هدایت شده از |عطرمشکاتـــ
❣ قرار عاشقی
قرائت دسته جمعی دعای فرج
هرشب ساعت: 3⃣2⃣
به همراه ۵ امن یجیب جهت سلامتی و ظهور مولا
💥روز ظهور تو، چه سرافکنده میشوند...
آنان که در دعای_فرج کم گذاشتند💥
@Etr_Meshkat
هدایت شده از |عطرمشکاتـــ
4_6001048002414772729.mp3
1.22M
#دعــاے_عهـــد»
🎤 محسن فرهمند
📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را
💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم
قرائت دعای عهد به نیت تعجیل در #ظهور_مولا (عج )هر روز صبح
@Etr_Meshkat
#آیات_مهدوی
8مدثر
«فَاِذَا نُقِرَ فِي النَّاقُورِ(8)»
[پس چون در صور دميده شود * آن روز (چه) روز ناگواري است * بر كافران آسان نيست]
1) امام جعفر صادق عليه السلام در خصوص اين آيه: «فَاِذَا نُقِرَ فِي النَّاقُورِ»، فرمود: بي گمان، در ميان ما، امامي پيروز و غايب خواهد بود، كه هر گاه خداوند عزّ و جلّ بخواهد امر خويش را به منصه ظهور برساند، به قلب آن امام غايب، اشاره اي ميكند و آن امام ظهور خواهد كرد و امر خداي عزّ و جلّ را جاري خواهد كرد.#1#
2) امام محمد باقر عليه السلام فرمود: در اين آيه: «فَاِذَا نُقِرَ فِي النَّاقُورِ»، «ناقور» ندايي از آسمان است كه مي گويد: وليّ شما خداوند است و فلاني فرزند فلاني كه قائم به حق است. جبرئيل در آن روز، سه ساعت آن ندا را تكرار مي كند و آن روز، روزي دشوار است كه بر كافران آسان نيست. منظور از كافران، فرقه ي مرجئه هستند كه به نعمت هاي خداوند و ولايت علي بن ابي طالب عليه السلام كفر ورزيدند.#2#
1 - كافي، ج 1، ص 277، ح 30
2 - تأويل الآيات، ج 2، ص 732، ح 3
@Etr_Meshkat
#قطره_ای_از_بیکران_الهی
🌻روزی مردی فقیر به حرم حضرت امیر المومنین علی علیه السلام می رود و شروع به توسل به آن امام همام می کند و می گوید:یا امیر المومنین اوضاع مالیم نامناسب است، کمکم کن و ...
🔷شب در عالم خواب حضرت امیر المومنین علی علیه السلام را می بیند که به او می فرماید: فردا به فلان محله و فلان کوچه برو و بلند این جمله را تکرار کن:
"به آسمان رود و کار آفتاب کند"
🌀صبح که مرد فقیر از خواب بیدار می شود با تعجب می گوید چه خوابی بود ولی تصمیم می گیرد که آن کار را انجام دهد؛ مرد به همان نشانی که حضرت فرموده بودند می رود و بلند آن جمله را تکرار می کرد؛ "به آسمان رود و کار آفتاب کند" که ناگهان مردی سراسیمه از منزل خود بیرون می آید و به مرد نزدیک می شود ومی گوید چه گفتی؟
🔶مرد فقیر می گوید: "به آسمان رود و کار آفتاب کند" ؛ آن مرد گفت: چرا این جمله را تکرار می کنی؟
ولی مرد فقیر علت را نگفت؛ مرد دوان دوان به منزل خود رفت و با یک کیسه زر برگشت و آن را به مرد فقیر داد.
🔷مرد فقیر علت را پرسید که چرا یک کیسه زر به من می دهی؟ آن مرد گفت من یک شاعرم و یک شعر در وصف حضرت امیر المومنین علی علیه السلام سرودم اما به یک مصراع زیبا که رسیدم مصراع بعدی را نتوانستم ردیف کنم که تصمیم گرفتم هر کسی مصراع بعدی را بگوید نصف اموالم را به او بدهم و آن مصراع این بود: " به ذره گر نظر لطف بو تراب کند" و با این مصراع بیت کامل شد.
"به ذره گر نظر لطف بو تراب کند / به آسمان رود و کار آفتاب کند"
🔶☘🎍☘🔶☘🎍☘🔶
@Etr_Meshkat
#روز_شمار_فراق
🌹امروز ۴۱۸۸۴۸ روز است که عدالت در فراقت اشک ماتم میریزد و کودکان اسیر غربتت، فریاد این بقیه الله سر میدهند...
⏳ روزشمار نیامدنت را تا ☀️ ظهر☀️ هر روز ثانیه میشمارم بلکه به حق آیه ی 🌸والنهار اذا تجلی🌸 از پرده درایی.....
اما امروز نیز ظهرم به تجلی رسید ولی نور ولایتت هنوز در پرده ی عصیانم محبوس مانده است
🌹من سجده به خاک جمکران میخواهم
از یوسف گمگشته نشان میخواهم
🌹فریاد و فغان از غم تنها بودن
من مهدی صاحب الزمان می خواهم
🍃🌸اَلّلهُمَّـ عَجِّللوَلیِّڪَ الفَرَج
بِحَقِّ فاطِمَةَ الزَّهراء🌸🍃
@Etr_Meshkat
#بصیرت
ابن ملجم هم یار امام بود!
💠بعضیها پُزِ یارامام بودن میدهند؛
🔸ابن ملجم هم یار امام بود اما چون بصیرت نداشت، قاتل امام شد.
🔹یارامام بودن یا فرزندامام بودن کافی نیست؛ بصیرت لازم است.
🔷 کسی که بصیرت و آیندهنگری نداشته باشد، بهدرد عرصۀ سیاست نمیخورَد.
🎍🌸🎍🌸🎍🌸🎍
@Etr_Meshkat
#فراماسونری_چیست
قسمت 2⃣5⃣
نشانه های مهم دجال👇
💠محل خروج « دجال» « سجستانی» یا خراسان است
در احادیث گوناگون محل های متفاوتی به عنوان محل « خروج » ، برای مثال در برخی از احادیث سجستان ،در برخی دیگر در خراسان ، وبرخی در اصفهان به عنوان خروج محل خروج دجال ذکر شده است .نکته ی بسیار شگفت انگیز این که محل ذکر شده در روایات پیرامون خروج دجال با محل آغاز یورش آخر الزمانی فراماسونری مطابقت دارد در سال ۲۰۰۱، واقعه ی ۱۱ سپتامبر به وقوع پیوست . همان طور که مسحضر هستید ، این واقعه دسیسه ای بیش نبود و تنها بهانه ای برای حرکت های تهاجمی غرب بالاخص سردمداران ( آمریکا و انگلیس) ، نسبت به مسلمانان بود این واقعه ی توطئه آمیز ، چنان جهان غرب را تحت تاثیر قرار داد که در مدت بسیار کوتاهی ، عقاید آخر الزمانی در بین مسیحیان نوانجیلی آمریکا شیوع پیدا کرد. همان طور که می دانید افغانستان دارای پهنه ی به نسبت وسیعی است از مناطقی که در کشور افغانستان وجود دارند ، می توان به منطقه سیستان اشاره کرد که دقیقا هم مرز با سیستان ایران است در واقع سیستان ، منطقه پنهاوری بوده است که بعد از جدایی افغانستان از ایران ، بین ایران و افغانستان تقسیم شد و بخش بزرگی از آن ، در خاک افغانستان جای گرفت. نکته ی بسیار جالب اینکه ، روایتی از امام باقر (ع) نقل شده است که تحلیل فوق را تایید می نماید : معاویه بن حکیم از محمد بن شعیب بن غزوان ، از مردی از ابی جعفر علیه السلام نقل می کند مردی از بلخ ( از استان افغانستان امروز) نزد امام باقر( ع) وارد شد. پس امام به او فرمود : ای خراسانی ، آیا فلان وادی ( دره) را می شناسی ؟ آن شخص گفت بله! امام به او فرمود : آیا شکافی تنگه ای را باچنین و چنان خصوصیاتی در آن وادی دره می شناسی ؟ آن شخص گفت بله ! امام فرمود: دجال از آنجا خروج می کند. ذکر یک نکته ی مهم :عمدتا پیرامون « خروج» دجال است نه « ظهور» وی تفاوت این دو کلمه ، این است که ظهور به معنی پدید آمدن و آشکار است ، ولی خروج به معنی یورش و حرکت تهاجمی است .
