eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
85 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کتک خوردن یک زن سلطنت طلب در تجمع زن، زندگی، آزادی، هامبورگ 🔸واقعا این جماعت دیگه شورش را در آورده اند، آبروی ما ایرانی ها را دارند می برند! آخه سر چی دارین دعوا می کنید؟! 🔹مطمئن باشید حکومت دست شما ها نمی افتد آرام باشید روانبخش 🆔@Dailynotes20
همزمان با پخش سریال معاویه از شبکه MBC ، شبکه الشعائر وابسته به بیت شیرازی فیلم قاتل خلیفه دوم را با بازیگرانی از عراق، سوریه، لبنان و ایران در ماه رمضان به روی آنتن می‌برد. جریان شیعه انحرافی شیرازی در بین اهل سنت شناخته شده نیست و پخش این فیلم به اسم ایران در بین اهل سنت در حال بازنمایی است. برای مثال این سایت (احتمالا نزدیک به قطر) در تحلیل سطحی خود ساخت این فیلم را به ایران و جنگ چندوجهی ایران-سعودی منتسب کرده است. هرچند به عربستان هم طعنه زده است. سریال معاویه بیش از ۴ میلیون بار در هفته اخیر در گوگل جست و جو شده است. بعید نیست در ماه مبارک یک جنگ رسانه‌ای جدی شکل بگیرد. 🆔@Dailynotes20
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿 از آستانی که کلبُهم باسطٌ ذراعَیهِ بِالوَصیدم نمی‌روم، هست و نیستم را به استخوانی نمی‌فروشم... 🆔@Labkhandghalam
11.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظاتی با استاد مرحوم نادر طالب زاده مسجد محل تفکر است، مساجد باید از قبل از اذان صبح تا آخر شب باز باشند. مسجد را اگر بستید، جلوی خلاقیت را گرفتید. تنها کشوری هستیم در دنیا از کشورهای اسلامی که مساجد مان درش بسته است،اگر کسی ساعت ۱۰ یا ۱۱بخواهد در مسجد بیتوته کند ، این همه مستحب است در مسجد بنشینید فکر و اندیشه کنید. هیچ مسجدی در ایران اینکار را نمی کند. مسجد باید باز باشد ، چرا هیئت امناها همکاری نمی‌کنند ؟خادم میخواهد ؟ سه شیفت خادم بگذارید.از صبح تا شب چرا بعد از نماز وقرآن مردم رابیرون و مسجد را قفل میکنید. یک مقایسه کنید با تمام مساجد دنیا... 🆔@Dailynotes20
💢برای «که» بنویسیم؟ نوشتن، «ارتباط کتبی» با خوانندۀ اثر است و کلام تو، وسیلۀ ارتباط. اگر مقصودت به خواننده منتقل نشود، چه فایده؟ اگر با مخاطب، نتوانی رابطه برقرار کنی، از نوشتن چه سود؟ پس، شناخت مخاطب ضروری است. این‌که بدانی با چه کس رویارویی، خوانندگان سخن و شعر و مقاله و داستانت چه کسانی‌اند؟ بُرد و تأثیر نوشته‌ات تا چه حد است؟ اصلاً می‌خوانند یا فقط تو می‌نویسی؟ می‌خرند، یا فقط تو چاپ می‌کنی؟ می‌فهمند، یا تو فقط صفحه پر می‌کنی؟ ادبیات کودکان هم از همین مقوله است. بسیارند کسانی که برای «کودک» مطلب می‌نویسند، اما دنیای کودک را نشناخته‌اند. و بسیارند کسانی که شاعر شعر کودکانند، اما فضای کودکانه در شعرشان نیست، هر چند الفاظ بچگانه به کار برند. یعنی: مهم، شناخت حوزه واژه‌های کودکانه و دنیای خاص کودکان است و به زبان آنان و متناسب با فهم و درک و زمینۀ آنان سخن گفتن. کتابی هم که برای کودکان نوشته می‌شود، کافی نیست که فقط نامش کودکانه باشد یا تصاویر رنگی‌اش برای این قشر و «گروه سنی» گیرا و جاذب باشد. مفاهیم و محتوا را هم باید لحاظ کرد. باری... وقتی می‌نویسید، تصور کنید خوانندگان خویش را (از قشر‌ها و گروه‌های مختلف) که روبروی شما نشسته‌اند و با آنان حرف می‌زنی. «ارتباط مستقیم»!... مردم، امروز به چه چیزهایی نیاز دارند؟ خواستار چه مطالبی هستند؟ کدام مطالب و پیام‌ها و نوشته‌ها و تحقیق‌ها، برای امروز زندگیشان و زندگی امروزشان، کارساز و راهگشا و مفید است و از خواندن، بهره می‌برند؟... به راستی اگر این جهات در نظر نباشد، در «خلأ» نوشتن، و برای توده‌های انبوهی از «خوانندگان نامشخص» و نمی‌دانم در کجا و در چه سن و با چه شرایط نوشتن، چه دردی را دوا می‌کند؟ ناگفته نماند که: کار ادبی و هنری و شعر، ‌قدری باید ایهام‌ها و ابهام‌ها و رمز و راز و کنایه و تشبیه و توصیف و استعاره و زبان چند بعدی و قالب فوق عادی و سطح فوق معمولی و... داشته باشد. ولی تا چه حد؟... آیا حتی به قیمت تبدیل ادب و شعر و هنر، به ابزاری بی‌استفاده برای مردم؟ و به بهای بی‌مشتری و بی‌مستمع ماندن دستاوردهای ادبی و شعری؟ اگر بنا باشد «ادبیات» به صحنۀ زندگی هم بیاید و در متن حیات مردم جاری و ساری باشد، به معنای از دست دادن وجهه و صبغۀ ظریف و جالب و جاذب «صناعات» لفظی و معنوی نیست. اما... نباید فراموش کرد که کار قلمی، برای مردم و در خدمت حق و در ارتباط با خلق است. فاصله‌ها را باید پر کرد، ‌تا «ارتباط متقابل» میسور گردد. 🔹 استادجواد محدثی، کتاب «با اهل قلم» 🆔@Labkhandghalam
▪️یه آقای مهربون به اسم عراقچی گفته حاضره به تیم مذاکره‌کننده کمک کنه ای‌کاش ایشون زمان روحانی و مذاکرات برجام هم میومدن کمک تیم مذاکره‌کننده تا افتضاح تو تاریخمون ثبت نشه ✍️ مهندس خبرنگار 🆔@Dailynotes20
به نقل از دکتر محمد اسفندیاری؛ مایکل کوک یهودی، اسلام‌شناس دانشگاه پرینستون: از طرق آشنايي با معتزله که امر به معروف را اصلی از اصول دین می دانند با اسلام آشنا شدم.روزی دیدم مردی در متروی نیویورک، به زنی تعرض کرد با خود گفتم کاش جهان غرب مانند اسلام نهی از منکر داشت و شخصی به حمایت از این زن برمی‌خاست. جرقه ای به سرم زد و کتابی در طول ۱۵ سال به نام امر به‌معروف و نهی از منکر نوشتم با ۲۵۰۰ منبع!! جالب نیست؟! ✍آمیرزاهادی 🆔@Dailynotes20
دومین محفل گفت‌و‌گومحور فکرت با عنوان: ✅ پرسش و پاسخ مهمان ویژه: حجت‌الاسلام استاد حمید پارسانیا 📌و با حضور فرهیختگان و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی ⏰ یکشنبه 14 اسفند، ساعت 10:30 صبح مکان: قم، خیابان هنرستان، مؤسسه شناخت 👈 فکرت؛ رسانه اندیشه و آگاهی @HOWZAVIAN
♻️ بزرگترین خطر برای جمهوری اسلامی ! 🔰 در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمی‌کشند بلکه ماتش می‌کنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است. 🔻 اجانب دنبال این نیستند که رهبر ما را ترور کنند، دنبال این هستند که ماتش کنند، انفعال در او ایجاد کنند. درصدد این هستند که حرفش اثر نکند. فرمانش اثر نکند. یعنی راه‌های حرکت او را ببندند. تحرکش را ببندند. از هر راهی برود کیش بشود، از هر نقطه‌ای بخواهد حرکت کند راه‌ها را بر او ببندند. 🔻 آن‌ها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود اما واقع نشود. مثلا بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ تغییری نکند. بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که بودند باشد. اگر این طور شد، این بزرگ‌ترین ضرر است. 🔻 بزرگ‌ترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یک‌چیز دیگر از آب دربیاید. این «کیش» شدن است. اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم کار به اینجا بکشد. 📚 کتاب‌ تمثیلات‌ سیاسی‌ اجتماعی آیت الله حائری شیرازی- صفحه ۴ 🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اینقدر با بچه‌هایتان وَر نروید!🔸 تربیت یعنی کاری کنید که فطرت طرف آزاد شود. برای شکوفایی طبیعی انسان، باید مانع را برداشت. این‌که شما یک سری مطالب را به طرف تلقین کنید یا به او القاء کنید یا به او تحمیل کنید، این شکفتن نیست. اگر شما گلی را به زور شکفته کنید، خودتان هم حاضر نیستید نگاهش کنید؛ خجالت می‌کشید؛ می‌گویید: حرامش کردم. این را باور کنید که بچۀ شما یا شاگرد شما از آن گل هم لطیف‌تر است. ما خیلی به این گل‌ها ور می‌رویم و آخرش هم شکفته‌شان نمی‌کنیم. شما گاهی تمرین کرده‌اید که گلی را زودتر از باز شدنش، باز کنید و می‌دانید چه به روز این گل می‌آید! بسیاری از افراد که بچه‌هایشان ضایع می‌شوند، به خاطر این است که خیلی به آنها ور می‌روند. خیلی به بچه‌هایتان ور نروید. خیلی بچه‌هایتان را نصیحت نکنید. خیلی در کار بچه‌هایتان دقت نکنید و اگر هم دقت می‌کنید، سعی کنید نفهمند که در کارشان دقت می‌کنید؛ دورادور بپاییدشان. اگر عیب کم یا زیادی دارند، خیلی وسواس نداشته باشید که همان موقع ترکَش کنند. این‌قدر فشار نیاورید که بچه‌هایتان خیلی مؤدب شوند؛ چون بچه‌هایتان منافق می‌شوند، دروغ‌گو می‌شوند، متظاهر می‌شوند. @haerishirazi 🆔@Dailynotes20
🔺۱۸ اکتبر(۲۶مهر امسال) بود که مسئولین باغ وحش دالاس آمریکا متوجه کم اشتهایی یوزپلنگشان بنام بروتوس شدند اندوسکوپی و ازمایشات مختلف انجام دادند ولی نتوانستند بیماری و درمانش رو پیدا کنند بروتوس ۲۴ اکتبر از دنیا رفت و بعد از کالبدشکافی متوجه مشکل کلیه این حیوان شدند ✍اما تو ایران هر اتفاقی بیفته نظام مقصره توی آمریکا خیر/طبیعبه😐 🆔@Dailynotes20