eitaa logo
اقتدار ولایی
977 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرزندان را با مهربانى مورد خطاب قرار دهيد.«يا بنىّ»* - پدر و مادر بايستى رابطه اى صميمانه با فرزندان داشته باشند تا فرزندان بتوانند سخن خود را با آنان مطرح كنند. «يا بنىَّ»* - خطر حسادت در محيط خانه و جامعه را به فرزندان گوشزد كنيم. «يا بنىّ لا تقصص...»* - از كودكى و در خانواده رازدارى را به فرزندان بياموزيم. «يا بنىّ لا تقصص»* - دانسته ها و اطلاعات، بايد طبقه بندى شود و محرمانه و غيرمحرمانه از هم جدا گردد. «لا تقصص» - هر حرفى را به هر كسى نزنيم. «لا تقصص» - كتمان فضايل به خاطر جلوگيرى از حسادت ها، كارى بايسته است. «لا تقصص»* - با پى بردن به استعداد يك فرزند، آن را با ساير فرزندان مطرح نكنيم.«لا تقصص»* - در معرّفى افراد تيزهوش و نابغه، بايد احتياط كرد. «لا تقصص»* - حضرت يعقوب نيز داراى علم و موهبت تعبير خواب بوده است. «لا تقصص رؤياك»* - گاهى شيطان در آستين است. «اخوتك»* - پيشگيرى بهتر از درمان است. (نگفتن خواب به برادران، نوعى پيشگيرى از تحريك حسادت است) «لا تقصص رؤياك على اخوتك فيكيدوا»* - در خانواده انبيا نيز، مسايل ضد اخلاقى همچون حسد و حيله ميان فرزندان مطرح است.«يا بنىّ لا تقصص... فيكيدوا...» - زمينه هاى حسادت را شعله ور نكنيد. «لا تقصص... فيكيدوا» - حسادت، موجب ناديده گرفته شدن حقوق حتّى حقّ خويشاوندى مى گردد. «لا تقصص... فيكيدوا»* - برادران يوسف عليه السلام كه از خواب وى و مقام آينده او اطلاعى نداشتند چنان كردند. اگر اطلاع مى يافتند چه مى كردند؟! «لا تقصص... فيكيدوا»* - پيش بينى و آينده نگرى صفاتى ارزنده هستند. «لا تقصص... فيكيدوا»* - افشاى اسرار و برخى اخبار، ممكن است بسيار گران تمام شود. «لا تقصص... فيكيدوا»* - برخى اسرار به قدرى مهم هستند كه افشاى آن زندگى فرد يا افرادى را به مخاطره مى اندازد. «فيكيدوا لك كيداً»* - در موارد مهم و حسّاس بايد خطر را قبل از وقوع آن گوشزد كرد. «فيكيدوا لك كيداً»* - حضرت يعقوب در مورد كيد برادران نسبت به يوسف اطمينان داشت. «فيكيدوا لك كيداً»* - در پيش بينى مسايل مهم، گاهى اظهار سوءظن و يا پرده برداشتن از خصلت ها مانعى ندارد. «فَيَكيدوا لَك كَيدا» - لازم است والدين، از روحيات فرزندانشان نسبت به هم آگاه باشند تا بتوانند اعمال مديريّت كامل نمايند. «فَيَكيدُوا لَك كَيداً» - كيد وحيله، كارى شيطانى است. «فيكيدوا...انَّ الشَيْطان» - شيطان با استفاده از زمينه هاى درونى بر ما سلطه مى يابد. (حسادت برادران، زمينه را براى بروز دشمنى شيطان نسبت به انسان فراهم ساخت.) «فيكيدوا ... انّ الشيطان للانسان عدو مبين» - شيطان دشمن انسان است، حتّى اگر پيامبر زاده باشد. «انّ الشيطان للانسان عدوّ مبين»* - از كودكى، شيطان را به كودكان معرّفى و نقش او را بيان نماييد. «انّ الشيطان للانسان عدوّ مبين»* سوره یوسف آیه ۵👆📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدیا! تو را سپاس در شب گاهى که روز را مى‏ پوشاند، و تو را سپاس در روز آنگاه که آشکار مى‏ گردد و تو را سپاس در آخرت و دنیا، و تو را سپاس به تعداد همه ستاره‏ ها و همه فرشتگان آسمانى و تو را سپاس به شماره ذرات خاک و ریگ و دانه‏ ها و تو را سپاس به عدد آنچه در میان آسمان است و تو را سپاس به عدد آنچه در درون زمین است و تو را سپاس به میزان وزن آبهاى دریا، و تو را سپاس به شماره برگ‏ درختان و تو را سپاس به عدد آنچه روى زمین است، و تو را سپاس به تعداد آنچه کتابت