فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎هشدار محمدرضا شاه به
#اصلاح_طلبان امرور
محمد رضا شاه چندین بار در طول سلطنتش واقعه شهریور ۱۳۲۰ رو یاد آوری کرد، شهریوری که ایران علی رغم اعلام بی طرفی در جنگ جهانی دوم توسط متفقین اشغال شد و بعد از اون پدر محمد رضا از ایران تبعید و محمد رضا با قبول سران متفقین به سلطنت رسید.
17.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹اسلام متحجر
🔹رهبر انقلاب: امام بزرگوار ما اسلام آمریکایی و اسلام متحجّر را در کنار هم قرار داد؛ هر دوی اینها در مقابل اسلام ناب قرار میگیرند. آنها از اسلام ناب میترسند.
بانک مرکزی اعلام کرد
🔻 ثبت رشد اقتصادی ۳/۲ درصدی در بهار ۱۴۰۳
🔹بانک مرکزی، رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به قیمت بازار را چهار و دو دهم درصد و به قیمت پایه سه و دو دهم درصد اعلام کرد.
🔹به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بانک مرکزی، عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ «با احتساب نفت» و «بدون احتساب نفت» به قیمتهای ثابت سال ۱۳۹۵ به ترتیب به ۳۹۰۵ و ۳۴۸۰ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن به ترتیب با افزایش سه و دو دهم و دو و نیم درصدی همراه بوده است.
🔹همچنین رشد اقتصادی به قیمت بازار در سه ماهه ابتدائی سال ۱۴۰۳ در مقایسه با فصل نخست سال قبل معادل چهار و دو دهم درصد افزایش یافته است.
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سردار سلامی: پاسخ به اسرائیل بهموقع انجام میشود
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه عشقمان را به امام زمان اثبات کنیم؟
♨️ مصداق عینی عاشقان #امام_زمان
⁉️ رهبری با چه توسلی #فتنه را جمع کرد؟
♨️ رمز ناکام ماندن فتنهها!
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت بقیهالله عجلالله فرجه
8.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به اتفاق، برای حق
دکتر سعید جلیلی در شصت و هشتمین جلسهی حکمت سیاسی اسلام در قرآن:
🔹وقتی میخواهیم مسئولیتی را به شخصی محوّل کنیم، معیار انتخاب ما باید «عمل صالح» او باشد. وفاق، حول محور عمل صالح شکل میگیرد.
✅ @saeedjalily
🔴 عملیات تروریستی بیروت نشانه ضعف میدانی صهیونیستها است
🔹هوشیار باشیم!!
جریان نفوذ در حال چینش چاشنیهای انفجاری در داخل کشور است؛
1⃣ بی تردید عملیات تروریستی بیروت فراتر از توانمندی های اسرائیل بوده و با پشتیبانی قطعی آمریکا و انگلیس و برخی دوَل اروپایی به اجرا درآمده، چرا که حزب الله نقشه های محور شیطان به رهبری دول غربی را به شکست فاحش کشانده است؛
2⃣ این عملیات نه دلیل اقتدار صَهاینه بلکه نشانه ضعف و استیصال آنها میباشد و حکایت از این واقعیت دارد که جبهه غربی عبری عرصه مصاف را در میدان نظامی و نبرد رو در رو را به حزب الله باخته و از سر ناچاری عملیاتهای سبعانه ای از این قبیل روی آورده است؛
3⃣ هدف اصلی در این اقدام وحشیانه، بیش از ضربه نظامی به حزب الله، تضعیف روحیه رزمندگان مقاومت و تضعیف جایگاه آنها در جامعه لبنان و طوایف گوناگون آن بود، امری که جبهه کفر نه تنها به آن دست نیافت بلکه موجبات ارتقاء اراده جهادی رزمندگان مقاومت و و همدلی و انسجام بی سابقه جریانها و گروههای مختلف لبنانی را فراهم آورد؛
4⃣ حمایت نظامی حزب الله از غزه و تهاجم بی وقفه به سرزمینهای اشغالی، و ناتوانی اسراییل در به عقب راندن آن، در حکم تسلیم ارتش اشغالگری است که در نبرد شش روزه هفت، هشت کشور عربی را یکجا شکست داد؛
5⃣ با ادامه عملیاتهای هدفمند حزب الله و تخلیه شهرکهای شمالی اسرائیل و آواره شدن دهها هزار شهرک نشین و ویرانی شهرکها، عملا جبهه شمالی اسرائیل سقوط و سیطره صهیونیستها نابود گردیده تا آنجا که رسانه های صهیونیستی هم به صراحت اعلام کردند اکنون سید حسن نصرالله حاکم واقعی شمال فلسطین اشغالی است!!
