eitaa logo
از بوشهر🇮🇷 تا غزه🇵🇸
39 دنبال‌کننده
31 عکس
43 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
(متن طومار مردم بوشهر در تحریم کالاهای حامی رژیم صهیونیستی (قسمت اول)) بسم الله القاصم الجبارین نمایندگان محترم مردم شریف استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی رییس و اعضای محترم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی رییس و اعضای محترم کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی سلام علیکم؛ 6 ماه از حماسه طوفان الاقصی گذشت، حماسه‌ای که تلاش‌ها برای فراموشی نام فلسطین و مردمان مقاوم و مبارز آن را از بین برد و خون پاک مظلومان فلسطینی بویژه در غزه، حتی در دل و جان بسیاری از ساکنین ظلمت‌کده‌ی غرب هم، تلاطم به راه انداخت، و در برابر این توحش دیوانه‌وار و جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها و حامیانشان، آنها را بی‌تاب کرد. یکی از نمودهای این بی‌تابی که البته سال‌هاست جریان دارد، جنبش BDS است، جنبش جهانی و مردمی تحریم کالاهای صهیونیستی و شرکت‌های حامی صهیونیست‌ها. جنبش بزرگی که سعی دارد با ضربه به اقتصاد رژیم صهیونیستی، جلوی ماشین کشتار این رژیم خونخوار را بگیرد. در کشور ما نیز، با وجود قانون «حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین» مصوب سال 1369 و فتوای صریح رهبران انقلاب و مراجع بزرگ تشیع، مبنی بر منع و حرمت استعمال و خرید و فروش کالاهای مرتبط با صهیونیست‌ها، همچنین تاکیدات مکرر رهبر انقلاب بر بستن راه تامین ارزاق و کالا به روی صهیونیست‌ها، به نظر می‌رسد مسیر تحریم کالاهای صهیونیستی به روشنی مشخص شده است. در ماده 8 قانون «حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین» مصوب 1369 آمده: هر نوع برقراری رابطه‌ی اقتصادی و تجاری و فرهنگی با کمپانی‌ها، موسسات و شرکتهای وابسته به صهیونیستها در سطح جهان ممنوع است. در تبصره 1 الحاقی آن (مصوب سال 89) نیز آمده: كمیته‌ای تخصصی مركب از وزارتخانه‌‌های امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، اطلاعات، نفت، بانك مركزی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تشـكیل می‌شود كه فهرست كامل شركتها و مؤسسات صهیونیستی در سطح جهان و فهرست اشخاص حقیـقی و حقوقی موضوع تحریم را به صورت شفاف ظرف دو ماه پـس از تصویب این قانون ارائه كند و به صـورت سالیانه و یا حسـب ضرورت به روزرسانی نماید. نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی؛ پس از 13 سال از تصویب قانون، عملکرد این کمیته‌ی تخصصی چگونه بوده است؟! طبق تبصره2 همین ماده (الحاقی سال 89)ـ وزارت امور خـارجه موظف است گزارش روند فعالیت كمیته مذكور را سالیانه و همچنین در مواقع مقتضی به كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه نماید. اعضای محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ تا به حال چند بار از وزرای امور خارجه چنین گزارشی را مطالبه کرده‌اید؟! +قسمت دوم طومار 🆔 @gaza_bushehr
(متن طومار مردم بوشهر در تحریم کالاهای حامی رژیم صهیونیستی (قسمت دوم)) نمایندگان محترم مردم لطفاً قانون واحده‌ی اسلامی در مورد تحریم اسرائیل (مصوب 1371) را یک بار دیگر با دقت بخوانید! قانونی که راه هرگونه بهانه‌جویی را بسته و خیلی دقیق و جامع درباره ممنوعیت خرید، فروش و ترانزیت هر کالایی که نشانی از صهیونیست‌ها را داشته باشد صحبت کرده است. سال 87 نیز مجددا نمایندگان مجلس با تصویب قانون «الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین» بر «الزام دولت بر جلوگیری از واردات کالاها و انعقاد قرارداد با شرکتهایی که سهامداران اصلی آن صهیونیستها هستند» تاکید