eitaa logo
فداییان اسلام قم
221 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
8.7هزار ویدیو
104 فایل
#انقلاب‌اسلامی به عنوان یک نقطه عطف درتاریخ اسلام، در طول حیات خود ازالگوهای برجسته چون #فداییان‌اسلام به رهبری #شهید‌نواب‌صفوی بهره برده است. امید است در #نظام‌انقلابی و تداوم آن ازنقش آگاهانه و خالصانه آنان درمقابل ظلم و استکبار الهام بگیریم. @Gorzin1
مشاهده در ایتا
دانلود
موضوع : اخبار حوزه بین الملل در یک هفته منتهی به 29مرداد 1399 عناوین برخی از اخبار : -مقاومت تا همه پرسی -مخالفت مجدد مسکو با برداشت آمریکایی‌ها از مکانیسم ماشه -واکنش شورای علمای اندونزی به سازش ابوظبی-تل‌آویو -بایدن: ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد -راهبرد فشار حداکثری کاملاً شکست خورده است -میشل‌عون: حزب‌الله هیچ انبار تسلیحاتی در بندر بیروت ندارد -عطوان: ترامپ سیلی دردناکی در شورای امنیت خورد -تخریب ۷۰ هزار خانه در پی انفجار بیروت -و.. 📎دریافت 👇👇👇
دنباله شهید وشهادت به قلم شهید خسرو خسرویان🌷🌷🕊🌷🕊🌷🕊🌷🕊🌷 و بلاخره تا ظهور منجی عالم بشریت وعدالت گستر جهان حضرت بقیه الله واز دم تیغ گذراندن تمام طاغیان وباغیان ویاغیان وبرقراری قسط وعدل ویاری نمودن دین واحکام نورانی وحیاتبخش قرآن این کاروان حسینی وخط سرخ شهادت مداوم درحرکت است شهداء کسانی هستند که درس در مکتب خونین مولا علی(ع) وحسین (ع) آموخته اند وکسانی هستند که درراه دین خدا جان شیرین خویش را اسماعیل گونه در طبق اخلاص وتقدیم حق تعالی نموده اند. وعملا ندای هل من ناصرینصرنی امام را لبیک گفته اند. شهیدان «🌹مرگ سرخ خویش را برسینه تاریخ کوبیدن وظلم وتجاوز را به محاکمه کشیدن🌹» واینان همانهایی هستند که مدرک قبولی خویش را از خدایشان گرفته اند. وبا توشه ای غنی به دیدارمعبودشان شتافته اند زیرا که خداوند شان فرموده است هرگز ایمانشان را بدون امتحان نخواهد پذیرفت وبراستی که چه امتحانی داده اندکه با سربلندی وعظمت و روسفیدی محشور می‌گردند. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
‏عکس از یا مهدی
‏فیلم از طرف یا مهدی
🌹🌹🌹🌹🌹 📣اطلاعاتی مفید در خصوص جنگ نرم‼️⁉️ جنگ نرم حداقل در شش سطح بررسی می شود: 1️⃣ - ویژگی های جنگ نرم: ۱- پیچیده بودن ۲- آرام و بی صدا ۳- غافلگیر کننده ۴- پیشرفته ۵- هنرمندانه ۶- سازماندهی شده ۷- سریع و پرشتاب ۸- دقیق نبودن مرز های خودی و غیر خودی. 2️⃣ - روش های اعمال جنگ: ۱- فریب مردم ۲- شایعه پراکنی ۳- شبهه افکنی در جامعه ۴- کارشکنی در برنامه ها ۵- نفوذ ( نفوذ در اشخاص - نفوذ در ارکان - نفوذ در برنامه ها و تصمیمات). ۶- برخی اغتشاشات صنفی 3️⃣ - ابزارهای جنگ نرم: ۱- رسانه ؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل : ماهواره، اینترنت، فضای مجازی ۲- سلبریتی ها از هر قشری( هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و ....) 4️⃣ - اهداف جنگ نرم: ۱- تغییر باورها و اعتقادات ۲- تغییر افکار و اندیشه ها ۳- تغییر رفتار ۴- تغییر ساختار ( هدف غایی) 5️⃣ - پیامدهای جنگ نرم: ۱- سست کردن مقاومت ملی ۲- از بین بردن وحدت و انسجام ۳- به هم ریختن آرامش روانی جامعه ۴- ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود ۵- تقویت گرایشات به خارج از مرزها ۶- تغییر سبک زندگی از شیوه بومی ، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی ۷- تغییر نگاه طهارتی مردم به برداشت صرفا بهداشتی( سگ چون واکسن زده و با شامپوی لوکس شستشو می شود پس نگهداریش در منزل بلا اشکال است! ). ۸- ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان، چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر. و....... 6️⃣ - راههای مقابله با جنگ نرم: ۱- تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد ۲- بصیرت افزایی ۳- نیکوکاری ۴- تقویت همبستگی ۵- خدمت به مردم ۶- شایسته گزینی ۷- مبارزه با فساد ۸- صداقت با مردم ۹- حضور در مراسم ۱۰- تقویت روحیه ایثار ۱۱- تقویت امید در جامعه ۱۲- باور به نقش جوانان ۱۳- توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان ۱۴- تسهیل ازدواج ۱۵- توجه به معیشت مردم ۱۶- اعتقاد به اصل " ما می توانیم " ۱۷- ساده زیستی و پرهیز از اسراف ۱۸ - مصرف کالای داخلی ۱۹ - تلاش در جهت رفع محرومیت ۲۰- کاهش فاصله های غیر ضروری و غیر لازم میان مردم و مسئولین. جنگ امروز امتداد جنگ هشت ساله دیروز است، اما به مراتب سخت تر و پیچیده تر. 