eitaa logo
کانال کنفرانس های ابرگروه فدائیان امام خامنه ای عزیز
443 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
317 فایل
🌹 امام خامنه ای عزیز: چیزی که قدرتمندترین آدم تاریخ (امیرالمومنین علیه السلام ) را آن گونه مظلوم کرد ، نبود #تحلیل_سیاسی در مردم بود والّا همه ی مردم بی دین نبودن، تحلیل سیاسی نداشتند. #تحلیل_سیاسی #رشد_سیاسی_جامعه #بصیرت_افزایی_کنیم
مشاهده در ایتا
دانلود
سكولاريسم در مقام عمل سياسى ره‏آوردى جز استبداد به همراه نداشته است؛ اگرچه بانيان انديشه سكولار، مدعى آزادى فكر و انديشه‏اند و سكولاريسم را ترجمان جامعه‏اى مى‏دانند كه در آن يك فكر و ايده خاص حاكم نيست. جوامعى كه اينك پذيراى سكولاريسم شده‏اند، شاهد استبداد انديشه‏اى خاص هستند. در اين جوامع، دين به عنوان يك انديشه جايگاهى ندارد و غرب آن را در عرصه جامعه و محيطهاى آموزشى و فرهنگى تحمل نمى‏كند 29
دسته مخالفین مدرن را عرض کردیم دسته مخالفین سنتی در واقع جریان انجمن حجتیه هستند 30
انجمن حجتیه در اصل برای مبارزه با انتشار بهائیت ایجاد شد اما از مبارزه اصلی غافل شدند 31
شهيد هاشمى‏نژاد در مقام نقد شيوه انجمن حجتيه مى‏گويد: «اين جور نبود كه رژيم بگويد برويد با بهائيت مطلقاً مبارزه كنيد. اگراين آقايان هم ادعا مى‏كنند با بهائيت مبارزه مى‏كرديم كم لطفى مى‏كنند. بهائيت سه بُعد داشت: بعد اقتصادى، بعد سياسى، بعد فكرى، كه انجمنى‏ها در بعد سياسى و اقتصادى يك قدم هم اجازه مبارزه نداشتند؛ زيرا رژيم قرص و محكم جلوى آن‏ها را مى‏گرفت‏ 32
در بعد سياسى هم به همين ترتيب. پس كجا مبارزه مى‏كردند و رژيم اجازه مى‏داد به آنها؟ فقط در بعد فكرى». و حتى قيام 15 خرداد 1342 كه هزاران مسلمان مبارز توسط رژيم ستم شاهى به شهادت رسيدند، انجمن همراه با اعتراضات شديد، حضرت امام (ره) را مورد قرار مواخذه قرار داده و با هماهنگى با رژيم پهلوى، حركت اسلامى را محكوم نمايد 33
شاه و انجمن حجتيه‏ اتفاقاً شاه و عوامل او نيز نه تنها از اين نوع مبارزه بيمى و حراسى به دل راه نمى‏دادند، بلكه بر اساس تحليل‏هاى دقيق اجتماعى و روانى، آنان نيز مى‏دانستند كه اين‏گونه مبارزات فرعى و حاشيه اى، در واقع سوپاپ اطمينانى براى حركات آنان محسوب مى‏شو 34
مبارزه‏هايى بى‏ثمر و يا كم‏ثمر كه نه به شاه و ايادى او لطمه‏اى جدى وارد مى‏ساخت و نه براى آنان دردسر جدى فراهم مى‏ساخت. مبارزه با بهائيت در پيش از انقلاب و نيز مبارزه با برخى مظاهر بسيار ناچيز و فرعى تمدن غربى كه شاه مروج آنها بود، همگى نحوه مبارزاتى بود كه همگان را از توجه به طاغوت اصلى و بيمارى اصلى جامعه ايران دور مى‏داشت. 35
برخورد رژيم ستمشاهى با انجمن حجتيه يك برخورد ملايمت آميز و دوگانه بود؛ هم به انجمن ميدان مى‏داد، چون فعاليت‏هاى انجمن را در راستاى منافع خود مى‏ديد و هم براى آن محدوديت قائل مى‏شد. آن هم از اين جهت كه مبادا همين مبارزات خنثى روزى به مبارزات جدى عليه اصل رژيم منجر شود 36
لذاست كه مى‏بينيم ساواك كاملًا بر فعاليت‏هاى انجمن اشراف داشت؛ از بسيارى از آنان جلوگيرى بعمل نمى‏آورد و سعى مى‏كرد با فشارهاى معين و محدود از گسترش كادر فعاليت‏هاى انجمن جلوگيرى به عمل آورد تا هواداران اين مجموعه هرگز از مبارزات خنثى و حاشيه‏اى پايشان را فراتر نگذارند. 37
مهم‏ترين مبانى فكرى و اعتقادى انجمن حجتيه‏ 1. رويكرد خاص به مهدويت و مسئله انتظار در ديد انجمن حجتيه اعتقاد به حضرت صاحب الزمان (عجل‏الله فرجه‏الشريف) در محبت و دوستى ايشان و برنامه‏هاى عبادى خلاصه شده است. رسالت انسان منتظر در دوران غيبت را بيشتر در تلاش براى سازندگى خود و ديگران و اصلاح محيط و به راه آوردن گم گشتگان و منحرفان از اسلام به‏ويژه، اصلاح محيط از بهائيت مى‏دانستند 38
همانگونه كه مشاهده مى‏شود سخنى از مبارزه با حكومت ظلم و ستم كه يكى از اركان اصلى انتظار مى‏باشد، به ميان نيامده است و متأسفانه در اين ديدگاه به فراموشى نظرى و عملى سپرده شده است. در حالى كه انتظار ظهور حضرت ولى‏عصر (عجل‏الله فرجه‏الشريف) كه از بهترين عبادت‏ها است، يك انتظار منفى و منفعلانه نيست، بلكه انتظارى مثبت و فعال و ايستادگى در برابر حكومت‏هاى ظلم است‏ 39
2. اعتقاد نداشتن به تشكيل حكومت اسلامى پيش از ظهور يكى از مبانى فكرى انجمن اعتقاد نداشتن به تشكيل حكومت در زمان غيبت امام معصوم است. انجمن با استناد به برخى از روايات معتقد بودند كه هرگونه قيام و تشكيل حكومتى پيش از ظهور امام زمان مردود و محكوم به شكست است و از اين روايات چنين استنباط مى‏كردند كه قيام و مبارزه در عصر غيبت به‏طور كلى مورد رضايت ائمه اطهار (عليهم‏السلام) نيست و در همين راستا با بيان چنين رواياتى، هركسى كه عليه رژيم شاه اقدام مى‏كرد و به‏دنبال تشكيل حكومت بود را محكوم مى‏نمودند 40