هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
⭕لوح | اوج مصیبت در کربلا
🔸رهبرانقلاب: به نظر من اوج مصیبت در کربلا، شهادت علی اصغر و این طفل شش ماهه در آغوش پدر است... من وقتی ترسیم میکنم آن حالتی را که در خیمههای حسین بن علی علیهالسلام آن هیجان و ناراحتی را که به خاطر عطش این بچّه پیشآمدهبود، واقعا برایم قابل تحمّل نیست و طاقت نمیآورم. ۶۵/۰۶/۲۱
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
❌✅ از شایعه تا واقعیت | آیا مداحان معروف یزدی ممنوعالفعالیت شدهاند؟
🔹به تازگی برخی از صفحات توییتری شایعه کردند که از مداحی ۲ مداح سرشناس یزدی در هیأت «کوچه بیوک» جلوگیری بعمل آمده و حتی برخی شایعه کردند که آنها ممنوعالفعالیت شدند. این عده علت این موضوع را استفاده از کلمه آزادی در اشعارشان معرفی کردند.
🔹این شایعه درحالی دست به دست میشود که امروز مصطفی محسن زاده شایعه ندادن مجوز به آنها را در گفتوگو با روزنامه آفتابیزد رد کرد.
🔹این مداح همچنین اضافه کرد: هیئت «آبشور» هم از گروه ما دعوت کردند که در آنجا نوحه خوانی کنیم که ما هم قبول کردیم و امسال آنچه را که قرار بود درهیئت کوچه بیوک اجرا کنیم در هیئت «آبشور» اجرا خواهیم کرد.
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
◾️بسم الله الرحمن الرحیم
🖋 #قسمت_ششم
#آسیب_شناسی_هیئات
✍ یکی از مواردی که بسیار دیده شده است این است که قلاده بر گردن میبندند و صدای پارس کردن را اجرا میکنند.🐕🐕😳😳😳
👈وابتدا عرض کنیم اینکه بزرگان ما خود را کلب آستان اهل بیت علیهم السلام میدانستند و میدانند با قلاده بستن و پارس کردن تفاوت دارد از زمین تا عرش الهی 👉
👈 خیلی از بزرگان ما خود را با نام کلب خواندند ولی هیچکدام قلاده نبستند عوعو کنند.
🔰۱-نه عرض ارادت در بر دارد. نه ریشه ای در قرآن و روایات دارد.
🔰۲- کار سبکی است و هیچ مرجع تقلیدی اجازه چنین کاری نداده است.
یکی از دوستان گفتند: ما اگر عوعو میکنیم آن عوعو همان تسبیح خدا است 😠😳
👈 هر شیء که الله متعال خلق نموده تسبیح خدا را انجام میدهد بلاشک.
اما هر موجودی به زبان خود تسبیح میکند آیا کسی دیده سگی مانند انسان سخن بگوید ؟
👈 چون سگ به لسان خود حمد خدا میکند من باید تشابه به سگ پیدا کنم و عوعو کنم ؟😶😏😳
👈 اگر ذکر خدا است چرا در بین دو نماز عوعو نمیکنند ؟ مگر ذکر خدا نیست ؟ 🤔🤔🤔🤔
ما نمیتوانیم منویات خودمان را وارد عزاداری کنیم بعدم قید شعائر بزنیم هرکسم مخالف بود او را لعن کنیم
👈 #هو کشیدن
👈 ارتباط «هو هو» کشیدن صوفیه و غلات با دشنام دادن به امیرالمؤمنین علیه السلام
👈 «بقی من آثار السّب الی يومنا هذا فأهل ديار بكر و الشام يقولون من السّبة الی السّبة و مؤذنوا إصفهان يقولون بالليل هو هو»
ترجمه: بعضی از آثار دشنام دادن به امیرالمؤمنین علیه السلام تا امروز باقی مانده است مثلاً اهل دیاربکر و شام می گویند: از سبة تا سبة و مؤذن های اصفهان در شب می گویند: هو هو.
📚 مثالب النواصب، ابن شهرآشوب، ج 1، ص262 ، چاپ دار الوفاق الوطنی، بغداد
👈 «لعنت بر خاندان رسول میکردند بر جمله منبرها و منارها در مدت سيزده سال كه خروج ابو مسلم بود و استيصال ايشان مىكرد هر شهر كه درين مدت ابو مسلم بدان نرسيد هم بر آن عادت لعنت مىكردند و خوارزم و رى هزار ماه هر روز هزار دينار زر سرخ مىدادند و هرگز لعنت نكردند و اهل اسفراين و اصفهان برين پنجاه ماه زيادت بكردند و چون ظاهر نتوانستند كردن در اصفهان بعد از بانك نماز گفتندى هو هو، و آن مناره هو هو را در زمان عبد اللطيف خجندى خراب كردند و در اسفراين همچنان در زمان ما نيز بعد از بانك نماز سحر مؤذن گويد سنت سنت و آن قوم چون اين شنوند لعنت بر خاندان كنند ...»
📚 تبصرة العوام في معرفة مقالات الأنام (زبان فارسی) ، محمد بن حسین رازی، نشر اساطیر، ص 101
✍ دوم : تشابه به صوفیه است.
👈 دوستان میگویند : اگر به این باشد آنها نفس میکشند پس ما نفس نکشیم. چون شباهت پیدا میکنیم.
👈 وقتی یک عملی شد شعائر گروهی و علامت و نماد آن گروه شد و شناخت آن گروه به آن علامت شد.
هر کس الان در خیابان بگوید هو همه میگویند #درویش است.
وقتی هو شد نماد صوفیه و دراویش شد و خواسته یا ناخواسته عمل آنها را انجام دادند و شما را جز آنها بدانند میشود تشابه و تشابه به کفار #حرام است.
پس نه تنها👈 هو کشیدن فضیلتی ندارد بلکه حرام هم می باشد👉 چون که تشابه به دشمنان اهل بیت علیهم السلام است.
ادامه دارد!
✍ فرهنگ داورپــنـــاه
⚜💕مجله مجازی عقیق💕⚜
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
رزق بکاء و زیارت و شفاعت و خونخواهی سیدالشهدا(علیه السلام)، رزق برائت از دشمنان ایشان، رزق آمادگی جهت حضور در لشکر امام زمان(علیه السلام)، رزقهایی هستند که موسم تقسیمشان ایام محرم است.
در وقت دیگر این روزیهای الهی به راحتی در دسترس نیستند؛ لذا باید مترصد باشیم رزقهای مخصوص محرم را از دست ندهیم
سید محمدمهدی میرباقری
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از هماهنگی قرارگاه
شماره شبهه:2660
🔆متن شبهه:
برخی شبهه می کنند که چرا امام حسین در زمان معاویه قیام نکرد ؟معاویه که از یزید بدتر بود.میگن نعوذ بالله یزید چون به امام #حسین پول نداد امام حسین قیام کرد!
🔆پاسخ شبهه:
🔮 با وجود وضع اسفناکى که در زمان تسلط معاویه حکم فرما بود، بنابر ملاحظات فراوان، قیام و انقلاب مسلحانه در آن زمان نه مقدور بود و نه مفید. دو عامل زیر را مى توان مهم ترین موانع قیام امام حسین(علیه السلام) در زمان حکومت #معاویه شمرد ؛
1⃣ پیمان صلح امام حسن(علیه السلام) با معاویه ؛ اگر حسین بن على(علیهما السلام) در زمان معاویه قیام مى کرد، معاویه مى توانست از پیمان صلحى که با امام حسن(علیه السلام) بسته و مورد تایید حسین بن على(علیهما السلام) نیز قرار داشت، به منظور متهم ساختن حسین بن على(علیهما السلام) بهره بردارى کند؛ زیرا همه مردم مى دانستند که امام حسن و امام حسین متعهد شده اند تا زمانى که معاویه زنده است سکوت کرده به حکومت او گردن نهند، حال اگر حسین(علیه السلام) بر ضد معاویه قیام مى کرد، امکان داشت #معاویه او را شخصى فرصت طلب و پیمان شکن قلمداد کند.
🔮البته مى دانیم که امام حسین(علیه السلام) پیمان معاهده خود را با معاویه، پیمانى لازم الوفا نمى دانست؛ زیرا این پیمان از روى آزادى و میل و اختیار صورت نگرفته بود، بلکه پیمانى بود که تحت فشار و اجبار، و در شرائطى صورت گرفته بود که بحث و گفتگو فایده اى نداشت، بعلاوه خود #معاویه آن را نقض کرده و محترم نشمرده بود و خود را به رعایت آن ملزم نمى دانست، بنابراین چنین عهد و پیمانى، اگر هم در اصل صحیح و معتبر بود، حسین بن على(علیه السلام) مقید به آن نبود؛ زیرا خود معاویه آن را زیر پا گذاشته و در نقض آن از هیچ کوششى فرو گذار نکرده بود، اما در هر حال معاهده صلح، مى توانست دستاویز تبلیغاتى معاویه در برابر قیام احتمالى حسین(علیه السلام) قرار گیرد.
از طرف دیگر، باید دید در برابر قیام احتمالى او اجتماع چگونه قضاوت مى کرد؟
پیداست اجتماع زمان امام حسین(علیه السلام) اجتماعى بود که حال قیام و انقلاب نداشت و شمشیر جهاد به آب عافیت شسته بود. طبعاً چنین اجتماعى عافیت طلبى خود را چنین #توجیه مى کرد که حسین(علیه السلام) با معاویه پیمان بسته است و باید به آن وفا کند.
بنابراین اگر امام حسین(علیه السلام) در زمان معاویه قیام مسلحانه مى کرد، معاویه مى توانست آن را به عنوان یک شورش غیر موجه و برخلاف مواد پیمان صلح بین طرفین معرفى کند و چون جامعه آن روزجامعه اى بود که حال قیام و انقلاب نداشت، طبعا منطق معاویه را تایید مى کرد.
2⃣ ژست دینی معاویه ؛ قیام امام حسین(علیه السلام) در زمان یزید، چنان پرشور و مهیج بود که خاطره آن در دلهاى مردم جاوید مانده است و چنانکه مشاهده مى کنیم پس از قرون متمادى، هنوز هم مردم، قهرمانان کربلا را براى خود نمونه و سرمشق قرار مى دهند و در ابراز #قهرمانى و فداکارى از آنهاالهام مى گیرند، ولى به گمان قوى اگر امام حسین(علیه السلام) در زمان معاویه قیام مى کرد، قیام او داراى چنین شور و حماسه اى نمى شد. راز این مطلب را باید در نفوذ و شیطنت و بازیگرى معاویه، و روش خاص او در حل و فصل مشکلات جستجو کرد.
گر چه معاویه عملا اسلام را تحریف کرده، حکومت اشرافى اموى را جایگزین خلافت ساده و بى پیرایه اسلامى ساخته و جامعه اسلامى را به یک جامعه غیر اسلامى تبدیل کرده بود، اما او این مطلب را به خوبى درک مى کرد که چون به نام دین و خلافت اسلامى حکومت مى کند، نباید مرتکب کارهایى بشود که مردم آن را مبارزه با دین - همان دینى که به نام آن حکومت مى کند- تلقى نمایند، بلکه او لازم مى دید همیشه به اعمال خود، رنگ #دینى بدهد تا اعمال وى با مقامى که دارد، سازگار باشد، و آن دسته از کارهایى را که مشروع جلوه دادن آنها مقدور نیست در خفا انجام دهد.
پاره اى از اسناد و شواهد تاریخى نشان مى دهد که معاویه فردى بی دین بوده و به هیچ چیز اعتقاد نداشته است؛ به طورى که «مغیره بن شعبه» معلوم الحال و بى بند و بار، از سخنانى که در بعضى از مجالس خصوصى معاویه، از خود وى شنیده بود، اظهار تاسف و اندوه کرده مى گفت:«معاویه #خبیث ترین افراد مردم است.»
ولى با وجود اینها، همین روش معاویه در تظاهر به برخى از ظواهر دینى، درک ماهیت او را براى عامه مردم مشکل ساخته بود.
معاویه براى آنکه به منصب و مقام خود، رنگ مذهبى بدهد، از اوضاع و شرائط به خوبى بهره بردارى مى کرد. او از یک طرف خون خواهى عثمان را عنوان مى ساخت و از طرف دیگر پس از جریان #حکمیت و همچنین به واسطه صلح با امام حسن(علیه السلام) و بیعت مردم با وى، خود را در افکار عمومى شایسته خلافت قلمداد مى کرد.
🔆ادامه پاسخ در پست بعدی 👇
@GhararGahShayeat
هدایت شده از هماهنگی قرارگاه
🔆ادامه پاسخ به شبهه:2660
بنابراین اگر امام حسین(علیه السلام) در زمان او قیامى مسلحانه به راه مى افکند، وى به سهولت مى توانست آن را در افکار عمومى یک اختلاف #سیاسى و کشمکش بر سر قدرت و حکومت معرفى کند، نه قیام حق در برابر باطل
📚 سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(علیه السلام)، قم، 1390 ش، چاپ بیست و سوم، ص 147
👌از سوی دیگر يزيد براساس تعليمات مسيحيّت پرورش يافته بود وقلباً به
آن تمايل داشت واز طرفي جواني ناپخته، شهوت پرست، #خودسر، خوشگذران، عياش، فاقد دور انديشي واحتياط بود .
📚مروج الذهب ج 3 ص 77
تفاوتي كه پدر با پسر داشت، در اينجا بود كه پدر به ظاهر پاي بند به اسلام بود، ولي فرزند او پس از رسيدن به حكومت نتوانست حتي به صورت ظاهر خود را ديندار وبا ايمان بنمايد ، وي آشكارا مقدّسات اسلامي را زير پاي ميگذاشت ودر راه ارضاي شهوات خود از هيچ چيز فرو گذار نكرد. رسماً شراب ميخورد ودر شب نشينيها وبزمهاي اشرافي به باده گساري ميپرداخت وبي باكانه اشعاري ميسرود كه ترجمه آنها چنين است: «ياران هم #پياله من برخيزيد! وبه نغمه مطربان خوش آواز گوش دهيد وپيالهها را پي در پي سركشيد، نغمه دلپذير ساز وآواز، مرا از نداي اللّه اكبر واز شنيدن بانگ اذان باز ميدارد ومن حاضرم حوران بهشتي را با نيم خورده ظرف شراب عوض كنم».
📚تذکره الخواص ص 291
👌هم اوعلناً به مقدّسات اسلام #توهين ميكرد، گرايش خود را به آيين مسيحيت
پنهان نمي داشت ومي گفت: «اگر شراب در آيين احمد حرام است تو آن را به آيين مسيح بن مريم بنوش» .
📚تتمه المنتهی ص 43
دربار يزيد، كانون فساد وگناه بود وآثار شوم آن حتي به اماكن مقدسي همچون مكّه و مدينه رسيده بود .
📚مروج الذهب ج 3 ص 77
در اين هنگام بود كه حسين بن علي (عليه السلام) شرايط را براي انقلاب و نهضت كاملاً آماده ديد، زيرا ديگر مزدوران بني اميه نمي توانستند هدفهاي قيام حسين بن علي (عليه السلام) را در افكار #عمومي دگرگونه جلوه دهند وآن را كشمكشي بر سر قدرت وسلطه قلمداد كنند، زيرا تودهها به چشم خود ميديدند كه رفتار حكومت بر ضد موازين ديني وتعاليم الهي است وهمين مطلب مجوّز آن بود كه حسين (عليه السلام) ياران راستين اسلام را از گوشه وكنار جهان پيرامون خود فرا خواند وبر ضد حكومت قيام كند; قيامي كه هدف از آن احياء اسلام و سنن ديني، نه تصاحب خلافت وقدرت بود. پس از شهادت حسن بن علي (عليه السلام) در سال پنجاه هجري، شيعيان عراق جنبش خاصي از خود نشان دادند وبا حسين (عليه السلام) به مكاتبه پرداختند واز امام درخواست كردند كه معاويه را از حكومت خلع كند ، امام در پاسخ آنان ياد آور شد كه او با معاويه عهد وپيماني دارد ونمي تواند آن را بشكند.
📚حیاه الامام الحسین ج 2 ص 229
👌پس از درگذشت معاويه، امام حسين (عليه السلام) در نيمه رجب سال شصت، وقتي موانع شرعي را منتفي ديد وشرايط را براي #قيامي مفيد وسازنده آماده تشخيص داد، در پاسخ دعوت مردم عراق حرکت قیام را آغاز کرد .
📚نگاهی به زندگانی امامان معصوم ، سبحانی ، ص 127
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از ذره بین 🔍
روز شمار محرم:روز هفتم
✍در اين روز عبيدالله بن زياد نامهاي به نزد عمربن سعد فرستاد و به او دستور داد تا با سپاهيان خودبين امام حسين (ع) و اصحابش و آب فرات فاصله ايجاد كرده و اجازه نوشيدن حتي يك قطره آب را به امام ندهند، همانگونه كه از دادن آب به عثمان بن نعمان خودداري شد.
✍عمربن سعد نيز فوراً عمروبن حجاج را با پانصد سوار در كنار شريعه فرات مستقر كرد و مانع دسترسي امام حسين (ع) و يارانش به آب شدند و اين رفتار غيرانساني سه روز قبل از شهادت حضرت صورت گرفت در اين هنگام مردي به نام عبدالله بن حصين ازدي كه از قبيله بجيله بود فرياد برداشت كه اي حسين! اين آب را ديگر سان رنگ آسماني نخواهي ديد! بخدا سوگند كه قطرهاي از آن را نخواهي آشاميد تا از عطش جان دهي!
✍امام حسين (ع) فرمود: خدايا! او را از تشنگي بكش و هرگز او را مشمول رحمت خود قرار مده! حميد بن مسلم ميگويد به خدا سوگند كه پس از اين گفتگو به ديدار او رفتم در حالي كه بيمار بود، قسم به آن خدايي كه جز او پروردگاري نيست، ديدم كه عبدالله بن حصين آنقدر آب ميآشاميد تا شكمش بالا آمد! و باز فرياد ميزد العطش! باز آب ميخورد تا شكمش آماس ميكرد ولي سيراب نميشد و چنين بود تا جان داد.
✍در اين روز بود كه خبر رسيدن مسلم بن عوسجه كه شبانه از كوفه به كربلا آمده و خود را به سپاه امام رساند، اصحاب و ياران را خوشحال و شادمان كرد مسلم اولين شهيد عاشوراست كه در حمله نخست به شهادت رسيد. پيرمردي بزرگوار از طايفه بنياسد و از چهرههاي درخشان كوفه و از هواداران اهل بيت (ع) بود از اصحاب پيامبر (ص) و از مسلمانان باسابقه به شمار ميرفت و از آن حضرت هم روايت شده است كه پارسا، شجاع و سواركاري نامي بود.
⚜مجله مجازی عقیق⚜
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
🕌 در محضر امام.روح الله ( 396 )
حق را باید گرفت و انتظار آن که جهانخواران ما را یاری کنند بی حاصل است. امروز روز حضور در حجله جهاد و شهادت و میدان نبرد است، روز نشاط عاشقان خداست ، روز جشن و سرور عارفان الهی است، امروز روز نغمه سرایی فرشتگان در ستایش انسان های مجاهد ماست.
📖 صحیفه امام؛ جلد 21؛ صفحه 12
👈 پیام امام خمینی(ره) به مناسبت انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی
📆 مورخ:1357/01/11
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🕊 ماجرای سوختن کبوترها در مراسم عزاداری چیست؟
🔹از روز گذشته فیلمی دردناک از سوختن تعدادی کبوتر در حاشیه یکی از مراسم عزاداری محرم در فضای مجازی منتشر شد که واکنش شدید کاربران فضای مجازی را درپی داشت.
🔹اما بررسی ها نشان میدهد که این اتفاق تلخ ۴ سال پیش و در استان زنجان رخ داده اما اصلا هدف این مراسم سوزاندن کبوترها نبوده، بلکه اشتباه سهوی این حادثه را بوجود آورده است.
🔹مجید غضنفری فعال محیط زیست هم در توضیحاتی در اینستاگرامش نوشت: بنابرپیگیری شخصی چندین سال قبل و بر اثر قصور و اهمال مسئول دکورهای مراسم و عدم هماهنگی وی با افرادی که وظیفه داشته اند چادرها را به آتش بکشند، به وجود آمده و قبل از اینکه پرندهها از محوطه خارج شوند، چادرها به آتش کشیده شد.
🔹همچنین مشخص شد که در همان زمان مدیران هیأت و حسینیه مورد توبیخ قرار گرفته اند.
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
#فهمیدن_محرم
💢قاتلین یا خاذلین؟
در حادثه کربلا، تکلیف قاتلان مشخص است، #امروز شاید گله کردن از قاتلان حسین(ع) که چرا او را به شهادت رسانیدید کار کاملی نباشد.
قاتل، قاتل است.
✅اما سوال این است، چگونه #حسین به دست قاتلان افتاد؟
پاسخ مورد غفلت ماست، مهمتر از #قاتلان کربلا، باید به #خاذلان پرداخت.
✅خاذلان کسانی هستند که نشستند و نگاه کردند.
زینب(س) هم عصر عاشورا به عمر سعد فرمود: تو داری نگاه میکنی و حسین(ع) را میکُشند؟
یعنی تو هم از #خاذلین هستی.
این است که حسین(ع) به آنها میفرماید: «به خدا قسم، یاری نکردن(نامردی و عهدشکنی) در خون شماست»
📚ارشاد مفید/2/ 112
✅خاذلان کسانی بودند که خودشان #حسین را دعوت کردند اما گوشه ای نشستند و فقط نظاره گر بودند...
#مباهله_قرن_21
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
سید احمد خمینی : دلیل حضور من در جایگاه ویژه لباس روحانیتی است که بر تن دارم. قطعا بالاتر دیدن خودم از سایر مردم امری اشتباه و غلط است. نقد به حضور من در جایگاه ویژه وارد است و من از این بابت عذر خواهی میکنم 🙏
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
#فکر_کردن_درد_دارد
💢قاتلان حسین(ع)
چرا #سیاست_شناسی مهم است؟
✅در تاریخ صدر اسلام، با دو گروه مواجه هستیم که بیشتر از آنها شنیده ایم:
#خوارج و #معاویه (اهل شام)
این هر دو گروه، در تغییر و تحریف مسیر اسلام اثرگذار بوده اند و هنوز هم #افکار آنها حیات فکری دارد (داعش).
✅اما علی(ع) فرمود بعد از من #خوارج را #نکشید زیرا آنها حق طلبانی احمقند و در دین شناسی دچار حماقت شده اند، از سوی دیگر حضرت، توصیه و سفارش به دفع خطر #معاویه میکنند، و دشمن اصلی آنها را اهل شام میدانند نه خوارج.
✅علت چیست؟
باوجود خشک مغز بودن و جمود شدید #خوارج چرا امیرالمومنین، معاویه را خطرناکتر میداند؟
پاسخ این پرسش مهم را در #سیاست باید جست، معاویه و عمر وعاص، برخلاف خوارج به شدت و زیرکانه اهل سیاست ورزی بودند و از عدم اطلاع مردم بیشترین سود را میبردند.
✅اگر تاریخ سیاسی و عملکرد #معاویه را مورد مطالعه قرار دهید، به این نتیجه خواهید رسید که اگر #مردم در عرصه سیاست خام و بی بصیرت باشند، چگونه مورد بهره برداری قرار میگیرند و به قاتلان حسین(ع) تبدیل میشوند
✅کسانی که دین را بدون آگاهی سیاسی به مردم معرفی میکنند، متوجه این خطر بزرگ نیستند که #سیاست_معاویه_صفتان در نهایت به گودال قتلگاه ختم میشود.
مردمی که سیاست ندانند مورد بهره برداری قرار میگیرند.
#علیرضا_زادبر
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
◾️بسم الله الرحمن الرحیم 🖋 #قسمت_ششم #آسیب_شناسی_هیئات ✍ یکی از مواردی که بسیار دیده شده است این
◼️ بسم الله الرحمن الرحیم
🖋 #قسمت_هفتم
#آسیب_شناسی_هیئات
✍ هیچکس مخالف شور خوانی و نو آوری در سبک نیست.
اینکه در طول این سالها مداحی ها سبک های خود را تغییر دادند درست است. اما محتوای سبک و شعر هم مهم است
قدیم الایام چای ریز هیئت و مستمعین اشعار بلند و پرمحتوای عمان سامانی ، پروانه ، چایچی و... بلد بودند و مادحین و اشعاری سنگین و زیبا در منقبت و مصیبت اهل بیت علیهم السلام میخواندند و می سرایدند.
👈 اما امروز محتوای شعرها عوض شده است تمام اشعار در این چند جمله خلاصه میشود.
👈 من به شور و شینم، من دارم پرواز میکنم دور گنبد ، چه چشای خوشگلی داری ، قربون چشمای نازت برم 😳،
👈 میخواهید شور بخوانید بخوانید اما اشعار پر محتوا و سنگین بخوانید👉
. مستمعین هم سطح توقعشان پایین آمده هر آنچه بخوانند میگویند قشنگ است 😢
👈 چون اشعار قدیمی را گوش نداده.
اشعاری که حاج اکبر ناظم میسرود.
اشعاری سنگین و زیبا مانند:
فنادُ عباس یا ایها الناس /انی انابن المرتضی حیدر کرار / مولای یا حسین سید کونین / پروانه شمع سر ولی اله ابرار
👈 سلام ما سلام ما به کربلای اطهرت
سلام ما سلام ما به اشک گرم دخترت
بود صاحب همتی در نشاتین / همقدم عباس را بعد از حسین
بود اندر خیمه فخر انام / کودکی شش ماهه اما تشنه کام / شیر دل بود و لبی پر نوش داشت / در رگش خون حسینی جوش داشت /
🔸قدیم نام ابی عبدالله علیه السلام را با قداست میبردن شور هم میگرفتند و میگفتند حسین
الان میگویند دیسین بیسن اوسین 😱😱😱😱😱😱😱😱😱
🔸 اشعار و سبکهای در شان اهل بیت علیهم السلام را از مادحین و شعرا بخواهیم ...
👈 این تمام حرف ما بود و هست و خواهد بود....
✍ فرهنگ داورپــنـــاه
⚜مجله مجازی عقیق⚜
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
والله العالم
شماره شبهه:2661
🔆متن شبهه:
مگه امام حسین و یارانش تو جنگ پیروز نشدن؟
خب پس چرا عزاداری میکنیم
باید جشن بگیریم
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣اگه قرار به استدلال این شکلی باشه، اصلا گریه و عزاداری حتی برای از دست دادن نزدیکانمون رو هم باید تعطیل کنیم.
چون در اصل امانت خدا رو بهش برگردوندیم و این جای خوشحالی داره نه جای گریه.
2⃣"استاد شهید مطهری نیز به این پرسش در کتاب حماسه حسینی، به صورت مفصل پاسخ داده؛ ایشان از جمله چنین نوشته ... شهادت، موفقیت است نه شکست. مگر نه این است که على علیه السلام همواره آرزوى شهادت مىکرد و مىگفت: «لالْفُ ضَرْبَةٍ بِالسَّیْفِ اهْوَنُ عَلَىَّ مِنْ میتَةٍ عَلى فِراشٍ ...» ، مگر نمىگفت: «وَ اللَّهِ لابْنُ ابى طالِبٍ انَسُ بِالْمَوْتِ مِنَ الطِّفْلِ بِثَدْىِ امِّهِ»؟! مگر بلافاصله پس از ضربت خوردن از ابن ملجم نگفت: «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَةِ»؟! مگر در وقتى که در بستر افتاده بود نگفت: «... وَ ما کُنْتُ الّا کَقارِبٍ وَرَدَ وَ طالِبٍ وَجَدَ»؟! مگر سید الشهداء نگفت: «وَ ما اوْلَهَنى الى اسْلافِى اشْتیاقَ یَعْقوبَ الى یوسُفَ»؟! مگر نگفت: «لا ارَى الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ لَا الْحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ الّا بَرَماً»؟!
3⃣ ولی این مطلب را با مقیاس دیگرى هم باید سنجید و آن، مقیاس اجتماعى است. ... اسلام یک سلسله حبّ و بغضهاى منطقى دارد. دستور ائمه اطهار به اقامه عزاى حسین بن على علیه السلام- به خاطر تشفّى قلب حضرت زهرا فى المثل نیست، حضرت زهرا أَجَلُّ شأناً از این امور است؛ براى احیاء نیت حضرت سید الشهداء و حضرت زهراست.
از این جهت اظهار تأثر مىشود که چرا چنین حادثهاى واقع شد. به منزله «آخ» است که مبادا تجدید شود. براى تقویت روح مبارزه است.
@GhararGahShayeat
4⃣ البته تجلیل شهادت و جشن شهادت نیز اگر به شکل معنوى و اخلاقى باشد نه آنطور که فعلًا در عید کریسمس معمول است، ممکن است تشویق به جهاد در او باشد؛ اما تشویق به تنهایى کافى نیست؛ حبّ و بغض باید با هم توأم باشد تا روح مبارزه در شخص پیدا بشود. احیاء روح مبارزه به این است که مظاهر ظلم و کفر همواره در برابرمان فرض شود و به آنها لعن و نفرین شود و آرزوى قطع و قمع آنها تلقین گردد، همانطور که در رَمْى جمرات همیشه ما باید شیطان را مجسم فرض کنیم و به او سنگ پرتاب کنیم. غرض این نیست که آرزوى مردن فقط تلقین شود. آرزوى مردن فقط خوب نیست. غرض آرزوى شهادت است. آرزوى شهادت وقتى محقَّق میگردد که انسان خود را در مقابل صف مخالف ببیند و از پیشرفت آنها و عملى شدن نقشه آنها در اجتماع متأثر گردد، و توأم با اشک شوق براى خوبان و سرمشقهاى عالى انسانیت، آتش خشمش براى مظاهر کفر و ظلم زبانه کشد. ...
5⃣پس شهادت را اگر به مقیاس فردى بسنجیم باید موفقیت بشماریم و جشن بگیریم و شادى کنیم، ولى اگر به مقیاس اجتماعى در نظر بگیریم باید از یک نظر آن را شکست جامعه بدانیم، جامعه اى منحط که خود سید الشهداء فرمود: «وَ عَلَى الْاسْلامِ السَّلامُ اذْ قَدْ بُلِیَتِ الْامَّةُ بِراعٍ مِثْلِ یَزیدَ» و امثال این کلمات؛ و از نظر مصالح اجتماعى و تجدید و احیاء روح مبارزه و نبرد در راه حق البته ایجاد مکتب گریه و تأثر، مؤثرتر و مفیدتر است.
مجموعه آثار استاد شهید مطهری (حماسه حسینى(1 و 2)، ج17، ص 567- 568
6⃣همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این پرسش که: " چرا سوگوارى میکنیم؟! میگویند اگر امام حسین علیه السلام پیروز شد، پس چرا جشن نمىگیریم؟ چرا گریه مىکنیم؟ آیا این همه گریه در برابر آن پیروزى بزرگ شایسته است؟"، نوشته است: آنها که این ایراد را مطرح میکنند، «فلسفه عزادارى» را نمیدانند و آن را با گریه هاى ذلیلانه اشتباه میکنند.، آنگاه گریه را به چهار قسم: 1- گریه شوق، 2- گریه عاطفى، 3- گریه پیوند با هدف و 4- گریه ذلّت و شکست) تقسیم کرده و با ذکر تعریف و مثال برای هر کدام، افزوده است: هرگز براى امام حسین علیه السلام چنین گریه اى (گریه ذلّت و شکست) مکن که او از این گریه بیزار و متنفّر است؛ اگر گریه مىکنى، گریه شوق، عاطفه، و پیوند با هدف باشد. ولى البته مهمتر از سوگوارى، آشنایى با مکتب امام حسین علیه السلام و یاران او، و پیوستگى عملى به اهداف آن بزرگوار و پاک بودن و پاک زیستن و درست اندیشیدن و عمل کردن است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
✳️ پلیس کربلا درگیری زائران ایرانی وعراقی را تکذیب کرد
شایعات منتشر شده از سوی تفرقه افکنان، در خصوص بروز درگیری میان شهروندان ایرانی و عراقی در کربلا از سوی پلیس این شهر تکذیب شد./ ایرنا
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
#تحریفات_عاشورا ( قسمت چهارم ) ﴾﷽﴿ ✒دامادی حضرت قاسم علیه السلام 📚از این بالاتر می گوید در همان
#تحریفات_عاشورا
( قسمت پنجم )
✍ و می گویند حضرت فرمود من در همین جا میخواهم دخترم را برای پسر برادرم عقد بکنم و یک شکل از عروسی هم که شده است من در اینجا راه بیاندازم.
✍ یکی از چیزهایی که از تعزیه خوانی های قدیم ما هرگز جدا نمیشد، عروسی قاسم نو کدخدا؛ یعنی نو داماد بود، در صورتی که این در هیچ کتابی از کتاب های تاریخی معتبر وجود ندارد.
👈ادامه دارد........
📚 منبع حماسه حسینی؛ استاد شهید مطهری
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
⚜مجله مجازی عقیق⚜
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93