اما در انجیل-پراکلیتوس (ستوده و حمد شده) می آید؟
يكي از بشارت هايي كه زياد مطرح ميشود آياتي است در انجيل يوحنا كه حضرت عيسي عليه السلام
در واپسين روز هاي زندگي خود به حواريون مژده آمدن يك تسلي دهنده يا پاراكليتوس را داده است
و چند بار اين مساله را به حواريون گوشزد نموده است كه منتظر آمدن اين شخصيت باشيد
« اگر مرا دوست داريد احكام مرا نگاه داريد و من از پدر سؤال مي كنم و تسلي دهنده ديگر به شما عطا خواهد كرد تا هميشه با شما بماند يعني روح راستي كه جهان نمي تواند او را قبول كند چون او را نمي بيند و نمي شناسد اما شما اورا ميبينيد و مي شناسيد زيرا كه با شما مي ماند و در شما خواهد بود» ( يوحنا 15:14-15)
من از پدر سؤال مىکنم و او تسلىدهنده دیگرى به شما عطا خواهد کرد.. یوحنا، 17:14 و 18
و لکن چون تسلىدهنده که او را از جانب پدر نزد شما مىفرستم، آید... او بر من شهادت خواهد داد.» یوحنا 26:15 و 27
«و من به شما راست مىگویم که رفتن من براى شما مفید است; زیرا اگر نروم تسلىدهنده نزد شما نخواهد آمد، اما اگر بروم او را نزد شما مىفرستم.» یوحنا، 7:16 و 8
مي دانيم كه حضرت عيسي به زبان آرامي صحبت مي كرده است و انجيل يوحنا هم به زبان يوناني نوشته شده است با توجه به اين مطلب مي گوييم كلمه یونانی موجود در انجيل يوحنا كلمه پاراقليط paraclete است كه عموم مفسرين آن را به تسلي دهنده ترجمه كرده اند.
مسلمانان نيز در مقابل معتقدند كه كلمه پاراقليط يا پاراقليطوس در اصل پريقليطوس بوده كه پريقليطوس به معني احمد و محمد در زبان عربي است .
اين احتمال زماني قوت مي يابد كه ما با مراجعه به نسخه هاي زبان آرامي ميبينيم وقتي خواستند اين كلمه را به آرامي ترجمه كنند ازكلمات مَحمِدَه و حَميدَه استفاده شده كه عيناً معادل احمد و محمد در زبان عربي و واژه پريقليط در زبان يوناني است. . محمد در تورات و انجيل ، ص 239
🌤بشارت دیگر عیسی مسیح
در آيات ( يوحنا 7:16- 11) خبر از آمدن كسي مي دهد كه رفتن مسيح در مقابل آمدن او سودمند و مفيد است آيا به اعتقاد مسيحيان روح القدس آنچنان داراي اهميت است و آنقدر مفيد است كه آمدن او ازفقدان مسیح سودمندتر است.
در اين آيات آمدن فارقليط را مشروط به رفتن مسيح نموده و حال آنكه روح القدس همواره همراه حضرت عيسي (ع) بوده و آمدن او متوقف بر رفتن حضرت مسيح نبوده
در عهد جدید بار ها میخوانیم که روحالقدس همراه آن حضرت و آن حضرت در معیت روحالقدس بود. حضرت یحیىعلیه السلام شهادت دادهاند که حضرت عیسىعلیه السلام همراه با روحالقدس بوده است:
«پس یحیى شهادت داده، گفت: روح را دیدم که مثل کبوترى از آسمان نازل شده، بر او قرار گرفت.» یوحنا، 1:37
بر مادر حضرت عیسى، حضرت مریمعلیه السلام، نیز روحالقدس وارد شده بود. لوقا، 1:35
علاوه بر آن، خود حضرت یحیىعلیه السلام، که با تفاوت شش ماه همسن حضرت عیسىعلیه السلام بود
ر. ک. به: لوقا، 1:26
«در شکم مادر پر از روح القدس بود.» لوقا 1:15.
همچنین پدر بزرگوارش، حضرت زکریاعلیه السلام، نیز
«از روح القدس پر شده بود و نبوت مىکرد.» لوقا، 1:67
بنابراین، تسلىدهنده مورد نظر ، باید غیر از روحالقدس مصطلح باشد; زیرا حضرت عیسىعلیه السلام فرمودند:
«تا من نروم تسلىدهنده نزد شما نخواهد آمد، اما اگر بروم او را نزد شما مىفرستم.» یوحنا، 16:7
حضرت عيسي در مورد فارقليط فرموده كه او عالميان را توبيخ مي كند
( يوحنا 8:16)
كه اين شاهدی بر ادعاي محققین مسلمان است و بدون شك روح القدس هيچگاه و به اعتقاد هيچكس مردم را توبيخ نكرده و اصولا کار روح القدس داوری نیست بر خلاف پيامبر اسلام (ص) كه يهوديان را به خاطر ايمان نياوردن به عيسي توبيخ و سرزنش نمود.
در مورد فارقليط آمده است كه وي جهانيان را به گناه و صدق و انصاف ملزم خواهد ساخت، آيا روح القدس به عقيده خود مسيحيان چنين كاري انجام مي دهد ،
«او از طرف خود سخن نخواهد گفت، بلکه آنچه شنیده است سخن خواهد گفت.
