eitaa logo
حوزه علوم میان رشته ای دانشگاه پزشکی قم
527 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
548 ویدیو
38 فایل
پیامبر اکرم(ص): «وای به حال مسلمانی که حداقل یک روز در هفته را به آموختن آموزه های دین خود اختصاص ندهد» حوزه علوم اسلامی میان رشته ای دانشگاه علوم پزشکی قم تنها حوزه میان رشته ای کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
💢کرسی آزاد اندیشی با موضوع "کارآمدی نظام جمهوری اسلامی " با حضور دکتر کشکولی 📌روز دوشنبه 24تیرماه 98 دانشجویان دوره معرفتی تشکیلاتی حیات طیبه با حضور در کرسی آزاد اندیشی نظرات خود را بیان کردند . این مراسم که با استقبال بی نظیر دانشجویان روبرو شد بیش از 3ساعت به طول انجامید و دانشجویان مشتاقانه در بحث شرکت کردند. #اینبار_قرار_است_که_عمار_تو_باشی #حیات_طیبه #کرسی_آزاد_اندیشی
💢تمدن نوین اسلامی زمینه تکامل بشر را فراهم می‌آورد 🔹مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم از تمدن نوین اسلامی به‌عنوان تمدن برتر نام برد و گفت: این تمدن می‌تواند احیاگر حق و عدالت در سطح جهانی باشد و زمینه رسیدن بشر به بلوغ و تکامل را فراهم آورد. 🔻مشروح خبر را اینجا بخوانید👇 http://www.mefda.ir/news/110592 ✅ @qommefda ✅ @salamatdinqom
💢تدریس فقه سلامت و پزشکی در سطح اجتهاد حوزه دنبال می‌شود 🔹مدیر حوزه‌های علمیه در بیش از ۵۰ کتاب مختلف در حوزه فقه به زوایایی از سلامت پرداخته شده اما این دستاوردها کامل نیست به همین علت رشته‌های مرتبط با فقه سلامت و پزشکی در سطح اجتهاد حوزه دنبال می‌شود تا مطالعات فقه پزشکی نظام‌مند شود. 🔻مشروح خبر را اینجا بخوانید👇 http://www.mefda.ir/news/110625 ✅ @qommefda ✅ @salamatdinqom
✴️دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با آیت الله اعرافی ➖➖➖ ♨️مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم: 🔹حوزه سلامت را از نگاه عمیق دینی بازشناسی نماییم 🔹ایجاد دانشکده سلامت و دین از ابتکارات دانشکده علوم پزشکی قم بود؛ تاکنون چندین رشته ناظر به موضوع سلامت و دین تاسیس شده است http://hawzahnews.com/detail/News/501760 ✅آیت الله اعرافی: 🔹انقلاب اسلامی به دنبال جبران گسست و خلأ تاریخی علوم ناظر به عرصه تمدن سازی است http://hawzahnews.com/detail/News/499742 ✳️ گزارش‌تصویری: http://hawzahnews.com/detail/Photo/501769
این هفته جلسه مجمع آل یس دانشگاه علوم پزشکی قم را فراموش نکنید جمعه ۴ مرداد ماه از ساعت ۱۸:۳۰ مکان : خیابان سمیه جنب مسجد حضرت خدیجه س نبش کوچه ۳۱حسینیه کوثر سخنران حجت الاسلام والمسلمین دکتر کاظمی مداح و ذاکر اهل بیت حاج حسن شالبافان سهم شما مهدی یاور عزیز در ترویج فرهنگ عهد با امام زمان عج دعوت از دو دوست به همراه خودتان
#رهبر_انقلاب_اسلامی چهره ی نورانی و جذاب شهیدان والامقام، الگوی همه ی #جوانان است؛ جوانانی که هویت اسلامی و ایرانی خود را ارج می نهند و سلطه ی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی بیگانگان را ذلتی بزرگ و تحمل ناپذیر برای خود می دانند. (۸۱/۰۷/۱۴) 🗓یک قرارِ هفتگی ✅یادی از دو گمنامِ آشنای دانشگاه علوم پزشکی قم قرار این هفته 👈 هدیه ۱۰۰ شاخه گل #صلوات به ارواح مطهرشان ✨ https://eitaa.com/HDPqom
💢بیانیه گام دوم انقلاب طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه ی مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. #بیانیه گام دوم انقلاب را بخوانیم
‏وزیر بهداشت گفته ما۱۴تولد در شیعه داریم با۱۳ وفات،اما همیشه دلمون میخواد ضجه بزنیم این افسردگی عامل خودکشی و خشونته! 💢مثلا یک جوون در این۶سال بیکار شده،صابخونه بیرونش کرده،مخارجش چندبرابر شده به نون شبش محتاجه ولی از خوشحالی داره میمیره اما چون رفته روضه اهل بیت افسردگی گرفته!
یک مقاله مستدل بسیار خوب حتما بخوانید 🔴 چند کلام اورژانسی در نقد حرف وزیر بهداشت!(۱) 1⃣ بی اطلاعی مضحک علمی! ظاهرا آقای دکتر بین داغ دیدگی (beravement) با "عزاداری" خلط کرده و آثار آن را براین بار کرده اند! اولی حالتی روانی و درونی و غیر اختیاری است که با ضایعه فقدان ناگهانی عزیزان اتفاق می افتد. اما دومی بیرونی، اجتماعی، اختیاری و برنامه ریزی شده است که اثر تسلی بخشی یا تعالی بخشی دارد. درتحقیقات پاکز(۱۹۸۳) مشکلات روانی شمارش شده(افسردگی، خشم و اضطراب) برای داغدیدگی ناگهانی ثابت شده است. لایندمن(۱۹۴۴) از ۱۰۱ داغ دیده اینچنین برخی از آن آثار(اضطراب و بی قراری و...)را گزارش کرد. براساس تحقیقات بونل و برنل(۱۹۸۹): فرد، در داغ والدین گذشته و بافقدان همسر حال و بافقدان فرزند آینده را ازدست می دهد. حال اینکه هیچیک از این آثار در عزاداری گزارش نشده است! حتی عزاداری برای همان ازدست رفتگان، داغ دیده را تسلی و نوعی تخلیه روانی-هیجانی (catharsis) انجام می دهد. عزاداری برای بزرگان دینی و شخصیت های مقدس -که بشکل خشن تر از ما در اروپای مسیحی و فرهنگهای دیگر وجود دارد- در مرآی تحقیقات روان شناسی بوده و ازقضا کاملا بعکس، تأثیرات روانی مثبتی گزارش شده است مثل احساس لذتی خاص، آرامش، افزایش کنش ورزی اجتماعی و... در مطالعات معلوم شده اینگونه عزاداری ها "عامل نابهنجار" (abnormal) در زندگی افراد نمیشود و حتی نقش درمانی (therapeutic) ایفاء وبه زندگی نشاط می دهند.(۲) کمی پرس وجو از همکاران روان شناس می توانست آقای وزیر را ازاین خلط و اشتباه فاحش نجات دهد. تعجب اینجاست که آقای دکتر اگر تجربه وجدانی وشخصی گریه بر اباعبدالله(ع) نداشته، آیا تجربه عزاداری وگریه برنزدیکان خود (سوم وهفتم وچهلم و...)در گروه اجتماعی-خانوادگی هم نداشته است تا بالوجدان اثر فوق العاده آن در سلامت روان را احساس کند؟! عزاداری بر کاملان وبرگزیدگان صد چندان از این اثر بخشی در سلامت روان دارد. 2⃣ آدرس خشونت های اجتماعی؟! اگر آقای وزیر آدرس خشونت های اجتماعی را می خواهد،تکیه ها،حسینیه ها وهیأتها نیست؛ کابینه و وزارتخانه هاست! مولای ما علی(ع)فرمود:"قلوب مردم گنجینه در دست دولتمردان ایشان است پس عدالت یا جوری را که در این گنجینه می گذارند، همان را در می یابند" (غررالحکم). آیا در آمریکا -با این آمار بالای خشونت اجتماعی- هم ۱۳وفات معصوم را عزا میگیرند؟! یا فاصله طبقاتی وجور اقتصادی دولتهاست که موجب خشونت اجتماعی میشود؟! در فرانسه هرشنبه پس از هیئت وگریه بر مسیح یا حسین(ع) تظاهرات، خشم وخشونت راه می افتد یا پس از فشار مکرر ومضاعف نظام طبقاتی وجور اقتصادی حاکمان؟!! 💉آقای دکتر اعضاء سابق و لاحق همین کابینه -که خود وزیربهداشتش هست-را معاینه کند، ببیند همکارسابقی که امروز به جرم کشتن همسر دوم در دادگاه است، پس از پیاده روی اربعین یا زیاد شرکت کردن در مجالس عزاداری اهلبیت چنین کرد یا خوشی زیر دلشان زده بود وبعضی مسائل دیگر؟! آن عالی رتبه تر، بچه اش پس از مجلس روضه وعدم تعادل روانی حاصل از آن در خانه کشته شد یا بعلتی دیگر؟! نمونه های بغل دستتان کافی بود که فرضیه تان را تعدیل کنید. 3⃣علت اصلی روان پریشی؟! قرآن ما علت روان پریشی را هم نه حزنهای متعالی وغصه های شیرین ائمه هدی(ع) بلکه "رباخواری" و زندگی تنازلی اقتصادی معرفی می کند(۲۷۵بقره)!(۳) به حسب محاسبات یک سوم سود بانکها از گرفتن دیر کرد است که حرام قطعی و مصداق این آیه است! آقای وزیر البته پیش از این درباره همکاران خوداعتراف کرده بود :" متاسفانه دانش آموختگان مابه بیمار به عنوان وسیله نگاه می کنند و ماشینی شده اند"! https://www.isna.ir/news/98011705336 وقتی ورودی رشته پزشکی را بخاطر نشکستن بازار سوداگری درصدی از پزشکان، محدود و جوانان نخبه بسیاری را محروم می کنید؛ وقتی حقوقی اقلا ۵۰تا۶۰برابر یک کارگر شریف برایشان تصویب می کنید و با عین حال خود را از زیر میزی و تنازل اقتصادی محروم نمی کنند؛ باید به قول شما "ماشینی" وبه تعبیر قرآن "دچار خباط" و به تعبیر روان شناسی "روان پریش" شوند و آبروی درصد خدوم و پاک پزشکان را هم به خطر اندازند. ............................................. ۱. سخنان وزیر را بخوانید http://entekhab.ir/0023t5 ۲.تفصیل بیشتر رجوع کنید به مقاله روانشناسی عزاداری محمد کاویانی ۳.تفاسیر مجمع البیان،التبیان فی تفسیر القرآن و...ذیل آیه۲۷۵بقره:"خباط داء کالجنون لأنه اضطراب فی العقل کالاضطراب فی الضرب. ‌ 📝محسن قنبریان ۹۸/۵/۴ 🆔 @eisavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا شنیدنیست 🔴 امنیت و پیشرفت در سایه دانشگاه تک جنسیتی 🔹هاشمی گلپایگانی : آیا ما واقعا در مملکت مشکل آشنایی دختر و پسر داریم؟ 🔻تک جنسیتی کردن دانشگاه ها را از منظر عقلی بررسی کنیم... 🔷 "بدون توقف" از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه سه سیما 🆔 @muqnahad
🏴انا لله و انا الیه راجعون🏴 عرض تسلیت خدمت جناب دکترمحمد باقر تلاشان عضو محترم هیئت امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاه علوم پزشکی قم.