براى هر يك إز موارد بالا ذكر نمونه اى را بيان ميكنم كه دانستن اين موارد مفيد است و اگر كسى أهل تحقيق بأشد و بدنبال حقيقت ، حقيقت را درك ميكند.
♨️ اول امام حسن عَلَيْهِ السَّلام را مسموم نموده و به شهادت رساند.
اما چرا معاويه لعنت الله عَلَيْهِ قصد شهادت امام حسن و امام حسين عَلَيْهِ السَّلام را داشت؟
🔰 در قراردادى كه بين امام حسن عَلَيْهِ السَّلام و معاويه لعنت الله عَلَيْهِ نوشته شده بود قرار بر أين بود كه معاويه لعنت الله عَلَيْهِ حق ندارد براى خودش جانشين معرفى كند و بنى اميه لعنت الله عَلَيْهِ حق ندارند بين مسلمانان اختلاف إيجاد كنند
و بأيد إز امام حسن مجتبى سبط نبى خدا صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمْ تبعيت كنند و اگر امام حسن عَلَيْهِ السَّلام در قيد حيات نبودند امر به امام حسين عَلَيْهِ السَّلام برسد.
⚠️معمولا أين مطلب إز طرف دشمنان أهل بيت عَلَيْهِمُ السَّلام و ناصبيها رد ميشود و گفته ميشود كه چنين مطلبى در قرار نبوده و شيعيان نسبت داده اند.
حال ببينيم آيا أين مطلب در كتب أهل سنت آمده يا خير؟
بعنوان مثال.
✴️ بِسَنَدٍ قَويٍ أَنَّهُ سَمَعٌ الحَسَنُ بن عَلَى (عَلَيْهِمُ السَّلام) يَقُولُ في خُطْبَتِهِ عِنْدَ مُعَاوية (لَعْنةُ الله عَلَيْهِ) إِنّي إشْتَرَقْتُ عَلي مُعاوية (لَعنةُ الله عَلَيْهِ) لِنَفْسي الْخِلافَةَ بَعْدَه
امام حسن عَلَيْهِ السلام ميفرمايد در حضور معاويه لعنت الله عَلَيْهِ كه قرار شد معاويه لعنت الله عَلَيْهِ بعداز خودش جانشين انتخاب نكند.
لَمَّا قُتِلَ أميرَالْمُؤمِنينْ حضرت على عَلَيْهِ السَّلام سَارَ حَسَنُ بن على (عَلَيْهِمُ السَّلام) فِي أهل الْعِراقْ وَ مُعَاويةُ(لَعْنَةُ الله عَليه) في أهل الشَّام فَلْتَقَوا ..
🔻بعد از شهادت امیر المؤمنين امام حسن علیه السلام با لشگر معاویه روبرو شدند و قراردادی نوشتند ڪه بعد از خودش امام حسن مجتبی علیه السَّلام باشد.
فتح البارى ابن حجر عسقلانى ج13 ص55
سير أعلام نُبلاء ذهبى ج3 ص 264
تاريخ دمشق قسطلانى ج13 ص261
الاستيعاب ابن عبدالبر ج1 ص386
تهذيب التهذيب ابن حجر عسقلانى ج2 ص259
تاريخ ابن كثير ج8 ص41
الاصابه ابن حجر عسقلانى ج2 ص12
💠 لاٰ خِلافَ بَيْنَ الْعُلماءِ أَنَّ الْحَسَنَ عَلَيْهِ السَّلام إنَّما سَلَمَ... حَياتَهُ لاٰ غَيْرْ ثُمَّ تَكُونُ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ لاٰ خِلافَ بَينَ الْعُلماء وَ عَلي ذلكَ إِنْ عَقَدَ بينَهُما مَنْ ...
📌تا زمانيكه معاويه لعنت الله عَلَيْهِ زنده هست امام حسن عَلَيْهِ السَّلام بايد سكوت مينمود و أين امر ثابتيست كه آنچه نوشته و گفته شد بر أين أساس بود و بعد از معاویه لعنت الله عَلَيْهِ بايد امر به امام حسن مجتبى عَلَيْهِ السَّلام برسد و بين علما هيچ اختلافى نيست كه چنين بوده.
الاستيعاب ابن عبدالبر قرطبی
با اين توضيحات پس بأيد ابتدأ امام حسن مجتبى سبط نبى خدا صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلهِ وَسَلَّمْ إز ميان برداشته شود.
🔸اَحْنَف بن قيس به معاويه لعنت الله عَلَيْهِ ميگويد با وجود امام حسن مجتبى عَلَيْهِ السَّلام نميتوانى مردم حجاز و عراق و شام را براى خلافت يزيد راضى كنى.
الإمامة والسياسة ابن قتيبه دينورى ج1 ص 192