6⃣ در حقیقت نتانیاهو نه تنها بر غزه سیطره پیدا نکرد و گروگانها آزاد نشدند بلکه جبهه شمالی را در طول یکصد کیلومتر به عمق ۲۰ کیلومتر از دست را داده است و این یعنی زنگ خطر برای موجودیت این جرثومه فساد؛
7⃣ باید هوشیار بود، اسرائیل و همپیمان غربیشان در چنگال تیز جبهه مقاومت گرفتار آمده و تجربه نشان داده که برای حفظ و بقا خودش از هیچ جنایتی دریغ نخواهند کرد نیروهای امنیتی جبهه مقاومت به تعبیر امام خامنه ای باید از نقشه دشمن جلوتر باشند واِلا..؛
8⃣ نکته مهم و عبرت آموزی اینجاست:
اگر پیجرهای همراه نیروهای مقاومت تبدیل به بمبهای کنترل از را دور شدند، در درون کشورمان هم اتاق فکر نفوذ و فتنه در حال برنامه ریزی برای ورود و صحنه گردانی عناصر بدسابقه و فتنهگر کدگذاری شده ای در دولت جدید هستند تا در فتنه های پیش رو از آنها بهنحو مقتضی استفاده انفجاری کند!!
9⃣ مصاحبه پر حاشیه رئیس جمهور محترم و ایفای نقش عناصر فتنه جو و ضد ارزشهای دینی و انقلابی مورد تاکید نظام، در طراحی برخی سوالات و تلاش آنان برای دریافت پاسخهای ناپخته از رئیس جمهور، نشانه ای صدق این ادعا میباشد؛ غافل نباشیم!
يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ (بقره / ۹)
✍میراحمدرضا حاجتی
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
⭕️ ما یافتیم آنچه را دیگران نیافتند...
ما همه افق های معنویت را در شهدا تجربه کردیم...
و وای بر ما
که اینهمه زیبایی را دیدیم و
دل نسپردیم 😢و
از قافله عشاق جاماندیم!
.
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۳
اصلاحطلبیِ لیبرال و تساهلوتسامح
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. در دورۀ سازندگی، سیاستهای اقتصادی بیش از هر چیز، موجبات گذار از فرهنگ اسلامی و انقلابی را فراهم کرد و در عرصۀ غیررسمی نیز، لیبرالها در محافل روشنفکری و دانشگاهی، جهت گیری جدیدِ فرهنگی را صورتبندی کردند، اما در دولت اصلاحات، بازاندیشی فرهنگی از درون دولت آغاز شد و خودِ دولت، روند استحالۀ هویّتی را در پیش گرفت. نیروهای فکری و سیاسیای که در دورۀ سازندگی، بیشتر در بیرون از قدرت سیاسی بودند و اندیشهورزی و فکرپردازی میکردند، اینک به ساخت قدرت دست یافته بودند و میتوانستند به طور مستقیم، لیبرالیسم فرهنگی را محقّق کنند. دولت اصلاحات، زیربنای روشنفکری داشت؛ روشنفکریِ شبهدینی که دل در گرو تجدّد داشت و میخواست از طریق توسعۀ سیاسی، طرح دموکراسی سازی را در ایران اجرا کند. یکی از شاخههای اصلیِ طرح دموکراسیسازی، فرهنگ بود. بر این اساس، اندیشۀ «تساهل و تسامح» به عنوان کلیدواژۀ این دولت شایع گشت. این تعبیر، ترجمۀ اصطلاح تلرانس است که بیتفاوتی و رواداری در برابر عقاید و رفتارهایی که از نظر دیگران، ناصواب پنداشته میشوند را دربرمیگیرد. نیروهای فکریِ اصلاحات، تلاش میکردند که تساهل و تسامح را با مدارای اسلامی، تطابق بدهند، اما حقیقت این است که تساهلوتسامح، ریشه در «نسبی اندیشیِ ارزشی» داشت؛ چنانکه به طور کلّی، ارزشها را واقعی نمیانگارد و به همین سبب، اغماض در مقابل ارزشهای دیگران را تجویز میکند.
