از امشب، سريالِ بچه زرنگ
هرشب ساعت ۲۱:۱۵
از شبكه دو سیما
رو نشون ميده در مورد ٨ تا شهيد مدافع حرم هست كه مشهدي بودن
خيلي جالبه ٤تا از شهدا برادراشون نقششونو بازي كردن واينكه تو خونه واقعي خود شهدا فيلم رو بازي كردن
حتي يكي از شهدا مادر واقعي خودش نقششو بازی كرده
#حتما_ببینید
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
.
📢کتاب داستان «مهمان عزیز» نوشته علی باباجانی به چاپ رسید
🔸علی باباجانی سردبیر مجله سنجاقک، در گفتگویی از چاپ آخرین کتاب داستان خود به نام «مهمان عزیز» با موضوع شهادت امام رضا علیهالسلام خبر داد.
🔻علی باباجانی: «این کتاب درمورد شهادت امام رضا علیهالسلام است که با یک نگاه کودکانه و جدیدی نوشته شده است. در این کتاب داستان شهادت امام رضا علیهالسلام از زبان غلام دربار مامون، خلیفه عباسی، برای کودکان نقل میشود. این کتاب در 24 صفحه و به همت انشارات بهنشر برای کودکان به چاپ رسیده و یکی از آثار مجموعه «سلام بر گل نجمه» است که در آن نویسندگان، قصهها و احادیث زیبایی از زندگی امام رضا علیهالسلام را به زبان کودکانه به رشته تحریر در آوردهاند.»
🌐مشروح خبر در سایت اشراق
💢 معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🆔@Dailynotes20
🔴اظهارات جدید عبدالحمید در حمایت از بهائیان
⏪هم خلاف فقه است هم خلاف امنیت ملی!
🔹آقای عبدالحمید اسماعیلزهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان در خطبههای نماز جمعه این هفته ( ۹دی) مدعی شده است که «بهائیها حقوق انسانی و حقوق شهروندی دارند و اگر کسی خدا را هم قبول نداشته باشد، حقوق انسانی دارد. اینکه در گذشته یکی از اسلام برگشته و به راه دیگری رفته یا ختم نبوت را انکار کرده، آن گذشته است و نسل جدیدی آمده که نمیتوان آنها را مرتد دانست.»
🔹براساس اصل سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیتهای دینی شناخته میشوند؛ براساس اصل دوازدهم قانون اساسی نیز مذاهب اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل میباشند اما بهائیان در این چارچوب تعریف نمیشوند چراکه نه دین هستند و نه مذهب بلکه پیشینه تاریخی آنها ماهیت سیاسی و جاسوسیِ تشکیلاتی دارد.
🔹همچنین براساس فقه اهلسنت و فتاوای بزرگان این مذهب، بهائیت یک دین ساختگی است و پیروان آن مرتد و کافر هستند. براساس نظر دارالافتاء الازهر مصر بهعنوان بزرگترین مرجع دینی اهلسنت در جهان، «بهائیت یک فرقه و گروه مرتد از اسلام است، درست نیست که به آن ایمان آورد و با آنها مشارکت نمود و نسبت به ایجاد جمعیتها و مؤسساتی که ایجاد میکنند نباید بیتفاوت بود و چشم پوشید.»
🔹اظهارات این هفته مولوی عبدالحمید علاوه بر اینکه از نظر دینی بر آن اشکال وارد است و باید دید آیا وی فتوای جدیدی دراینباره دارد یا خیر، خلاف امنیت ملی کشور نیز بود.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🆔@Dailynotes20
23.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #ببینید | بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده آیتالله محمدتقی مصباح یزدی (رضوان الله علیه). ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
🆔@Nabzghalam
#ویژه_طلاب_و_دانشجویان(برادر و خواهر)
✔️ آموزش مهارتهای پاسخگویی در فضای مجازی
🖊 دوره شبههشناسی و پاسخگویی(1)
🔍 محورها
1️⃣مبانی و اصول تبلیغ در شبکههای اجتماعی
2️⃣ تکنیکهای مناظره و گفتوگو
3️⃣ جریانشناسی رسانه
4️⃣ آشنایی با خبرنویسی
5️⃣ مهارتهای کنشگری
6️⃣ یادداشتنویسی
✍️نامنویسی و آشنایی با دوره
@Madrese_Shobhepajohi
✍️ این رویداد تولیدمحور به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه و با مشارکت مرکز علمی تربیتی مهدیه در قم برگزار میشود.
🖌 مزایا و امتیازات:
☑️ برگزاری به صورت حضوری و مجازی
☑️ ارائه گواهی شرکت در دوره
☑️ چاپ و نشر آثار برتر در نشریات و فضای مجازی
☑️ پرداخت حق الزحمه برای آثار پذیرفته شده
☑️ امکان ادامه همکاری در زمینه پاسخ گویی
#تبلیغ_مکتوب
#کنشگری_آگاهانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
..........................................................
