بر اساس اعلام سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین؛ همزمان با سالروز آزادسازی شهر هویزه در جریان عملیات بزرگ بیت المقدس، پیکرهای مطهر ۵ شهید از ۸ شهید گمنام مدفون در یادمان شهدای هویزه شناسایی شدند.
سردار سید محمد باقرزاده:
بر اساس تلاشهای صورت گرفته از طریق تقاطع اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی کمیته جستجوی مفقودین در ستاد معراج شهدا با اظهارت اخذ شده از آزادگان، مشخص گردید، پیکرهای مطهر ۵ شهید از ۸ شهید گمنام عملیات نصر، در محل یادمان شهدای هویزه دفن شده اند.(سند۱)
اسامی شهدا عبارتند از:
۱- شهید قنبر پویان، فرزند ماشااله، متولد ۱۳۳۵ از کازرون
۲- شهید محمدرضا سیمچی، فرزند حسین، متولد ۱۳۲۱ از تهران
۳- شهید علا دانشمند، فرزند عبدالصاحب، متولد ۱۳۳۷ از اصفهان
۴- شهید حسین رضایی دستجردی، فرزند علی، متولد ۱۳۲۶ از تهران
۵- شهید احمد رحیمپور، فرزند مرتضی، متولد ۱۳۲۷ از شیراز
سردار باقرزاده افزود: با توجه به گذشت زمان و همچنین عدم وجود نمونه استخوانی برای شناسایی ژنتیکی، ردیف و شماره قبر این ۵ شهید عزیز مشخص نیست ولی آنچه که مسلم است از نظر کمیته جستجوی مفقودین، این ۵ شهید به صورت مُتعیَّن در بین ۸ شهید گمنام مدفون در یادمان شهدای هویزه قرار دارند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین اضافه کرد: اطلاعاتی که وجود دارد حاکی از این است که این شهدا طی روزهای ۱۵ و ۱۶ دیماه سال ۵۹ در دشت هویزه، همراه با شهید سید حسین علم الهدی و دیگر حماسهسازان آن عملیات بزرگ به شهادت رسیدهاند و یگانهای مربوطه هم مشخص است.
نکته بعدی درمورد کاوش شهدا این است که بعد از آزادسازی هویزه، در عملیات بیت المقدس، اینجانب بههمراه برادرِ شهید حسین علم الهدی، (مرحوم حاج سید کاظم علم الهدی) در خلال عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ در منطقه آزادسازی شدهی هویزه که آن زمان خرابهای بیش نبود، حضور پیدا کردیم و با کمک تعدادی از بسیجیان و دوستان و بستگان این شهیدان، عملیات کاوش را در آنجا شروع کردیم -که خاطرات آن در گذشته بیان شد- تصویری از آن ایام وجود دارد که حاکی از حضور در آن منطقه است. (سند ۲)
تعدادی از این شهدایی که شناسایی شدهاند، در همان زمان به خانوادههاشان اعلام شد و بعدها هم تعدادی دیگر به تدریج اعلام شد.
ایشان یاداور شد: از ۶۸ شهیدی که از حماسه هویزه در محل کنونی یادمان شهدای هویزه دفن شدهاند، تا کنون ۸ تن از شهدا، گمنام بودند که بحمدالله امروز هویت ۵ تن از آنها اعلام گردید.
سردار باقرزاده گفت:
خانوادههای معظم این شهدا میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین هماهنگیهای بعدی با ستاد معراج شهدا (جناب سرهنگ رنگین) و تولیت محترم یادمان شهدای هویزه (حجتالاسلام والمسلمین سید حمید علم الهدی) ارتباط برقرار نمایند.
با این احتساب ، تعداد شهدای استان فارس که در زمره یاران شهید حسین علم الهدی بودند به چهارنفر افزایش یافت.
#ستاد_کنگره_امیران_سرداران_و_۱۵۰۰۰_شهید_ولایتمدار_استان_فارس
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
📲 با #جهاد_تبیین فرهنگی استان فارس همراه باشید:
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#روشنا_فارس
📲 همرسان ما باشید و ما را در فضای مجازی دنبال کنید.
⬇️⬇️⬇️⬇️
🔍 در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/757006520C102de62fcb
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تضعيفنظام، بههرکیفیتی، "حرامقطعی"
🇮🇷 مقام معظم رهبری:این که یک آقائی، در یک گوشهای، عبایش را بکشد به کول خودش، بگوید: من به کارهای کشور کار ندارم، من به نظام کار ندارم، افتخار نیست! این ننگ است!!
♦️روحانی باید از وجود یک چنین نظامی، که پرچمش اسلام است، قانونش فقه اسلامی است، با همهی وجود استقبال کند. مراجع تقلید کنونی، مکرر متعددیشان به بنده گفتند که ما تضعیف این نظام را به هر کیفیتی "حرامقطعی" میدانیم. خیلیشان از روی لطف به من پیغام میدهند یا میگویند که ما تو را مرتباً دعا میکنیم. این، نشان دهندهی "قدرشناسی" از نظام اسلامی است.
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
📲 با #جهاد_تبیین فرهنگی استان فارس همراه باشید:
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#روشنا_فارس
📲 همرسان ما باشید و ما را در فضای مجازی دنبال کنید.
⬇️⬇️⬇️⬇️
🔍 در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/757006520C102de62fcb
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
این سه کودک چند شب پیش خواب بودند که هواپیمای اسرائیلی خانه شان را بمباران کرد و شهید شدند.
نه سازمان ملل، نه اینترنشنال و نه مکرون اسمی از آنها نیاورده اند.
برسانید به دست ساده لوح هایی که پاییز ۱۴۰۱ با دستور اینترنشنال، روی بام خانه شان مرگ بر حکومت بچه کش می گفتند....
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
📲 با #جهاد_تبیین فرهنگی استان فارس همراه باشید:
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#روشنا_فارس
📲 همرسان ما باشید و ما را در فضای مجازی دنبال کنید.
⬇️⬇️⬇️⬇️
🔍 در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/757006520C102de62fcb
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
🔴دین حکومتی و حکومت دینی
🖊بررسی مدل دینداری در ایران به عنوان مهد تمدن و ایران در دوره اسلام در گفتگو با رجبی دوانی؛
🔹«الناس علی دین ملوکهم» یک حرف حکیمانه است؛ وقتی حاکمیت خودش فسق و فجور میکند و افراد فاسدی را به نام دین موقعیت میدهد معلوم است در دین و اعتقادات مردم رخنه ایجاد میشود؛ در عهد بنیامیه و بعد بنیعباس شاهد یک جامعه بهظاهر دیندار هستیم، که در باطن از مفاهیم دینی تهی شده است.
🔹وقتی اسلام ظهورکرد، پیامبر اکرم (ص) یک جامعه دینی و ارزشی و اخلاقی را بنا نهاد. تعالیم دین اسلام در حوزههای گوناگون و زندگی جدیدی را عرضه کرد. تعالیم اسلام در سه بخش کلی قابل تقسیم است. یک سری اصول اعتقادات و فروع عملی و تعالیم اخلاقی است که اسلام در تک تک اینها حرف برای گفتن داشت؛ لذا پیامبر اکرم (ص) جامعهای را پدید آورد که مردم با میل به دین و دینداری رو آوردند؛ یعنی هرکس که با پیامبر بیعت میکرد یعنی با همه آن چه در این دین وجود دارد پذیرفته است.
📎https://farhangesadid.com/0000mF
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
📲 با #جهاد_تبیین فرهنگی استان فارس همراه باشید:
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#روشنا_فارس
📲 همرسان ما باشید و ما را در فضای مجازی دنبال کنید.
⬇️⬇️⬇️⬇️
🔍 در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/757006520C102de62fcb
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
🟠بدون وجود اعتماد اجتماعی مسئولیت پذیری ناممکن است
🖊ظرفیتهای ایجاد مسئولیت اجتماعی در جامعه ایران در گفتگو با سید ابوالفضل میرقاسمی؛
🔸در هر جامعه، فرصتهایی برای افزایش همکاریهای اجتماعی وجود دارد؛ اما همکاری اجتماعی صرفا یک موضوع اجتماعی نیست؛ بلکه مجموعهای از عوامل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هم در آن دخیل هستند؛ و توجه به آنها شرط بسزایی در درک درست از وضعیت مسئولیتاجتماعی در جامعه دارد.
🔸اعتماد، همدلی، مشارکت و مسئولیتپذیری از شاخصهای سرمایه اجتماعی هستند؛ در جامعهای که سرمایهاجتماعی قوی باشد، اعضای جامعه نسبت به مشکلات دیگران بیتفاوت نخواهند بود و در جهت رفع مشکلات نه تنها بستگان و اقوام بلکه همسایهها و اهالی محل و کل جامعه تلاش میکنند؛ به قول سعدی علیهالرحمه: بنی آدم اعضای یک دیگرند/ که در آفرینش زیک گوهرند/ چو عضوی بدرد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار/ تو کز محنت دیگران بی غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی.
