eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
🗞 صفحه نخست برخی از روزنامه های صبح امروز کشور سه شنبه ۲۱آذر ۲۴۰۲ 🆔@Dailynotes20
🇮🇷پیشتاز نهضت اسلامی ◾️به‌مناسبت سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله یزدی 🎥پسر؛ آیینه تمام‌نمای پدر 🎥 دیدگاه ویژه مرحوم آیت‌الله یزدی پیرامون کتاب روزگار قائم‌مقامی نقش محوری مرحوم آیت‌الله یزدی در مبارزات انقلابی آیت‌الله محمد یزدی؛ از پیشتازان نهضت اسلامی و مایه سرفرازی حوزه‌های علمیه 🎥 ایجاد مزاحمت هواداران منتظری در قم؛ به روایت آیت‌الله یزدی 🎥 مرحوم آیت‌الله یزدی پیشتاز نهضت اسلامی و مایه سرفرازی حوزه‌های علمیه سند | | تبعید آیت‌الله یزدی سند | |شجاعت مثال زدنی مرحوم آیت‌الله یزدی و بی‌اعتنایی ایشان به دستورات رژیم 🎥شوق دیدار با امام بازخوانی نقش آیت الله یزدی در گروه ولایت به منظور تشکیل حکومت دینی همکاری مبارزاتی آیت‌الله یزدی و علامه مصباح راز اقبال مردم به جامعه مدرسین از نگاه مرحوم آیت‌الله محمد یزدی نقش مرحوم آیت‌الله محمد یزدی در قیام تاریخی نوزده دی نشریه عبرتهای عاشورا 🆔@Dailynotes20
پدیده ای به نام فِلانور ✍️ «گروه تحریریه»: هادی حمیدی _ علی اسفندیار یک سؤال مهم؟ مگر می شود شهرها و مردم در عصر هجون اطلاعات یا عصر پسامدرن تغییر کرده باشند و «زبان» تغییر نکرده باشد؟ اینجا نمی‌شود به آن پاسخ داد اما روزنه‌ای از این تحول و تطور را می‌توان به نظاره نشست. مسأله مهم امروز نسبت‌سنجی بین شهر و ادبیات است و مهم‎تر از هرچیزی قالب‌های جدید ادبی که در غرب به وجود آمده اما نه در حمایت بی چون و چرا از شهر مدرن که گشت و گذار در آثارش و تفکر انتقادی به آورده‎های تکنولوژی است. «فلانور» یا پرسه‎زن حرفه‎ای شهر می‌خواهد اوضاع و احوال شهر از معماری گرفته تا جاهای به ظاهر خالی و بیهوده را در ادراک شخصی خود حلاجی کند، معنا بکاود و تقدیم خواننده کند؛ در حقیقت ارائه روایتی شخصی شده از جهان مدرن به زبان شیرین هنر. پرسه‌زن یا فلانور مفهومی است که از زبان فرانسه به عاریت گرفته شده‌ و به معنای قدم‌زنی است. شارل بودلر، شاعر و نویسندهٔ فرانسوی مفهومی دیگر از آن مشتق کرد و به معنای فردی است که در شهر قدم می‌زند تا تجربه کسب کند. به علت استفادهٔ بودلر و دیگر اندیشمندان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و ادبی، پرسه‌زن مفهومی مهم در پدیده‌های شهری و مدرنیته شد. پرسه‌زنی تنها به قدم زنی در خیابان‌های شهر محدود نمی‌شود؛ بلکه می‌تواند شیوه ای از تفکر فلسفی و زندگی باشد! بودلر پرسه‌زنی را یک قدم زنِ با شخصیت در خیابان‌های شهر توصیف می‌کند که نقشی اساسی در درک و ترسیم فضای شهر دارد. مفهوم پرسه‌زن در بحث پدیدهٔ مدرنیته در محافل دانشگاهی مفهوم مهمی است. همچنین این مفهوم دریچه‌ای از تفکر در زمینه‌های معماری و شهرسازی باز کرده‌ است. والتر بنیامین فیلسوف و زیبایی‌شناس مارکسیست آلمانی، این مفهوم را ابزاری برای تحلیل و همچنین شیوه ای از زندگی می‌داند از دیدگاه مارکسیستی او، پرسه‌زنی مولود زندگی مدرن و انقلاب صنعتی است. وی خود به نمونه ای از پرسه‌زن تبدیل شد که خیابان‌های پاریس را مشاهده می‌کرد و به مطالعات اجتماعی و زیبایی شناختی می‌پرداخت[پرسه‌زنی و زندگی روزمرهٔ ایرانی، عباس کاظمی، نشر آشیان، ۱۳۸۸] حال اگر این پدیده با پدیده مشابه دیگر مانند «ون لایف» که از جدیدترین سبک‌های زندگی بشری است ادغام شود جذاب‌تر هم می‌شود. سفر و زندگی در «وَن» امروزه برای برخی تبدیل به سبک زندگی شده و عده‌ای در سراسر دنیا به این روش زندگی می‌کنند؛ سفری توأم با زندگی و زندگی توأم با سفر است؛ به اضافه عنصر کلیدی درک شخصی و تلاش برای شناخت پدیده‌های زیستی و اجتماعی پیرامون خود. پ.ن: در مجالی دیگر درباره این پدیده اجتماعی بیشتر خواهیم نوشت. @HOWZAVIAN
. به بهانه طرح دوباره «منقل» در سیما! جماران: همزمان با ثبت نام حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته روزنامه «اعتماد» در گزارشی خبر داد، «در جلسه اخیر مجلس خبرگان، حجت‌الاسلام توکل، نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری پشت تریبون، اظهارات تندی را علیه حسن روحانی مطرح کرده است.» و نوشت که روحانی نیز به این سخنان پاسخ داده است. برای پیگیری محتوای جلسه با حجت الاسلام سید رحیم توکل گفت و گو کردیم. وی در این گفت و گو، روایت آن جلسه از زاویه نگاه خود را بیان کرده است که مشروح آن در پی می آید: 🔹یکی دو روز است که رسانه ها بحثی را درباره سخنرانی حضرتعالی در مجلس خبرگان و نقدهایی که درباره آقای دکتر حسن روحانی داشتید، منتشر کرده‌اند. خواستیم که در این باره صحبت بفرمایید؛ اصل قضیه چه بوده و نظر حضرتعالی در آن موضوعات چه بوده است؟ 🍃پاسخ : ما فقط دو تا موضوع را مطرح کردیم: یکی در مورد برنامه برجام مال آقای روحانی [بود و] یکی هم در مورد عفت و حجاب که رهبری فرمودند، این کار دشمن تهاجم فرهنگی نیست، {بلکه} شبیخون فرهنگی است؛ اما ایشان(روحانی) در زمانی که ریاست داشتند گفتند حتی اکثر  مواد 2030 را اجرایی می‌کنم . یکی این را موضوع مطرح کرده بودیم.  دوم اینکه رهبری فرمودند اگر خارجی‌ها آن برگه برجام را پاره کنند، ما برگه برجام را آتش می‌زنیم. اما بعد از آن سخنانی آقای روحانی گفتند، «انگار یک منقلی اینجا هست که آدم بخواهد داخل آن کاغذی را آتش بزند!» این تعبیری که ایشان آوردند، چه تعبیر زشتی بود! ما این دو تا{موضوع} را اینجا مطرح کرده بودیم. 🔹این تعبیرات که نقل کردید را آقای روحانی قبلا آورده بودند، نه در این جلسه اخیر. درست است؟ 🍃 پاسخ : در وقتی که ریاست جمهوری داشتند، آورده بودند، ما اینجا حرف‌شان را مطرح کردیم. 🔹نوشته بودند که ظاهرا شما خیلی تندوتیز صبحت کردید. همین‌طور بوده است؟ آیا ممکن است یک بخش‌هایی از آن سخنان را اشاره کنید و بیشتر توضیح بدهید؟ 🍃 اصل قضیه مشخص است و خیلی توضیح هم نیاز نیست. خیلی تند برخورد کردم؛ گفتم که خبرگان به 88 نفر عمار نیازمند است که یار رهبر باشند. این حرف‌ها تضعیف رهبری بوده و ما یک خرده{این بحث ها را} پروبالش دادیم. گفتم که خبرگان هشتاد و خُرده‌ای نفر عضو دارند، هر یک بایستی عمار رهبر باشند؛ مثل بلاگردان رهبر باید باشند. اما این حرف‌های ایشان در واقع تضعیف مقام رهبری است، نه تقویت مقام رهبری. 🔹موضع ایشان چه بود؟ آیا پاسخی دادند و صحبت کردند ایشان هم؟ 🍃 پاسخ : ایشان روز اول اجلاس، صبح تا ظهر در مجلس بودند، ولی بعد از ظهر رفتند و نطق من عصر بود. حرف‌هایم را زدم. ایشان فردا وقت گرفتند یک ربعی آمدند که دو سه جواب بدهند به آن اعتراضات من.  🔹جواب دادند؟ 🍃 پاسخ : نه، بچه ها در همان‌جا همکاری کردند کلیپی از آنچه که ایشان در مورد برجام، تها‌جم{فرهنگی} و قانون 2030 گفته بود، همان‌جا پشت بلندگو  گذاشتند.  توجیهات او غلط است. بچه‌ها صحبت‌های ایشان را دوبار از بلندگوی مجلس خبرگان پخش کردند. 🔹یعنی بعد از اینکه آمد از صحبت‌هایش دفاع کرد، آن کلیپ‌ها هم پخش شد ؟موضع دیگر شخصیت‌ها درباره ایشان و حرف‌هایی که شما زدید چه بود؟ 🍃 پاسخ : بسیار موافق بودند؛ بعضی اعضای خبرگان می‌گفتند بگذار دست شما راببوسیم! بعضی ما را بغل کردند، بعضی ما را بوسیدند، بعضی‌ها –یکی از این مسئولین- فردایش گفتند که شما غیرت اسلامی را به منصه ظهور گذاشتید؛ ما باید دست شما را ببوسیم. ____________________________ 🆔@Dailynotes20
🖥 نسخه الکترونیکی شماره ۳ خردورزی،‌ منتشر شد هم‌اکنون می‌توانید نسخه الکترونیکی سومین شماره مجله خردورزی را از سایت پژوهان دریافت و مطالعه نمایید. 💳 قیمت: ۴۰ هزار تومان 📕 تعداد صفحات: ۲۶۰ صفحه 📎 مطالعه در اپلیکیشن پژوهان (کلیک کنید) 📲 دانلود اپلیکیشن پژوهان 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com
🔸 ا ☑️ سلوک پژوهش - بخش اول 📝آیت الله جوادی آملی 🔹 چند نكته است كه برای و محقق لازم است كه اگر آن نكات ملحوظ باشد، وقتی پژوهشگر و محقق ساخته شد، آن‌گاه پژوهش و تحقیق هم خود به خود ساخته می شود. 1️⃣ نكته اول این است كه همه ما یك داریم. آن انسان كامل است كه می‌ تواند مظهر اسمای حسنای الهی باشد و همه چیز را به اذن خدا بداند، وگرنه ما بر اساس ﴿وَقَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا﴾، هر كدام با ظرفیت خاصی خلق شدیم (این مطلب اول). 2️⃣ مطلب دوم آن است كه این جریان «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ»، گذشته از اینكه صبغه انشایی و دعا دارد، صبغه اخباری هم دارد؛ خدا كسی را رحمت می ‌كند و عنایت خاص الهی شامل كسی می‌ شود كه بفهمد ! نه آن هدف كلی كه ﴿مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَاْلإِنْسَ الا لِیعبُدون﴾؛ نه! بلکه این آقا اصلاً برای چه خلق شده، برای كار علمی خلق شده یا برای كار عملی و اگر كار علمی است، رشته ‌اش چه است و تا چه حد است؛ «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ». حالا كه ذات اقدس الهی به شما آقایان این توفیق را داد كه بر اساس آن گرایش و بینشی كه خدا به شما مرحمت كرده است در خدمت قرآن و عترت باشید، باید این ظرفیت را حفظ بكنید. 3️⃣ مطلب سوم همان است كه اگر كسی ظرفیت خود را با چیزها و كالاهای بی خود پر كند، از آن كالای اصلی می ‌ماند. اگر درختی را شما با آب شور تغذیه كردید، بعد بخواهید با آب شیرین این را بپرورانید نمی ‌شود؛ این یك مقدار آب می خواست، به آن دادید و خشك هم شد! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔸 ا ☑️ سلوک پژوهش - بخش دوم 📝آیت الله جوادی آملی 🔹 حرف های باطل گوش دادن، حرف های غیر علمی زدن، حرف های غیر علمی گوش دادن، حرف های غیر علمی را تحویل مردم دادن، این مثل كودكی است كه با پفك معده ‌اش را پر كرده، این دیگر در موقع غذا، غذا نمی ‌خورد. آدمی كه دهان باز می ‌كند حرف غیر علمی می ‌زند یا گوشش را باز می ‌كند حرف غیر علمی گوش می ‌دهد، این با پفك مغزش را پر كرده است، این دیگر عالم نمی شود! این مادامی كه در مؤسسه تحقیقاتی است، با حرف های علمی آشناست؛ ولی همین كه از اینجا رفته بیرون و به سراغ امور دیگر رفته، این مغز، مغز محقق و پژوهشگر نیست. 🔹 مطلب بعدی آن است كه گاهی ممكن است انسان در مؤسساتی كار بكند که محصول كارش را برای صاحب مؤسسه بگذارد و حق الزحمه‌ای دریافت بكند و برود؛ اما مراكز علمی این ‌چنین نیست، چون فرد، محصول كار را به همراه می ‌برد و آن پوسته‌ اش را برای مؤسسه می‌ گذارد. یك وقت است كه انسان در مؤسسات فرش‌ بافی، ظرف سازی، صنایع و مانند اینها كار می ‌كند، كل كارها را برای مؤسسه می گذارد و پوسته ‌اش نصیب او می‌ شود؛ یك وقت است كه در مراكز تحقیقی دارد كار می كند، در مراكز تحقیقی، عصاره مطلب كه علم است را به همراه می ‌برد و چند صفحه نوشته شده و نگارش شده و قلم زده را می‌ دهد برای مؤسسه! اینكه علم نیست، این بعد باید بیاید بالا و علم بشود، آنكه علم است را به همراه می ‌برد. 🔹 برای اینكه آنچه را به همراه می‌ برد بارور بشود، آن بیان لطیف مرحوم در طلیعه سرائر باید ملحوظ باشد؛ در مقدمه سرائر در همان جلد اولش هست كه بزرگانی این چنین بودند كه می گفتند: «ما قِلتُ و لا بِتُّ الا و الكتاب موضوع علی صَدری»! این «ما قِلتُ و لا بِتُّ» یعنی هیچ وقت من خواب قیلوله نكردم مگر اینكه یعنی كتاب روی سینه ‌ام بود مطالعه كردم و خوابم برد، شب هم كه می‌ خواستم بیتوته كنم، به بسترم نرفتم مگر اینكه كتاب روی سینه‌ من بود و . «ما قِلتُ» یعنی خواب قیلوله نكردم «و لا بِتُّ» بیتوته نكردم «الا و الكتاب موضوع علی صدری». این چنین شدن سخت نیست، برای اینكه اینها نه امام بودند نه پیغمبر بودند! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آقای مصباح شهید آبرو شد !!! 🔹برشی از سخنرانی آیت الله جاودان 🔰بهره آقای مصباح به خاطر امربه معروف و نهی ازمنکر از شهداء بیشتر است.
hejab 2.pdf
7.99M
💠 پاسخ به ۴۰ سوال دانش آموزان سراسر کشور در مورد حجاب 💢 با طرح زیبا و جذاب 👌 ✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔@Dailynotes20
AUD-20220912-WA0007.mp3
7.11M
🌸🌱 📝صوتِ " زیارتِ آل یاسین" 🎤 سید هادی گرسویی
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک نفر داد زد: «چرا غزه؟ نان ما واجب است یا غزه؟ جنگ آنها به ما چه مربوط است؟ خاک ایران کجا، کجا غزه؟ خودمان بدتر از فلسطینیم چقدَر هی عزا عزا غزه؟» حاج قاسم بلند شو از جا بگو از اصل ماجرا غزه حاج قاسم بگو هدف ماییم خورده موشک بجای ما غزه همه‌ی کفر یک طرف هستند تک و تنهاست با خدا غزه ...
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. چرا آمریکایی ها در مقابل معضلات فرهنگی و اجتماعی خودشان کار فرهنگی نمی کنند ؟! کار فرهنگی که خیلی بهتره..!! .