💠امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام:
💢إنَّ مَن باعَ جَنَّةَ المَأوى لِعاجِلَةِ الدُّنيا تَعِسَ جَدُّهُ ، وخَسِرَت صَفقَتُهُ .
🔹هر كس بهشت برين را به اين دنياى گذرا بفروشد ، بدبخت است و تجارتى زيانبار كرده است.
📚غرر الحكم : ج 2 ص 512 ح 3484
📚عيون الحكم والمواعظ : ص 151 ح 3318
✅ اسرارنهجالبلاغه را دنبال کنید👇
╭═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╮ @asrareenahjolbalaghe
╰═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🖊اتفاقات پیش رو دنیا:
✅سه روز تاریکی مطلق و جابجایی قطبین
✅قحطی مصنوعی
✅جنگ هسته ای تمام عیار
✅بیماری همنوع خواری
✅مادی شدن اجنه
#ظهور_نزدیک_است
🛑حقایق هرجایی گفته نمی شود 🛑
▪️@vsal_hagh▫️
*شهیدی که دهان خود را پر از گِل کرد تا مبادا صدای نالهاش موجب لو رفتن مَعبر شود*👇
✍🏻برای شروع عملیات کربلای ۴ به آبادان منتقل شدیم و به عنوان غوّاصان خط شکن به خط دشمن زدیم؛ به هر ترتیبی بود خط دشمن را شکستیم و پاکسازی کردیم. وقتی برای آوردن مجروحان و شهدا وارد معبر شدیم، دیدیم *#شهید_حمیدیاصیل* هر دو پایش قطع شده و پیکر مطهرش در گوشهای از معبر افتاده است. اما آنچه که ما را به تعجب وا داشت، این بود که *دهان شهید پر از گِل شده بود.*
بعدها متوجه شدیم که وقتی به پاهای سعید ترکش خورد و قطع شد، برای اینکه صدای نالهاش بلند نشود و باعث لو رفتن معبر نشود، دهان خود را پر از گِل کرده بود. *✍🏻چقدر فرق است بین کسی که دهانش را از گِل پر میکنه تا به دشمن گرا نده، با کسی که دهانش را باید گل گرفت تا دشمن صدایش را نشنود.*
🌷 *شهید سعید حمیدیاصیل*🌷
🔥حضور فرماندار کلاردشت در منزل کاپیتان والیبال بی حجاب کلاردشتی و تقدیر از ایشان
📞رزم پیامکی به دبیر محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران :
جناب آقای عبدی: 09113531131
به داد اسلام برسید
ملت ,دیگر تحمل تایید منکرات از جانب مسئولین در ملاء عام را ندارند ،عزل فرماندار کلاردشت و عواملش ،کوچکترین تنبیه این مسئول در این شرایط حساس می باشد.
#نشر حداکثری
#درخواست جدی مردم
#عزل_فرماندار_کلاردشت
🔴کـژراهـه تـکـذیـب
➖اگر در دفاع از انقلاب، راه شرعی را نروید ندامت و اضاعه فرصت و تضییع عمر در انتظارتان است.
▪️ اگر دسترسی دارید برای اعضای شورای اطلاعرسانی دولت ارسال بفرمایید.
▪️تکذیب خبر بیحجابی آن خانم در کلاردشت توسط فرماندار، کذب و حرام و نیازمند استحلال از مردم و استغفار است و انتشار آن نیز ایضا حرام قطعی و حتمیست.
▪️شما مقلد کدام مرجع هستید که میتوانید به زعم دفاع از دولت، نظام را تضعیف کنید؟
▪️جواز این خبر خلاف واقع چیست؟
اکراه؟ اضطرار؟ دوران امر بین محذورین؟ اصلاح ذات بین؟ فریب و خدعه با دشمن در جنگ، دفع شرّ ظالم یا مجوز دیگری؟
▪️مبانی نظام اسلامی، فقه الله الاکبر و حجت مؤمنان، فتوای ولی فقیه است.
▪️شورای اطلاعرسانی دولت باید راهش را از احزاب جدا کند و به جای نهادسالاری دینمدار باسد تا قبل از اینکه راهش از مردم انقلابی جدا شود.
▪️در رسانه لیبرال، مرسوم است خبری را با ضدخبر و شگردها و شعبدهبازیهای رسانهای میسوزانند.
➖اما اینجا ایران اسلامی به افق انقلاب است.
ضمنا اگر اخراج روابط عمومی فرمانداری که عکس را انتشار داده، صحت داشته باشد یعنی برای دفاع از گناه فرماندار، یک به کارمند، ظلم کردهاید و تکلیف است از مظلوم دفاع کرد.
#فقهاللهالاکبر
#انقلاب_ارزشها
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسم مارو بنویس تو زائرای اربعینی
#جانم_حسین💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کرونا هم تموم شد اما معلوم شد هم واکسن ها غلط بوده، هم ماسک زدن، هم الکل زدن...
🎙 استاد #حسن_عباسی
هدایت شده از 🇮🇷 یازهــــــــرا 🇵🇸
Shab04Moharram1394[06] (1).mp3
3.48M
لبیک یا خامنه ای......
در لشگــر سیّـدعلی ما بذلِ جان نماییم✋
امام خمینی
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت آسیب نبیند.
#مداح_مکتبی
#حاج_امیر_عباسی
💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجـــــــــاب
@yaazahra_ir
هدایت شده از صراط ولایت
صـــــــورتی..........
#صورتی یک رنگ نیست!
صورتی یک مکتب است که همانند ماهیت رنگش (که یواش است!!) #یواشکی دینت را خواهد برد و حساسیت و غیرت دینیت را کمرنگ خواهد کرد.
حساسیتت که کم شد، پذیراییت نسبت به گناه بالاتر خواهد رفت.
در مکتب #صورتیها، تذکر به گناهکار، گناه محسوب میشود....
#صورتیها، خطرناکتر از #بنفشها هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 صحبت های آخرالزمانی فرمانده ارتش روسیه با سربازانش
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! دربیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
👌پُر برکت می کنیم روزمان را با سلام بر گلهای هستی...💚
✋سلام بر حضرات معصومین علیهم صلوات الله اجمعین🍀
💚محمد(ص)
🍀 علی(ع)
💚فاطمه(ع)
🍀 حسن (ع)
💚حسین(ع )
پنج تن آل عبا و گلهای باغ نبی🍀
سلام بر✋
💚سجاد(ع)
🍀باقر(ع)
💚صادق (ع)
گلهای خوشبوی بقیع🍀
سلام بر✋
💚رضا(ع)
قلب ایران و ایرانی🍀
سلام بر✋
💚کاظم(ع)
🍀تقی (ع)
خورشیدهای کاظمین💚
سلام بر ✋
🍀نقی (ع)
💚 عسکری(ع )
خورشید های سامراء🍀
و سلام بر ✋
💚 مهدی (عج)
قطب عالم امکان🍀
امام عصر وزمان💚
که درود و سلام خدا بر این خاندان نور و رحمت باد🍀
خدایا به حق این ۱۴ گل روزمان را پُر برکت گردان🤲
✨💚 آمین یارب العالمین💚
╲\ ╭``┓
╭``🍀╯
┗`╯ \╲🤍🕊
🔴صدا و سیما عامل اغتشاش
#مدیران_ضدّ_انقلابی_که
#تلاش_برای_برگرداندن_چهرهایهنری_بیشرف_دارند
💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجـــــــــاب
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! دربیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
#حرف_مردم
صـــــــورتی..........
#صورتی یک رنگ نیست!
صورتی یک مکتب است که همانند ماهیت رنگش (که یواش است!!) #یواشکی دینت را خواهد برد و حساسیت و غیرت دینیت را کمرنگ خواهد کرد.
حساسیتت که کم شد، پذیراییت نسبت به گناه بالاتر خواهد رفت.
در مکتب #صورتیها، تذکر به گناهکار، گناه محسوب میشود....
#صورتیها، خطرناکتر از #بنفشها هستند.
27.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زائرین کربلاست این کلیپ را حتما گوش کنید
پر از پند و نصیحت با روایات👌
فوق العاده عالی👌
تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🇮🇷جمعه۳شهریور شب۶۴نهضت تحصن
#معیشت_حجاب_فضایمجازی
🔸کانال رسمی تحصن مردمی:
💠 https://eitaa.com/joinchat/1751056830Cb65afeb0e0
خودسازی خیلی عالیه.
اما نباید گول بخوریم که به بهانه اینکه بعدااااا خودسازی کنیم، عمل به یه واجب رو ترک کنیم!!
امربهمعروف کن تا خودت هم اهل همون معروف بشی
#امربهمعروف
بسم الله الرحمن الرحیم...
#قابل توجه زائرین امام هادی عليه السلام....
#دعای موردتوصیه امام هادی علیه السلام درکنار مزار مطهرشان
روایت :
مُحمّد بن احمد نقل کرده است که عموی پدرم ابو موسی برایم تعریف کرد: روزی خدمت امام علیّ ألنقی حضرت هادی علیه السلام رسیدم و به آن حضرت عرض کردم: ای سرور من، این مرد ( مُتوکل عبّاسی خلیفه ی جائر در آن زمان) مرا از خود دور نموده و روزی مرا قطع کرده و مرا ملول و دلتنگ نموده است و همه ی اینها به خاطر آنست که میداند من وابسته و مُلازم درگاه شما هستم و چون میدانم که اگر شما به او سفارشم را بفرمائید، حتماً قبول می کُند. لذا تقاضا دارم لطفی بفرمائید و از او درخواست کنید در کار من تجدید نظری نماید.
امام هادی علیه السلام فرمودند: إن شاءَ ألله به خواسته ات خواهی رسید.
هنگامیکه شبانگاه فرا رسید، فرستاده های مُتوکل یکی پس از دیگری به سوی خانه ی من آمدند و مرا به نزد مُتوکل دعوت کردند. وقتی به دربار او رفتم، فتح بن خاقان را دیدم که کنار درب ایستاده و گویا که منتظر من بوده است. تا مرا دید به من گفت: ای مرد؛ چرا شب در خانه ات آرام نمیگیری؟! مُتوکل امشب چقدر برای دسترسی به تو اصرار ورزید و مرا خسته کرد. سپس وارد دربار مُتوکل شدیم و دیدم که او در جایگاه خود نشسته و همینکه مرا دید، صدا زد: ای ابوموسی؛ مـا بخاطر شُغل فراوان از تو غفلت می کنیم. چرا تو یادآوری نمی کُنی و خودت را از خاطر ما می بری؟ اکنون بگو چه حقوقی از تو نزد ما باقی مانده است و پرداخت نگردیده؟
من چند مورد را که میدانستم و در خاطرم بود نام بردم. مُتوکل دستور داد تا دو برابر آنچه گُفتم به من پرداخت کردند و مرا راهی نمود. هنگام خارج شدن به فتح بن خاقان گفتم: آیا امام هادی علیه السلام اینجا تشریف داشتند؟ او پاسخ داد: نه، به اینجا نیامدند. دوباره پرسیدم: آیا نـامه ای فرستاده است؟ گفت: نه. پس از این گفتگو بیرون آمدم و به سمت خانه روان شدم و فتح بن خاقان نیز در پی من بیرون آمد و به من گفت: هرگز شک ندارم که تو از مولایت امام هادی علیه السلام تقاضای دُعـا کرده ای و آن حضرت علیه السلام برای تو دُعـا نموده است. لذا از تو خواهش دارم از آن حضرت علیه السلام تقاضا کُنی تا برای من هم دُعـا نماید.
هنگامی که خدمت مولایم حضرت امام هـادی علیه السلام شرفیاب شدم، آن سرور گرامی به من فرمودند: ای ابو موسی؛ چهرهات را چهره ی خوشنود و رضا میبینم. عرض کردم: و این به برکت شُمـا بوده است ای سرور من. ولی به من گُفتند که شُما نزد مُتوکل نرفته بودید و از او نیز درخواستی نکرده اید !
امام علیه السلام فرمودند: خُـداوند تبارک و تعالی می داند که مـا هرگز در اُمور مُهم خود جُز به او پنـاهنده نمی شویم و در سختی ها و بلاها جُز به او اعتماد نمیکُنیم و مـا را چنین عـادت داده است که هر گاه از او درخواست کُنیم اجابت فرماید و میترسیم از او روی بگردانیم و او هم از مـا روی بگرداند.
عرض کردم: فدایت شوم؛ فتح بن خاقان به من چنین و چنان گفت.
حضرت علیه السلام فرمودند: او به ظاهر مـا را دوست میدارد ولی در واقع از مـا دوری مینماید. دُعـا برای دُعـا کُننده وقتی اثر خواهد داشت که با شرایط آن همراه باشد. هنگامیکه تو در اطاعت فرمان الهی اخلاص ورزیدی، و به پیـامبری رسول خُـدا صَلّی أللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم و حق مـا اهل بیت ( علیهم السلام) اعتراف کردی و آنگاه از خُـداوند چیزی را درخواست نمودی، تو را محروم نمی فرماید.
عرض کردم: ای سرور من؛ دوست دارم از میان دُعـاها، دُعـای مخصوصی را به من بیاموزی.
امام هادی علیه السلام فرمودند:
#دُعـائی را که خواهم گُفت، من آن را بسیار می خوانم# و از خُـدا تقاضا کرده ام هرکس بعد از من نزد قبرم بخواند، او را نا اُمید نفرمـاید. و آن دُعـا این است:
« یـا عُدَّتیِ عِندَ ألعُدَد، وَ یا رَجـائیِ وَ ألمُعتَمَدِ، وَ یـا کَهفیِ وَ ألسَّنَدِ، وَ یـا واحِـدُ یـا أَحَدُ وَ یا قُل هُوَ أللهُ أَحَدٌ، أسألُکَ أللّهُمَّ بِحَقِّ مَن خَلَقتَهُ مِن خَلقِکَ، وَ لَم تَجعَل فِی خَلقِکَ مِثلَهُم أَحَـداً، أن تُصَلّیَ عَلَیهِم وَ تَفعَل بیِ کَیتَ وَ کَیتَ.
ای سرمـایه و ذخیره ی من نزد ذخیره ها، و ای اُمید و تکیّه گاه من، و ای پناهگاه و پُشتوانه ی من، و ای یگانه و ای یکتـا، ای کسی که به پیامبرت فرموده ای: بگو او خُـدای یگانه است. خُـداوندا، از تو درخواست می کُنم به حقّ کسانی که آنها را آفریدی و در میان آفریدگانت هیچ کس مـانند آنها نیست، که بر ایشان درود فرستی و با من چنین و چنان کُنی(طلب حاجات بنما).
اللهم عجل لولیک الفرج بحق سیدنا محمد وآله الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین
📚منابع 👇
ألقطـره، جلد۱، صفحه۶۹۲
امالی شیخ طوسی(ره)، صفحه۲۸۵
بحارألانوارجلد۵۰صفحه۱۲۷
مدینة ُالمَعاجِزجلد۷،صفحه۴۳۶
مناقب ابن شهراشوب جلد۴، صفحه۴۱۰
✨انتشار بازمزمه صلوات بلامانع است