eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ حجت‌الاسلام عالی به بیانیه حجت‌الاسلام علی‌دوست بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبر بزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند. رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز (۵ /۵/ ۱۳۷۲) میفرمایند: 《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟ در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام》. در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند. جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!... چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است. گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!... آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید. میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰ فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند... مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است. در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است. پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است. بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوق الذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.) در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند. *انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا* 🆔@Dailynotes20
8.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لطفا این ملعون رو بیشتر بشناسیم 😡😡😡 🆔@Dailynotes20
🟢«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــ یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بی‌حجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاه‌نوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم: یک. گفته‌اند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» می‌کنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرت‌آموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابن‌هرمه مطالعه کنند» ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاه‌نمایی و امیدکُشی و بدبین‌سازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، می‌افزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» می‌کنند و چنین وانمود می‌کنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتوان‌اند، خوب است از کارآمدی‌های افتخارآمیز و پیشرفت‌های اعجاب‌انگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالت‌گستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبه‌ای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مه‌آفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرت‌آموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و ده‌ها گردن‌کلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمی‌آید. دو. گفته‌اند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمی‌توانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه‌کن کنند» ای کاش این را هم می‌افزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت‌ ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غرب‌زده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشه‌کنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست. سه. اما عجیب‌ترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانه‌های خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشته‌اند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستی‌ها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند» درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان می‌کنم: أ‌.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینه‌های «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کرده‌اند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کرده‌اند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایت‌کار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه می‌دانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمی‌دانند، چیست؟ ب‌.فقیه محترم ما، با بیانی کنایه‌آلود چنین نوشته‌اند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمی‌کنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار نداده‌اند؟ و آیا سکوت، در هنگامه‌ای که همه گرگ‌های عالم چنگ و دندان‌های خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خود صدها هزار شهید است، تیز کرده‌اند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟ چهار. و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه می‌کند: «خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش می‌گیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخه‌ای را که بر آن نشسته‌اند، به دست اره نسپارند» توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانه‌ای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»، و بنیان‌های انسان‌شناختی، ارزش‌شناختی، سیاسی و اجتماعی نظام مردم‌سالاری دینی ارائه دهند.
سوئد در فار‌‌نهایت۴۵۱ «انجیل» تنها کتاب مقدسی بود که در کتاب‎شهر خیالی ری داگلاس می‎سوخت؛ ولی این روزها کتاب مقدس «قرآن» در کشور مادری او چنین سرنوشتی دارد ✍ دانیل گابریل فارنهایت (فیزیکدان آلمانی) مقیاسی از درجه‎ی جوش اشیا را به جامعه علمی ارائه داد که به نام خود او شهرت یافت. بعدها ری داگلاس برادبری (نویسنده آمریکایی) اثر مشهور خود را «فارنهایت ۴۵۱» نام گذاشت. درجه‌‌حرارتی که به گمان او نقطه‌ی شعله‌وری کاغذ است. سوژه اصلی این اثر «کتاب‎سوزی» است. داشتن و خواندن کتاب در داستان بلند او جرمی نابخشودنی از سوی حاکمیتی جاهل‌پرور است. سیاست‌مداران به سازمان آتش‌نشانی چنین دستور داده‌اند که کتاب‌ها را با صاحبانشان بسوزانند. آتش‌نشان‌ها در این مأموریت به هیچ رو ارتباط مادی و معنوی با کتاب را بر نمی‎تابند و به «آتش‌فشان‌ها» تغییر وضعیت می‌دهند. هیچ چیز در شهر برادبری نمی‎سوزد مگر کتاب و هر کس که کم‌ترین انسی با آن دارد؛ برای همین آتش‌افروزان کاری ندارند جز اینکه همه‎ی زیرکی و زور خود را بگذارند برای یافتن و احتراق صحیفه‎هایی که مردم پنهان کرده‎اند. بن‌ و مایه‌ی سخن در این متن ادبی، تقبیح هر گونه سلب آزادی سازمان‌یافته و دولت‌مدارانه برای فهمیدن و آگاهی است و البته زشت‌شمردن هر گونه عقیم‌سازی تفکر؛ هرچند که خلق آن در جامعه‎ی آزاد و مدرن آمریکایی نیز بی‎دردسر نبود. نشستن تیغ سانسور بر گلوی آن تا حدی بود که جیغ نویسنده را در می‎آورد: «من به تازگی فهمیدم که چند ویراستار در انتشارات بالانتین، از ترس آلوده‌شدن جوانان، ذره ذره، هفتاد و پنج قسمت مختلف کتاب فارنهایت ۴۵۱ را سانسور کرده‌اند». به باور او «هر اقلیتی فکر می‌کند که حق، اجازه و وظیفه دارد روی هر چه نمی‌پسندد نفت بریزد و کبریت بکشد». کتاب‎سوزی رویداد تازه‎ای در جهان بشری نیست؛ اما اینکه نویسنده‌ی آثاری هم‌چون «داستان‌های مریخی» چگونه آن را سوژه رمان‎نویسی کرده، شاید از این جهت باشد که مادری سوئدی‎تبار داشته است. گویا مادر او در قصه‎های شبانه و لالایی‎هایی که برای فرزندش می‎خواند از این واقعیت پرده بر می‎داشت که طیفی از مردم این سرزمین سرد اسکاندیناوی علاقه‎ی ‎ذاتی به آتشی دارند که از تن و جان کتاب‎ها بر‎می‎خیزد؛ به‎ویژه کتب آسمانی. «انجیل» تنها کتاب مقدسی بود که در کتاب‎شهر خیالی ری داگلاس می‎سوخت؛ ولی این روزها کتاب مقدس «قرآن» در کشور مادری او چنین سرنوشتی دارد. سوئد در قرن آزادی بیان و عقیده، دارد نمونه‎ی عینی و واقعی فارنهایت ۴۵۱ می‌شود. بر آن بیفزاییم که این کشور در روزگار معاصر مجری طرح اجباری «عقیم‌سازی نژادی» نیز بوده است. طی این سیاست عجیب و مخوف، افراد پرشماری به بهانه‌های گوناگون از بقا و استمرار نسل خود محروم گشته‌اند. به نظر می‌رسد حمایت قانونی حاکمیت سوئد از «قرآن‌سوزی»، این کشور را از روزگار «عقیم‌سازی نژادی» به دوران «عقیم‌سازی فکری» و «بارورسازی نفرت» رسانده است. @ghalamdar 🆔@Dailynotes20
نامسئله‌ها! ✍مجیدابطحی https://eitaa.com/yaddashtthayeyektalabeh/73 🔹"بی‌حجاب‌ را به هیئت راه بدهیم یانه؟" این سوال از پرتکرارترین سوالات دهه‌ی محرم بود، موافق و مخالف به این مسئله پرداختند، نوشتیم و تحلیل کردیم و... . اما مسئله‌ی ما این بود؟ با حل این مسئله چه گرهی از جامعه‌ی مومنین باز می‌شد؟ اصلا چطور می‌شود جامعه ( آن هم جامعه‌ی مومنین) چیزی را مسئله می‌پندارد؟ چطور نامسئله‌ها برای ما مسئله می‌شوند؟ آری؛ این رسانه است که برای ما تصمیم می‌گیرد به کدام مسئله، کِی و در چه حدی بپردازیم! غافل از اینکه اولویت‌های ما چیز دیگری ست! 🔹اگر به جای این سنخ 《نامسئله‌‌ها》به این می‌پرداختیم که《چطور نهی از منکر کنیم؟ از کجا شروع کنیم؟ چطور آموزش ببینیم و آموزش دهیم؟و...》 الان چند قدم جلو بودیم! در دهه‌ی امربه‌معروف، چیزی که به آن نپرداختیم امر‌به‌معروف بود! 🔹واجبِ‌فراموش‌‌شده‌ای که تنها راه حل معضل امروز ماست! راهگشاتر از تصمیمات قانونی و الزامات حکومتی(که در جای خود ضروری ند)، همین است که مردم _تمامی مردم_ باور کنند و یاد بگیرند که امر به معروف و نهی از منکر بهترین راه اصلاح مشکلات جامعه است! از مشکلات اخلاقی گرفته تا آسیب‌های اجتماعی و حتی سیاسی! مخاطب ما در امر به معروف می‌تواند یک سیاستمدار بزرگ باشد یا نوجوانی در فامیل و همسایه، یا یک هم‌کار و هم‌کلاس در اداره و دانشگاه و... یادمان باشد《امر به معروف و نهی از منکر 》واجب بزرگ و مهمی است که تمام واجبات دینی وابسته به همین واجب است؛ بِها تُقامُ الفَرائضُ! @HOWZAVIAN
🔻یک شرکت سوئدی با نام پامگرنت، سرمایه‌گذار دیجی‌کالا، کافه‌بازار، دیوار، شیپور و ... در ایران؛ 👈 گفتنی است، این شرکت سوئدی دقیقا در سال ۱۳۹۲ شمسی تاسیس شده و اولین جایی هم که سرمایه‌گذاری کرده، ایران بوده ... 👈 اتهام عماد ادوارد شرقی در سال ۱۳۹۷ جاسوسی نظامی بود؛ ماجرای بازداشت عماد شرقی، معاون بین‌الملل سرآوا، هلدینگ بالادستی دیجی‌کالا به اتهام جاسوسی نظامی، نشان داد که حکایت سکوهای اینترنتی مستقر در ایران، عمیق‌تر از یک کسب و کار صرف است ... در گزارش ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۱ روزنامه واشنگتن تحت عنوان «دنیای جدید کودتاهای بدون جاسوس» نقل قول قابل تاملی از بنیانگذار یهودی NED آمده است؛ آلن وینستین صریحاً می‌گوید: "بسیاری از کارهایی که ما امروز انجام می‌دهیم، ۲۵ سال پیش به‌طور مخفیانه توسط CIA انجام می‌شد." هدف نهایی NED در جنگ سرد، فتح بدون شلیک یک گلوله بود ... 👈 ... سیامک نمازی روز ۲۲ مهر ۱۳۹۵ در ایران بازداشت شد؛ یکی از حوزه‌های فعالیت نمازی، استارت‌آپ‌ها بود؛ سیامک نمازی از نوامبر ۲۰۰۵ تا مارس ۲۰۰۶ عضو NED بود؛ بنیاد NED نمازی را به موسسه CIPE معرفی می‌کند؛ سیامک نمازی تعریف می‌کند: "با چند تن از دوستان صحبت کردم که چرا یک دانشگاه مدیریت در ایران نمی‌زنیم؟ ... آن‌ها من را به سایپ (CIPE) معرفی کردند؛ سایپ گفت که من پول اساتیدی‌ که می‌خواهید بیاورید را می‌دهم." 👈 حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در این جشنواره با حمایت دولت یازدهم به عنوان امنیتی‌ترین دولت تاریخ پس از انقلاب رخ داد؛ دشوار است تصور کنیم دولتی که عمده وزرای آن از جناحی خاص در وزارت اطلاعات بودند، از عقبه این کنفرانس اطلاع نداشته‌اند. 👈 دیجی‌کالا یکی از شرکت‌های حاضر در کنفرانس ۲۰۱۵ iBRIDGES در برلین بود؛ مدتی بعد، هلدینگ سرآوا یکی از سرمایه‌گذاران دیجی‌کالا در اردیبهشت ۱۳۹۵ بیانیه‌ای با این مضمون داد که ۶۰ میلیون یورو سرمایه اروپایی جذب کرده است! ... در این بیانیه آمده: «شرکت سرمایه‌گذاری پامگرنت (Pomegranate) شریک اروپایی سرآوا، موفق به جذب ۶۰ میلیون یورو سرمایه ی جدید از ده‌‌ها سرمایه‌‌گذار اروپایی شد» ... 👈 لازم به ذکر است که شرکت پامگرنت همزمان در شرکت‌هایی نظیر کافه‌بازار، علی‌بابا، نوار، باهمتا و شیپور، سرمایه تزریق کرده است؛ همزمانی دو واقعه در سوئد با این جذب سرمایه قابل تامل است؛ شرکت پامگرنت (Pomegranate) سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و بلافاصله در یک پروژه ایرانی سرمایه‌گذاری کرده است؛ از طرفی، فردی ایرانی‌تبار به نام آزیتا راجی در بهمن ۹۴ به عنوان سفیر جدید آمریکا به سوئد می‌رود؛ راجی از سوی دولت اوباما، مسئول سفارت آمریکا در سوئد شد ... 👈 این به اصطلاح استارت‌آپ‌ها در یک هلدینگ مشترک هستند؛ به عنوان نمونه؛ آپارات، فیلیمو، سینما تیکت، صباویژن و آپارات کودک متعلق به هلدینگ صبا ایده است؛ یا در نمونه‌ای دیگر، هلدینگ سرآوا سرمایه‌گذار بالادستی گروه دیجی‌کالا، گروه علی‌بابا، گروه پژواک، نوار، باهمتا، شیپور و هلدینگ هزاردستان است؛ گروه دیجی‌کالا خود شامل دیجی‌کالا، دیجی استایل و فیدیبو است؛ گروه علی‌بابا خود شامل علی‌بابا، جاباما و زورق است؛ هلدینگ هزاردستان خود شامل کافه‌بازار، دیوار و بلد است؛ گروه پژواک خود شامل فاینال تارگت، ادرو و ای‏‌نتوورک است؛ تخفیفان، الوپیک و چیلیوری نیز از جمله سکوهایی است که سرآوا در آن سرمایه‌گذاری کرده است؛ 👈 نکته جالب ماجرا اینجاست که وزارت خارجه آمریکا نیز نسبت به پلمب ساختمان اداری دیجی‌کالا واکنش نشان داد! متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید پلمب ساختمان شرکت دیجی‌کالا حامل این پیام است که حکومت این کشور از هیچ اقدامی برای کنترل زنان و دختران، حتی «بستن راه تنفس» شرکت‌های استارتاپی محلی رویگردان نیست؛ معلوم نیست چرا واشنگتن باید به وقایع یک شرکت در ایران، واکنش نشان دهد؟ ... | مطلب کامل 🔹 ۷ مرداد ۱۴۰۲ | سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان: جهان، امروز توسط گروه کوچکی از میلیاردرها کنترل می‌شود و آنها آماده جنگ‌سازی و گسترش بیماری‌های همه‌گیر هستند؛ کشورهای اسلامی و وزرای خارجه آن باید مواضعی متناسب با اهانت به دینشان که در سوئد و دانمارک اتفاق افتاد، اتخاذ کنند؛اگر تصمیم مناسبی با سطح اهانت گرفته نشود، جوانان مسلمانان غیور و شجاع در دنیا باید خود، مسئولیت را برعهده بگیرند و متجاوزان و اهانت‌کنندگان را مجازات کنند. فارس نیوز.بیداری ملت 🆔@Dailynotes20
⭕️هک ادراکی؛ جدیدترین شیوه نفوذ نرم 🔹نفوذ، یکی از مهمترین ابزارهایی است که از دیرباز توسط سرویس‌های جاسوسی به عنوان روشی تاثیرگذار برای کسب اطلاعات حیاتی و اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم بر تصمیمات راهبردی حریف مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🔸نقش مهم دستگاه‌های اطلاعاتی در فرآیند تصمیم‌سازی به دو دلیل اصلی دارای ویژگی‌های منحصر بفرد است‌. 🔹از یک سو؛ بر اساس وظیفه ذاتی این نهادها، دسترسی آنها به اطلاعات اجتناب‌ناپذیر است و از سوی دیگر استناد به اخبار، اطلاعات و تحلیل‌های ارائه شده از سوی آنان بدلیل مورد اعتماد بودن به امری بدیهی تبدیل شده است. 🔸بسیار روشن است که مهمترین عامل در شکل‌گیری یک تصمیم، «اطلاعات» است لذا ایجاد سازوکارهایی که بتواند اطلاعات مدنظر را به گروه‌های هدف منتقل کند و بر ادراک آنان برای اتخاذ تصمیم‌های راهبردی اثر بگذارد، هدف اصلی نفوذ را محقق کرده است. 🔹شبکه‌های اجتماعی بدلیل در دسترس بودن برای همگان و شکل‌گیری عادت عمومی در بهره‌برداری از آنها، حتی در میان عالی‌ترین مقامات کشورها، کارکردی مهم در پروژه نفوذ کم‌زینه و پنهان پیدا کرده‌اند. 🔸استفاده از روش هک ادراکی سال‌هاست که هم‌زمان با توسعه شبکه‌های اجتماعی در کشور ما از سوی سرویس‌های جاسوسی و نفوذی‌ها مورد استفاده قرار گرفته و خسارت‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده است. 🔹توجه به این عارضه تماما امنیتی و مقابله همه‌جانبه دستگاه‌های مسئول با آن گام نخست برای پیگیری راهبرد «جهاد تبیین» و سالم‌سازی فضای چرخش اطلاعات درست و مسئولانه در کشور است. هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود 🆔@Dailynotes20
💠 مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت با همکاری خانه علم و مهارت طه برگزار می‌نماید: درس‌گفتار | درآمدی بر الهیات سیاسی | الهیات سیاسی چیست و چرا مهم است؟ استاد: دکتر جعفر حسن خانی پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی سردبیر مجله علوم انسانی فکر آورد 🔺تعداد جلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای 🕞 زمان برگزاری: پنج شنبه ۱۹ و ۲۶ مرداد ساعت ۹ الی ۱۲ 🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے قم. موسسه شناخت، استدیو فکرت 🚻 خواهران و برادران ⏳مهلت ثبت نام: سه شنبه ۱۷ مرداد جهت شرکت بصورت مجازی و حضوری در این محفل، به آیدی زیر پیام دهید: @Madrese_Fekrat 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 نشست علمی "عقل، عشق و اخلاق در قیام عاشورا" 🎙 با حضور: حجت الاسلام دکتر مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه 📆 دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۷ 👈 حضور مجازی: ➡️ webinaronline.ir/Link/S2331137627
⭕️بی‌انصاف نیستیم و نقاط قوت را میبینیم اما ایرادات بزرگ را هم باید دید!!! 🔹چند ماهیست بحث لایحه‌ی و عفاف داغ است و چندین نسخه از آن تا به امروز رونمایی شده است! بدون شک نسخه‌ی اخیر تدوین شده توسط مجلس کامل‌تر و بازدارنده‌تر از نسخه‌های قبلی است اما کماکان دارای ضعف‌هایی است که در کنار نقاط قوت، باید به آنها توجه کرد چرا که نقاط قوت جبران‌کننده‌ی نقاط ضعف نخواهند بود! 🔹آنچه که مسلم است معضل بزرگ این روزهای جامعه از لحاظ عفاف اجتماعی، خانم هایی هستند که بدون شال و روسری و با پوششی نامناسب در خیابان ها و اماکن تردد میکنند و پوشش های شامل برهنگی و نیمه برهنگی به ندرت یافت میشوند و این لایحه ظاهرا در مسیر شناسایی و برخورد قانونی با کاشفان حجاب و افراد بدپوشش، به دوربین‌ها و تشخیص هوش مصنوعی تکیه زده است! 🔹باید دانست هوش مصنوعی با اینکه دارای دقت نسبتا بالایی است اما در مواردی که مانعی قابل توجه [مثل عینک دودی و ماسک] روی صورت باشد ،شناسایی‌اش میتواند با مشکل همراه گردد و حتما باید در لایحه راه ورود میدانی پلیس‌ در چنین مواردی باز باشد. چرا که این نقطه‌ی ابهام میتواند تبدیل به پاشنه آشیل‌ این لایحه گردد و اجرای آن را با چالش همراه نماید! 🔹در کنار حل این مسئله، مسئله‌ای که آن هم باید شفاف‌تر در لایحه بیان شود مجازات های سنگین و بازدارنده برای مسئولینی است که در برابر ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه وظیفه دارند! ✍میلاد خورسندی 🆔@Dailynotes20