[دوّم]. سیاستهای لیبرالیستی در حوزۀ فرهنگ، با شتاب فراوان آغاز شد و بیش از هر چیز، در قالب روزنامه هایی که بعدها، روزنامه های زنجیرهای خوانده شدند، بروز یافت. در این مطبوعات، همۀ ارزش های اسلامی و انقلابی به گونهای موذیانه و نامعرفتی، به چالش کشیده میشدند و روزانه، موجی از شبهه و اشکال و تردید دربارۀ آنها رواج داده میشد. در دانشگاه و سینما نیز همین وضع جاری بود. جریان روشنفکری، احساس میکرد که اکنون به واسطۀ بدنۀ اجتماعیِ خویش، میتواند نظام سیاسی را وادار به عقب نشینی فرهنگی کند و همۀ گذشتۀ هویّتی انقلاب را تغییر بدهد. از اینرو، شفاف و بیپروا، حملهها و اصطکاکها و تضادها را در پی گرفت و بیتعارف، لیبرالیسم و بازتفسیر اسلام و انقلاب بر مبنای لیبرالیسم را در دستور کار خویش قرار داد. بذرهای این سیاست در دورۀ سازندگی کاشته شده بودند و محمد خاتمی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سازندگی - که تا سال هفتاد و یک در قدرت بود - همین سیاست را اجرایی میکرد، اما اینک جریان روشنفکریِ سکولار به واسطۀ ارجاع به انتخابات، خود را صاحب حق میشمرد و ساختار شکنیهای گستردهاش را بخشی از مطالبات مردم معرفی میکرد. اینکه آیتالله خامنهای از «واگرایی های دهۀ هفتاد» سخن میگویند، از جمله همین سیاستها را نیز شامل میشود؛ سیاستی که بر مفاهیمی همچون «نفی خشونت»، «تساهل و تسامح»، «مدارا»، «تکثرگرایی»، «تحمل مخالف»، «زنده باد مخالف من»، «ایران برای همۀ ایرانیان»، «تعدّد قرائتها از دین» و ... تکیه داشت. در واقع، سه ضلع در کنار یکدیگر نشستند و انقلاب را در تنگنا قرار دادند: یکی «لیبرالیسم اقتصادی» در دورۀ دولت سازندگی که اشرافیّت و تکنوکراتیسم و دنیاطلبی و ثروتهای بادآورده و مادّیاندیشی را پدید آورد؛ دیگری «لیبرالیسم معرفتی» که در حلقۀ کیان دنبال میشد و میکوشید معرفت دینی را متزلزل و سیّال نشان بدهد و روایت پروتستانی از اسلام را شایع گرداند و قطعیّت و مقاومت و مبارزه و خلوص و ایمان و علم دینی و ... را بزداید؛ و در نهایت، «لیبرالیسم سیاسی» که در دولت اصلاحات، جامۀ توسعۀ سیاسی به تن کرد و دموکراسی سکولار را بر اسلام سیاسی ترجیح داد.
[سوّم]. روشن است که ترکیب یادشده که در قالب رسانه های غیررسمی و سیاست های رسمی دنبال میشد، تغییرات گستردهای را در فرهنگ عمومی پدید خواهد آورد و چنین نیز شد. در این مدّت، طرح استحاله از تحوّل اندیشهای آغاز شد و دانشگاه به عنوان مبدأ انتخاب گردید و نیروهای پیشران روشنفکری، حلقهها و مباحث خود را بسط دادند و بخشهایی از جامعه را به تصرّف خود درآوردند. به این ترتیب، سبک زندگیِ اسلامی و انقلابی، ضربههای سهمگین خورد و جامعه دچار گسست و شکاف درونی شد. از جمله دربارۀ حجاب، شیب گریز از الگوهای ارزشی، ناگهان تند شد و افزون بر حجاب، مناسبات و ارتباطات نامشروع نیز جلوههای بسیار بیشتری یافت. در واقع، این احساس و درک به جامعه القا شد که دورۀ انقلابیگری به سر آمده و اکنون اصلاح در دستورکار قرار گرفته و اصلاح نیز به این معنی است که چون در گذشته، تنگنظری فرهنگی صورت گرفته و سلایق به عنوان ارزشها بر جامعه تحمیل شدهاند، باید اکنون، گشادهدستی کرد و فضای اجتماعیِ باز پدید آورد و تکثّر را به رسمیّت شناخت.
🔴 در آخرالزمان همه هلاک می شوند، مگر کسانی که...
🔹حضرت امام حسن عسکری علیه السلام میفرمایند :
🔸 کسی در آخرالزمان از هلاکت و نابودی نجات پیدا نمی کند ، مگر این که خداوند او را به دعا برای تعجیل فرج و ظهور موفق بگرداند.
📚 بحار الانوار، ج۱۰۲، ص۱۱۲
🔹 آیت الله بهجت : بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان ، دعای فرج امام زمان(ارواحنا فداه ) است ؛ البته دعایی که در همه اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند ، مبصراتی (دیدنی هایی) خواهند داشت. باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جملة شرایط دعا است.
🌕 با خود قرار بگذاریم که بعد از هر نماز در سجده ی شکر ، و در تعقیبات نماز دعا برای ظهور را با حضور ذهن و توجه به معنی و مفهوم آن ، از عمق وجودمان از خدا درخواست کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اهمیت توسل به امام زمان(عج)
🎤 آیت الله ناصری (ره)
✅ وظیفه ما توسل به امام زمان (عج) است.
💡 خدا شاهد است امام زمان لحظهای از ما غافل نیست.
🚪 در خانه را بزن، آخرش یک کسی میآید در را باز میکند.
حجت-الاسلام-حاج-مهدی-طایب-ظهر-4-ابان-99.mp3
9.75M
💠 سختی های دوران امام حسن عسکری علیه السلام
🎙 استاد مهدی طائب:
🔹ویژگی خلیفه های زمان امام
🔹مامون چه برنامه ای داشت؟
🔹قرآن ائمه را چگونه معرفی میکند؟
🔹داستان مراقبت امیرالمومنین در جنگ برای قتل دشمنان!
🔹نگرانی سیدحسن نصرالله از بیماری و مرگ حافظ اسد
🔹 تلاش های حکومت برای شناسایی فرزند امام حسن عسکری
🔹 جعفر کذاب برادری ناخلف و جاسوس
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb