هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره شایعه:1277
🔆متن شبهه:
بعضی هم هیئت می روند و هم گران فروشی میکنند!!!
عزاداری میکنند، ولی با صدای زیاد بلندگو بقیه را آزار میدهند!!!
به هیئت می روند ولی انفاق نمی کنند،در حالی که همسایه فقیر دارند!!!
هیئت می روند و نماز میخوانند ولی حرام هم میخورند!!!
🔆پاسخ شبهه :
آیا این رفتارها مورد تایید اسلام است!!!؟؟؟
1⃣ واااای بر کمفروشان!
آنان که وقتی برای خود پیمانه میکنند، حق خود را بطور کامل میگیرند. امّا هنگامی که میخواهند برای دیگران پیمانه یا وزن کنند، کم میگذارند! آیا آنها گمان نمیکنند که برانگیخته میشوند(سوره مطففین 1-4)
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣ از جنبه فقهی، روضهخوانی مستحب است؛ ولی اگر برای همسایهها و مردم مزاحمت داشته باشد، نه تنها ثواب و پاداش ندارد، بلكه گناه است.
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=61317
3⃣ کلمه انفاق به همراه مشتقاتش 73 بار در قرآن به کار برده شده است و این اهمیت انفاق در اسلام را نشان می دهد...
هرگز به نیکوکاری نمی رسید، مگر اینکه از آنچه دوست دارید انفاق کنید!! 92 آل عمران.
پیامبر مهربانیها: به من ایمان نیاورده است!!!، کسی که سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد. و نیز فرمود: اهل قریه ای که بخوابد، در حالی که در بین آنها گرسنه ای است، خداوند به آنها در روز قیامت نظر نمی کند!!!
3⃣ کسانی که در مقابل امام حسین قرار گرفتند، کافر نبودند! مسلمان بودند! نماز خوان بودند... امام حسین پیش از ظهر عاشورا صحبتهای زیادی کرد ولی هیچ کدام اثر نمی کرد. در آخر حضرت فرمودند: چون شکمهای شما از حرام پرشده است ، حرفهای من در شما اثر نمی گذارد.
بحار الانوار / ج ۴۵ / ص ۸
4⃣ اینان مصداق این آیه قرآن هستند👈 "میگویند: «به بعضی ایمان میآوریم، و بعضی را انکار می کنیم» و میخواهند در میان این دو، راهی برای خود انتخاب کنند...! آنها کافران حقیقیاند؛ و برای کافران، مجازات خوارکنندهای فراهم ساختهایم!!!!
5⃣ هیئتی بودن که هیچ، نماز اگر به تنهایی کافی بود، خداوند در قرآن نمی فرمود "وای بر نماز گزاران"...!!!
🔎 @GhararGahShayeat
6⃣ امام حسین : همانا مردمان بنده دنيايند و دين لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان [به وسيله دين ]بيشتر تأمين شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دين داران اندكند.
(تحف العقول/ 245)
بیاییم حسین، را با حسین بشناسیم نه با حسینی نما ها . . .
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره شبهه:1278
🔆متن شبهه:
گریه عامل تخدیر جامعه و باعث فروکش کردن غضب نسبت به دشمنان است؛ قانع شدن به گریه به جای اقدام عملی، زمینه ی پیدایش سستی و رخوت در جامعه است، باید به جای دعوت جامعه به گریه و عزاداری، که هیچ فایده ی عینی ندارد، آن را به تجهیز عملی و حرکت فیزیکی مثبت تشویق نمود؛ گریه کار انسانی است که عاجز از گرفتن حق خود هستند و اسلحه ای جز اشک ندارند.
از سوی دیگر، گریه بر جریانات اجتماعی اثر سوء گذاشته و عقده های متراکم جبهه حق را تخلیه می کند و مانع ظهور درگیری می شود. چنانکه بعد از جنگ بدر، وقتی کفار مکه می خواستند بر کشتگان خود گریه کنند، همدیگر را از گریه منع می کردند و می گفتند: گریه و شیوه، عقده های ما را که می تواند ما را برای جنگ تمام عیار تحریک نماید تخلیه می کند؛ و زمینه های درگیری با جبهه ی مقابل را از بین می برد.
لذا نگاه به عاشورا نباید از منظر تأثرات عاطفی و گریه و اشک باشد، بلکه بیان روح حماسی عاشوراست که تأثیرگذار است و زمینه های اجتماعی جنگ حق و باطل را فراهم می کند.!
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣در ابتدا باید گفت این شبهه، ناشی از عدم شناخت عزای سیدالشهداست. پیوند با واقعه عاشورا، که به نفی، برائت، بیزاری، صلح و جنگ و تشکیل جبهه ی واحد برای خونخواهی، آن هم در رکاب امام زمان (عج) می انجامد، نقطه آغازش گریه و پیوند عاطفی است که به ارتقای وجدان فردی و سپس وجدان اجتماعی منجر می شود. پیامدهای گریه و آثار آن، موجب انباشته شدن معرفت عاشورایی و زمینه ساز درگیری جبهه ی حق با جبهه ی باطل می گردد
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣لذا زیارت عاشورا بیانگر این نکته است که عزادار، تا احساس نیاز و انکسار در پرتو مصیبت زدگی را نداشته باشد به مراحل بالاتر دست نمی یابد. گریه و عزاداری، مدخل و نقطه ی آغاز ورود به جبهه ی تاریخی عاشوراست.
3⃣اولین ثمره ای که در توجه به مصیبت سیدالشهدا برای انسان حاصل می شود «دشمن شناسی» است. این گریه، نه تنها عامل تخدیر نیست، بلکه عواطف تاریخی و اجتماعی بشر را به بلوغ می رساند.
4⃣عزادار و مصیبت زده، سیدالشهداست که خطاب به اصحاب امام حسین «یا لیتنا معکم فافوز معکم» را می گوید و آرزوی در کربلا بودن را دارد. این گریه و اشک برای سیدالشهداء است که شوق حضور در رکاب امام زمان (عج) و نفس کشیدن در دولت حقه ی ولی عصر (عج) را در دلها زنده می کند: «ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام مهدی ...».
5⃣و تاریخ گواه بر آن است که منع از عزاداری ها و توسّلات و جلوگیری از مجالس ذکر مصیبت و روضه خوانی و القای شبهات از سوی دشمنان، دلیلی نداشته است جز اینکه می دانسته اند، گریه، مصایب سیدالشهدا و اصحابش، دل ها را از هر نوع آرزوهای دنیایی و جبهه گیری های مادّی پاک می کند و اساس «سلم» و «حرب»، قلوب را بر محور آرمان های والای سیدالشهدا استوار می کند.
6⃣گریه هدف نیست، نردبان ارتقاء برای یک اقدام اجتماعی و فراگیر است. گریه به احساسات، جهت صحیح می دهد و جامعه را به برقراری احکام دین بر محور ولایت، ترغیب می کند.
🔎 @GhararGahShayeat
7⃣لذا امامان اهل بیت در روایات فراوان هم خود در رثای سید الشهدا گریسته اند و هم شیعیان را امر به گریستن نموده اند و برای گریه بر جد مظلومشان وعده های بزرگی همچون ببخشش گناهان بزرگ و کوچک و ورود در بهشت داده اند.
صلی الله علی الباکین علی الحسین.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره شبهه:
🔆متن شبهه:1279
آیا امام حسین (ع) را منتظرانشان کشتند؟
✍ ... ️یکی از شیطنتهایی که به دنبال تضعیف موضوع انتظار بود و متاسفانه برخی از ما هم فریب آن را خوردیم این پیام بود:
"منتظران مهدی به هوش که حسین را منتظرانش کشتند" !!!
🔆 پاسخ شبهه
1⃣ آنان که کمر همت به قتل مولا بستند، منتظرش نبودند. بلکه دشمنان قسم خورده ی امام حسين عليه السلام و پدر بزرگوارشان امیرالمؤمنین علیه السلام بودند.
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣بهترین شاهد بر شیعه نبودن آن ها، سخنان امام حسين عليه السلام در ظهر عاشورا می باشد؛ وقتی از آن ها می پرسد که:
"برای چه می خواهید من را بکشید؟ آیا من حرام خدا را حلال کرده ام و مرتکب گناهی شده ام؟"
3⃣آن ها در پاسخ مولا گفتند:
"ما از روی بغض و كينه ای كه با پدرت علی بن ابيطالب داريم با تو به جنگ و نبرد برخاسته ايم".
▫️ينابيع المودة، ص ۳۴۶
4⃣ حالا می پرسیم که کدام شیعه از امیرالمؤمنین عليه السلام نفرت دارد؟!
آری، آن ها منتظر سیدالشهداء نبودند؛ بلکه مردمانی بودند که امامشان شمر و یزید و معاویه بود.
5⃣افرادی که دانسته و ندانسته بر اين طبل می كوبند و این ادعای وهابیت را با نیت خیرخواهانه برای دیگران می فرستند، نه انتظار را شناخته اند و نه دشمنان امام حسين عليه السلام را.
🔎 @GhararGahShayeat
6⃣افسوس! به اين نادانی كه نشسته اند تا يكی حرفی پرطمطراق بگويد؛ سپس بدون توجه به محتوای پیام، آن را برای اين و آن بفرستند!
منبع :ویکی شبهه
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره شبهه:1280
🔆متن شبهه
شبکه کلمه این سوال را مطرح کرده است:
آیا امامان علیهم السلام (فرزندان حسین) می دانستند که حسینیه ها اماکن عبادی هستند ونساختند!؟ آیا ساختن حسینیه مصداق وارد کردن بدعت در دین نیست؟!
🔆پاسخ شبهه
1⃣ابتدا باید دانست بدعت چیست؟
🔮ابن رجب حنبلی از علمای اهل ستت چنین می آورد:
"بدعت امر حادثی است که برای آن در شریعت دلیلی نباشد که بر آن دلالت کند و اگر در شرع دلیلی باشد شرعا بدعت نیست"
📚جامع العلوم و الحکم ص160
🔮 تعریف بدعت از ابن حجر عسقلانی یکی دیگر از علمای اهل سنت :
"بدعت امر حادثی است که برای او دلیلی در شرع نباشد و اگر دلیلی برای آن در شرع باشد بدعت نیست"
📚فتح الباری ج17 ص9
📚التبیین بشرح الاربعین ص221
🔮علامه مجلسی نیز چنین می آورد:
"بدعت در شرع هر امری است که بعد از پیامبر حادث شود و نصی به خصوص بر آن نباشد و داخل در برخی عمومات نیز نباشد"
📚بحار الانوار ج74 ص202
🔮با توجه به این تعریفات روشن می شود که برای تحقق بدعت، فعل صورت گرفته باید ریشه در شرع نداشته باشد
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣ خداوند می فرماید:
"برای مقابله با دشمن تا می توانید خودتان را مجهز کنید"
سوره انفال آیه 60
3⃣در قرون گذشته آمادگی با اسب و تیر و نیزه و شمشیر و مانند آن حاصل می شد اما اکنون با هواپیما و توپ و تانک و موشک و اسلحه و مانند آن
4⃣بی شک کسی نمی تواند بگوید استفاده از توپ و تانک و موشک بدعت است چون در زمان پیامبر وجود نداشته است زیرا این موارد داخل در اصل عمومی وارده در قرآن یعنی لزوم آمادگی در برابر دشمن است لذا بدعت محسوب نمی شود.
5⃣ خمچنین ساختن حسینیه نیز چنین است .ما در روایات فراوانی داریم که اهل بیت امر به عزاداری بر امام حسین کرده اند حال هر عملی که مصداق عزاداری و داخل در این اصل کلی و عام یعنی عزاداری باشد مصداق عمل کردن به دستور اهل بیت است مانند سینه زدن و زنجیر زدن و ساختن حسینیه برای برگزاری مراسم و مانند آن
6⃣با این توضیحات کسی نمی تواند بگوید که چون در زمان اهل بیت حسینیه نبوده پس ساختن آن بدعت است زیرا می گوییم ساختن حسینیه داخل در اصل عمومی لزوم عزاداری برای امام حسین است و مصداق عزاداری کردن برای ایشان است لذا بدعت محسوب نمی شود چون ریشه در شرع دارد .
7⃣به مقتضای روایات فراوانی اهل بیت نیز برای حسین علیه السلام عراداری می کردند
📚بحار الانوار ج44 ص278 باب34
🔎 @GhararGahShayeat
8⃣ اما اختصاص دادن مکانی برای عزاداری در زمان ایشان صورت گرفته است و این عمل ما نیز داخل در اصل عمومی عزاداری است
وبی شک این عزاداری در مکانی صورت می گرفته است .ما این مکان را حسینیه می نامیم اگر چه این نامگذاری در زمان اهل بیت صورت نگرفته است
و ثابت میشود که چون ریشه در شرع دارد بدعت نیست.
9⃣ در فقه، اسلام بر اساس اصاله المباحه است. یعنی همه چیز در اسلام مباح است مگر موردی که توسط قرآن، حدیث و سنت، عقل و اجماع از آن نهی شده. و احداث حسینیه نه تنها از طرف این 4 مورد نهی شده بلکه توسط اکثریت منابع 4 گانه تائید هم شده.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره:1281
🔆سوال پر تکرار مخاطبان
بررسی صحت متن زیر:
فوری فوری
جان هم وطنان خود را نجات بدهید
‼️ جدیدا در ماهواره تبلیغاتی نشان می دهند که در آن گفته می شود
با فرستادن آب دهانتان توسط اون چیزی که براتون ارسال میشه، می تونید جان بیماران سرطانی رو نجات بدید
‼️ مراقب باشید; دارن برای ترور بیولوژیکی بی سرو صدای ما ایرانی ها نمونه جمع می کنم
‼️ اطلاعات دی ان ای ما رو جمع می کنند تا بدونند ما ایرانی ها که حدودا ۱۸ نژاد داریم
به چی حساس هستیم و چه چیزی ما رو بی سر و صدا می کُشِه ؟!
‼️دکتر نادر طالب زاده رو هم قصد داشتند ترور بیولوژیکی کنند اما چون زود متوجه شدند
الان الحمدلله حالشون خوبه به کوری چشم نا مردا
‼️ اما معلوم نیست مارو کی و چجوری بخوان از بین ببرند
‼️ پس این پیام رو جدی بگیرید و به هیچ عنوان نمونه براشون نفرستید
و با پخش این پیام جان خودتون و هم وطنانتون رو حفظ کنید.
🔆پاسخ
1⃣برخی بازیگران کشورمان از روی ساده لوحی گرفتار این سرویس های جاسوسی شده اند و با پخش این کلیپ ها در فضای مجازی، به سادگی هر چه تمام تر اطلاعات ژنتیکی مردم کشور را در اختیار بیگانگان قرار می دهند.
2⃣به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا چند وقتی است که یک کلیپ تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دست به دست می چرخد که طی آن از بینندگان این کلیپ ها درخواست می شود نمونه بزاق دهان خود را به وسیله یک گوش پاک کن به آدرسی اینترنتی ارسال کنند.
3⃣این کلیپ تبلیغاتی که توسط چند تن از بازیگران ایران و به بهانه کمک به بیماران سرطانی آماده شده در واقع پشت پرده ای عجیب به همراه دارد، چراکه آدرس مجازی ارائه شده در این کلیپ ها، نمونه بزاق دهان را به بانک سلول های بنیادین یا همان مغز استخوان در اروپا می فرستد.
4⃣این بانک مغز استخوان وابسته به بنیاد "یوروپ دانر" در هلند است و با دریافت این نمونه بزاق ها، کدی ژنتیکی برای ایرانیان آماده می کنند. بعد از آن نیز این نمونه ها توسط این موسسه به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا که زیر نظر سازمان سیا فعالیت می کند ارسال می شود. جایی که پیشرفته ترین تحقیقات برای کشتار یا کنترل جوامع به وسیله سلاح های ژنتیکی را در دست دارد.
5⃣حالا برخی بازیگران کشورمان از روی ساده لوحی گرفتار این سرویس های جاسوسی شده اند و با پخش این کلیپ ها در فضای مجازی، به سادگی هر چه تمام تر اطلاعات ژنتیکی مردم کشور را در اختیار بیگانگان قرار می دهند.
http://www.dana.ir/News/229581.html
6⃣سرقت از مخزن ژنتیک ایرانیها؛ واقعیت یا توهم؟👇
http://yon.ir/x19v
منبع: پاسخگویان
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره شبهه:1282
🔆متن شبهه:
۲۰۰۰ میلیارد تومان نذری محرم!
طبق آمار موجود، ایرانیها معادل دو هزار میلیارد تومان غذای نذری در ماه محرم توزیع میکنند! /خبرآنلاین
حدود ۳۰ هزار مدرسه و… با این رقم میتوان ساخت!
🔆 پاسخ شبهه:
1️⃣ کار خیر فقط ساخت مدرسه و کمک به آموزش دیگران نیست، و به این بهانه نمی توان از کارهای خیر دیگر مثل ساخت بیمارستان برای حفاظت از سلامت مردم یا ساخت مسجد برای حفاظت از دین مردم دست کشید!
@GhararGahShayeat
2️⃣ دین تنظیم کننده ی رابطه انسان با خود، خدا و سایر انسان هاست، پس تقویت ریشه های آن علاوه بر اجر اخروی زمینه ساز زندگی مادی بهتر و رفاه بیشتر هم خواهد بود.
yon.ir/nzr01
3️⃣ برپایی مراسم امام حسین(ع) یکی از بارزترین فعالیتهای فرهنگی در حفظ و تقویت دینداری مردم است و با یادآوری این که چه اتفاقی، به چه علتی و توسط چه کسانی افتاد، زمینه ساز هدایت انسان ها تا قیامت را فراهم می کند.
yon.ir/nzr02
4️⃣ غذاهای نذری در ایام محرم به مصرف مردم همین کشور مخصوصاً فقرا و نیازمندان می رسد و لذا به همان مقدار از هزینه هر خانواده ایرانی برای تهیه غذا کم می شود!
yon.ir/nzr03
@GhararGahShayeat
5️⃣ سالانه مبالغ هنگفتی مثل ۱۰ تریلیون تومان لوازم آرایشی، ۲۰۰ میلیارد تومان جراحی زیبایی بینی، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیونی تومان سبزه عید، ۵۴ هزار میلیارد تومان دورریز مواد غذایی، ۱۱۶۰ میلیارد تومان سفر به ترکیه و... در ایران هزینه می شود که برخلاف نذورات امام حسین(ع) هیچ نفع عمومی هم ندارد، اما امثال کسانی که شایعه بالا را ترویج می کنند، به فکر مصرف آنها در راه ساخت مدرسه و... نیستند!
yon.ir/nzr04
yon.ir/nzr05
yon.ir/nzr06
yon.ir/nzr07
yon.ir/nzr08
منبع:سایت شایعات
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره شبهه:1283
🔆 متن شبهه
همان طور که مي دانيد جنگي که در روز عاشورا رخ داده در نزديکي رود فرات بوده. در هيچ کجاي کره زمين نمي توانيد سرزميني در کنار يک رود را بيابيد که صحرا و بيابان بي آب و علف باشد، مگر رودي که از ميان کوهستان مي گذرد. همه در درازاي تحصيلمان خوانده ايم که در کنار رودخانه ها جلگه و زمين هاي حاصل خيز به وجود مي آيد. واقعيت اين است که اطراف فرات را نيز مانند ساير رودخانه ها، جلگه ها و زمين هاي حاصل خيز تشکيل مي دهد و کربلا نيز سرزميني سرسبز است. از آن گذشته در چنين مناطقي به دليل نزديکي به رودخانه بستر زيرين زمين را سفره هاي پهناور آبي تشکيل مي دهد و دست رسي به آب آسان تر از آن چيزي است که به ذهن مي رسد. تنها با کندن 4 يا 5 متر از زمين مي توان به آب رسيد. در منطقه اهواز يکي از مشکلات ساخت و ساز همين سفره هاي زيرزميني است که کاملاً زير شهر را فرا گرفته اند. 72 نفر نتوانسته اند يک گودال 4 متري حفر کنند؟
🔆پاسخ شبهه :
1⃣اين سوال بسيار جوابش واضح است گويا شبهه کننده نه تنها از علم کافي بر خوردار نيست بلکه در دنيا هم سيري نداشته است زيرا اگر درست درس خوانده باشد که به اصطلاح خودش مي گويد درازاي تحصيل داشتيم بايد بداند
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣در مناطقي که هوا گرم و خشک است هر کجا نهر آبي باشد اطراف آن نهر گياه ميرويد اما کمي از آن فاصله گرفته شود کاملا خشک است، که مانند چنين مناظري در ايران بسيار يافت ميشود از باب مثال به بيابان اطراف قم و کهک رجوع کنيد خواهيد ديد که تا چند متر اطراف رود ها سرسبز است و باقي بيابان خشک و بي گياه است و در عراق چنين مناطقي بسيار است و اتفاقا کربلا چنين منطقه اي است يعني در اطراف خود رود فرات (که البته خود فرات نبوده شعبه اي از آن بوده) سرسبز بوده اما کمي از رود فاصله گرفته ميشد بيابان خشک بود، که فقط گياهان خود روي کوچک و خار در آن ميروييد و براي زراعت بايد آب را به مزرعه مي رساندند.
3⃣ براي همين وقتي حضرت عباس ع براي آوردن آب رفت در کنار فرات وارد نخلستان شد و دشمنانش پشت نخلها کمين کردند پس معلوم است اطراف رود سرسبز بوده و در کتاب محن الابرار و نفس المهموم و ديگر مقاتل آمده هر چه سيد الشهدا به حر اصرار کرد که کنار فرات خيمه بزنند نگذاشت و او را در منطقه خشک پياده نمود.
4⃣در کتاب کربلا و حرم مطهر آمده: يکي از علتهاي اينکه کربلا را به اين نام ناميدند آنست که :کربل به معني غربل است و چون سرزمين کربلا خاک نرم و رواني داشت مانند غربال شده به اين نام ناميده شد.
5⃣اما کسي نگفته هيچ گياهي در آنجا نمي روييده در کتاب نفس المهموم آمده سيد الشهدا شب عاشورا مشغول کندن خارهاي اطراف خيمه ها بود و اصحاب شب عاشورا اطراف خيمه ها را خندق کنده درون آن خار و گياه ريختند و صبح عاشورا آتش زدند. لطفا تحقيق کرده اشکال کنيد.
6⃣در کتاب آيينه داران آفتاب آمده در اين سرزمين گياهي ميروييده که به آن ترشک در فارسي مي گويند و در عربي نام اين گياه الکربل است و يکي از وجوه تسميه اين سرزمين به اين نام همين است.
🔎 @GhararGahShayeat
7⃣ در ضمن در کتاب محن الابرار و نفس المهموم آمده که سيد الشهدا دستور حفر چاه به اصحاب داد اما ديدبانهايي که مامور از طرف عمر سعد بودند خبر به او رساندند و عمر سعد شخصي را فرستاد که فرياد زد اگر چاه حفر کنيد جنگ را شروع مي کنيم و شما را با تير خواهيم زد و اين خبر را جاسوسان به عبيد الله هم رساندند و نامه اي براي عمر سعد نوشت به اين مضمون :براي من خبر رسيده که حسين چاه مي کند و آب بيرون مي آورد و خودش و اصحابش از آن آب مي آشامند پس ملاحظه نما هنگامي که نامه من به تو رسيد ايشان را از چاه کندن هر قدر که توان داري منع کن و نگذار که چاه بکنند و آب بيرون بياورند و کار را بر ايشان تنگ بگير.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره شبهه:1284
🔆متن شبهه
این هم یکی دیگر از بزرگ نماییهای شیعه چرا فقط به امام #حسين(ع) اى #خون_خدا و #پسر #خون_خدا گفته مى شود مگر همه امامان مانند هم نبودند!!!
🔆پاسخ شبهه
1⃣السَّلامُ عَلَيْكَ يا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ؛
سلام بر تو اى خون خدا و فرزند خون او سلام بر تو اى يگانه دوران، [ثار: مخفّف ثائر، به معناى خون و طالب خون است. وِترِ موتور، مثل يومِ أيوم و ليلِ اليل و حجرِ محجور و قدَرِ مقدور و وعدِ موعود تأكيد است يا به معناى فردى كه كسانش كشته شده باشند و يكّه و تنها مانده باشد]. حسين خون خدا و يگانه دوران؛
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣آرى! او خون خدا و فرزند خون خدا است. على(عليه السلام) كه ثاراللّه است، فرزندى به نام حسين(عليه السلام) دارد، (درباره معناى «ثاراللَّه» پنج احتمال گفته شده، كه به نظر نگارنده آن چه در متن آمده است، از همه آن ها پوياتر است؛ شفاء الصّدور فى شرح زيارة العاشور، ص 228.
3⃣هر چند معناى منتقم نيز زيباست. همان گونه كه مرحوم ابن قولويه در زيارت هفدهم و بيست و سوم امام حسين(عليه السلام) اين فقره را نقل مى كند: وَ اِنَّكَ ثارُ اللَّهِ فِى الأَرضِ وَ الدَّمُ الَّذى لا يُدرِكُ تَرَتَهُ أَحَدٌ مِن أَهلِ الأَرضِ وَ لا يُدرِكُهُ اِلاَّ اللَّهُ وَحدَهُ ، (كامل الزيارات، ص 368 و ص 406). خدا موجود مادّى نيست كه داراى جسم و بدن باشد و دستگاه گوارش و مركز پالايش خون داشته باشد، ليكن اين تعبير از باب تشبيه معقول به محسوس است؛ يعنى همان گونه كه نقش خون در بدن آدمى نقش حياتى است، بود و نبودش، مرگ و زندگى او را رقم مى زند، وجود مقدّس امام على و امام حسين(عليهما السلام) نزد خدا و در دين او چنين نقشى دارند كه اگر على(عليه السلام) نبود، اسلام نبود و اگر حسين(عليه السلام) نبود، اسلام و تشيّع نبود. و امام حسين(عليه السلام) يكّه تاز اين ميدان است
4⃣اما هیچ کس چنين وصفى ندارد، حتّى پدر بزرگوارش. زيرا پدرش گرچه ثارالله است، ولى «ابن ثار الله» نيست. تنها كسى كه اين دو فضيلت را ويژه خود ساخته است، امام و سالار شهيدان حسين بن على(عليهما السلام) است. آرى! تا ياد و نام سيّدالشّهدا(عليه السلام) زنده و بر سر زبان ها است، تا عشق حسين(عليه السلام) در دل ها مى تپد، تا آتش محبت و ولايت او در قلوب انسان ها مشتعل است، تا فرياد «يا حسين» بر بلنداى آسمان ها و زمين طنين انداز است، نام و ياد خدا زنده و پايدار است.
5⃣ چون او همه هستى خود را در راه خدا انفاق و ايثار كرد، سيماى ننگين رياكاران و تحريف گران زمان را آشكار كرد و نقاب از چهره زشت آن ها برداشت و اسلام ناب نبوى و علوى(عليهم السلام) را بر مردم نماياند.
6⃣هم چنين در زياراتى كه امام صادق(عليه السلام) به عطيه آموخت، آمده است: و انك ثارالله فى الارض من الدم الذى لا يدرك ثاره من الارض الا باوليائك ، (بحارالانوار، ج 98، ص 148، 168 و 180). شدت همبستگى و پيوند سيدالشهداء با خدا به نحوى است كه شهادتش همچون ريخته شدن خونى از قبيله خدا مى ماند كه جز با انتقام گيرى و خون خواهى اوليا خدا تقاص نخواهد شد، (فرهنگ عاشورا، جواد محدثى، ص 125). و آن ولى خدا حضرت حجت(عجل الله تعالي فرجه) است كه انتقام ثارالله را مى گيرد. «... بزرگترين لقب آن نجات دهنده آخرين انسان از اين رابطه ثارالله «منتقم» است. انتقام چه چيز را مى گيرد؟ همه مى گويند انتقام قاتلين سيدالشهداء نه! انتقام ثارى كه به گردن بنى هابيل است...
🔎 @GhararGahShayeat
7⃣اگر غيرت و آگاهى وجود داشته باشد تمام فضاى تاريخ ما پر از ضجه و دعوت خون خواهى ثارهاست. اما اين ثارها، ثارهاى قبيله اى نيست، ثارالله است. اينها ثارالله هستند كه بايد از قاتلين بنى طاغوت گرفته شوند، حسين وارث يكى از ورثه است كه خودش به صورت ثار درآمد و فرزندش و باباش اينها همه ثارهاى خدا هستند و پدر ثارهاى خدا و پسر ثارهاى خداست». «... هدف انتقام كشيدن از «بنى قابيل است» كه آن هم دستش به خون ثارهاى عزيز ما آغشته است. (يا ثارالله وابن ثاره)»، (آثار، على شريعتى، ص 18، نقل از فرهنگ عاشورا، جواد محدثى).
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره شبهه:1285
🔆متن شبهه:
احمد کسروی در کتاب مشروطه می نویسد:
ماه محرم بود و سربازهای روسی در تبریز چوبه دار برپا کرده بودند و مشغول دار زدن آزادی خواهان بودند ولی یک مشت آدم لات و لوت و چاقوکش و پامنبری عین خیالشون هم نبود.
برای کشتار آزادیخواهان که جلو چشمشون کشته میشدن جشن میگرفتن و برای امام حسینی که هزارسال قبل مرده بود عزا و علم و طبق راه انداخته بودن و سینه میزدن که داد از ظلم یزید......!
و این جهالت تا به امروز ادامه دارد!
🔆 قسمت اول پاسخ شبهه:
1⃣متن حاضر👆 هیچ شباهتی به ادبیات کسروی، که مقید به کاربرد واژگان سره فارسی و پیراستن و آسان سازی آن بود، ندارد و در واقع این نوشته، تحریف و جعل بخشی از نوشته های وی در کتاب ضد شیعی وی "شیعی گری" می باشد.
کسروی در بخشی از این کتاب می نویسد:
"دولت های آزمند اروپا آن همه چیرگی به شرقیان می نمایند و سراسر کشورهای شرقی، به زیر دست آنان افتاده. شیعی را به اینها کاری نیست و پروا نیز ننماید. ولی پس از هزار و سیصد سال هنوز داستان فدک را فراموش نکرده است و هر زمان که پیش آمد به گفتگو از آن پردازد و به ابوبکر و عمر و دیگران از بدگویی نایستد. در سال 1330 (هجری) که در تبریز با سپاه روس، جنگ رفت و روسیان چیره در آمده، شادروان ثقه الاسلام را با هشت تن دیگر، به گناه دلبستگی به کشور و توده ی خودشان دستگیر کردند و روز عاشورا، در سربازخانه به دار کشیدند، در همان هنگام که آن هشت تن را بالای دار می فرستادند، پیروان جعفر بن محمد ( امام صادق علیه السلام ) در بازارها،زنجیر می زدند و فریاد می کشیدند: داد از ظلم یزید." [1]
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣ میرزا علیآقا ثقةالاسلام تبریزی، روحانی برجسته ی حامی مشروطه بود که ،در سال 1290 پس از اشغال شهر تبریز به وسیله ی قوای روسی، به همراه تعدادی دیگر از مردم آزادیخواه و بی گناه،اعدام شد. روس ها با بهانه های واهی و با هدف تصرف آذربایجان و مناطق شمالی ایران،وارد تبریز شده به دنبال مجوزی برای اقدامات نظامی خود از طریق ثقه الاسلام بودند، که با مخالفت شدید وی، مواجه شده و او را از سر راه برداشتند.
🔎 @GhararGahShayeat
yon.ir/OfTL
3⃣ اشاره ی شبهه به جشن گرفتن عده ای از مردم عزادار حسینی، در هنگام اعدام چند تن از آزادیخواهان در تبریز به چند دلیل دروغ است.
الف) طبق اسناد تاریخی، مردم شهر حامی مشروطه و ثقه الاسلام بوده و در این راه مجاهدت ها کرده بودند. باید توجه داشت که سربازان روسی مانع ورود مردم به محل اعدام ها بودند و بسیاری نیز بنا به توصیه ی ثقه الاسلام شهر را ترک کرده بودند.
ب) ادعای کسروی تنها "بی تفاوتی مردم عزادار" بوده است، که در ادامه نقد خواهد شد.
ج) وی پس از شرح این ماجرا در کتاب دیگرش، "تاریخ مشروطه ی ایران"، نه از خوشحالی عزاداران بلکه از شادمانی عده ای از "مخالفان ثقه الاسلام"، سخن به میان آورده، می نویسد⬅️ "غیرتمندان به خود لرزیده و نایستاده و زود بازگشتند. ولی بدنهادانی شادمانی نیز می نمودند، کینه ی شوم "شیخی" و "متشرع" در اینجا نیز کار خود را می کرد." [2]
منظور کسروی از شیخی و متشرع، پیروان و مخالفان "شیخ احمد احسائی" است و ثقه الاسلام پیشوای شیخیه ی تبریز، شمرده می شد. اشاره ی کسروی به اظهار شادی عده ای از مخالفان فکری،ثقه الاسلام است. [3]
بنابرین این شادمانی، ربطی به مردم عزادار نداشته است.
د) کسروی در همین کتاب اعتراف می کند که دولت تا توانست "اعدام ثقه الاسلام" و مانند آنها را پنهان نگه داشت، تا جلوی شورش مردم را بگیرند. [4]
🔎 @GhararGahShayeat
4⃣ بحث اصلی روی این ادعای کسروی است که، مردم عزادار شیعی نسبت به وقایع پیرامون خود بی تفاوت هستند، تا آنجا که از ظلم یزید در حق سیدالشهدا (ع) می نالند اما واکنشی به ظلم قوای روسی در تبریز نمی کنند.
این ادعا بیشتر به طعنه و تخریب می خورد تا واقعیت.
منبع:ویکی شبهه
🔮قسمت دوم پاسخ در پست بعدی👇👇👇
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
🔆قسمت دوم پاسخ به شبهه شماره:1285
ازکسروی و امثال ایشان باید پرسید:
« مگر عاملی جز "تاثیرپذیری از مکتب عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع)" زمینه ساز جنبش ها، قیام ها و انقلاب های اسلامی و شیعی و سرمشق مبارزات عدالتخواهانه در ایران و ممالک دیگر بوده است»؟
و «اصلا فلسفه ی سوگواری برای حسین (ع) مگر جز برای تداوم نهضت اسلامی و مقاومت در برابر زورگویان است»؟
و «آیا مردم آذربایجان که ( به اذعان کسروی ) سال ها در راه آزادی و عدالتخواهی مبارزه کردند مگر در مکتبی غیر از تشیع، درس مقاومت و پایداری خوانده بودند»؟
بطلان سخن کسروی،وقتی بیشتر آشکار میشود که ما نقش پررنگ مردم آذربایجان و تبریز را در پیشبرد نهضت اسلامی امام خمینی (ره) بررسی می کنیم.
🔎 @GhararGahShayeat
yon.ir/4ix8
yon.ir/4P0Q
آری از روشنفکری که معتقد باشد⬇️ "داستانی که 1300 سال پیش، رخ داده به آن پرداختن و به گریه و سوگواری برخاستن،از خرد روی گردانیدن و آن را لگدمال ساختن است...شیعیان پس از هزار و سیصد سال آن داستان را فراموش نمی کنند و آیا این دلیل روشنی به سبک مغزی و بی خردی یک مردمی شمرده نخواهد شد؟" [5]
چه انتظاری باید داشت؟
ایشان ابتدا در حق مکتب حقه ی تشیع و سپس در حق مردم شیعه ی آذربایجان،اجحاف و بی انصافی کرده است و روشن است کسی که اعتباری برای حرکت بزرگ و انقلابی سیدالشهدا (ع) قائل نیست، باید هم همینگونه سخن گفته و هموطنان خود را به بی خردی متهم سازد.
پی نوشت ها⬇️⬇️⬇️
⏪(1 و 5/ شیعی گری، فایل pdf، ص 22 و 26).
⏪(2 و 3/ تاریخ هیجده ساله ی آذربایجان «تاریخ مشروطه ی ایران»، ج 1، چ 9، ص 312 و 314).
⏪(4/ همان، ج 2، چ 9، ص 500).
منبع:ویکی شبهه
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از انتقال شبهات و شایعات
شماره شبهه: 1286
🔮 متن شبهه:
مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فِيمَا عَلَّمَ أَصْحَابَهُ لَا تَلْبَسُوا السَّوَادَ فَإِنَّهُ لِبَاسُ فِرْعَوْنَ
یعنی لباس سیاه نپوشید که لباس فرعون است.
وَ رَوَاهُ فِي الْعِلَلِ وَ الْخِصَالِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى
عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع مِثْلَهُ . وسائلالشيعة ج : 4 ص : 384 .
در اغاز ماه محرم عده ای با انتشار این روایت سعی در زیر سوال بردن و کم رنگ کردن سیاه پوشی برای اقا سید الشهدا میکنند لطفا کسانی که امکان بررسی سند روایت مذکورو دارن پیگیری کنند ببینیم ایا چنین روایتی موثق و قابل اعتماد هست یا نه. و در صورت وثوق . ایا منظور پرهیز از پوشیدن اون در سراسر سال هست یا نه
🔮 پاسخ شبهه:
1⃣ روایات معتبر متعددی آمده است که پوشیدن لباس سیاه مکروه است .آن روایات مورد استدلال راشیخ حر عاملی از کتاب شیخ صدوق نقل می کند
📚الفقیه،ج1 ص251
وصدوق روایت را به صورت مرسل وبدون سند نقل می کند.
اما طبق روایات شکی نیست که پوشیدن لباس سیاه مکروه است
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣اما در همان روایات پوشیدن لباس سیاه در برخی چیزها استثنا شده است مانند عمامه،عباو...
📚 الکافی،ج6 ص449
یکی از موارد استثنا از کراهت سیاه پوشی، سیاه پوشی در مصایب امامان است.
3⃣مرحوم علامه مجلسی روایت می کند:
"هنگامی که حسین به شهادت رسید زنان بنی هاشم لباس های سیاه وخشن پوشیدند"
📚بحار الانوار،ج45 ص188
ودر برخی روایات آمده است که هنگامی که براثر خطبه های آتشین امام سجاد وحضرت زینب یزید به خاندان هاشمی اجازه دادعزاداری کنند آنان لباس سیاه برتن کردند وبه مدت هفت روز عزاداری کردند
📚مستدرک الوسایل،ج3 ص327
🔎 @GhararGahShayeat
4⃣ابن ابی الحدید روایت می کند:
"حسن در سوگ علی ( علیهما السلام) جامه های سیاه بر تن کرد وبا همین جامه به میان مردم آمد وبرای انان خطبه خواند"
📚شرح نهج البلاغه،ج16 ص22
5⃣با توجه به همین روایات ایت الله العظمی مکارم می فرماید:
"با توجه به اینکه لباس مشکی سبب تعظیم شعائر می گردد کراهت آن تحت الشعاع قرار گرفته ورنگ استحباب به خود می گیرد"
📚احکام عزاداری،ص56
🔎 @GhararGahShayeat
6⃣میرزای نوری صاحب مستدرک می گوید:
"با توجه به این اخبار نتیجه میشود بر عدم کراهت پوشش سیاه یا رجحان آن در عزادای اباعبدالله "
📚مستدرک الوسایل،ج3 ص328
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634