eitaa logo
نویسندگان حوزوی خراسان
421 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
213 ویدیو
27 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان خراسان رضوی است. https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b ✒✒✒ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @Saleh117 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸حكايتي از علامه طهراني راجع به ارادت به امام رضا(علیه آلاف التحیة و الثناء) 🖋حضرت علامه سیدمحمدحسین حسینی طهرانی اين حقير معمولاً قبل از اقامت در شهر مشهد مقدّس كه تا اين تاريخ كه پنجم شهر رجب ١٤٠٣ هجريّه قمريه است؛ سه سال و چهل روز به طول انجاميده است (چون ورود در اين ارض مقدّس در بيست و ششم جمادي الاولي ١٤٠٠بوده است)، معمولاً در تابستانها با تمام فرزندان و اهل بيت، قريب يكماه به مشهد مقدّس مشرّف مي‌شديم.  در تابستان سنه ١٣٩٣ كه مشرّف بوديم و آية اللَه ميلاني و حضرت علامه آية اللَه طباطبائي هر دو حيات داشتند، و ما منزلي را در منتهي اليه بازارچه حاج‌آقا‌جان در كوچه حمّام برق اجاره كرده بوديم، و معمولاً از صحن بزرگ هميشه به حرم مطهر مشرّف مي‌شديم. يك روز دوساعت به ظهر مانده مشرّف به حرم شدم، و حال بسيار خوبي داشتم، و سپس براي نماز ظهر به مسجد گوهرشاد آمده و با چند نفر از رفقا بطور فُرادي نماز ظهر را خواندم، همين‌كه خواستم از در مسجد به طرف بازار كه متّصل به صحن بزرگ بود و يگانه راه ما بود، خارج شوم، دَرِ مسجد را كه متّصل به كفشداري بود بوسيدم؛ و چون نماز ظهر جماعت‌ها در مسجد گوهرشاد به پايان رسيده ومردم مشغول خارج شدن بودند؛ چنان ازدحام و جمعيّتي ازمسجد بيرون مي‌آمد كه راه را تنگ كرده بود.  در آنوقت كه در را بوسيدم ناگاه صدائي به گوش من خورد كه شخصي به من مي‌گويد: آقا! چوب كه بوسيدن ندارد. من نفهيدم در اثر اين صدا به من چه حالي دست داد، عينًا مانند جرقّه‌اي كه بر دل بزند و انسان را بيهوش كند، از خود بيخود شدم، و گفتم: چرا بوسيدن ندارد؟ چرا بوسيدن ندارد؟ چوب حرم بوسيدن دارد، چوب كفشداريِ حَرَم بوسيدن دارد، كفش زوّار حرم بوسيدن دارد؛ خاك پاي زوّار حرم بوسيدن دارد؛ و اين گفتار را با فرياد بلند مي‌گفتم و ناگاه خودم را در ميان جمعيّت به زمين انداختم، و گَرد و غبار كفش‌ها و خاك روي زمين را بر صورت مي‌ماليدم؛ و مي‌گفتم: ببين! اين‌طور بوسيدن دارد! و پيوسته اين كار را مي‌كردم و سپس برخاستم وبه‌ سوي منزل روان شدم. آن مرد گوينده گفت: آقا! من حرفي كه نزده‌ام! من جسارتي كه نكرده‌ام!  گفتم: چه مي‌خواستي بگوئي؟! و چه ديگر مي‌خواستي بكني؟! اين چوب نيست؛ اين چوب كفشداري حَرَم است؛ اينجا بارگاه حضرت عليّ بن موسي الرّضاست؛ اينجا مطاف فرشتگان است؛ اينجا محلّ سجده حوريان و مقرّبان و پيامبران است؛ اينجا عرش رحمان است؛ اينجا چه! و اينجا چه! و اينجا چه است گفت: آقا! من مسلمانم؛ من شيعه‌ام؛ من اهل خمس و زكوةام؛ امروز صبح وجوه شرعيّه خود را به حضرت آية اللَه ميلاني داده‌ام! گفتم: خمْس سَرَت را بخورد! امام محتاج به اين فضولات اموال شما نيست! آنچه داريد براي