فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲الهی آمین🤲
🌸🌹🌸🌹🌸🌹
10.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❣در نامه حضرت مهدى (عج) آمده است:
اما ظهـور فـرج مربوط به خــداست و وقت تعيين كنندگان دروغ گفته اند.
📚بحارالانوار 53: 181.
#کلیپ
#امام_زمان
|
✍قدم هایی برای خودسازی یاران امام زمان (عج)
⇦قدم اول: نماز اول وقت
⇦قدم دوم:احترام به پدرومادر
⇦قدم سوم:قرائت دعای عهد
⇦قدم چهارم: صبر در تمام امور
⇦قدم پنجم:وفای به عهدباامام زمان(عج)
⇦قدم ششم:قرائت روزانه قرآن
⇦قدم هفتم:جلوگیری ازپرخوری وپرخوابی
⇦قدم هشتم: پرداخت روزانه صدقه
⇦قدم نهم:غیبت نکردن
⇦قدم دهم:فرو بردن خشم
⇦قدم یازدهم:ترک حسادت
⇦قدم دوازدهم:ترک دروغ
⇦قدم سیزدهم:کنترل چشم
⇦قدم چهاردهم:دائم الوضو
-------------------------------------------------
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀
#یاصاحب_الزمان❣
تاڪیدلمنچشمبهدرداشتهباشد
اۍڪاشکسی ازتوخبرداشتهباشد
آنبادڪهآغشتهبهبوینفستوستـــ
ازڪوچهیماڪاش گذرداشتهباشد
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
شبت بخیر ای حرمت شرح پریشانی ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رابطه ی امام زمان با مؤمنین و مسلمین چگونه است؟
سخنران استاد عالی
🔴 روح ناآرام
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ
صف های نماز جماعت بسته شده بود و همه آماده شنیدن اذان بودند. ناگهان مردی با چهره ای نگران در حالی که سرش را پایین انداخته بود، در کنار پیامبر (ص) به زمین نشست، اما خجالت می کشید به چهره او نگاه کند.
پیامبر (ص) با مهربانی نگاهی به او کرد و آماده شنیدن حرف هایش شد. مرد به آهستگی و با صدای لرزان گفت: «ای رسول خدا! من گناهی کرده ام که...». پیامبر (ص) دیگر به حرف های آن مرد گوش نداد و برخاست تا نماز را شروع کند.
مرد فکر کرد که بی موقع مزاحم آن حضرت شده است. به همین دلیل با شرمندگی بلند شد و به صف های نمازگزاران پیوست.
همین که نماز تمام شد به سرعت و قبل از آن که کسی به حضور پیامبر (ص) برسد، نزد او رفت و دو زانو نشست. پیامبر (ص) به چهره آن مرد نگاهی کرد. مرد که سرش پایین بود، گفت: «یا رسول الله! عرض کردم گناهی کردم که...».
پیامبر (ص) با مهربانی پرسید: «مگر اکنون با ما نماز نخواندی»؟ مرد جواب داد: «بله یا رسول الله»! پیامبر (ص) پرسید: «مگر به خوبی وضو نگرفتی»؟ مرد جواب داد: «بله یا رسول الله»! حضرت به آرامی گفت: «پس نمازی که خواندی کفاره گناه تو بود.»
به نقل از: تفسیر نمونه، ج 9، ص 268
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همسرانه / ثواب کمک به همسر
#امام_زمان
🔴 هرکس میخواهد مانند شهدا بمیرد..
🌕 پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
«مَن أحَبَّ أَنْ يَحْيَا حَيَاةً تُشْبِهُ حَيَاةَ اَلْأنْبِيَاءِ وَ يَمُوتَ مِيتَةً تُشْبِهُ مِيتَةَ اَلشُّهَدَاءِ وَ يَسْكُنَ اَلجِنَانَ اَلَّتِي غَرَسَهَا اَلرَّحْمَنُ فَلْيَتَوَلَّ عَلِيّاً وَ لْيوَالِ وَلِيَّهُ وَ لْيَقْتَدِ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدهِ فَإِنَّهُمْ عِتْرَتِي خُلِقُوا مِنْ طِينَتِي»
هر كه دوست دارد مانند پیغمبران زندگی کند و مانند شهیدان بمیرد و در بهشتی که خدای رحمان آفریده ساکن شود، باید از علی علیه السلام پیروی کند و با دوست او دوستی کند و به امامان پس از وی اقتدا کند؛ زیرا ایشان عترت من هستند و از طینت من آفریده شدهاند.