برشمرده و تو را سپاس به عدد آنچه دانشت آن را فراگرفته، و تو را سپاس به شماره آدمیان و پریان و حشرات و پرندگان‏ و چهارپایان و درندگان، سپاسى فراوان و سپاسى پاک که در آن برکت باشد آنچنان‏ که پذیرى، اى پروردگار ما و خشنود گردى، و آنچنان‏ که سزاوار بزرگوارى ذات و بزرگى جلال تواست معبودى جز خدا نیست، یگانه و بى‏ شریک است، فرمانروایى و ستایش تنها از آن اوست و اوست، لطیف و آگاه 🤲🕊🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيامبران، برگزيدگان خداوند هستند. «يَجتبيك» - چون يوسف عليه السلام برگزيده و ... بود به انواع گرفتارى ها مبتلا شد تا گوهر وجودش در گرفتارى ها نمايانده شود. «يجتبيك» (البلاء للولاء...)* - ارزش انسان به سن و سال نيست، ممكن است كسى از نظر سنى كوچكتر ولى از نظر خصلت ها و ارزش والاتر باشد. (چنانكه يوسف از برادران خود كوچك تر بود) «يجتبيك ربّك»* - اولياى خدا از يك خواب، آينده افراد را مى بينند. «يَجتبيك رَبّك ويُعَلِّمك» - علوم مهم و دانش هاى كليدى و اساسى را نبايد به هر كس آموخت؛ اوّل بايد افراد لايق را گزينش كرد و سپس علوم را در اختيار آنان قرار داد. «يجتبيك ربّك و يعلّمك»* - علم، اولين هديه الهى به برگزيدگان خود است. «يجتبيك ربّك و يُعلّمك» - انبيا، شاگردان بلاواسطه خداوند هستند. «يعلّمك» - تعبير خواب، از امورى است كه خداوند به انسان عطا مى كند. «يُعلّمُك من تأويل الاحاديث» - از جمله راههاى ارتباط با غيب، تعبير رؤيا و خواب است. «يعلّمك من تأويل الاحاديث»* - علم آموخته شده به يوسف عليه السلام نيز محدود بوده است. («من» در جمله ى «من تأويل الاحادث»، به معناى بخشى از علم تعبير خواب است)* - مقام نبوّت و حكومت، سرآمد نعمت هاست. «و يتّم نعمته» - در فرهنگ قرآن، اجداد در حكم پدر هستند. «اَبَويك من قبل ابراهيم و اسحاق» - علم و هدايت و لياقت يك فرد علاوه بر خود او براى خانواده و خويشاوندان او نيز نعمت و موهبت الهى است. «عليك و على آل يعقوب»* - اتمام نعمت بر آل يعقوب نشان از عاقبت به خيرى برادران يوسف دارد. «يتمّ نعمته عليك و على آل يعقوب»* - انتخاب انبيا، بر اساس علم و حكمت الهى است. «يجتبيك ... عليمٌ حكيمٌ» سوره یوسف آیه ۶👆📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معبودى جز خدا نیست، یگانه و بى‏ شریک است، فرمانروایى و ستایش از آن اوست، زنده مى‏ کند، و مى‏ میراند، مى‏ میراند و زنده مى‏ کند و او خود زنده‏ اى است که هرگز نمى‏ نمیرد، نیکى به دست اوست و او بر هر چیزى تواناست آمرزش مى ‏جویم از خدایى که معبودى جز او نیست، زنده و به خود پاینده است، و تنها به سوى او باز مى‏ گردم‏ اى خدا اى خدا اى بخشنده اى بخشنده اى مهربان اى مهربان اى‏ پدید آورنده آسمان ها و زمین اى صاحب جلال و بزرگواری اى مهرورز و صاحب منت اى زنده اى پاینده اى زنده‏ اى که شایسته پرستشى جز تو نیست اى خدا، اى که شایسته پرستشى جز تو نیست 🤲🕊🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قبل از بيان داستان، شنونده را براى شنيدن و عبرت گرفتن آماده كنيد. «لقد كان فى يوسف...» - حسد، مرز خانواده و عواطف خويشاوندى را نيز درهم مى شكند. «لقد كان فى يوسف و اخوته» - داستان يكى است، امّا نكات و درسهايى كه از آن استفاده مى شود بسيار است. «آيات» - پرسش و طرح سؤال از جمله راههاى رسيدن به حقيقت است. «آيات للسائلين»* - تا تشنه ى شنيدن و عاشقِ آموختن نباشيم، از درسهاى قرآن استفاده كامل نمى بريم. «لِلسّائلين » - داستان هاى قرآن، پاسخ سؤال هاى زندگى مردم را مى دهد. «للسائلين سوره یوسف آیه ۷👆📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى ‏اش همیشگى است خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست خدایا! با من آن کن که شایسته تو است، نه آن‏ که سزاوار من است چه همانا تو شایسته پروا و آمرزشى و من درخور گناهان و خطاهایم، پس به من رحم کن. اى مولاى من که تو مهربان‏‌ ترین مهربانان جنبش و نیرویى نیست جز برآمده از سوى خدا، توکل نمودم بر زنده پاینده‏ اى که نمى‏ میرد، و ستایش خداى را که فرزندى نگرفته و در فرمانروایى شریکى‏ برایش نبوده و از خوارى و ناتوانى سرپرستى نداشته است و بى ‏اندازه بزرگش شمار 🤲🕊🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حسادت موجب مى گردد افراد بزرگسال سن و شخصيّت خود را فراموش كرده و با كودكان كينه توزى كنند. (با توجّه به اينكه يوسف كوچك تر بود، بزرگترها به او حسادت ورزيدند) «ليوسف... احبّ الى ابينا»* - اگر فرزندان احساس تبعيض كنند، آتش حسادت در ميان آنان شعله ور مى شود. «احبّ الى ابينا منّا» - عشق وعلاقه به محبوب شدن، در نهاد هر انسانى وجود دارد. انسان ها از كم توجّهى وبى مهرى به خود، رنج مى برند. «احبّ الى ابينا» - حضرت يعقوب به همه فرزندان محبّت داشت. «احبّ الى ابينا منّا» (برادران مى گفتند: يوسف محبوب تر است، يعنى ما نيز محبوب هستيم)* - زور وقدرت، محبّت نمى آورد. (برادران قدرت داشتند، ولى محبوب نبودند) «ليوسف... احبّ... و نحن عصبة» - با هم بودن موجب احساس نيرومندى و قدرت مى شود. «نحن عصبة»* - گروه گرايى، اگر بدون رهبرى صحيح و خداپسندانه باشد، عوامل سقوط را سريعتر فراهم مى كند. («و نحن عصبة» نشان انسجام است، ولى انسجامى رها وبدون رهبرى صحيح)* - انسان براى ارتكاب خطا و گناه، اوّل خود را توجيه و كار خود را تئوريزه مى كند. (برادران هم خود را متّحد و قوى مى دانند، «و نحن عصبة» و هم پدر را منحرف، «انّ ابانا لفى ضلال» و با اين دليل، حسادت خود را توجيه مى كنند.)* - جوانان نوعاً خود را عقل كل دانسته و به نظرات پدران كمتر اهميّت مى دهند. «نحن عصبة انّ ابانا لفى ضلال مبين»* - احساس قدرت و نيرومندى، عقل را كور مى كند. «نحن عصبة انّ ابانا لفى ضلال مبين»* - معيارهاى نادرست، نتايج نادرست به دنبال دارد. (اگر معيار فقط قدرت و تعداد شد، نتيجه اش نسبت انحراف به اقلّيت مى شود.) «انّ ابانا لفى ضلال مبين»* - خودخواهان عوامل ناكامى را به جاى آن كه در خود جستجو كنند به ديگران نسبت مى دهند. «انّ ابانا لفى ضلال مبين» (به جاى آنكه بگويند ما حسوديم، گفتند: پدر ما منحرف است)* - حسادت، مرز نبوّت واُبوّت (پيامبرى وپدرى) را نيز مى شكند و فرزندان به پيامبرى كه پدرشان است، نسبت انحراف و بى عدالتى مى دهند. «انّ ابانا لفى ضلال مبين» - غفلت انسان ممكن است به جايى برسد كه در عين انحراف و خطاكارى خود ديگران را خطاكار قلمداد كند. (برادران يوسف به جاى آنكه خود را حسود و توطئه گر بدانند، پدر را منحرف دانستند) «انّ ابانا لفى ضلال مبين»* سوره یوسف آیه ۸👆📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا! از تو خواستارم به نام بزرگت آن نام بزرگ‌ تر عزیز‌تر باشکوه‏‌ تر گرامى‏‌ تر، که چون بر درهاى بسته‏ آسمان با آن نام خوانده شوى که به رحمت گشوده شوند باز مى‏ شوند و چون با آن بر درهاى‏ ناگشوده زمین خوانده شوى براى فرج گشوده شود، و جون با آن براى آسان شدن سختى خوانده شوى، آسان گردند و چون با آن بر مردگان براى زنده شدن خوانده شوى، زنده شوند