عباس بابايي، بزرگ مردي كه در مكتب شهادت پرورش يافت مجاهدي كه زهد و تقوايش بسان دريايي خروشان بود و هر لحظه از زندگانيش موج ها در برداشت. مرد وارسته اي كه سراسر وجودش عشق و از خودگذشتگي و كرامت بود، رزمنده اي كه دلاور ميدان جنگ بود و مبارزي سترگ با نفس اماره ي خويش. از آن زمان كه خود را شناخت كوشيد تا جز در جهت خشنودي حق تعالي گام برندارد.
🌹15 مرداد سالروز شهادت شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی، بزرگمرد ایران گرامی باد.
╭┅─────────┅╮
23.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در منطقهای از پاکستان تنها دو خانواده شیعه ساکن هستند، در روز هشتم محرم این عاشقان حضرت سیدالشهداء دسته عزای ۵ نفره راه انداختهاند و حسین حسین گویان مظلومیت اباعبدالله را به نمایش گذاشته اند، بیش از ۵۰ پلیس مردان این دو خانواده را همراهی می کنند تا از تعرض تکفیریها در امان باشند، درود بر این همت و سوگواری خالصانه
https://eitaa.com/tarheonsebaquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیرزنی با یک تکه کارتن زائرين امام حسین علیه السلام را خنک مي كند.
🔹️ درس عاشقي كه در هيج دانشگاهي جز دانشگاه امام حسين عليه السلام تدريس و تعليم نميشود.
#اربعین
#حب_الحسین_یجمعنا
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم!
↙️اینقدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود.
💠اولویت امر تبلیغ در حوزههای علمیه
🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین
❎امروز نگاه رایج در حوزههای علمیّه این است که تبلیغ در مرتبهی دوّم قرار دارد.
✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبهی اوّل است.
☝️چرا این را میگوییم؟
⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟
📍هدف نهایی:
♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد
📍هدفهای میانی و ابتدائی:
🔹اقامهی قسط
🔸تشکیل نظام اسلامی
🔹اقامه و اشاعه معروف
🔸ازاله منکر
🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح
⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود.
👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند
♦️شما [علما] هم که ورثهی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفهی شما عبارت است از تبلیغ
🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید.
🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته
✅در حوزههای علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت
🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی
💎اولویّت حوزهها تبلیغ است. در همهی دورهها اینجور بوده امّا در دورهی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دورهی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنیهای با اسلام شدّت پیدا میکند
📍تبلیغ در دورهی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت:
↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود.
↙️امروز، هم سختافزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرمافزارها.
🚨اگر امروز حوزهی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفهی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضهای میشویم که جبرانش بهآسانی ممکن نیست و دچار استحالهی فرهنگی میشویم.
💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ:
1️⃣ شناخت مخاطب
🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحلهی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم.
⚠️در این آشفتهبازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانهای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است.
📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است.
☝️این مخاطب را بشناسید.
2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل
✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛
🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمهاش شناخت صحنه است.
⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آنوقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید.
3️⃣داشتن روحیه جهادی
❎اگر روحیهی جهادی نباشد:
📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند
📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند.
👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است.
❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمینشده است.
4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان
✔️در بخشهای مختلف باید مواجههی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود
👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛
♦️فردای کشور مال اینها است،
☑️ایمانشان باید محکم باشد
☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد
📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبهها:
❇️مسجد
❇️هیئت
❇️موعظه
💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی
📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازهی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی.
📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجهی اوّل، حوزهی علمیّهی قم است.
⭕️تشکیل کانونی با مأموریّتِ:
1️⃣تهیّهی موادّ تبلیغیِ بهروز
2️⃣تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغی
3️⃣تربیت مبلّغ
🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره).
18.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ پایان تلخ ورزشکارانی که به وطن خود پشت کردند....
🇮🇷 اتحادیه عماریون
🔺همدلی
🔻انقلابی گری
@khakestary_amar
♦️سالروز شهادت سردار شهید مدافع حرم مرتضی حسینپور گرامی باد
🔹شهید مرتضی حسینپور متولد ۳۰شهریور سال ۶۴ بود. ایشان با نام جهادی حسین قمی شناخته شده بود و فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود. با هجوم داعش به عراق او جزو اولین افرادی بود که با حاج قاسم به عراق رفت و مسئولیت پدافند سامرا را برعهده گرفت. نبوغ و مجاهدت های او به گونهای بود که فرماندهان به او لقب حسن باقری زمان را دادند. سردار سلیمانی ایشان را امید و آینده سپاه خطاب میکرد.
🟢سردار سرتیپ دوم شهید مرتضی حسین پور سال٨٣ به عضویت نیروی قدس سپاه درآمد و از سال ۱۳۹۲ تا لحظه شهادت بیش از ۲۰بار به مناطق درگیری در عراق و سوریه اعزام شد و سال ٩۶ در چنین روزی بعد از درگیری یک ساعته با تروریست های داعشی از ناحیه پهلو مورد اصابت قرار گرفته و ترکش و گلوله وارد ریه ایشان میشود و باعث خونریزی شدید شده و بعد از حدود ۲۰دقیقه به شهادت میرسد. پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد.
🔸پدر شهید: به جرات میتوانم بگویم مرتضی حتی یکبار هم نماز شب را ترک نکرد.
╭━⊰🌷🇮🇷🌷⊱━╮
@Razmande17
╰━⊰🌷🇮🇷🌷⊱━╯
14.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 تا حالا روضه خوانی این شکلی👆
دیده بودید؟
🏴 مرحوم آیه الله احمد سیبویه ۲۰سال امام جماعت حرم حضرت ابالفضل(ع)بود.
حالات وخصائص عجیبی داشت
در ۱۰۰ سالگی مثل یک نوجوان روضه میخوند وگریه میکرد
موقع روضه می آمد لابلای جمعیت میگشت گریه کن ها رو شکارمیکرد یعنی میرفت زانو به زانوش براش روضه میخوند
بدون میکروفن صدای رسائی داشت.
یه روز توی قم بود اومد توی محراب زانو به زانوی آیه الله بهجت شد.
وسط روضه یاد جوانی کرد گفت شیخ محمدتقی یادته جوانی شبهای محرم بین الحرمین تا صبح دوتائی میخوندیم وسینه میزدیم؟
این عارف فرزانه میگفت
شیخ حسین سامرائی بمن گفت:
شبی در سرداب سامرا تنهائی گرم اشک و روضه زینب کبری(س) بودم ناگهان متوجه شدم آقائی پشت سرم نشسته که از هیبتش توان برگشتن ندارم او با زمزمه های من سخت گریه میکرد مقداری بعد از روضه که گذشت فرمود:
شیخ حسین به شیعیانم بگوئید خدا را به عمه جانم زینب قسم بدهند و برای فرجم دعا کنند
سپس من توانی در خود احساس کردم برگشتم ولی دیگرکسی راندیدم.
روحشان شاد
https://eitaa.com/tabyenat
⬅️نقدی بر سخنانِ آقای تمسّکی:
♦️مهندس مجتبی تمسکی (۱۳۶۷ - ) کارشناس ارشد مهندسی شیمی، فعال در حوزه روانشناسی و رشد فردی است. زحمات او در این حوزه قابل تقدیر و تحسین است. با این حال مانند هر شخصی، وقتی وارد حوزه غیرتخصصیِ خود میشود، باید منتظر خطایش بود.
♦️یک نشانه از کم اطلاعی او از حوزه الهیات همین است که آیه معروفی از قرآن را میخواند با دو خطای اِعرابی: کلمه «شِفا» را «شَفا» و کلمه «خَساراً» را «خِساراً» خوانده است.
♦️دغدغه او در این ویدئو مثبت است، اما برخی اظهاراتش ایراد دارد. برخی از موارد را متذکر میشوم:
♦️ بنظر میرسد خطای اصلی او این است که انسانیت و دینداری را دو مقوله مستقل میداند. (مثلاً میگه: انسانیت قبل از دین است، نه پس از آن). در حالیکه هر یک از این دو، مراتب و درجات گوناگون دارند؛ هم انسانیت درجات مختلف دارد و هم دینداری. لذا دینداری و انسانیت در برخی از درجاتشان با هم تداخل دارند، نه اینکه مستقل و بی ربط باشند. البته در بیان او تناقض هم هست؛ یعنی گاهی به تداخل این دو اعتراف دارد. درستش همین دومی است.
♦️ منظور او از «انسانیت»، اخلاق است. و منظور از اخلاق، پایبندی به «فضائل اخلاقی» مانند صداقت، سخاوت، عدالت، احسان، محبت، تواضع، ادای امانت، وفای به عهد، مهربانی، حسن خلق، حسن ظن و غیره است و متقابلاً دوری از ضد آنها یعنی «رذائل اخلاقی» (دروغ، بُخل، ظلم و غیره).
♦️ میگه: انسانیت یا خوب بودن وظیفه و حکم عقل است، نه حکم دین.