📎https://farhangesadid.com/00025X
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
📲 با #جهاد_تبیین فرهنگی استان فارس همراه باشید:
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#روشنا_فارس
📲 همرسان ما باشید و ما را در فضای مجازی دنبال کنید.
⬇️⬇️⬇️⬇️
🔍 در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/757006520C102de62fcb
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یارانه خرید کتاب نسبت به سال گذشته دوبرابر شد
اسماعیلی، وزیر ارشاد:
🔹بیش از ۳ هزار ناشر در نمایشگاه حضور دارند. نظام حمایتی یارانهای نمایشگاه را گسترش دادیم و دوبرابر شده است.
🔹برنامه های متنوع فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهیه دیده شده است. ما نمایشگاه کتاب را یک جشنواره بزرگ فرهنگی بی نظیر در کل دنیا میدانیم.
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
📲 با #جهاد_تبیین فرهنگی استان فارس همراه باشید:
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#روشنا_فارس
📲 همرسان ما باشید و ما را در فضای مجازی دنبال کنید.
⬇️⬇️⬇️⬇️
🔍 در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/757006520C102de62fcb
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
🟠بررسی نسبت معنویت، عدالت و پیشرفت
🖊اگر شما ثروتمند بودید مسجد میساختید یا کارخانه؟
🔹حتما شما هم در طول زندگی خود با این سوال روبرو شده اید که چرا به جای ساخت مسجد، بقعه امام زادهای جلیل القدر و یا هر کار فرهنگی دیگر، بودجههای مردمی و یا حاکمیتی هرچند اندک مربوطه را هزینه اشتغال زایی نمیشود. شاید پرسیده باشید که آیا بین بسترسازی برای رشد و رفع نیازهای معنوی مردم و پیشرفت اقتصادی که حکومت باید به آنها مبادرت ورزد، تعارض وجود ندارند؟
🔹حکومت دینی نهادی اجتماعی است که بر اساس ارزشهای دینی سر کار آمده است و وظیفه دارد ارزشهای دینی را در اجتماع پیاده نماید.» طبیعتا با توجه به تعریف حکومت دینی، حکومت سکولار، حکومتی است که بر اساس ارزشهای دینی سر کار نیامده باشد بلکه مبتنی بر اراده جمعی و ارزشهای دیگری محقق شده است.
📎https://farhangesadid.com/0000md
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
📲 با #جهاد_تبیین فرهنگی استان فارس همراه باشید:
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#روشنا_فارس
📲 همرسان ما باشید و ما را در فضای مجازی دنبال کنید.
⬇️⬇️⬇️⬇️
🔍 در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/757006520C102de62fcb
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
🔴مقاومت تبعه جریان است/ «مهدویت» محصول جریان ساز و «حسینیت» روش حرکت بر مسیر به سمت محصول است
🖊مفهوم ایستادگی و تاثیرات اجتماعی آن در گفتگو با «عبدالحمید قدیریان»
🔹اگر قرار است تمدنی ایجاد شود، باید «جریانی» وجود داشته باشد؛ در بین شیعیان دو عنصر مهم ایست که جریان ایجاد میکند؛ «مهدویت»، این بال عظیم شیعه جایگاه محصول و هدف را دارد و به دلیل داشتن مقصدی متعالی، جامعه را به حرکت تشویق کرده و جریان ایجاد میکند و بال «حسینیت» روش حرکت بر مسیر به سوی محصول است و همچون کاروانی در مسیر رسیدن به مهدویت، آحاد جامعه را با خود و در مسیری امن حرکت میدهد.
🔹گاهی شما ایستادگی را به عنوان یک موضوع مستقل مطرح میکنید، در این صورت به یک نوع منظر برای پاسخ نیاز هست؛ اما زمانی شما مفهوم ایستادگی را در کنار تمدنسازی قرار میدهید، در این صورت فهم آن، منظری متفاوت را میطلبد. از آنجا که در سوال شما، ایستادگی جهت شکلگیری تمدن مدنظر است، لذا ابتدا باید دید که ایستادگی چه جایگاهی در کنار مجموعه مفاهیم لازم برای تمدنسازی دارد.
📎https://farhangesadid.com/0000j3
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄
📲 با #جهاد_تبیین فرهنگی استان فارس همراه باشید:
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#روشنا_فارس
📲 همرسان ما باشید و ما را در فضای مجازی دنبال کنید.
⬇️⬇️⬇️⬇️
🔍 در پیامرسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/757006520C102de62fcb
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄┄