eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
«واکنش های اعتراضی حوزه به ...؛ از احمد رشیدی مطلق در 18 دی 56 تا شارلی ابدو در 18دی 1401» ⬅️ این روزها توهین نشریه شارلی به مقدسات و به ویژه مقام معظم رهبری دل دوستداران انقلاب و ولایت فقیه را به درد آورده است. این «درد» نه فقط یک احساس فردی بلکه ناشی از اعتقاد و بر مبنای عقلانیت انقلابی است. قطعا چنین درد هایی اگر به صورت جمعی اتفاق بیفتد بی اثر نخواهد بود چراکه عالم تکوین بر اساس عدالت است و عدالت قطعا اجرا خواهد شود. ◀️ این قبیل توهین ها و جسارت ها چیز جدیدی نیست. امروز 18 دیماه، سال روز واکنش حوزه به نشر مقاله توهین آمیز «ایران و استعمار سرخ و سیاه» نوشته احمد رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات 1356 است. در این مقاله توهین های بی ادبادنه ای به حضرت امام رحمه الله علیه شد که همین امر واکنش حوزه و مردم را به همراه داشت. حوزه های علمیه تعطیل شد که برخی معتقدند همین توهین و واکنش حوزه مسیر انقلاب اسلامی 57 را به مثابه یک شتابدهنده تسریع کرد. ◀️تعطیلی حوزه های علمیه در زمان انقلاب و پیش از آن در مواجهه با یک اقدام، توهین و یا قانون ظالمانه معنای بسیار مهمی داشت و در نگاه مردم و بازار به عنوان یک کنش موثر تلقی می شد تا جاییکه مردم و بازار نیز این تعطیلی اعتراضی را تبعیت و یا حمایت می کردند. به طور کل، حوزه ها مرجع فکری آحاد بودند و چگونگی حرکت موثر و انقلابی را حوزه ها تعریف می کردند. ◀️در کنار ده ها علت دیگر، یکی از علل این جایگاه حوزه، وحدت مکانی و حسی ظلم بود. با این توضیح که قانون ظالمانه یا توهینی که توسط نظام طاغوت در کشور تدوین یا انجام می گرفت در یک اجتماع واحد بود که حس مشترک برای همه ایجاد می کرد. این حس مشترک موجب انتظار مردم برای دیدن و تبعیت از کنشگری حوزه ها می شد. اما اکنون با یک جامعه روبرو هستیم به جای اجتماع. این تفاوت را فردیناند تونیس جامعه‌شناس آلمانی با تمایزدهی دو مفهوم گمین شافت Gemeeinschaft (اجتماع) و گزل شافت Gesellschaft (جامعه) به خوبی تبیین می کند. اجتماع دارای ارتباطات کمتر میان مردمان اما بسیار عمیق است در حالیکه در جامعه وسعت و تکثر ارتباطات، بسیار اما عمق آن ها اندک است. جامعه جایی ست که بر مبنای عقلانیت ابزاری هر فرد به دنبال منافع و معیشت و علایق خود است و حال آنکه مردمان اجتماع دارای عاطفه و احساس و منافع مشترک بیشتری هستند. ◀️ در پاسخ به کسانی که بیانیه ها و تعطیلی های حوزه ها در مواجهه با این جسارت ها و ... را بی ثمر می دانند می توان علت این حس را همین تفاوت جامعه امروز با اجتماع دیروز بیان کرد. اگر بتوانیم ارتباطات میان مردم و ارتباطات مردم با حوزه را ذیل رویکرد آیینی (Ritual approach) که به جای انتقال صرف پیام در ارتباطات انتقالی (Transmission approach) به دنبال تولید معنای مشترک است باز تعریف کنیم و «نظام حوزه» را به «نهضت حوزه» نزدیک کنیم آن اتفاق میمون خواهد افتاد. ⬅️ البته لازم به ذکر است این به معنای افول جایگاه حوزه و روحانیت نیست بلکه دارد ما را نسبت به تغییرات اجتماعی دنیای مدرن و مبتنی بر فردگرایی هوشیار می کند. هنوز هم بیانیه ها و تعطیلی های حوزه ذیل واکنش های اعتراضی هم در داخل و هم در خارج بازتاب لازم را دارد و قطعا مفید فایده خواهد بود. @ahmad_olyaei 🆔@Dailynotes20
🔴 «آزادی» در بند «آزادی» ✍️ علیرضا مکتب‌دار، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی آزادی بیان در غرب فقط مادامی‌که در راستای تأمین منافع آن کشورها باشد اعتبار دارد اما آن هنگام که تمام تلاش‌های میدانی آنان به شکست انجامیده و آنان از دستیابی به اهداف شوم خود در دیگر کشورها ناکام مانده اند، به سخره گرفتن و اهانت به مقدسات و نیز شخصیت‌های دینی و سیاسی آن کشورها، آخرین تیری است که آنها در ترکش نهاده و به سمت ذهن‌ها و قلب‌ها می‌افکنند. این تیرهای زهرآگین البته قلب‌ها را جریحه‌دار و ذهن‌ها را بر می آشوبد اما از سوی دیگر، نشان از عجز و ناتوانی آنان در مواجهه و تعامل منطقی با واقعیت‌های موجود در جهان غیر غرب و نیز ضرورت احترام به عقاید و باورهای دیگران است. ملت ایران با تمسک به تعالیم آسمانی اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام، طرح جامعه‌ای ایمانی و تمدنی قرآنی را ریخته است که تحقق چنین جامعه و برآمدن چنین تمدنی، منافع زورگویان و پیران استعمار را در معرض مخاطره جدی قرار می‌دهد، از این رو بدیهی است که آنان از هر ابزاری برای تضعیف این ملت و دست کشیدن آن از آرمان‌های بلندش بهره گیرند. اما مردم ایران، با ایمان به هدفی که برای خود ترسیم کرده‌اند، بی‌اعتنا به سرزنش خارهای توهین و تهدید، به مسیر خود تا رسیدن به قله‌های پیشرفت و کمال ادامه خواهد داد و این روسیاهی برای مدعیان آزادی بیان برای همیشه باقی خواهد ماند که تنها از شعار عوام‌فریبانه آزادی بیان سود می‌جویند و هر گونه آزادی بیانی که در تضاد با منافع مادی آنان باشد را بر نمی‌تابند. حال که آتش اغتشاشات در ایران فروکش کرده و ملت فهیم ایران صف خود را از صف عده‌ای خودفروخته جدا کرده‌اند و تمام تلاش‌های فرانسه برای حمایت از آنان به شکست انجامیده است، ابزار توهین و اهانت به محور اتحاد این ملت، تنها ابزاری است که فرانسه در اختیار خود می‌بیند تا با کاربست آن به بهانه آزادی بیان، آخرین تلاش‌های مذبوحانه خود را برای دمیدن جانی دوباره به پیکر نیمه جان اغتشاشات ماه‌های گذشته در ایران به کار بندد. @HOWZAVIAN 🆔@Dailynotes20
طنزیمات روزانه ۴۰ طنزک های من و مسجد محله 🔹خادم مسجد می گفت: خواهران محترم! خداوند به شما عمر نوح نبی و به ما صبر ایوب پیغمبر عطا کند. شما را به الوهیت فرعون و نبوت مسیلمه کذاب قسم، کمتر حرف بزنید. ما که نفهمیدیم حاج آقا چه بیاناتی ایراد فرمودند،لااقل اجازه بدهید خود حاج اقا بفهمد چی به خورد مردم داد!! 🔷 امام جماعت بین دو نماز حدیثی از پیامبر اعظم خواند، می گفت روایت داریم؛ مومن در مسجد مثل ماهی در آب است... ولی نمی‌دانم چرا در مسجد مثل یک زندانی دلم برای بیرون رفتن کباب است. دوستان بسیج و سواد رسانه ای مسجد،افسران جنگ نرم و جهاد تبیین! شما را به خدا این نوجوان‌ها و جوان‌های انقلابی همیشه در صحنه را، آن‌قدر تحت فشار قرار ندهید، نخواهید که یک هفته ای هرچه بصیرت هست به عزیزان تزریق شود. من که در پایان این جلسات فشرده، مثل آن زندانی حبس ابدی هستم که برایش عفو رهبری آمده!! تا این حد ذوق مرگ می‌شوم... 🔹 فکر می کنم بعد از بوی گناه، هیچ بویی بدتر از بوی دهان و عرق و جوراب بشریت در این دنیا وجود ندارد. از نمازگزاران محترم،خواهش می‌شود در کنار طهارت باطنی، به آراستگی و نظافت ظاهری توجه ویژه بفرمایند. ادامه دارد.... ✍هادی حمیدی 🆔@Labkhandghalam
شبنامه 1081.mp3
11.96M
اندیشکده آمریکایی در آرزوی هک کردن مغز ایرانی ها / گزارش اندیشکده آمریکایی درباره ناآرامی‌های ایران / جنگ وحشتناک است، تحریم هم دیگر اثر ندارد، باید روی مهندسی اجتماعی کار کنیم / گزارش قابل تأمل از مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا درباره وقایع اخیر ایران / قسمت ۱۰۸۱ پدرفتنه 🆔@Labkhandghalam
فضیلتی فراموش شده برای برخی بانوان بابک شکورزاده شرایط جامعه در این سال‌ها به سمت و سویی رفته که معمولا خانه‌داری بانوان امری ناچیز شمرده می‌شود و حتی برای بعضی کسر شأن نیز به حساب می‌آید. منظور از خانه‌داری هم صرفا رسیدگی به امور خانه نیست؛ بلکه شامل تربیت فرزند و شوهرداری نیز می‌شود. به گونه‌ای فرهنگ سازی شده که یک زن متمدن و فرهنگی یعنی زن شاغل و اگر زنی خانه‌دار باشد و کار بیرون از خانه نداشته باشد گویا چیزی کم دارد و یا عقب افتاده است. این تصور غلطی است که متأسفانه در خیلی از خانواده‌ها به صورت یک فرهنگ درآمده که معلول موارد مختلفی مثل مسائل اقتصادی، تبلیغات رسانه‌ای، تزریق فرهنگ غربی در افکار مردم و... می‌باشد. البته اشتغال بانوان در خارج از خانه به خودی خود چیز بدی نیست؛ چه بسا بعضی بانوان به دلایلی مثل معضلات اقتصادی مجبور باشند که در بیرون از منزل کار کنند و اصلا در برخی شغل‌ها نیاز است که حداقل عده‌ای از بانوان تخصص لازم را پیدا کنند و اشتغال خارج از منزل داشته باشند؛ مانند پزشکی و معلمی؛ ولی نکته این است که این اشتغال بعضاً به صورت یک ارزش درآمده و خانه‌داری برای برخی مساوی با اُمُل بودن است. اینجاست که مشکل ایجاد می‌کند و نظام خانواده را با مشکلاتی دچار می‌سازد. حالا سخن این است که آیا واقعاً‌ یک زن مسلمان باید این‌گونه باشد؟ آیا واقعاً خانه‌دار بودن، بچه‌داری و تربیت فرزند، کسر شأن و پایین آوردن مقام زن است؟ آیا ازدواج کردن و زیر بار زندگی مشترک رفتن، مادر شدن و تربیت فرزند صالح و شایسته، امری بی ارزش و بی فضیلت است؟ آیا در احادیث اسلامی نیامده که جهاد زن، خوب شوهرداری کردن اوست؟ آیا ذکر نشده که بهشت زیر پای مادران است؟ مگر ما الگوی بزرگ و عظیم الشأنی همچون حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها نداریم که در سن نه سالگی ازدواج کرد و در هجده سالگی صاحب پنج فرزند بود؟ آن‌هم چه فرزندانی! مگر رسول خدا صلی الله علیه و آله کار بیرون را به امیرالمؤمنین علیه‌السلام و کار منزل را به حضرت فاطمه سلام الله علیها محوّل نکرد؟ آیا ایشان الگوی ما نیستند؟! نقل شده که زنی خدمت امام صادق علیه‌السلام رسید و گفت من زنی "متبتّله" هستم. حضرت فرمود "تبتّل" نزد تو چیست؟ گفت: ازدواج نمی‌کنم. فرمود: چرا؟ آن زن گفت می‌خواهم فضیلتی کسب کنم . حضرت در جواب به او فرمود:"اِنْصَرِفی" که اگر عامیانه معنی کنیم، یعنی "بلند شو برو پی کارِت!" و در ادامه فرمود: اگر این کار فضیلتی داشت، فاطمه علیهاالسلام سزاوارتر از تو به این کار بود. هیچ احدی نسبت به فضیلتی بر او سبقت نمی‌گیرد.(کافی/ج5/ص509) در حدیث شریف دیگری ثواب عظیمی برای بارداری و شیردهی وارد شده که نشان می‌دهد این امور از چه جایگاهی برخوردار است. امام صادق علیه‌السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می‌کند که به ام‌سلمه فرمود: وقتی زنى باردار می‌شود به منزله‌ی روزه‏دار و به قیام برخاسته‌ای است که با خود و مالش در راه خدا مجاهده می‌کند. وقتی زایمان می‌کند، اجرى دارد كه كسی عظمت آن را نمی‌داند. وقتی طفل را شير می‌دهد، به ازای هر مكیدنی، ثواب آزاد كردن يک بنده از اولاد اسماعيل را دارد و زمانی که از شير دادن فارغ می‌شود، فرشته‏اى بر پهلويش می‌زند و ‌می‌گويد كار خود را از سر بگير كه آمرزيده شدى. (أمالی صدوق/ص411) 🆔@Dailynotes20
📸مستندات جدید از سوابق متعدد کیفری «محمدمهدی کرمی» قاتل«شهید روح‌الله عجمیان» 🔹مستندات موجود در پرونده محمدمهدی کرمی نشان می‌دهد، او دارای چندین سوءسابقه و بازداشت از جمله شکایت خانواده‌اش علیه او بوده است. 🔹در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، پدر محمدمهدی کرمی در ساعت ۹:۴۵ به گشت فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مراجعه کرده و گفته پسرش به مواد مخدر اعتیاد دارد و اقدام به تخریب وسایل منزل و تهدید اهالی منزل با چاقو کرده است. 🔹اقدامات کرمی محدود به آزار و اذیت خانواده نبوده و در گزارش مأمور کلانتری به مؤسسه انتفاعی خانه طلوع خورشید که در زمینه ترک اعتیاد فعالیت می‌کند عنوان شده: این فرد حتی پس از انتقال به مقر پلیس اقدام به تهدید و فحاشی به مأمورین کلانتری، خانواده خود و ارباب رجوع حاضر در کلانتری کرده است. 🔹کرمی حتی در زمان حضور در کلانتری اقدام به تخریب کمد نیز کرده و به دوربین مداربسته کلانتری نیز آسیب می‌زند. 🔹او در تاریخ ۱۶ آبان ۹۸ به علت مصرف مشروبات الکلی بازداشت شده. 🔹کرمی در سال ۹۴ به اتهام تهیه و توزیع سه کیلوگرم مواد منفجره (اکلیل سرنج) در دادسرای شهرستان نظرآباد پرونده قضائی داشته است. بیداری_ملت 🆔@Dailynotes20