و چون با آن براى رفع سختى و زیان خوانده‏ شوى برطرف گردد و مى‏ خوانمت به شکوه جلوه گرامى ‏ات گرامى‏‌ ترین جلوه‏ ها و عزیز‌ترین آنان‏ که چهره‏ ها در برابرش‏ خوار گشته و گردنها خاضع شده و صداها آهسته گشته و دلها در برابر آن هراسناک‏ شده‏ اند از ترس تو و تو را مى‏ خوانم به نیرویت که با آن آسمان ها را نگاه داشتى از اینکه بر زمین افتد مگر به اجازه تو، و با آن آسمان ها و زمین را از اینکه ویران شوند نگاه داشتى و مى‏ خوانمت به اراده‏ ات که جهانیان در برابرش خاضعند 🤲🕊🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فكر خطرناك، انسان را به كار خطرناك مى كشاند. «ليوسف... احبّ... اقتلوا» - احساس تبعيض در محبّت از طرف فرزندان، آنها را تا حدّ برادركشى سوق مى دهد. (گرچه شدّت علاقه ى پدر به يوسف بى دليل نبود، بلكه به خاطر كمالات او بود، ولى برادران احساس تبعيض كردند و خيال كردند علاقه ى بى دليل است و همين احساس، آنان را به توطئه وادار كرد) «احبّ الى ابينا... اقتلوا»* - از منظر كوته نظران، حذف فيزيكى رقيب بهترين راه است. «اقتلوا يوسف»* - حسادت، انسان را تا برادركشى سوق مى دهد. «اقتلوا يوسف» - گناهكاران يكديگر را در انجام گناه وسوسه كرده و از همداستانى با يكديگر نيرو مى گيرند. (برادران به يكديگر دستور بكشيد و بيفكنيد مى دادند) «اقتلوا... او اطرحوه»* - انسان، خواهان محبوبيّت است و كمبود محبّت مايه ى بزرگ ترين خطرات و انحرافات است. «يخل لكم وجه ابيكم» - حسودان گمان مى كنند كه: از دل برود هر آنچه از ديده برفت. «اقتلوا يوسف... يخل لكم وجه ابيكم» (برادران گمان مى كردند اگر پدر يوسف را نبيند، از فكر يوسف بيرون خواهد رفت و تمام فكرش در ما متمركز خواهد شد)* - با اينكه قرآن راه كسب محبوبيّت را ايمان و عمل صالح معرّفى مى كند؛ «ان الذين آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرّحمن ودّا»،(32) امّا شيطان، راه محبوب شدن را برادركشى ترسيم مى كند. «اقتلوا... يخل لكم وجه ابيكم » - حسود خيال مى كند با نابود كردن ديگران، نعمت ها براى او مى شود. «اقتلوا ... يخل لكم وجه ابيكم » - شيطان با وعده ى توبه در آينده، راه گناه امروز را باز مى كند. «و تكونوا من بعده قوماً صالحين » - علم وآگاهى، هميشه عامل دورى از انحراف نيست. برادران با آنكه قتل يا تبعيد يوسف را بد مى دانستند؛ «تكونوا من بعده قوماً صالحين» امّا اقدام كردند - سخن از توبه قبل از انجام گناه، فريب دادن وجدان و گشودن راه گناه است. (برادران به يكديگر مى گفتند: شما يوسف را نابود كنيد بعد با توبه از افراد صالح مى شويم) «تكونوا من بعده قوماً صالحين»*32) مريم، 96. سوره یوسف آیه ۹👆📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آقای تحلیلگر ✍️ هربار که صدای دشمنان در قفقاز بلند میشود یادمان می افتد که عمده ی مشکلات به ایران فروشی تاریخی پهلوی اول لعنت الله علیه بر میگردد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥همه اسلام را بگید، چرا گزینشی میگید؟! امام خمینی ره : «شما چرا سوره‌ی برائت رو نمی‌خونید؟ شما چرا آیات قتال رو نمی‌خونید؟ قتال هم رحمت است.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴مقایسه حقوق دلاری دبیران تازه استخدامی زمون شاه با الان ❇️حکم معلم تازه استخدام سال ۱۳۵۰ : ۵۶۴ تومان 💵دلار سال ۱۳۵۰ : ۷ تومان 💰معلم می تواند ۸۰ دلار بخرد ❇️حکم معلم تازه استخدام سال ۱۴۰۲: ۹،۸۰۰،۰۰۰ تومان 💵دلار سال ۱۴۰۲ : ۵۰ هزار تومان 💰معلم می تواند ۲۰۰ دلار بخرد