کردند. با وجود این همه تاکیدات قانونی و شرعی، اما متاسفانه همچنان شاهدیم با سهل‌انگاری یا تسامح برخی از مسئولین در دولت‌های مختلف، این قوانین به مرحله‌ی اجرا نرسیده یا به حداقل‌ها بسنده شده است. بدون شک در جمهوری اسلامی که خود مرکز و مبدا مقاومت مستضعفین علیه مستکبرین است، و ضربه های زیادی را از این رژیم منحوس متحمل شده، شایسته نیست کالاهای صهیونیستی یا با نشان تجاری شرکت‌های حامی آن، در فروشگاه‌هایش جولان دهد و در ادارات، خانه‌ها و کارخانه‌ها یا بر سر سفره‌ مردمش، جا خوش کند! کأنه این همه قوانین، بیشتر جنبه‌ی تبلیغی و زینت المجالس داشته! برای جمهوری اسلامی که حامی واقعی مستضعفین جهان بویژه مردم مظلوم ومقاوم فلسطین است زیبنده نیست که، از تحریم این کالاها توسط دولت‌های به ظاهر مدعی عقب بماند، بلکه توقع و حتی وظیفه است که در این مورد مهم نیز پیشرو باشد. لذا ما جمعی از مردم استان بوشهر، بوشهری که 116 سال پیش، وقتی که روس‌ها به شمال حمله کردند، امام جماعت محله‌ی بهبهانی‌های بوشهر، آیت‌الله سید عبدالله بلادی، «لایحه‌ی جهادیه» را نوشت و فتوای ممنوعیت خرید و فروش کالای روس را داد. بوشهری که، دوباره سال 1294 وقتی استعمارگران انگلیسی به بوشهر حمله کردند، آسید عبدالله باز با فتوای تحریم کالاهای انگلیسی، و حمایت و همراهی مردم، چنان سیلی به صورت استعمارگران زد که صدای آن در کاخ باکینگهام شنیده شد. بوشهری که با نفس قدسی حضرت روح الله، نادر مهدوی و یارانش سوار بر قایق، راه نفتکش‌های غول پیکر دشمن را سد کردند تا اقتصاد نظام سلطه را فلج کنند. حال ما از شما نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل 90 و کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی میخواهیم، طبق وظیفه شرعی و قانونی خود، از دستگاه‌های مسئول در زمینه‌ی تحریم کالاهای صهیونیستی نسبت به عملکردشان سوال کنید و نتیجه‌ی آن را صریح و صادقانه به اطلاع مردم برسانید، همینطور لیست این شرکت‌ها و کالاها را نیز به طور رسمی اعلام نمایید. و من الله التوفیق جمعی از حامیان مردم مظلوم و مقاوم فلسطین در استان بوشهر 🆔 @gaza_bushehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱نرم‌افزاری برای شناسایی و بایکوت برندهای حامی رژیم صهیونیستی ⛔️شناسایی برندها و شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی و پیشنهاد جایگزین، ایده‌ای است که نرم‌افزار موبایلی boycott دنبال می‌کند. این نرم‌افزار توانسته است از خرید ۳.۲ میلیون دلار از محصولات شرکت‌های حامی این رژیم بکاهد. 🆔@gaza_bushehr
از بوشهر🇮🇷 تا غزه🇵🇸
سنگین‌تر از شهادت حاج قاسم جمهوری اسلامی ایران مورد تعرض مستقیم اسرائیل قرار گرفته است. ساختمانی که
📖 برای نصر رزمندگان اسلام و شکست و ذلت کفار و منافقین، دعا برای مرزداران از صحیفه سجادیه رو قرائت کنید. 🆔 @Gaza_Bushehr
تجمع مردمی در حمایت از حمله موشکی و پهپادی به رژیم منحوس صهیونیستی 🆔 @Gaza_Bushehr
آسمان رام‌الله در کرانه باختری فلسطین هم‌اکنون 🆔 @Gaza_Bushehr
🔷تجمع مردمی شادباش وعده صادق 🔹 میدان امام خمینی ره بوشهر 🔹 یکشنبه ۲۶ فروردین ساعت ۱۹:۳۰ 💠 نهضت اسلامی استان بوشهر 🆔 @nehzat_bu 🆔 @Gaza_Bushehr
تا لحظه شروع آتش‌بس، شاهد شدیدترین حملات یهود بر مردم غزه خواهیم بود، تا کینه و عقده درونشون روی سر مردم بی‌گناه خالی کنن. برای مردم غزه که الآن زیر شدیدترین حملات قرار می‌گیرند دعا کنید اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🆔@SalehGaza 🆔@Gaza_Bushehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 سیاهی گناه چهره‌ام را پوشانده و تنم را لخت و کسل کرده. حرکت، جوهره‌ی اصلی انسان است و گناه زنجیر. من سکون را دوست ندارم.عادت به سکون بلای بزرگ پیروان حق است، سکون‌م مرا بیچاره کرده. در این حرکت عالم به سمت معبود حقیقی، دست و پایم را اسیر خود کرده. انسان کر می‌شود، کور می‌شود، نفهم می‌شود، گنگ می‌شود و باز هم زندگی می‌کند. بعد از مدتی مست می‌شود و عادت می‌کند به مستی، و وای به حالمان اگر در مستی خوش بگذرانیم و درد نداشته باشیم. درد را، انسان بی‌هوش نمی‌کِشد، انسان خواب نمی‌فهمد؛ درد را، انسان باهوش و بیدار می‌فهمد. راستی! دردهایم کو؟ چرا من بی‌خیال شده ام؟ نکند بی‌هوشم؟ نکند خوابم؟ مثل آب خوردن چندین هزار مسلمان را کشتند و ما فقط آن را مخابره کردیم. قلب چند نفرمان به درد آمد؟ چند شب خواب از چشمانمان گریخت؟ آیا مست زندگی نیستیم؟ خدایا تو هوشیارمان کن، تو مرا بیدار کن، صدای العطش می‌شنوم صدای حرم می آید گوش عالم کر است.خیام می‌سوزد اما دلمان آتش نمی‌گیرد. مرضی بالاتر از این؟! چرا درمانی برایش جستجو نمی‌کنیم. الَّذِینَ هُمْ فِی خَوْضٍ یَلْعَبُونَ ما هستیم. 📌 قسمتی از وصیتنامه شهید عباس دانشگر پ.ن: کودکان غزه در مکانی پناه گرفته بودند ولی جنایتکاران اسراییلی همان مکان را هدف قرار دادند. 🆔 @Gaza_Bushehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور خنده کودکانمان را بشنویم در حالیکه این کودکان معصوم، از ترس به خود می‌لرزند؟! یا صاحب‌الزمان😭 🆔 @Gaza_Bushehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببخشید روضه مکشوف و باز می‌خوانم!😢 لعنت بر حرمله‌ها! 🆔@Gaza_Bushehr
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کربلایِ غزه 🔹ای دل، نيک بنگر كه زبان رمز، چه رازی را با تو باز می‌گويد: كلّ ارض و كلّ يوم . 🔸برادر، جایی برای ای كاش‌ها و اگرها باقی نمانده است. عاشورا هنوز نگذشته است و كاروان كربلا هنوز در راه است و اگر تو را هوس كرب و بلاست، بسم الله! 🔺دریافت کلیپ باکیفیت 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم در شمال غزه شبانه روز به مدت چند ماه شاهد همچنین صحنه‌هایی بودن. براشون راهی به سمت جنوب باز کرده بودن، اما مرگ را بر ذلت ترجیح دادن، و در همان سلاخ‌خانه موندن. امروز با سلاح محاصره، و گرسنگی دارن میکشنشون، بازم مردم شمال در شمال ماندن، و خواهند ماند. اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @SalehGaza
هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 تشبیهِ غزّه با کربلا؛ سهل و ممتنع! • نوحه بر غزه و مقایسه‌اش با کربلا، برخی میراث‌گرایان را نگران کرده است! متوقف‌کردنِ عاشورا در سال ۶۱هجری و دفنِ کربلا در کربلا هم عده‌ای از انقلابیان را برآشفته است! و باز دعوا و برچسبِ «افراطی‌ها / هیئت سکولار» و غیره رونق گرفته است! ▫️ ادعا: نه کسی با اهل‌بیت علیهم‌السلام قابل مقایسه است (لا یُقاس بآل محمد(ص) من هذه الأمّة أحد)۱ و نه هیچ‌روزی -حتی شهادت ائمهٔ اطهار- در عظمت مصیبت، روزِ حسین علیه‌السلام می‌شود (لا یوم کیوم الحسین)۲؛ لکن غزه، کرب‌و‌بلای حسین(ع) را ارث برده است! ❓ آیا مقایسه‌ناپذیریِ کسی با امیرالمؤمنین علیه‌السلام مجوّز است که حکومت و حکمرانی‌ای غیرعلوی اختیار کند؟! ❗️اینکه عظمت مصیبت هیچکس به «رتبه»ی مصائب حسین(ع) نمی‌رسد، آیا مجوّز است که تشابه و تشبّه به او (با مقیاس‌کردنش) واجب نباشد؟! • حسین(ع) بلندترین «قله»ی فداکاری برای خداست که هم «دامنه»ی پیروان را بالا کشیده و هم «سلسله‌جبال»ِ تأسّی و تشبّه در قبل و بعد از خود را موجب شده است! • پیامبرانی که پیش از او گذرشان به کربلا افتاده، و پیش‌آمد و خون‌آمدی به خود دیده‌اند؛ از خدایشان شنیدند که: «فسال دمُک مؤافقة لدمه»۳: خونت برای تشبّه به خون حسین(ع) جاری شد! ❗️عجب از کسانی که قمه‌زنی با دستان خود -بدون هیچ نصّ شرعی- را تشبّه به شمشیرها بر حسین(ع) می‌شمارند؛ اما تشبّه و تشابه‌خواندنِ خون‌های ریخته‌شدهٔ تأسّی‌کنندگان به حسین(ع)۴ را مقابل یزیدهای زمان، برنمی‌تابند! برخلاف مبنای فقهیِ توقیفی‌بودن شعائر۵، خودزنی با قمه را تشبّه به حسین(ع) می‌شمارند؛ اما بر مبنای وجوبِ تأسّی به سیّد مظلومان و شهید و کشته‌ دادنِ زنان و فرزندان، تشبّه به امام و شهید نمی‌دانند؟!! • وقتی پوست سر و صورت اسماعیل صادق‌الوعد۶ را کندند، در پاسخ به فرشته‌ای که برای مدد آمده بود گفت: لي أسوة بما یصنع بالحسین(ع)۷: برای من تأسّی به آن چیزی است که با حسین(ع) می‌کنند! اسماعیل به عظمت مصیبت حسین(ع) نرسید اما اگر به کرب‌و‌بلای حسین(ع) هیچ شباهتی نیافته، پس تأسّی چه معنا دارد؟! • ابوذر غفاری وقتی در غربت و تنهایی در تقابل با جریان استئثار (ویژه‌خواریِ أموی) و استبداد به تبعید رفت، تبعیدش را با روز حسین(ع) مقایسه کرد و دوستانِ اندکش را چنین تسلّی داد: ما أیسَر هذا و لکن کیف أنتم إذ قتل الحسین(ع) قتلا (یا: ذبح ذبحاً) والله لایکون فی الإسلام بعد قتل الحسین أعظم قتلا منه ۸: این (تبعید و غربت) آسان است اما شما چه می‌کنید وقتی حسین(ع) را آن‌گونه بکُشند یا ذبح کنند؟! به خدا قسم قتلی بزرگ‌تر از آن در اسلام نیست. ❗️حافظانِ میراث جا دارد نگران باشند تا کسی در «رتبه» با اهل‌بیت(ع) و «روزی در عظمت مصیبت» با روز حسین(ع) مقایسه نشود؛ چون آن مصیبتِ عظما در عالم بالا هم اثر کرده -به حسب روایات صحیح- و آسمان و زمین و همهٔ مخلوقات بر آن گریسته‌اند!۹ امتدادبخشی به میراث هم جای نگرانی دارد تا مبادا حسین(ع) در ۶۱هجری دفن شود و الگو و بالتّبع «شبیه‌ساز» نشود! که وگرنه؛ گریه‌کنانِ امروز با گریه‌کنانِ روز عاشورا بر تلّی در همان کربلا، و در حالِ نظاره بر کشته‌شدن حسین(ع) فرقی نمی‌کنند!۱۰ ازهمین‌رو بود که شهید مطهری فریاد می‌کرد «شمر زمانت را بشناس» و رهبر انقلاب اسلامی از «کربلای غزه» می‌گوید۱۱ و امام موسی صدر در کتاب ارزشمند «سفر شهادت»۱۲ بین عاشورا و فلسطین پیوند می‌زند. • امام رضا علیه‌السلام در روایت معروف «ریّان بن شبیب» هر دونگرانی را برای‌مان به‌زیبایی جمع کرده است: «إنّ یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا و اذلّ عزیزنا بأرض کرب و بلاء و اورثنا الکرب و البلاء إلی یوم الانقضاء»۱۳ روز حسین (نه روزها و مصائب دیگر) است که پلک‌های ما را مجروح و سیل اشک از چشمان ما جاری کرده است [همان لقد عظمت الرزیّة و جلّت و عظمت المصیبة] اما هم‌او در ادامه می‌فرماید: به ما «کرب و بلا» تا روز انقضاء(فرج) ارث داده شده است! یعنی همان مضمون: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا (که سخن مشهوری است و روایت نیست). این کرب و بلا، «ارث» حسین بر حسینیان است؛ همان کرب و بلاست تا ارث‌بودن درست باشد؛ لذا شبیه خواندنش انحراف از میراث نیست. تا وقتی وارث حسین(عج) در مرتبهٔ غیبت و «الذین استضعفوا» است، فرج و گشایش برای مظلومان و مستضعفان نیست و آنها در کرب و بلایند. ❓غزه بدین معنا، چرا کرب‌و‌بلای حسین(ع) نباشد؟! ملّتی که در مقابل ضَیم (ظلمِ ننگ‌آمیز) ایستاده، به سیّد اهل إبای از ضیم۱۴ -یعنی حسین بن علی(ع)- تأسّی کرده است. ❗️این نکتهٔ سهل و ممتنعِ تشبیه غزه با کربلاست! آنچه غزّه از مصیبت می‌بیند، ارثِ کرب‌وبلای ننگ‌ناپذیریِ حسین(ع) است؛ ولو هیچ‌روزی در «رتبه»، روزِ حسین در «عظمت مصیبت» نمی‌شود! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۵ ☑️ @m_ghanbarian
27.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کجای جهانی ؟ به کوفه؟ به تهران؟ به غزه؟ به لبنان؟ 🆔@Gaza_Bushehr