خودتان مبارك باشد. امام از شما أدب مي‌خواهد! چرا مؤدّب نيستيد؟! سوگند به خدا دست بر‌نمي‌دارم تا با دست خودم در روز قيامت تو را به رو در آتش افكنم! در اين حال يكي از دامادانِ ما (شوهر خواهر) به نام آقا سيّد محمود نوربخش جلو آمدند و گفتند: من اين مرد را مي‌شناسم؛ از مؤمنان است؛ و از ارادتمندان مرحوم والد شما بوده‌است! گفتم: هر كه مي‌خواهد باشد؛ شيطان به واسطه ترك ادب به دوزخ افتاد! در اين حال من مشغول حركت به سوي منزل بوده؛ و در بازار روانه بودم؛ و اين مرد هم دنبال ما افتاده بود و مي‌گفت: آقا مرا ببخشيد! شما را به خدا مرا ببخشيد! تا رسيديم به داخل صحن بزرگ.  من گفتم: من كه هستم كه تو را ببخشم؟! من هيچ نيستم؛ شما جسارت به من نكرديد؛ شما جسارت به امام رضانموديد! و اين قابل بخشش نيست! بزرگان از علمآء ما : علاّمه‌ها، شيخ طوسي‌ها، خواجه‌ نصير‌ها، شيخ مفيد‌ها، و ملاصدراها، همگي آستانْ بوسِ اين درگاهند؛ و شرفشان در اين است كه سر بر اين آستان نهاده‌اند؛ و شما مي‌گوييد:‌ چوب كه بوسيدن ندارد! گفت: غلط كردم! توبه كردم! ديگر چنين غلطي نمي‌كنم! گفتم: من هم از تو در دل خودم به قدر ذرّه‌اي كدورت ندارم! اگر توبه واقعي كرده‌اي درهاي آسمان به روي تو باز است! و در اينحال مردم دَرْ صحن بزرگ از هر سو به جانب ما روان شده بودند؛ و من به منزل آمدم.  ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔸خط پایان «زن،زندگی،آزادی» کجاست؟ ✍ علی کردانی، عضو هیئت تحریریه نویسندگان حوزوی رسانه‌های بیگانه به همراه عناصر داخلی‌شان شعار «زن، زندگی، آزادی» را در دهان دختران و زنان نجیب ایرانی‌انداختند. مقصود از آزادی در چنین شعارهایی، هرگز حقیقت آزادی که مربوط به ارزش‌های والای انسانی است، نبوده است بلکه منظور آنها چیز دیگری است. فمینیست‌ها به‌دنبال حقوق زنان بودند و از این رو نظریه برابری را که عمده برابری جنسیتی بود مطرح کردند. آنان منشأ تبعیض علیه زنان را تبعیض‌ جنسیتی تلقی کرده و در غرب زنان را در جامعه رها کردند، تا آن‌جا که طبیعت و لطافت زنان پایمال شد. در صورتی که تفاوت‌های بشری جزء قوانین طبیعت بوده است و از جلوه‌های زیبایی‌ آفرینش همین تفاوت‌هاست. متن کامل در روزنامه کیهان B2n.ir/z56586 ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸طریقه خواندن نماز آیات 👆 🔹دقایقی پیش زلزله مشهد را لرزاند، در این شرایط نماز آیات بر اهل منطقه واجب است. 🔹در کمتر از ۲ دقیقه به صورت تصویری نماز آیات رو بیاموزید و برای دیگران ارسال کنید. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔸ره آسمان درونست پر عشق را بجنبان 🔹پر عشق چون قوی شد غم نردبان نماند ‍ ✍ زهرا رحمانی، کارشناس حوزه مشاوره امروزه در جهان، نه بت پرستی از بین رفته و نه برده داری مُلغا شده، بلکه فقط تغییر شکل داده اند. این بدان معنی است که پیشرفت های تکنولوژیک، تاثیری در رشد شعور آدمی و تعالی اش نداشته است. بیرونِ او در عصر تکنولوژیک، اما درونِ او هنوز در عصر جاهلیت است. امروزه جهان بیش از هر زمان دیگر نیازمند سیستم های کارآمد تعلیم و تعلّم جهت ارتقاء و تعالی فهم روحی است. و ارتقاء فهم تعالی با ازدیاد معلومات متفاوت است. 🌏 اینجاست که انسان نیازمند جامعه تمدن اسلامی توحیدی است. 💥واين جز با ظهور محقق نخواهد شد✨ لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/Maktabe_eshgh_14 ─┅═༅𖣔📚𖣔༅═┅─ کانال مکتب عشق ─┅═༅𖣔📚𖣔༅═┅─ ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
┄┅═✧💠✧═┅┄ 🔻ثبت نام مهد قرآن و پیش دبستانی نورالزهرا(س) آغاز شد ✅با رویکرد تربیتی و سابقه ای درخشان✅ با شهریه کاملا استثنائی و اقتصادی 🎈با فضایی شاد ، باز و دلنشین🎈 ☎️ شماره تماس : حسامی 📞09058165557 آدرس کانال در ایتا📲: 👇👇 https://eitaa.com/noorozahra_2 ┄┅═✧💠✧═┅┄ ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔲 | ✔️"زن ، زندگی، آزادی" از منظر قرآن ✍غلامرضا رضایی تربقان (استاد حوزه علمیه خراسان)؛ شعاری به اسم (زن، زندگی، آزادی) را زیاد شنیده ایم ، که لازم است این شعار قدری تعریف شود تا شک و شبهه ای پیش نیاید. اولین قسمت این شعار (زن) است که برای بررسی اوضاع زنان و حق و حقوق و منزلت آنان به سراغ قرآن کریم و اسلام می رویم... 🖇 مطالعه یادداشت در 👇👇 «نشریه آوای کاشمر، شماره533 _ سایت خبری جهان بانو » ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔶لوازم نویسندگی 📌علی‌رضا مکتب‌دار کتاب لوازم نویسندگی جلد اول از کتاب ساختار و مبانی ادبیات داستانی به قلم نادر ابراهیمی است که به کوشش انتشارات روزبهان به چاپ رسیده است. 📌نادر ابراهیمی یکی از نویسنده‌های برجسته در ایران می‌باشد که در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی مدرک لیسانس گرفته است. اگر کسی می‌خواهد نویسنده شود لازم است که این کتاب را مطالعه کند چرا که نویسندگی بیشتر از اینکه استعداد باشد یک مهارت است که باید آن را آموخت و تقویتش کرد همچنین برای نویسنده‌شدن نیاز به ابزارهایی نیز هست. 📌در این کتاب ابراهیمی از استعداد شروع کرده و سپس به بیان دیگر ویژگی‌هایی که یک نویسنده خوب باید داشته باشد مثل اراده، جهان‌بینی، زبان‌شناسی، عشق و... که هر کدام را در یک فصل مجزا به‌خوبی توضیح داده، پرداخته است. 📌ابراهیمی نه تنها صرفا به بیان این ویژگی‌ها نپرداخته؛ بلکه راه‌های رسیدن و تقویت آن‌ها را نیز به‌خوبی شرح داده است. برای مثال در کتاب گفته شده که نویسنده باید با جامعه و طبیعت پیرامونش در ارتباط باشد تا بتواند به تفکرات مورد نیاز برای نوشتن دست پیدا کند. 📌این کتاب به شکوفاشدن استعداد‌های نویسنده و بدست‌آوردن انگیزه و اهداف کمک می‌کند. یکی از نکاتی که نادر ابراهیمی در مورد نویسندگی به آن اشاره کرده و لازم به ذکر می‌باشد این است که این مهارت اکتسابی است و نویسنده باید اصول اخلاقی را نیز رعایت کند. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
لوازم نویسندگی.pdf
41.98M
