یعنی آرام کند که صاحب افکار، افکارشان را با دلگرمی و با آرامش ارائه بدهند. بنا بر این، این طور نیست که ما خیال کنیم که ولایتی که در اینجا می گویند، آن امامت است و امامت هم در عرض فروع دین است، نخیر؛ این ولایت عبارت از حکومت است، حکومت مجری اینهاست..
(صحیفه امام، ج٢٠، ص: ١١١-١١٨)
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
۲۸ تیر ۱۴۰۱
📌جایگاه ایران در نظم جدید بینالمللی
🔹در دنیای کنونی برای شناخت علمی روابط بینالملل و روابط دولتها میباید با مفاهیمی چون آنارشی و قدرت و امنیت خوب آشنا و آنها را فهم کنیم. به همین منظور تعاریف کوتاهی از هرکدام ارائه میدهیم.
🔹آنارشی: در واقع پایه و بستر شناخت روابط بینالملل را شکل داده و به معنی عدم حکومت مرکزی (نه صرفا هرج و مرج و بیقانونی) میباشد.
🔹قدرت: به لحاظ هستی شناختی مهمترین موتور محرکه روابط بینالملل و از عواملی چون تعدد، تنوع، تضاد، تفاوت، محدودیت بازیگران تشکیل میگردد.در دنیای آنارشیک بازیگران ناچار به "خودیاری" یعنی تامین امنیت و منافع خود هستند که تضمین کننده این خودیاری داشتن قدرت است. در این عرصه قدرت یک مفهوم نسبی و پراکنده است و قدرت هر بازیگر در نسبت با دیگری محاسبه میشود. بنابراین هر بازیگری که قدرت بیشتری داشته باشد توانایی بیشتری برای تامین قدرت و منافع خود دارد. دولتها همواره در یک رقابت دائمی برای کسب، حفظ و افزایش قدرت خود هستند. به عبارتی بهتر نوع و تعداد بازیگرانی که بیشترین میزان قدرت در روابط بینالملل را دارند، نظم بینالمللی را شکل میدهند] در واقع نظم بر مبنای تعداد ابر قدرتها شکل میگیرد [ بر همین مبنا تاریخ چند نوع نظم را به خود دیده:
نظم تک قطبی، نظم دو قطبی، نظم سه قطبی، نظم چند قطبی دراین سالها عرصه رقابت بین نظمهای موجود بوده و هرچه تعداد قطبها بیشتر، نظام شبکهای، پیجیده، نامنظم و بیثباتتری شکل میگرفته است.
🔹با این مقدمه علمی به سراغ کشور پهناور، پرهمسایه، پرخطر، پرچالش، مشمول قطببندیهای رایج و دارای فرصتها و تهدیدات فراوان یعنی ایران عزیز میرویم. کشوری در غرب آسیا و در قاعده بازی ابرقدرتها؛ این گربه خوش خط و خال همواره در قطببندیهای رایج عرصه بینالملل نقش مکمل را داشته و برای حفظ استقلال، عزت، حاکمیت، سرزمین مجبور به انتخاب الگوی رفتاری متناسب با هژمونها بوده است. که در لسان عالمان روابط بینالملل همان اتحاد با هژمون و قبول نظم آن و یا عدم اتحاد و عدم قبول نظم هژمون به بیان ساده رهبری همان سازش یا مقاوت. لکن با توجه به حضور قدرتها دراین منطقه؛ جمهوری اسلامی ایران برای حفظ امنیت و منافع ملی و ایجاد بازدارنگی، راهبرد "عمق استراتژیک "را برگزیده و از مرزهای خود خارج شد. در این بین اتفاقات داخلی مانند روی کار آمدن دولت سیزدهم و تحولات خارجی مانند پیروزیهای جبهه مقاومت در سوریه، انتخابات در عراق و لبنان، تسلط طالبان بر افغانستان و خروج امریکا از این کشور، تغییر معادلات در یمن، جنگ دوم قراباغ، و صد البته تهاجم روسیه به اوکراین نشان از شکلگیری نظمی جدید و به تبع آن پیدا کردن جایگاه حقیقی ایران اسلامی در این کارزار دارد.
نظمی که در حال شکلگیری ایست مبتنی بر "چینش قدرت" در نظام بینالملل است. و این قدرت تابع هنجارها، اتحادها، ائتلافها، دشمنیها و دوستیها، نهادها و سازمانها و نسبت آنها با یکی از ابر قدرتها دارد.
🔹و اما با افول بازی گردانی ابر قدرتها به نا چار حرکت دیگر قدرتها هم دستخوش تغیراتی میشود (نظریه قاعده نزولی هژمون).
در این بین ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکا به نظریه اسلام سیاسی؛ خود را در قامت یک قدرت منطقهای مطرح و به دنبال تغییر موازنه قوا و تغییر الگوهای رفتاری در نظامهای موجود میبود. و برای دستیابی به موازنهسازی اقدام به تقویت قدرت علمی، نظامی، هستهای... و افزایش ضریب نفوذ سیاسی و فرهنگی (قدرت معنویی) خود بوده که این امور منجر به بالا بردن قدرت بازداندگی او شده است.
اتفاقات جامعه جهانی همچون جنگ روسیه با اوکراین از طرفی منجر به تهدید جدی در حوزه نفوذ امریکا در اروپا گردیده و ناامنی حاصل از حضور بیگانگان در خاورمیانه را معکوس و به دروازهای اروپا بازگردانده و نوک پیکان الگوی" سه قطبی منعطف" را از امریکا تغییر و جابجا کرده است. در این بین انتخابات 1400در ایران و تغییر رویکرد سیاست خارجی غرب محور به شرق محور و نگاه راهبردی به همسایگان و خنثیسازی تحریمها به واسطه بستن سندهای راهبردی 25و 20ساله با چین و روسیه، عضویت دائم در پیمان شانکهای، سفرها و تفاهمنامههای اقتصادی با همسایگان نزدیک و ... حکایت از تامین منافع ایران بر اساس منطقهگرایی در نظم جدید بینالمللی است که در آن ایلات متحده را دیگر هژمون مطلق نمیداند.
۲۸ تیر ۱۴۰۱
اقتدار ولایی
📌جایگاه ایران در نظم جدید بینالمللی 🔹در دنیای کنونی برای شناخت علمی روابط بینالملل و روابط دولته
🔹بحران در حد فاصل آسیا و اروپا نشان دهنده ضعف ساختاری در ناتو، با باز تقویت روسیه بعد از فروپاشی است که به دنبال برهم زدن نظمهای سنتی ایست. و در این مسیر به همراهی و حمایت قدرتهای منطقهای و فرامنطقهای مثل ایران و چین نیاز دارد. این فرصت تاریخی در سالهای بعد از جنگ جهانی برای اولین بار برای جمهوری اسلامی فراهم گردیده تا بتواند نظم مورد نظر (نظم ایدئولوژیک) خود را بیش از پیش تثبیت و آن را گسترش دهد.
🔹درفرجام سخن باید متذکر این نکته باشیم که تغییر معادلات قدرت در جهان به معنی از بین رفتن تهدیدات و دشمنی ابرقدرتها نبوده بلکه این تحولات صرفا به معنای فروپاشی نظم امریکایی است البته که ما موافق این نوع نظم هم نبوده و به دنبال نظم مطلوب خود میگردیم.
✍️محمد حسین دهقانی (کارشناس مسائل بینالملل)
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
۲۸ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف به ولایت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و روز غدیر توسط خطیب مشهور سعودی در تلویزیون دولتی عربستان!
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
۲۸ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ «خبر بزرگ»
👤 استاد #رائفی_پور
🔺 کل دعوای شیطان بر سر امیرالمؤمنین است.
🔅 ما منتظر فرزند آن خبر بزرگیم برای برپایی عدالت بر روی زمین .
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
۲۸ تیر ۱۴۰۱
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ خود کرده را تدبیر نیست.
اگر روحانی را محاکمه کرده بودید جرات نمیکرد این طور وقیحانه در چشمان مردم نگاه کند و دروغ بگوید.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
۲۸ تیر ۱۴۰۱
اقتدار ولایی
🔴🔹رنج احمقی🔹🔴
عیسی مریم به کوهی میگریخت
شیر گویی خون او میخواست ریخت
آن یکی در پی دوید و گفت خیر
در پیت کس نیست چه گریزی چو طیر
با شتاب او آنچنان میتاخت جفت
کز شتاب خود جواب او نگفت
یک دو میدان در پی عیسی براند
پس بجد جد عیسی را بخواند
کز پی مرضات حق یک لحظه بیست
که مرا اندر گریزت مشکلیست
از کی این سو میگریزی ای کریم
نه پیت شیر و نه خصم و خوف و بیم
گفت از احمق گریزانم برو
میرهانم خویش را بندم مشو
گفت آخر آن مسیحا نه توی
که شود کور و کر از تو مستوی
گفت آری گفت آن شه نیستی
که فسون غیب را ماویستی
چون بخوانی آن فسون بر مردهای
برجهد چون شیر صید آوردهای
گفت آری آن منم گفتا که تو
نه ز گل مرغان کنی ای خوبرو
گفت آری گفت پس ای روح پاک
هرچه خواهی میکنی از کیست باک
با چنین برهان که باشد در جهان
که نباشد مر ترا از بندگان
گفت عیسی که به ذات پاک حق
مبدع تن خالق جان در سبق
حرمت ذات و صفات پاک او
که بود گردون گریبانچاک او
کان فسون و اسم اعظم را که من
بر کر و بر کور خواندم شد حسن
بر که سنگین بخواندم شد شکاف
خرقه را بدرید بر خود تا بناف
برتن مرده بخواندم گشت حی
بر سر لاشی بخواندم گشت شی
خواندم آن را بر دل احمق بود
صد هزاران بار و درمانی نشد
سنگ خارا گشت و زان خو بر نگشت
ریگ شد کز وی نروید هیچ کشت
گفت حکمت چیست کآنجا اسم حق
سود کرد اینجا نبود آن را سبق
آن همان رنجست و این رنجی چرا
او نشد این را و آن را شد دوا
گفت رنج احمقی قهر خداست
رنج و کوری نیست قهر آن ابتلاست
ابتلا رنجیست کان رحم آورد
احمقی رنجیست کان زخم آورد
آنچ داغ اوست مهر او کرده است
چارهای بر وی نیارد برد دست
ز احمقان بگریز چون عیسی گریخت
صحبت احمق بسی خونها که ریخت
اندک اندک آب را دزدد هوا
دین چنین دزدد هم احمق از شما
گرمیت را دزدد و سردی دهد
همچو آن کو زیر کون سنگی نهد
آن گریز عیسی نه از بیم بود
آمنست او آن پی تعلیم بود
زمهریر ار پر کند آفاق را
چه غم آن خورشید با اشراق را
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷کانال انقلابی اقتدار ولایی
🇮🇷@EqtedareVelaeii🇮🇷
۲۸ تیر ۱۴۰۱
🔰 غافلان در حکم چهارپایان
🔸 «وَلَقَد ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثیراً مِنَ الْجِنِّ وَاْلاِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ اَعْيُنٌ لايُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ اذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها اُولئِكَ كَاْلاَنْعامِ بَلْ هُمْ اَضَلُّ اُولئِكَ هُمُالْغافِلُونَ.» اعراف ۱۷۹
🔻 ترجمه: «و حقّا كه ما بسيارى از جن و انس را (گويى) براى دوزخ آفريدهايم، زيرا كه دلها دارند ولى (حقايق را) بدان نمى فهمند، و چشمها دارند ولى بدان (به عبرت) نمى نگرند و گوشها دارند ولى بدان (معارف حقّه را) نمى شنوند؛ آنها مانند چهارپايانند بلكه گمراهترند (زيرا با داشتن استعداد رشد و تكامل، به راه باطل مى روند) و آنها همان غافلانند»
🔹 غفلت، راههاى معرفتى که خداوند براى انسان قرار داده است مسدود و آنها را غیر قابل استفاده مىکند خداوند، چشم و گوش و دل در اختیار انسان قرار داده تا در مسیر شناخت و معرفت از آنها استفاده کند؛ ولى شخص غافل در تشخیص درست از نادرست از آنها استفاده نمىکند؛ بلکه، سرش را پایین انداخته، به متقضاى غریزه کور و بدون آنکه توجه کند حق و باطلى هم هست عمل خواهد کرد، غافلان به حقایق توجّه نمىکنند؛ بلکه، غرایز با کمک شرایط خارجى انگیزههایى براى آنان بوجود مىآورد و ایشان نیز به دنبال آن انگیزهها حرکت مىکنند و در واقع زندگیشان یک زندگى حیوانى است. قرآن از این گروه با عنوان غافلان یاد مىکند و غافلان را در حکم چهارپایان به حساب مىآورد.
📖اخلاق در قرآن جلد ۱ صفحه ۱۴۷
📝ترجمه آیه از آیت الله مشکینی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
۲۸ تیر ۱۴۰۱
۲۸ تیر ۱۴۰۱
اقتدار ولایی
می رود قصه ی ما سوی سرانجام آرام...
شاعر: سید حمیدرضا برقعی
شب همان شب که سفر مبداء دوران مي شد
خط به خط باور تقويم مسلمان مي شد
شب همان شب که جهاني نگران بود آن شب
صحبت از جان پيمبر به ميان بود آن شب
در شب فتنه شب فتنه شب خنجرها
باز هم چاره علي بود نه آن ديگرها
مرد؛ مردي که کمر بسته به پيکار دگر
بي زره آمده در معرکه يک بار دگر
تا خود صبح خطر دور و برش مي رقصيد
تيغ عريان شده بالاي سرش مي رقصيد
مرد آن است که تا لحظه ي آخر مانده
در شب خوف و خطر جاي پيمبر مانده
گر چه باران به سبو بود و نفهميد کسي
و محمد خود او بود و نفهميد کسي
در شب فتنه شب فتنه شب خنجرها
باز هم چاره علي بود نه آن ديگرها
ديگراني که به هنگامه تمرّد کردند
جان پيغمبر خود را سپر خود کردند
بگذاريد بگويم چه غمي حاصل شد
آيه ي ترس براي چه کسي نازل شد
بگذاريد بگويم خطر عشق مکن
جگر شير نداري سفر عشق مکن
عنکبوت آيه اي از معجزه بر سر در دوخت
تاري از رشته ايمان تو محکم تر دوخت
از شب ترس و تباني چه بگويم ديگر؟!
از فلاني و فلاني چه بگويم ديگر؟!
يازده قرن به دل سوخته ام مي داني
مُهر وحدت به لبم دوخته ام مي داني
باز هم يک نفر از درد به من مي گويد
من زبان دوختم و خواجه سخن مي گويد:
"من که از آتش دل چون خُم مِي در جوشم
مُهر بر لب زده خون مي خورم و خاموشم"
طاقت آوردن اين درد نهان آسان نيست
شِقْشقِيّه است و سخن گفتن از آن آسان نيست
مي رود قصه ي ما سوي سرانجام آرام
دفتر قصه ورق مي خورد آرام آرام
چشم وا کن احد آيينه ي عبرت شد و رفت
دشمن باخته بر جنگ مسلط شد و رفت
آن که انگيزه اش از جنگ غنيمت باشد
با خبر نيست که طاعت به اطاعت باشد
داد و بيداد که در بطن طلا آهن بود
چه بگويم که غنيمت رکب دشمن بود
داد و بيداد برادر که برادر تنهاست
جنگ را وا مگذاريد پيمبر تنهاست
يک به يک در ملاء عام و نهاني رفتند
همه دنبال فلاني و فلاني رفتند
همه رفتند غمي نيست علي مي ماند
جاي سالم به تنش نيست ولي مي ماند
مرد مولاست که تا لحظه ي آخر مانده
دشمن از کشتن او خسته شده درمانده
در دل جنگ نه هر خار و خسي مي ماند
جگر حمزه اگر داشت کسي مي ماند
مرد آن است که سر تا به قدم غرق به خون
آن چناني که علي از اُحد آمد بيرون
مي رود قصه ي ما سوي سرانجام آرام
دفتر قصه ورق مي خورد آرام آرام
مي رسد قصه به آن جا که علي دل تنگ است
مي فروشد زرهي را که رفيق جنگ است
چه نيازي دگر اين مرد به جوشن دارد
اِن يَکاد از نفس فاطمه بر تن دارد
کوچه آذين شده در همهمه آرام آرام
تا قدم رنجه کند فاطمه آرام آرام
فاطمه فاطمه با رايحه ي گل آمد
ناگهان شعر حماسي به تغزّل آمد
مي رود قصه ي ما سوي سرانجام آرام
دفتر قصه ورق مي خورد آرام آرام
مي رسد قصه به آن جا که جهان زيبا شد
با جهاز شتران کوه اُحد بر پا شد
و از آن آينه با آينه بالا مي رفت
دست در دست خودش يک تنه بالا مي رفت
تا که از غار حرا بعثت ديگر آرد
پيش چشم همه از دامنه بالا مي رفت
تا شهادت بدهد عشق ولي الله است
پله در پله از آن ماذنه بالا مي رفت
پيش چشم همه دست پسر بنت اسد
بين دست پسر آمنه بالا مي رفت
گفت: اين بار به پايان سفر مي گويم
«بارها گفته ام و بار دگر مي گويم»
راز خلقت همه پنهان شده در عين علي ست
کهکشان ها نخي از وصله ي نعلين علي ست
گفت ساقيِ من اين مرد و سبويم دستش
بگذاريد که يک شمّه بگويم، دستش
هر چه در عالم بالاست تصرف کرده
شب معراج به من سيب تعارف کرده
گفتني ها همگي گفته شد آن جا اما
واژه در واژه شنيدند صدا را اما...
سوخت در آتش و بر آتش خود دامن زد
آن که فهميد و خودش را به نفهميدن زد
مي رود قصه ي ما سوي سرانجام آرام
دفتر قصه ورق مي خورد آرام آرام
شهر اين بار کمر بسته به انکار علي
ريسمان هم گره انداخته در کار علي
بگذاريد نگويم که اُحد مي لرزد
در و ديوار ازين قصه به خود مي لرزد
مي رود قصه ي ما سوي سرانجام آرام
دفتر قصه ورق مي خورد آرام آرام
مي نويسم که "شب تار سحر مي گردد"
يک نفر مانده ازين قوم که برمي گردد
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
۲۸ تیر ۱۴۰۱