📗الکافي، ج ۱، ص ۲۰۸
در این روزگار غیبت پیروی از علی علیه السلام چیست؟ چگونه باید علی را یاری کرد؟ این پیام امیرالمومنین صلوات الله علیه است: «از مهدی من پیروی کنید و او را یاری کنید»! مولای من کسی که برای ظهورت دعا میکند تو را یاری نموده و از تو پیروی کرده؛ پیروی از تو همان پیروی از علی است! یاری کردن تو همان یاری کردن علی است؛ زیرا ولایت تو همان ولایت علی ا
🔴 خطبه فدک و اهداف ایراد آن
استاد باقر مقدسي گويد: چندين هدف براي پافشاري و سختگيري حضرت زهراء در موضعگيري ويژهاش ميتوان در نظر گرفت:
اول: حضرت زهرا ميخواست حق غصب شده خود را بازگرداند و اين يك امر طبيعي براي هر انساني كه حق پايمال شده خود را از هر راه مشروع مطالبه كند.
دوم: حزب حاكم روي تمام حقوق سياسي بنيهاشم دست گذارده و تمام امتيازات مادي و معنوي آنان را لغو ساخته بود، اين عمر بن خطاب است كه به ابن عباس ميگويد: آيا ميدانيد كه چه چيز باعث شد بعد از محمد(ص) قومتان توجهي به شما نكنند؟آنان از اينكه نبوت و خلافت در شما جمع شود و بدينوسيله بر قوم خود فخر و مباهات كنيد خوششان نميآمد لذا قريش براي خود فكري كرد و به نتيجه رسيد که نسبت به اموال نيز بنيهاشم را از فدك و ميراث و خمس (يعني سهم ذويالقربي) محروم ساخته و آنان را مانند ديگر مردم به حساب آوردند.
سوم: حضرت زهرا با اصرار و پافشاري نسبت به فدك هدفش آن بود كه زمينه را براي شوهرش در مطالبه حق پايمال شدهاش آماده سازد و در واقع فدك و خلافت با يكديگر همراه و در يك مسير قرار گرفته بود،چنانكه بعدها كلمه «فدك» عنوان بزرگتري پيدا كرد كه منحصر به يك سرزمين مزروعي كه در زمان رسول خدا محدود و معين بود نميشد بلكه موضوع فدك همپاي خلافت و تمام دفترچه و پرورنده اسلام شد.
چهارم: حضرت زهرا (س) با اين درگيري با ابوبكر ميخواست حال خود و موقعيت يارانش را براي مردم آشكار كرده و از حقيقت دستگاه خلافت براي آنان پرده بردارد تا حيات و نابودي هر كس به استناد دليل و بينه باشد و الا پاره تن رسول خدا (ص) قدر و منزلتش بالاتر و شان و مقامش والاتر از آن بود كه بخاطر دنيا،با شخصیتی همچون ابوبكر بر سر این موضوع جدل کند و لذا حضرت علي (ع) او را از اينكه به خاطر فدك با ابوبكر درگير شود منع نفرمود با اينكه او خود گوينده اين جمله بود كه «من فدك را ميخواهم چه كنم با اينكه فردا جايگاه هر كسي در قبر خواهد بود. به علاوه كه اميرالمومنين(ع) ميتوانست به اندازه اموالي كه از حضرت زهرا غصب شده از جاي ديگر به آن حضرت بدهد و او را از اين گرفتاريها باز دارد چون آن چه كه از ارث «بغيبغه» و «ابينيزر» به او رسيد بيش از فدك ارزش داشت و حضرت پيش از وفاتش آنها را وقف بر مستندان نمود