eitaa logo
اقتدار ولایی
965 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
گفت و شنود شنگول و منگول! گفت: یادت میاد آمریکا و اروپا بعد از آنکه زمینه جنگ اوکراین را فراهم آوردند، چه سر و صدایی راه انداختند که روسیه را ظرف دو ماه با تحریم های فلج کننده به زانو در خواهیم آورد! و درحالی که در یمن و فلسطین مردم بی پناه را قتل عام می کردند، برای مردم اوکراین اشک تمساح می ریختند و...؟! گفتم: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ ولی حالا که با تحریم های متقابل روسیه رو به رو شده اند و آمریکا به قول ترامپ به گدایی افتاده و دولت های اروپایی با بحران سوخت و غذا دست و پنجه نرم می کنند، دیگر از اشک تمساح برای مردم اوکراین خبری نیست و همه آنها از بدبختی و فلاکتی که به آن دچار شده اند می نالند! گفت: ایول! چی فکر می کردند؟ چی شد! گفتم: گرگ درنده، زنگ در خونه شنگول و منگول و حبه انگور را زد و گفت؛ من مادرتونم! یه شیر قوی هیکل درو باز کرد و گفت؛ بفرمایید! خوش اومدین! و گرگه رو یه لقمه چپ کرد و...! •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
 «باج بده و وعده رونق بخر» کجایش علمی بود؟! یک روزنامه زنجیره ای ضمن طرح این گزاره که «اقتصاد، علم است و دستوری اداره نمی شود»، ادعا کرد: ریشه مشکلات اقتصادی، تحریم است(!) روزنامه آرمان در تحلیلی که ملغمه ای از همه چیز است و در عین حال هیچ محتوای درستی ندارد، می نویسد «یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشت نکته مهم و قابل تامل این است که واقعیت های تلخ و شیرین در معرض دیدگان ملت ایران قرار دارد بنابراین پروپاگاندا و تبلیغات مثبت و منفی نمی تواند طول، عرض و ارتفاع واقعیت های جامعه امروز ایران را کم یا زیاد کند چرا که مردم در بطن واقعیت ها زندگی می کنند و با پوست، گوشت و استخوان شان واقعیت ها را لمس و درک می کنند. آیا دولت سیزدهم متوجه پیام اعتراضات اقشار و اصناف می شود؟ اگر پیام اعتراضات را می شنود در قبال برون رفت از مشکلات وضعیت موجود چه تدابیر و راهکارهایی دارد؟ برای مثال تغییر وزیر کار، رفاه و تعاون این پیام را به جامعه داده که صدا و پیام اعتراضات شنیده شده است اما نکته مهم این است تغییر و تبدیل زمانی معنی و مفهوم واقعی می دهد که تغییر و تبدیل توامان شکلی و ماهوی باشد، چرا که تغییرات شکلی دوای درد مشکلات خرد و کلان اقتصادی و معیشتی نیست.  بنابراین مهم تر از تغییر وزرا، دولت باید نگاه خود را نسبت به مسائل راهبردی و اقتصادی اصلاح کند. دولت سیزدهم باید بپذیرد تحریم ها در اقتصاد و معیشت مردم نقش مهم و اساسی بازی می کند. وقتی دولت بپذیرد تحریم ها ریشه مشکلات اقتصادی و معیشتی ملت است در چنین شرایطی سیاست خارجی شان را به گونه ای تنظیم می کند که به تحریم ها پایان دهند. در چنین فضایی ست که می توان امیدوار بود که منشا بیماری شناسایی شده است و به تعبیری متناسب با بیماری، درمان صورت می پذیرد.  همان طور که می دانید اقتصاد علم است بنابراین دستوری اداره نمی شود بنابراین دولت باید از تجربیات اقتصادی موفق جوامع توسعه یافته الگو برداری کند تا بتواند به جامعه امروز ایران به صورت واقعی وعده رشد اقتصادی با درصدهای مختلف بدهد.  بنابراین دولت سیزدهم متوجه باشد تا زمانی که راهبردهای کلان تجربه شده همیشگی در حوزه مدیریت سیاست خارجی و داخلی تکرار شود، مشکل اقتصاد با انتخاب فلان وزیر یا جایگزینی او با یک فرد دیگر حل و فصل  نخواهد شد». در دقت نظر نویسنده همین بس که سالگرد انتخابات ریاست جمهوری را با سالگرد تشکیل دولت (اوایل شهریور ماه) اشتباه گرفته است. ثانیا مدیران و حامیان دولت مدعی تدبیر تا ماه های پایانی 8 سال مدیریت خود، تقصیر مشکلات را گردن «دولت سابق» می انداختند؛ اما حالا که کمتر از 10 ماه از کنار رفتن آنها می گذرد، اصرار دارند نتایج بی تدبیری های انباشته خود را صرفا متوجه عملکرد دولت جدید کنند. این طیف در حالی مشکلاتی مانند تورم را به رخ می کشند که خود، زیرساخت های قدرتمند تولید تورم را به یادگار گذاشته اند؛ از جمله نقدینگی 9 برابر شده، کسری بودجه 480 هزار میلیاردی، بدهی 1500 هزار میلیاردی، تعطیلی تولید و رونق بی رویه واردات و قاچاق، نگاه تک بعدی به مدیریت اقتصادی و حوالت دادن راه حل همه مشکلات به برجام، تحمیل ارز ترجیحی به اقتصاد کشور و واگذاری 60 میلیارد دلار و... نکته سوم و عجیب تر از همه این است که امروز مصائب حاصل از نگاه افراطی برجام زده، روشن شده اما نشریات زنجیره ای اصرار دارند با وجود آشکار شدن این خسارت ها و مصائب، برجام را نه به عنوان ام المصائب بلکه به عنوان راه حل جا بزنند. سوال روشن این است که اگر تحریم علت همه مشکلات اقتصادی بود و برجام قرار بود همه این مشکلات را بالمره و یکجا حل کند، چرا تحریم ها در دولت برجام 8 برابر شد و به جای حل شدن مشکلات، بر حجم آنها افزود؟! چرا راه حل «امتیاز بده و رونق اقتصادی بخر»، هم طمع و زیاده خواهی و تعدی گری دشمن را افزایش داد و هم مشکلات اقتصادی را شدت بخشید. علت همان است که نویسنده اذعان می کند اما خلاف آن نسخه می پیچد. «اقتصاد، علم است». هیچ کشوری با تاکید بر واگذاری امتیاز غیرقابل بازگشت از توانمندی ها و منافع قدرت، نتوانسته رونق اقتصادی را تجربه کند. بلکه تقویت توانمندی های اقتصادی و نظامی را پشتوانه اقتدار دیپلماتیک خود قرار داده است، چیزی که در روند تنظیم و اجرای معیوب برجام، درست خلاف آن رفتار شد و ادعا کردند «برنامه هسته ای (و بعدا توانمندی های نظامی و نفوذ منطقه ای) مزاحم و دردسر است»! •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻برای گسترش حجاب در بین دختران و زنان جامعه، مستقیما به سراغ مفهوم حجاب نروید و از بهشت و جهنم نگویید. 🔹سبک زندگی رو تغییر بدهید، مسئله حجاب حل میشود استاد علیرضا پناهیان •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان شیخ رجبعلی خیاط 🎙استاد عالی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
⭕️ ناتو در شرق اروپا تهدید است اما در همسایگی ایران نه؟ ✍️ احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب: 🔹از بین 30 عضو پیمان ناتو، جمهوری اسلامی با 28 عضو آن رابطۀ دیپلماتیک و اقتصادی دارد. جمهوری ترکیه به عنوان یکی از نخستین اعضای ناتو، همسایۀ ایران است و روابط کم و بیش گرمی بین دو کشور برقرار است. 🔹برغم این، در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی "ناتو" گویی هیولای بی‌شاخ و دمی است که حتی اگر در شرق اروپا عضوگیری کند، امنیت کشور ما به خطر می‌افتد! 🔹ناتو هفتاد سال است که بیخ گوش کشور ماست. چطور این همسایگی تهدید نیست، اما تحرکات ناتو در اروپای شرقی تهدیدی علیه ایران به حساب می‌آید؟ 🔹ظاهراً از نظر برخی محافل در جمهوری اسلامی، نزدیک به تمام اعضای ناتو به طور منفرد، دوست ایران و یا کشورهایی بی‌خطر هستند، اما همین‌که دور هم جمع شوند به تهدیدی بزرگ تبدیل می‌شوند! 🔹از نگاه من نقش نظامی ناتو در ساختار امنیت جهانی بدون ایراد و اشکال نیست، اما بهانه کردن این سازمان برای حمایت از تجاوز روسیه به خاک اوکراین خالی از هر نوع منطق سیاسی است. ✍پی نوشت : ناتو چه کار باید بکند تا این جماعت شیفته غرب چشمشان باز شود و ببینند 1-هشت سال جنگ تحمیلی، ناتو با همه توان صدام را کمک کرد 2-ناتو هشت سال ارتش نیابتی آمریکا یعنی داعش را سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی کمک کرد تا سوریه و عراق را به تصرف در آورد و علاوه بر جنگ مستقیم دولت داعش در گستره سرزمینی عراق و سوریه با ایران تحریم های آمریکا را با بستن مرزها تکمیل کند 3- ناتو با گسترش به شرق در صورت عضویت اوکراین نوبت به عضویت جمهوری باکو و گرجستان در مرزهای شمالی ما می شد و البته شرق دریاچه خزر قزاقستان و قرقیزستان و ازبکستان هم به نوبت 4- ترکیه کشوری فاقد توان تصمیم گیری است و لذا می شود برایش تصمیم ساخت یک روز آمریکا برایش تصمیم می گیرد یک روز هم ما برایش 5- البته که ناتو با شماها اصلاح طلبان دشمنی ندارد وگرنه محمد خاتمی قبل فتنه و کودتای رنگی 88 در استانبول ترکیه از دبیر کل ناتو تقاضای حمله به مراکز نظامی ایران را نمی کرد در ثانی شماها را تابعیت کشورشان می بخشند آنچنانکه بیش از 300 اصلاح طلب خاصه روزنامه نگار قبل از کودتای رنگی 88 عازم آمریکا و انگلیس شدند و در BBC و VOA مشغول خدمت به بشریت شدند توضیح: بعد از مشخص شدن خیانتهای خاتمی در همدستی با دشمنان در سال 88 ممنوع الخروج شد قبل از آن با عنوان فریبنده گفتگوی تمدنها تا قلب آمریکا و دیدار با جورج سوروس صهیونیست متخصص کودتای رنگی هم پیش رفت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
🇮🇷 تا امروز هیچ پرچمی غیر از پرچم جمهوری اسلامی به بیت رهبری وارد نشده است حتی در دیدار با رئیس جمهور کشورهای ابر قدرت جهان


•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
