namaz jomeh.mp3
19.5M
🔸سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه بیرجند | ٣٨ دقیقه
⌛️ [حجم مناسب]
🟦 رأی دادیم چی شد؟ | رأی ندیم چی میشه؟
🟧 دکتر ابوذر یاسری
عضو هیئت علمی و مدیر مرکز علم و فناوری جنگ روایت ها دانشگاه جامع امام حسین(ع) و مدرس دانشگاههای تهران
🔹چون تورّم داریم رأی نمیدیم!
🔶 ۶ بهمن ماه ١۴٠٢
اقتدار ولایی
🔸سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه بیرجند | ٣٨ دقیقه ⌛️ [حجم مناسب] 🟦 رأی دادیم چی شد؟ | رأی ندیم چ
🎧 رأی دادیم چی شد؟ رأی ندیم چی میشه؟
https://eitaa.com/Analysts/19034
🎧 تبیین منطق «و ما رأیت إلا جمیلا» ی زینب کبرا(س) با تطبیق بر وضعیت انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/Analysts/19072
#بشنوید
🟦🟧 شور شوق دو هموطن خانم شرکت کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن
🔶 اولی شعری واقعاً شنیدنی!
🔷 دومی حس و انگيزه یک هموطن ایرانی که به عشق راهپیمایی ۲۲ بهمن از لندن پاشده اومده ایران تا بزند توی دهان بعضی ها
هدایت شده از اقتدار ولایی
🟦🟧 شور شوق دو هموطن خانم شرکت کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن
🔶 اولی شعری واقعاً شنیدنی!
🔷 دومی حس و انگيزه یک هموطن ایرانی که به عشق راهپیمایی ۲۲ بهمن از لندن پاشده اومده ایران تا بزند توی دهان بعضی ها
اصلاحطلبان دربارهی انتخابات ریاستجمهوری، دروغ میگویند:
اینکه گفته میشود انتخابات، رقابتی نیست؛ بحمدالله «رقابتی» هست؛ دیدید مناظرهها را که نامزدها نشان دادند «کاملاً رقابتی» حرکت میکنند؛ معارضات فکری و زبانی در بین نامزدها وجود داشت(بیانات در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۶)
https://khl.ink/f/48061
⭕️ آسودگی
🔸 امام باقر علیه السلام:
آسودگى تن را در آسودگى دل بجوى و با کاستن خطا، به آسودگى دل دست یاب.
📚 تحف العقول/ص285
خواهی که کسی شوی ز هـستـی کـم کـن
نـاخورده شـراب وصــل، مـستـی کـم کـن
بـا زلــــف بـتـــان دراز دســتـی کـم کـن
بـت را چه گـنه تو بـت پرسـتـی کـم کـن
⭕️ #خرج کردن و روزی
🔸 روزی امام رضا علیه السلام از خادمش پرسید:
آیا امروز چیزى هزینه کرده اى؟
گفت: خیر
امام فرمود: پس خدا از کجا به ما عوض دهد؟ برو هزینه کن، اگرچه به اندازه یک درهم.
📚 وسائل الشیعه/ج15/ص255/باب23/ح8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻گفتگو دربارهی امکانهای استقرار حجاب - ۱
(ظرفیتهای حل مسألهی حجاب)
🖇 ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
شبکهی افق، برنامهی خیابان آزادی
📍در اینجا ببینید:
https://pwa.telewebion.com/episode/0xb6382c5
@khiyabaneazadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻گفتگو دربارهی امکانهای استقرار حجاب - ۲
(ظرفیتهای حل مسألهی حجاب)
🖇 ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
شبکهی افق، برنامهی خیابان آزادی
📍در اینجا ببینید:
https://pwa.telewebion.com/episode/0xb6382c5
@khiyabaneazadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻گفتگو دربارهی امکانهای استقرار حجاب - ۳
(ظرفیتهای حل مسألهی حجاب)
🖇 ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
شبکهی افق، برنامهی خیابان آزادی
📍در اینجا ببینید:
https://pwa.telewebion.com/episode/0xb6382c5
@khiyabaneazadi
🔻کارآمد سازی یا خالص سازی؟!
(حاشیه بر سخن اخیر رهبر انقلاب دربارۀ انتخاب اصلح)
🖊مهدی جمشیدی
۱♦️. در بند دهمِ «سیاستهای کلی انتخابات»، رهبری تأکید دارد که شاخصهای حکمرانی را در مقام «تشخیص و احراز صلاحیت»، تعیین و تدقیق کنید تا داوطلبان در «تراز انقلاب» انتخاب شوند. رهبری برای «بعد از انتخاب مردم» شاخص تعیین نکردهاند. همچنین ایشان برای مردم، «سیاستهای کلی انتخابات» را ننوشتهاند، بلکه خطاب به نهادها نوشتهاند. پس این پالایش، «قبل از انتخاب مردم» باید صورت بگیرد. مجلس باید در راستای سیاستها، «تقنین» میکرد و آنگاه شورای نگهبان «اجرا» میکرد. پنج سال گذشته و مطالبه رهبری، تحقق نیافته است. حال آیا معنی عمل به «سیاستهای کلی نظام» که رهبری ابلاغ کرده، دخالت دادن «سلیقه» یا «تشخیص شخصی» هست؟!! مگر رهبری ننوشتهاند «شاخص سازی» کنید؟ شناسایی «داوطلب تراز شایسته نظام» که رهبری آن را از نهادها مطالبه کردهاند، ممکن نیست؟! شخصی است؟! مخالف مشارکت حداکثری است؟ مخالف رشد مردم است؟ اینکه رهبری از نهادها، توقع «شاخص گذاری» داشته، نشانگر بیاعتمادی ایشان به «فهم مردم» است؟! علامه مصباح در بسیاری از گفتارهای خویش، هنگامیکه به عملکرد ناصواب برخی مسئولان اشاره میکرد، میگفت «باور» ندارند. حتی ایشان تصریح میکرد که برخی نیروهای سیاسی در درون قدرت، به ولایت فقیه نیز «باور» ندارند. این «ناباوران» - به تعبیر رهبر انقلاب - همان «جریان غیرانقلابیِ درون نظام» هستند.
۲♦️. مسأله، حضور ناکارآمدهاست که مردم را دلسرد از تحوّل کردهاند. نظام، هیزم «متوسطان ناکارآمد» شده است. مشکلات، حلشدنی هستند ولی نه توسط متوسطان. نظام، «مرد میدان» میخواهد نه «کوتاه قامتانِ محافظه کار». در فلسفۀ تاریخ میگویند نظریۀ مردان بزرگ. به مردم میگوییم نتیجۀ «رأی خودتان» است، میگویند ما شناخت نداریم اما «شورای نگهبان»، تأیید کرده است. در ذهن مردم، معنی تأیید شورای نگهبان، این است. این امر به خصوص از آن جهت اهمیت دارد که: «مسئلۀ احیای اعتماد مردم و امید مردم بسیار مهم است؛ ... البتّه این متأسّفانه مقداری آسیب دیده و بایستی ترمیم کنید این را و راهکارش هم این است که حرف و عمل مسئولین یکی باشد.»(در دیدار هیئت دولت سیزدهم، ۱۴۰۰/۶/۶).
۳♦️. «گام دوّم» و «تحوّل»، کارگزاران قوی و کارآمد و متعهد میطلبد: «این مشکلات را با یک حرکت عادّی نمیشود برطرف کرد، با این حرکت معمولیِ عادّی که در کار ادارۀ حکمرانی کشور هست نمیشود، یک حرکت فوقالعاده لازم است، یک حرکت جهشی لازم است، یک حرکت ابتکاری لازم است. باید نوآوری وجود داشته باشد و این کار باید انجام بگیرد. این جزو مسلّماتِ این دورۀ از انقلاب است برای گام دوّم.» (در دیدار تشکلهای دانشجویی، ۱۴۰۰/۲/۲۱). متوسطان، اهل تحوّل نیستند. مدعای من «کارآمد سازی» است نه «خالص سازی». نگاه حداقلی یعنی ناکارآمدی و ناکارآمدی یعنی دلسردی سیاسی مردم از نظام. رهبری با صراحت، هم بر اصلح تأکید داشتهاند و هم بر تحوّل: «راه ایجاد تحوّل عبارت است از تشکیل یک دولت معتقد به تحوّل و معتقد به عنصر تحوّلآفرین، یعنی عنصر جوان نخبۀ مؤمن انقلابی.»(بیانات در دیدار تشکلهای دانشجویی، ۱۴۰۰/۲/۲۱). مشکل، وحدت «تاکتیکی» و «عمل گرایانه» و «پدر سالارانه» و «ناگفتمانی» است. نظریۀ «مردم سالاری دینی»، اینچنین اقتضایی ندارد. به دلیل حضور متوسطان در حاکمیّت، زبان ما در «جهاد تبیین»، کُند شده است. نمیتوانیم بگوییم خودِ مردم رأی دادند؛ چون «عملکردهای ضعیف یا متوسط»، به پای «نظام» نوشته میشود. رهبری، «تحوّل» و «جهش» و «کار جهادی» میخواهد و اینها از متوسطان برنمیآید. مسألۀ کنونی انقلاب، «کارآمد سازی» است نه «خالص سازی». اما کسانیکه کارنامهشان ناکارآمد است، صورت مسأله را تغییر میدهند تا بیعرضهگی خویش را بپوشانند و به درون قدرت راه یابند. من در مقام «اثبات ضرورت کارآمدی» هستم نه «نفی مشارکت حداکثری». مشارکت حداکثری، «یک اصل» است اما فقط «یک راه» ندارد. و تازه تأثیرِ تکثّر نامزدها در مشارکت حداکثری، «اندک» است.
۴♦️. بنابراین، ضعف مشارکت مردم، مهم است و اصل مشارکت حداکثری، قابل انکار نیست؛ و این امر به دلیل نارضایتی مردم و وضع مَرَضی است؛ و نارضایتی هم به دلیل ضعف در کارآمدی است که خودش حاصل غلبۀ متوسطان است؛ و این، موجب افول اعتماد سیاسی شده است؛ و باید علّت مشکلات را آشکار ساخت که ضعف عاملان است نه فساد ساختار. «نوشتن» و «مطالبۀ» ما، خودش بخشی از «زمینه سازی» است؛ چون «گفتمان» ایجاد میکند برای استقرار نیروهای کارآمد در حاکمیّت. زمینه سازی یعنی تفهیم کنید که نظام باید از لحاظ «کارآمدی مدیران»، روند تکاملی داشته باشد تا نارضایتی مردمی کاهش یابد. رهبری میگوید «بگویید» تا «تحقّق» بیابد.
🔻رهبری که کار رسولانه کرد:
صورتبندی ارادۀ مردم در انقلاب ایران
🖊مهدی جمشیدی
۱. «انقلاب» را شوریدن مردم در برابر نظام سیاسی برای درافکندن طرح نو و عبور بنیادین از وضع موجود تعریف میکنند اما بهطور معمول، اشاره نمیکنند که در این میان، چه تعداد از «مردم» باید حضور داشته باشند و انقلاب، حاصل ارادۀ چه کمّیّتی از مردم است. در اینجا باید از زاویۀ دیگری به واقعیّت اجتماعی نگریست و انقلاب را در چهارچوب کیفی و تاریخی روایت کرد؛ به این معنی که باید در انقلاب، ارادۀ کلّی و عمومیِ جامعه به حرکت درآید و نشان داده شود که جامعه، برانگیخته و فعّال شده است و تداوم شرایط کنونی، میسّر نیست. در تجربۀ انقلاب اسلامی، این واقعیّت به گونهای درخشان و چشمگیر، نمایان شد؛ بهطوری که جامعه به صورت یکپارچه و تمامعیار، به صحنۀ مبارزه وارد شود و بسیج انقلابی در گسترهای وسیع شکل گرفت. در این انقلاب، مفهوم «ارادۀ تاریخیِ مردم»، متجلّی شد و به چشم آمد؛ چنانکه حتی شاهدان و ناظران بیرونی نیز بهروشنی دریافتند که در ایران، یک اتّفاق اجتماعی پدید آمده و انقلابی که ریشه «باطن جامعه» دارد، صورتبندی شده است. در این لحظه از تاریخ، انقلاب در ضمیر ایرانیان، درونی شده بود و یک ارادۀ عام و تجمیعشده به وجود آمده بود که در خیابانها و شعارها و اعتصابها و مساجد و ... دیده میشد. تمامیّت جامعه به طرز معجزهآسایی، همسخن و یکصدا شده بود و نمیخواست در ایران، کمترین اثری از شاه و سلطنت بر جا بماند. در واقع، افق بینشیِ مردم به یک نقطۀ مشترک رسیده بود و خواستهها و ارادهها، به اتّحاد و همگونی رسیده بودند.
۲. اینچنین وضعی، حاصل ارادۀ شخص امام خمینی بود؛ این او بود که توانسته بود به «حلقۀ وصل» تبدیل شود و یک چتر تاریخیِ گسترده به وجود بیاورد و از مردمِ سرگردان و غرق در زندگی روزمرّه، یک «منِ تاریخی» بیافریند. پیش از این، نه آرمانها معطوف به «انقلاب» بودند و نه کار در اختیار «تودههای مردم» قرار داشت. از یک سو، نیروهای سیاسی در اندیشۀ اصلاح و ترمیم بودند و انقلاب از دایره و دامنۀ خواستههای آنها خارج بود؛ و از سوی دیگر، زمام و عنان مبارزه نیز به دست گروههای خاص و نخبگانی قرار داشت و نهضت و مبارزه، چندان اجتماعی و مردمی نشده بود. تجربههای ناکام پیشین، همگان را به ورطۀ نوعی امتناع تاریخی فرو برده و ارادههای سیاسی و اجتماعی را فرسوده بود؛ آنان که گمان میکردند میتوان کاری کرد، به حداقلها راضی شده بودند و سودای تاریخی نداشتند. در این میان، امام خمینی توانست در امتداد آرمانیترین آرمانِ تاریخی، بسیج انقلابی پدید آورد و پنجرۀ تازهای به روی تودههای خسته و ناامید بگشاید. او کار خود را از اعتراض آغاز کرد، اما حکومت پهلوی، واکنشهای سخت از خود نشان داد و به این ترتیب، امام خمینی در عمل به مردم نشان داد که نباید در اندیشۀ اصلاح بود و از شاه، توقع همدلی داشت، باید ایدۀ انقلاب را پی گرفت و به کمتر از آن قانع نشد. از آن نقطۀ آغازین تا این مرحله که همچون نقطۀ عطف بود، دو سه سالی بیش طول نکشید و چنین شد که جامعه در مسیر نهضت قرار گرفت. سرکوب شدید، حس انقلاب را در جامعه، پنهان و زیرپوستی کرد، اما در نهایت از اواسط سال پنجاهوشش، آتشزیرخاکستر، شعلهور و عیان شد و مهار اوضاع جامعه برای شاه، دشوار گردید. در این لحظه بود که موج نهضت نیز وسعت آنچنانی یافت و یکپارچگیِ تمامعیاری در عمق جامعه پدید آمد. زینپس، هرچه که به لحظۀ وقوع انقلاب نزدیک و نزدیکتر میشویم، ارادۀ تاریخی در مردم، متمرکزتر و سختتر میشود و امام خمینی، بیشتر و بیشتر، به مظهر و تجسّم خواست عمومیِ مردم تبدیل میگردد.
۳. مسألۀ تمایز انقلاب ایران نیز در اینجا جلوهگر و برجسته میشود؛ نسبتی که میان «مردم» و «امام خمینی» برقرار شد و او بهطور طبیعی و خودجوش، رهبری انقلاب را به دست گرفت. رهبری او، برآمده از انتخاب طبیعی و تاریخیِ خودِ جامعه بود، نه دخالت نیروهای سیاسی و تبلیغات هدفمند. هیچ نیرویی در تاریخ گذشته، نتواسته بود در این سطح، چنین نسبتی با جامعه برقرار کند و به قلّه و نهایتِ خواست مردم تبدیل بشود و همۀ هویّت و تعلّق و ارادۀ آنها را نمایندگی کند. حتی فراتر از این باید گفت ارادۀ مردم در ارادۀ او، مستحیل شده بود و مردم، چیزی را میطلبیدند که او میخواست. او در روان ناخودآگاه مردم، رسوخ کرده بود و به منِ ثانویشان تبدیل شده بود. این نسبت بود که تحلیلگران متعمّق و تمدّنی را در مغربزمین، به حیرت افکند؛ نسبت رمزآلود میان پیرمرد تبعیدی که سیما و سیرۀ رسولانه داشت و مردمی که شیفته و شیدای او شده بودند.
🖇منتشرشده در:
@ifahva_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سردار تنگسیری: سپاه اولین شناور ۶۸ متری خود را ساخت
🔹۲ شناور شهید باقری و صیاد شیرازی از کلاس شناور شهید سلیمانی با طول ۶۸ متر ساخت شناورسازی نیروی دریایی سپاه هستند که طراحی کامل آنها در داخل کشور صورت گرفته است.
🔹این شناورها مجهز به موشکهای پدافند هوایی صیاد و نواب با بردهای به ترتیب بلند و متوسط هستند.
🔹برد موشکهای سطح به سطح این شناورها بیش از ۷۰۰ کیلومتر و سامانهٔ پدافند هوایی نصب شده بر روی آنها بیش از ۹۰ کیلومتر است.
روزنامهٔ شرق به اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته شد
🔹هیئتمنصفه دادگاههای سیاسی و مطبوعاتی با اکثریت آرا مدیر مسئول روزنامهٔ شرق را به اتهام نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع دربارهٔ گزارش پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مجرم شناختند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنگوی وزارت خارجه: هیچ کالای شناختهشدهٔ صهیونیستی از مبادی گمرکی وارد ایران نخواهد شد.