ذکر یک نکته مهم : نتیجه می گیریم که با فرض. دجال بودن فراماسونری ، حرکت
« خروج» ماننداین تشکیلات در افغانستان نشان می دهد که مابه زمان ظهور حضرت قائم( عج) بسیار نزدیک تر شده ایم؛ اما این مطلب به این معنا نیست که حتما ظهور حضرت قائم (عج) در یک یا دو سال دیگر و یا سی یا چهل دیگر به وقوع خواهد پیوست ؛ زیرا در روایات اسلامی فاصله ی مشخصی بین خروج دجال و ظهور حضرت مهدی ذکر نشده است و زمان هایی که در روایات در این رابط بیان شده است عمدتا کنایی می باشند . برای مثال در روایتی که فتنه گری دجال را در چهل روز بیان می کند روز اول این چهل روز برابر یک سال ، روز دوم برابر یک ماه و... بیان شده اسن که این مطلب نشان می دهد چهل روز ذکر شده در روایت مذکور چهل روز کنایی می باشد نه چهل روز حقیقی . بنابراین نمی توان فاصله ی خروج دجالتا ظهور حضرت مهدی عج را حدس زد . از سوی دیگ دجال از نشانه های حتمی پنج گانه ظهور نیست به همین دلیل ، نمی توان فاصله ی خروج دجال را تا ظهور حضرت مهدی تخمین زد. چرا که تنها وقوع نشانه های حتمی ظهور را می توان مبنای نزدیک شدن قریب الوقوع حضرت مهدی عج دانست ودر غیر این صورت توقیت ( وقت تعیین کردن ) برای ظطهور جایز نیست
@Etr_Meskhat
🌹🌹امام على عليه السلام:
💠 لاتَطلُب سُرعَةَ العَملِ وَ اطلُبْ تَجويدَهُ ؛ فَإنَّ النّاسَ لايَسألونَ في «كَمْ فَرَغَ مِنَ العَمَلِ»؟ إنَّما يَسألونَ عَن جَودَةِ صَنعَتِهِ ؛
💢 به دنبال سرعت در انجام دادن كار مباش، بلكه كيفيّت خوب را بجوى.
مردم نمى پرسند: «در چند روز كار را به پايان برده است؟»
بلكه در پى خوبى و نيكويى محصول كارند .
📚شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد ، ج 20 ، ص 267
@Etr_Meshkat
🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸
#خانواده_مهدوی
قسمت شانزدهم
اولويت اصلاح خانواده نسبت به اصلاح فرد و جامعه
اگر بخواهيم براي برنامهريزيهاي فرهنگي و تربيتي بين اهميت اصلاح فرد، خانواده و جامعه مقايسهاي انجام دهيم و اولويتي را تعيين کنيم، بايد بگوييم اصلاح خانواده اولويت دارد. براي هرگونه رشد معنوي نيز راه ميانبر و معقول، رسيدگي به وضع دينداري خانواده است. چون در واقع، واحد اصلي يک جامعه، خانواده است و اين خانواده ها هستند که جامعه را تشکيل ميدهند نه افراد؛ و فرد هم ابتدا در خانواده است که هويت و شخصيت خود را پيدا ميکند. پس هم فرد و هم جامعه وابستگي زيادي به خانواده دارند، اگرچه خانواده نيز از افراد و جامعه تأثير ميپذيرد، ولي ابتدا بايد براي اصلاح خانواده برنامهريزي شود.
اصليترين محل تربيت خانواده است، نه مدرسه و مسجد
خانواده نسبت به واحدهاي بزرگتر اجتماعي مانند مسجد و مدرسه تاثيرگذاري بيشتري بر افراد دارد. محيط اصلي تربيت خانه است و مسجد و مدرسه در درجه دوم قرار دارند. مسجد و مدرسه در حکم ياور و مشاور خانه براي تربيت افراد محسوب ميشوند. کسي که در خانه، تربيت نشود، به سختي ممکن است در محيطهاي ديگر مثل مدرسه يا مسجد تربيت شود، اگرچه هميشه استثناءهايي وجود دارد. البته مسجد و مدرسه تاثيرات تکميلي فراواني بر افراد دارند، ولي عموماً اين تاثيرات متناسب با تربيت اوليه خانوادگي هستند.
مباحث تربیتی آقای پناهیان
🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸
@Etr_Meshkat
#روزشمار_ترک_گناه
علم بردست گرفتن را از برادر عزیزتر از جانتان آموخته ایم.
همان را میگویم که بنفسی انت را برایشان فرمودید....
این روزها عجیب بوی علمهای برافراشته برروی اعتقاداتمان به مشام میرسد.
یاحسین امشب را آمده ام که بگویم:👇
✔️ ترک میکنم هرعلمی را که بجز حق و عدالتتان را فریاد کند،
امشب آمده ام که بگویم :👇
بیاد چشم گویی عباستان در تمام زندگی گهربارش،میخواهم چشم بگویم به امر رهبرم که فرمود:آتش به اختیار....