* گشت"ارشاد:چیست؟* ✍دکتر عبدالله گنجی 💥حجاب که به‌خودی‌خود یک مسئله فرهنگی- اعتقادی است، نباید به امر سیاسی تبدیل شود و کم‌کم اصل هنجارشکنی به حاشیه برود و منازعه بین اسلام‌گرایان و براندازان سکولار جایگزین آن شود. حقیقت این است که گشت ارشاد با بدحجابی به‌معنی عرفی آن کاری ندارد و اصلا مثال کلیشه‌شده «2تارمو» محل منازعه نیست که اگر بود باید پلیس به 15 تا 20میلیون خانم تذکر می‌داد و برخورد می‌کرد. آنچه پنهان می‌ماند اینکه جامعه‌ هدف گشت ارشاد بدحجابی عرفی-تربیتی نیست، بلکه چند دسته هستند که شاخک‌های گشت ارشاد را حساس کرده‌اند که عمل آنان فراتر از ناهنجاری‌های عرفی است. «سیالیّت جنسیتی» از این موارد است. دختری که پسرانه بیرون می‌آید تا جلب‌توجه کند، پسرگونه باشد، کلاه و شلوارک و... گروهی هستند که لباس راحتی درون منزل و بیرون آنها خیلی متفاوت نیست و حداقل‌ها را هم رعایت نمی‌کنند. کسانی هستند که بدحجابی آنان امری عرفی-تربیتی و فرهنگی نیست که عناد می‌ورزند و همزمان برای تقابل با پلیس سناریو می‌چینند که دوربین و جیغ 2 عنصر این سناریو است. پلیس هم از عواقب جنگ روانی هر برخورد آگاه است اما حقیقت این است که زمانی پلیس وارد میدان دستگیری یا برخورد می‌شود که 3دسته ذکر‌شده درصدد شکستن اقتدار آن برمی‌آیند و طبیعی است که پلیس درصدد اثبات اقتدار خود برمی‌آید که البته بعضا اجتهاد در صحنه از جهت روش مواجهه مشکل‌ساز می‌شود. هیچ نظرسنجی در کشور نداریم که بالای 70درصد مردم طرفدار حجاب نباشند اما درعین‌حال برخورد قهری با اقلیت ساختارشکن را نمی‌پسندند. شاید صدها جلسه برای اینکه چه کنیم در سال‌های متمادی تشکیل شده است. برخی بر این باورند که فرهنگ لذت‌گرای غرب پیش‌رونده است و انقلاب اسلامی فقط در آن اختلال ایجاد کرد، اما هستند دیگرانی که حجاب را فقط امری شرعی نمی‌دانند بلکه آن‌را مانند زبان، مذهب و جغرافیا جزو هویت ایرانیان می‌‌دانند که عده‌ای چوب حراج به آن زده‌اند. با این حال مواجهه با حجاب سطح کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد و برخورد قهری نباید روش اول باشد. کار فرهنگی همراه با خون‌دل است و البته میوه‌های آن هم دیررس است. 👇اما باید چه کرد؟ 1-هنر از اساسی‌ترین روش‌های حل مسئله حجاب است. آنچه با هنر آمیخته شود، ماندگار می‌شود. هنر فاخر الگوبخش و جذاب است. این حجاب تقریبا در سیما و سینمای ما غریب است. هنر الگو‌بخش، اصل  اساسی است. 2-آموزش و پرورش رکن تربیتی کشور ماست. اگر معلمانی همتراز با فرهنگ ایرانی-اسلامی سکاندار تربیت باشند، اثر شخص معلم بی‌نظیر است. محیط مدرسه و دانشگاه، محتوا، ضوابط و تشکل همه 10‌درصد و معلم و استاد 90درصد تأثیرگذاری تربیتی دارند. جمهوری اسلامی هنوز منزلتی که بهترین و مؤمن‌ترین جوانان این کشور به آموزش و پرورش سرازیر شوند، ایجاد نکرده است. معلم می‌تواند جامعه را سالم یا فاسد کند. 3- ان جی اوهای مسلمان می‌توانند جایگزین روش‌های قهری شوند. این‌ همه ngoکشور باید به‌کار گرفته شود. مردم خود مسئله حجاب را به‌روش عاطفی در محله، محیط کار و... حل کنند. 4-تولیدات البسه بسیار مهم است. واقعیت این است که بازار لباس زنانه ما برای متدینین نیست. ممکن است گفته شود که تقاضا این است، پس تولیدکننده به‌سمت این نوع پوشش می‌رود. واقعیت اما این نیست که جوان مدلی را در ذهن دارد و در بازار به‌دنبال آن می‌گردد و می‌خرد بلکه «تقاضاسازی» در ویترین مغازه اتفاق می‌افتد. خیلی‌ها به‌دنبال مد می‌گردند نه اینکه مد ذهنی خود را به بازار خرید ببرند. آیا اصناف ما صرفا درآمد برایشان مسئله است و هویت و سالم‌سازی جامعه فرع آن است؟ 5-گفت‌وگو بخش فراموش‌شده مسئله حجاب در جامعه ماست. تقریبا نه در کرسی آزاداندیشی و نه در سیمای ما مشهود نیست. مبتذل‌پوشان هیچ دلیل منطقی و قابل ارائه ندارند. حرف اول و آخر آنان درباره چرایی پوشش و رفتار خود این است که «به شما ربطی ندارد. دوست دارم!»  فراتر از این خلع سلاح هستند و گفت‌وگو دست طرف مقابل می‌افتد و می‌توان ده‌ها دلیل عقلی و نقلی و آسیب‌شناسانه را به میدان گفت‌وگو آورد و سخن گفت. بدون تردید اکثریت بدحجابان جامعه ما عفیف هستند. همین‌ها روز غدیر در خیابان ولیعصر بودند، فردا همین‌ها در جرگه عاشوراییان هستند، اما نقص دارند. این نقص فرهنگی را نباید سیاسی کرد. آن 3دسته که در بدو این نوشتار آورده شد، اقلیت بسیار کوچکی هستند که علاوه بر برخورد باید گفتمان غالب علیه آنان باشد و فضای عمومی را برای خود تنگ احساس کنند. مردم باید به میدان بیایند. حکومت باید جایش را به مردم بدهد. فرض کنیم اصلا نظام دینی مستقر نباشد. مگر مسلمانان نباید حجاب و امر به معروف را واجب بدانند و تکلیف «مثنی و فرادای» خود را انجام دهند. این هدایت به امر خداست. اسم آن‌را تقابل و قطب‌بندی نگذارید.  بسم‌الله. @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️غربی‌ها اگر می‌توانستند آب را هم به روی مردم می‌بستند؛ این ‌ها دلسوز زن ایرانی‌اند؟
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلاح خارق العاده ایرانی که سالها جاسوسان آمریکایی و صهیونیستی در پی سرقت اطلاعاتی از تکنولوژی این سلاح عجیب بودند! قاتل ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس که آمریکایی‌ها را کیلومترها به عقب راند؛ هیچ سامانه ای در جهان قادر به رهگیری آن نیست! "اژدر حوت ایرانی" داری قدرتمند ترین تکنولوژی رادار گریز زیر دریایی در جهان است که دلهره مرگ آوری را برای مقامات نظامی اسراییلی و آمریکایی به همراه داشته است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فعال رسانه‌ای آمریکایی: کارشناس ایرانی پاسخی داد که مجری CNN جوابی نداشت جز این که دست زیر چانه بگذارد/این وضعیت برای CNN یک گافه چون کسی رو آوردن که داره حقیقت رو میگه/ما انواع فشارها رو به ایران آوردیم و انتظار داریم الان با روسیه هم هیچ ارتباطی نداشته باشه؟! •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از فعالیت منافقین در کامنت‌ها و گروه‌های خبری و مردمی از کمپ آلبانی •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر دیدار دو نفر از افراد حاضر در درگیری بی‌ار‌تی/ گفتگو با فرد سومی که در درگیری و کتک زدن خانم محجبه وارد و مضروب هم شده بود ماجرای تصویر دست آسیب دیده چه بود؟ •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
▪️انتشار اسناد جدید درباره حمایت انگلیس از شلیک به هواپیمای مسافربری ایران 🔸روز سه‌شنبه نوزدهم ژوئیه (۲۸ تیرماه) در سری جدیدی از اسنادی که توسط دولت بریتانیا منتشر شده، اشاره‌هایی هرچند بسیار کوتاه، اما مهم به مساله شلیک به هواپیمای مسافربری ایران توسط نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس وجود دارد. 🔹بر اساس اسناد تازه، بریتانیا «فورا» بعد از شلیک به هواپیمای مسافربری ایرانی، پشت‌پرده با آمریکا تماس گرفته تا هر آنچه واشنگتن می‌خواهد را به عنوان موضع‌گیری بیان کند. 🔸در نامه مارگارت تاچر خطاب به رونالد ریگان آمده: «به نظر می‌رسد که این تصادف دست‌کم کمک کرده تا رهبران ایران متوجه نیاز فوری برای پایان دادن به درگیری در خلیج (فارس) بشوند.» •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرمانده جاویدالاثری که مربی سردار سلیمانی بود! •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ‏هرکاری دلشون بخواد میکنن حتی پلیس هم بهشون چیزی بگه ؛ با داد و قال کلِ رسانه ها رو به نفع خودشون بسیج میکنن !! ببینید با بچه ای که از ترسِ ‎ چوب دستش گرفته چه رفتاری میکنه ! اگه سگا بلایی سرش نیارن این خانم میاره !! تا کی ميخوايم به اینا رو بدیم؟ 💬 حنین •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
💠🇺🇸📛قطع انگشت افغانستانی‌ها برای یادگاری! 🔻در جریان بررسی جنایات آمریکا در #افغانستان مشخص شد 12 نظامی آمریکایی به صورت تصادفی و به منظور سرگرمی #غیرنظامیان افغان را انتخاب می‌کردند و پس از کشتن یا منفجر کردن آنها، انگشتانشان را به عنوان یادگاری از جنگ افغانستان برای خود جمع‌آوری می‌کردند. 🔻در این بین کلوین گیبس، از گردان پنجم ارتش #آمریکا در افغانستان، متهم شد که این تیم را تشکیل داده است. ‼️گیبس به دادگاه احضار و با اعتراف خود همه را شگفت‌زده کرد؛ او گفت: شهروندان افغانستانی به صورت تصادفی انتخاب می‌کردیم و می‌کشتیم، سپس انگشتان قربانیان را قطع می‌کردیم و به عنوان یادگاری برمی‌داشتیم! 🔻سی ان ان آمریکا در این رابطه گزارش داده که ارتش این کشور امکان دستیابی به عکسهایی را که این نظامیان هنگام ارتکاب جنایت گرفته‌اند، محدود کرده است. 🔻با این حال بعضی تصاویر منتشر شده به حدی خشونت آمیز است که برخی آنها را بدتر از رویدادهای زندان ابوغریب توصیف کرده‌اند. 🔻آمریکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد و میلیون‌ها شهروند این کشور را به خاک و خون کشید. 💠روایت گاردین 🌐https://www.theguardian.com/world/2010/sep/09/us-soldiers-afghan-civilians-fingers •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🎥تعمیر هواپیماهای ایرباس در ایران 🔹رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی: ما بخش قابل توجهی از موضوعات تحریم را خنثی کردیم. در حوزه ساخت لوکوموتیو و واگن خودکفا شده‌ایم و نیازی به واردات نداریم. 🔹ما هواپیما های ایرباس بعضی کشورها را در ایران تعمیر میکنیم. نهضت قطعه ‌سازی در کشور آغاز شده است البته نیاز های ما کاملا تامین نشده است. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شوخی با محرم امام حسین (علیه السلام) ممنوع •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن‌گرافیک «فقر فروش» | داستان اختاپوس 🔺 پرده هفتم: درباره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی چیزی می‌دونید؟ درخصوص سوئیفت چطور؟ 🔸این بار به زبان ساده بررسی کردیم آمریکا با چه مکانیزمی از این نهادها برای تنبیه و تحریم مخالفانش استفاده می‌کند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن‌گرافیک «فقر فروش» | داستان اختاپوس 🔺 پرده هفتم: درباره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی چیزی می‌دونید؟ درخصوص سوئیفت چطور؟ 🔸این بار به زبان ساده بررسی کردیم آمریکا با چه مکانیزمی از این نهادها برای تنبیه و تحریم مخالفانش استفاده می‌کند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
چرا حاج قاسم را زودتر نزدند؟ 🔹️آمریکا نمی‌توانست حاج قاسم را دو سال پیش بزند؟ می‌توانست، پس چرا نزد؟ خودِ حاج قاسم می‌گفت بعضی مواقع اینها می‌دانند من کجا هستم. اما می‌ترسیدند او را بزنند. 🔸️چه شد که به این اجماع رسیدند که او را بزنند؟ به خاطر شلوغی‌های آبان ماه. اینها نتیجه چه بود؟ نتیجه تصمیمات غلط اقتصادی و سیاسی و... . آمریکایی‌ها گفتند اینها به خیابان‌ها ریختند و درگیر خودشان شدند و دیگر حال و حوصله جنگیدن با ما را ندارند. 🔺️آرمان‌شهر مهدوی •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
41.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠جلسه ای راز آلود که اتفاقات اخیر ریشه در آن دارد ! / عملیاتی هماهنگ برای تحریک گسل ها ... پس از لایو فائزه هاشمی و صادق زیباکلام که شبیه به یک دستور حمله بود ، مسیح علینژاد بی حجاب ها را و جلائی پور از همین جریان سیاسی با حجاب ها را دعوت به همراهی با یک کمپین در حوزه مسائل اجتماعی کردند. خبرگزاری ها و کاربرهای شبکه های اجتماعی به همین بهانه تصاویری از جلائی پور و علینژاد را در کنار هم منتشر کردند. این تصویر البته برش خورده و ناقص است. این تصویر کامل تر پنج چهره ی سیاسی را نشان میدهد که هر یک از آنها امروز داستان خاص خود را دارند. به بهانه انتشار مجدد این عکس به جلسه تاریخی این چهره ها پرداخته ایم. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
📜"وَكَذٰلِكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَكونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدًا" بقره؛ ۱۴۳ 🔹 به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از استفاده نکنید. دشمنان از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات و را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. 🔹 آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را!!! 🔹 اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: "وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا". امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: "اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة"؛ این است. 🔹 راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ ❇️امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ "سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم"؛ جلوتر بروید. 🔹 آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور می‌گویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. ⚠️دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که می‌گویند تندرو، منظورشان کسانی است که در مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را می‌گویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. 🗓 بیانات در دیدار مردم نجف‌آباد؛ ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ تندروها و میانه روها •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
اوصاف خیانتکاران در قرآن - ۱  بهنام وکیلی جامعه براساس همدلی، همسویی و همکاری گروه های انسانی شکل می گیرد. هر یک از افراد در جامعه دارای نقشی است که می بایست رفتارهای خویش را براساس آن سامان دهد. اگر شخصی در چارچوب نقشی که به عهده دارد و یا به عهده او گذاشته شده عمل نکند، به اجتماع خیانت کرده است؛ زیرا جامعه او را برای انجام نقش اجتماعی که به عهده او گذاشته شده امین و مسئول می شمارد و انتظار عمل براساس نقش را از او دارد. هنجارهای اجتماعی و عمل درچارچوب آن انتظار دیگری است که جامعه از افراد خود انتظار دارد و هرگونه رفتار های بیرون از آن را عملی خیانت بار ارزیابی می کند. بنابراین ارتباط تنگاتنگی میان نقش و هنجارهای اجتماعی از سویی و امانت و خیانت از سوی دیگر وجود دارد. این مسئله در امور شخصی نیز از نظر قرآن مورد توجه قرار گرفته و افزون بر نقش اجتماعی و ارتباط انسان با دیگری به ارتباط خود با خود و ارتباط خود با خدا نیز توجه داده است. از این رو، از خیانت به خود و خیانت به خدا نیز سخن به میان می آید. کسانی که برخلاف اهداف وجودی حرکت می کنند و نقش خود را حتی نسبت به خویش به درستی ایفا نمی کنند خائن به خود شناخته می شوند؛ چنان که اگر برخلاف نقش خود بر هستی عمل کنند از نظر هستی شناختی قرآنی به عنوان خیانتکار قلمداد می شوند. در گفتارهای روزانه مردم واژه خیانت با کاربردهای مختلف و مصادیق گوناگون مفهوم یگانه ای را به ذهن متبادر می کند که مولفه اصلی آن نقض امانت و پیمان شکنی به شکل مخفی و نهان است. به این معنا که هرگونه پیمان شکنی و یا خلاف امانت عمل کردن را خیانت نمی شمارند بلکه زمانی عمل نابهنجار خیانت شمرده می شود که شخص به طور مخفیانه و نهانی انجام دهد. از این رو مخفی کاری از مولفه های اساسی خیانت به شمار می رود. پرسش این نوشتار آن است که نگرش قرآن به خیانت چیست و خیانتکاران را با چه اوصافی معرفی می کند؟ انگیزه شناسی خیانت اصولا چرا خیانت پدید می آید و چه انگیزه هایی موجب می شود تا شخص نسبت به خود و یا دیگری برخلاف فضایل اخلاقی و اصول هنجاری عمل کند و مرتکب خیانت شود؟ اگر به واکاوی مسئله خیانت و دروغ توجه شود می توان دریافت که ارتباط معناداری میان دروغ و خیانت وجود دارد. دروغ، کلامی برخلاف واقعیت و حقیقت است که برای پوشاندن مطلبی به کار می رود تا خود و یا دیگری از آثار و پیامدهای راستگویی در امان قرار گیرد. شخص هرگاه دریابد که بازگویی حقیقت و واقعیت می تواند موجبات تنبیه و مجازات هرچند کلامی و سرزنش او را فراهم آورد از راستگویی پرهیز می کند و دروغ را راهی برای رهایی خود از پیامدهای راستگویی برمی شمارد. چنین حالتی در مسئله خیانت ولی در حوزه عمل وجود دارد. شخصی که کلامی و یا چیزی را به شکل امانت در اختیار دارد و آن چیز از آن وی نمی باشد بلکه مال دیگری است که به شکل محدود زمانی و یا مکانی در اختیار او قرار گرفته تا به صاحب آن کلام و یا چیز تحویل دهد، در زمانی که احساس کند که نگهداشتن آن کلام (مانند راز و یا پیام) و یا چیز به ضرر اوست و یا بکوشد بر خلاف اصل امانتداری در آن تصرف کند و این کار را نهانی و به دور از چشم دیگری یا دیگران انجام دهد در این هنگام است که گرایش به خیانت در وی  تقویت می شود و در امانت خیانت می ورزد. به سخن دیگر خیانتکار در عمل، حقیقت و یا واقعیتی را می پوشاند و آن را دگرگونه کرده و به سود خود مصادره می کند و همان کاری را در عمل انجام می دهد که دروغگو در میدان کلام و سخن گفتن انجام می دهد. مخفی کاری و پوشاندن واقعیت ها و حقایق از رفتار های مشترک دروغگو و خیانتکار است. از سوی دیگر شخص با خیانتکاری می کوشد تا سودی را به دست آورد که به نظر وی کوتاه ترین راه دست یابی به آن است؛ دروغگو نیز بر این باور است که دروغ، وی را از تنبیه و مجازاتی نگه می دارد و به سودی نزدیک می رساند. بنابراین در بخش انگیزه شناسی خیانت می توان گفت که علت اصلی خیانت کاری دستیابی به سودی نزدیک با بهره گیری از کمترین هزینه های ظاهری و کوتاه ترین شیوه ها و ابزارهاست. به عنوان نمونه کسی که در کلام خدا تحریف می کند و حکمی را دگرگونه جلوه می دهد می کوشد با این عمل خیانت بار خود به منافع زودبازده دست یابد که در صورت حفظ کلام خدا و امانتداری در آن به آن نخواهد رسید. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
اوصاف خیانتکاران در قرآن - ۲  بهنام وکیلی خداوند در آیه 107 و 108 سوره نساء به نکته ای اشاره می کند بیانگر ارتباط تنگاتنگ بینش و نگرش است. خداوند در آیه به بینش هستی شناسی خیانتکاران توجه می دهد و می گوید که خیانتکاران از آنجا که برای خداوند جایگاه درستی در نظر نمی گیرند رفتارهای تناقض آمیزی را در پیش می گیرند. در تحلیل قرآن از نابهنجاری خیانت مشخص می شود که از نظر خیانتکاران عملی نادرست و ضداخلاقی و هنجاری است و از این روست که می کوشند تا مخفیانه آن را از انجام دهند. در حقیقت علت و انگیزه خیانت و مخفی کاری آنان را باید گاه در حیای آنها در مردم جست. خیانتکاران برای خود در چشم مردم احترام و مقامی قائل هستند و از این رو می کوشند تا عمل زشت خویش را نهانی انجام دهند و از مردم مخفی دارند؛ زیرا عمل آشکار و تصرفات نابجا ونادرست موجب می شود تا از چشم مردم بیفتند. خداوند در این آیه به این مسئله اشاره می کند که خیانتکاران نسبت به مردم حیا می ورزند و همین مسئله موجب شده است تا کار زشت خویش را نهانی انجام دهند ولی نسبت به خدا حیا نمی ورزند و با عمل زشت خیانت را در برابر دیدگان الهی انجام می دهند. در حقیقت اگر مردم نسبت به خدا و احاطه او به هستی و همه امور ریز و درشت آگاهی می داشتند باید در برابر خداوند شرم و حیا می کردند و در چیزی خیانت نمی کردند. اما بینش نادرست آنان موجب شده است که خود را در محضر الهی نبینند و مرتکب گناه خیانتکاری شوند. اگر آنان هستی و عالم را محضر خداوند می دانستند و خود را همواره در هر حال در برابر دیدگان خداوند احساس می کردند هرگز مرتکب گناه خیانتکاری نمی شدند. بنابراین از عمل خیانت بار آنان می توان دریافت که چنین آدم هایی خود را در برابر خداوند احساس نمی کنند.  خیانت، مفهومی فراگیر  در کاربردهای قرآنی خیانت اصطلاحی فراگیر است که حتی خیانت به خود را شامل می شود. به سخن دیگر خیانت تنها امری اجتماعی و در حوزه روان شناسی اجتماعی و یا علوم تربیتی نیست بلکه از اموری است که در حوزه روان شناسی فردی و مباحث و مسائل اخلاقی نیز از آن سخن به میان می آید. از این رو از خیانت همانند امانت، هم در حوزه فضایل اخلاقی و منش های فردی و هم در حوزه هنجارهای اجتماعی و علوم تربیتی سخن گفته می شود. سبب فراگیری اصطلاحی امانت و خیانت، مربوط به نقش آن است؛ زیرا در کاربرد های قرآنی مسئله امانت و خیانت ارتباط تنگاتنگی با مسئله نقش انسانی در قبال خود یا خدا و یا دیگری (اجتماع) پیدا می کند. به این معنا که هرگاه شخص برخلاف نقشی که از سوی خدا یا جامعه به او واگذار شده است عمل کند خیانتکار شمرده می شود. یکی از امانت هایی که خداوند به انسان واگذار کرده امانت ایمان است. ایمان به معنای باورهایی که آدمی را در مسیر تکامل و قرب الهی نگه داشته و به حرکت وامی دارد. بنابراین اگر شخص در مسیر کمالی قرار نگیرد و خود را از خداوند دور سازد به عنوان خیانتکار قلمداد می شود. از نظر خداوند نعمت ولایت و قرآن و آموزه های دیگر وحیانی به عنوان امانت های الهی برشمرده می شود هر گونه رفتار نهانی که آدمی را از آن دور سازد به عنوان عمل خیانت بار معرفی می شود. بر این اساس است که خداوند در آیه 187 سوره بقره گناه و سرپیچی از فرمان های الهی و آموزه های وحیانی چون روزه خواری و یا نزدیکی به زن در برخی از موارد را از مصادیق خیانت برمی شمارد؛ زیرا از نظر خداوند هر کسی در زندگی خویش نسبت به خدا و آموزه های آن نقش دارد که بیرون رفتن از آن دایره و چارچوب به معنای خیانت دانسته می شود. خیانت به خدا یعنی عمل برخلاف آموزه های وحیانی موجبات دوری شخص از مسئولیت های انسانی در قبال هستی و خدا را سبب می شود و او را از حریم کمال و تکامل دور می سازد و این به عنوان خیانت به خود نیز مطرح می شود.به سخن دیگر انسان در هستی دارای مسئولیتی به نام دست یابی به کمال و بروز تمامی استعدادها و ظرفیت های کمالی است که از آن به اسمای الهی یاد می شود. براین اساس اگر شخص عملی را انجام دهد که وی را از مسیر کمالی دور می سازد و اجازه بروز و ظهور استعدادها و ظرفیت های وی را نمی دهد آن عمل در حکم خیانت به خود تلقی می شود؛ زیرا این عمل موجب شده است تا شخص نقش خود را نسبت به خود به درستی انجام ندهد. با این بینش و نگرش هستی شناختی و انسان شناسی است که خداوند به صراحت در آیه 107 سوره نساء هرگونه خیانت به دیگران در حوزه عمل اجتماعی را خیانت به خویش در حوزه روان شناسی اجتماعی و اخلاقی بر می شمارد. اوصاف خیانتکاران اوصاف و ویژگی های خیانتکاران را می توان در دو دسته بینشی و نگرشی دسته بندی کرد. در حوزه بینشی خیانتکاران مردمان هستند که شناخت درستی به خود و خدا ندارند و از نظر معرفتی و شناختی در جایگاهی قرار ندارند که بتوان آنان را عالم برشمرد؛ بلکه ایشان مردمانی جاهل هستند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• @EqtedareVelaeii 🇮🇷
اوصاف خیانتکاران در قرآن - ۳  بهنام وکیلی. جهل نسبت به حضور خداوند جهل آنها نسبت به خداوند و اینکه خداوند به هستی علم شهودی و حضوری دارد موجب می شود تا نگرششان در عمل برخلاف واقعیت ها و حقایق باشد. اگر کسی بر این باور باشد که هستی محضر خداوند است و او به همه هستی از ریز و درشت آن همانند آگاهی شخص به وجود و احساسات خود است، هرگز خود را دور از چشم الهی نمی یابد و نسبت به او حیا و شرم می ورزد و مرتکب خیانت نمی شود؛ زیرا چنانکه گفته شد از مولفه های اصلی خیانت، مخفی کاری است و شخص به سبب حیا و شرمی که از مردمان دارد خیانت را نهان از چشم دیگران انجام می دهد. بنابراین اگر شخص از نظر هستی شناختی به این علم و معرفت دست یابد که عالم محضر خداست و خداوند با علم شهودی و حضوری بر همه چیز احاطه علمی دارد آنگاه از خدا شرم و حیا کرده دست به خیانت نمی زند. (نساء آیه 107 و 108) نیرنگ بازی از ویژگی های خیانتکاران می توان به نیرنگ بازی و مکر و حیله آنها اشاره کرد. خداوند در آیه 52 سوره یوسف خیانت کاران را مردمانی نیرنگ باز برمی شمارد که حقایق و واقعیت ها را برخلاف آنچه هست جلوه می دهند و این گونه است که اهل دروغ نیز می شوند و دروغگویی به عنوان پیامد طبیعی نیرنگ بازی و حیله گری خود را بر ذات آنها تحمیل می کند. پنهان کاری یکی از خصوصیات اخلاقی خیانتکاران که در آیه 107 و 108 سوره نساء بدان اشاره شده است پنهان کاری است. از آنجا که رفتارهای اخلاقی و هنجاری، رفتارهای نیک و پسندیده است هرکسی می کوشد تا آن را آشکارا و شفاف انجام دهد و نسبت به کار خیر و نیک شرم و حیا نمی ورزد و بلکه با افتخار آن را انجام می دهد؛ اما کسانی که رفتارهای اخلاقی زشتی را در پیش می گیرند و گرفتار نابهنجاری رفتاری هستند می کوشند تا مخفیانه و نهانی آن را انجام دهند؛ زیرا نمی توان رفتارهای زشت و نابهنجار را علنی و آشکار و شفاف انجام داد؛ چون طبیعت بشر و اجتماع از زشتی ها و بدی ها می گریزد و رفتار های نابهنجار و زشت را نمی پذیرد. از این روست که بدترین مردمان از روی شرم و حیا کارهای زشت خویش را نهانی انجام می دهند و یا در قالب های زیبا و آرایه های پسندیده ارائه می دهند. این گونه است که همواره نسل کشی ها و جنایت های بزرگ علیه بشریت با نام دموکراسی و آزادی انجام می شود. بدترین رفتارها و زشت ترین اعمال همواره در پوششی از خوبی ها و حقایق و نیکی ها انجام می شود. حتی ابلیس برای گمراهی حضرت آدم(ع) با سوگند های دروغین به خدا و وعده دستیابی به زندگی جاوید «ملک لایبلی» او را فریب داد. کفران نعمت از دیگر ویژگی هایی که خداوند برای خیانتکاران برمی شمارد کفران نعمت و ناسپاسی نسبت به آن است که در آیه 38 سوره حج بدان اشاره کرده است. خیانتکاران افرادی اهل طمع هستند و بیش از آنچه حقشان است می طلبند و می کوشند تا با خیانت در امانت به چیزی فراتر از حق خویش دست یابند. به داشته های خود بسنده نمی کنند و یا به افزایش ظرفیتی خود نمی پردازند تا به طور طبیعی به چیزی که می خواهند برسند. از این رو راه را کوتاه تر کرده و به قول خودشان به چیزی که حقشان بوده به سادگی و به زیرکی دست یافته اند. لذا خداوند اهل خیانت را افرادی می شمارد که خود را فریب می دهند و آنچه را به عنوان زیرکی برای خود ثابت می دانند زیرکی نشمرده آن را مکر و نیرنگ می داند. (یوسف آیه 52) عدم محبوبیت در نزد خدا و خلق ویژگی دیگری که خداوند برای خیانت کاران برمی شمرد عدم محبوبیت آنها نزد خداوند است. کسی که از نظر خداوند افتاده و بی شرمی کرده و حیا نورزیده و در محضر الهی خیانت می کند، چنین شخصی اگر دشمن خدا نباشد دست کم دوست خداوند نیست و بهره ای از محبوبیت خداوندی نمی برد. اگر شخص، محبوب خداوند نباشد از آثار محبوبیت نیز بی بهره می شود که مهم ترین و اساسی ترین آن نیز عدم محبوبیت در میان خلق خداست؛ زیرا خداوند کسی را که نسبت به خدا شرم و حیا نمی ورزد ولی از خلق خدا شرم می کند و پنهانی از مردم و در محضر خدا گناه خیانت را مرتکب می شود او را بدنام کرده و از محبوبیت می اندازد. کسی که به جنگ خدا رفته و با او از در صلح وارد نشده است خداوند نیز میان او و خلق را به هم می زند و کارش را اصلاح نمی کند تا از چشم مردمان بیفتد. بنابراین اگر خداوند می فرماید که خیانتکار، شخصی نامحبوب در نزد خداوند است(حج آیه 38) بی گمان چنین شخصی در میان خلق خدا نیز نامحبوب خواهد شد و مردمان گرایشی به او نخواهند داشت. از این رو می توان گفت یکی از اوصاف خیانتکاران عدم محبوبیت در میان خلق خداست.. این گونه است که خیانتکار از آنچه می ترسید به سبب خیانت گرفتار آن می شود. (نساء آیه 107 و 108 و نیز آل عمران آیه161 و غافر آیه 18 و 19) •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii 🇮🇷
حکایت خوبان

تاثیر متقابل مردم و زمامداران

منبع: نهج البلاغه، خطبه 216

امام علی(ع) می فرماید: پس رعیت اصلاح نمی شود جز آنکه زمامداران اصلاح گردند و زمامداران اصلاح نمی شوند جز با درستکاری رعیت. و آنگاه که مردم حق رهبری را ادا کنند و زمامدار حق مردم را بپردازد، حق در آن جامعه عزت یابد و راه های دین پدیدار و نشانه های عدالت برقرار و سنت پیامبر(ص) پایدار گردد، پس روزگار اصلاح شود و مردم در تداوم حکومت امیدوار و دشمن در آرزوهایش مایوس می شود
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii 🇮🇷