ودر ناحیه مقدسه آمده هست که امام زمان ع می فرماید :یا جدا صبح و شام برات گریه میکنم و اگر اشک چشمم تمام شود برات خون گریه میکنم.
لاندبنک صباحا و مساءا و لابکین بدل الدموع دما.
بله در طول سال و هر روز امام زمان ع برای جدش سید الشهدا گریه می کند.
ادامه پاسخ
شبهه عزاداری در عصر امامان
جالب اینکه همین شبهه در عصر امامان هم مطرح شده بود.
امام سجاد علیه السلام سالیان متمادی ( طبق نقلی چهل سال) عزادار مصایب کربلا بود وقتی مورد اعتراض و سوال قرار گرفتند یک پاسخ قرآنی بیان فرمودند
از امام سجاد (ع) دلیل گریه بسیارش را پرسیدند، فرمود: ملامتم نکنید. یعقوب یکی از فرزندانش را گم کرد و آنقدر گریست که نابینا شد، با آنکه یقین به مرگ او نداشت، ولی من در یک جنگ، شهادت چهارده نفر از خاندانم را دیدم. میپندارید که غم آنان از دلم میرود؟
کامل الزیارات،ص۲۱۳
😭آویزان شدن پیراهن خونین حضرت اباعبدالله علیه السلام درشب اول محرم 😭
◼️قيل للصادق عليه السلام سيدي جعلت فداك ان الميت يجلسون بالنیاحه بعد موته او قتله و أراكم تجلسون انتم و شيعتكم من اول شهر بالماتم و العزاء للحسین علیه السلام
فقال عليه السلام ما هذا اذا هل هلال محرم نشرت الملائكة ثوب الحسين و هو مخرق من ضرب السيوف و ملطخ بالدماء و فنراه نحن و شيعتنا بالبصيرة و لا بالبصر فاذا تنفجر دموعنا
◾️به امام صادق علیه السلام عرض شد:
آقای من! به فدایتان شوم وقتی کسی می میرد یا کشته می شود جلسه نوحه ای برای او می گیرند و من مشاهده می کنم که شما و شیعیانتان از اول ماه محرم اقامه جلسه عزا می کنید. (در حالی که روز شهادت عاشورا است)
حضرت فرمودند: این چه حرفی است! هنگامی که هلال ماه محرم دمیده می شود ملائکه پیراهن امام حسین سلام الله علیه را آویزان می کنند در حالی که پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است.
ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم بصیرت می بینیم و نه بصر(چشم سر)، پس اشک های ما سرازیر می شود.
📚ثمرات الاعواد جلد 1 صفحه 36 _ 37
📚 الخصائص الزینبیه: 49، خصیصة 19.
اللهم عجل لولیک الفرج
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🏵️شبهه دوم
مگر نه این این است که امام حسین علیه السلام با شهادت پیروز شده است و به بهشت راه یافته است پس چرا برای این پیروزی خوشحالی نکنیم؟
پاسخ جالبی از علامه جعفری به این شبهه
یکی از اشخاص که این شبهه را مطرح کرده مولوی است و علامه جعفری در انتقاد به شعر مولوی نکات ارزشمندی بیان کرده اند
ایشان می فرمایند بله درست است که امام حسین با شهادت به سعادت رسیده ولی جلال الدین این حقیقت را هم میبایست در نظر بگیرد، که اگر این منطق صحیح باشد، که مردان الهی با کشته شدن رو به دیدار خدا میروند، پس جای شادی و سرور و وجد است، نه جای تأثر و گریه، این نتیجه را هم میتوان گرفت که: کشندگان مردان الهی، خدمت بزرگی به آنان انجام میدهند، که قفس آنان را میشکنند و مرغ روحشان را به عالم ملکوت به پرواز در میآورند.
سپس علامه جعفری تعدد نگاه را مطرح میکنند که حال و هوای امام حسین نسبت به عاشورا با حال و هوای دیگران را متفاوت میدانند
🔺آری امام حسین در ابتهاج وصول به سعادت است.
🔺فرشتگان و ارواح پاک بهشتی مات و مبهوت این جنایت عجیب بشر
🔺پیامبر که آنهمه حرمت اهل بیت و مقام امام حسین را بیان فرموده بود آیا از این اتفاق بهجت و سرور دارد یا نه از این ستم امت دل شکسته و محزون است؟
میتوان گفت مواجهه پیامبر و مومنان نگاه تک بعدی نیست بلکه آنها نگاه جامعی دارند از طرفی وقتی به حماسه و مقام حسینی توجه میکنند یک نظر تحسین و سرور دارند اما وقتی به حرمت شکنی ها ، ظلمها و بریده شدن سرها و دست ها توجه کنند اشک و حزن دارند
🏵️شبهه سوم
چرا ده روز قبل از عاشورا عزاداری میشه؟ چرا حرکاتی مثل سینه زدن انجام میشه؟ چرا در حالیکه از برگزاری مجلس ختم در ایام کرونا نهی میشه اما برای مجالس عزای امام حسین تاکید میشه؟
پاسخ به شبهه سوم
پاسخ به سوالات فوق و دهها سوال مشابه را در این توضیح ببیند؛
نداشتن فهم درست از مراسم محرم و عاشورا و مقایسه آن با مراسم فوت اشخاص زمینه ساز سؤالات فراوانی است .
باید توجه داشته باشیم که مراسم محرم و عاشورا اینگونه نیست که صرفا یک عزاداری باشد
🔺مراسم محرم و عاشورا از نظری یک مراسم عبادی مثل نماز جماعت است چرا که شعائر دینی است .
🔺 مراسم محرم و عاشورا فریاد دفاع از حق و حقیقت است
🔺 مراسم محرم اعلام آمادگی برای همراهی با منتقم اصلی امام حسین علیه السلام (حضرت مهدی عج الله فرجه) است
🔺 سخن آخر اینکه مراسم محرم چنانچه در شبهه قبلی اشاره شد با یک واقعیت چند جانبه مرتبط میباشد (بهجت و سرور برای پیروزی، تعظیم شعایر و مقدسات،اشک برای مظلوم،اشک برای شوق،اشک برای غم ، آمادگی برای انتقام و....)
پس لطفا مراسم عاشورا را صرفا یک عزا و ماتم برای فوت یا کشته شدن تلقی نکنید تا برای همه این سؤالات پاسخ پیدا کنید
🏵️شبهه چهارم
آیا بهتر نیست به جای خرج کردن بر مراسم عزاداری به اهداف امام حسین خرج کنیم؛ رفع فقر ، رشد فرهنگی و...
پاسخ شبهه چهارم
اولا
فراموش نکنیم هیچ فضیلتی را نباید جایگزین فضیلتی دیگر کرد.
ثانیا
همین مجالس معنویت آفرین، انگیزه ساز برای امور خیر می باشد
اگر واقعا کسی درد فقرا را داشته باشد باید به مجالس حسینی تشویق کند که این مجالس به عنوان عناصر معنویت آفرین زمینه ساز انگیزه های معنوی برای کارهای خیر میباشد
با تشکر از شما عزیزان که ما را تحمل کردید. و تشکر ویژه از مدیریت و ادمینهای زحمتکش گروه «فدائیان امام خامنه ای عزیز».
یا علی
التماس دعا
💐💐💐💐
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏵️ منظور قرآن از «ذبح عظیم» در آیه «وفدیناه به ذبح عظیم» چیست؟. 🏵️همایش استانی امر به معروف. 🏵️محرم 98. TV
@Khademan_zahra
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
🌷﷽🌷
موضوع کنفرانس
#مبحث نقداحمدالحسن الیمانی(جلسه هفتم)
باحضور و روشنگری: استادخورسندی
⏰ ساعت گفتگو: ۲۳
🗓 زمان شنبه: ۹۹/۶/۱
🌍 مکان:#ابرگروه_فدائیانامامخامنهایعزیز
🛑برای گفتگوی#آنلاین و مناظره با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت نمایید🛑
لینک #ابرگروه_فدائیانامامخامنهایعزیز
https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97
لینک آرشیو کنفرانس
@Fedayeen