eitaa logo
H_Research
47 دنبال‌کننده
206 عکس
60 ویدیو
62 فایل
~يا هُوَ يَا مَنْ لا هُوَ إلا هُوَ~ 🆔 اینجا مطالب پژوهشی کاربردی رو به اشتراک میذارم،شما هم ارسال کنید. @ms_rezaei313 ✅لینک کانال شخصی من: https://eitaa.com/H_Eureka 🥃❣️💫 بشین برات چایی بریزم...
مشاهده در ایتا
دانلود
کلیه حقوق مادی و معنوی اصوات بر عهده "انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی" میباشد‌. لذا انتشار آن صرفا با ذکر منبع جایز است. Telegram: https://telegram.com/quran_mazaheb Eitaa: https://eitaa.com/mazaheb_quran
coursera.org ۱۶ دوره‌‌ٔ رایگان مناسب برای مترجمان در کورسرا: 1. Learning How To Learn for Youth 2. Learning How to Learn 3. Translation quality management 4. Mindshift 5. Introduction to Negotiation 6. Successful Negotiation 7. The Strategy of Content Marketing 8. Introduction to Personal Branding 9. Translation in Practice 10. How to Get Skilled 11. Personal Productivity 12. Amazon Translate 13. Job Success 14. Decision Making 15. Essential Skills for Your Career Development 16. Machine Translation برای ورود به سایت فیلترشکنتون رو روشن کنین. برای ثبت‌نام در دوره‌ها روی دکمهٔ Enroll for Free بزنید و در پنجرهٔ جدیدی که باز می‌شه گزینهٔ Full Course, No Certificate رو انتخاب کنین. برای گرفتن مدرک همین دوره‌ها یا شرکت در دوره‌های پولی (البته نه همه‌شان) می‌تونین درخواست کمک‌ هزینه کنین و به رایگان مدرک معتبر هم بگیرین. از خوبی‌های خاص کورسرا یکی همینه. برای اینکار روی Financial aid available که کنار همون دکمه آبی ثبت‌نامه دیده می‌شه بزنین و مراحلش رو طی کنین. اینم یه راهنمایی خوب برای همین موضوع:  https://virgool.io/@amintaheri90/how-to-apply-for-coursera-g8hiqw59eiod  لطفا بادوستان خود به اشتراک بگذارید .
هدایت شده از منازاده
🌿 سرفصل‌های اصلی دوره پاییزه آموزش پایان‌نامه‌نویسی ▫️ پژوهش (انتخاب عنوان + طرحنامه‌نویسی) ▫️ پژوهش (جمع‌آوری داده‌ها + تحلیل داده‌ها + روش تحلیل مضمون + روش دلالت‌پژوهی+ نرم‌افزارهای مرتبط) ▫️ فصول پژوهش ▫️، دفاع و انتشار پژوهش 🌿 توضیحات تکمیلی و ثبت‌نام: http://www.mroyesh.ir/product/thesis 🌿 آنلاین، ، کاربردی، فشرده 🌱 رویش؛ همراه لحظه‌های خوب پژوهش @mroyesh_ir
https://eitaa.com/joinchat/93192408C076af095f1 باسلام و احترام 👆👆👆 لینک کانال گروه کشوری قدم در مسیر پژوهش 🍃🌼🍃 رزق های پژوهشی جهت دسترسی راحت تر پژوهشگران در این کانال بارگزاری خواهد شد. لینک گروه جهت پاسخگویی و راهنمایی پژوهشگران https://eitaa.com/joinchat/151978053C7c43247930 مدیر گروه 🍃🌼🍃
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جستجوی مقالات در سایت نورمگز کشوری قدم در مسیر پژوهش رزق: صلواتی در تعجیل فرج مولا صاحب الزمان عج 🌻🌻🌻🌻🌻 https://eitaa.com/joinchat/151978053C7c43247930
سفارش خدمات تایپ و ویرایش شماره تماس: 09100242071 کاربری در پیام رسان ایتا: @Zohre_1369
🟢هوش‌مصنوعی و اخلاق پژوهش 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از چالش‌های بزرگ هوش مصنوعی (Artificial intelligent) در عرصه پژوهش، تولید ابزارها و نرم‌افزارهای بسیار پیشرفته و هوشمندی است که با سرعتی باورنکردنی، بعضاً با دریافت موضوع، به «تولید مقاله» می‌پردازند. «چکیده مقاله» را به صورتی نسبتاً دقیق تدوین می‌کنند. «منابع» و مستندات را دسته‌بندی و تنظیم می‌کنند. «محاسبات پیچیده» را انجام می‌دهند و فرمول‌هایی را تولید و طراحی می‌کنند. این ابزارها نیز مثل ذهن آدمی، به هر میزان که از آنها استفاده می‌شود، به همان میزان دایره آگاهی و دقت و فهم آنها نیز افزوده می‌شود! برخی از مراکز معتبر و مهم پژوهشی تدوین مقاله، با «مشارکت» هوش مصنوعی را به رسمیت شناخته‌اند. اما بسیاری از مراکز پژوهشی معتبر بهره‌گیری از هوش‌ مصنوعی در تولید مقاله یا بخشی از مقاله یا انجام محاسبات را از مصادیق «انتحال» و «بی‌اخلاقی پژوهشی» به شمار آورده و نشریات یا نویسندگانی که دست به چنین کاری زده باشند را در «فهرست سیاه» قرار می‌دهند. در کشور ما نیز هم‌اکنون، افرادی با استفاده از این فضا، دائماً دوره‌های گران‌قیمتی با عنوان آموزش راه‌های استفاده از هوش مصنوعی در تولید مقاله و امثال آن، برای دانشجویان و بعضاً‌ استادانی برگزار می‌کنند که به داشتن مقالاتی در رزومه خود نیازمندند! امید است تا دیر نشده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی یا سایر مراکز مربوط، تدابیر لازم و قوانین مورد نیاز در این حوزه را تدارک و تدوین نمایند. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊 کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند کاتبی را تصور کنید که بعد از اختراع ماشین چاپ، مشغول نوشتن متنی بود که تا به حال بارها و بارها آن را نوشته بود. چه احساسی داشت؟ احتمالاً با خودش فکر می‌کرد «مشغول چه کار بیهوده‌ای هستم!» امروزه خیلی از آدم‌ها وقتی مجبور می‌شوند متنی بنویسند که طولانی‌تر از سی کلمه است، همچین حسی پیدا می‌کنند. به خودشان می‌گویند: چه کسی متنی چنین طولانی را خواهد خواند؟ نکتۀ تلخ ماجرا این است که چندان اشتباه فکر نمی‌کنند. انسان‌ها در خواندن متن‌های طولانی به مشکل خورده‌اند. مجموعه‌ای از ناشران، محققان، کتابداران و نویسندگان سراسر جهان، ماه پیش، با انتشار «مانیفست خواندنِ لیوبلینا» اعلام کردند: خواندنِ دیجیتال در حال تخریب عادتِ «خواندن عمیق» در میان ماست. دستگاه‌های دیجیتال باعث شده‌اند انسان‌های امروزی، «بیشتر» از هر دورۀ دیگری در تاریخ بشریت بخوانند. اما آن‌ها دیگر مثل قبل نمی‌خوانند. خواندنِ دیجیتال، به شکلی روزافزون، به تجربه‌ای تکه‌تکه، کوتاه‌مدت، سطحی و گذرا تبدیل شده است. بنابراین شاید تعداد کلمات خیلی زیادی در روز بخوانیم، ولی همۀ آن‌ها در قالب متن‌های چند کلمه‌ای یا نهایتاً چند خطی است. حال اگر بخواهیم همان تعداد کلمه را در قالبِ یک متن واحد بخوانیم، با دشواری بسیاری مواجه می‌شویم. زیرا درک متنی طولانی نیازمند مهارت‌های «خواندن عمیق» است. خواندن عمیق نقشی حیاتی در تمدن بشری داشته است. استیون پینگر، روان‌شناس و نویسندۀ آمریکایی، با رواج خواندنِ متن‌های طولانی در بین عموم مردم از اواخر قرن هفدهم، توانایی «همدردی» کردن با