eitaa logo
کانون طه آب‌پخش
976 دنبال‌کننده
44.7هزار عکس
20.5هزار ویدیو
966 فایل
ارتباط با ادمین: @faraghlit313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺سالروز ولادت حضرت عبدالعظيم عليه السلام ♦️ حضرت ابوالقاسم عبدالعظيم حسنى فرزند عبدالله بن على بن حسن بن زيد بن حسن بن على بن ابى طالب عليهم السلام در سال ۲۵۲ يا ۲۵۵ ه‍ وفات يافته است. 📚 مستدرك سفينه البحار، ج ٦، ص ٦٦ ♦️ايشان از مشاهير علما و از ثقات و فضلاى محدثين است كه در زهد و ورع زبانزد خاص و عام بوده و از امام جواد و امام هادى عليهم السلام روايت نقل كرده است. 📚 سيل الرشاد الى اصحاب الامام الجواد عليه السلام، ص ١٥٧ ♦️كتاب خطب اميرالمؤمنين عليه السلام و كتاب اليوم و الليلة از آثار آن بزرگوار است. 📚 سيل الرشاد الى اصحاب الامام الجواد عليه السلام، ص ١٥٧ ♦️ جلالت و عظمت شأن آن بزرگوار از عرضه عقايدش خدمت امام زمانش ‍ حضرت هادى عليه السلام و تأييد آن حضرت درباره آنها به وضوح پيداست. ♦️ ايشان به طور ناشناس وارد رى شد و از ترس بنى عباس در ساربانان در خانه يكى از شيعيان زندگى مى كرد. 📚 سيل الرشاد الى اصحاب الامام الجواد عليه السلام، ص ١٥٧ ♦️تا هنگام وفات كسى متوجه نشد آن بزرگوار كيست، تا اينكه بعد از وفات خواستند آن بزرگوار را غسل دهند نوشته اى در لباس او يافتند كه نسب شريف خود را در آن نوشته بود. مرقد مطهرش در شهر رى مشهور است. ♦️ پدر آن حضرت عبدالله مشهور به "عبدالله قافه" است. "قافه" نام مكانى بود كه جناب عبدالله از طرف پدر بزرگش جناب حسن بن زيد حاكم آنجا بود. ♦️همسر حضرت عبدالعظيم، خديجه دختر قاسم بن حسن بن زيد بن حسن بن على بن ابى طالب عليهم السلام است. 📚 رياحين الشريعه، ج ٤، ص ١٩٧ ♦️ بعضى امامزاده قاسم شمال تهران را پدر خديجه همسر حضرت عبد العظيم مى دانند. 📚 رياحين الشريعه، ج ٤، ص ١٩٧، ج ٥، ص ١٠٦ ♦️ دختر آن حضرت سلمى است كه حضرت عبدالعظيم عليه السلام او را به عقد محمد بن ابراهيم بن ابراهيم بن حسن بن زيد بن حسن بن على بن ابى طالب عليهم السلام در آورده و ثمره اين ازدواج سه پسر به نام هاى عبدالله و حسن و احمد بود. 📚 رياحين الشريعه، ج ٤، ص ٣٣٢ @Fahma_KanoonTaha
🌹حضرت عبدالعظيم از نوادگان حضرت امام حسن(ع) می باشد و از اصحاب امام جواد و امام هادی(ع) بود و عقايد خود را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و امام او را تأييد كرد. مناسب است ما اين روايت را نقل كنيم. 🌹شيخ صدوق(ره) و غير ايشان از جناب عبدالعظيم روايت كرده اند كه فرمود: بر آقاي خودم، حضرت امام هادی(ع) وارد شدم. چون مرا ديد فرمود: مرحبا به تو ای ابوالقاسم! تو وليّ ما هستي. عرض كردم: ای فرزند رسول خدا! مي خواهم دين خود را بر شما عرضه كنم. اگر مورد پسند شما است تأييد بفرماييد و اگر ناپسنداست راهنماييم كنيد. 🌹من عقيده دارم خدا، واحد و يگانه است و مثل و مانندي ندارد و جسم و صورت و عرض و جوهر نيست، بلكه پديدآورنده اجسام و صورتهاست. پروردگار و مالك هر چيزي است. او مالك و صاحب هر چيزي است. 🌹عقيده دارم محمد(ص) پيامبر و رسول و آخرين آنان است و بعد از او پيامبري نخواهد بود و تا روز قيامت دين آن حضرت اسلام خواهد بود و شريعت ديگري نخواهد بود. 🌹عقيده دارم امام و خليفه و وليّ امر بعد از پيامبر(ص) اميرالمؤمنين (ع) و بعد از آن حسن (ع) و بعد حسين (ع) و علي بن الحسين و بعد محمد بن علي و سپس جعفر بن محمد و بعد موسي بن جعفر و بعد علي بن موسي و سپس محمد بن علي است و بعد شما را امام مي دانم. 🌹حضرت فرمود: بعد از من پسرم حسن و بعد از او مهدی(ع) خواهد بود كه كسي او را نمي بيند و از نظرها غائب خواهد بود و زمين را پر از عدل و داد خواهد كرد پس از اين كه پر از ظلم و جور شده باشد. 🌹گفتم: عقيده دارم دوست ايشان دوست خداست و دشمن ايشان دشمن خدااست و اطاعت ايشان واجب ومعصيت اينان معصيت خدا است. 🌹عقيده دارم معراج و سؤال در قبر و بهشت و جهنم و صراط و ميزان حق است و قيامت خواهد آمد و همه زنده خواهيم شد. 🌹پس امام هادی(ع) فرمود: ای ابوالقاسم! به خدا اين است دين پسنديده ثابت. بر همين اعتقاد بمان. خداوند تو را بر اين اعتقاد محافظت كند. 📚منتهي الآمال، ج ۲، ص ۳۹۲ @Fahma_KanoonTaha
🌹🌹كرامات حضرت عبدالعظيم عليه السلام / هدیه‌ی سیدالكریم علیه السّلام 🌹 طلبه سیّدی، پس از آنكه مقطعی از درسش را در نجف به پایان می برد به تهران می آید و مقدّمات ازدواج ایشان فراهم می گردد. دختری معرّفی می شود و به خواستگاری می روند، مسائل مطابق سلیقه طرفین طی می شود جز اینكه پدر دختر شرطی را برای داماد مطرح می كند، تا پس از تحقّق آن دختر به خانه بخت برود. 🌺 شرط پدر دختر تهیه این اقلام بود: یك جفت گوشواره، ۴ عدد النگو، ۲ عدد پیراهن، ۲ قواره چادری و ۲ جفت كفش. 🌹 اگر چه درخواست خانواده عروس چندان سخت و چشمگیر نبود، لكن برای آن عالم بزرگوار تهیه همین قدر هم مقدور نبود. ایشان ناامید از انجام شرط، عازم قم می شود. امّا قبل از حركت به سمت قم به قصد زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در شهرری توقّف می كند. 🌺 آن عالم بزرگوار قبل از آنكه به حرم مشرّف شود، دقایقی را در حیاط صحن و مقابل ایوان می ایستد. تمام حواسش به شرطی است كه از عهده انجام آن برنیامده است. در این لحظه كاملاً متوجّه آن حضرت می شود و مشكل را با آن وجود مقدّس در میان می گذارد. در حالتی دل شكسته زار زار می گرید و برای آنكه كسی متوّجه نشود عبایش را روی صورتش می گیرد. 🌹چند لحظه بعد، كسی دست روی شانه‌اش می گذارد و آرام به گوشش می خواند: كه آقا، بسته تان را بردارید تا خدای نكرده كسی آن را نبرد! و ایشان ناراحت از اینكه او را از چنین حالی بیرون آورده اند، مكثی می كند و بعد چشم می اندازد، بسته ای جلوی پایش افتاده است! ابتدا اعتنا نمی كند، امّا، بلافاصله طنین صدایی را كه لحظاتی قبل او را متوجّه این بسته كرده بود در ذهنش می نشیند. نگاه جستجو گرش كسی را نمی یابد. بسته را می گشاید. درون بسته این اشیاء به طور مرتّب چیده شده بود: 🌺 ۲ جفت كفش زنانه، ۲ قواره چادری، ۲ عدد پیراهن، ۴ عدد النگوی طلا و یك جفت گوشواره. 🌹 «اين طلبه كسی نبود، جز مرحوم آيت الله العظمی مرعشی نجفی از علماء فقيد و مراجع تقليد عظام كه پس از اين كرامت نيز «خادم افتخاری» آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم عليه السّْلام شده و تا آخر عمر شريفشان اين مدال خادمی را به سينه داشتند.» @Fahma_KanoonTaha
🔴 عالمان غیرقابل اعتماد ♦️ قَالَ امیرالمومنین علیه السلام: قَالَ عِیسَی بْنُ مَرْیَمَ علیه السلام: الدِّینَارُ دَاءُ الدِّینِ وَ الْعَالِمُ طَبِیبُ الدِّینِ فَإِذَا رَأَیْتُمُ الطَّبِیبَ یَجُرُّ الدَّاءَ إِلَی نَفْسِهِ فَاتَّهِمُوهُ وَ اعْلَمُوا أَنَّهُ غَیْرُ نَاصِحٍ لِغَیْرِهِ. ♦️ حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند که حضرت عیسی علیه السلام می فرمود: دینار (پول) بیماری دین و عقیده است و شخص عالم طبیب دین است پس هرگاه مشاهده کردید طبیب بیماری را برای خودش جلب می کند، به او اعتماد نکنید و بدانید که خیر و خوبی برای دیگران نمی خواهد. 📚 بحارالانوار، ج ۷۰، ص۱۴۰ @Fahma_KanoonTaha
🔴 ولی فقیه تمام اختیارات پیامبر اکرم را دارد ♦️«اگر فرد لایقی که دارای این دو خصلت [علم به قانون و عدالت] باشد، بپاخاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم"ص" در امر اداره جامعه داشت دارا می‌باشد، و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند. ♦️این توهّم که اختیارات حکومتی رسول اکرم«ص» بیشتر از حضرت امیر«ع» بود یا اختیارات حکومتی حضرت امیر «ع» بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته حضرت رسول اکرم «ص» بیش از همه عالَم است و بعد از ایشان، حضرت امیر«ع» از همه بیشتر است. لکن زیادیِ فضائلِ معنوی، اختیارات حکومتی را افزایش نمی‌دهد. همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه «صلوات الله علیهم» در تدارک و بسیج سپاه، تعیین وُلات و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است، منتها شخص معیّنی نیست، روی عنوانِ «عالِم عادل» است. ♦️وقتی می گوییم ولایتی را که رسول اکرم«ص» و ائمه«ع» داشتند، بعد از غیبت، فقیهِ عادل دارد، برای هیچ کس این توهّم نباید پیدا شود که مقام فقها، همان مقام ائمه«ع» و رسول اکرم «ص» است. زیرا اینجا صحبت از نیست بلکه صحبت از است. ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس، یک وظیفه سنگین و مهم است نه اینکه برای کسی شأن و مقام غیر عادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر ببرد. به عبارت دیگر، ولایتِ مورد بحث یعنی حکومت و اجرا و اداره، بر خلاف تصوری که خیلی افراد دارند امتیاز نیست، بلکه وظیفه‌ای خطیر است». کتاب ولایت فقیه، صص ۵۵ - ۵۶ @Fahma_KanoonTaha
وقتی ها از تبدیل شد به از و تبدیل شد به و میشه تبدیل به رو هم تو میشه دید @Fahma_KanoonTaha
💠 امام حسن عسکری علیه السلام 🔸و اَللَّهِ لَيَغِيبَنَّ غَيْبَةً لاَ يَنْجُو فِيهَا مِنَ اَلْهَلَكَةِ إِلاَّ مَنْ ثَبَّتَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى اَلْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ فِيهَا لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِيلِ فَرَجِهِ 🔹به‌خدا سوگند او (امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه) آنچنان غیبتى خواهد داشت كه در آن هیچ كس از هلاكت رهایى نمى‌یابد، مگر کسانی که خداوند آن‌ها را بر اعتقاد به امامت وی ثابت قدم نگه دارد و به دعا برای تعجیل فرج توفیقشان دهد. 📗كمال الدين، ج ۲، ص ۳۸۴ @Fahma_KanoonTaha
🔸️امام صادق علیه السلام: 🔹️إنَّ اللَّهَ أجَلُّ وأَعظَمُ مِن أن يَترُكَ الأَرضَ بِغَيرِ إمامٍ عادِلٍ. 🔹️خداوند، جليل ‏تر و بزرگ‏تر از آن است كه زمين را بدون امامى عادل رها كند. الكافى، ج ١، ص ١٧٨، ح ٦ @Fahma_KanoonTaha
🌷زنان، نیمی از نیروی‌انسانی کشور (مدظله العالی): 🏷یک کشور اگر می‌خواهد به معنای واقعی بازسازی کند، باید بیشترین تکیه‌اش و بیشترین نگاهش و توجّهش، به انسان، نیروی‌انسانی باشد و وقتی که صحبت از نیروی‌انسانی است، باید توجّه کنیم که نصف جمعیت کشور و نیمی از نیروی‌انسانی، بانوان کشورند. اگر بینش غلطی در مورد زن وجود داشته باشد، بازسازی به معنای حقیقی آن و در سطح وسیع آن، شدنی نیست. 🔺هم خودِ بانوان کشور باید نسبت به موضوع زن از نظر اسلام، دارای آگاهی کافی و لازم باشند، تا بتوانند با اتّکا به نظر والای دین مقدس اسلام، از حقوق خود به طور کامل دفاع کنند، هم همه‌ی افراد جامعه و مردان در کشور اسلامی باید بدانند که نظر اسلام در مورد زن، حضور زن در عرصه‌های زندگی، فعّالیت زنان، تحصیل زنان، کار و تلاش اجتماعی و سیاسی زنان، نقش زن در فعالیت‌های اقتصادی و علمی و فرهنگی چیست، نقش زن در خانواده، نقش زن در بیرون از خانواده چیست. 🗓۱۳۷۵/۱۲/۲۵ @Fahma_KanoonTaha
ظروف چدنی اصل در طب سنتی مورد تایید هستند ✍امروزه برای رفع مشکل زنگ زدگی ظروف آهنی، معمول این است که از یکی از آلیاژهای آن یعنی چدن استفاده شود. چدن، آلیاژی مرکب از آهن، کربن و سیلیسیم است که ضد سایش، مقاوم به خوردگی و مقاوم در برابر حرارت است. چدن، رسانای حرارتی ضعیفی به شمار می رود اما حرارت را در خود نگه داشته؛ آنرا به طور یکنواخت پخش می کند. رنگ این ظروف از بین نمی‌‌رود؛ زنگ نمی‌‌زنند و طعم و عطر غذا را حفظ می‌ کنند. کارشناسان اعتقاد دارند که ظروف چدن واقعی هیچگونه یونی وارد غذا نمی‌کنند. اگر این گونه باشد، آثار طبّی مترتّب بر استفاده از ظروف آهنی که در بالا به آنها اشاره کردیم، شامل ظروف چدنی نمی شود ولی به همین دلیل که دارای کنش و واکنش منفی با غذا نیستند، ظروف مطلوبی محسوب می شوند. ولی اگر استفاده از ظروف چدنی، موجب افزایش میزان یون های آهن در غذای مصرفی شود و با عنایت به این که کمبود آهن، مساله ای بسیار شایع در دنیای امروزی است، استفاده از این ظروف می تواند مفیدتر هم باشد @Fahma_KanoonTaha
💢حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: گناهان شخصی که در خلوت انجام می‌گیرد و ربطی به امور اجتماعی ندارد، استحقاق جهنم را دارد، مگر اینکه بعد از آن توبه‌ای مناسب حال، انجام گیرد. [حال آن‌که] عواقب گناهان اجتماعی که موجب تغییرات در جامعه و اختلال نظام و انحلال آن، و یا تحریم حلال و ترک واجب و یا مصادرۀ اموال، هتک حرمت و قتل نفوس زکیه و ریختن خون مسلمانان و حکم به ناحق و... می‌شود، چگونه خواهد بود؟ 📚 در محضر بهجت، ج ١، ص٨٩ @Fahma_KanoonTaha