من امشب ترک میکنم 👇👇
هرآتشی را که گرمای به اختیار رهبرم را ندارد...
باشد به برکت گرمای محبت مولایم صاحب الزمان به عمو جانشان ما نیز امشب مرهون الطاف جلی و خفی این جناب واقع شویم و به قرب الی الله نائل آییم.
آمین.
📢📢📢 اهالی عطر مشکات این ترک گناه امشب را به جد عمل کنیم که امشب این قول و این اراده شاید مارا رهنمون سازد به فضیلتی والا....
ان شاءالله
@Etr_Meshkat
هدایت شده از |عطرمشکاتـــ
❣ قرار عاشقی
قرائت دسته جمعی دعای فرج
هرشب ساعت: 3⃣2⃣
به همراه ۵ امن یجیب جهت سلامتی و ظهور مولا
💥روز ظهور تو، چه سرافکنده میشوند...
آنان که در دعای_فرج کم گذاشتند💥
@Etr_Meshkat
هدایت شده از |عطرمشکاتـــ
4_6001048002414772729.mp3
1.22M
#دعــاے_عهـــد»
🎤 محسن فرهمند
📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را
💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم
قرائت دعای عهد به نیت تعجیل در #ظهور_مولا (عج )هر روز صبح
@Etr_Meshkat
#آیات_مهدوی
آیات 31-56مدثر
-در خصوص اين كلام خداوند متعال: «وَمَا جَعَلْنَا أَصْحَابَ النَّارِ اِلَّا مَلَائِكَةً»، مي فرمايد: آتش همان امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشّريف است كه نور و ظهورش براي اهالي مشرق و مغرب زمين نمايان شد و راه را براي آنان روشن ساخت، و فرشتگان كساني هستند كه از علم آل محمد صلوات الله عليهم اجمعين بهره مند هستند. و در خصوص اين كلام خداوند متعال: «وَمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ اِلَّا فِتْنَةً لِّلَّذِينَ كَفَرُوا»، مي فرمايد: منظور، فرقه مرجئه هستند. و نيز درباره اين آيه: «لِيَسْتَيْقِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ»، مي فرمايد: منظور، شيعه هستند. آنها اهل كتاب هستند و آنها هستند كه از كتاب و حكمت و نبوت بهره مند شدند. و منظور از: «وَيَزْدَادَ الَّذِينَ آمَنُوا اِيمَانًا وَلَا يَرْتَابَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ»، آن است كه شيعه هيچ گاه در خصوص امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشّريف شك و ترديد نخواهد داشت «وَلِيَقُولَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْكَافِرُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا» خداوند عزّ و جلّ به آنها مي فرمايد: «كَذَلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ»، مؤمن ايمان مي آورد، ولي كافر، شك و ترديد خواهد داشت. منظور از: «وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ اِلَّا هُوَ»، سپاهيان پروردگارت همانا شيعه هستند كه گواه و شاهدان خداوند بر روي زمين هستند. و منظور از: «وَمَا هِيَ اِلَّا ذِكْرَي لِلْبَشَرِ * كَلَّا وَالْقَمَرِ * وَاللَّيْلِ اِذْ أَدْبَرَ* وَالصُّبْحِ اِذَا أَسْفَرَ * اِنَّهَا لَاِحْدَي الْكُبَرِ* نَذِيرًا لِّلْبَشَرِ * لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَتَقَدَّمَ أَوْ يَتَأَخَّرَ»، مي فرمايد: منظور، روزي قبل از ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است كه هر كس بخواهد حق را برمي گزيند و به سوي آن گام مي نهد، و هر كس بخواهد از آن روي گردان مي شود. و در خصوص اين آيات: «كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ * اِلَّا أَصْحَابَ الْيَمِينِ»، مي فرمايد: آنان، فرزندان مؤمنان هستند، خداوند عزّ و جلّ مي فرمايد: «وَ اتَّبَعَتهُم ذُرِّيَّتَهُم بِايمانٍ ألحَقنَا بِهِم ذُرِّيَّتَهُم» [ و فرزندانشان آنان را در ايمان پيروي كرده اند، فرزندانشان را به آنان ملحق خواهيم كرد] يعني اين كه آنان به پيمان و ميثاق ايمان آوردند. و منظور از: «وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ»، روز ظهور امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشّريف است.
-تاویل الایات ج 2ص734
@Etr_Meshkat