دیگران در میان انسان‌ها افزایش یافت. مردم با خواندنِ متن‌های مفصل دربارۀ زندگیِ دیگر انسان‌ها، توانستند دنیا را از چشم آن‌ها ببینند و این توانایی تأثیر بسیار مهمی در نگرش آن‌ها دربارۀ موضوعاتی مثل برده‌داری، شکنجه، ساحره‌سوزی، استبداد و دیگر چیزها گذاشت. از نظر استیون پینکر، خواندنِ عمیق باعث «انقلاب نوع‌دوستانه»ای شد که بعدتر به رویدادهای دوران‌سازی مثل انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه منتهی گردید. آنچه خواندنِ متن‌های تکه‌پاره و کوتاه دیجیتال ما را از آن محروم می‌کند، دقیقاً همین توانایی دیدن دنیا از چشم دیگران است. ماریان وولف، محقق آمریکایی، می‌نویسد: ما در دنیای آنلاین دائماً در حال اسکرول‌کردن، نصفه‌نیمه خواندن یا ذخیره‌کردن متن‌هاییم تا در آینده‌ای نامعلوم آن‌ها را بخوانیم، چون این رسانه برای خواندنِ عمیق طراحی نشده است. خواندن دیجیتال از دلایل مهم رواج «ساده‌گرایی» در دنیای امروز است. ساده‌گرایی یعنی تمایل به ساده‌کردن هر چیز پیچیده‌. اظهار‌نظرها و موضع‌گیری‌های یک‌خطی، شفاف و سرراست و فرارکردن از درک عمیق و چندوجهی مسائل. سایمون کوپر می‌گوید: استادِ ساده‌گراهای جهان، دونالد ترامپ است؛ کسی که هیچکس حتی توقع «همدلی» کردن را از او ندارد. اما ظهور این نوع سیاست‌مداران زنگ خطری برای جهان است. پینکر می‌گوید: «هر وقت سیاستمداران شروع می‌کنند به ساده حرف زدن، منتظر جنگ باشید». ✍️  آنچه خواندید مروری است بر یادداشت اخیر سایمون کوپر در فایننشال تایمز با عنوان «نگاه انداختن، اسکن کردن، اسکرول کردن: دوران خواندن عمیق به پایان رسیده است» (Skimming, scanning, scrolling — the age of deep reading is over). این مطلب در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ به انتشار رسیده است. join us | کانال @Philosophy2
🔷پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند: 💠 نشست علمی «تطبیق قانون پایستگی جرم_ انرژی در فیزیک و قاعده معدوم نشدن موجود در فلسفه» 🎙سخنران: سرکار خانم فاطمه سادات دیباج (پژوهشگر پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام) ⏰ سه شنبه ۱۶ آبانماه، ساعت ۱۰_ ۱۲ 🏢 قم، بلوار بوعلی سینا، جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان پژوهشگاه مطالعات اسلامی، طبقه همکف، سالن جلسات. 🖥لینک ورود به جلسه مجازی: http://online.jz.ac.ir/pajoheshgah ┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅ 🌐کانال_پژوهشگاه_مطالعات اسلامی 🆔@motaleat_eslami ‌‌‌‌‌‌ ‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ @jz_news | کانال رسمی جامعة الزهرا
🔰 گارگاه علمی «راهکارهای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در حوزه پژوهش» / جلسه دوم 🌷 حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی مجیدی نظامی، رئیس پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔹 شنبه ۱۳ آبان، ساعت ۱۴ تا ۱۷ 🔹 خیابان حافظ، سالن جلسات حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🔸 مشاهده برخط: m8r.ir/1001 🇮🇷 پژوهشکده الهیات و خانواده 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf