✅ دانلود رایگان مقاله #علمی_پژوهشی
💫⭐🌟
📕 عنوان مقاله:
نقش زیدیه و خلفای عباسی در جعل و تحریف احادیث مهدویت
👥نویسندگان:
محمدتقی دیاری بیدگلی؛ مریم سادات سجادی
💾فرمت فایل: PDF
📚 مشخصات مقاله:
نقش زیدیه و خلفای عباسی در جعل و تحریف احادیث مهدویت ؛ سطح مقاله: علمی پژوهشی؛ سال انتشار: ۱۳۹۷؛ تعداد صفحات: ۲۴؛…
💡لینک دانلود:
http://maarefnet.ir/?p=16184
🌐 وب
سایت: معارف نت
maarefnet.ir
🎁کانال کتابخانه قرآن پژوهی
@ketabemobin114
✅ دانلود رایگان مقاله #علمی_پژوهشی
💫⭐🌟
📕 عنوان مقاله:
تحلیل رویکرد ارتباطات امام رضا (ع) با فرقه زیدیه با بهره گیری از روش تحلیل گفتمان روایی پدام(PDAM)
👥نویسندگان:
حسین خاکپور؛ ابراهیم نوری؛ ملیحه اکبری
💾فرمت فایل: PDF
📚 مشخصات مقاله:
سطح مقاله: علمی پژوهشی؛ سال انتشار: ۱۳۹۷؛ نویسندگان: حسین خاکپور؛ ابراهیم نوری؛ ملیحه اکبری؛ موضوع: ارتباطات امام رضا (ع) با فرقه زیدیه؛ تعداد صفحات: ۲۰؛ مرجع دانلود: #معارف_نت
💡لینک دانلود:
http://maarefnet.ir/?p=17375
مقالات بیشتر در ⏬
🌐 وب سایت: معارف نت
maarefnet.ir
🎁کانال کتابخانه قرآن پژوهی
@ketabemobin114
_______
@Shia_sects
2_13.pdf
452K
✅ #مقاله_علمی_پژوهی بررسی و تحلیل آئین فرقه ی اهل حق. مؤلف: دکتر محبوبه مسلمی زاده
#برگزاری_کلاس.
فردادوشنبه، کلاس دکتر شریعتمداری ساعت۸صبح، برگزار می گردد.
ضمن عرض تسلیت عزای اهل بیت،
همه کلاس های روز دوشنبه ۶.۸.۹۸ برقرار است مگر اینکه با استاد جهت برگزاری جبرانی هماهنگ شده باشد.
✅ عدم برگزاری #کلاس
کلاس دکتر جاودان به علت کسالت ایشان برگزار نمی گردد.
کانال سودمند سخن تاریخ در ایتا
@sokhanetarikh
این کانال سودمند در تلگرام نیز فعال است.
@Shia_sects
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیهالسلام)
✅دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می کند:
🔹ده شب با ده نشست عاشورایی
(19 تا 28 مردادماه 1400)
📚موضوع سخنرانی (27 مردادماه):
▫️ امتگرایی در نهضت عاشورا؛ چیستی و دلالتها
🔴سخنران : حجت الاسلام و المسلمین دکتر الویری
⏳دهه اول محرم هر روز ساعت 19
🔴نشستها به زبان فارسی است.
⚫لینک ورود به وبینار دانشکده تاریخ:
🔰🔰🔰🔰
http://el.urd.ac.ir/lms/index.php?option=com_bigbluebutton&view=meetingview&id=353
⭕رمز ورود به جلسه: 22
دانشکده تاریخ
@Faculty_of_History
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیهالسلام)
✅ دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می کند:
🔹ده شب با ده نشست عاشورایی
(19 تا 28 مردادماه 1400)
📚موضوعات سخنرانی:
▪️گونهشناسی قرائتها و رویکردهای عاشورایی از مشروطه تا انقلاب اسلامی (1285_1357ه.ش)
▫️ترکیب اجتماعی و مذهبی دعوت کنندگان امام حسین علیه السلام بر اساس متن نامه ها
▪️ نقد دیدگاه ابن سعد در چیدمان گزارش های حوادث آغازین و چرایی قیام امام حسین (ع)
▫️إصلاح الأمة و تمييز الإسلام المحمدي الأصيل عن الإسلام الأموي
"اصلاح امت و رهایی از اسلام اموی"
▪️معیارهای آسیب شناسی متن اخبار
عاشورا در مقاتل عصر قاجار
▫️تطور تاریخی منابع عاشورایی
▪️تحلیل قیام عاشورا در پرتوی سنن الهی حاکم بر تاریخ
▫️سیر تاریخی سوگواری عاشورا و کارکردهای آن
▪️امتگرایی در نهضت عاشورا؛ چیستی و دلالتها
▫️امام حسین (ع) و مستبصران
⏳دهه اول محرم هر روز ساعت 19
🔴نشستها به زبان فارسی است.
