eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
86 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
8.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درسی که نیاموختیم ننگ: محل دفن آخرین پادشاهان ایران محمدعلی شاه:ایتالیا احمدشاه: فرانسه رضاخان:آفریقای جنوبی محمدرضا شاه: مصر 🆔@Dailynotes20
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️دختری یک سال پیش از دنیا رفت!!! پدرش گفت: ......... دکترها گفتند: .......... دشمن گفت: ......... سلبربتی‌ها گفتند: .......... ✅و امروز پس از یک سال پشت پرده‌ی ادعاهایی که در مورد مرگ این دختر صورت میگرفت، افشا شده است!!! 🆔@Dailynotes20
. 🌸حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: [شهید آیت‌الله مدنی‌] حقیقتاً یک مصداق بارزی از روحانی کامل بودند. اولاً ایشان ملّا بود؛ عالم بود؛ فقیه بود... آگاهانه و ازروی معرفت عمل می‌کرد... اهل بیان و تبیین بود در [بین] قشرهای مختلف؛ ایشان در میان جوان‌ها می‌توانست کاملاً با مخاطب جوان ارتباط برقرار کند... با عامّۀ مردم و قشرهای خیلی عمومی مردم هم باز همین‌جور بود. در ایامی که سوسنگرد آزاد شده بود... دیدیم آقای مدنی در اهواز پیدا شد؛ از تهران آمده بودند و [بعد] آمدند سراغ ما. گفتند: کجا می‌روید؟ گفتیم می‌رویم سوسنگرد. گفتند: من هم می‌آیم... رفت بین مردم، یک وقت دیدیم یک جماعت عظیمی از زن و مرد را دور خودش جمع کرده و دارد با لهجۀ هسچۀ عربی با اینها حرف می‌زند! یک سخنرانی حسابیِ گرم آنجا کرد که مردم را به هیجان آورد... در اولین سمینار ائمۀ جمعه که ما در قم تشکیل دادیم... شروع کرد صحبت کردن و اشک از چشم‌های او روی محاسن شریفش همین‌طور جاری بود و حرف می‌زد. در روایات داریم که حضرت دعا می‌خواندند، اشک مثل قطراتی که از لب مشک، مشک را می‌بندند جاری می‌شود همین‌طور مرتّب چک‌چک. این را من در چهرۀ آقای مدنی دیدم... با طبقۀ روشنفکر می‌نشست، جذبشان می‌کرد؛ با طبقۀ عوام می‌نشست، جذب می‌کرد؛ با طلبه‌ها می‌نشست؛ یعنی عالم ناطق و مبیّن و کسی بود که می‌توانست آن ذخیره‌ای که در وجود او و در روح او، در دل پاک و نورانی او از نور معرفت و علم جمع شده بود، آن را به‌راحتی به مخاطب خودش منتقل کند (۱۳۸۰/۰۶/۱۲). 🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رضا پهلوی عامل شکست اغتشاشات! 🔹علی ابراهیم زاده یکی از نوچه های مسیح علینژاد با منتشر کردن ویدیویی اعلام کرد رضا پهلوی و سلطنت طلب ها عامل شکست اغتشاشات هستند😂 🆔@Dailynotes20
آمریکا اجازه انتقال ۶ میلیارد دلار پول ایران به قطر را صادر کرد آسوشیتدپرس: دولت بایدن با صدور معافیت کلی برای بانک‌های بین‌المللی جهت انتقال ۶ میلیارد دلار پول مسدود شده ایران از کره جنوبی به قطر بدون بیم از تحریم‌های آمریکا، راه را برای آزادی پنج شهروند آمریکایی بازداشت‌شده در ایران هموار کرد. به عنوان بخشی از این معامله، با آزادی پنج شهروند ایرانی بازداشت شده در ایالات متحده نیز موافقت کرده است. ظریف نیومدی طبق ادعای خودت پای رئیسی رو ماچ کنیا ، یادت باشه 😁 🆔@Dailynotes20
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تشکر هنری یکی از افغانها از دو مردم ایران و عراق به گزارش فارس، امسال ۱۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی توفیق پیدا کردند که با عبور از مرزهای ایران اسلامی راهی عراق شده و به زیارت اربعین حسینی بروند. 🆔@Dailynotes20
جملاتی منتخب از کتاب «الهی نامه» اثرجواد محدثی استاد 🆔@Labkhandghalam🏴
«امید معکوس» مصطفی ملکیان جناب استاد ملکیان اخیرا پرسشی را مطرح کرده‌اند که «چرا به آیندۀ ایران امیدوارم؟» ایشان بهانۀ امیدواری به آینده ایران را در این می‌دانند که نسل جوان ما غرب، فلسفه غرب، علوم غربی،هنر غربی و فنون غربی را شناخته است به گونه‌ای برتر و بالاتر از دیگر کشورهای اسلامی و حتی بیشتر از اندازۀ خودِ غربیان. اینکه مثل ایشان به مقوله «امید» می‌پردازند واقعا جای امیدواری است، ولی آنجا که می‌بینید همین امید، زمینه را برای انحطاط و پس‌رفت می‌گشاید مایۀ ناامیدی و حسرت است. از این رو، باید نکاتی را متذکر شد: 1. آیا خواندن مدرنیته (آنهم ترجمه‌های مغلوط مدرنیته در ایران، آنهم هم گزیده‌های سکولار از مدرنیته، و نیز آنهم قسمت‌های تاریخ‌گذشتۀ از غرب) به شناخت از غرب منتهی می شود یا ما را به تعبیر برخی از محققان «انباردار کالاهای مصرفی غرب» قرار می‌دهد. چه‌طور جامعه‌ حوزوی و دانشگاهی که اندازۀ یک واحد درسی، غرب‌شناسی نمی خواند و به اندازه یک کتاب محققانه در باره شناخت غرب (نه مدرنیته) نمی‌نویسد، می تواند ادعای غرب‌شناسی پیدا ‌کند؟ 2. از استاد ملکیان باید پرسید که آینده ما در گرو کدامین نسل است، نسلی که غرب را شناخته است، یا نسلی که «خود» را می‌شناسد؟ در میانۀ «خود» و «غرب» اولویت ما برای آینده کدام است؟ چرا ایشان در این امیدواری، هیچ و هیچ به شناخت «خود» اشاره نمی‌کند. اساسا از نظر ایشان، نسبت شناخت ما از غرب با شناخت ما از خود چیست و ما چسان از مسیر شناخت غرب به شکوفایی و آیندۀ درخشان خود می‌رسیم؟ 3. از نظر جناب ملکیان، ما در مدرن شدگی ترقی کرده ایم و باید به آینده‌ای بازتر همچنان امیدوار باشیم. مثال‌های ایشان را توجه کنید: اینکه چون الان خانم‌های ما مجبور نیستند پوشیه بزنند پس رو به رشدیم؛ اینکه ما در خانه ویدئو داریم پس آینده‌ای خوب در انتظار ماست. جناب ملکیان به این سئوال پاسخ نمی دهند که غرب در ایران کدامین امیدهای ما را در حوزه آموزش، در حوزه فرهنگ عمومی و اخلاقیات اجتماعی، در تأمین ارزش‌های خانوادگی، در ساخت عدالت اجتماعی، در عرصه رفاه عمومی و اقتصادی، برآورده کرده است؟ همین‌طور معلوم نیست جناب ایشان در امیدواری‌شان و در میزان ترقی انسان ایرانی در این چهل و اندی سال چرا به «استقلال سیاسی و استقلال اجتماعی»، به «رشد علمی»، به «امنیت فراگیر در منطقه» و نیز به «رشد و توسعۀ معنویت» اشاره‌ای نمی‌کند و آنها را در پازل امیدواری خود نمی‌گنجاند و از آنها الهامی برای خوشینی دریافت نمی‌کند؟! 4. آقای ملکیان، در مورد کشورهای اسلامی واقعا به گزاف سخن گفته است. به نظرم جناب ملکیان اندیشه‌های نوین ترک‌های امروز در دانشگاه های جدید ترکیه، محققان مسلمان در موسسات علمی جهان عرب، پژوهشگران شبه قاره و نیز اندیشمندان شرق آسیا در جاهایی مثل ISTAC را نمی‌شناسد و از این رو خود را به راحتی بالا می‌بیند. برخی از نخبگان جهان عرب در همین کشورهای عربی مثل قطر، مثل تونس، حتی مثل سوریه گاه چندین دهه از امثال ماها و نیز از اساتیدی مثل ملکیان جلوتر، غربی‌تر (در ادبیات سکولار) و مسلمان‌تر (در ادبیات دینی‌شان) هستند. اساتیدی مثل جناب ملکیان که به تواضع شهرت دارند، نباید مخاطبین و دانشجویان خود را متوهم بار بیاورند و در غرور تاریخی‌ و گاه جهل مرکب‌ نسل امروز، که از کشورهای پیرامون و از زبان آنها هیچ نمی‌داند، بدمند. 5. دوگانۀ «تجدد» و «تمدن» را همواره باید در نظر داشت. واقعیت این است که «تجدد» در ایران در یک فرایند کاریکاتوری شکل گرفته است به گونه‌ای که به جدّ می‌توان گفت که «تجدد غربی در غرب» تفاوت‌های بنیادین و اساسی‌ای دارد با «تجدد غربی در شرق» از جمله در ایران. یعنی همان میزان از پیشرفت غربی در غرب، برای شرقیِ در شرق حاصل نشده است. آنچه جناب ملکیان همچنان بدان امیدوار است، تجدد شکسته‌ و آب‌رفته‌ای است که نه مدرنیتۀ اورجینال غربی است و نه مدرنیتۀ بومی شدۀ شرقی (ببینید همین وضعیت حجاب ما را که از پوشیه عبور کرده‌ایم و پوشش استاندارد لیبرال را هم پیدا نکرده ایم و حالا از جناب ملکیان بخواهید هویت یا بی هویتی همین حجاب موجود امروز را که نه غربی است و نه شرقی، تعریف کند و آینده‌ای برای آن ترسیم نماید.) حال در این سیر معیوب تجدد، جناب استاد ما را به چه آینده‌ای از غربی شدن امیدوار می‌سازد؟ 6. بله باید به آینده امید داشت، ولی نه به آینده تجدد غربی در ایران، بلکه باید به آینده تمدن ایرانی و اسلامی امیدوار بود. تمدنی که صبغۀ ایرانی بودن، مسلمان بودن، و معاصر بودن در آن جامعه، شاخص و برجسته باشد. ما امید داریم به ساخت آیندۀ خود، آینده‌ای که از رهگذر شناخت خود (نه از رهگذر صِرف ترجمۀ دیگران) و تکیه بر دارایی‌های خود و الگوهای خودی حاصل می‌شود. @Habibollah_Babai 🆔@Dailynotes20
۲۱ شهریور ۱۴۰۲/سال سوم چرا قرآن برایمان تکراری و کم محتواست؟ ۹ گونه حرف زدن خدا! شما را نمی دانم اما بنده بارها! هر وقت که در اثنای بحث به آیه ای از کلام الله اشاره کرده ام، مخاطب با شگفتی پرسیده که آیا واقعا این آیه در قرآن است؟ چقققدر جالب،به روز و متناسب. آنگاه مستأصل پرسیده: پس چرا ما چیزی از قرآن برداشت نمی کنیم، جز آیاتی تکراری که دائما می گوید خوب باشید و گرنه عذاب می شوید! پاسخ در اصول حاکم بر زبان شارع نهفته است. ، یک ساختار تاسیسی جدید است که در اصول ۹ گانه فقه البیان تشریح شده است. فی المثل اصل دوم فقه البیان می گوید: با توجه به اینکه هر کدام از آیات قرآن، گنجینه های علم و دانش است(الکافی ج۲ص۶۰۹) و از دیگر سوی هر چیزی در عالم کلید و مفتاحی دارد(الکافی ج۴ص۹) و کلید علم هم پرسش خوب است(بحارالانوار ج۳۶ص۳۵۸) بنابراین: اگر میخواهیم از دریای لایتنهایی علوم قرآن، صیدی نورانی رزق ما بشود، باید خود را مجهز به قلّاب «» کنیم. کسی که سوالی ندارد، جوابها را هم نخواهد دید ولو اینکه خدا با لسان عربی مبین برایش شرح دهد. وقتی قرآن شفاست(سوره اسراء آيه۸۲) باید از این طرف دردی وجود داشته باشد. بگذارید مثالی بزنم: من روستایی ام و تمام آباء و اجدادمان كشاورز. یکی از مشکلاتی که هر ساله داریم، سرما زدن محصولات است. نکته جالب اما در این است که برخلاف تصور ابتدایی ما، هرجایی که باغی در مکانی مرتفع احداث شده از سرما در امان است. با اینکه سرما در ارتفاع بیشتر است.حال چه باغ انگور باشد، چه گردو یا دیگر محصولات. حالا آیه۲۶۵ بقره را ببینید: خداوند متعال برای توضیح وضعیت متعالی انسان هایی که مالشان را انفاق میکنند، به باغی مثال می زند که در واقع شده و محصول بسیار خوبی می دهد. حال چرا این آیه در کنار دهها آیه ی دیگر که خداوند متعال درباره و و...صحبت کرده است، اساسا به چشم بعضی ها نمی آید؟ پاسخ در این است که این گروه اساسا سوال های کشاورزی شان را از خدا و امام علیه السلام نمی پرسند!(شرحش بماند) در این سوی اما اولویت های تمدنی دوازده گانه، یکی از مصادیق کاربردی پرسش حداکثری از قرآن و روایات است. نماینده یک بسته جامع سبک زندگی اسلامی (دریافت) و لبیکی به فرمایش رهبر معظم انقلاب در باب (دریافت). اصول ۹ گانه فقه البیان (دریافت) @besalamen_amenin 🆔@Dailynotes20
15.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️مهسا امینی یا طعمه‌ی حزب [تجزیه طلب] کوموله بوده است یا عامل انتحاری این حزب! 🔝برای اثبات این ادعا فیلم بالا را مشاهده کنید... ✍میلاد خورسندی 🆔@Dailynotes20
مروان حمار! یکی دو روزی است ساعتی از وقتم را به مطالعۀ کتاب تاریخ مختصر اسلام نوشتۀ کارن آرمسترانگ سپری می‌کنم. یکی از ویژگی‌های کتاب همانطوری که از نامش پیداست، اختصار و ایجاز است. خیلی زود به حکومت امویان رسیدم. واپسین خلیفۀ امویان شخصی است به‌نام مروان ملقب به حمار. انگیزۀ نوشتن این یادداشت همین لقب آقای مروان است. مردم به کسی که کارهای احمقانه‌ انجام می‌دهد، می‌گویند فلانی «خر» است! یا از خریت او است که چنین کاری می‌کند. خلاصه خر معادل احمق، کودن و نادان است‌. از طرفی هم آخرین خلیفۀ اموی ملقب به حمار بود. مروان حمار! اغلب مردم وقتی اسم مروان حمار را می‌شنوند، تصور می‌کنند آخرین خلیفۀ اموی(مروان)، در نادانی به حمار تشبیه شده است[اگرچه امویان و عباسیان غاصب خلافت، ظالمان و جنایت‌کارانی بودند که واژۀ نادان نمی‌تواند حق مطلب را دربارۀ‌آنها ادا کند ]. در عین حال وجه نامگذاری او به حمار چیز دیگری است! جلال الدین سیوطی در کتاب تاريخ الخلفا صفحۀ ۲۵۴ می‌نویسد: «ابو عبد الملك: مروان بن محمد بن مروان بن حكم آخرين خلفاى بنى اميه كه چون مربى او جعد بن درهم بود، او را جعدى می‌گفتند. حمار هم ناميده مى ‌شد. دو دلیل برای ذکر این لقب برای او آورده‌اند. عده‌ای گفته‌اند که در جنگ با كسانى كه بر وى خروج می‌کردند، عرق او خشک نمی‌شد و در مثل می‌گویند: فلانى از خر شكيباتر است و براى همين حمار لقب يافت. این لقب در این معنا نزد عرب دلالت بر شجاعت و قدرت او می‌کرده است و بقولى براى آنكه عرب هر صد سال را حمار مى‌‏نامد و چون سلطنت بنى اميه نزديك صد سال شد، براى همين مروان را حمار لقب دادند». ✍ محمد صدرا مازنی @pavaragi 🆔@Dailynotes20
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دروازه های جهنم همین الان هم باز شدن! ‌ مواظب بچه ها باشید ! خانوادها باید جدی بگیرند .. انسان نماهای شیطان صفتی درون جامعه هستند که افسار آنها در اختیار شیاطین است ، صرف اینکه چهره انسانی دارند فکر نکنید انسان هستند ... 🆔@Dailynotes20