میگم: انسانیت یا اخلاق علاوه بر حکم عقل یا فطرت، حکم اولیه و بدیهی دین هم هست. در قرآن یکی از اهداف دین را تزکیه یعنی پالایش باطن از رذائل اخلاقی دانسته. همچنین پیامبر (ص) فرمود: رسالت اصلی و نهایی من تکمیل خوبیهای اخلاقی (انسانیت) شما است. «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق».
♦️میگه: اولین وظیفه تو اینه که آدم باشی و انسانیت رو رعایت کنی. سپس دین تو را به مراتب عالیتری از انسانیت میبرد.
میگم: سخن متینی است. یعنی اخلاق مقدمه دینداری است؛ تا انسانیت و اخلاق نباشه، ایمان و دینداری هم رخ نمیده. مثلاً اگه کسی از میان اصول اخلاقی، صداقت و تواضع را داشته باشه، خیلی راحت به خدا و پیامبران ایمان میاره و برعکس اگه کسی گرفتار رذائلی مثل دروغ و تکبر باشه ایمان نمیاره. اما وقتی ایمان آورد، همین ایمانش، صداقت و تواضع و سایر فضایل اخلاقی رو در او تقویت میکنه، نه اینکه تاثیری در اینها نداشته باشه.
♦️ میگه: دین نیامده تو را انسان کند، بلکه آمده تو را شبیه خدا کنه، عالم غیب رو نشونت بده و پرستش و همه ابعاد وجودی تو رو شکوفا کند.
میگم: حرفش درسته، اما دین تا انسانیت و اخلاقِ ما رو اصلاح و تقویت نکنه، اون کمالات بعدی هم نخواهد آمد. آخه انسانیتِ اسلامی یا همون اخلاق اسلامی یکی از سه شاخه مهمِ آموزه های اسلامی است. به عبارت ساده تر انسانیت دو بخش داره: انسانیتِ پیش از دینداری و انسانیت پس از دینداری.
♦️میگه: انجام مناسک دینی (نماز، روزه، حج و...) بدون تحقق انسانیت بیفایده و بی ارزشه.
- میگم: اتفاقاً همه این مناسک دینی برای رشد انسانیت و اخلاق ما است. قرآن میگه خاصیت اینها تزکیه نفس، آرامش، کسب تقوا و ترک گناه است؛ و همه اینها یعنی تقویت انسانیت و اخلاق.
♦️میگه: دینِ بدون انسانیت شوخی کودکانه ای است؛ روایات هم میگن کسی که حیا، رحم و صبر نداره، ایمان نداره.
میگم: حرفش درسته، اما این حرف با حرف قبلیش ناسازگاری داره. آخه حیا، رحم و صبر با اینکه جزو انسانیته، جزو آموزه های دینی هم هست. پس خودِ دین هم داره اخلاق یاد میده.
♦️میگه: تدین غیر از ایمان است؛ خیلیها دین دارند، اما ایمان ندارند.
میگم: منظورش اینه که اسلام غیر از ایمان است. اسلامِ من یا تو، با دو تا جمله حاصل میشه: ۱. شهادت دادن به خدای یگانه، ۲. شهادت به نبوت پیامبر اسلام. این شهادت با زبان هم کافی است. پس فردی مثل ابوسفیان هم با این دو تا جمله مسلمان شد، اما ریاکارانه. پس ایمان نیاورد، یعنی باطناً و قلباً قبول نکرده. کسی هم که مسلمانیش رو بطور ارثی از والدینش داره، اما مثلاً بخاطر شبهات فراوان، قلباً اون رو از دست داده، اسلام رو داره، اما ایمان نداره.
♦️میگه: تدین آدم خوب را خوبتر و آدم بد را بدتر میکنه. کسی که رحم داره و دیندار میشه، رحمش بیشتر میشه. اما فرد بی رحم بعد از دینداری بی رحمتر میشه؛ مثل داعشی ها.
میگم: حالت اول قابل قبوله، اما دومی کلیت نداره. خیلیها آدم خشن و بی رحمی بودند که بعد از دینداری بسیار مهربان شدند. لابد اون داستان مشهور یادتون هست که مردی از اعراب جاهلیت پیش از اسلام آوردن، دخترانش رو زنده به گور میکرد، اما بعد از مسلمان شدن، هدایت شد، توبه کرد و خشونتهاش رو رها کرد. آدمها با رهنمودهای دینی میتونند اخلاق و رفتار بدشون (دروغ، تکبر، بخل، ظلم و...) رو اصلاح کنند.
14.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت مادر بزرگوار رهبر انقلاب از خوابی که رهبر انقلاب در جوانی دیدند.
🗓 ۱۵ مردادماه، سالگرد وفات مرحومه میردامادی، مادر بزرگوار رهبر انقلاب
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat