eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
فساد چرا و چگونه مساله منبر شد؟! اینکه منبری های خوب انقلابی هم در نوبت‌های مکرر به فساد می پردازند و یکبار حکومت علوی را "الگو" گرفته، مثل برخورد با ابن هرمه را مطالبه و یکبار در صدد رفع شبهه مسری فساد به مشروعیت نظام افتاده با فسادهای درون حکومت علوی "مقایسه" می‌کنند؛ مبتنی بر یک درک و محاسبه پیشینی است: مردم و حتی گروه‌های حزب اللهی درباره "میزان فساد"، ذهنیت منفی دارند و گله‌مند و منتقدند! از قضا پیمایش های علمی همین درک را تایید می کند. در آخرین پیمایش توسط مرکز تحلیل اجتماعی متا، از ۵بلوک جامعه، بلوک "وفاداران راسخ" -که در عمده مسائل همراه با نظام اسلامی هستند- در مساله فاصله خیلی زیادی با عموم مردم ندارند! ۵۱ درصد شان قائل هستند فساد در ایران بیشتر از کشورهای دیگر است و ...! تا اینجا معلوم است محاسبه و درک این منبری‌ها از مساله مخاطبانِ خود با واقعیت و پیمایش‌ها مطابق است و نمره خوب مساله یابی دارند. اما ؛ چقدر در مقایسه با حکومت علوی است؟! اینجا در مقام مناقشه صغروی در مستندات مقایسه نیستم. به نظر می رسد اگر باز درک درستی از میدان و "نسبت ذهنیت و عینیت" باشد راه حل های بهتر و موثرتری انتخاب شود. در بین شاخص های اندازه گیری فساد، "شاخص ادراک فساد" هم شایع است و معمولا همین، منشأ رتبه بندی فساد کشورها می شود. به این شاخص اشکالات متعددی وارد است از جمله اینکه ادراک (ذهنیت) همیشه مطابق با واقعیت (عینیت) نیست. شایعات و جوسازی رسانه ای، ابهام و خروجی های نامطلوب و... همه میتواند ادراک فساد را افزایش دهد. به حسب برخی پیمایش ها نسبت "ادراک فساد" به "تجربه و مشاهده فساد" در ایران ۷ به ۱ می باشد! یعنی ۷ برابر از درک مستند فساد، ادراک و باور به آن -بدون مستند و دلیلی خاص- بین مردم شایع است. با این وضعیت اگر گویندگان نتوانند خود را از حباب این تفاوت خارج کنند، احتمالا دنبال فهرست بلندی از فساد در حکومت علوی می گردند تا نتیجه مقایسه با جمهوری اسلامی حفظ شود! برای مثال نمونه هایی که در نگاه سخت گیرانه علی(ع) توبیخ، استیضاح و دستور بازرسی بوده اما هرگز در قوانین ما فساد تلقی نمی شود -بلکه بعضی رویه هم هست- در آن فهرست فساد، شمارش می شود! از مهمان شدن استاندار بصره بر یک سفره که فقرا در آن نبودند (نامه۴۵) تا تذکر گرفتن شریح برای خانه ۸۰ دیناری اش (نامه۳)! و... گوینده‌ای مجبور می‌شود زیاد بن ابیهِ دوره معاویه را به حساب زیاد بن ابیه دوره علی(ع) -و حتی دوره امام حسن(ع)- بگذارد تا نمونه های فاسد در حکومت علوی را هم زیاد کند! دیگری مجبور می‌شود "دوره حملات تروریستی و الغارات" بعد از صفین و خوارج -که به تصریح امام جز کوفه برایش نماند- را مثل "دوره استقرار و بسط ید امام در ولایات" بگیرد و از فرار استاندار بصره با بیت المال، نمونه از فساد در دوره علوی بگیرد؛ و حتی به خط و نشان نامه ۴۱ -که تهدید به ذوالفقار است اما همزمان از عدم بسط ید امام خبر می دهد- اشاره نکند! ظاهراً وقتی مشکل نه "رخ دادن فساد" در حکومت اسلامی بلکه "ضریب خوردن ادراک آن" و "درک سستی در برخورد با آن" است؛ تصحیح دید مردم از راه دیگری می گذرد. مثل: ۱. مطالبه نظام اداری (انحصارات، امتیازات، واگذاری ها، مزایا و...) برای رصد واقعی فساد، بجای معیار کردن ذهنیت ها و برساخت های رسانه ای و دشمن ساز. ۲. درست در جهت پاره کردن حباب های کاذب در اذهان و واقعی کردن نسبت ها. رهبر انقلاب هم در دیدار امسال تصریح کردند: قوه قضائیه تصویر رسانه ای خوبی ندارد! ۳. برخورد فوری و کامل و غیر مبهم دستگاه قضایی با مفسدان و گزارش درست و به موقع به مردم. این سه در سیره حضرت امیر(ع) نمونه ها دارد و البته برخی از آن منبری ها هم از این حل ها گفته و می گویند. ............................ ۱. همه نتایج این پیمایش انتشار عمومی نیافته است لکن در پیمایش های مشابه میتوانید نتایج در مردم و جوانان را ببینید: shoaresal.ir/fa/news/118575 ۲. این هم شنیده از مقامات مسئول است! ۳. ممکن است به حسب "صفات فاعلی" زیاد بن ابیه را کارگزار ترازی برای حکومت علوی ندانیم اما در دوره ایشان "قبح فعلی" از او گزارش نشده و تا صلح امام مجتبی(ع) هم به او وفادار مانده. محسن قنبریان ۱۴۰۲/۵/۱۷ ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی 🆔@Dailynotes20
13.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 جناب ‎ چندماه قبل مصاحبه‌ای با شرق داشته، خلاصه‌ش همین دو دقیقه‌ است. درست و غلط را قاطی کرده. مثل عدم آمارگیری دقیق در کشور که نقد درستی است. اما اشتباه جدی و مبنایی دارد که "مبنای" قانون‌گذاری را هرخواست و هرتمایل مردم می‌داند! 🔹خودش می‌گوید مثلاً اگر اکثر مردم اهل استعمال مواد مخدر باشند باید قوانین مبارزه با مواد مخدر، طبق این تمایل مردم باشد و حکومت وظیفه و تکلیفی در این باره ندارد! لذا قوه قانونگذار باید قوانینی مطابق این تمایلات تصویب کند! 🔸این حرف نه تنها خلاف شرع اسلام است که خلاف عقلانیت است. در اسلام مبنای قانونگذاری تمایلات انسان‌ها نیست، بلکه شرع اسلام است و عقل برای رسیدن به شرع است. تفاوت اسلام و لیبرالیسم همین است. در نظام سیاسی اسلامی، قوانین هم باید با شرع اسلام منطبق باشد هم قانون اساسی. 🔹اینکه مجلس قانونگذار باید مطالبات و خواسته‌های بحق و مشروع مردم را ببیند و برای رفع نیازهای این جامعه قانونگذاری کند که شکی نیست و در اینکه مجلس فعلی ناکارآمد است که بحثی نیست. اما در بحث مبانی قانونگذاری آقای برهانی حرفی خلاف شرع و عقلانیت می‌زند و متاسفانه اینها عوام فریبی است. برخی نمی‌دانند و خوششان می‌آید! 🔸دعوای ‎ در ‎ و در مجلس وقت همین بود. شیخ میگفت اسلام و حق باید مبنا باشد نه مکاتب غربی! اما مدعیان روشنفکری می‌گفتند خواست و تمایلات افراد جامعه باید مبنا باشد. داود مدرسی_یان 🆔@Dailynotes20
یا اباصالح المهدی ادرکنا! 🍃کانال برگ و بار در ایتا مروری بر زندگی و آثار استاد جواد محدثی @javadmohadesi 🆔@Dailynotes20
وام اربعین1.mp3
1.91M
توضیح حکم وام اربعین توضیحات حجت‌الاسلام موسوی بایگی کارشناس مرکز پاسخگویی حرم امام رضا علیه السلام 🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
539.7K
👓 حکم شرعی و ماهیت وام اربعین 🔷️ و توضیحاتی درباره عقود اسلامی 🔷️ حجت الاسلام کریمی رئیس دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در تهران 🆔@Dailynotes20
📌 نهضت فکری و فلسفی انقلاب اسلامی 🖌 معرفی فیلسوفان و متفکران سه نسل انقلاب اسلامی ✍ سید مهدی موسوی 🔹انقلاب اسلامی محصول و انقلاب درونی ملت ایران بود که ریشه در ارتقای فکر و تعالی اگاهی ملت نسبت به اسلام، جهان، انسان بر محوریت داشت. این ارتقا و تعالی بسبب تلاش گسترده‌ی فکری _ فلسفی و اجتماعی_اجتهادی متفکران انقلاب اسلامی بود. 🔸از ابتدای قرن ۱۴ هجری شمسی با تاسیس حوزه علمیه قم، با همت حاج شیخ عبدالکریم حائری علاوه بر نهضت فقهی و اصولی، یک نهضت فکری و فلسفی قدرتمندی با دعوت از فلاسفه تهران همچون حکیم متاله میرزا علی اکبر یزدی، آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی و آیت الله العظمی شاه‌آبادی آغاز شد که بزرگترین دانش‌آموخته این مدرسه بود که به سرعت ریاست فلسفه و عرفان حوزه علمیه را عهده‌دار شد. 🔹یکی از بزرگترین اقدامات امام خمینی (ره) در رهبری و مدیریت نهضت اسلامی و انقلاب بزرگ ملت ایران، تربیت و بسیج حکیمان و فقیهان متفکری بود که راهبری جریان فکری و فلسفی انقلاب اسلامی را در مقابل جریانهای چپ و راست برعهده گرفتند تا جامعه را از انحراف و التقاط به مکاتب لیبرالیستی و سوسیالیستی حفاظت کنند و را در جامعه بگسترانند. عقلانیت توحیدی، صورتی از آگاهی و معرفت اجتماعی را به جامعه عرضه کرد که بواسطه‌ی آن عموم جامعه به ابعاد زندگی‌ساز دین و رستاخیزبخشی توحید ونظام آفرینی شریعت اسلامی پی بردند. بنابراین و فلسفی امام خمینی مقدم بر نهضت اجتماعی و سیاسی ایشان بود. 🔹 البته نقش علامه‌ی طباطبایی هم در همراهی با نهضت فکری و فرهنگی امام خمینی در حوزه‌های علمیه بسیار موثر بود و توانست حرکت امام خمینی را تقویت و عموم شاگردان ایشان را به دارایی‌های بیشتر فلسفی و قرآنی مجهز کند و مکتب اجتماعی و سیاسی اسلام را صورتبندی معرفتی نماید و از آن در برابر نسخه های وارداتی دفاع کند. 🔸با راهبری کلان امام خمینی و تلاش‌های قرانی و فلسفی علامه طباطبایی، یک نهضت فکری و فلسفی بزرگ و با نشاط در جامعه اسلامی شکل گرفت. پیش‌قراول این نهضت فلسفی استاد شهید آیت‌الله مطهری (ره) بود که به تعبیر مقام معظم رهبری ایدئولوگ نظام اجتماعی و سیاسی اسلام در عصر ماست. 🔹 شخصیت‌های ارزشمند و فیلسوفان فقیه همچون حضرات آیات شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید باهنر، علامه جعفری، علامه حسن زاده آملی، علامه جوادی‌آملی، علامه مصباح یزدی، آیت الله العظمی سبحانی و جمع دیگر از استادان حکمت و فقاهت نقش بسیار مهمی در نهضت فکری و فلسفی انقلاب اسلامی داشتند و علاوه بر تبیین بنیان‌های فلسفی و الهیاتی اسلام و جامعه اسلامی، در برابر تلقی‌های اراده‌گرا، دیالکتیکی و سوسیالیستی از اسلام و انقلاب اسلامی ایستادند. متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN 🆔@Dailynotes20
موکب آنلاین و مجازی، ایستگاه صلواتی و منبرهای دیجیتال با ولایت تا ظهور منجی عج ❣سخنرانی های کوتاه، مداحی های زیبا نکات بصیرتی و معنوی http://eitaa.com/joinchat/2770010123C6ba91ee2b5