⚫️لینک ورود به وبینار دانشکده تاریخ:
🔰🔰🔰🔰
http://el.urd.ac.ir/lms/index.php?option=com_bigbluebutton&view=meetingview&id=353
⭕️رمز ورود به جلسه: 22
کانال دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب
@Faculty_of_History
🔷با ما همراه باشید.
با سلام با آرزوی قبولی عزاداری شما عزیزان
✅ داخلی های مورد نیاز دانشجویان محترم دانشکده تاریخ :
👈ابتدا تلفن #02532802610 را شماره گیری نمایید و سپس داخلی مورد نظر خود را وارد کنید.
🔹رئیس دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب جناب آقای دکتر حسینی : 220
🔹 معاون دانشکده تاریخ جناب آقای دکتر ابراهیمی شهرابی : 220
🔹 مدیر گروه تاریخ اسلام دانشکده تاریخ جناب آقای دکتر مروجی طبسی: 224
🔹 کارشناس امور پژوهشی دانشکده تاریخ جناب آقای محمد علی ملا عبد الصمد: 236
🔹کارشناس امور آموزشی دانشکده تاریخ جناب آقای مرتضوی شاهرودی: 236
🔹 دبیر گروه تاریخ اسلام دانشکده تاریخ جناب آقای دکتر روزبهانی : 228
@faculty_of_history
https://t.me/faculty_of_history
🔷با ما همراه باشید.
دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیهالسلام) ✅دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می کن
تا دقايقی دیگر در خدمت استاد ارجمند دکتر الویری هستیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم تدفین مظلومانه خادم اهل بیت علیهم السلام، مرحوم استاد مهدی پیشوایی ( رحمه الله علیه).
به پاس زحمات آن بزرگوار در خدمت به اهل بیت علیهم السلام در قرائت زیارت عاشورا ادای دین کنیم.
@faculty_of_history
https://t.me/faculty_of_history
🔷با ما همراه باشید.
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیهالسلام)
اعمال روز عاشورا
@faculty_of_history
https://t.me/faculty_of_history
🔷با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استوری
# شمر جلوتر بود
# دیر رسیدم من
مداحی_محمود_کریمی
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈
یا اهل العالم
قتل الحسین بکربلا عطشانا
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈
به_ما_بپیوندید 🔽
@faculty_of_history
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیهالسلام)
✅دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می کند:
🔹 آخرین نشست از سلسه نشستهای ده شب با ده نشست عاشورایی
(19 تا 28 مردادماه 1400)
📚موضوع سخنرانی (28 مردادماه):
▫️ امام حسین (ع) و مستبصران
🔴سخنران : حجت الاسلام والمسلمین دکتر غفوی نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان ومذاهب
⏳دهه اول محرم هر روز ساعت 19
🔴نشستها به زبان فارسی است.
⚫لینک ورود به وبینار دانشکده تاریخ:
🔰🔰🔰🔰
http://el.urd.ac.ir/lms/index.php?option=com_bigbluebutton&view=meetingview&id=353
⭕رمز ورود به جلسه: 22
@faculty_of_history
https://t.me/faculty_of_history
🔷با ما همراه باشید.
وقایع روز عاشورا طبق تقویم ایرانی
طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاهشماری ایرانی» واقعه کربلا به حساب گاهشماری شمسی 21 مهر سال 59 هجري شمسی می شود. تاریخ شمسی هم که مثل قمری نیست که تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و می شود با در آوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ حرفهای مقتل نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند.
در این تحقیق علمی، اوقات شرعی روز 21 مهر به افق کربلا (که در طول قرون حداکثر 3-+ دقیق اختلاف می تواند داشته باشد) را استخراج کرده ایم و روایات مقتل نگارها را با این ساعتها تنظیم کرده ایم.
5:47 اذان صبح
امام (ع) بعد از نماز صبح برای اصحابش سخنرانی کرد. آنها را به صبر و جهاد دعوت کرد. و بعد دعا خواند: «اللهم انت ثقتی فی کل کرب... خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری»
طرف مقابل نيز نماز را به امامت عمر سعد خواند و بعد از نماز صبح به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند.
حدود 6
امام حسین(ع) دستور داد تا اطراف خیمه ها خندق بکنند و آن را با خاربوته ها پر کنند تا بعد آن را آتش بزنند و مانع از حمله سپاه از پشت سر بشوند.
7:06 طلوع آفتاب
کمی بعد از طلوع آفتاب. امام سوار بر شتری شد تا بهتر دیده شود. روبه روی سپاه کوفه رفت و با صدای بلند برای آنها خطبه ای خواند. صفات و فضایل خودش و پدر و برادرش را یادآوری کرد و اینکه کوفیان به امام (ع) نامه نوشته اند. حتی چند نفر از سران سپاه کوفه را مخاطب قرار داد و از حجّار بن ابجر و شبث ربعی پرسید که مگر آنها او را دعوت نکرده اند؟ آنها انکار کردند. امام نامه هایشان را به طرف آنها پرتاب و خدا را شکر کرد که حجت را بر آنها تمام کرده است. یکی از سران جبهه مقابل از امام (ع) پرسید چرا حکم ابن زیاد را نمی پذیرد و آنها را از ننگ مقابله با پسر پیامبر نمی رهاند؟ اینجا امام آن جمله معروفشان را فرمودند: «أَلَا وَإنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ: بَيْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه ... فرد پستی که پسر فرد پست دیگری است. من را بین کشته شدن و قبول شدن و قبول ذلت مجبور کرده. ذلت از ما دور است.» سخنرانی امام (ع) حدوداً نیم ساعت طول کشده است.
حدود ساعت 8
بعد از سخنرانی امام (ع) چند نفر از اصحاب آن حضرت به روایتی بُرَیر که «سید القرآء» (آقای قرآن خوانهای) کوفه بود (الفتوح) و به روایتی زهیر (تاریخ یعقوبی و طبری) خطاب به کوفیان سخنان مشابهی گفتند.
بعد از سخنان زهیر و بریر، امام فریاد معروف «هل من ناصر ینصرنی» را سر داد. چند نفری دچار تردید شدند؛ از جمله حُر. فرد دیگری به نام ابوالشعثا و دو برادر که در گذشته عضو خوارج بودند. بعید نیست که کسانی دیگری هم با دیدن شدت گرفتن احتمال جنگ، از سپاه کوفه فرار کرده باشند.
حدود 9
روز به وقت چاشت رسیده بود که شمر به عمر سعد پرخاش کرد که چرا این قدر تعلل می کند؟ عمر سعد عاقبت رضایت به شروع جنگ داد. اولین تیر را به سمت سپاه امام (ع) رها کرد و خطاب به لشگریانش فریاد زد: «نزد عبیدالله شهادت بدهید که من اولین تیر را رها کردم.» بعد از انداختن تیر توسط عمر سعد، کماندارهای لشکر کوفه همگی با هم شروع به تیراندازی کردند. امام به یارانش فرمودند: «اینها نماینده این قوم هستند. برای مرگی که چاره ای جز پذیرش آن نیست. آماده شوید.» چند نفر از سپاه امام در این تیر باران کشته شدند. (تعداد دقیق را نمی دانیم . تعداد کشتگان تیر اندازی. با تعداد کشتگان حمله اول 50 نفر ذکر شده است.)
حدود 10
بعد از تیراندازی ، «یسار»، غلام «زیاد بن ابیه» و «سالم» غلام عبیدالله ابن زیاد از لشکر کوفه برای نبرد تن به تن ابتدای جنگ بیرون آمدند. عبدالله بن عمیر اجازه نبرد خواست. امام حسین(ع) نگاهی به او کرد و فرمود: «به گمانم حریف کشنده ای باشی» عبدالله آن دو نفر را کشت. البته انگشتان دست چپش قطع شد.
بعد از این نبرد تن به تن، حمله سراسری سپاه کوفه شروع شد. ابتدا حجار به جناح راست سپاه امام حسین (ع) حمله کرد؛ اما حبیب و یارانش در برابر او ایستادگی کردند. زانو به زمین زدند و با نیزهها حمله را دفع کردند.
همزمان شمر به جناح چپ سپاه امام(ع) حمله برد. زهیر و یارانش به جنگ مهاجمین رفتند. خود شمر در این حمله زخم برداشت بعد از عقب نشینی هر دو جناح کوفی، عمر سعد 500 تیر انداز فرستاد که دوباره سپاه امام(ع) را تیر باران و آن حملات، علاوه بر از پا درآمدن هر 23 اسب لشکریان امام(ع) تعدادی دیگر از اصحاب شهید شدند. الفتوح آن نفرات را 50 نفر و این شهر آشوب 38 نفر ذکر کرده است.
اولین شهید، ابوالشعثا بود و 8 تیر انداخت که 5 نفر از دشمن را کشت. امام(ع) او را دعا کرد. گروهی از سپاه شمر خواستند از پشت سر به امام(ع)حمله کنند زهیر و 10 نفر به آنها حمله کردند.
حدود 11
بعد از این حملات، امام(ع) دستور تک تک به میدان رفتن را به یاران داد. اصحاب با ه