فحاشی به سبک اهل فرهنگ و ادب
سمیه رستمی
در کتاب احوالات مریدان لاکچریه فی خانقاه غیر انتفاعیه باب سخن و مهارتهای کلامی آمده است: روزی مریدان دسته به دسته با نظم و ترتیب برجای بنشسته. چشم و گوش فرانهاده که پیر چه گوید و پیر در بحر تفکر و سکوت غرقه همی. که ناگاه با فریاد گفت: ای فرزند! دشنام و ناسزا، فحش فضحیت، دری وری و لیچار و حرف چارواداری همگی به اتفاق یکی باشند و خود را گولْمال ننمایید، همه فحش غیر فرهنگی هستند و دور از شأن آنکه رخت علم بر تن دارد. چرت بعضی مریدان از فریاد او پاره پوره گشته و بعضی زهره بترکید. یکی از مریدان که با پارتی به خانقاه اندر شده بود گفت: ای پیر! گاهی ادب حکم میکند به فحش دادن! پیر آه محکم از نهاد بلکه حتی گزارهاش هم برخاست که: مرا خواندن یاسین در گوش چهارپایان خوشتر تا گفتن حکمت نزد بعض شمایان. مرید دیگری گفت: در نزد اهل فتوت و جوانمردی یکی را باید دو تا پاسخ گفت، نه هیچ، که شرط انصاف و عدالت این باشد.
پیر از جای بِجَست و گفت: کلاس را کنسل میکنم و به تربیت چهارپایان همت میگمارم که مرا امیدی به این جمع نیست. کمی پا به پا شد بلکه مریدان اصرار به ماندن کنند. مریدان همه سر در گوشی و بیخبر از حال وی. بچه درس خوان کلاس گفت؛ ای پیر! قبل رفتن در باب فحش فرهنگی ما را نصیحت و پندی ده که کلام بیفحش چون املت بی گوجه باشد.
پیر چون این بشنید گفت: حال که التماس میکنید میمانم و برجای تالاپی نشست و گفت: چه نیکو پرسشی بود. از عقل اندک خود بهره بردی یا از جایی خواندی؟ مرید گفت: حالا! و از جواب امتناع کرد. پیر ضایع گشت اما به سبب شوق علمآموزی به روی خویش نیاورد که مریدان جوانند و خام و از قدیم گفته باشند آنچه پیر در خشت خام بیند جوان در اینستاگرام نبیند.
پیر نگاهی عمیق به مریدان کرد و گفت: فحش فرهنگی لازمه ادبیات عصر کنونی است و یک جور مهارت کلامی است. آن را که در طریقت کسب معرفت است از واجبات باشد. مبادا روزی ساحت علم و ادب فروگذارد و فحش غیر فرهنگی از خود در بدهد. پس فراگیری ساخت فحش فرهنگی به تناسب احوالات و شرایط زمانه واجب است. مریدی چاپلوس گفت: ای پیـــر! پیر گفت: خموش! مرا حافظه اندک است. میان کلام من نپر چون غوک. زمان و مکان از یاد برم و فحش غیر فرهنگی حواله دهم تو را. مریدان چشم گرد کردند و گفتند: غوووک؟! و پنداشتند که کار از دست بشد و پیر فحش غیر فرهنگی بداد. پیر گفت: ای بابا! اعصاب بر آدمی باقی نمیگذارید. غوک همان وزغ است بیسوادها!همان قورباغه خودمان. پس مریدان به آسودگی نفس کشیدند و اولین فحش فرهنگی را فراگرفتند.
پیر دستی به ریش خویش کشید و گفت: پس بدان ای فرزند! فحش باید مناسب سن بوده و رعایت سایز شود. اگرچه سن یک عدد است اما رعایت آن حکم ادب است. پس بالای پنجاه شصت را از شاهنامه بهره برده و بگویید: ای پلشت زشت کردار! ای دیو سرشت بیمقدار! خدا را! خدا را! به رعایت حال ضعیفان و بیماران به هنگام فحش گفتن. پس آنان را فحش ویتامینه بدهید. از میوهجات چون شفتالو و زردآلو و صیفی جات چون خیار چنبر و خربزه و دستمبو و سبزیجات چون کرفس و کلم و شنبلیله. فحش فرهنگی باید نقطه زن باشد و صاحب فحش بداند از کدام نواحی مورد اصابت قرار همیگرفته و همچنین باید تولید داخل باشد. مبادا فحش خارجی بر لب آرید که تهاجم فرهنگی است.
مریدی گفت: ای پیر!میشود با فحش جذب توریست کنیم. مگر نه آنکه از قدیم گفتهاند: فحش را بینداز صاحبش آن را مییابد. فحش خارجی بدهیم تا خارجیها برای برداشتن فحششان بیایند. حال کردید فکر اقتصادی را؟! پیر در وی نگاهی انداخت حاوی انواع و اقسام فحشهای آب نکشیده و گفت: مگر در خارجه قحطی فحش است که برای یک مشت فحش ناقابل به این دیار سفر کنند. مرید بسی خز شد.
پیر ادامه داد: فحش باید که بیس علمی و تخصصی داشته باشد. مریدی پنهانی از بغل دستی خویش پرسید: بیس را معنی چه باشد؟ مرید بغل دستی گفت: تو چگونه بدین خانقاه درآمدی که معنی بیس نمیدانی؟ بیس را معنی پایه و بنیان است. افتاد؟! پیر پچپچ ایشان بشنید و گفت: این سرو صدا از کدام پدر محترقه بود و مریدان را چشمها گردالی گشت که پیر این دفعه دیگر فحش غیر فرهنگی ناجور بداد. پیر گفت :هرگز مباد که کرسی تدریس و تعلیم به فحش غیر فرهنگی آلوده کنم. پدری که دچار احتراق درونی شده باشد را پدر محترقه گویند و این نوعی فحش سازی بر پایه علم لغت و صرف و نحو است.
مریدان همه در شگفت شدند از علم و بلاغت پیر چندان که یقهها چاک دادند و از خانقاه بیرون دویدند و پیر برای جمله ایشان غیبت همی رد کرد.
منتشر شده در دفتر طنز حوزه هنری تهران
🆔@Dailynotes20
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ راهبرد شگفت انگیز حاج قاسم در گام دوم انقلاب
❇️گام دوم، آغاز بعثت انقلاب است.❇️
حقیقتا تو یک مکتبی!!
نشانه بزرگی و نابی اندیشه تو،کم یابی آن در فضای فکری نخبگان ومسئولان است.
حاج قاسم فرمود:
«انقلاب ما به دوران نبوت خویش رسیده و باید آمادگی خود را بالا ببریم.»
✍ سید عبدالله هاشمی
🔻🔻🔻
@Sahsh1367
🆔@Dailynotes20
هدایت شده از لبخند قلم
گفته بودم می روی دیدی عزیزم آخرش !
سهم ما از عشق هم شد قسمت زجرآورش
زندگی با خاطراتت اتفاقی ساده نیست !
رفتنت یعنی مصیبت ، زجر یعنی باورش
یک وجب دوری برای عاشقان یعنی عذاب
وای از آن روزی که عاشق رد شود آب از سرش
حال من بعد از تو مثل دانش آموزی ست که
خسته از تکلیف شب ، خوابیده روی دفترش
جای من این روزها میزی ست کنج کافه ها
یک طرف سیگار و من یاد تو سمت دیگرش
مرگ انسان گاهی اوقات از نبود نبض نیست
مرگ یعنی حال من با دیدن انگشترش
#علی_صفری
🆔@Nabzghalam
هدایت شده از حَـبـیـبـے یٰا بَـقِـیَّـةَ اَلـلّٰـه
⭕️ یک مقایسه زیبا
این رهی نیست که از خاطره اش یادکنید
این سفر همره تاریخ بجا می مانَد ...
#امامزمانعج
#لبیکیاخامنهای
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج🌱
جانفدا
سربریدن و زندهزنده سوزاندن و ناموس مردم را سربازار فروختن، از تفریحات داعش بود.
داعشی که خیالش از حمایت اربابش راحت بود.
تمام عزمش را جزم کردهبود تا ایران را بگیرد و بهقول سربازش، ایرانی را نکشد بلکه بخورد!
نتوانست؛ چون قاسم نگذاشت؛ حاجقاسم عزیز.
چگونه یک روستازاده اینگونه قهرمان یک ملت شد؟
ارتباط اشکآلود شبانه با خدا، انسان را عزیز میکند.
او عاشق مردم بود تا جایی که برایشان نوشت: «مردم پرافتخار و سربلند ایران! جان من هزاران بار فدای شما.»
او همهی عمرش «جانفدا» بود؛ جانفدای مردم و رهبر.
در مهمترین سند زندگیاش، وصیتنامهاش نوشت: «خامنهای عزیز را عزیز جان خود بدانید و حرمت او را حرمت مقدسات بدانید.»
حاج قاسم معتقد بود که جمهوری اسلامی ایران حرم است.
امروز قرارگاه حسینبن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).
امروز هر کسی رابطهاش را با خدا و امام جامعه و مردمش اصلاح کند، در حرم جمهوری اسلامی یک «قاسم سلیمانی» است.
🖋عباس بابائی
@abas_babaeii
🆔@Dailynotes20