🌹🌹🌹🌹🌹____________
✍اصلاح‌طلب‌ها چه گفته‌اند؟ چه می‌خواهند؟ در پی اصلاح چه چیزی هستند؟ ❓آیا منظور از اصلاح‌طلبی تغییرات اساسی در نظام به عنوان انقلاب مخملی است؟ ❓چرا اغلب فتنه‌گران در این سال‌ها در جمع اصلاح‌طلب‌ها بوده‌اند؟ ❓چرا عموم افرادی که به غرب و شبکه‌های ماهواره‌ای پیوستند نوعا از اصلاح‌طلب بودند؟ ❓چرا صهیونیست‌ها از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند؟ ❓چرا غرب از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند؟ ❓چرا هیچ اصلاح‌طلبی شهید راه حجاب و امر به معروف و نهی از منکر نمی‌شود؟ ❓چرا هیچ اصلاح‌طلبی شهید مدافع حرم نمی‌شود؟ ❓چرا هیچ اصلاح‌طلبی حاضر به مدافع حرم شدن نیست؟ ❓چرا هیچ اصلاح‌طلبی شهید راه ولایت نمی‌شود؟ و هزار چرای دیگر... در اینجا، گوشه‌ای از ۴۰۰۰ هزار توهین دولتمردان اصلاحات به مقدسات و ایجاد شبهه در دین توسط بزرگان اصلاح‌طلب را مرور کنیم: 🔻محمد خاتمی: احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله‌ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست!؟ ▫️کیهان - ۱۲ شهریور ۷۸ 🔹عبدالکریم سروش: ولایت پیامبر بعد از فوتش به کسی منتقل نشده است. ▫️روزنامه صبح امروز - ۱۶ شهریور ۷۸ 🔻ابراهیم اصغرزاده: حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد. ▫️آفتاب امروز - ۲ شهریور ۷۸ 🔹محمد کاظم محمدی اصفهانی به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد، و او را فتنه‌گر نامید. ▫️روزنامه ایران - ۲۴ تیر ۷۹ 🔻محسن کدیور: معصومین (ع) فقط در کلیات و اصول اسوه‌اند. ▫️ماهنامه کیان - بهمن ۷۷ 🔹محسن کدیور: امروز خدا در جامعه هیچ‌کاره است. ▫️نشریه پژوهش‌های قرآنی - سال ۷۹ 🔻آقاجری: در حکومت‌های دینی، نه تنها دین افیون توده‌هاست که افیون حکومت‌ها نیز هست ▫️۲۵ فروردین ۸۱ 🔹رجبعلی مزروعی: حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است. ▫️حریم - ۲۳ بهمن ۷۸ 🔻محمد مجتهد شبستری: فعل و قول معصوم حجت نیست. ▫️کیان - بهمن ۷۷ 🔹علیرضا علوی تبار: ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است. ▫️یا لثارات - ۴ خرداد ۷۹ 🔻اکبر گنجی: حرکت اصلاح‌طلبانه ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. ▫️مصاحبه با شبکه آلمانی - ۲۴ فروردین ۷۹ 🔹محمدرضا خاتمی: مبنای مشروعیت هر کاری رأی مردم است. ▫️جمهوری اسلامی - ۸ شهریور ۷۹ 🔻بهاء‌الدین خرم‌شاهی: کافر و بی‌دین هم خودی است. ▫️صبح امروز - ۲ شهریور ۷۸ 🔹عزت‌الله سحابی: معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند. ▫️روزنامه عصر آوارگان - ۱۶ دی ۷۸ 🔻عطاالله مهاجرانی: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است. ▫️روزنامه آریا - ۱۶/۱/۷۹ 🔹سعید حجاریان: تفکر فقیهی نمی‌تواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند. ▫️روزنامه ایران - ۳۱ فروردین ۷۸ 🔻احمد نراقی: وحی برای انسان‌های بعد از زمان خود، قابل فهم نیست. ▫️هفته نامه آبان - ۱۱/۱۰/۷۷ 🔹مقصود فراستخواه: حقیقت ثابت نداریم، حتی در دست انبیاء و معصومین. ▫️۲۲ شهریور ۷۷ 🔻مقصود فراستخواه: هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای آمیخته با ابتذال نیاز دارد و گرنه از دل و دماغ می‌افتد. ▫️۲ آبان ۷۹ 🔹اکبر گنجی: خمینی متعلق به موزه تاریخ است. ▫️۲۴ فروردین ۷۹ 🔻محمد خاتمی: اگر این حجاب مانع حضور زن شود، قطعا مضر است. ▫️۱۶ آبان ۷۹ 🔹محمد خاتمی: مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه مختلف حضور داشته باشند. ▫️روزنامه همبستگی - ۱۶/۸/۷۹ 🔻جهانبخش محبی‌نیا: موسیقی و رقص و سکس باید شرعی شود. ▫️آفتاب امروز - ۳/۷/۷۸ 🔹عبدالکریم سروش: خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است. ▫️نشریه کیان 🔻عبدالکریم سروش: فرهنگ شهادت خشونت‌آفرین است، اگر کشته‌شدن آسان شد، کشتن هم آسان می‌شود. ▫️روزنامه نشاط - ۱۲/۳/۷۸ 🔷کانال با تا مواضع و حمایت از و http://eitaa.com/joinchat/2967404544C78b06dcbee
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 💥 چهار شرطِ همراهی با کاروان امام حسین(علیه السلام) «سیدالشهدا(علیه السلام) وقتی می‌خواستند؛ ‌ در روز هشتم ذی‌الحجه ( روز ترویه) از مکه بیرون بیایند؛ ‌ یک خطبه‌ای دارند که ظاهرِ آن، خطاب به کسانی است؛ که در سال ۶۰ هجری در مکه هستند؛ و حضرت دارند آن‌ها را دعوت می‌کنند؛ ولی خطابِ ایشان عام است ؛ ‌ و همۀ ما هم گویا مخاطبِ این خطابِ حضرت هستیم؛ اگر اجابت کنیم حضرت از ما هم دستگیری می‌کنند؛ ‌ و ما را هم به کاروان خودشان ملحق می‌کنند؛ حضرت می‌فرمایند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ‏ مَعَنَا». در همین فراز کوتاه، چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است: 🔹 شرط اول: از جان گذشتن👌 «بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه‏». ‌ این مسیر، مسیری است؛ که انسان باید از جان خودش عبور کرده باشد. اگر کسی می‌خواهد؛ با امام حسین(علیه السلام) حرکت کند؛ باید جانش را در کفِ دست بگیرد؛ ‌ و همه سرمایه‌اش را بیاورد. کسی که به تعلقات خودش چسبیده، و به مالش، به زندگی‌اش، به جانش علاقمند هست؛ و می‌خواهد این‌ها را حفظ کند؛ ‌نمی‌تواند به این کاروان راه پیدا کند. امام حسین(علیه السلام) با همه سرمایۀ ما کار دارند. با خودِ ما کار دارند؛ ‌می‌خواهند این جان را از ما بگیرند؛ و به خدا برسانند؛ کسانی پا به این میدان می‌گذارند؛ که می‌دانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء(علیه السلام)، «غرامت» نیست؛ بلکه «غنیمت» است. 🔹 شرط دوم: ‌ آمادگی لقاء‏❤️ اگر کسی خودش را آمادۀ لقاء‌الله کرده، و مشغول به دنیا نیست؛ بلکه از دنیا بزرگ‌تر شده، ‌ و دلش از دنیا بیرون رفته است؛ می‌تواند با سیدالشهدا(علیه السلام) حرکت کند. کسانی که هنوز از دنیا بزرگ‌تر نشده‌اند؛ و تمام هَمّشان این است؛ که به چرب‌وشیرین دنیا برسند؛ با امام همراه نمی‌شوند. 🔹 شرط سوم: ‌ کوچ از دنیا👌 طالبان همراهی با امام حسین(علیه السلام) باید از دنیا کوچ کنند. «فَلْيَرْحَل‏» کوچ به‌معنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشت‌سرش قرار دارد؛ می‌رود و برمی‌گردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته، و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. اگر کسی مشتاق لقاء خدا شده، همه سرمایه‌اش را در دست گرفته که این سرمایه را ببرد و به لقاء خدا برساند؛ او باید از دار دنیا کوچ کند؛ و دیگرْ دنیا را وطنش قرار ندهد؛ ‌ و به هیچ وجه قصد برگشت نداشته باشد. 🔹 شرط چهارم: معیت با امام❤️💚❤️ شرط چهارم که مهم‌ترین شرط است؛ این است: فَلْيَرْحَلْ‏ «مَعَنَا» باید خودش را به امام برساند. مهم‌ترین نکته در سفر الی الله همین است؛ راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل. آن‌هایی‌که با امام حرکت نمی‌کنند؛ طعمۀ شیطان می‌شوند؛ گاهی اشتیاق و بی‌قراری هم دارد؛ شوری هم در دلش می‌افتد؛ ‌دلش گرم می‌شود؛ می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند؛ ولی اگر با امام حرکت نکند؛ به مقصد نمی‌رسد. الان هم مسئله همین است؛ ‌ الان هم اگر کسی می‌خواهد به خدا برسد؛ باید خود را بسازد؛ ‌ و با کاروان امام حسین(علیه السلام) حرکت کند.»
﷽✍ اکثریت همیشه نشانه حقانیت نیست بلکه در مواردی اکثریت بر خلاف معیارهای الهی رفتار می کنند. خداوند در قرآن کریم می فرمایند : ❗️" أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﻌﻠﻤﻮﻥ" ▪️بیشتر مردم نمیدانند ❗️" أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺸﻜﺮﻭﻥ" ▪️بیشتر مردم ناسپاس اند ❗️" أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺆﻣﻨﻮﻥ " ▪️بیشتر مردم ایمان نمی آورند ❗️" أكثرهم ﻓﺎﺳﻘﻮﻥ" ▪️بیشترشان گناهکارند ❗️" أكثرهم ﻳﺠﻬﻠﻮﻥ" ▪️بیشترشان نادانند ❗️" أكثرهم ﻣﻌﺮﺿﻮﻥ" ▪️بیشترشان اعتراض گرند ❗️" أكثرهم ﻻ‌ ﻳﻌﻘﻠﻮﻥ" ▪️بیشترشان تعقل نمیکنند ❗️" أكثرهم ﻻ‌ ﻳﺴﻤﻌﻮﻥ " ▪️بیشترشان ناشنوای اند ❗️" ﻭﻗﻠﻴﻞ ﻣﻦ ﻋﺒﺎﺩﻱ ﺍﻟﺸﻜﻮﺭ " ▪️و کم اند بندگانی که شاکر اند ❗️" ﻭﻣﺎ ﺁﻣﻦ ﻣﻌﻪ ﺇﻻ‌ ﻗﻠﻴﻞ " ▪️و جز اندکی ایمان نمی آورند پس👈 نه تنها اکثریت نشانه حقانیت نیست بلکه در مواردی اکثریت بر خلاف معیارهای الهی رفتار می کنند. ☝️البته کیفیت از کمیت مهمتره گاهی یک مخترع ,دنیا رو تغییر می دهد و گاهی یک انسان کامل از میلیون ها انسان معمولی برتره و گاهی یک عمل خالصانه بالاتر از سال ها عبادت است 🔷کانال با تا مواضع و حمایت از و http://eitaa.com/joinchat/2967404544C78b06dcbee
گون گردید بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد اگر غلط نکنم، عرش بر زمین افتاد تا این اشعار را خواندم حوریه ای آمد و گفت مقبل دیگر نخوان که زهرا سلام الله علیها غش کرد . مقبل گوید : از منبر فرود آمدم و پیامبر (ص) به عنوان صله چیزی به من عطا نفرمود . ناگهان امام حسین علیه السلام را درهمان حالت رویا دیدم که ازآن حلقوم بریده صدا زد : ای مقبل من خودم خلعت تو را خواهم داد . مقبل گوید در این حال از خواب بیدار شدم . فردای آن روز قافله ای به قصد زیارت کربلا حرکت کرد و مرا همراه خود بردند اگه دلتون شکست و اشکتون جاری شد فقط و فقط برا سلامتی و فرج مولای غریبمون دعا کنین. اللهم عجل لولیک الفرج
سيد: مقبل کاشانی شاعری بوده که خیلی آرزوی زیارت امام حسین علیه السلام رو داشته اما از نظر مالی در مضیقه بوده . هر وقت سایر افراد کربلا میرفتن اشک حسرت میریخته وآرزوی زیارت ارباب بی کفنش رو داشته . یک روز یکی از دوستان خرج سفرش رو تقبل میکنه و از کاشان راه میفتن به سمت کربلا . در راه و نزدیکی های گلپایگان دزدان قافله رو تاراج میکنن .یک عده از افراد بر میگردن کاشان . یک عده هم میرن سمت گلپایگان و از اونجا با توجه به اعتباری که داشتند و یا از فامیلاشون پول قرض میکنن و سفر رو ادامه میدن . اما مقبل در گلپایگان نه آشنایی داشت و نه اعتباری . از یک طرف هم دوست نداشت دیگه راهی رو که اومده برگرده . دلش هوای امام حسین علیه السلام رو داشت. با خودش می گفت یک قدم نزدیکتر به امام حسین علیه السلام هم یک قدمه . همینجا میمونم کار میکنم تا خرج ادامه سفرم جور بشه. چند وقتی تو گلپایگان موند تا محرم از راه رسید . مثل همه شیعیان در مجالس عزاداری شب و روز محرم شرکت میکرد تا اینکه شب عاشورا شد ، اشعاری رو که سروده بود در شب عاشورا خوند و غوغا کرد …. همون شب پس از اتمام مجلس و در عالم رویا خواب دید مشرف شده به کربلا و وارد صحن شد . خواست بره طرف ضریح که از ورودش جلوگیری کردن . مقبل میگه :با خودم گفتم خدایا نباید در رابطه با دخول به حرم کسی دیگری را مانع شوند . یکی گفت درست میگویی مقبل اما الان فاطمه زهرا (س) و خدیجه کبری(س) و آسیه و هاجر و ساره با عده ای از حوریان در حرم مشغول زیارتند چون تو نامحرمی اجازه ورود نخواهی داشت . پرسیدم توکیستی ؟ گفت : من از فرشتگان حافّین هستم ، حالا برای اینکه ناراحت نشوی بیا تا تو را به قسمتهای دیگر حرم هدایت کنم . در سمت غربی صحن مطهر مجلسی با شکوه بود . از وی راجع به حاضرین در مجلس سوال کردم . گفت : پیامبرانند از آدم تا خاتم که همه برای زیارت قبر سید الشهدا (ع)آمده اند مقبل میگه : حضرت رسول صلی الله علیه و آله را دیدم که فرمود بروید به محتشم بگویید بیاید ناگاه دیدم محتشم با همان قیافه ، قدی کوتاه و چهره ای نورانی و عمامه ای ژولیده وارد شد حضرت به منبری که در آنجا بود اشاره فرمودند که ای محتشم برو بالا و هر چه بالا میرفت حضرت میفرمود برو بالاتر تا پله نهم رسید ایستاد ومنتظر دستور پیامبر بود . حضرت فرمود ای محتشم امشب شب عاشوراست ، از آن اشعار جانسوزت بخوان و محتشم شروع کرد به خواندن اشعارش: کشتی شکست خوردهٔ طوفان کربلا در خاک و خون طپیده میدان کربلا گر چشم روزگار بر او زار میگریست خون میگذشت از سر ایوان کربلا نگرفت دست دهر گلابی به غیر اشک زآن گل که شد شکفته به بستان کربلا از آب هم مضایقه کردند کوفیان خوش داشتند حرمت مهمان کربلا بودند دیو و دد همه سیراب و میمکید خاتم ز قحط آب سلیمان کربلا زان تشنگان هنوز به عیوق میرسد فریاد العطش ز بیابان کربلا - اینجا بود که صدای گریه و ناله از پیامبران بلند شد … حضرت رسول صلی الله علیه و آله گریه کنان می فرمود :ای پدران من ای عزیزان ببینید با فرزندم حسین چه کرده اند ، آب فراتی که همه حیوانات از آن مینوشند بر فرزندم حرام کردند . سپس اشاره کرد که محتشم باز هم بخوان . محتشم ادامه داد: روزی که شد به نیزه سر آن بزرگوار خورشید سر برهنه برآمد ز کوهسار - در این لحظه گریه آنقدر زیاد شد که گویی صدای گریه به عرش میرسید. محتشم خواست تا پایین بیاید حضرت فرمود باز هم بخوان زیرا هنوز دلها از گریه خالی نشده . محتشم اطاعت امر کرد و در حالیکه عمامه اش را از سر برداشت و فریاد کنان صدا زد یا رسول الله: این کشتهٔ فتاده به هامون حسین توست وین صید دست و پا زده در خون حسین توست این نخل تر کز آتش جان سوز تشنگی دود از زمین رسانده به گردون حسین توست این ماهی فتاده به دریای خون که هست زخم از ستاره بر تنش افزون حسین توست - با رسیدن محتشم به این قسمت از اشعارش رسول الله غش کرد و انبیا همه بر سر میزدند و گریه میکرند .و ملکی این شعر محتشم را میخواند: خاموش محتشم که دل سنگ آب شد بنیاد صبر و خانهٔ طاقت خراب شد خاموش محتشم که از این حرف سوزناک مرغ هوا و ماهی دریا کباب شد - محتشم لب فرو بست و از منبر پایین آمد . پس از ساعتی که مجلس به حالت عادی بازگشت پیامبر (ص)عبای خود را بر دوش محتشم انداخت مقبل میگوید : من هم شاعر اهل بیت بودم و دوست داشتم پیامبر به من هم بگوید تو هم اشعارت را بخوان . هر چه انتظار کشیدم نفرمود . مایوسانه از حرم خارج شدم که دیدم حوری مرا صدا میزند ای مقبل ، فاطمه زهرا سلام الله علیها به نزد پدر آمد و فرمود به مقبل هم بگویید تا اشعارش را بخواند . مقبل گوید رفتم روی منبر پله اول ولی دیگر پیامبر(ص) به من نفرمود برو بالاتر فهمیدم . مقام محتشم از من خیلی بالاتر است . شروع کردم به خواندن اشعارم: نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت نه سید الشهداء بر جدال طاقت داشت هوا چو قیرگون گردید عزیز فاطمه از اسب واژه
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان أعظم الله اجورکم فی مصیبةجدکم ابی عبدالله الحسین علیه السلام 💠اربعین ۴ 💠 حدیث سی وچهارم 💠 🏴 احوالات امام کاظم(ع) در ماه محرم 🚩امام رضا علیه‌السلام: كانَ أبي إذا دَخَلَ شَهرُ المُحَرَّمِ لايُرى ضاحِكا... فَإذا كانَ يَومُ العاشِرِ كانَ ذلِكَ اليَومُ يَومَ مُصيبَتِهِ و حُزنِهِ و بُكائِهِ؛ ◼️چون ماه محرّم مى‏‌رسيد، كسى پدرم را خندان نمى‌ديد... ◼️چون روز دهم فرا مى‏رسيد آن روز، روز سوگوارى و اندوه و گريه او بود. 📚 وسائل الشيعه: جلد ۱۰، صفحه ۵۰۵ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• 🇮🇷 🚩 🏴 🇮🇷
مرد صالح از تمام نیروهایش کار می‌کشد و از تمام استعدادش مدد می‌گیرد وگرنه احتکار کرده است. و مرد صالح آنچه را که به دست می‌آورد در راه حق مصرف می‌کند و گر نه اسراف کرده است. مرد صالح اگر برایش استعدادی نباشد و برایش نیرویی نمانده باشد، به خود نمی‌پیچد و عقده نمی‌گیرد که هر کس به اندازه‌ای که نیرو دارد وظیفه دارد و بر اساس نسبت سود و سرمایه پاداش می‌گیرد و دیگر مسئله‌ای نیست. ص۳۶
شهید دکتر حسین عباسی ،شهادت کردستان عنلیات کربلای 10تاریخ 66/2/2❤بیاد عاشوراییان عصر امام خمینی ره
📌اجرای صحنه روز عاشورا در کشور عراق 🔹️ برای اولین بار صحنه واقعی روز عاشورا منطبق بر مقاتل به صورت کامل و اجرای هنرمندان عراقی در کربلا به تصویر کشیده شد. / التماس دعا
‏فیلم از طرف یا مهدی
🛑مکانیسم ماشه چیست؟ 💢 آیا امریکا موفق به برگرداندن قطعنامه های شواری امنیت علیه ایران خواهد شد ؟ ✍️سعید اخروی ♨️ ماشه را میتوان یکی از فرایندهای حقوقی بسیار جالب و پیچیده برجام دانست . این مکانیسم با فعال شدنش قطعنامه 2231 را باطل میکند و تمامی تحریمهای جهانی از 2006 تا 2010 را برخواهد گرداند و برجام را هم از بین می برد. ♨️آمریکا میتواند به دو گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استناد کند و ایران را ناقض جدی توافق اتمی درمورد کاهش مقدار غنی سازی اورانیوم و کاهش ذخایر غنی شده آن معرفی کند. ♨️ آمریکا عضوی دائم در شورای امنیت و یکی از کشورهای حامی قطعنامه 2231 است . این قطعنامه یک سند حقوقی است و برجام یک سند سیاسی ، سندی که آمریکا از آن کنار کشید اما خود را همچنان پایبند به توافق حقوقی ( قطعنامه 2231) میداند . آمریکا هنوز نامش در قطعنامه هست ! ♨️ فعال شدن مکانیسم ماشه از دو طریق امکان پذیر است؛ یکی از طریق کمیسیون حل اختلاف برجام که کمی زمانبر است و دیگری از طریق شورای امنیت .آمریکا به دلیل خروج از برجام نمیتواند از مسیر کمیسیون حل اختلاف برجام برای بازگرداندن تحریم ها استفاده کند. ♨️ با توجه به اینکه روند طرح شکایت در کمیسیون برجام برای چکاندن ماشه به دلیل محدودیت زمانی و خروج آمریکا از برجام به نتیجه نمیرسد ، دولت ‎ترامپ تلاش میکند که از طریق خود قطعنامه 2231 ‎ماشه نابودی برجام و بازگشت اتوماتیک وار تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را بکشد. بحثی که اینجا پیش می آید این است که آیا سند برجام با قطعنامه 2231 مربوط است یا نه؟ در نامه ای که در تاریخ 20 جولای 2015 نماینده ایران به شورای امنیت نوشته ارتباط برجام و قطعنامه 2231 را نفی کرده است. ‏♨️ فعالسازی ماشه بدون تردید دعوایی بزرگ در شورای امنیت بوجود خواهد آورد. روسیه و چین باید ثابت کنند که مبنای مخالفتشان با ماشه [اینکه آمریکا عضو قطعنامه نیست و نمیتواند ماشه را فعال کند] یک مبنای رویه ای/قانونی است و از این رو آمریکا نمیتواند "قطعنامه مخالف ماشه" را وتو کند. ♨️ جالب ترین نکته مکانیسم ‎ماشه این است که آمریکا بر اساس قواعد شورای امنیت در این دعواهای حقوقی از قدرت وتوی دابل (Double_Veto) برخوردار است؛ یعنی آمریکا قطعنامه مخالفت چین/روسیه با مبنای Procedural رویه ای را هم میتواند قانونی وتو کند و به این ترتیب ماشه تحریم را روی ج.ا بکشد! ♨️ در صورت پذیرفته شدن شکایت آمریکا توسط رئیس شورای امنیت و یا دبیرکل سازمان ملل تعلیق مجدد تحریم ها به رای گذاشته خواهد شد. سوالی که اینجا پرسیده میشود این است که آیا تحریم ها همچنان معلق بماند؟ آمریکا در صورت رای مثبت بقیه آنرا وتو می‌کند و به صورت اتوماتیک وار قطعنامه 2231 و برجام نابود می‌شود. 💢 پس نتیجه این هست : ♨️ ایالات متحده ماشه برجام را میکشد . با مخالفت روسیه و چین روبرو خواهد شد زیرا از نظر این دو کشور آمریکا به دلیل خروج از برجام دیگر طبق 2231 مشارکت کننده در برجام نیست. کار به رای گیری در مورد تفسیر متن قطعنامه 2231 خواهد کشید که آیا آمریکا به دلیل اینکه از برجام خارج شده همچنان از نظر حقوقی توانایی کشیدن ماشه را دارد؟ آمریکا میتواند این رای گیری را وتو کند. در صورت اینکه بقیه اعضای شورای امنیت نتوانند قطعنامه ای در مخالفت با عدم حقانیت آمریکا در کشیدن ماشه تصویب کنند، قطعنامه تمدید تعلیق از سوی رئیس دوره ای شورای امنیت (اندونزی) به رای گذاشته خواهد شد. در اینصورت آمریکا میتواند با وتوی این قطعنامه، قطعنامه 2231 و برجام را از بین برده و تمام تحریم های سازمان ملل بر ضد ایران رابرگرداند. اگر آمریکا به هر دلیلی نتواند ماشه را فعال کند آنوقت برای اعتبارش بسیار گران تمام خواهد شد .
💢حضرت زکریا علیه السلام از پروردگار متعال خواست که اسماء خسمه پنج تن آل عبا (علیهم السلام) را به او بیاموزد.* جبرئیل بر آن حضرت نازل شد و اسم پنج تن (علیهم السلام) را به او یاد داد. وقتی که حضرت زکریا علیه السلام اسم حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم و فاطمه سلام الله علیها و حسن علیه السلام را می‌فرمود، هم و غم او برداشته می‌شد و اندوهش بر طرف می‌گشت، ولی وقتی که اسم حضرت حسین علیه السلام را فرمود، گریه گلوگیر او می‌شد و پشت سر هم نفس می‌زد. روزی عرض کرد: خداوندا چرا من وقتی اسم آن چهار حضرت را می‌برم با نام آن‌ها غم و غصه‌ام بر طرف می‌شود ولی تا اسم حسین را می‌برم اشک از چشمانم سرازیر می‌شود. و نفسم منقطع و هیجانی می‌شود؟! خداوند تبارک و تعالی، حضرت زکریا را از قصه امام حسین علیه السلام با خبر کرد و روضه کربلا را برای آن حضرت تعریف کرد. و به او فرمود: «کهیعص. کاف» اسم کربلا، «هاء » هلاک عترت طاهره، « یاء » یزید قاتل - ظلم کننده بر حسین علیه السلام - « عین » عطش حسین علیه السلام، « صاد » صبر حسین علیه السلام بر مصائب است. وقتی که حضرت زکریا علیه السلام این کلمات را شنید، سه روز درب مسجد را بست و از رفت و آمد مردم به مسجد ممانعت نمود و مشغول گریه وزاری و مرثیه خوانی شد. [۱] [۱]: - بحار الانوار، ج ۴۴، ص۲۲۳. 🌿🌻🌿🖤
💢 *شعر افشین علا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی* *۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ اخبار فرهنگی اخبار ادبیات و نشر* *افشین علا در مورد حاکمان عرب شعری را سرود و امروز در پیامی رهبر انقلاب از این سروده تقدیر کردند و فرمودند شعری که خطاب به حاکمان عرب سرودید بسیار بجا و به موقع بود.* *به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، افشین علا از شاعران شناخته شده کشورمان چند روز گذشته پس از امضا توافقنامه حاکمان امارات و رژیم صهیونیستی شعری خطاب به حاکمان عرب سرود که امروز از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت.* *متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است: "شعری که خطاب به حاکمان عرب سرودید، بسیار بجا و به موقع بود. دست شما درد نکند."* *متن شعر بدین شرح است:* *به حاکمان عرب* شیری که برازنده فخر است و مباهات سید حسن است آیا یا شیخ امارات؟ این داده چو قواده به عشرتکده، رونق آن گشته ولی قائد احرار به شامات آن پخته سخن گوید با تکیه به قرآن این خام ولی چون شتران، حامل تورات آن لرزه درافکنده به ارکان تل آویو این با تن لرزان شده پنهان به عمارات ای شیخ! کنی تکیه به قومی که خداوند از دوستی‌اش کرده تو را نهی به آیات؟ این نهی، ندیدی و نخواندی تو به قرآن؟ یا خوانده‌ای از وحی، فقط لفظ و عبارات؟ هش دار و بپرهیز، از این غده ی بدخیم جز ننگ چه بخشید مناخیم به سادات؟ سید حسن از چیست که بی سلطنت و کاخ  خورشید عرب گشته و حکام چو ذرات زیر قدمش له شده است ارتش صهیون با آن همه جنگنده و آلات و مهمات آیا نکنی شرم ز لبنان و فلسطین؟ آیا نشنیدی تو ز آیات و روایات؟ ایران چه بدی کرد به اعراب و به اسلام؟ کز کینه او کور شدی، کور به کرات!  بحرین و عراق و یمن و شام چرا سوخت؟ در آتش بدخواهی‌ات ای شیخک بدذات! آیا نرهاندند نوامیس عرب را سید حسن و قاسم و یاران ز بلیات؟ خنجر زدی از پشت به اعراب و نشستی با مرتکب آن همه کشتار و جنایات با قاتل کودک کش صبرا و شتیلا با جانی نفرین شده در ارض و سماوات یکباره عقال از سر بی عقل بیفکن خو کن چو جهودان به عرق چین و کراوات بیهوده مکش فیل دبی را به رخ ای شاه! وقتی که ز سرباز یمن هم شده‌ای مات حیثیت خود دادی چون با ثمن بخس حقانیت فارس شد از خبث تو اثبات شاهان عرب، طایفه ی لوط و ثمودند  هم بنده ی عزی و منات و هبل و لات خون عرب است آیا ای مردنمایان! این ننگ که بر دامن تان مانده ز عادات؟ هم قدس ز کف داده و هم مکه و یثرب جز غرب ندارید دگر قبله حاجات در عقد تل آویو در آیید از این پس بودید چو یک عمر، عیالات ایالات ای قوم عرب! غیرت اجدادی تان کو؟ بودند نیاکان شما اهل فتوحات تکرار مبادا شود اندوه فلسطین تا چند برد غرب، از این منطقه، سوغات؟ دزد است در این قافله، تا چند تغافل؟ موش است در این مزرعه، تا چند مماشات؟ تند است چرا این همه توفان تجاوز؟ کند است چرا این همه شمشیر مجازات؟ خواند همه را قدس به یاری، ز چه خوابید؟ اقلیم عرب گشته چرا خانه ی اموات؟ با این همه، ای غرب! بپرهیز که دارد این بادیه، بس خار مغیلان و نخیلات دل خوش مکن ای خصم به ویرانی بیروت مکرون! مکن از مکر، گذر سوی خرابات لبنان نکند روی خود از پارس به پاریس چون دیده از او خیر فراوان، ز تو آفات سوزنده قانا شده دلسوز شهیدان! غارتگر شبعا شده همدرد جراحات! ای ننگ به هر کس که شود خام تو ای خصم ای وای به شیخی که کند با تو ملاقات قوم عرب و اهل خلیج کهن فارس هیهات که ذلت بپذیرد ز تو، هیهات آینده از آن یمن و غزه و قدس است ای غرب به هش باش! رسد روز مکافات.
با قرآن باشیم چون راه رفتن ما را تنظيم مى‌كند وَ لا تَمْشِ فِي الأرْضِ مَرَحاً و با نخوت در زمين گام بر ندار! تن صداى ما را تعيين مى‌كند وَاغْضُض مِنْ صَوْتِكَ و صدايت را آهسته ساز مقدارِ نگريستن ما را مشخص مى‌كند وَلا تَمُدَنَّ عَيْنَيْك و خيره مشو! مقدارِ خوراک ما را نظم می‌بخشد وَ لا تُسْرِفُوا اسراف نكنيد! كلام و گويش ما را شكل می‌دهد وَ قُولوا للنَّاسِ حُسناً و به نيكى با مردم صحبت كنيد مجالسِ ما را تنظيم می‌كند: ولا يَغْتَب بعضُكم بعضاً و گروهى ازشمادسته ديگر را غيبت نكند قرآن ضامن زندگى من و توست وسعادت دو جهان را برايمان محقق مى‌سازد پس از قرآن غافل نشویم
💠معاوضه المیزان با یک بیت شعر ایرج میرزا: 🔸️آیت الله علوی بروجردی در نقل تکان دهنده ای از علامه طباطبایی که خود شاهد آن بوده است، بیان می کند که مرحوم علامه در مجلس روضه ای وقتی روضه خوان شعری خاص از ایرج میراز را قرائت می کرده است از او می خواهد بیتی را تکرار کند و به شدت اشک می ریخته است که تا چهار بار این تکرار انجام می شود و سپس فرموده است: ای کاش ایرج میرزا  آن شعر خاص یا یک بیت آن شعر خود را که در وصف داغ حضرت علی اکبر علیه السلام سروده است را به من می داد و من المیزان را به او می دادم. 🔹️بیت منظور نظر علامه طباطبایی این بیت بوده است: بعد از پسر دل پدر آماج تیر شد آتش زدند لانۀ ی مرغ پریده را..! 🔸️ آیت الله علوی بروجردی ادامه می دهد: من به مرحوم علامه طباطبایی اشکال کردم که آیا ایرج میرزا را می شناسید؟ او هجو سرا است. 🔹️ علامه می فرماید: بله می شناسم و کتاب شعر او را هم دارم سپس علامه می فرماید مع ذلک، ای کاش ایرج میرزا این بیت شعرش را به من می داد و من المیزان را به او  می دادم. و ادامه می دهد: من گمان ندارم کسی که چنین بیتی را راجع به حضرت علی اکبر امام حسین علیه السلام سروده است، در روز قیامت حضرت سید الشهدا علیه السلام نسبت به این فرد بی تفاوت باشد. ✍متن کامل شعر ایرج میرزا از این قرار است: رسمست هرکه داغ جوان دید دوستان رأفت برند حالت آن داغ دیده را یک دوست زیر بازوی او گیرد از وفا وان یک ز چهره پاک کند اشک دیده را آن دیگری بر او بفشاند گلاب شهد تا تقویت شود دل محنت کشیده را یکچند دعوتش بگل و بوستان کنند تا برکنندش از دل، خار خلیده را القصه، هرکس به طریقی ز روی مهر تسکین دهد مصیبت بر وی رسیده را آیا که داد تسلیت خاطر حسین.!؟ چون دید نعش ا کبر در خون تپیده را آیا که غم ‌گساری و اندوه ‌بری نمود لیلای داغدیده ی محنت‌ کشیده را بعد از پسر دل پدر آماج تیر شد آتش زدند لانۀ ی مرغ پریده را..! 🏴