آنی❗️
این اجتماع بزرگ به صورت حضوری در شهر تهران در تاریخ 2 شهریور برگزار میشود.
در این همایش علاوه بر تبیین سیاست های کلان توسط مسولان ستاد اربعین پیرامون این حماسه بزرگ کارگاه های تخصصی و انتقال تجارب نیز برگزار خواهد شد و به شرکت کننده گان گواهی حضور نیز اعطا می شود.
با توجه به ظرفیت محدود این همایش و کارگاه ها اولویت با افرادی هست که در رشته انتخابی صاحب تخصص و به صورت رسمی فعالیت می کنند.
http://alarbaeen.ir/Home/Hamayesh
آموزش فیلمسازی در ایتا
https://eitaa.com/amoozeshfilmsazi/155
✅فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://eitaa.com/FilmnameNevisi/3268
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
ا🆔 در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi/3277
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال برای پژوهشگران هنرسینما برای تولید ایده و طرح سینمایی و سریال . . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 با صداقت فاتح جهان خواهیم بود!
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شکستن حریم امنیت جامعه؛ علت قطع دست سارق
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️از فرزندانمان آدم بسازیم
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️طاغوت طاغوته، میخواد تاج به سر میخواد عمامه به سر
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
.
♦️تساهل و بردباری سیاسی-اجتماعی در اندیشه ی آیت الله شهید بهشتی (ره)
مؤسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله بهشتی برگزار میکند
🎤 سخنران :
دکتر عباس عمادی
🔸️ استادیار جروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس
🔸️ استاد گروه سیاست موسسه اندیشه بهشتی
⏰️ زمان :
چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ ، ساعت۱۸
⭕️پخش زنده از صفحه اینستاگرام
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سنخیت محتوا با آهنگ مراثی
🎙سخنرانی آیتالله شهید بهشتی پیرامون سبک مراثی و مداحی
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
50.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️اسلام؛ دین عقیده و جهاد
اسلام دین اعتقاد است. هر کسی در زندگی یک نوع دلخوشی دارد و برای هدفی زنده است. دسته ای از مردم در زندگی برای شکم زنده اند و می خواهند زنده باشند تا خوب بخورند و خوب بخوابند. یک دسته از مردم هستند برای هوس های جنسی زنده اند. می خواهند زنده باشند و در حال تلاش و کوشش باشند تا هر چه بیشتر هوس بازی کنند. یک دسته از مردم برای علم و دانش زنده اند. می خواهند سالم باشند، تندرست باشند، بکوشند همواره مطالب بیشتری درباره ی این جهان بفهمند. یک دسته از مردم، برای نیکوکاری و محبت زنده اند. زنده ی محبتند؛ می خواهند بخورند و بنوشند و گرد هم باشند تا محبت بکنند و محبت ببینند. یک دسته از مردم زنده ی فضیلت و کمالند. ما به این دسته از مردم را که زنده فضیلت و کمال هستند می گوییم مسلمان، یعنی کسی که هدفش در زندگی کمال است، فضیلت است، می خواهد زنده باشد و با فضیلت زندگی کند. این می شود مسلمان .
اسلام دین عقیده است. چه خوش شعاری از نهضت حسینی به یادگار مانده. قِفْ دونَ رَأْیِکَ فِى الْحَیاةِ مُجاهِداً انَّ الْحَیاةَ عَقیدَةٌ وَ جِهادٌ. اگر به راستی زنده ای، اگر مرده نیستی، اگر به راستی جانی در کالبد داری، اگر به راستی از صف حيوانات فرا تر آمده ای و به صف انسان ها در آمده ای، بیدار باش! عقیده داشته باش! هدفی انسانی و عالی داشته باش و بعد تا پای جان در راه عقیده ات بایست، زیرا حیات و زندگی در دو کلمه خلاصه می شود. عقیده و جهاد در راه عقیده. این مبنای اسلام است.
📚 برشی از کتاب مبارزه پیروز
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
#معرفی_کتاب
کتاب « مبارزه پیروز »
مجموعهٔ مبارزه پیروز؛ متشکل از یک مقاله از شهید بهشتی به همین نام و نیز چهار سخنرانی است که در سالهای اقامت در آلمان و مسئولیت مرکز اسلامی هامبورگ ایراد شده است.
مقاله «مبارزه پیروز» حاصل سخنرانی در جمع انجمن اسلامی مهندسین است که در روزهای ۸ تا ۱۳ محرم ۱۳۸۲ق برگزار میشد. شهید بهشتی در این سخنرانی به شرح مبارزه و اثرات آن در انسان و نیز شرایط مبارزه پیروز که مبتنی بر شروط: تعیین هدف، روش صحیح و مرد عمل بودن است، پرداخته و هدف قیام امام حسین (ع) را نه صرف به دستگیری حکومت بلکه گشودن راهی برای شناخت حق از باطل دانسته است.
سخنرانیهای ایشان در مسجد مرکز اسلامی هامبورگ نیز در سالهای ۱۳۴۴ و ۱۳۴۵ شمسی ایراد شده است.
شهید بهشتی در این سخنرانیها علاوه بر نقد مراثی و غلوهایی که پیرامون قیام امام حسین رواج داشته، ضمن تاکید بر متوقف نماندن در گریه بر امام، از غمگین بودن به یاد مظلومیت امام در شرایط هولناک استبداد و ظلم رایج حکومتهای جور، تحلیلی کاربردی و حرکت آفرین ارائه میدهد که در زمانه خود تا به حال تازه و زنده مینماید.
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
♦️مسئولیت اجتماعی انسان
رابطهای که انسان با محیط اجتماعی و محیط اجتماعی با انسان دارد خود یک بستر تکامل و رشد است. تشکی است که انسان هم خودش باید بدوزد و هم رویش بخوابد، بستری است که خود انسان میسازد و خود او هم از آن استفاده میکند و در آن آرامش پیدا میکند.
📚حزب جمهوری اسلامی (مواضع تفصیلی)،ص ۲۲۷
محیط را که بسازی خودت را ساختهای و خودت را که بسازی محیط را ساختهای. اگر تک بعدی نشویم، خودسازی ما عین محیط سازی است و محیط سازی ما عین خودسازی است. لذا میگوییم اسلام دینی است که در آن عبادت، عین سیاست و سیاست عین عبادت است.
📚حزب جمهوری اسلامی (مواضع تفصیلی)، ص۲۷۳
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
♦️انقلاب باید از درون جامعه شکل بگیرد
اصلاحات و انقلابها قابل صادر کردن و وارد کردن از خارج نیست. هیچگاه هیچ کس نمیتواند دگرگونیهای آرام و اصلاحاتی و رفرمی، یا دگرگونیهای تند و ریشهدار و سریع و انقلابی را از جای دیگر به جامعهای صادر کند یا جامعهای آن را وارد کند. این خود آن جامعه است که باید دگرگون شود تا نظامش دگرگون شود:
«ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم».
📚بایدها و نبایدها، ص 163_164
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
♦️وای به روزی که...
وای به روزی که علمای یک امتی در صدد برآیند بر طبق پسند مردم حرف بزنند! خواه این مردم، مردمی مرتجع و کهنه پرست باشند، خواه، مردمی نوپرداز و نوپرست. وظیفه عالم، گفتن حق است، خواه حق با «کهنه» جور در آید و خواه با «نو». حق از آن کهنه هایی است که هر چه کهنهتر شود قیمتش بیشتر است! وظیفه عالم، حق گفتن است. نکبت دنیا و آخرت نصیب آن جامعهای می شود که عالمانش و آگاهانش، به خاطر استقبال و ارادت مردم، شلوغی و رونق و گرمی بازار و مرید بازیشان چه به طرف کهنه و چه به طرف نو بروند، فرق نمی کند. نوپردازی به خاطر گرمی بازار همانقدر زشت است که کهنه گرایی. عالم باید چراغ روشنگر باشد، باید چهره حق را در پرتو علمش بشناسد و بشناساند.
📚بانکداری، ربا و قوانین مالی، ص ۱۵۸
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
♦️نفوذ تعالیم مسیحی بر منابر حسینی
مسیحیان اعم از کاتولیک و پروتستان وارتدوکس...یکی از اساسی ترین تعلیمات شان این است که خداوند انسان و بشر را آفرید. بشر، در داستان آدم، مرتکب گناه شد.
... خدا گفت: این هم که نشد، ما انسان را آفریدیم تا نمونه ما در عالم طبیعت و روی زمین باشد، اکنون این نمونه به این صورت از آب درآمد...افتضاح است،اسباب رسوایی است، نقض غرض است.
[خدا]گفت: چه کار کنیم که این نقش از بین نرود و این انسانهای نمونه با همین انحرافها جهنمی نشوند؟ میآیم عزیزترینِ موجودات پیش خودم یعنی فرزندم عیسی را و بعدش کمی بالاتر رفت و گفت نه اصلاً خودم در کالبد عیسی[میروم]، در روی زمین روشی پیش میگیرم که یا خود من یا فرزند من(برحسب اختلاف تعبیرها)در کالبدیک انسان، به دست انسانها به دار آویخته شود.
آنگاه این به دار آویخته شدن فرزندم، کفاره گناهان همه انسانها میشود.اما یک شرط دارد: انسانهایی که نسبت به این فرزند من محبت داشته باشند، اورا دوست داشته باشند.
...حالا ببینید این مطلب چقدر به داستانی شباهت دارد که اکثر آقایان اهل منبر در ایام عاشورا مطرح میکنند.خوشبختانه این مسائل در محیطهای ما کهنه شده است.
...[آنها میگویند] امام علیه السلام طبق قضا و قدر الهی در کربلا شهید شد، برای اینکه «شفیع المذنبین» یعنی شفیع گناهکاران باشد، شفاعتی که به محض اینکه انسان در مصیبت امام حسین سینهای، زنجیری و قمهای بزند، همه گناهانش پاک شده است. این، عین همان تعلیمی است که قرنها بر افکار جامعهٔ ما حکومت میکرد.
📚 در مکتب قرآن: درسگفتارهای تفسیری، ج۲، صص ۱۱۹ـ۱۲۰
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋@andishebeheshti
♦️فلسفه گریستن بر ابا عبدالله
زیارت بر اباعبدالله زیارتی است که توأم با معرفت به حق، مقام و موقعیت ایشان و روح قيام و نهضتش باشد. لذا در بعضی روایات آمده کسی که اباعبدالله را زیارت کند، عارف بحق است. بنابراین خاندان حسینی بر طبق همان تعاليم عالی اسلام و بر وفق سنن اسلامی با دستور گریستن بر اباعبدالله و زیارت مزار او زمینه ای فراهم کردند که این چراغ هرگز خاموش نشود. برای اینکه اگر یک نفر روز عاشورا به یاد حسین می افتاد و می گریست، واقعا عمال حکومت دژخیم چکار داشتند که بدانند چرا گریه می کند. دیگر فشار تا این حد نمی شد. نمی توانستند بگویند چرا گریه می کنید؟ چرا در خانه تان می ایستید و السلام علیک یا اباعبدالله می گویید؟
بنابراین تفسیر صحیح ثواب گریستن بر اباعبدالله این است که عرض کردم و به راستی هم ثواب دارد. به طور کلی وقتی ما نتوانیم هیچگونه پیروی از اباعبدالله بکنیم و راهی جز اظهار علاقه و مهر نسبت به آستان حسینی نداشته باشیم، گریستن بسیار بجاست.
📚مبارزه پیروز، ص61
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
.
♦️ راه انتقال نهضت حسین
از راه همین جلسههای خانوادگی عاشورا بود که شیعیان، نهضت حسین را منتقل میکردند. در یک خانه، روز عاشورا پدر و مادر مینشستند و داستان کربلا را به طور خلاصه میگفتند و گریه میکردند. این خاطره در ذهن کودکان زنده میماند و هر سال میگفتند مگر روز عاشورا چه اتفاقی افتاده که شما بر آن گریه میکنید؟ آن وقت داستان حسین را نقل میکردند و اینگونه دست به دست به ما رسید.
📚مبارزه پیروز، ص۶۲
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