لوازم نویسندگی.pdf ✍ خواندن این کتاب برای کسانی که می خواهند نویسنده شوند، بسیار مفید است🙏 ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📌راز موفقیت نویسندگان بزرگ ✍زهرا رحمانی؛ نویسنده و کارشناس حوزه مشاوره 🔹روشنی و وسعت اندیشه 🔹 تقویت درست قوه خیال 🔹دقت و پشت کار 🔹لطافت ذوق 🔹شناخت زمان و محیط 🔹 آشنایی با ادبیات ملی 🔹دایره لغات گسترده 🔹نظم و انسجام فکری 🔹 خودشناسی 🔹 جهان بینی ─┅═༅𖣔📚𖣔༅═┅─ کانال مکتب عشق ─┅═༅𖣔📚𖣔༅═┅─ 🆔 https://eitaa.com/Maktabe_eshgh_14 ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📌اهمیت و تاثیر نقش زنان کنشگر در رسانه ✍محبوبه زلفی زاده با تلألو نورانی انقلاب اسلامی و احیای اسلام ناب محمدی، بانوی مسلمان به جایگاه اصلی خودش برگشت. مهمترین کنشگری بانوی مسلمان ایرانی در عرصه رسانه صیانت از ارزش‌های ملی و اسلامی و رواج الگوهای رفتاری شیرزنان انقلابی در خانواده و اجتماع است. رشد وتبلور حقیقت وهویت انسانی پیشرفت وحضور چشمگیر زن پیچیده درگلبرگ عفاف وحجاب در جامعه وعرصه های بین المللی ، زنان بعد از انقلاب به عنوان خبرنگاران، مجریان، نویسندگان، تهیه کنندگان، کارگردانان، بازیگران و دیگر نقش‌های رسانه‌ای حضور دارند و در ایجاد و تولید محتواهای مختلف نقش دارند کنشگری فعال زنان متعهد ایران انقلابی در احیای تمدن نوین اسلامی از خود به جهان نشان داد شیرازه فرهنگ باطل مادی و چرخه هزار ساله بنیادین پوشالی مبتنی بر پول وشهوت وفریب را از هم گسیخته است . زنان در رسانه می‌توانند نمادگانی از توانمندی‌ها، هویت‌ها و تجربیات به جامعه ارائه دهند. آنها می‌توانند با انتقال ارزشها به نسل بعد پاسداری توانمند و الگوهای قدرتمند برای جامعه باشند وتصویری متفاوت از زنان را به جامعه ارائه دهند زنان متعهد ومتخصص در رسانه می توانند با تولید محتواهای فاخر دینی متنوع و تقویت توانمندی‌های خود در رسانه‌ها، به صدای خود قدرت ‌بخشند و با استفاده از رسانه‌ها، درباره مسایل وجایگاه و حقوق زن در اسلام آگاهی بخشی ‌کنند و اطلاعات لازم منتشر و مسائل مربوط به زنان را مطرح و مطالبه ‌کنند و به تمثیل مناسب زنان و نقش آنها در جامعه کمک می‌کنند با حضور زنان توانمند در حوزه رسانه‌ها، می‌توان به تغییرات مثبت و بهبود شرایط زنان در جامعه کمک کرد و با نشان دادن هویت حقیقی زن در اسلام تصاویر ناعادلانه و تبعیض‌آمیز غرب را نسبت به زن در غرب را به چالش کشید همچنین، زن فرهیخته با حضور ارزش آفرین در رسانه می‌تواند مفاهیمی نظیر هویت انسانی ، شرافت مادری و تحکیم بنیان خانواده، ارزش های اسلامی را به نسل بعدی جامعه منتقل کند و با نقش‌آفرینی صحیح و بجا با ایجاد تغییرات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درعرصه های مناسب حضور هویت زنانگی در رسانه، به تعدیل تصاویر تنگ نگرانه زن عقب مانده شرقی و یا تصویر افراطی زن ولنگار غربی کمک کند و تغییرات مثبتی را در این زمینه‌ها ایجاد کنند بانوان ایران اسلامی در آمیختگی زیست عفیفانه مادری با شایستگی های علمی واجتماعی که در سایه کرامت های انسانی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی به خوبی تصویر وبه رخ جهانیان کشیدندنقش ماندگار حضور زن مسلمان بر بدنه تمدن نوین اسلامی حک شده است که به حق مادران وهمسران شهدا وجانبازان در این راه پیشگام هستند. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b