و اگر بخواهيم منظور ايه را همانطور كه مسيحيان ميگويند روح القدس بدانيم معناي ايه مشكل ميشود چون روح القدس طبق اعتقاد مسيحيان خدا است و چگونه خدا نميتواند از نزد خودش سخن بگويد و بايد به آنچه شنيده سخن بگويد
در حالي كه در سراسر قرآن کریم یک اظهار نظر و تفسیر و حتى یک کلمه و اشاره از خود پیامبر اکرمصلى الله علیه وآله یا از یاران صدیق و مؤمن او دیده نمىشود. و در آن تصريح شده كه( ما ينطق عن الهوي ان هي الا وحي يوحي )
سوالي كه هست، اينكه الان معتبرترين انجيل از ديدگاه مسيحيان چي هست؟
استاد محمدتبار:
اینها چهار انجیل دارند به نام متی ،مرقس لوقا و یوحنی.
و بین این چهار کتاب بیشتر به یوحنی می پردازند
سلام استادمیشه معنای فرزند انسان که بارها درانجیل های مختلف امده رابگویید.
استاد محمدتبار:
۸۰ بار نام پسر انسان در انجیل آمده که به گفته دانشمندان مسیحی فقط سی بار درباره حضرت مسیح می باشد و ۵۰ بار دیگر این لفظ برای غیر مسیح می باشد که بما مسلمانان اعتقاد داریم درباره امام زمان ع می باشد
موعود مسیحیت
(( اما چون پسر انسان در جلال خود با جمیع ملا ئكه ی مقدس خویش آید ،آنگاه بركرسی جلال خود خواهد نشست و جمیع امتها در حضور او جمع شوند وآنها را از همدیگر جدا می كند،به قسمی كه شبان میش ها را از بزها جدا می كند و میش ها را بر دست راست و بزها را بر دست چپ قرار می دهد ،آنگاه پادشاه به اصحاب طرف راست گوید: بیایید ای بركت یافتگان ازپدر من و ملكوتی را كه از ابتدای عالم برای شماآماده شده است به میراث گیرید.))
(انجیل متی،فصل 25: بند های34_31.)
برای مابله اما برای مسیحیان مهمه که اعتبارداره یانه بنده شخصا نامه های پولس یهودی نفوذی که هیچی اون سه تاراهم قبول ندارم چون کلام خدانیست .این ۳نفرکلام حضرت عیسی علیه السلام راروایت میکنن اون هم با کلی تحریف فقط انجیل برنابا معتبره برای اهل تحقیق .
استاد محمدتبار:
احسنتم . طبق دیدگاه ما مسلمانان و نص صریح قرآن تورات و انجیل چهارگانه تحریف شده هستند
و متاسفانه مسیحیت انجیل برنابا را قبول ندارند ( چون نام پیامبر و ایمه معصوم مستقیما بیان شده هست.
و اونها می گویند برنابا را مسلمانان نوشته آمد .
در صورتی که انجیل لوقا قبل از اسلام نوشته شده و...
استاد آیاحدیث امام کاظم که پولس وچندنفردیگر رالعن میکنن وجهنمی میدانند معتبره .
استاد محمدتبار:
بله یقینا .چون کل مسیحیت را پولس به انحراف کشانده
پولس کیست؟
#پولُس یا شائول طرسوسی در دیدگاه روایات اسلامی
#امام_صادق علیه السلام:
رسولان الهی در زمان خود و پس از خود مبتلا به شیاطینی بوده اند که آنان را آزرده و مردم را پس از آنان گمراه کرده اند؛ دو شیطانی که نسبت به عیسی علیه السلام چنین کرده اند؛ پولس و مریسا بوده اند. ۱
#امام_کاظم علیه السلام:
دریکی از بدترین مکان های جهنم که #سَقَر نام دارد، نام پنج تن از اُمم سابق ذکر شده است این پنج تن عبارتنداز؛ قابیل، نمرود، فرعون، یهود،
و پولس که #نصرانیت را با بدعت های خود به وضعیت کنونی در آورد. ۲
منابع:
۱_ (مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، موسسه الوفا 1404، ج8ص 310)
۲_ (همان، ج 13 ص212، حدیث5)
اخه استادقرآن دراختیارمونه .دیگه احتیاجی به کتاب های دیگه نداریم .جسارت میکنم درزمان پیامبر(ص)بعضی ازاصحاب وحتی یکی اززنان پیامبرباخواندن تورات پیامبرازدستشان شدیدا ناراحت میشن ولی اونها که خودتون میشناسیدحتی به مدارس یهودیها می رفتن آخرش هم شدآنچه شد.
استاد محمدتبار:
بله بزرگوار حق با شماست . اما وقتی می خواهید با یک مسیحی یا یهودی مناظره کنید نمی تواند از قرآن استدلال کنید چون اونها قرآن ما را قبول ندارند و مجبوریم با کتاب خودشان با اونها مناظره کنیم همانطور که پیامبر ص و امام رضا ع و اهل بیت وقتی با علمای اونها مناظره می کردند فقط از کتاب خودشان با آنها بحث می کردند نه قرآن
طبق این رفتارپیامبر(ص)بنده ناقص عقل اینطوربرداشت میکنم ما افرادعامی نبایدسراغ اناجیل وتورات برویم البته عهدعتیق بگیم شایدبهترباشه نظرشماچیه استاد.البته خودم رامیگم نه اهل تحقیق را.
استاد محمدتبار:
شما بزرگواری. . شما نباید برید ولی بنده که مبلغ دین هستم موظم ۱۵ سال در مورد ادیان تخصصی کار کنم تا مطالب را ساندویجی خدمت شما عزیزان عرض کنم تا دست بچه شیعه در باشه .
استاد.تورات به چه تعدادی هست؟
و اصل آن چه نام دارد؟
استادمحمدتبار:
تورات تعداد ندارد مثل انجیل بله اسفار دارد و فصل بندی می باشد و کتاب تاریخ و احکام می باشد که خیلی هم تحریف شده است
اما آنچه تحریف نشده ده فرمان موسی کلیم الله می باشد